تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا؛  هزینه اخذ مدرک فوق لیسانس در کانادا

تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا، به عنوان یکی از مقاصد برجسته جهانی برای دانشجویان بین‌المللی، با ارائه برنامه‌های آموزشی عالی و امکانات تحصیلی فراوان شناخته می‌شود. فوق لیسانس در کانادا، از طریق دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی معتبر، به دانشجویان ارائه می‌شود. شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا شامل معیارهای مختلفی مانند داشتن مدرک کارشناسی، نمره‌گذاری مناسب، توانایی زبانی، و در برخی موارد تجربه کاری یا تحقیقاتی مرتبط است. دانشجویان باید با رعایت این معیارها و ارائه اسناد مورد نیاز، به تقدم و ثبت نام در برنامه‌های مورد نظر خود در دانشگاه‌های مورد نظر بپردازند. این برنامه‌ها از جمله راه‌های عالی برای بهبود دانش و تخصص در زمینه‌های مختلف و ورود به بازار کار بین‌المللی هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا

مقطع کارشناسی ارشد یکی از مقاطعی است متقاضی برای ورود به آن بسیار زیاد می باشد. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای تحصیل در این مقطع وارد این کشور می شوند. دوره تحصیل در ارشد در کانادا به طور تقریبی ۱ تا ۲ سال زمان می برد و برای پذیرش در این مقطع باید مدارکی مانند دانشنامه و ریزنمرات لیسانس را ارائه دهید.

پذیرش در این مقطع بستگی به شهر دانشگاه دارد به طوری که ممکن است زبان مورد نیاز انگلیسی یا فرانسوی باشد. اگر بخواهید به زبان انگلیسی تحصیل کنید لازم است مدارکی مانند تافل یا آیلتس داشته باشید.

نمرات مورد قبول معمولا تافل بالای 90 یا آیلتس بالای 6.5 می باشد. همچنین شرط حداقل معدل نیز برای ارشد اهمیت دارد و باید GPA آن در اکثر دانشگاه ها بالای 3 از 4 باشد. شرط سنی خاصی نیز الزام نشده ولی بهتر است سنتان زیر 28 باشد تا فرایند این کار اسانتر شود.

مزایای تحصیل فوق لیسانس در کانادا

–اعتبار مدرک و بین المللی بودن
– سطح آموزشی بالا و با کیفیت
– امکان انجام کار در حین تحصیل
– تحصیل به زبان انگلیسی
– امکان اخذ اقامت کانادا
– بدست آوردن فرصت های شغلی با توجه به تخصص

حمایت از انواع مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ های کانادا

دانشگاه‌ های کانادا طیف گسترده‌‌ای از مقاطع تحصیلی را حمایت می‌کنند. اگر به دنبال دریافت مدرک کارشناسی هستید، متوسط زمان مورد نیاز برای اتمام این دوره حدود سه سال است و در برخی از رشته‌ها می‌تواند تا چهار سال هم به طول انجامد. برخی از محبوب‌ ترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در کانادا، دانشگاه‌های پزشکی و دانشگاه‌های مهندسی هستند. می‌توانید در این دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل و مدرک معتبر دریافت کنید.

حمایت از انواع مقاطع تحصیلی در دانشگاه‌ های کانادا

بهترین شهرهای برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

بزرگ‌ترین شهرهای کانادا همچون تورنتو، ونکوور و اتاوا اغلب برای دانشجویان بین المللی محبوب‌ترین هستند. هر شهری چیزهای متفاوتی برای ارائه دارد، بنابراین ارزش این را دارند که متناسب با خواسته خود و آنچه برای شما اهمیت دارد، در مورد آنها تحقیق کنید.

دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

بسیاری از بهترین دانشگاه‌های کانادا در سطح بین المللی آموزش عالی ارائه می‌دهند. دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سیمون فریزر، دانشگاه مک گیل، دانشگاه آلبرتا، دانشگاه مونترال، دانشگاه دالاهوسی، دانشگاه کنکوردیا مونترال، دانشگاه تورنتو، دانشگاه واترلو، دانشگاه اتاوا، دانشگاه وسترن، دانشگاه کلگری، دانشگاه مک مستر تنها تعدادی از بهترین دانشگاه‌های کانادا هستند که می‌توانید در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید.

معرفی رشته‌های تحصیلی کارشناسی ارشد بهترین دانشگاه‌های کانادا

در بیشتر دانشگاه‌های کانادا، رشته‌های تحصیلی محبوب بین دانشجویان، در مقطع کارشناسی ارشد، ارائه می‌شود که در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم. حسابداری، کشاورزی، معماری، هنر، زیست شناسی، کسب و کار، علم شیمی، ارتباطات، جرم شناسی، اقتصاد، مهندسی، مطالعات زیست محیطی، سرمایه گذاری و تاریخ تنها تعداد معدودی از رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد هستند.

اعطای مدرک معتبر برای رشته‌های کارشناسی ارشد در کانادا

به دانشجویانی که دوره کارشناسی ارشد را در دانشگاه‌های کانادا می‌گذرانند، با توجه به رشته مورد نظر مدرک متفاوت ارائه می‌شود. مدرک کارشناسی ارشد علوم (MSc)، مدرک کارشناسی ارشد هنر( MA)، مدرک کارشناسی ارشد تخصصی همچون کارشناسی ارشد هنرهای زیبا (MFA)، کارشناسی ارشد مهندسی (MEng)، کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی  (MBA) و برای سایر رشته‌ها، مدارک دیگر ارائه می‌شود.

زمان درخواست برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

درخواست برای پذیرش تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا می‌تواند رقابتی باشد زیرا تعداد متقاضیان بسیار بیشتر از ظرفیت‌های دانشگاه است. جلسات دانشگاهی در ماه سپتامبر آغاز می‌شود، با این حال، تعداد کمی از دانشگاه‌ها ممکن است در تاریخ‌های زودتر، تحصیل را شروع کنند. توصیه می‌شود دانشجویان بین المللی برای پذیرش زودتر اقدام کنند و ترجیحاً درخواست‌های پذیرش خود را تا ماه ژانویه ارسال کنند.

واجد شرایط بودن برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

سالانه بیش از ۱۳۰۰۰۰ دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا ثبت نام می‌کنند که باید از دولت کانادا مجوز تحصیل دریافت کنند. این مجوز که نوعی ویزای اقامت موقت (TRV)  است، به دانشجویان اجازه می‌دهد تا برای مدتی در کانادا تحصیل کنند. برای واجد شرایط بودن، متقاضی باید مجموعه‌‌ای از الزامات را برآورده کند.

  • ✔ با توجه به رشته تحصیلی، نمرات آزمون GMAT حداقل ۵۵۰ و GRE حداقل ۱۵۰ مورد نیاز است.
  • ✔ انگلیسی زبانان غیر بومی باید مدرک مهارت انگلیسی خود را از طریق TOEFL، IELTS یا سایر امتحانات معادل ارائه دهند.
  • ✔ تعداد کمی از رشته‌های کارشناسی ارشد مانند تجارت و مدیریت نیاز به ۱تا۳ سال سابقه کار دارند.
  • ✔ اگرچه اکثر رشته‌های کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند، اما برخی از آنها ممکن است به زبان فرانسه ارائه شوند. این امر بستگی زیادی به استانی دارد که دانشگاه آن شهر را انتخاب کرده اید.

سیستم پذیرش دانشگاه‌ های کانادا

سیستم پذیرش دانشگاه‌ها با توجه به برنامه‌هایی که ارائه می‌دهند، متفاوت است. قبل از انتخاب دانشگاه باید مدرک آموزش متوسطه خود را برای دانشگاه مورد نظر ارسال کنید تا مشخص شود که آیا استانداردهای صلاحیت را دارید و سطح آموزش شما برای دانشگاه قابل قبول است یا خیر. بعد از دوره دبیرستان افراد می‌توانند به عنوان دانشجوی کارشناسی وارد یکی از دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها، کالج‌های حرفه‌‌ای خصوصی یا فنی و حرفه‌‌ای شوند، سپس با گرفتن مدرک کارشناسی طبق قوانین دانشگاه به ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد در همان دانشگاه بپردازند.

دانشگاه‌ های کانادا اغلب آزمون آیلتس آکادمیک را به عنوان روشی برای اثبات توانایی‌های زبان انگلیسی دانشجو در نظر گرفته است. بسیاری از دانشگاه‌ها نمره TOEFL iBT را برای ورود دانشجو می‌پذیرند.

مهلت پذیرش برای دانشگاه‌های کانادایی که دوره‌های MS را ارائه می‌دهند، معمولاً در اکتبر و ژانویه است که این زمان می‌تواند نسبت به دانشگاه متفاوت باشد. برای اخذ پذیرش در دوره‌های MS در کانادا، متقاضی باید مدرک کارشناسی چهار ساله، نمره آیلتس ۶. ۵ یا بیشتر، نمرات GRE مورد نیاز برای دانشگاه‌های برتر و LORs را داشته باشید.

شرایط زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر بومی انگلیسی زبان ملزم به ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی هستند. حداقل نمرات مورد نیاز آزمون ELP با توجه به رشته تحصیلی متفاوت است، با این حال، نمرات کلی در دانشگاه‌های برتر ارائه دهنده رشته‌های کارشناسی ارشد در کانادا عبارت از تافل iBT)۹۰+) و آیلتس 6.5 یا 7 است.

شرایط زبان انگلیسی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور مستلزم آن است که دانشجویان بین المللی بودجه مالی خود را قبل از شروع ترم تحصیلی برآورد کنند. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا ارزان‌تر از ایالات متحده است و حتی ممکن است ارزان‌تر از انگلستان باشد. میانگین شهریه برای تحصیلات تکمیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی سالانه بین 20000 CAD 3000۰ CAD متغیر است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا شامل هزینه‌های قابل پرداخت قبل از ورود، شهریه دانشگاه و همچنین هزینه‌های زندگی می‌باشد.

هزینه‌ های قبل از ورود به کانادا

هزینه‌های قبل از ورود شامل هزینه‌های درخواست پذیرش، ثبت نام در آزمون‌های استاندارد، مجوز تحصیل در کانادا، بلیط هواپیما و غیره است.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا حدود ۲ درصد کمتر از ایالات متحده است. با این حال، چند ایالت کانادا ممکن است هزینه‌های بسیار کمتری داشته باشند. هزینه اقامت ماهانه با توجه به استان مربوطه متفاوت است. میانگین هزینه اقامت ماهیانه حدود ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ دلار کانادا است. سایر هزینه‌های زندگی شامل هزینه‌های مربوط به غذا، حمل و نقل، کتاب، لوازم و غیره است.

گزینه‌ های کمک مالی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

استفاده از بورسیه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه‌های هر نوع دوره کارشناسی ارشد با توجه به محلی که می‌خواهید تحصیل کنید، متفاوت خواهد بود. برای تأمین بودجه تحصیل در کانادا، دانشجویان می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی مختلف برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادااستفاده کنند. بورسیه‌های تحصیلی که توسط دانشگاه‌ها، دولت کانادا، سازمان‌ها و آژانس‌های خصوصی و غیره اعطا می‌شود به دانشجویان کمک می‌کند تا در بسیاری از موارد بتوانند زندگی ایده آلی داشته باشند. فارغ از این بورسیه‌ها، دانشجویان بین المللی همچنین می‌توانند سایر گزینه‌های کمک مالی را انتخاب کنند.

وام‌ های آموزشی

دانشجویان می‌توانند وام‌های آموزشی ارائه شده توسط موسسات بانکی مختلف و شرکت‌های مالی غیربانکی را انتخاب کنند.

کار در کنار تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

دانشجویان بین المللی می‌توانند گزینه‌های مختلف کار در کنار تحصیل را انتخاب کنند و می‌توانند تا ۲۰ ساعت در طول جلسات و تعطیلات به عنوان پرستاری تمام وقت کار کنند. برخی از گزینه‌های کار در کنار تحصیل عبارتند از:

برنامه تعاونی

چندین دانشگاه کانادایی از طریق برنامه‌های تعاون، دوره‌ هایی را ارائه می‌دهند. این دوره‌های متناوب به تحصیلات آکادمیک و تجربه افراد اشاره دارد که در آن دانشجویان برای تجربه کار خود دستمزد دریافت می‌کنند.

کارآموزی

کارآموزی‌ها با حقوق یا بدون دستمزد برای اعتبار تحصیلی یا موقعیت‌ های بهتر ارائه می‌شوند. سایر فرصت‌ها شامل پروژه‌های تحقیق کاربردی، تمرین حرفه‌‌ای و داوطلب شدن برای انجام کار هستند.

نحوه دریافت ویزای دانشجویی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

اگر دانشجوی بین المللی در کانادا هستید، به مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا نیاز خواهید داشت. اگر ویزای تحصیلی شما به صورت تمام وقت در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد است، می‌توانید بصورت پاره وقت در طول مدت ترم حداکثر ۲۰ ساعت در هفته و تمام وقت در دوره‌های تعطیلات دانشگاه کار کنید. برای درخواست مجوز تحصیل باید مراحل زیر را انجام دهید.

به دانشگاه کانادا درخواست دهید و نامه پذیرش خود را دریافت کنید

پس از پذیرش در دانشگاه کانادا، نامه پذیرش لازم برای درخواست ویزا را دریافت خواهید کرد. از جمله دانشگاه‌هایی که می‌توانید درخواست خود را اعلام کنید، دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه مانیتوبا، دانشگاه تامپسون ریورز، دانشگاه وینیپگ و سایر دانشگاه‌های دیگر است.

بررسی وضعیت دریافت ویزای دانشجویی

برای اطلاع از نیاز به ویزای تحصیلی یا مجوز، می‌توانید از دانشگاه مورد نظر اطلاعات کافی دریافت کنید. البته اگر یکی از شرایط زیر برای شما صدق می‌کند، نیازی به ویزای تحصیلی نخواهید داشت.

  • 📌 شما عضو یک خانواده یا کارمند نماینده خارجی در کانادا هستید که توسط وزارت امور خارجه، تجارت و توسعه کانادا معتبر هستید.
  • 📌 شما در یک رشته تحصیلی ثبت نام می‌کنید که کمتر از شش ماه طول می‌کشد.

به یاد داشته باشید که مجوز تحصیلی یا ویزا به عنوان یک ویزای معمولی عمل نمی‌کند که به شما امکان ورود یا سفر به کانادا را بدهد. برای این کار، به ویزای سفر یا مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارید.

درخواست ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

در این مرحله باید درخواست ویزای دانشجویی که به عنوان مجوز تحصیل نیز شناخته می‌شود را ارائه دهید.

  • ✔ قبل از ورود به کانادا، بصورت آنلاین برای ویزای دانشجویی کانادا، در وب سایت Citizensship and Immigration Canada (CIC) اقدام کنید.
  • ✔ اگر اتصال اینترنت محدودی دارید یا نمی‌توانید اسناد را به صورت آنلاین ارسال کنید، اسناد درخواست ویزا را از طریق پست ارسال کنید.
  • ✔ نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی تعیین شده، دانشگاهی که توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده است را ارائه دهید.
  • ✔ مدارک مبنی بر منابع مالی کافی برای حمایت از تحصیل در کانادا از جمله پرداخت شهریه و هزینه‌های زندگی را باید ارائه دهید.
  • ✔ باید مدارکی ارائه دهید که تأیید می‌کند شما سابقه کیفری ندارید.
  • ✔ ارائه سوابق بالینی که نشان می‌دهد از سلامت کامل برخوردار هستید. در صورت نیاز، معاینات پزشکی کامل را ارائه دهید.

طبق مقررات اخیر دریافت ویزا، اگر یکی از اعضای خانواده شما مشغول کار است یا درخواست مجوز کار در کانادا را داده است، درخواست مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا طی دو هفته بررسی می‌شود. همچنین شما می‌توانید مجوز تحصیل خود را اگر مایل به ادامه تحصیل هستید، تمدید کنید. مجوز تحصیل ۹۰ روز پس از پایان تحصیل منقضی می‌شود. اما با تمدید آن شما همچنان می‌توانید در کانادا اقامت داشته باشید تا به سفر و گردش بپردازید یا می‌توانید برای مجوز کار درخواست دهید که به شما این امکان را می‌دهد، شغل تمام وقت یا پاره وقت داشته باشید یا حتی خود اشتغالی ایجاد کنید.

