یکی از مقاطعی که به شدت جمعیت دانشجو در آن بالاست کارشناسی می باشد. در دانشگاه های روسیه نیز همانند ایران جمعیت کارشناسی از مقاطع دیگر دانشگاهی بیشتر است بنابراین متقاضی برای مهاجرت در این مقطع نیز بیشتر می باشد. از طرفی دانشگاه های روسیه شرایط سختی را برای پذیرش دانشجو ها ندارد لذا دانشجویان فراوانی برای تحصیل در این مقطع درخواست می فرستند. بالا بودن سطح علمی دانشگاه های روسیه و قرار گرفتن 25 دانشگاه در لیست 1000 دانشگاه برتر جهان از دیگر دلایل مهاجرت به این کشور می باشد. در این مقاله قصد داریم به تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه بپردازیم. با ما همراه باشید.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

از آنجایی که جمعیت دانشجویان در این مقطع بسیار بالا می باشد می خواهیم به بررسی شرایط تحصیل در  مقطع کارشناسی در روسیه بپردازیم. نزدیک به 4 سال تحصیل در ارشناسی در این کشور زمان می برد. از طرفی زبان تحصیل در این کشور در مقطع کارشناسی روسی می باشد و شما می بایست به این زبان تسلط داشته باشید.

در صورتی که مدرک دیپلم و زبان روسی را داشته باشید پس از مدت زمان 4 سال شما می توانید مدرک لیسانس یا همان کارشناسی خود را دریافت کنید. به طور معمول نیز در پایان دوره شما دفاع از رساله خواهید داشت. برای این که پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی بگیرید باید مدارک زبانی مانند TORFEL را ارائه بدهید. شرط سنی برای ورود به این مقطع به طور جزیی در دانشگاه ها ذکر نشده ولی بهتر است سنی پایینتر از 22 داشته باشید.

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در مقطع کارشناسی

برای تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه باید مدارکی را به دانشگاه جهت پذیرش ارائه بدهید.

  • پاسپورت و شناسنامه

  • فرم اپلیکیشن

  • دانشنامه و ریز نمرات دبیرستان

  • مدارک پزشکی

  • عکس پاسپورتی

  • گواهی عدم بیماری ایدز

تحصیل در روسیه

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در روسیه

شهریه دانشگاه ها با توجه به نوع دانشگاه و رشته و شهر با هم دیگر تفاوت می کند اما به طور کلی شهریه در مقطع کارشناسی بین 1657.38 تا 11910.69 دلار در سال می باشد. هزینه دانشگاه ها در روسیه به طور تقریبی تا یک پنجم شهریه آمریکا و کانادا می باشد. البته برای اطلاع دقیق تر از هزینه های هر دانشگاه باید به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کنید. شهریه رشته های پزشکی نیز بیشتر از رشته های مهندسی می باشد.

هزینه های تحصیل در روسیه با توجه به شرایط زندگی شما متفاوت است. به طور مثال اجاره منزل در داخل یا خارج شهر متفاوت می باشد. اجاره خانه یک خوابه در داخل شهر ۳۵۲.۲۶ و در خارج شهر ۲۴۱.۳۸ دلار می باشد که نسبتا هزینه کمی می باشد. هزینه خوابگاه دانشگاه نیز قیمت بالایی ندارد و به طور تقریبی بین 6 تا 56 دلار در ماه می باشد که نسبت به کشور های دیگر اروپایی و همچنین آمریکایی ارزانتر می باشد.

دانشجویان برای این که بتوانند هزینه های تحصیل خود را بپردازند می توانند به صورت نیمه وقت در دانشگاه یا شرکت های دیگر مشغول به کار شوند. هر ساله بورسیه های مختلف تحصیلی به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. بستگی به شرایط مختلف دانشجو می توانند بورسیه های تحصیلی دریافت کنند و مقدار آن نیز به رزومه دانشجو بستگی دارد. بورسیه هایی نظیر SRAS،  بنجامین ای گیلمن و … از نمونه بورسیه هایی می باشد که دولت به دانشجویان اعطا می کند. بورسیه های خصوصی مانند دانشگاه سنت پترزبورگ نیز به دانشجویان ارائه می شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت ویزای تحصیلی

سفارت روسیه در ایران پایینتر از پل کالج در تهران قرار دارد و شما می توانید برای دریافت ویزا به این کشور از طریق این سفارت اقدام کنید. مدارکی که لازم است شما در روز مصاحبه به سفارت مربوطه ارائه بدهید به صورت زیر می باشد.

  • نسخه فرم درخواست ویزا که کامل و خوانا باشد

  • پاسپورت

  • شناسنامه

  • تاییدیه دریافت پذیرش

  • گواهی نداشتن بیماری ایدز

  • ارائه بیمه درمانی

سوالات مهاجرتی خود را بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها