تحصیل فیزیوتراپی در آلمان

مزایای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان؛ درآمد و بازارکار

آلمان به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در زمینه های تحصیلی به خصوص تحصیل فیزیوتراپی در آلمان، همیشه به عنوان یکی از مقاصد دانشجویان سراسر جهان برای ادامه ی تحصیل در تمامی رشته ها و همچنین رشته فیزیوتراپی در آلمان بوده است.به طور کلی برای تحصیل فیزیوتراپی در آلمان باید دوره ی ۳ ساله و در مجموع حدود ۴۵۰۰ ساعتی را تحصیل نمود که این تحصیل به صورت عملی و تئوری بوده و بعد از به پایان رسیدن این دوره باید در امتحان ایالتی شرکت کرده و نمره ی قبولی را به دست آورد. دانشجویان پس از اتمام این دوره ها و قبولی در آزمون ها، می توانند مجوز کار در بیمارستان ها و کلینیک های درمانی را به دست آورده و فعالیت خود را آغاز کنند. از این رو در این مقاله راهنمایی های لازم برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان را برای شما آورده ایم

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی در کشور آلمان در دانشگاه های زیر امکان پذیر می باشد :

  • دانشگاه staatlich anerkannte
  • دانشگاه oth Regensburg
  • دانشگاه kiel university
  • دانشگاه  jena calau
  • دانشگاه  Osnabrück University
  • دانشگاه Baden-Wuerttemberg Cooperative State
  • دانشگاه Lübeck University
  • دانشگاه Steinbeis University, Berlin
  • دانشگاه Berlin IB University

دانشجویان پس از اتمام دوره  تحصیلی در رشته ی فیزیوتراپی، اقدامات پیشگیرانه فیزیوتراپی شامل ماساژ، تمرین تنفس، ترمو، را فرا گرفته و فارغ التحصیلانی که دارای مدرک دیپلم علمی دانشگاهی و بین المللی از دانشگاه های آلمان هستند قادر خواهند بود استانداردهای مداخله ای را بالا برده و از روش های مبتنی بر شواهد استفاده کنند که بخشی از بهترین روش است. موقعیت های رهبری نیز برای شما باز است.

دامنه فعالیت های کاری آنها شامل عضلات، رباط ها و بیماری های مشترک است که شامل آسیب ها، بیماریها یا ناتوانیهای جسمی و حرکتی می شوند. علاوه بر این، به منظور جلوگیری از ضعف های موضعی و اختلال های حرکتی، که ممکن است مشکلات بهداشتی و فعالیتی ایجاد شود، می توانند به بیماران کمک کنند و آموزشهای لازم را به آنها بدهند.

همچنین فارغ التحصیلان رشته ی فیزیوتراپی می توانند در زمینه های زیر فعالیت کنند :

  • – اقدامات کاری خصوصی (به عنوان یک کارمند یا خود اشتغال)
  • – مراکز توانبخشی
  • – بیمارستان ها و درمانگاه ها
  • – فعالیت در بخش خصوصی
  • – باشگاه های ورزشی و کنفدراسیون ها
  • – دانشگاه های آموزشی و پژوهشی

بهتر است بدانید که دانشجویان برای تحصیل در رشته ی فیزیوتراپی در آلمان، می بایست مدارک دال بر تسلط به زبان آلمانی را در سطح  b2 قبل از ورود به دانشگاه کسب نمایند .

مزایای تحصیل فیزیوتراپی در کشور آلمان

دانشجویان با تحصیل فیزیوتراپی در آلمان از مزیت‌های متعددی برخوردار می‌شوند. این مزیت‌ها باعث شده‌اند تا میزان درخواست برای این رشته به‌شدت رو به افزایش بوده و تعداد زیادی از افراد خواهان تحصیل در این رشته باشند. از جمله این مزیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استاندارد بسیار بالای رشته فیزیوتراپی: دانشجویان می‌توانند از طریق اساتید مجرب و حرفه‌ای با استاندارهای بالا در این رشته تحصیل کنند. فیزیوتراپی در کشور آلمان به وسیله به‌روزترین تجهیزات دنیا انجام می‌شود و دانشجویان با نحوه عملکرد جدیدترین دستگاه‌ها نیز آشنا خواهند شد.
  • آموزش به صورت عملی و یادگیری تجربی: رشته فیزیوتراپی در آلمان بیشتر به شکل عملی به دانشجویان آموزش داده می‌شود. البته این مسئله به آن معنا نیست که دانشجویان هیچ نوع درس تئوری نخواهند داشت. دانشجویان با استفاده از آموزش‌های عملی می‌توانند تجربه خود را بالاتر ببرند و در رشته تحصیلی خود بهتر و موفق‌تر عمل کنند.
  • درآمد بسیار خوب رشته فیزیوتراپی در آلمان: دانشجویان فیزیوتراپی در آلمان باید بدانند که پس از تحصیل به راحتی می‌توانند در بیمارستان‌های این کشور مشغول به کار شوند و درآمد خوبی به دست آورند. درآمد فیزیوتراپی در این کشور بسیار بالا است و با تحصیل در این رشته آینده روشنی در انتظار شما خواهد بود.
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی: تقریباً تمامی دانشگاه‌های کشور آلمان امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای شما فراهم می‌کنند؛ اما در کنار زبان انگلیسی شما باید مدرک زبان آلمانی نیز داشته باشید تا بتوانید به راحتی در این کشور زندگی کنید.

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان دارای مزایای زیادی است. آلمان به دلیل سیستم تحصیلات عالی برتر، تجهیزات پزشکی پیشرفته و برنامه‌های آموزشی متمرکز بر عملیات و تجربه‌های عملی، یکی از مقاصد محبوب برای رشته فیزیوتراپی در آلماناست. دانشجویان این رشته در آلمان از دسترسی به اساتید متخصص و امکانات پزشکی پیشرفته بهره‌مند می‌شوند. همچنین، این کشور با بازار کار گسترده و فرصت‌های شغلی مناسب در زمینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان، فرصت‌های شغلی خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته ارائه می‌دهد.

هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان

دانشجویان و متقاضیان تحصیل فیزیوتراپی در آلمان باید از هزینه‌های تحصیل در این کشور باخبر باشند. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را دارند نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهند داشت و می‌توانند به طور کاملاً رایگان در این دانشگاه‌ها درس بخوانند. تحصیل رایگان برای دانشجویان بین‌المللی نیز وجود دارد و همین مسئله باعث شده است تا تعداد زیادی از افراد برای تحصیل رایگان به این کشور مهاجرت کنند.

البته دانشجویان در طول هر ترم باید هزینه‌ای تحت عنوان سهم ترم را به دانشگاه پرداخت کنند. این هزینه حدود 300 یورو یا کمتر خواهد بود. با پرداخت این هزینه حمل‌ونقل عمومی نیز برای دانشجویان بین‌المللی رایگان خواهد شد. علاوه بر هزینه‌های گفته شده دانشجویان بین‌المللی برای پرداخت هزینه‌های زندگی در این کشور نیاز به پول خواهند داشت.

تحصیل فیزیوتراپی در آلمان دارای مزایای زیادی است. آلمان به دلیل سیستم تحصیلات عالی برتر، تجهیزات پزشکی پیشرفته و برنامه‌های آموزشی متمرکز بر عملیات و تجربه‌های عملی، یکی از مقاصد محبوب برای رشته فیزیوتراپی در آلماناست. دانشجویان این رشته در آلمان از دسترسی به اساتید متخصص و امکانات پزشکی پیشرفته بهره‌مند می‌شوند. همچنین، این کشور با بازار کار گسترده و فرصت‌های شغلی مناسب در زمینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در آلمان، فرصت‌های شغلی خوبی را برای فارغ‌التحصیلان این رشته ارائه می‌دهد.

این دانشجویان برای گذراندن یک زندگی معمولی در ماه به حدود 853 یورو نیاز خواهند داشت. این هزینه شامل غذا، استفاده از خدمات عمومی و… است. همچنین اگر نمی‌ خواهید در خوابگاه‌های دانشجویی زندگی کنید باید بدانید برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر به 746.26 یورو در ماه نیاز خواهید داشت. به طور کلی هزینه‌های زندگی بر اساس نوع زندگی و لایف استایل دانشجو تخمین زده می‌شود.

بورسیه تحصیلی آلمان

تحصیل در آلمان

دانشگاه‌های آلمان در بین دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند و اکثرشان در رده‌بندی‌های QS، Times Higher Education و ARWU به عنوان بهترین گزینه‌های موجود در اروپا طبقه‌بندی شده‌اند.

خدمات موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

چنانچه تمایل دارید اطلاعات جامع و کاملتری جهت تحصیل فیزیوتراپی در آلمان، نحوه انجام پروسه آن بدانید متخصصین و مشاورین کاردان و مجرب موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با همکاری وکیل مهاجرت به آلمان، آماده پاسخگویی تلفنی و مشاوره مهاجرت حضوری شما دوست عزیز می باشند. برای رزرو وقت مشاوره برای رشته فیزیوتراپی در آلمان  از طریق فرم مشاوره ثبت نام کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دانشگاه های مخصوص رشته فیزیوتراپی در آلمان؟
دانشگاه staatlich anerkannte- دانشگاه oth Regensburg- دانشگاه kiel university- دانشگاه jena calau- دانشگاه Osnabrück University- دانشگاه Baden-Wuerttemberg Cooperative State- دانشگاه Lübeck University- دانشگاه Steinbeis University, Berlin- دانشگاه Berlin IB University
مدرک مورد نیاز آلمانی برای رشته فیزیوتراپی؟
b2 آلمانی
زمینه‌هایی که دانشجویان فیزیوتراپی می‌توانند در آن فعالیت کنند؟
اقدامات کاری خصوصی (به عنوان یک کارمند یا خود اشتغال) – مراکز توان‌بخشی – بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها – فعالیت در بخش خصوصی – باشگاه‌های ورزشی و کنفدراسیون‌ها – دانشگاه‌های آموزشی و پژوهشی
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هورا امینی
1 سال قبل

سلام . خیلی ممنون از اینکه راجع به هر رشته ای به صورت مجزا توضیحاتی ارائه دادین. خسته نباشید

کارشناس هرمس
پاسخ به  هورا امینی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
انجام وظیفه هست .

کادر هرمس اپلای