اگر شما هم قصد ثبت شرکت در گرجستان را دارید، به طور خلاصه لازم است که 7 گام زیر را طی کنید. اما پیش از هر چیز می‌بایست تحقیقات جامعی در مورد بازار کار در گرجستان و فرصت‌ها و کمبودهای این کشور انجام دهید و زمانی اقدام کنید که برای ثبت شرکت در گرجستان اهداف و برنامه‌های دقیق و جامعی داشته باشید. اگر قصد دارید اطلاعات جامعی راجع به شرایط ثبت و تاسیس شرکت در گرجستان به دست آورید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

آنچه در این مقاله میخوانید

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

  1. مشخص کنید کدام یک از انواع شرکت‌ها برای فعالیت های تجاری در گرجستان ، مناسب تر است؛

  2. یک نام شرکت مناسب را انتخاب کنید و در رجیستری ملی گرجستان ثبت نام کنید.

  3. برای ثبت لازم است نمایندگان این شرکت اسناد قانونی را تهیه کنند؛

  4. اسناد قانونی شرکت باید توسط دفتر اسناد رسمی در گرجستان تأیید شود؛

  5. ثبت نام در بخش کارآفرینی، که شماره شناسایی را صادر می کند؛

  6. پیگیری امور مالیاتی

  7. باز کردن یک حساب بانکی شرکتی در هر بانک تجاری محلی.

 

مراحل ثبت شرکت در گرجستان

ثبت شرکت در گرجستان به عنوان یک سرمایه گذار خارجی

کشور گرجستان در حال پیشرفت است و از نظر موقعیت جغرافیایی و اقتصادی، محلی امن برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. خصوصا برای سرمایه داران کشورهای منطقه که قصد دارند سرمایه خود را در کشورهای نزدیک سرمایه گذاری کنند. اولین کاری که یک سرمایه گذار خارجی برای ثبت شرکت لازم است که انجام دهد، تهیه مدارک ثبت شرکت است که در طول ثبت نام در بخش کارآفرینی گرجستان به این اسناد و مدارک احتیاج خواهد بود. اسناد ثبت شرکت در گرجستان شامل موارد زیر است:

  • منشور شرکت – که سند رسمی است که یک نهاد قانونی که در گرجستان ایجاد می کند؛

  • سندی که ارزش مشارکت هر عضو را تعیین می کند.

  • برنامه ای که شامل اطلاعات مربوط به نام شرکت، نهاد قانونی شرکت، میزان سرمایه سهام، اسناد برای نامگذاری هر عضو هیئت نظارت و هیات مدیره می باشد.

  • اگر شرکت به صورت LLC تشکیل شده است، برنامه باید حاوی آدرس، طرح کسب و کار، و جزئیات ارائه اطلاعات در موسسان شرکت باشد شامل (نام، آدرس، محل تولد و حرفه).

شرکت با مسئولیت محدود (LLC) در گرجستان یک نهاد قانونی است که می تواند توسط حداکثر 50 سهامدار ایجاد شود و  امکان ثبت توسط حداقل یک سهامدار نیز وجود دارد.  چنین شرکت‌هایی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین انواع شرکت‌های قانونی است که بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به خود جلب کرده است . به همین دلیل است که جزئیات ثبت شرکت در گرجستان این روزها برای بسیاری از سرمایه گذاران با اهمیت شده است.

موارد مهم ثبت شرکت در گرجستان با مسئولیت محدود

موارد مهم ثبت شرکت در گرجستان با مسئولیت محدود

اساس کار شرکت‌ LLC بر سهام هر شخص تمرکز دارد. در واقع سهام افراد است که میزان مسئولیت آن‌ها را مشخص می‌کند. سهام شرکت امکان انتقال دارد و همچنین امکان دارد به برای نسل آینده به ارث برسد. هنگام ثبت شرکت در گرجستان در صورتی که از نوع شرکت‌های مسئولیت محدود باشد لازم است پسوند LLC اعمال شود.

از جنبه های مهم ثبت شرکت در گرجستان از نوع Limited Liability Company (LLC) این است که شرکت را می توان به واسطه یک فرد یا یک ارگان قانونی ایجاد کرد. این کمپانی ها یکی از کارآمدترین ها می باشند که سهام‌داران اقبال بیشتری به آن نشان می‌دهند. هر شرکت مسئولیت محدود بر اساس یک منشور جامع کار می‌کند که مقررات داخلی شرکت بر اساس آن تنظیم شده است.

جلسه عمومی سهامداران شرکت‌ها در گرجستان

جلسه عمومی سهامداران شرکت‌ها در گرجستان

بالاترین مقام در یک شرکت محدود در گرجستان، مجمع عمومی سهامداران است. جلسات عمومی معمولا سالانه برگزار می شود و سهامداران می توانند تصمیمات مربوط به شروع و پایان فعالیت های تجاری که شرکت درگیر آن هستند، خریداری یا فروش املاک و مستغلات، خرید و فروش سهام، تصویب بیانیه های سالانه را بگیرند. آنها همچنین می توانند در مورد مسائلی مانند قرض گرفتن پول، درخواست پرداخت سپرده یا بازپرداخت سپرده، نام مدیران و تصویب گزارش های خود تصمیم بگیرند. در هنگام ثبت شرکت در گرجستان لازم است که قوانین و کلیات شیوه نامه شرکت به دقت تنظیم شود. شرکت سهامی محدود که در گرجستان مستقر است، می تواند توسط یک هیئت نظارت، که توسط مجمع عمومی مشخص می‌شود امور شرکت را زیر نظر داشته باشد.

پس از سپردن اسناد فوق، نمایندگان شرکت LLC باید یک حساب بانکی باز کنند. حساب بانکی شرکت می تواند پس از ارائه اسناد خاص درخواست شده توسط موسسه در هر بانک تجاری در گرجستان تنظیم شود. پس از این، شرکت محدودیت پذیری حق دارد فعالیت های تجاری خود را آغاز کند.

سوالات خود را در بخش دیدگاه از ما بپرسید
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها