پیش از آنکه تصمیم به ثبت شرکت در اسپانیا بگیرید به شما توصیه می‌کنیم به وکلا خبره در این زمینه اعتماد کنید. با وجود آنکه می‌توان با مطالعه و پرسش‌و‌جو از روند کار اطلاع حاصل کرد اما جزئیاتی وجود دارد که به این راحتی دست از سر شما بر نمی‌دارد و ممکن است آنقدر کارتان را عقب بیندازد که فرصت را از دست بدهید. پیش از آنکه برای تاسیس شرکت در اسپانیا، کشور رویاهایتان خیز بردارید سعی کنید افراد یا شرکت‌هایی که در این زمینه خوش‌نام هستند را شناسایی کنید تا هر زمان که لازم شد کار را به کاردان بسپارید در ادامه مقاله به شرایط ثبت شرکت در اسپانیا پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا شامل چند مرحله اصلی است. در ابتدا، انتخاب نوع شرکت از مهم‌ترین گام‌هاست، سپس تهیه مدارک شامل اسناد شناسایی و اظهارنامه اقتصادی ضروری است. سپس نام شرکت را تأیید کرده و سرمایه لازم برای شرکت را سپرد می‌کنید. مرحله بعدی، ثبت نام شرکت در دفتر ثبت شرکت محلی است که شامل پرداخت هزینه‌های مرتبط با ثبت می‌شود. در پایان برای تاسیس شرکت در اسپانیا، انتشار در دفتر رسمی و اعلام شرکت به مقامات محلی و مالیاتی انجام می‌شود. این مراحل می‌تواند با توجه به نوع شرکت شرایط ثبت شرکت در اسپانیا، تغییر کند و نیاز به راهنمایی و مشاوره حرفه‌ای دارد.

در ادامه سعی داریم تا شما را با کلیت کارهایی که می‌باسیت برای ثبت شرکت در اسپانیا انجام دهید آشنا کنیم. پس از شروع فرآیند ثبت شرکت در اسپانیا اگر هر قدم را بی‌نقص و محکم بردارید مشکلی پیش نخواهد آمد.

مراحل ثبت شرکت در اسپانیا

گام اول: انتخاب نام شرکت است

شاید ساده‌ترین قدم باشد، کافیست نام غیر تکراری بیابید که در هنگام ثبت مشکل ساز نباشد. شرکت‌هایی در این زمینه وجود دارند که لیست اسامی شرکت‌ها را دارند و شما با مرور این لیست می‌توانید یک نام منحصر به فرد را انتخاب کنید. پس از انتخاب نام باید از طرف سهام‌داران شرکت درخواستی ارائه شود و هزینه رجیستری پرداخت شود. 3 روز بعد برگه‌ای دریافت می‌کنید که نشان می‌دهد قدم در راه ثبت شرکت در اسپانیا گذاشتید و در این تصمیم مصمم هستند. این تازه اول راه است.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

گام دوم: اخذ گواهی NIE

گرفتن گواهی NIE برای افرادی که تابعیت اسپانیا ندارند و یا مجوز اقامت اسپانیا ندارند و برای ثبت شرکت در اسپانیا به عنوان سهامدار یا مدیر اقدام می‌کنند واجب است. شماره NIE برای باز کردن حساب بانکی، ثبت نام در اداره مالیات، امضای قرارداد حیاتی است و برای تمام این کارها شماره NIE لازم خواهد بود. چه شهروند اتحادیه اروپا باشید و چه شهروند خارجی می‌بایست روند قانونی و وکیل فرم‌های مربوطه را طی کنید و پیش از این کار باید نوبت بگیرید.

گرفتن نوبت توسط افراد عادی نیز امکان پذیر است اما به واقع مجموعه‌هایی که در زمینه ثبت شرکت در اسپانیا فعالیت می‌کنند به راحتی می‌توانند برای شما وقت بگیرند، موانع قانونی را برای خارجی‌ها می‌شناسند، به شما کمک خواهند کرد که فرم‌های مربوطه را به درستی پر کنید و پس از پرداخت مالیات گواهی NIE در دست شما خواهد بود تا بتوانید مراحل بعدی را طی کنید.

ثبت شرکت
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

گام سوم: ایجاد حساب بانکی

هنگامی که NIE و گواهی شرکت صادر می شوند، می‌توان برای حساب بانکی شرکت درخواست داد، هنوز مراحل ثبت شرکت در اسپانیا طی نشده اما این اجازه به شما داده می‌شود که در بانک‌های اسپانیا. تنها با دو اسناد (NIE و گواهی نام شرکت) حساب باز کنید، هر چند تا زمانی که تمام پروسه کامل نشده باشد، روند ایجاد حساب بانکی تکمیل نخواهد شد. این حساب فقط برای ایجاد انتقال اولیه سرمایه شرکت استفاده می شود. حداقل مبلغ مورد نیاز 3.000 یورو برای شرکت با مسئولیت محدود (Sociedad Limitada) است، و هنگامی که پول منتقل می شود، بانک گواهی شرکت Capital را صادر می کند.

پس از این مرحله، پول در حساب بانکی مسدود خواهد شد تا زمانی که پروانه شرکت به ثبت برسد، پس از ثبت مدارک  به بانک تحویل داده می‌شود تا روند درخواست حساب بانکی تکمیل شود. پس از انجام این کار، تمام جزئیات حساب را دریافت خواهید کرد و حساب کاربری عملیاتی خواهد شد. اگر شک داشته باشید که کدام بانکی را انتخاب کنید، بهتر است از تجربیات افراد خبره در این زمینه استفاده کنید.

Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

گام چهارم: ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت

از زمانی که ما NIE دریافت می کند، نام شرکت و گواهی های سرمایه برای ثبت در اسناد رسمی نیاز است. اساسنامه شرکت باید با توجه به فعالیت شرکت، سهامداران و مدیران نوشته شود، بنابراین لازم است تصویری روشن از شیوه فعالیت شرکت را در نظر داشته باشیم. بسته به فعالیت شرکت، می توان برای ثبت و رجیستری اقدام کرد، در این مرحله فرض بر این است که شرکت شما جزء شرکت‌های اکسپرس قرار داشته باشد و سهام‌داران اشخاص حقیقی باشند. با ایجاد شخصیت حقوقی برای شرکت گام چهارم برای ثبت شرکت در اسپانیا برداشته می‌شود.

ثبت شرکت در اسپانیا
Created by potrace 1.15, written by Peter Selinger 2001-2017

گام پنجم: ثبت شرکت در اسپانیا

. پس از امضای قرارداد، و هنگامی که سهامداران در اداره مالیات ثبت نام میشوند، می‌توان برای شماره مالیات بر ارزش افزوده شرکت (VAT) اقدام کرد. اگر شرکت اکسپرس باشد،  مدارک ارسال می‌شود و در غیر این صورت به صورت شخصی ارائه می‌شود. از زمانی که رجیستری را دریافت می کنید،فرآیند ثبت نام حدود بیست روز طول می کشد.  اگر مدارک ثبت نام به درستی ثبت شود، گام بعدی برای صدور گواهینامه دیجیتال در دفتر مالیات اعمال می شود.

گام ششم ثبت شرکت در اسپانیا به اداره مالیات می‌رسد تصمیم نهایی پس از ثبت شرکت درخواست فعال شدن در اداره مالیات است. این تصمیم به سهامداران و فعالیت های شرکت بستگی دارد، زیرا تا زمانی که این کار انجام شود، مجبور خواهند شد که صورت حسابهای مالیاتی خود را بصورت سه ماهه (مالیات بر ارزش افزوده) و سالانه (مالیات شرکت) ارسال کنند. این درخواست  باید با استفاده از فرم 036 ارسال شود، که باید منعکس کننده فعالیت خاص شرکت و تاریخ فعالیت این فعالیت باشد.

این ششم گام به علاوه بسیاری از جزئیات دیگر شما را برای ثبت شرکت در اسپانیا راهنمایی خواهد کرد تا ساده‌تر به اهداف خود در این کشور زیبا و دلنشین برسید.

موسسه مهاجرتی هرمس

ثبت شرکت در اسپانیا یکی از روش‌های سرمایه گذاری است که برای مهاجرت به اسپانیا در نظر گرفته می‌شود. افراد خارجی می‌توانند برای تاسیس شرکت در اسپانیا اقدامات مختلفی را انجام دهند و مبلغی را به عنوان سرمایه اعلام کنند تا شرایط مهاجرت آن‌ها به کشور اسپانیا فراهم شود. اما قبل از هرگونه اقدام برای مهاجرت به اسپانیا، نیاز است که ابتدا شرایط اخذ ویزای اسپانیا را دانست و متناسب با آن اقدامات لازم را انجام داد. از این‌رو موسسه مهاجرتی هرمس شرایط ایدئالی را برای افراد متقاضی ثبت شرکت در کشورهای مختلف فراهم کرده است تا بتوان به راحتی ویزای کشور مقصد را دریافت کرد. کافی است که با کارشناس‌ها و مشاوره‌های متخصص مجموعه هرمس در ارتباط باشید یا فرم درخواست مشاوره را پر کنید تا در زمان کوتاهی از وکیل مهاجرتی یا مشاوره متخصص بهره‌مند شوید.

همچنین اگر سوال یا ابهامی درباره شرایط ثبت شرکت در اسپانیا دارید که در این متن به آن اشاره نشده، کافی است که در انتهای همین مطلب و در قالب کامنت با ما در ارتباط باشید. کارشناس‌های هرمس در زمان کوتاهی به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

مقاله پیشنهادی : کار در اسپانیا

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای مقبلی
2 سال قبل

سلام خسته نباشید چه مدت بعد از ثبت شرکت در اسپانیا میتونیم شهروندی این کشورو بگیریم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای مقبلی
2 سال قبل

سلام . معمولا بعد از 5 سال میشه برای اقامت دائم اقدام کرد . بازم بسته به شرایطتون میتونه متفاوت باشه

مرادی
2 سال قبل

در آلمان هم میشه ثبت شرکت انجام داد؟؟
اگر بله آلمان رو پیشنهاد میدید یا اسپانیارو؟؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  مرادی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای ثبت شرکت آلمان رو بهتون پیشنهاد میکنیم . اما در روش هایی مثل خرید ملک ، اقامت از طریق تمکن مالی اسپانیا رو بهتون پیشنهاد میکنیم .