تحصیل MBA در آلمان

راهنمای کامل تحصیل رشته mba در آلمان+ بازارکار رشته mba در آلمان

تحصیل MBA در آلمان  یکی از رشته‌های پرمتقاضی در دانشگاه‌های کل دنیا است. با تحصیل رشته MBA در آلمان شما می‌توانید با اصول کامل مدیریت یک کار و همچنین راه انداختن آن آشنا شوید. بسیاری از دانشگاه‌های جهان این رشته را در مدارس بازرگانی ارائه می‌دهند؛ زیرا یک رشته پر اهمیت است تحصیل رشته مدیریت کسب و کار در آلمان در آلمان نیز پرطرف‌دار بوده و دانشگاه‌های مختلفی آن را ارائه می‌دهند.
 در این مقاله به بررسی رشته MBA  در آلمان می‌پردازیم. شرایط و مزایای تحصیل MBA در آلمان نیز بیان خواهد شد. در صورت وجود سؤالات بیشتر می‌توانید از راه‌های ارتباطی موجود در وب سایت از کارشناسان ما مشاوره دریافت کنید. با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط تحصیل MBA در آلمان

همه افراد جهت استفاده بهینه از محیط کار و بهبود بخشیدن شرایط با توجه به زمان، نیاز به داشتن حداقل دانش مدیریتی دارند؛ به همین خاطر یادگیری رشته MBA بسیار اهمیت دارد. کشور آلمان یکی از کشورهای پیش‌گام در زمینه MBA یا همان Master of Business Administration  است و هم اکنون نزدیک به 2500 دانشجو در آلمان در این رشته تحصیل می‌کنند.

در بخش بعدی به مزایای تحصیل در آلمان در رشته MBA می‌پردازیم. دروس این رشته در کشور آلمان به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. این رشته یکی از پرهزینه‌ترین رشته‌ها است و به همین خاطر بسیاری از دانشجویان از پس هزینه‌های آن برنمی­آیند، هرچند هزینه آن در کشور آلمان کمتر از کشورهای دیگری مانند انگلستان است.

شهریه بسته به این که چه دانشگاهی را انتخاب می‌کنید، متفاوت خواهد بود. به طور معمول هزینه آن بین 10,400 تا 49,500 هزار یورو در سال بوده؛ ولی در دانشگاه‌های عمومی هزینه‌ای ندارد و صرفاً 250 تا 500 یورو در ترم باید بپردازید.

همچنین برای تحصیل در این رشته باید مدرک زبان انگلیسی بین‌المللی داشته باشید، یعنی به طور مثال نمره 6.5 آیلتس را باید کسب کرده باشید. از طرفی چون بسیاری از دانشگاه‌ها صرفاً نمره قابل قبول تافل را می‌خواهند؛ لذا نیازی به GMAT نیست؛ ولی دانشگاه‌هایی که نمرات GMAT را می‌خواهند، نمره‌ای بین 500 تا 650 را می‌پذیرند.

در کنار دشواری‌های تحصیل در این رشته، یک­سری مزایا نیز وجود دارد. یکی از مزایا این است که می‌توانید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، هرچند که باید دانش حداقلی زبان آلمانی را داشته باشید. شما در دانشگاه‌های آلمان فرصت همکاری با اساتید برجسته جهانی را نیز خواهید داشت.

همان‌طور که گفته شد، کشور آلمان یکی از کشورهای صنعتی و بزرگ بوده که شرکت‌های مختلفی نظیر بوش، ب ام و و… در آن مشغول به فعالیت هستند؛ لذا شانس این را خواهید داشت که پس از تحصیل در دانشگاه، مشغول به کار در این شرکت‌ها شوید. همچنین مدارک دانشگاه­های آلمان مورد تأیید وزارت علوم ایران است و پس از دریافت مدرک، در ایران نیز می‌توانید مشغول به کار شوید.

مدارک مورد نیاز تحصیل MBA در آلمان

  • دانشنامه کارشناسی
  • ریز نمرات رسمی
  • نمره GRE یا GMAT بالا
  • مدرک زبان
  • ترجیحاً دو یا سه سال تجربه کاری
  • انگیزه نامه

بهترین دانشگاه های MBA در آلمان

  • مدرسه بیزینس برلین
  • مدرسه بیزینس مانهایم
  • ESMT
  • HHL لایپزیش
  • EBS
  • مدرسه بیزینس مونیخ
  • مدرسه مدیریت فرانکفورت

تحصیل رایگان رشته MBA در آلمان

یکی از مزیت‌های تحصیل MBA در آلمان این است که شما می‌توانید با رعایت برخی از شرایط و ضوابط، در تمامی مقاطع تحصیلی این رشته پرطرف‌دار به صورت رایگان به تحصیل بپردازید. برای برخورداری از تحصیلات رایگان در این رشته لازم است سطح زبان آلمانی شما در سطح بالایی باشد و بتوانید مدرک قابل ‌قبولی به دانشگاه ارائه دهید. همچنین لازم است آزمون‌های زبان آلمانی که توسط دانشگاه گرفته می­شوند را به خوبی سپری کرده و نمره خوبی دریافت کنید.

در آلمان، بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی برنامه‌های تحصیل MBA در آلمان با هزینه تحصیلی کم یا حتی برخی موارد رایگان ارائه می‌دهند. این امکان به ویژه برای دانشجویان بین‌المللی موجود است. گاهی اوقات دانشگاه‌ها یا برنامه‌های مختص به دانشجویان با توانایی‌های استثنایی ارائه منح‌ها یا بورسیه‌های تحصیلی جهت کاهش هزینه‌های تحصیلی دارند. این بورسیه‌ها می‌توانند تا حدودی یا کاملاً هزینه‌های تحصیل رشته مدیریت کسب و کار در آلمان  را پوشش دهند.

البته در ابتدا مقدار هزینه بسیار ناچیزی از شما دریافت می‌شود که صرفاً برای دریافت خدمات دانشجویی است و ربطی به شهریه دانشگاه ندارد. البته توجه داشته باشید که تحصیلات رایگان در دانشگاه‌ های آلمان در هر رشته‌ای به این معنا نیست که دانشگاه مورد نظر از امکانات تحصیلی خوبی برخوردار نیست. این نوع دانشگاه‌ها به‌روزترین فناوری‌ها و محیط آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند و از نظر علمی در جایگاه بالایی قرار دارند.

اخذ مدرک MBA در آلمان چه مدت زمان می برد؟

مدت زمان تحصیل در رشته MBA در کشور آلمان در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به طور معمول اخذ مدرک MBA در آلمان بین 12 تا 24 ماه طول می‌کشد؛ اما بسته به برنامه تحصیلی و دوره‌های انتخابی شما ممکن است بیشتر یا کمتر از این مدت، زمان نیاز باشد. همچنین برخی دانشگاه‌های آلمان برنامه‌های MBA  خود را به صورت پاره وقت یا آنلاین ارائه می­دهند که مدت زمان آن‌ها نیز متفاوت خواهد بود.

درآمد رشته MBA در آلمان

رشته MBA از گرایش‌های پرطرف‌دار مدیریت بوده که دارای بازار کار بسیار عالی و ایده‌آلی است. به طور کلی رشته MBA جزو رشته‌های تحصیلی پردرآمد در آلمان شناخته می‌شود. حقوق و میزان درآمد این رشته تحصیلی در کشور آلمان به موارد زیادی بستگی دارد که شامل، سن، مدرک تحصیلی، شرکت و حوزه فعالیت، مهارت شخصی، تجربه کاری و… می­شود؛ اما با این وجود می­توان گفت میانگین درآمد پس از فارغ‌التحصیلی در این رشته حدود 30000 یورو تا 100000 یورو در سال متفاوت است.

فارغ‌التحصیلان MBA در آلمان به دلیل معتبر بودن مدرک تحصیلی آن‌ها می‌توانند بلافاصله پس از فارغ‌ التحصیلی در شرکت‌ها و مؤسسات معتبر مشغول به کار شوند و در مسیر حرفه‌ای شدن قدم بردارند؛ بنابراین تحصیل MBA  در آلمان می‌تواند شما را به سمت یک زندگی مناسب و پردرآمد در این کشور سوق دهد.

ویزای تحصیلی آلمان

ویزای تحصیلی آلمان

اخذ ویزای تحصیلی آلمان ، شرایط و قوانین آن همواره برای بسیاری از افرادی که قصد تحصیل و حتی مهاجرت به آلمان را داشته‌اند مورد توجه و سؤال بوده است.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی و توضیح کامل در رابطه با تحصیل در رشته MBA در آلمان پرداختیم. دانشگاه‌های کشور آلمان از سطح بالایی در آموزش برخوردار هستند و سالانه میلیون‌ها دانشجو برای تحصیل در این نوع دانشگاه‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

توجه داشته باشید که اگر قصد تحصیل MBA در آلمان را دارید، باید تمامی شرایط و قوانین دانشگاه‌های آلمان را در نظر بگیرید و سطح زبان انگلیسی و آلمانی خود را بالا ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به وب‌ سایت مؤسسه هرمس مراجعه کنید و از کارشناسان و مشاوران حرفه‌ای مجموعه ما راهنمایی‌های لازم برای تحصیل رشته مدیریت کسب و کار در آلمان را دریافت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شرایط تحصیل در رشته MBA در آلمان چگونه است؟
از مهم¬ترین نکات در این رابطه این است که دروس این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و این رشته یکی از پرهزینه‌ترین رشته‌ها است؛
شهریه رشته MBA در آلمان حدوداً چقدر است؟
شهریه بسته به این که چه دانشگاهی را انتخاب می‌کنید، متفاوت است. به طور معمول هزینه آن بین ۱۰,۴۰۰ تا ۴۹,۵۰۰ هزار یورو در سال می‌شود؛ ولی در دانشگاه‌های عمومی هزینه‌ای ندارد و صرفاً ۲۵۰ تا ۵۰۰ یورو در ترم باید بپردازید.
بهترین دانشگاه های MBA در آلمان کدام اند؟
• مدرسه بیزینس برلین • مدرسه بیزینس مانهایم • ESMT • HHL لایپزیش • EBS • مدرسه بیزینس مونیخ • مدرسه مدیریت فرانکفورت
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناهید شربتی
1 سال قبل

برای تحصیل ام بی ای در آلمان نیاز به پیشنیاز خاصی وجود داره ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  ناهید شربتی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
شرایط سنی و سطح زبانتون اهمیت داره .

کادر هرمس اپلای