تهیه کلیه مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی در کانادا

کشور کانادا دارای سفارت در ایران نمی باشد بنابراین برای دریافت ویزا کافی است به کشور های همجوار سفر کنید تا وارد سفارت شوید و مصاحبه را انجام دهید. مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به صورت زیر می باشد:

  • ✔ فرم درخواست مجوز دانشجویی پر شده
  • ✔ اصل نامه پذیرش از دانشگاه
  • ✔ گذرنامه مسافرتی معتبر که به شما این امکان را می‌دهد تا به کشور خود بازگردید. البته اگر در ایالات متحده زندگی می‌کنید، این مورد ضروری نیست.
  • ✔ دو قطعه عکس جدید با درج مشخصات نام و تاریخ تولد در پشت آن
  • ✔ اثبات پرداخت هزینه مجوز تحصیل و اثبات حمایت مالی در طول برنامه تحصیلی، این بدان معناست که ثابت می‌کنید سالانه بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ دلار کانادا برای زندگی در این کشور می‌توانید هزینه کنید.
  • ✔ ارائه بیمه درمانی

شرایط زبان برای تحصیل در کانادا

اثبات مهارت زبان انگلیسی در برنامه مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا گنجانده نشده است، مگر اینکه شما از کشوری انگلیسی زبان باشید، در این صورت دانشگاه‌های کانادا از شما می‌خواهند مدرک تسلط به زبان انگلیسی را ارائه دهید. آزمون‌های زبان پذیرفته شده آیلتس آکادمیک، TOEFL iBT و PTE Academic است.

مصاحبه و بیومتریک در تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

هزینه بیومتریک ۸۵ CAD است. این هزینه علاوه بر هزینه درخواست ویزا است. برخی از کشورها از الزامات بیومتریک معاف هستند، بنابراین شهروندان آنها اصلاً نیازی به مراجعه به این مراکز ندارند. با توجه به شرایط فردی، ممکن است برای مصاحبه نیز فراخوانده شوید. البته مراکز درخواست ویزای محلی برای ارائه خدمات هزینه کمی دریافت خواهند کرد.

مدت زمان پاسخگویی به درخواست

پس از درخواست مجوز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، زمان پردازش ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد، اما معمولاً سریع‌تر انجام می‌شود، این موضوع بستگی به وضعیت کشور شما دارد. برای دریافت سریع‌تر مجوز تحصیل می‌توانید از جریان مستقیم دانشجویی استفاده کنید که زمان پردازش آن معمولاً حدود ۲۰ روز تقویمی است. جریان مستقیم دانشجویی فقط برای دانشجویان کشورهای چین، هند، مراکش، پاکستان، فیلیپین، سنگال و ویتنام در دسترس است.

مدت زمان پاسخگویی به درخواست

اقامت تحصیلی در کانادا

پس از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا، فارغ التحصیلان بین المللی می‌توانند برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنند. به عنوان شهروندان دائم، کاندیداها بیشترین مزایای اجتماعی را به عنوان شهروندان کانادایی دریافت می‌کنند، می‌توانند در هر نقطه از کانادا کار یا ادامه تحصیل دهند و حتی می‌توانند برای شهروندی کانادا درخواست دهند. طبق گزارش  CBIE) دفتر آموزش بین المللی کانادا)، تعداد کل دانشجویان بین المللی در کانادا طی پنج سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است.

بنابراین، کانادا پس از ایالات متحده و استرالیا سومین مقصد برتر تحصیل در خارج از کشور در جهان شناخته شده است. کانادا دارای یک جامعه چند فرهنگی است که فرصت‌های زیادی برای حمایت از استعدادهای جوان فراهم می‌کند. اگر اشتیاق لازم برای پیگیری کارشناسی ارشد کانادا را دارید، این کشور بازده قابل توجهی را برای تمام سرمایه گذاری‌های شما ارائه می‌دهد و به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند. همچنین می‌توانید با ادامه تحصیل بعد از کارشناسی ارشد و برنامه ریزی دکتری، فرصت‌ها و افق‌های آینده خود را بیشتر کنید.

اقامت دائم کانادا برای دانشجویان بین المللی از طریق انواع برنامه‌های مهاجرت کانادایی قابل دستیابی است. اگر دانشجوی بین المللی یا فارغ التحصیل مقطع کارشناسی ارشد از یکی از رشته‌های تحصیلی در کانادا هستید، احتمالاً زبان انگلیسی یا فرانسوی را با استانداردهای بالا صحبت می‌کنید، متوجه می‌شوید و قبلاً ثابت کرده‌‌اید که می‌توانید در کانادا زندگی کنید. به همین دلایل، کانادا از شما می‌خواهد که به طور دائم به این کشور مهاجرت کنید. برنامه‌های مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا و بسیاری از برنامه‌های استانی امتیازاتی را برای داوطلبانی که در کانادا تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده‌‌اند، ارائه می‌دهند. این راهنما به شما کمک می‌کند تا در مورد نحوه اخذ اقامت دائم کانادا پس از فارغ التحصیلی، یک گزینه را در نظر بگیرید.

اکسپرس اینتری و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

شاید در مورد Express Entry، سیستم اصلی مهاجرت کانادا، مطالبی را شنیده باشید. از زمانی که اکسپرس اینتری در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، این سیستم تغییراتی ایجاد کرده است تا به دانشجویان بین المللی که تحصیلات خود را در کانادا به پایان رسانده‌‌اند، مزایایی را ارائه دهد. مهم‌ترین تغییر، اضافه کردن حداکثر ۳۰ امتیاز در نمره CRS برای کسانی است که تحصیلات تکمیلی را گذرانده اند.

شما باید واجد شرایط هر یک از سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال باشید و وارد اکسپرس اینتری شوید، جایی که تحت سیستم رتبه بندی جامع (CRS)  به شما نمره داده می‌شود. سپس دولت از نامزدهای دارای رتبه برتر در گروه دعوت می‌کند تا در قرعه کشی‌هایی که معمولاً هر دو هفته یکبار انجام می‌شود، درخواست خود را ارائه دهند. سپس شما ۶۰ روز فرصت دارید تا یک درخواست کامل ارسال کنید و این روند را در مدت شش ماه تکمیل کند. اکسپرس اینتری از کاندیداهای جوان با تجربه کاری، تحصیلی و توانایی زبان در کانادا استقبال می‌کند و به دانشجویان و فارغ التحصیلان کانادایی شانس عالی برای اخذ اقامت دائم می‌دهد.

کلاس تجربه کانادایی

دانشجویان کارشناسی ارشد و فارغ التحصیلان بین المللی اگر به دنبال یک مسیر استاندارد برای اقامت دائم در کانادا هستند، یک برنامه مهاجرتی به نام کلاس تجربه کانادا  (CEC) به این افراد امکان می‌دهد برای مهاجرت دائم، حداقل یک سال در کانادا کار کنند. پس از فارغ التحصیلی در کانادا و دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، هر دو دست به دست هم داده و به شما کمک می‌کنند تا یک سال کار ماهرانه انجام دهید، توانایی زبان خود را از طریق یک آزمون شناخته شده ثابت کنید و در نهایت وارد اکسپرس اینتری شوید.

کلاس کارگران ماهر فدرال

یکی دیگر از راه‌های ورود به استخر اکسپرس اینتری، کارگر ماهر فدرال است. اگر نتوانسته‌‌اید یک سال کار ماهرانه خود را در کانادا به پایان برسانید، اما این کار را در خارج از کانادا انجام داده‌‌اید، ممکن است انتخاب این مسیر برای شما باشد. در اصل، شما باید حداقل ۶۷ امتیاز را در شبکه‌‌ای که سن، توانایی زبان و تجربه کاری ارزیابی می‌شوند، دریافت کنید.

برنامه‌ های استانی PNP و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

مانند دولت فدرال، استان‌های کانادا نیز خواهان ماندن دانشجویان و فارغ التحصیلان بین المللی هستند. اگر ورود به اکسپرس اینتری برای شما در حال حاضر یا در آینده نزدیک ممکن نیست، باید برنامه PNP را در نظر بگیرید. برخی از استان‌ها ممکن است به شما اجازه دهند حتی در صورت فارغ التحصیلی در استان دیگر، در استان مورد نظر اقامت داشته باشید.

مهاجرت به کبک

کبک برنامه‌های مهاجرت اقتصادی خود را جدا از برنامه‌های فدرال و PNP اجرا می‌کند. فارغ التحصیلان رشته‌های کارشناسی ارشد کالج‌ها و دانشگاه‌های کبک که می‌توانند توانایی و تجربه کافی زبان فرانسه در سطح متوسط را اثبات کنند، انتخاب کبک را برای اقامت در اولویت قرار می‌دهند. برنامه کبک به داوطلبان دارای تحصیلات و سابقه کار در استان امتیاز ویژه می‌دهد.

برنامه تشکیل خانواده و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

این گزینه مهاجرت کانادایی برای کسانی است که عاشق شده‌‌اند و قصد دارند خانواده تشکیل دهند. شریک زندگی شما می‌تواند به شما در مهاجرت به کانادا بدون نیاز به گذراندن اکسپرس اینتری یا برنامه استانی کمک کند. شما در حال حاضر در کانادا هستید و ممکن است واجد شرایط این برنامه باشید. همسر شما باید یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد. حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد و در کانادا زندگی کند. شهروندان کانادایی که در خارج از کانادا زندگی می‌کنند، باید ثابت کنند زمانی که شما اقامت دائم خواهید گرفت، قصد زندگی در کانادا را خواهند داشت. ساکنان دائمی خارج از کانادا نمی‌توانند از همسر خود حمایت و برای مهاجرت شما کاری انجام دهند.

تحصیل در کانادا

تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس

کشور کانادا به خاطر داشتن رفاه اجتماعی بالا و سطح آموزشی و تحصیلی منحصر به فرد همیشه به عنوان یکی از اهداف دانشجویان برای ادامه تحصیل بوده است.

سخن پایانی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا باعث فراگیری عمیق‌تر دانش در زمینه‌های مختلف و بهبود مهارت‌های حرفه‌ای می‌شود. با وجود شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا که به دانشجویان امکان می‌دهد تا با توجه به دانش پیشین و تعهد خود، به دنبال رشد و پیشرفت حرفه‌ای در یک محیط آموزشی بین‌المللی بپردازند، دانشجویان می‌توانند مرحله جدیدی از سیر تحصیلی خود را آغاز کرده و به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کنند. این تجربه، علاوه بر ارتقاء دانش تخصصی، به دانشجویان فرصت می‌دهد تا با محیط فرهنگی متنوع و زندگی دانشجویی پویا در کانادا آشنا شوند و به یک تجربه آموزشی گسترده‌تر دست پیدا کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مراحل تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا چگونه است؟
اولین قدم، پذیرش در موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی (DLI) است که توسط دولت کانادا به رسمیت شناخته شده است. هنگامی که یک فرد نامه پذیرش از DLI دریافت می‌کند، ممکن است بتواند برای مجوز تحصیل درخواست دهد. درخواست‌ها ممکن است بصورت آنلاین یا از طریق پست انجام شود.
هزینه تحصیل در این مقطع کانادا چقدر است؟
هزینه تحصیل بر اساس موسسه متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.
تفاوت بین مجوز تحصیل و ویزای اقامت موقت کانادا چیست؟
مجوز تحصیل به دانشجویان اجازه تحصیل در کشور مقصد یا کانادا را می دهد اما با ویزای اقامت موقت اجازه ورود به کانادا را پیدا می کنید. البته با توجه به کشور تابعیت، یک دانشجوی بین المللی ممکن است برای ورود به TRV نیاز داشته باشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین طاهری فرد
2 سال قبل

من 29 سالمه و لیسانس برق دارم. به رشته ام علاقه چندانی ندارم و دوست دارم در حوزه مکانیک و در کشور کانادا ادامه تحصیل بدم. ممکنه که راهنماییم کنید باید چکار کنم و از کجا شروع کنم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  حسین طاهری فرد
2 سال قبل

سلام . شما برای ارشد باید رشته مرتبط با کارشناسیتون رو ادامه تحصیل بدین . یا رشته هایی مثل mba رو انتخاب کنید. یا اینکه دوباره از کارشناسی رشته ی مد نظرتون رو شروع کنید

کادر هرمس اپلای