تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را داشته باشید، شاید این سوال برایتان پیش آید که تفاوت تحصیل در دانشگاه و کالج کانادا چیست؟ در کشورهای مختلفی کلمه کالج و دانشگاه با یکدیگر تفاوت دارند؛ در بعضی از آن‌ها آموزش حرفه‌ای در دانشگاه داده می‌شود و در بعضی از کشورهای دیگر بالعکس. به همین دلیل اگر کسی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر اقدام کند، باید تفاوت این دو کلمه را بداند تا انتخاب درستی برای آینده خود داشته باشد. ازاین‌رو در این مقاله سعی شده است به صورت تخصصی به مقایسه کالج و دانشگاه در کانادا بپردازیم، پس همراه ما باشید.

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا
تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا
لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آیا تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا وجود دارد؟

در کانادا کالج و دانشگاه به یک معنا نیستند. ازآنجاکه دولت کانادا برنامه‌های بسیار سودمندی برای ترویج مهاجرت در مقیاس بزرگ معرفی کرده است، افراد زیادی برای کار و زندگی در کانادا اشتیاق پیدا کرده‌اند. کیفیت و استاندارد مؤسسات آموزشی کانادا نیز دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند.

اگر فردی قصد داشته باشد در کانادا تحصیل کند، باید ایده مشخصی در مورد تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا داشته باشد. متأسفانه تعداد زیادی از افراد اعم از دانشجویان و دانش‌آموزان از این موضوع اطلاعی ندارند و اغلب تصمیمات اشتباهی می‌گیرند.

کالج در کانادا

بر خلاف ایالات متحده، در جایی که واژه کالج به مدارس محلی یا محلی که مدرک کارشناسی ارائه می‌دهند اشاره دارد، سیستم کالج در کانادا به‌منظور ارائه آموزش فنی و دیپلم که به تغییر روند کار و نیازهای یک اقتصاد در حال تغییر پاسخ می‌دهد، توسعه داده شده است.

کالج‌ها در طول تاریخ وظیفه‌ای برای خدمت به جوامع محلی داشته‌اند و با راه‌اندازی خدمات اشتغال نوآورانه درحالی‌که برنامه‌های تحصیلی را بر اساس روند بازار کار و نیازهای کارفرمایان طراحی کرده‌اند، موفقیت خوبی داشته‌اند.

به طور خلاصه، کالج‌ها معمولاً بر مهارت‌های شغلی خاص، آموزش شغلی و مشاغل تمرکز می‌کنند. علاوه بر تمرکز ویژه بر قابلیت اشتغال، کالج‌ها نیز دارای کلاس‌های کوچک‌تر هستند و نسبت به دانشجو به مربی کمتری نیاز دارند. این برای دانش آموزانی که با توجه فردی و توانایی تعامل مستقیم‌تر با معلمان بهترین یادگیری را دارند، مفید است. این برنامه‌ها همچنین می‌توانند تجربه عملی بیشتری را از طریق گزینه‌های آموزشی و همچنین ارتقاء زبان و مهارت ارائه دهند.

گواهینامه‌های کالج

بسیاری از دانشجویان بین‌المللی یا متخصصان دارای مدارک قبلی نیز از گواهینامه کوتاه‌مدت و برنامه‌های دیپلم ارائه شده توسط کالج‌های کانادا قدردانی می‌کنند. به‌ویژه در زمینه آموزش مداوم و توسعه حرفه‌ای، برنامه‌های کالج را می‌توان برای تکمیل مدرک خارج از کانادا به‌عنوان اعتبار قابل جمع‌آوری استفاده کرد.

دانشکده‌های هنرهای کاربردی و فناوری دارای برنامه‌های دیپلم و گواهینامه تمام‌وقت و پاره‌وقت هستند. بسیاری نیز مدرک کارشناسی در زمینه‌های کاربردی تحصیل ارائه می‌دهند.

ازآنجاکه دانستن تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا بسیار ضروری است، باید دانست کالج‌ها به طور مستقیم بیشتر از دانشگاه‌ها حرفه محور هستند. این بدان معناست که آن‌ها آموزش عملی یا علمی ارائه می‌دهند. به‌طورکلی، برنامه گواهینامه ۱ سال یا کمتر و برنامه دیپلم ۲ یا ۳ سال است. برخی از کالج‌های کانادا نیز بر کشاورزی، علوم بهداشتی، هنر یا برنامه‌های نظامی تمرکز می‌کنند.

آنچه برای تحصیل در کالج کانادا باید در نظر گرفت

ازآنجاکه تصمیم به تحصیل در کانادا گرفته‌اید، مرحله بعدی انتخاب محل درخواست است. بسیاری از مدارس عالی در کانادا وجود دارند و محدود کردن گزینه‌های شما می‌تواند دلهره‌آور باشد. عوامل متعددی وجود دارند که باید موردتوجه قرار گیرند. درحالی‌که هیچ قانونی برای انتخاب کالج یا دانشگاه در کانادا وجود ندارد، این نکات می‌تواند به‌سهولت این روند کمک کند.

علایق مطالعه
دانستن اینکه چه موضوعی را می‌خواهید مطالعه کنید اولین قدم مفید است. اگر قصد تحصیل در یک ‌رشته تخصصی را دارید، ممکن است متوجه شوید که لیست کالج‌ها و دانشگاه‌هایی که برنامه شما را ارائه می‌دهند بسیار کوتاه است. این روند تصمیم‌گیری را آسان‌تر می‌کند.

حتی اگر موضوعی که می‌خواهید بخوانید رایج‌تر است، مطمئن شوید که مدارسی که مدنظر دارید آن را ارائه می‌دهند. فهرست‌های دوره‌های آنلاین مدارس موردعلاقه خود را مشاهده کرده و وب‌سایت‌های آن‌ها را مرور کنید. هنگام انتخاب کالج یا دانشگاه در کانادا، عوامل دیگری که باید در نظر بگیرید عبارتند از:

زبان اصلی مدرسه
در کانادا بیشترین استفاده از زبان انگلیسی و فرانسوی است. در این راستا برخی از مدارس یکی از این دو زبان و برخی دیگر هر دو را برای آموزش و تحصیل برمی‌گزینند. اطمینان حاصل کنید که قادر خواهید بود در زمان نیاز مطالعه و ارتباط برقرار کنید.

نوع مدرسه
آیا به تحصیل و تحصیل در کالج، دانشگاه، هنرستان یا مؤسسه در زمان مناسب تحصیل خود علاقه دارید؟

نوع مدرک تحصیلی
آیا قصد ادامه تحصیل در مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری را دارید؟ این بحث به دلیل وجود تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا بسیار حیاتی است.

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

موارد قابل‌توجه برای انتخاب کالج

برای انتخاب کالج مورد نظر علاوه‌بر موارد گفته شده، باید به موضوعات ذیل نیز توجه کرد:

مکان
در مورد منطقه‌ای که هر یک از مدارس لیست شما در آن واقع شده است تحقیق کنید. آیا به دنبال مکان شهری، حومه‌ای یا روستایی هستید؟

اندازه مدرسه
آیا به یک پردیس بزرگ علاقه دارید یا کوچک؟ سخنرانی‌های بزرگ یا سمینارهای کوچک؟ هر دو مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین مهم است که تصمیم بگیرید با کدام یک راحت‌تر هستید.

شهرت مدرسه
مطمئن شوید که زمان خود را صرف تحقیق در این زمینه کرده و میزان موقعیت شغلی فارغ‌التحصیلان هر مدرسه‌ای را که مدنظر دارید پیدا کنید.

