فرم مشاوره مهاجرت

جاب آفر کانادا

یکی از شرایط کار در کانادا و اخذ ویزای کاری، گرفتن جاب آفر است. برای آشنایی با ماهیت جاب آفر کانادا (Job Offer) و شرایط و نحوه ی اخذ آن با ما همراه باشید تا توضیحات لازم را به شما ارائه دهیم.

کانادا کشوری چند ملیتی با فرصت های شغلی متعدد، متنوع و درآمدزا است. امنیت بالای شغلی، اقتصاد پویا، و سطح بالای رفاه زندگی از جمله ویژگی های مثبت کشور کاناداست و از این روست که متقاضیان بسیاری از سرتاسر جهان خواهان کار در کانادا و اخذ ویزای کاری کانادا هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟

جاب آفر چیست و چگونه می‌توان از طریق آن مهاجرت نمود؟ این سوال ذهن همه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند را به خود درگیرکرده است. جاب آفر در واقع نوعی دعوت‌نامه می‌باشد. دعوت‌نامه‌ای که از طرف یک کارفرما یا شرکت خارجی برای متقاضیان کار در خارج از کشور صادر می‌شود.

به‌طور کلی قوانین اداره کار و امور مهاجرت اغلب کشورهای خارجی از جمله کانادا دارای شروطی برای مهاجرت کاری است. این قوانین نیروی کار متخصص خارجی را ملزم به ارائه دعوت‌ نامه کاری معتبر و ویزای کار بلندمدت کنسولگری می‌کند. با ارائه این مدارک مهاجرین می‌توانند به‌ عنوان نیروی کار متخصص برای کار در کانادا اقدام نمایند.

جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر در واقع نوعی دعوت‌نامه می‌باشد

لازم به ذکر است که پیش‌ نیاز دریافت ویزای کار، اخذ دعوت‌ نامه کاری می‌باشد. بنابراین نیروی کار متخصص که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی از جمله کانادا را دارند باید ابتدا از وجود نیاز کشور مقصد به تخصص خود اطمینان حاصل کنند. سپس، بعد از هماهنگی با شرکت خارجی و کارفرمای موردنظر، برای دریافت ویزای کاری اقدام نماید.

به عبارت دیگر همان‌طور که متقاضیان مهاجرت تحصیلی برای دریافت ویزای تحصیلی، نیازمند ارائه نامه پذیرش هستند، برای دریافت ویزای کاری نیز ارائه دعوت‌ نامه معتبر از طرف کارفرما و شرکت خارجی لازم و ضروری است.

به طور دقیق‌ تر می‌توان گفت، جاب آفر کانادا یا همان پیشنهاد شغلی کانادایی در واقع مدرکی است که یک کارفرمای کانادایی به شخص خارجی جویای کار می دهد و شامل جزییات شغلی است که کارفرما برای آن درخواست نیروی کار داده است. به طور کلی می توان گفت که نامه ی پیشنهاد شغلی شامل جزئیات کم تری نسبت به قرارداد شغلی است و حاوی اطلاعاتی مانند شرح وظایف کاری، حقوق و مزایای شغل و شرایط کاری مانند ساعات کاری و غیره می باشد.

واجدین شرایط درخواست جاب آفر کانادا

شهرها و استان‌های کانادا مشاغل موردنیازشان را از طریق یک لیست سالانه مشاغل موردنیاز، به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر اعلام می‌کنند. در کنار این شرط که شغل و تخصص متقاضی باید در لیست مشاغل موردنیاز کانادا باشد، دولت کانادا شرایط اولیه‌ای را قرارداده که متقاضیان باید در کنار شرایط اصلی آن‌ها را نیز به دولت کانادا ثابت کنند.

سابقه کاری مرتبط

شرط اولی که متقاضیان باید داشته باشند، داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته و تخصص موردنظر است. سابقه کاری که متقاضیان ارائه می‌دهند، می‌تواند هم به صورت پاره‌وقت باشد و هم به صورت تمام‌وقت. هرچقدر سابقه کاری بیشتر باشد، احتمال دریافت دعوت‌نامه از طرف شرکت و کارفرما نیز افزایش پیدا می‌کند.

مهارت زبان

دومین شرط مهمی که متقاضیان مهاجرت از طریق جاب آفر باید ارائه دهند، داشتن سطح زبان و مهارت در یکی از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی است. البته برای هر کدام از مشاغل ممکن است نمره مهارت زبان متفاوت باشد. حتی برای برخی از مشاغل نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. اما به‌طور کلی داشتن مدرک زبان (CLB) با نمره‌ های 4، 5 و 6 برای مشاغل گروه (A,B,C,D) الزامی است.

تحصیلات مرتبط

شرط بعدی که واجدین شرایط جاب آفر کانادا باید ارائه دهند، تحصیلات مرتبط با شغل و تخصص درخواستی آن‌ها می‌باشد. حداقل مدرک برای دریافت جاب آفر دیپلم گزارش‌شده است که شانس کمتری برای دریافت دعوت‌نامه نیز دارد. هرچقدر مدرک تحصیلی بیشتر باشد، احتمال دریافت دعوت‌نامه و اقامت ‌کاری نیز افزایش پیدا می‌کند. ضمن اینکه حقوق و مزایای افراد تحصیل‌ کرده نسبت به افرادی که مدرک تحصیلی پایین‌تری دارند نیز بیشتر است.

تمکن مالی

واجدین شرایط جاب آفر باید بتوانند تمکن مالی خود را برای زندگی در کشور کانادا ثابت کنند. برای دریافت ویزای کاری نیازی به داشتن تمکن مالی در طول اقامت وجود ندارد. اما افراد برای مدت زمان مشخص تا دریافت اولین حقوق خود، باید توانایی تأمین هزینه‌های زندگی خود و همراهان را داشته باشند.

حتما توجه داشته باشید برای دریافت جاب آفر باید رشته تحصیلی و سابقه کاری حتما با شغل درخواستی مرتبط باشد.

LMIA کانادا چیست؟

LMIA مخفف Labour Market Impact Assessment است که به معنای بررسی تاثیر بازار کار می باشد. LMIA ال ام آی ای مدرکی است که نشان می دهد تا چه اندازه شغل نیروی کار ماهر خارجی می تواند برای اقتصاد و بازار کار کانادا مفید و مثمر ثمر باشد.

کارفرمای کانادایی ممکن است به LMIA نیاز داشته باشد تا بتواند اثبات کند که نیاز او به یک نیروی کار ماهر خارجی بسیار لازم و ضروری است. در واقع LMIA اثبات می کند که برای موقعیت شغلی پیشنهاد شده هیچ فرد مناسب و شایسته ای در سرتاسر کانادا یافت نشده و اکنون نیاز به یک نیروی کار ماهر خارجی برای تامین این موقعیت شغلی است.

LMIA کانادا چیست؟
LMIA مخفف Labour Market Impact Assessment است که به معنای بررسی تاثیر بازار کار می باشد

درصورتیکه که نتیجه ی LMIA مثبت باشد، سازمان کار و توسعه ی نیروی انسانی کانادا جاب آفر ارائه شده از طرف کارفرما را تایید می کند. هنگامی که کارفرما سند LMIA ال ام آی ای را دریافت می کند، کارجو می تواند برای اخذ اجازه ی کار (Work Permit) ثبت نام کند و برای این منظور به مدارکی همچون نامه ی پیشنهاد شغلی، قرارداد کاری، یک نسخه ی کپی از سند LMIA و شماره ی LMIA نیازمند است.

ضرورت اقدام برای (LMIA) کانادا

تقریبا برای همه مشاغل در کانادا نیاز است که متقاضیان جاب آفر کانادا برای دریافت (LMIA) اقدام کنند. اما به دو دلیل کارفرما نیازی به اخذ (LMIA) ندارد:

  • دلیل اول اینکه متقاضی قرار است کار خود را براساس ورک پرمیت، منطبق با کار قبلی ادامه دهد.
  • دلیل دوم اینکه متقاضی در گروه مشاغلی قرار است فعالیت کند که نیازی به (LMIA) ندارند.

البته متقاضی تحت شرایطی که در ادامه ذکر می‌شود باید (LMIA) جدید اخذ نماید:

  • درصورتی که ورک پرمیت یا مجوز کار تمام‌شده باشد.
  • متقاضی با اپن ورک پرمیت یا مجوز کار باز فعالیت می‌کند.
  • متقاضی در حال فعالیت با کارفرمایی است که نامش در ورک پرمیت وی ثبت‌ نشده باشد.

مزایای اخذ جاب آفر کانادا

اخذ جاب آفر از کارفرمای کانادایی مزایای زیادی دارد که از جمله ی آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کسب نمره ی مازاد در سیستم اکسپرس اینتری کانادا (نیروی کار ماهر فدرال)
  • سندی برای تایید صلاحیت کارجو در سیستم مهاجرت استانی کانادا
  • تسریع در روند بررسی پرونده ی اقامت دائم کانادا از طریق مهاجرت کاری
  • تسریع در ورود به خاک کانادا از طریق دریافت اجازه ی کار، حتی در طول زمان بررسی پرونده
  • آسودگی و آرامش خاطر به دلیل داشتن شغل در بدو ورود به خاک کانادا و در نتیجه تامین هزینه های زندگی در کانادا

جاب آفر در چه صورتی دارای ارزش و امتیاز است؟

جاب آفر در چه صورتی دارای ارزش و امتیاز است؟
شغل پیشنهاد شده باید شرایط خاصی را دارا باشد

به طور کلی می توان گفت که جاب آفر در صورتی معتبر و ارزشمند است که شغل پیشنهاد شده شرایط زیر را داشته باشد.

  • تمام وقت و غیر فصلی باشد.
  • حداقل مدت زمان آن یک سال باشد.
  • جزء لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد.
  • بصورت کتبی و مستند باشد.
  • جزئیات موقعیت شغلی مانند حقوق و مزایا، شرح وظایف کاری و شرایط شغلی در آن ذکر شده باشد.

روش های اخذ جاب آفر کانادا

تعداد بسیاری از مهاجران احتمالی به کانادا مشتاقانه در جستجوی راهکاری برای اخذ جاب آفر از کارفرماهای کانادایی هستند؛ اما حتی از شیوه ها و راه های انجام این کار آگاهی کامل و کافی را ندارند. درواقع روش های متفاوتی برای اخذ جاب آفر وجود دارد که در ادامه به معرفی تعدادی از آن ها می پردازیم.

روش های اخذ جاب آفر کانادا
روش های متفاوتی برای اخذ جاب آفر وجود دارد

مراکز کاریابی

کشور کانادا نیز مانند هر کشور پیشرفته ی دیگری دارای مراکز کاریابی متعددی است. کافیست در موتور جستجوگر گوگل چرخی بزنید تا با این مراکز آشنا شوید. ولی برای کاریابی در کانادا و دریافت جاب آفر یا قرارداد کاری از کارفرمای کانادایی باید از موسسه ای  که در این زمینه فعالیت دارد کمک بگیرید زیرا باید به صورت کامل به قوانین آن کشور مسلط باشند و با کارفرماهای خارجی در ارتباط باشند.

شرکت ها، کارخانجات، موسسات و هلدینگ های بزرگ برای استخدام نیروی کار مورد نیاز، به اطلاع رسانی در مراکز کاریابی متوسل می شوند و بدین ترتیب افراد جویای کار می توانند با ارائه ی رزومه شان احتمال یافتن شغل مناسب خود را بالا ببرند.

روابط اجتماعی

مرسوم است که می گویند همواره خود را در زمان و مکان درست در میان افراد موجه و معتبر قرار دهید تا بهترین اتفاق ها را برای خود رقم بزنید. به بیان دیگر روابط اجتماعی صحیح می تواند منجر به فراهم سازی زمینه ی پیشرفت برای هر انسانی شود.

اگر دوست یا خویشاوندی در کانادا دارید که در زمینه ی شغلی شما فعال است یا کارفرماهایی که در زمینه ی تخصص شما به دنبال کارجو می گردند را می شناسد، می توانید با ارسال رزومه ی خود به فرد مورد نظر فرصت اخذ جاب آفر را فراهم آورید. هرچند این شیوه ساده ترین راه ممکن به نظر می رسد اما هیچ گاه نباید تاثیر ارتباطات اجتماعی را دست کم گرفت.

بانک مشاغل

یکی از منابع پیشتاز در ارائه ی موقعیت های شغلی موجود در کشور کانادا، بانک های مشاغل هستند. بانک های مشاغل، تعداد زیادی از شغل های بخش خصوصی و دولتی کانادا را با تمام جزئیات لازم مانند ویژگی های تحصیلی و کاری مورد نیاز، حقوق و مزایا و حتی روند های کنونی استخدامی در اختیار کاربران قرار می دهند.

با جستجو در بانک مشاغل کانادا و یافتن شغل متناسب با تخصص خود و ارسال رزومه تان، می توانید شانستان را برای اخذ جاب آفر کانادایی امتحان کنید.

لینکدین

با داشتن بیش از نیم میلیارد عضو و حساب های کاربری، لینکدین بهترین و شناخته شده ترین شبکه ی اجتماعی جهت ارائه ی موقعیت های شغلی برای تخصص و مهارت های مختلف به شمار می رود. از طریق لینکدین می توانید با سیل عظیمی از افراد متخصص در حیطه های مختلف و صاحبان مشاغل در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید و فرصت های طلایی و ارزشمندی را در زندگی شغلی خود رقم بزنید.

کشور کانادا نیز کاربران زیادی در شبکه ی اجتماعی لینکدین دارد که این امر فرصت خوبی را برای کارجویان خارجی فراهم کرده تا با کارفرمایان کانادایی ارتباط برقرار کنند و نهایتا بتوانند از آن ها پیشنهاد شغلی دریافت کنند.

برنامه‌ های مهاجرت کاری برای گرفتن جاب آفر

در این بخش چهار مورد از برنامه‌ هایی که از طریق آن‌ها می‌توان برای دریافت جاب آفر کانادا اقدام کرد، معرفی و بررسی می‌شوند.

برنامه‌ های مهاجرت کاری برای گرفتن جاب آفر
چهارمورد از برنامه های مهاجرت کاری برای جاب آفر

جاب آفر از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال

یکی از روش‌ هایی که می‌توان از طریق آن‌ها پیشنهاد کاری و یا جاب آفر کسب کرد شرکت در برنامه نیروی کار ماهر فدرال است. البته این روش فقط مشاغل خاصی را در بر می‌گیرد. بنابراین متقاضی علاوه بر اینکه باید برای مدرک (LMIA) اقدام کند، می‌بایست شغل وی در لیست طبقه‌ بندی مشاغل کانادا تحت عنوان ناک (NOC) وجودداشته باشد. مشاغلی که در یکی از سطوح صفر، (A) و (B) قرار دارند، می‌توانند برای متقاضیان، پیشنهاد کاری به همراه داشته باشند.

در صورتی که امکان مهاجرت کاری و دریافت جاب آفر از طریق برنامه نیروی کار ماهر فدرال برای متقاضیان وجودداشته باشد، افراد باید برای اقامت دائم کانادا در سیستم اکسپرس اینتری ثبت‌ نام کنند. برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری، واجدین شرایط باید بتوانند وارد مرحله (POOL) شوند. این کار با دریافت 67 امتیاز از 100 امتیاز برای متقاضیان امکان‌پذیر است. وقتی که همه واجدین شرایط وارد مرحله استخر شدند، افرادی که امتیاز بیشتری در سیستم اکسپرس اینتری نسبت به بقیه کسب‌کرده باشند، می‌توانند پیشنهاد کاری یا جاب آفر را از آن خود کنند.

جاب آفر از طریق برنامه تجربه کاری کانادا

یکی دیگر از روش‌ هایی که متقاضیان می‌توانند برای جاب آفر کانادا اقدام کنند، شرکت در برنامه تجربه کاری کانادا می‌باشد. یکی از شرایط شرکت در این برنامه، اشتغال حداقل 12 ماه به صورت تمام‌وقت در مشاغل سطوح صفر، (A) یا (B) است. سپس متقاضیان با استفاده از مدرک (LMIA) و ورک پرمیت (Work Permit) خود می‌توانند برای اقامت دائم و دریافت جاب آفر اقدام کنند.

این برنامه نیز از طریق اکسپرس اینتری صورت می‌گیرد و درواقع یکی از زیرمجموعه‌ های برنامه اکسپرس اینتری به‌شمار می‌رود. بنابراین درخواست متقاضی ابتدا باید در مرحله (POOL) قرار بگیرد. در صورتی که امتیاز افراد نزدیک به رأس (POOL) باشد دعوت‌ نامه ثبت‌ نام در اکسپرس اینتری برای آن‌ها صادر می‌گردد.

شرکت در برنامه تجربه کاری کانادا نیاز به شرایط خاصی ندارد. علت این امر آن است که هر متقاضی برای دولت کانادا منحصربه‌ فرد تلقی می‌شود. متقاضیان دریافت جاب آفر از طریق این برنامه، تنها ملزم به ارائه اسناد و مدارک مربوط به کار، سوابق تحصیلی و شغلی خود هستند.

جاب آفر از طریق برنامه آتلانتیک پایلوت

یکی از بهترین روش‌ها برای دریافت جاب آفر و گرفتن اقامت دائم کانادا شرکت در برنامه مهاجرتی آتلانتیک پایلوت است. این برنامه مهاجرتی توسط چهار استان معروف کانادا شامل نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، پرنس ادوارد و نیوفاندلند ارائه می‌شود.

در ابتدای امر ممکن است شرکت در این برنامه بسیار ساده به نظر برسد. ولی در واقع مهمترین معضل آن گرفتن جاب آفر یا همان پیشنهاد شغلی است. چرا که کارفرمای کانادایی ابتدا به دنبال نیروی کار از داخل کانادا می‌باشد. کارفرما تنها در صورتی می‌تواند از متخصصین خارجی برای فرصت شغلی استفاده کند که:

  • اولاً در صورتی که فرصت شغلی موجود توسط نیروی متخصص داخلی پر نشده باشد.
  • ثانیاً امکان موفق‌شدن نیروی داخلی در این فرصت شغلی وجود نداشته باشد.

بنابراین متقاضی دریافت جاب آفر از طریق برنامه آتلانتیک پایلوت باید بتواند با نیروی متخصص داخلی رقابت‌ کند. به همین جهت می‌بایست بهترین و قویترین رزومه را برای کارفرما ارائه دهد.

برای شرکت در این برنامه متقاضی باید شرایط اولیه خود را بسنجد. او باید ببیند به چه گروه و تخصصی تعلق دارد. متقاضیان هم‌چنین می‌توانند از وب‌ سایت رسمی هر استان اطلاعات کارفرماها و مشاغل موجود در هر استان را جستجو‌ کنند و در نهایت برای آن تعداد مشاغلی که به تخصص آن‌ها مرتبط است، اقدام نمایند.

جاب آفر از طریق برنامه نامزدی استانی (PNP)

این روش دریافت جاب آفر، مناسب افرادی است که (LMIA) مثبت دریافت نکرده‌اند. برنامه نامزد استانی به متقاضیان اجازه می‌دهد که براساس نیاز هر استان اقدام نمایند. با این کار احتمال دریافت جاب آفر افزایش پیدا می‌کند. متقاضیان با استفاده از این برنامه، به‌ طور مستقیم می‌توانند برای استان مورد نظر خود جهت درخواست جاب آفر اقدام نمایند. آن‌ها در صورت قبول‌ شدن و دریافت (nomination) با کسب 600 امتیاز در این برنامه، امتیاز خود را در اکسپرس اینتری افزایش می‌دهند. در نتیجه ویزای کاری دریافت می‌کنند.

بنابراین از مزایای شرکت در برنامه‌ های استانی این است که فرد می‌تواند مرحله نیروی کار ماهر فدرال و (LMIA) را دور بزند. در نتیجه مستقیماً موفق به دریافت جاب آفر از یکی از استان‌ های کانادا می‌شود.

نکات مهم دریافت جاب آفر کانادا

با شیوع بیماری همه‌ گیر کرونا، کشورهای جهان برای جلوگیری از ورود این بیماری مجبور به وارد شدن در فاز قرنطینه و بستن مرزهای خود شدند. کانادا یکی از این کشورها می‌باشد که با بستن مرزها دچار بحران شدید در نیروی کار متخصص خارجی شده است. این کشور اعلام نموده که تا سال ۲۰۲۳ قرار است ۱۲۰۰۰۰۰ مهاجر را پذیرش و به آن‌ها اقامت دائم اعطا خواهد کرد.

این خبر خوب برای افرادی است که قصد مهاجرت به کانادا از طریق جاب آفر را دارند. بنابراین متقاضیان برای افزایش شانس خود در دریافت پیشنهاد کاری چند نکته مهم را باید مدنظر قرار دهند. با رعایت این نکات پذیرش آن‌ها و هم‌ چنین رسیدن به یک جاب آفر موفق، دور از انتظار نخواهد بود.

ساخت یک (CV) و رزومه قدرتمند اولین قدم برای دریافت جاب آفر است

مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین مدرکی که می‌تواند مستقیماً بر روی شرکت و کارفرما در کانادا تاثیر مثبت گذاشته و منجر به دریافت جاب آفر شود، رزومه و (CV) است. این دو مدرک کاملا باهم تفاوت دارند. رزومه خلاصه‌ ای از سوابق و دستاوردهایی است که به صورت اختصاصی برای یک فرصت شغلی خاص نوشته می‌شود. درحالی که (CV) کل سوابق کاری، تحصیلی و دستاوردهای متقاضی را دربر می‌گیرد.

(CV)  می‌تواند از یک صفحه تا ده صفحه هم باشد. طراحی (CV) و رزومه‌ای که بتواند نظر کارفرما را جلب کند می‌تواند به دریافت جاب آفر کمک به‌ سزایی داشته باشد. لازم به ذکر است که هر سابقه شغلی که متقاضیان در رزومه عنوان می‌کنند، باید قابلیت پیگیری داشته باشد. صرفا نوشتن سابقه کاری به‌ تنهایی نمی‌تواند موثر واقع شود.

اپلای برای چند شغل نمی‌ تواند به دریافت جاب آفر کمک کند

درحال حاضر هزاران فرصت شغلی در کانادا وجود دارد که فرد می‌تواند برای هر کدام که بخواهد اپلای دهد. اما این امر نمی‌تواند تاثیر مثبتی روی دریافت جاب آفر داشته باشد. حتی این کار می‌تواند کارفرما را نسبت به متقاضی بی‌اعتماد کند. بنابراین بهتر است، متقاضی روی یک شغل و تخصص تمرکز کرده و برای دریافت آن تلاش نماید.

شایان ذکر است که برای دریافت اقامت دائم کانادا، فرد باید حداقل یک سال بعد از یک پیشنهاد شغلی، در کانادا مشغول به‌کار شده باشد. بنابراین احتیاط لازم این است که فرد برای یک شغل تمام‌وقت در کانادا اقدام کند و در آن‌جا بماند.

برای دریافت نتیجه بهتر و سریع‌ تر، بهتر است فرد درخواست شغلی خود را دنبال کند

متقاضی باید بداند که تنها او نیست که برای دریافت جاب آفر درخواست‌ داده است. در واقع او باید تصور کند که درخواست وی در استخری مملو از درخواست‌ های دیگر قرار دارد. حتی ممکن است درخواست او به راحتی گم شود. بنابراین به‌ جای انتظار، بهتر است وضعیت درخواست خود را از طریق ایمیل ارسال نموده و تقاضای رسیدگی نماید. درصورت پاسخ‌ گویی و دریافت تاییدیه از طریق ایمیل، بهتر است که متقاضی در یک جمله کوتاه، از دست اندرکاران اداره مهاجرت قدردانی کند. متقاضی بهتر است تاثیر کلمات را در این گونه مواقع فراموش نکند.

لیست مشاغل مورد نیاز جاب آفر کانادا

لیست زیر برخی از مشاغل مورد نیاز برای درخواست جاب آفر را نشان می‌دهد.

متصدی ابزار و ماشین سنگین Heavy operator equipment گذراندن دوره‌های کارآموزی یک تا دو ساله یا گذراندن دوره‌هایی در دبیرستان، کالج یا صنعت در زمینه تجهیزات سنگین به همراه آموزش ضمن خدمت، جهت دریافت جاب آفر این شغل لازم می‌باشد.
متصدی دستگاه کوچک صحافی Bindery small Equipment Machine Operator ارائه حداقل مدرک دوازده ساله دیپلم به همراه داشتن سابقه کار مرتبط با دستگاه‌های چاپ و صحافی کتب، از الزامات گرفتن جاب آفر این شغل است.
متصدی دستگاه صحافی Bindery Machine Operator ارائه حداقل مدرک دوازده ساله دیپلم به همراه داشتن سابقه کار مرتبط با دستگاه‌های چاپ و صحافی کتاب.
نیروهای خدماتی Manager Professional Assistant the Clean Gecko این رشته طیف وسیعی از مشاغل و فرصت‌های شغلی را شامل می‌شود. مانند خدمات خانگی و اداری، مراقبت از وسایل و تجهیزات کارگاهی، نگهبانی و مواردی از این قبیل. فرد برای دریافت جاب آفر نیازمند داشتن دانش کافی در این زمینه‌ها است.
آشپز غذاهای مکزیکی Mexican Food Cook این نوع رشته و فرصت شغلی نیازی به ارائه مدرک تحصیلی ندارد. حداقل مدرک موردنیاز برای دریافت جاب آفر دیپلم است. فرد باید بتواند طبق دستورالعمل به طبخ انواع غذاهای مکزیکی بپردازد. افراد با این حرفه می‌‌توانند در انواع رستوران‌های کانادا مشغول به کار شوند.
Aircraft Mechanic داشتن مدرک تحصیلی مرتبط به همراه حداقل پنج سال سابقه کار مرتبط موردنیاز است. فرد باید بتواند در زمینه تعمیر و نگهداری انواع هواپیماها فعالیت نماید. هم‌چنین باید تأییدیه‌های لازم را از دولت کانادا دریافت کند. به دلیل حساسیت‌های موجود در این فرصت شغلی، متقاضی باید بتواند به هردو زبان انگلیسی و فرانسوی تکلم نماید.
تکنیسین برق Technician Electrical Meter Trade برای دریافت جاب آفر، متقاضی باید مدرک تحصیلی مهندسی برق و الکترونیک را به‌همراه چند سال سابقه شغلی ارائه دهد. فرد هم‌چنین باید مدرک کمک‌های اولیه را هم داشته باشد.
متخصص کمک‌ های اولیه First aid CPR داشتن گواهینامه کمک‌های اولیه و کمک بهیاری برای اشتغال در این فرصت شغلی لازم است. فرد هم‌چنین باید در اورژانس نیز سابقه کاری داشته باشد تا بتواند جاب آفر این شغل را کسب کند.
توسعه‌ دهنده نرم‌ افزار Architect Developer, Solution senior Software را در کنار مدرک تحصیلی خود ارائه دهد. هم‌چنین تخصص کافی در زمینه (JavaScript)، (SS)، (HTML) و دیگر موارد مربوط به وب را داشته باشد.
تحلیل‌گر و آنالیزکننده تکنیک (GIS) Analyst Senior GIS Technician ارائه یکی از مدارک کارشناسی علوم، کامپیوتر، جغرافیا و یا مهندسی برنامه‌ریزی تخصصی (GIS)، داشتن سابقه کاری در زمینه حمل‌ونقل، آب و فاضلاب و به‌طور کلی سیستم اطلاعات جغرافیایی شهری، الزامی است.
دستیار پزشک تغذیه و رژیم غذایی Dietary Aides با اشتغال در این فرصت شغلی و دریافت جاب آفر فرد می‌تواند به عنوان دستیار متخصص تغذیه فعالیت کند. هم‌چنین به دادن انواع رژیم‌های غذایی به افراد مختلف بپردازد. داشتن مدرک دیپلم دوازده ساله برای دریافت این فرصت شغلی کافی است. داشتن گواهینامه برای شناخت بهداشت موادغذایی الزامی می‌باشد.
پرستار خانگی، دستیار مراقبت و خانه‌دار Housekeepers/PSW’s/RPN’S فرد باید سابقه مراقبت‌های خانه‌داری و پرستاری در خانه را داشته باشد. نگهداری و مراقبت از کودکان و سالمندان در خانه، در حیطه این رشته شغلی است.
مکانیک یخچال و انواع خنک‌کننده‌ها و لوازم برودتی Refrigeration Mechanic این رشته شامل اشتغال به عنوان مهندس و هم‌چنین مدرس دانشگاه برای تدریس مکانیک برودتی به دانشجویان این رشته می‌باشد. برای تدریس این رشته و دریافت جاب آفر، متقاضی باید سه سال سابقه شغلی در زمینه مهندسی مکانیک برودتی داشته باشد. فرد همچنین باید مدرک(Ozone Depletion Prevention) را نیز به دولت کانادا ارائه دهد.
نقاش هواپیما Paint Supervisor داشتن دانش و آگاهی لازم جهت استفاده از تجهیزات مخلوط کردن رنگ‌های مربوط به هواپیما طبق دستورالعمل‌های خواسته‌شده، به همراه چندین سال سابقه کاری در زمینه رنگ‌آمیزی قطعات هواپیما برای دریافت این جاب آفر لازم است‌.
مهندس تولید Production Supervisor برای دریافت جاب آفر این فرصت شغلی لازم است که فرد حتما مدرک شغلی مرتبط با مدیریت پروژه ارائه دهد. هم‌چنین حداقل پنج‌سال سابقه کار در این زمینه نیز داشته باشد.
مهندس ساخت هواپیما Structure Supervisor برای دریافت جاب آفر این شغل داشتن مدرک مهندسی نگهداری از هواپیما و هم‌چنین پنج سال سابقه شغلی الزامی است. فرد باید به دو زبان انگلیسی و فرانسوی تسلط کامل داشته باشد.
مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما Engineer Aircraft Maintenance دریافت جاب آفر این شغل مستلزم آن است که فرد مدرک مهندسی نگهداری از هواپیما را به همراه حداقل سه سال سابقه کار ارائه دهد. تسلط کامل به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی الزامی است.
مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما با مجوزهای (M2 E S) و تکنسین فناوری (NDT) Technician Projects Leads and TDN Engineer M2 E S License Aircraft Maintenance داشتن مدارک مرتبط در زمینه تکنیسین هواپیما و پروژه‌های هوایی برای گرفتن جاب آفر این شغل لازم می‌باشد.
مرجع صدور گواهینامه هواپیما Authority Aircraft Certification متقاضی دریافت جاب آفر این فرصت شغلی فرد باید بتواند در زمینه امور نگهداری و تعمیر هواپیما با توجه به استانداردهای شرکت سازنده فعالیت داشته باشد. هم‌چنین بر کارمندان نظارت کند و مواد اولیه موردنیاز را خریداری نماید.
مسئول خرید قطعات هواپیما Purchasing Agent داشتن دو سال سابقه کاری در زمینه شناخت قطعات مختلف هواپیما برای گرفتن جاب آفر این رشته لازم است.
مدیریت فناوری اطلاعات IT Administrator مدرک مهندسی برنامه‌ریزی و یا رشته‌های مرتبط با فناوری اطلاعات، در کنار سه الی پنج سال سابقه شغلی مرتبط، برای دریافت این جاب آفر الزامی می‌باشد.
توسعه‌دهنده شبکه وب Web Developer ارائه مدارک مرتبط با کامپیوتر و فناوری اطلاعات و چندین سال سابقه کار با ابزارهای مختلف نظیر (Angular )، (CSD)، (HTML)، (Typescript)، (Web API)، (NET) برای دریافت جاب آفر این شغل لازم است.
ماشین‌ کار Machinist فردی می‌تواند برای جاب آفر این شغل اقدام نماید که با تمام ابزارها، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی آشنا باشد. هم‌چنین نحوه تمیز و نگهداری کردن آن‌ها را بداند.

نکات مهمی که باید درباره پیشنهاد کاری بدانید!

جاب آفِر کانادا یکی از بهترین راه‌های اقدام به مهاجرت کاری به کشور کانادا است. افرادی که این پیشنهاد را از سوی کارفرمای کانادایی دریافت می‌کنند، بخش قابل توجهی از ریسک‌ های مهاجرت را رفع کرده‌اند. متقاضیان مهاجرت شغلی به کانادا همچنین باید با برخی نکات کلیدی درباره این مدرک آشنا باشند که آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

نکات مهمی که باید درباره پیشنهاد کاری بدانید!
جاب آفِر کانادا یکی از بهترین راه‌های اقدام به مهاجرت کاری به کشور کانادا است.
  • جاب آفِر باید مکتوب باشد
  • کار باید تمام‌وقت و حداقل ۳۰ ساعت در هفته باشد
  • جاب آفِر نمی‌تواند از سوی سفارتخانه یا مراکز مشاوره‌ای صادر شود
  • کارفرمایی که از آن پیشنهاد کاری دریافت می‌کنید حتما باید کانادایی باشد
  • پیشنهاد‌ شرکت‌های غیر کانادایی، مورد تایید دولت کانادا برای مهاجرت نخواهد بود
  • حداقل زمان کار در جاب آفِر یک سال است یعنی می‌تواند مدت زمان بیشتری نیز داشته باشد
  • نوع شغل باید به‌ گونه‌ ای باشد که بعد از پایان مدت یک ساله جاب آفِر نیز وجود داشته باشد؛ یعنی کار فصلی، موقت و پیمانکاری نباشد

نکات مهمی که باید درباره تاییدیه LMIA بدانید!

همانطور که پیشتر گفتیم، پیشنهاد کاری باید توسط سازمان کار و توسعه نیروی انسانی کانادا تایید شود و این تاییدیه LMIA نام دارد. در این حالت به اصطلاح می‌گویند، کارفرما دارای LMIA مثبت است. برخی از نکات مهم دیگری که باید درباره این تاییدیه بدانید، عبارتند از:

  • تاییدیه LMIA دارای 6 ماه، زمان اعتبار است.
  • جاب آفِر با تاییدیه LMIA در سیستم اکسپرس اینتری 50 امتیاز دارد
  • جاب آفِر با تاییدیه LMIA در سیستم اکسپرس اینتری برای مشاغل مدیریتی می‌تواند تا 200 امتیاز داشته باشد
  • اگر براساس مجوز کاری، منطبق با LMIA قبلی در همان شغل ادامه کار می‌دهید، نیازی به اخذ LMIA جدید ندارید
  • اگر دارای پیشنهاد کاری، از جانب فردی هستید که نام او در ورک پرمیت، ثبت نشده است، باید دوباره برای دریافت تاییدیه LMIA اقدام کنید
  • اگر مدت زمان اعتبار مجوز کار یا وُرک پِرمیت (Work Permit) شما تمام شود، باید دوباره برای دریافت تاییدیه LMIA از طریق کارفرمای خود اقدام کنید.

ویژگی‌ های مورد انتظار از کارفرما و کارجو

مهاجرت از هر نوعی که باشد دارای هزینه‌ هایی قابل توجه برای فرد متقاضی مهاجرت است. این امر باعث می‌شود که مهاجران به‌ درستی انتظار داشته باشند از قدم‌هایی که در این راستا برمی‌دارند تا جای ممکن مطمئن باشند. از سوی دیگر کارفرمایان کانادایی نیز برای آنکه از برنامه‌های کاری خود عقب نمانند، نکاتی را در نظر می‌گیرند تا از شرایط مورد انتظار در مورد کارجو اطمینان یابند.

برای مثال کارفرما باید اطمینان یابد کارجو از مهارت زبانی کافی در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسه برخوردار است. همچنین کارجو باید تحصیلات مرتبط با شغل درخواستی داشته باشد و آموزش کافی در این زمینه دیده باشد. نکته دیگر اینکه کارجو باید در انجمن‌های رشته شغلی مورد نظر عضو شده باشد و یا مراحل ثبت نام در این انجمن‌ ها را آغاز کرده باشد. در مقابل کارفرما نیز باید دارای این مدارک باشد:

  • جاب آفِر مکتوب و با امضای معتبر
  • مدارک ثبت شرکت در کانادا
  • مدارک میزان درآمد شرکت
  • مدارک T4 طی ۴ سال اخیر
  • PD7A مربوط به ۱۲ ماه اخیر
  • اسناد و مدارک مالیاتی شرکت
  • اظهارنامه T2125 در مورد شرکت‌های شخصی
  • مدارکی که استان محل اقامت کارفرما و کارجو به آن‌ها نیاز دارند
  • اسناد تبلیغ شغل مورد نظر در کانادا که نشان دهد کارجوی بومی برای آن پیدا نشده باشد

رزومه قوی ؛ عامل موفقیت شما در دریافت پیشنهاد کاری

گردآوری اطلاعات لازم برای یک رزومه قوی و تنظیم آن، یکی از مهم‌ ترین راه‌های افزایش احتمال موفقیت کارجویان در دریافت جاب آفِر از کارفرمایان کانادایی است. کارشناسان مهاجرت معتقدند یک رزومه قوی می‌تواند تا ۷۰ درصد، مسیر شما را برای دریافت پیشنهاد شغلی، هموار کند.

به‌ یاد داشته باشید که برخی از مشاغل موجود در کانادا به ارزیابی مدارک تحصیلی یا ECA نیاز دارند. بنابراین برای سرعت بخشیدن به روندهای دریافت جاب آفِر و مجوز کار و افزایش شانس دیده شدن از جانب کارفرمایان کانادایی، ECA مدارک تحصیلی خود را از قبل تهیه و آن را ضمیمه رزومه ارسالی خود کنید.

اسکیل ورکر

اسکیل ورکر

از مهم‌ترین روش‌های ‌مهاجرتی در سال‌های ‌اخیر، اخذ ویزای نیروی کار ماهر (Skilled worker) است.

سخن آخر

جاب آفر یا پیشنهاد شغلی یکی از پرطرفدارترین روش‌ ها برای اخذ ویزای کاری و اقامت دائم کانادا است. افراد می‌ توانند از روش‌ های مختلفی از قبیل اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و هم‌ چنین برنامه مهاجرت آتلانتیک پایلوت برای دریافت جاب آفر اقدام کنند. مهم‌ ترین لازمه دریافت پیشنهاد کاری این است که فرد دارای تخصص باشد. هم‌ چنین متقاضی باید چندین سال در حوزه تخصص خود مشغول به‌ کار بوده باشد. در نتیجه می‌تواند نظر یک کارفرما را به‌ خود جلب نماید. البته باید تخصص متقاضی در لیست تخصص‌ ها و مشاغل مورد نیاز کشور کانادا نیز باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
جاب آفر (Job Offer) یا پیشنهاد شغلی کانادا چیست؟
جاب آفر کانادا یا همان پیشنهاد شغلی کانادایی در واقع مدرکی است که یک کارفرمای کانادایی به شخص خارجی جویای کار می دهد و شامل جزییات شغلی است که کارفرما برای آن درخواست نیروی کار داده است.
LMIA کانادا چیست؟
LMIA ال ام آی ای مدرکی است که نشان می دهد تا چه اندازه شغل نیروی کار ماهر خارجی می تواند برای اقتصاد و بازار کار کانادا مفید و مثمر ثمر باشد.
نکات مهم دریافت جاب آفر کانادا؟
ساخت یک (CV) و رزومه قدرتمند اولین قدم برای دریافت جاب آفر است. اپلای برای چند شغل نمی‌تواند به دریافت جاب آفر کمک کند. برای دریافت نتیجه بهتر و سریع‌تر، بهتر است فرد درخواست شغلی خود را دنبال کند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

17 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یوسف کارکن
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من ۴۲ سال دارم دیپلم دارم در تهران از سال ۷۸ جواز کار چاپ دیجیتال دارم و هنوز فعال هستم لطفا راهنمایی فرمایید چگونه می توانم از لیست استفاده کنم

کارشناس هرمس
پاسخ به  یوسف کارکن
1 سال قبل

سلام وقت بخیر .
متاسفانه آفر کاری در زمینه مهارت شما ارائه نشده ولی میتوانید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید .

رامین
2 سال قبل

با سلام و خسته نباشید خدمت شما بزرگواران
من لیسانس معماری دارو به همراه مدارک بین الملی از دانشگلهای مطرح ایران
۳۰ سال سن دارم ایا برای من امکان پذیر هست؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رامین
2 سال قبل

سلام . برای جاب افر در هر کشوری فقط مدرک تحصیلی اهمتی نداره . چیزی که اهمیت داره بالای 3 سال سابقه کاری مرتبط با رشتتون به همراه بیمه هست

cheap cialis
2 سال قبل

Thank you for sharing your info. I really appreciate your efforts and I am waiting for your further post thank you once again.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  cheap cialis
2 سال قبل

thanks

دانا صمدزاده
2 سال قبل

من سایت های زیادی رو سر زدم اما انصافا بهترین توضیحات رو میشه توی سایت خوب شما پیدا کرد. فقط خواستم ازتون تشکر کنم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  دانا صمدزاده
2 سال قبل

خواهش میکنم دوست عزیز. نظر لطفتونه. امیدواریم بتونیم نهایت کمک رو در اختیارتون بزاریم.

کارشناس مهاجرت هرمس
2 سال قبل

جاب آفر استرالیا برای من که لیسانس کامپیوتر دارم میشه گرفت؟
چقد برای آفر استرالیا هزینه باید بکنم؟

سامان
2 سال قبل

سلام وقت بخیر من 30 سالمه و لیسانس شیمی دارم می تونم برای جاب افر کانادا اقدام کنم؟

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  سامان
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله شرایط اولیه شما مناسبه اما باید سایر شرایطتون هم بررسی بشه . برای این کار میتونید با شماره 02191070170 تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنماییتون کنند .

حمید
2 سال قبل

سلام ممنون از مطالب مفیدتون من 33 سالمه و لیسانس برق هستم در حدود 10 سال کار it و شبکه انجام میدم و بیمه هستم می تونم برای جاب آفر کانادا اقدام کنم ؟ شرایطش چیه؟

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  حمید
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از توجه شما .
برای اقدام برای برنامه اکسپرس اینتری کانادا باید سایر شرایط شما از قبیل مدرک زبان ، وضعیت تاهل و … بررسی شود . برای این کار میتوانید با شماره 02191070170 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه راهنماییتون کنند .

ثمین رضایی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من مهندسی کامپیوتر خوندم گرایش نرم افزار 3 سال هم سابقه کار دارم 25 سالمه . میتونم برای جاب آفر کانادا اقدام کنم ؟
برای دریافت جاب آفر کانادا چه مدارکی باید ارائه بدم؟

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  ثمین رضایی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای جاب آفر کانادا باید رزومه شما دقیق ارزیابی شود . برای این کار میتوانید با شماره 02191070170 تماس بگیرید تا کارشناسان مجموعه ما راهنماییتون کنند .

محمد عبداللهی
2 سال قبل

سلام مقالتون خیلی عالی بود فقط یه سوال داشتم من با مدرک فوق دیپلم و مدرک یکساله دوره MBA دانشگاه تهران میتونم برای اخذ ویزای کاری اقدام کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.

کارشناس هرمس
پاسخ به  محمد عبداللهی
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر . بدون داشتن سابقه کار ، خیر متاسفانه .

کادر هرمس اپلای