مقطع کارشناسی ارشد یکی از مقاطعی است که متقاضی زیادی برای ثبت نام دارد. بسیاری از دانشجویان برای  کارشناسی ارشد در فرانسه اقدام می کنند. تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه بین ۲ تا ۳ سال زمان می برد و به دو قسمت تقسیم می شود و هر قسمت یک ساله می باشد. این مقطع به طور معمول شامل کارآموزی می باشد که در انتهای هر دو قسمت شما موظف به انجام آن می باشید. پس از پایان دوره و انجام کارآموزی و پایان نامه می توانید مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنید. در ادامه مدارک مورد نیاز، هزینه ها و سطح زبان مورد نیاز بیان شده است. در ادامه درمورد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه صحبت شده است با ما همراه باشید.

مدرک زبان مورد نیاز

مدرک زبان لازم در این مقطع به مانند مقطع قبلی B2 می باشد که شما ملزم به دریافت آن می باشید. بعضی از دوره ها نیز به زبان انگلیسی می باشد که لذا شما می بایست مدرک زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس را ارائه بدهید. زمان درخواست فرستادن یا همان اپلیکیشن متنوع است و به شهر و دانشگاه بستگی دارد و دقیق نمی توان گفت ولی به طور حدودی برای ترم های بهار 15 سپتامبر می باشد و برای ترم های زمستان 1 آپریل می باشد. بهترین کار چک کردن در سایت دانشگاه می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد فرانسه

برای تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه باید مدارکی را به دانشگاه جهت پذیرش ارائه بدهید.

📌 کپی مدارک شناسایی مانند پاسپورت

📌 عکس های جدید

📌 مدرک دیپلم و ریزنمرات ترجمه شده

📌 مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات ترجمه شده

📌 دانشنامه لیسانس و ریزنمرات ترجمه شده

📌 رزومه

📌 مدرک زبان

مدارک لازم برای تحصیل
همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزا

برای این که بتوانید در این کشور حضور پیدا کنید باید ویزا دریافت کنید. اگر زمان مصاحبه شما در سفارت فرا رسید لازم است مدارک زیر را در روز مصاحبه به آفیسر مربوطه ارائه بدهید.

📌 نسخه فرم درخواست ویزا که کامل و خوانا باشد

📌 پاسپورت

📌 شناسنامه

📌 تمکن مالی

📌 مدارک دانشگاهی و پذیرش

📌 تاییدیه دریافت پذیرش

📌 مدارکی در مورد سابقه شغلی

📌 مدرک زبان

📌 مدارک تحصیلی

📌 ارائه بیمه درمانی

📌 بورس تحصیلی در صورت داشتن

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه به دانشگاه و رشته مورد نظر بستگی دارد، اما به طور کلی از حدود 243 یورو تا 10000 یورو متغیر است.
دانشگاه های فرانسه خوابگاه نیز ارائه می کند که دریافت خوابگاه باعث کاهش هزینه های شما خواهد شد ولی در این مقطع شما بورس تحصیلی دریافت نخواهید کرد در عوض اجازه کار هفتگی خواهید داشت.

هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه می‌تواند متفاوت باشد و به عواملی مانند نوع دانشگاه، برنامه تحصیلی، محل قرارگیری دانشگاه و وضعیت مالی دانشجو بستگی دارد. هزینه‌ها شامل شهریه، هزینه‌های زندگی، کتاب‌ها و منابع آموزشی، بیمه و سایر هزینه‌های مرتبط با تحصیل می‌شود. در حدود عمومی، هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا ممکن است در حدود ۲۰۰ تا ۷۰۰ یورو در سال است.

اقتصاد کشور فرانسه

دانشگاه های برتر فرانسه

بهترین دانشگاه های فرانسه نیز بر اساس رنک بندی QS در سال 2023 به صورت زیر است:

📌 دانشگاه PSL

📌 دانشگاه اکول پلی تکنیک

📌 دانشگاه سوربن

📌 دانشگاه مرکزی Supelec

📌 دانشگاه اکول لیون

📌 دانشگاه تله کام پاریس

جهت آگاهی بیشتر از شرایط تحصیل در فرانسه با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس بگیرید.

خدمات موسسه هرمس برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه

کشور فرانسه شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را برای افراد فراهم کرده است تا به راحتی بتوان برای مهاجرت به این کشور برنامه‌ریزی کرد. کارشناسی ارشد در فرانسه با توجه به معادل‌سازی مدرک تحصیلی متقاضی بررسی می‌شود و می‌توان در یک دوره 2 ساله مدرک تحصیلی این کشور را دریافت کرد. اما تحصیل کارشناسی ارشد در فرانسه با اخذ ویزای تحصیلی این کشور فراهم می‌شود و باید برای مهاجرت به این کشور از یک وکیل یا مشاوره کمک گرفت. موسسه هرمس به عنوان ارائه‌کننده انواع مشاوره تخصصی در زمینه‌های مهاجرتی در کنار افراد است تا به راحتی بتوانند برای مهاجرت به فرانسه و تحصیل در این کشور اقدام کنند. بنابراین کافی است که درخواست خود را با کارشناس‌های این مجموعه در میان بگذارید تا در زمان کوتاهی مشاوره تخصصی دریافت کنید.

همچنین ما سعی کرده‌ایم که در این مطلب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه را مورد بررسی قرار دهیم تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم، اما اگر سوال یا ابهامی دارید که در این متن به آن اشاره نشده است، می‌توانید در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید.

سوالات خود را مطرح کنید
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم اسماعیلی
2 سال قبل

سلام اگر مدرک زبان فرانسه داشته باشیم
تحصیل کارشناسی در فرانسه رایگان میشه؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم اسماعیلی
2 سال قبل

کافی نیست باید مدارک دیگه ای هم مثل معدل الف و مدرک دانشگاه دولتی معتبر و… داشته باشید تا در دانشگاه های دولتی تحصیل کنید