کیفیت امکانات و منابع
کتابخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و تجهیزات فنی چگونه است؟

فرصت‌هایی برای تجربه کار
آیا برنامه تعاونی یا چیزی مشابه وجود دارد؟

هزینه‌ها و کمک‌های مالی
تحصیل در خارج از کشور می‌تواند گران باشد. آیا این مدرسه کمک‌هزینه تحصیلی یا بورسیه تحصیلی برای کمک به شما در تأمین هزینه‌های تحصیل خود ارائه می‌دهد؟

هیئت‌علمی و کارکنان
در برنامه خود در مورد دانشکده تحقیق کنید. آیا کسی هست که بخواهید با او درس بخوانید؟

محل اقامت برای نیازهای خاص
آیا مدرسه قادر است دانش آموزانی را که دارای اختلالات جسمی یا یادگیری هستند، در خود جای دهد؟

فعالیت‌های تفریحی
به دلیل وجود تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا باید در نظر داشت که آیا مدرسه فعالیت‌های فوق‌برنامه‌ای که ممکن است شما به آن‌ها علاقه داشته باشید ارائه می‌دهد یا خیر؛ مانند ورزش و باشگاه‌ها

عوامل دیگر
اگر می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید باید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را ارتقا دهید؛ پس یک برنامه برای یادگیری را برای خودتان ترتیب دهید.

مراحل مختلف برای حضور در کالج کانادایی

برای اینکه بتوانید در کالج کانادایی حضور پیدا کنید، نیاز است تا مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

درخواست مدارس کانادا
هنگامی که لیست خود را محدود کردید، مرحله بعدی این است که برنامه‌های خود را با هم ترکیب کنید. همه مدارس در کانادا دارای برنامه‌های کاربردی متفاوتی خواهند بود؛ بنابراین یافتن الزامات هر مدرسه برای درخواست و همچنین الزامات زبان برای انگلیسی یا فرانسوی بسیار مهم است.

مدارسی که باید در نظر گرفت
کانادا دارای سیستم رتبه‌بندی رسمی دانشگاه‌ها نیست و همین یک تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا است. ممکن است رتبه‌بندی در مجلات یا روزنامه‌ها منتشر شود، اما این‌ها رسمی نیستند و بسیاری از دانشگاه‌ها در این رتبه‌بندی‌ها شرکت نمی‌کنند. این امر تعیین دقیق بودن این رتبه‌بندی‌ها را دشوار می‌کند.

لیست کالج‌های کانادا

به دلیل زیاد بودن تعداد کالج‌ها و تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا، در این لیست تنها به بعضی از آن‌ها اشاره شده است:

دانشکده بهداشت و فناوری ABM کالج دانشگاه آمبروز کالج دره بو
دانشگاه برمن کالج همیشه سبز کالج منطقه ای Grande Prairie
کالج کیانو کالج دانشگاه کینگ کالج لیکلند
کالج لتبریج کالج ماکامی کالج پزشکی کلاه
کالج اسکندر موسسه فناوری بریتیش کلمبیا کالج کاموسون
کالج کانادا کالج ساحل کوهستان کالج کالدونیای جدید
کالج راکی کالج کلمبیا ایجاد کالج شغلی
کالج کنستوگا کالج کنفدراسیون کالج دورهام
کالج فنشو کالج فلمینگ کالج جورج براون
کالج گرجستان کالج هامبر La Cité collégiale
کالج لمبتون کالج وفادار کالج موهاوک
کالج نیاگارا کالج شمالی کالج نظامی سلطنتی
کالج سنت کلر کالج سنت لارنس کالج ساولت
کالج گارد ساحلی کانادا کالج گالیک کالج جامعه نوا اسکوشیا

۱۰ کالج برتر کانادا برای دریافت دیپلم PG

با وجود تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا باید به گواهینامه و دوره‌ها توجه کرد. دوره‌های دیپلم PG در کانادا در بین دانشجویان بین‌المللی برگزیده هستند؛ زیرا مقرون‌به‌صرفه بوده و در تخصص‌های مختلف ارائه می‌شوند. در اینجا ۱۰ کالج برتر کانادا برای دیپلم PG آمده‌اند:

✔ کالج فنشو

✔ کالج North Island

✔ کالج آلگونکین

✔ کالج شریدان

✔ کالج سنت لارنس

✔ کالج سنت استفانز

✔ کالج جورج براون

✔ کالج لوتر

✔ کالج هامبر

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

۱۰ کالج برتر کانادا برای علوم کامپیوتر

آیا می‌خواهید علوم کامپیوتر و مهندسی را در کانادا دنبال کنید؟ ۱۰ کالج برتر کانادا برای علوم کامپیوتر را حتما مورد بررسی قرار دهید که شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

✔ دانشگاه تورنتو

✔ دانشگاه بریتیش کلمبیا

✔ دانشگاه مک گیل

✔ دانشگاه مونترال

✔ دانشگاه آلبرتا

✔ دانشگاه مک مستر

✔ دانشگاه کلگری

✔ دانشگاه واترلو

✔ دانشگاه کوئینز

✔ دانشگاه وسترن

دانشگاه در کانادا

به دلیل وجود تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا لازم است اطلاعاتی در مورد دانشگاه نیز کسب کنید. دانشگاه‌ها مؤسساتی هستند که می‌توانند مدرک اعطا کنند. همه دانشگاه‌ها دارای مدرک کارشناسی (کارشناسی) و بسیاری از آن‌ها دارای برنامه‌های کارشناسی ارشد (کارشناسی ارشد و دکترا) هستند. دانشگاه‌های انتاریو را نیز می‌توان مستقل دانست. اگرچه آن‌ها از وزارت آموزش عالی و توسعه مهارت‌ها بودجه دریافت می‌کنند، اما هر مؤسسه‌ای خودگردان است و برنامه‌ها، پذیرش و هیئت‌علمی خود را تنظیم می‌کنند.

اگر تحصیلات تمام‌وقت داشته باشید، معمولاً ۳ یا ۴ سال طول می‌کشد تا دوره‌های کارشناسی تکمیل شوند. اگر می‌خواهید به یک برنامه تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد) بروید، معمولاً “درجه افتخار” (سال چهارم) موردنیاز است. بسیاری از دانشگاه‌ها به دانش‌آموزان اجازه می‌دهند تا موضوعات موضوعی (به‌عنوان‌مثال، لیسانس علوم شیمی و زیست‌شناسی) را در یک “رشته دوگانه” ترکیب کنند.

بسیاری از دانشگاه‌ها همچنین برنامه‌های حرفه‌ای مانند پزشکی، دندانپزشکی و حقوق را ارائه می‌دهند. در برخی موارد می‌توانید این برنامه‌ها را پس از ۲ یا ۳ سال تحصیل در مقطع کارشناسی آغاز کنید.

یک مؤسسه آموزشی نمی‌تواند مدرکی را در انتاریو اعطا کند مگر اینکه دولت استانی این حق را به آن داده باشد. مؤسسات خصوصی در انتاریو وجود دارند که به آن‌ها مجوز اعطای مدرک جزئی داده شده است. همه این مدارس فرقه‌ای هستند، به این معنی که وابستگی مذهبی دارند.

کالج و دانشگاه در کانادا

بسیاری از دانشگاه‌ها همچنین برنامه‌های حرفه‌ای مانند پزشکی، دندانپزشکی و حقوق را ارائه می‌دهند. در برخی موارد می‌توانید این برنامه‌ها را پس از ۲ یا ۳ سال تحصیل در مقطع کارشناسی آغاز کنید.

یک مؤسسه آموزشی نمی‌تواند مدرکی را در انتاریو اعطا کند مگر اینکه دولت استانی این حق را به آن داده باشد. مؤسسات خصوصی در انتاریو وجود دارند که به آن‌ها مجوز اعطای مدرک جزئی داده شده است. همه این مدارس فرقه‌ای هستند، به این معنی که وابستگی مذهبی دارند.

مؤسسات دانشگاهی چه تفاوتی با کالج دارند؟

به‌طورکلی دانشگاه کانادا به مؤسسات دانشگاهی اشاره می‌کند که توسط قوانین استان تنظیم شده‌اند اما از نظر مسائل دانشگاهی مانند کیفیت برنامه‌ها، مربیان و سیاست‌ها و رویه‌ها مستقل هستند. جدا از کالج‌هایی که دیپلم می‌دهند، دانشگاه‌های کانادا به‌عنوان مؤسسات اعطای مدرک که مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را ارائه می‌دهند، تعریف می‌شوند.

به دلیل طولانی شدن مدت‌زمان لازم برای تکمیل یک برنامه دانشگاهی – معمولاً سه تا چهار سال – این برنامه‌ها گاهی اوقات گزینه‌های کمتری برای دانشجویان بین‌المللی یا متخصصانی هستند که به اعتبار سریع‌تر و بهتر علاقه دارند. مدارک دانشگاهی هزینه مالی بالاتری نسبت به برنامه‌های کالج دارند، اما اطلاعات مربوط به کمک مالی به‌راحتی در دسترس هستند.

اخذ مدرک در دانشگاه

برای کسانی که مایل به اخذ اولین مدرک کارشناسی خود یا علاقه‌مند به یک برنامه حرفه‌ای مانند پزشکی و حقوق هستند، دانشگاه‌ها گزینه خوبی است. اخذ مدرک دانشگاهی همچنین برای هرکسی که علاقه‌مند به کار در دانشگاه‌ها یا مشاغل مبتنی بر تحقیق است، ضرورت دارد.

با نسبت نیاز دانشجو به مربی بالاتر، برنامه‌های دانشگاهی استقلال بیشتری نسبت به بسیاری از برنامه‌های کالج ارائه می‌دهند. این امر مستلزم احساس قوی مدیریت زمان و خود انگیزشی است. در سال‌های بعد از برنامه کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا، میزان تحصیلات خودگردان افزایش می‌یابد و دانشجویان قادر به تمرکز بر زمینه‌های خاص‌تر موردعلاقه خود هستند.

در کانادا به دانشگاه برویم یا کالج؟

گفته شد که تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا زیاد است و برای انتخاب مناسب باید با آن‌ها به‌خوبی آشنا شد. به همین دلیل برای تحصیل در کانادا سردرگم نمی‌شوید که کدام‌یک را انتخاب کنید! واقعیت این است که کالج‌ها دانش‌آموزان را به مهارت‌ها و دانش اساسی در مورد یک موضوع یا حرفه خاص مجهز می‌کنند. دانشجویان می‌توانند پس از اتمام یک برنامه کالج برای برخی مشاغل سطح ابتدایی و سطح متوسط ​​درخواست دهند.

اگر دانش‌آموز شغلی را ترجیح می‌دهد که به‌جای آموزش آکادمیک نیاز به آموزش دارد، باید کالج را انتخاب کند. تمرکز دانشگاه‌ها بیشتر بر روی مطالعات آکادمیک و آموزش حرفه‌ای است. اگر تمرکز دانشجو بر گسترش دانش خود و گرفتن مدرک حرفه‌ای باشد، باید دانشگاه را انتخاب کند.

مزایای تحصیل در دانشگاه‌ها برای تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

به این دلیل که تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا بسیار زیاد هستند، شما قادرید با انتخاب هرکدام به مزایای زیادی برسید. با تحصیل در کانادا این فرصت را خواهید داشت که با تجربیات بسیار متفاوت فرهنگی و طبیعی روبرو شوید؛ از پیست‌های اسکی بریتیش کلمبیا گرفته تا استان دشتی مانیتور، با شهرهایی مانند تورنتو، مونترال، ونکوور و کبک که بسیار دوستانه هستند.

کانادا که نیمه شمالی قاره آمریکای شمالی را اشغال کرده است، به دلیل زیبایی طبیعی خود شناخته شده است – تعداد کمی از کشورهای جهان می‌توانند به چیزی نزدیک به ثروت جنگل‌ها، دریاچه‌ها و کوه‌های خود – و تنوع چندفرهنگی خود – مباهات کنند. این کشور دارای وضعیت دوزبانه رسمی است و انگلیسی و فرانسوی به طور هم‌زمان در اسناد دولتی و رسمی استفاده می‌شوند.

این شهر همچنین به دلیل جمعیت کم (باوجوداینکه دومین کشور بزرگ جهان است، اما جمعیت آن کمتر از تنها یک ایالت آمریکا، کالیفرنیا است) و زمستان‌های سخت آن شناخته شده است. در برخی از مناطق کانادا، برف تقریباً نیمی از سال زمین را می‌پوشاند – اما بعید است دانشگاه کانادایی در آن مناطق پیدا کنید!

دلیل افزایش علاقه دانشجویان به تحصیل در کانادا

کانادا به دلیل ایمنی و تحمل فرهنگی یک انتخاب فزاینده برای دانشجویان بین‌المللی است. شما همچنین سطح بالایی از آموزش را در کانادا مطابق با سایر کشورها مانند انگلستان و ایالات متحده دریافت خواهید کرد. استانداردهای زندگی در کانادا بالا است و برای کسانی که عاشق فضای باز و ورزش هستند، مکانی عالی است.

فرانسوی و انگلیسی ‌زبان‌های ملی کانادا هستند و از اهمیت یکسانی برخوردارند. تحصیل در کانادا می‌تواند گزینه خوبی برای تقویت مهارت‌های انگلیسی شما یا حتی یادگیری زبان فرانسوی باشد.

با اینکه تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا وجود دارد اما این کشور دوره‌های گسترده‌ای را در همه مقاطع تحصیلی ارائه می‌دهد. اگر به دنبال انجام یک دوره کارشناسی هستید، متوسط زمان موردنیاز برای اتمام حدود سه سال است، اما در برخی موارد می‌تواند چهار سال باشد.

برخی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای تحصیل در کانادا، مدارس تجاری، دانشگاه‌های پزشکی و دانشگاه‌های مهندسی هستند. خواه به دنبال تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد MBA باشید، کانادا یکی از مناسب‌ترین کشورهاست.

دانشگاه های برتر کانادا و تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

با وجود تفاوت در کالج و دانشگاه در کانادا، این کشور در بین مقاصد اصلی تحصیلی جهان از جایگاه خوبی برخوردار است. معروف‌ترین استان‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی انتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک هستند که بین آنها میزبان بسیاری از دانشگاه‌های برتر کانادا است.

اگر فردی به دنبال تحصیل در کشوری پیشرفته و با امکانات و اساتید نمونه است، می‌تواند کشور کانادا را برای مقصد خود برگزیند. به صورت کلی ۲۶ دانشگاه در کانادا در رتبه‌بندی QS World University ® ۲۰۱۹ قرار گرفته‌اند؛ سه دانشگاه از این ۲۶ عدد جزو ۵۰ دانشگاه برتر و بقیه جزو۳۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند.

دانشگاه تورنتو در شهر تورنتو، مقام بیست و هشتم و دانشگاه مک گیل در شهر مونترال مقام سی و سوم را دارند. دانشگاه‌های دیگری مثل آلرتا، د مونترال، واترلو، مک مستر، و وسترن نیز در ۲۲۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفته‌اند.

تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

تحصیلات عالی در کانادا و تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا

گفته شد تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا محسوس است و باید به آن توجه داشت. حال باید دانست که زمان مقطع کارشناسی بسته به نوع دانشگاه متفاوت بوده و ممکن است سه و گاهی چهار سال طول بکشد. در دانشگاه‌ها با انجام تحقیقات مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند و در کالج‌های محلی و موسسه‌های علمی کاربردی می‌توان به مدرک دیپلم، کاردانی و کارشناسی رسید.

. کبک با سایر دوره‌های کانادا و مدت‌زمان تحصیل دارای تفاوت است. برای مثال، دانش آموزانی که دبیرستان را یک سال زودتر به پایان می‌رسانند، باید دوره اجباری پیش‌دانشگاهی کالج عمومی و حرفه‌ای (CEGEP) را بگذرانند که اساساً سال اول دانشگاه را حذف می‌کند.

شرایط تحصیل در کانادا چیست؟

مدارک مورد نیاز برنامه‌های خاص توسط دانشگاه تعیین می شوند و ممکن است بین برنامه‌ها متفاوت باشند. غالباً باید سیستم آموزش متوسطه خود را برای دانشگاه تعیین کرده تا مشخص کنید آیا از استانداردهای صلاحیت آن‌ها برخوردار هستید یا خیر. در مجموع با تفاوت کالج و دانشگاه برای مهاجرت به کانادا نمی‌توان مشخصات کاملی از مدارک مورد نیاز این دو مقطع داد.

آزمون‌های زبان انگلیسی

بسیاری از دانشگاه‌ها آزمون آیلتس را برای سنجش توانایی زبان انگلیسی دانشجویان قبول می کنند . همچنین نمره TOEFL iBT را می‌پذیرند، اما همیشه شرایط خاص برنامه را بررسی می‌کنند.

تحصیل به زبان انگلیسی در کانادا

در بهترین مدارس کانادا درس بخون!

بدون نیاز به مدرک زبان امکان همراهی یکی از والدین به صورت همزمان عدم نیاز به مدرک زبان برای والدین راحت ترین روش برای ورود والدین

انتخاب کالج یا دانشگاه در کانادا به کمک هرمس اپلای

بررسی شد که تفاوت کالج و دانشگاه در کانادا بسیار زیاد است. در ایالات متحده، کالج به جامعه یا مدرسه محلی اشاره می‌کند که مدرک کارشناسی ارائه می‌دهد اما در کانادا، سیستم کالج برای ارائه دیپلم و آموزش فنی ایجاد شده که به تغییرات روند کار و نیازهای اقتصاد در حال تغییر توجه می‌کند. در مقابل یک دانشگاه در کانادا یک مؤسسه آموزشی است که برنامه‌های تحصیلی را در زمینه‌ها و موضوعات مختلف ارائه می‌دهد. قوانین استانی معمولاً آن‌ها را تنظیم می‌کنند، اما آن‌ها بر مربیان خود، کیفیت برنامه‌ها و خط‌مشی‌های خود کنترل کامل دارند. ما در این بخش به طور کامل به مقایسه کالج و دانشگاه در کانادا پرداختیم و تفاوت تحصیل در دانشگاه و کالج کانادا برای شما شرح دادیم، اگر سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تفاوت هزینه دانشگاه و کالج در کانادا چگونه است؟
مدارک دانشگاهی هزینه مالی بالاتری نسبت به برنامه‌های کالج دارند، اما اطلاعات مربوط به کمک مالی به‌راحتی در دسترس هستند.
در کانادا به دانشگاه برویم یا کالج؟
اگر دانش‌آموز شغلی را ترجیح می‌دهد که به‌جای آموزش آکادمیک نیاز به آموزش دارد، باید کالج را انتخاب کند. تمرکز دانشگاه‌ها بیشتر بر روی مطالعات آکادمیک و آموزش حرفه‌ای است. اگر تمرکز دانشجو بر گسترش دانش خود و گرفتن مدرک حرفه‌ای باشد، باید دانشگاه را انتخاب کند.
دلیل افزایش علاقه دانشجویان به تحصیل در کانادا چیست؟
کانادا به دلیل ایمنی و تحمل فرهنگی یک انتخاب فزاینده برای دانشجویان بین‌المللی است. شما همچنین سطح بالایی از آموزش را در کانادا مطابق با سایر کشورها مانند انگلستان و ایالات متحده دریافت خواهید کرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای