تحصیل پزشکی در ترکیه؛ هزینه‌ها، مدارک و شرایط پذیرش پزشکی در ترکیه

طبق آمار رسمی ترکیه، بیش از ۱۸۵ هزار دانشجوی خارجی در سال گذشته موفق به دریافت پذیرش پزشکی در ترکیه، شده‌اند و از مزایای فوق العاده آن استفاده کرده اند. خوب است بدانید که دانشگاه های پزشکی در ترکیه، اعتبار بین المللی دارند و همه کشورهای دنیا به مدارک آن ها استناد می کنند. اگر شما نیز می خواهید به این جمعیت ۱۸۵ هزار نفری اضافه شوید، حتماً از تیم متخصص هرمس اپلای مشاوره رایگان بگیرید و شرایط خود را برای تحصیل پزشکی در ترکیه ارزیابی کنید.

با پر کردن فرم می توانید از مشاوره رایگان مهاجرتی هرمس اپلای استفاده کنید.

با توجه به نیاز روزافزون به توانمندی‌های پزشکان در ایران، تحصیل در کالج ها و مراکز آموزشی خارجی به عنوان گزینه‌ای مورد توجه افراد علاقه‌مند به حوزه پزشکی قرار گرفته است. در این راستا، ترکیه به عنوان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل در رشته پزشکی شناخته می‌شود. تحصیل در ترکیه در رشته پزشکی، به دلیل وجود برنامه‌های آموزشی برجسته، شهریه های مناسب و فضای فرهنگی که به دانشجویان ایرانی ارائه می‌دهد، گزینه ای مناسب برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور محسوب می شود.

تحصیل پزشکی در ترکیه به دلیل حقوق های بالا و میزان بالای استخدام، در زمینه دانشجو و کیفیت آموزش در رتبه بسیار بالایی قرار دارد. ترکیه به عنوان کشوری که پزشکان لایقی تربیت می کند شناخته شده است. چرا که تعداد زیادی از پزشکان مشهور در ترکیه وجود دارند که آموزش اولیه خود را در ترکیه دیده اند و تحصیلات خود را به عنوان متخصص در کشورهای خارجی ادامه داده اند. برای این که شما هم گام در مسیر این پزشکان ماهر و مشهور بگذارید و اقدام به مهاجرت تحصیلی به ترکیه برای موفقیت در رشته پزشکی کنید، حتماً از متخصص ما مشاوره رایگان بگیرید و شرایط خود را برای شروع، ارزیابی کنید.

تخصصی ترین مرجع مهاجرت تحصیلی و مجری ۰ تا ۱۰۰ امور آن
با بیش از ۱۰ سال سابقه امور مهاجرتی
و بیش از ۲۹۵۰ پرونده موفق
به همراه وکلای مهاجرتی خبره و عقد قرار داد

تحصیل پزشکی در ترکیه

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی هر بخش کلیک کنید :

وکتور

چرا ترکیه مقصد جذابی برای تحصیل پزشکی است؟

اعتبار بالای مدارک تحصیلی و مورد قبول بودن در سرتاسر جهان

هزینه تحصیل و زندگی بسیار کم نسبت به سایر کشورهای اروپایی

بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه در حد استانداردهای بین المللی

نزیکی فرهنگ کشور ترکیه به ایران

ارائه کارت طبابت بین المللی

همسایگی ترکیه و ایران

بررسی دقیق شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه​

تحصیل پزشکی در ترکیه هماهنگ با آموزش عملی و تحقیق در بیمارستان ها ارائه می شود تا دانشجویان بتوانند تجربه ارزشمندی را کسب کنند. دانشجویان قبل از فارغ التحصیلی، شروع به کار و کسب تجربه در بیمارستان ها می کنند.

برای مثال یک دانشجوی پزشکی در ترکیه، ابتدا یک دوره تحصیلی ۴ ساله در دانشگاه را به اتمام می رساند و سپس دوره انترنی را در بیمارستان می گذراند و پس از دو سال به عنوان یک پزشک دارای سابقه فارغ التحصیل می شود. این دانشجویان سپس زمینه تخصصی خود را انتخاب می کنند (مانند نورولوژی، اورولوژی و …). 

پیشنهاد می کنم برای این که با این شرایط و سریع ترین روش برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه باتوجه به شرایط خودتان آشنا شوید، از خدمات مشاوره رایگان با تیم حرفه ای هرمس اپلای استفاده کنید.

بررسی دقیق شرایط تحصیل پزشکی در ترکیه​
وکتور

دانشگاه های پزشکی برتر ترکیه

دانشجویان پزشکی که از دانشگاه های برتر ترکیه (که در بخش پایین با آن ها آشنا می شویم) فارغ التحصیل می شوند به پزشک بین المللی تبدیل می شوند. هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه حدودا 4,000 تا 21,000 دلار در سال می باشد. این مبلغ در دانشگاه های خصوصی ترکیه بیشتر است و می تواند به 25,000 دلار در سال برسد. دانشگاه های پزشکی ترکیه امکانات عالی و تجهیزات پزشکی پیشرفته ای دارند. همچنین هزینه روزمره زندگی در کشور ترکیه برای دانشجویان خارجی در یک ماه حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ دلار (بدون احتساب اجازه) می‌باشد.

دانشگاه حاجت تپه در ترکیه

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

واقع در شهر: آنکارا
رشته های تخصصی: شیمی، پزشکی بالینی، فیزیک، علم مواد، انکولوژی، علوم اعصاب و رفتار
تعداد دانش آموزان: حدود ۵۰ هزار نفر
رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: ۴
رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۱۶۵

دانشگاه استانبول (Istanbul University)

واقع در شهر: استانبول
رشته های تخصصی: زیست شناسی و بیوشیمی، علم مواد، علوم اعصاب و رفتار، پزشکی بالینی، متابولیسم، انکولوژی، فیزیک، دامپزشکی
تعداد دانش آموزان: حدود ۸۵ هزار نفر
رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: 1
رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۲۵۰

دانشگاه استانبول ترکیه
دانشگاه آنکارا در ترکیه

دانشگاه آنکارا (Ankara University)

  • واقع در شهر: آنکارا
    رشته های تخصصی: شیمی، پزشکی بالینی، فیزیک
    تعداد دانش آموزان: حدود ۷۰ هزار نفر
    رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: ۱۰
    رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۳۳۴

دانشگاه استانبول - جراح پاشا (Istanbul University - Cerrahpasa)

واقع در شهر: استانبول
رشته های تخصصی: پزشکی بالینی
رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: ۲۷
رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۳۹۹

دانشگاه استانبول جراح پاشا ترکیه
دانشگاه دوکوز ایلول در ترکیه

دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylul University)

واقع در شهر: ازمیر
رشته های تخصصی: پزشکی بالینی
رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: ۲۲
رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۴۷۰

دانشگاه اژه (Ege University)

واقع در شهر: ازمیر
رشته های تخصصی: علوم شیمی، پزشکی بالینی، علوم کشاورزی، علوم مواد، دامپزشکی
تعداد دانش آموزان: حدود ۴۵ هزار نفر
رتبه در بین کل دانشگاه های ترکیه: ۲۱
رتبه در بین دانشگاه های پزشکی جهان: ۴۷۸

دانشگاه اژه در ترکیه

مراحل مهاجرت تحصیلی به ترکیه با هرمس‌اپلای

پیش از هر چیز برای مهاجرت به ترکیه و تحصیل پزشکی در این کشور، شما باید شرایط خود را ارزیابی کنید و ببینید که کدام شهر و کدام دانشگاه باتوجه به ویژگی ها و شرایطی که دارید برایتان مناسب تر است که این ارزیابی توسط تیم حرفه ای هرمس اپلای انجام خواهد شد.

سپس جهت تحصیل پزشکی در ترکیه شما باید آزمون YOS را بگذرانید. آزمون YOS، آزمون ورودی دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاه های ترکیه می باشد. در اکثر موارد این آزمون از دو بخش تشکیل شده است. قسمت اول شامل 80 سوال است که دارای 45 سوال هوش و 35 سوال ریاضی می باشد. توضیحات این سوالات به دو زبان ترکی و انگلیسی می باشد و مدت زمان آن 90 دقیقه است. قسمت دوم آزمون مربوط به مهارت در زبان ترکی می باشد که 60 دقیقه به طول می انجامد.

فرم درخواست مشاوره

در صورت قبولی در آزمون، شما باید برخی مدارک و فرم هایی که در اختیارتان قرار می گیرد و از شما خواسته می شود، تکمیل کنید و آن ها را در اختیار تیم مهاجرتی ما قرار دهید.

 

در انتها تیم ما تمام مراحل مربوط به ثبت نام در دانشگاه انتخابی و محل سکونت و… را انجام خواهد داد تا در نهایت ویزای تحصیلی شما برای ترکیه آماده شود. در نتیجه تمام سختی های مسیر مهاجرتی برای شما از بین خواهد رفت و به راحتی می توانید تحصیل در رشته پزشکی را در ترکیه ادامه دهید.

وکتور

نیازهای افراد هنگام تحصیل در ترکیه

کسب درآمد در ترکیه

کسب درآمد

طبق قوانین دولت ترکیه، دانشجویان بین المللی می توانند تا ۳۰ ساعت در هفته کار پاره وقت داشته باشند تا از این طریق درآمدی برای هزینه های زندگی خود کسب کنند. در نتیجه می توانید با پیدا کردن یک شغل مناسب و قانونی مانند کار در کتابخانه ها، کافه ها و…، دغدغه کسب درآمد را رفع کنید.

سازگاری با فرهنگ

همان طور که اشاره شد فرهنگ کشور ترکیه به ایران نزدیک است و شما امکان ارتباط گیری با مردم این کشور را به راحتی خواهید داشت. مخصوصاً اگر خودتان هم ترک زبان باشید و یا به زبان ترکی تسلط داشته باشید.

سازگاری با فرهنگ ترکیه
محل اسکان در ترکیه

محل اسکان

احتمالاً دغدغه مهم دیگر شما برای برای تحصیل پزشکی در ترکیه محل اسکانتان است. در این زمینه خوب است بدانید که برخی دانشگاه های این کشور خوابگاه های بسیار مناسبی دارند و می توانید از آن ها استفاده کنید. همچنین اجاره خانه های اشتراکی و یا اختصاصی در این کشور هزینه زیادی ندارد و شما توانایی اجاره آن ها را خواهید داشت.

 

هرمس اپلای

فرم درخواست مشاوره

تبدیل و تمدید اقامت پس از تحصیل پزشکی در ترکیه با هرمس اپلای

کشور ترکیه به دانشجویان بین المللی که برای تحصیل پزشکی در ترکیه، به این کشور می‌آیند اجازه می‌دهد که پس از پایان تحصیل برای خود کار پیدا کنند و از این طریق، ویزای تحصیلی ترکیه را به ویزای کاری تبدیل کنند. همچنین شما می توانید تحصیل پزشکی در ترکیه را، تا هر جایی که نیاز دارید ادامه دهید و ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید. برای اخذ پذیرش پزشکی در ترکیه، می‌توانید با کارشناسان ما در هرمس اپلای تماس حاصل فرمایید.

تبدیل و تمدید اقامت پس از تحصیل پزشکی در ترکیه

سوالات متداول

ASK QUESTION

در این بخش برایتان پرتکرار ترین سوالات مهاجرتی که کلاینت ها از شرکت مهاجرتی ما پرسیده اند را آماده کرده ایم.

چه تعداد دانشجوی بین المللی در ترکیه تحصیل می کنند؟

در طبق آمار رسمی ترکیه، بیش از 185 هزار دانشجوی خارجی در سال گذشته در این کشور تحصیل کرده اند و از مزایای فوق العاده تحصیل در ترکیه استفاده کرده اند.

چرا تحصیل پزشکی در ترکیه مناسب است؟

اعتبار بالای مدارک تحصیلی، هزینه تحصیل و زندگی بسیار کم نسبت به سایر کشورهای اروپایی، بالا بودن سطح علمی دانشگاه های ترکیه در حد استانداردهای بین المللی، نزیکی فرهنگ کشور ترکیه به ایران، ارائه کارت طبابت بین المللی، همسایگی ترکیه و ایران

دانشگاه های پزشکی برتر ترکیه کدام اند؟

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University) – دانشگاه استانبول (Istanbul University) -دانشگاه آنکارا (Ankara University) – دانشگاه استانبول – جراح پاشا (Istanbul University – Cerrahpasa) – دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylul University) – دانشگاه اژه (Ege University)

هزینه تحصیل پزشکی در ترکیه چقدر است؟

هزینه تحصیل پزشکی در دانشگاه های دولتی ترکیه حدودا 4,000 تا 21,000 دلار در سال می باشد. این مبلغ در دانشگاه های خصوصی ترکیه بیشتر است و می تواند به 25,000 دلار در سال برسد.

کارشناس هرمس

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران هرمس اپلای فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 
مشاور هرمس

مشاوره تخصصی رایگان

موسسه هرمس اپلای به عنوان موسسه همکار با موسسات اعزام دانشجو دارای مجوز از وزارت علوم همکاری می کند.