جاذبه های توریستی سوئد

جاذبه های توریستی سوئد

اگر شما هم قصد سفر به سوئد را داشته باشید، این سوال برای تان پیش می آید که بهترین جاذبه های گردشگری سوئد چیست؟ در این مقاله می خواهیم به این پرسش پاسخ دهیم و جاذبه های توریستی سوئد را با هم بررسی کنیم؛ تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید، بتوانید به راحتی از مکان های دیدنی و تفریحی بیشتری دیدن کنید. لذا اگر قصد دارید در مورد جاهای دیدنی سوئد اطلاعات کافی به دست آورید، تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیح کوتاه درباره کشور سوئد

سوئد کشوری در شبه جزیره اسکاندیناوی است و نام فارسی آن از نام فرانسوی اش گرفته شده است. سوئد از نظر مساحت بزرگ ترین کشور اروپا است و مساحت آن در حدود ۴۴۹ هزار کیلومتر است. جمعیت کشور سوئد نزدیک به ۱۰ میلیون نفر است که در حدود ۲ میلیون نفر آنها را مهاجران از سراسر جهان تشکیل می دهند. تراکم جمعیت در این کشور بسیار پایین است و بیشتر جمعیت این کشور در مناطق جنوبی آن سکونت دارند. این کشور همچنین دارای جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی زیادی است و گردشگران زیادی تمایل به سفر به این کشور را دارند.

توضیح کوتاه درباره کشور سوئد

۱۲ مورد از بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری سوئد

پارک گرونا لوند

یکی از بهترین جاذبه های توریستی و گردشگری سوئد، پارک تفریحی و محبوب گرونا لوند در استکهلم ۲۸ سال است که تاسیس شده است. فعالیت این پارک در فصل بهار و تابستان و به دلیل آب و هوای مناسب بیشتر است. کودکان، نوجوانان و جوانان از بازدید کنندگان اصلی این پارک هستند. در تابستان کنسرت های متنوعی توسط خوانندگان مختلف از سراسر دنیا در این محل برگزار می شود که بازدید کنندگان زیادی دارد.

این پارک همچنین یک شهر بازی بزرگ با وسایل و دستگاه های بازی مختلف و هیجان انگیز است که باعث سرگرم شدن بازدید کنندگان خود می شود. این پارک در کنار آب قرار گرفته که به زیبایی آن افزوده است. نوجوانان و جوانان معتقدند تا این پارک تفریحی و جذاب در فصل تابستان شروع به کار نکند این فصل به صورت رسمی آغاز نمی شود.

پارک گرونا لوند

قطار “که واستن”

“که واستن” در سوئدی به معنی جاروی جادوگران است. دلیل نام گذاری این قطار به این اسم این است که افرادی که سوار آن می شوند گفته اند حس نشستن بر روی جاروی جادوگران را دارند. این قطار که در پارک گرونا لوند قرار گرفته است، به طول ۴۰۰ متر و ارتفاع  ۲۰ متر از زمین نسب شده. هزینه احداث این قطار پر هیجان ۵۵ میلیون کرون بوده است.

طبق یک رسم قدیمی وقتی یک وسیله تفریحی جدید ساخته می شود برای اولین بار مهندس طراح آن باید سوار آن وسیله بشود. دلیل این کار این است که وقتی یک مهندس طراح جرات استفاده از وسیله ای را که خودش طراحی کرده نداشته باشد پس از دیگران نمی توان توقع زیادی داشت.

قطار “که واستن”

ماسترند

ماسترند شهری در کشور سوئد است و قدمت آن به سال ۱۲۰۰ میلادی بر می گردد و برای قایق رانی در این منطقه و قلعه ی قدیمی اش معروف است و شناخته شده. این شهر هر سال میزبان جام بازی های سوئد در رشته قایق رانی می باشد. در شهر ماسترند یک قلعه قدیمی مربوط به قرن هفدهم میلادی وجود دارد که نامش کارلستن است.

این قلعه زیبا و با شکوه وظیفه نگهبانی و بازدید شهر را به عهده داشته است و اکنون به یکی از مکان های توریستی محبوب در سوئد تبدیل شده است. برای بازدید از شهر زیبای ماسترند می تونید یک سفر یک روزه به گوتنبرگ را ترتیب دهید. نمای این شهر زیبا با با ساختمان های تاریخی با شکوه و خیابان های رنگی و سنگ فرش شده زیبا تر شده است. اگر به این شهر برای بازدید رفتید حتما از موزه هنری Strandverket و فانوس دریایی زیبای این شهر که بازسازی نیز شده و بسیار با شکوه است دیدن کنید.

ماسترند

مالمو

برای توصیف شهر زیبای مالمو فقط می توان از ترکیب قدیم و جدید استفاده کرد. شهر مالمو که یک شهر قدیمی قرون وسطی ای است که امروزه ساختمان های مدرن و زیبایی نیز در آن ساخته شده است. شهر مالمو سومین شهر بزرگ سوئد است که سه میدان اصلی دارد.

همچنین در دل این شهر یک شهر قدیمی به نام گاملا استودن وجود دارد و در هنگام بازدید از این شهر می توانید از قلعه Malmohus Slott نیز دیدن کنید. مالمو از طریق یک پل به کشور دانمارک متصل شده است. یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری این شهر که به تازگی تاسیس شده است ساختمان زیبای ترنینگ تورسو است که یک شاهکار معماری به شمار می رود. ارتفاع این ساختمان بیش از 190 متر است که به همین علت صحبت های زیادی راجع به این ساختمان در سوئد انجام می شود.

مالمو

ایستد

شهر ایستد یک شهر ساحلی که در قسمت جنوبی سوئد قرار دارد که محیط مرموز آن کارآگاهان و علاقه مندان به راز و جنایت را به خود جذب می کند. نویسنده ای به نام هنینگ منکل رمانی کارآگاهی به چاپ رسانده است که این شهر زیبا و اطراف آن را در این رمان به تصویر کشیده است. در این کتاب ساختمان های مهم این شهر از جمله صومعه ی گری فریارز و کلیسای مریم مقدس به زیبایی تمام توصیف شده است که هر دو این ساختمان ها معماری گوتیک هنسا دارند. در هنگام بازدید از این شهر تاریخی زیبا قدم زدن در کنار سواحل ماسه ای دیدنی و زیبای این شهر را از دست ندهید. همچنین در این شهر یادبود سنگی آلس استنار قرار گرفته که از ۵۹ سنگ بزرگ تشکیل شده و به شکل یک کشتی است.

آپسالا

قدمت شهر آپسالا به قرن دوازدهم میلادی بر می گردد و در ۷۰ کیلومتری استکهلم واقع شده است. این شهر که مرکز مذهبی سوئد به شمار می رود، قبل از مسیحیت به خاطر بت های خدایان نورس شناخته شده بود. کلیسا ی جامع این شهر محل اقامت اسقف اعظم کشور سوئد است و بزرگ ترین کلیسای جامع در کل منطقه اسکاندیناوی به حساب می آید.

به غیر از بخش مذهبی در این شهر به تحصیلات عالی نیز اهمیت زیادی داده می شود و دانشگاه آپسالا که در سال ۱۴۷۷ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های حوزه اسکاندیناوی است در این شهر واقع شده است. حتما از باغ گیاه شناسی این شهر نیز دیدن کنید. این باغ گیاه شناسی در زمان زندگی کارل لینایئوس در قرن هیجده میلادی ساخته شد. پس اگر از قلعه و کلیسای جامع این شهر بازدید کردید حتما یک سر هم به باغ گیاه شناسی آپسالا در نزدیکی این محل ها که بسیار زیبا هم هست دیدن کنید.

آپسالا

لاپ لند

اگر به ماجرا جویی علاقه دارید حتما به لاپ اند سوئد سر بزنید. این منطقه که در شمالی ترین قسمت سوئد واقع شده است برای قایق رانان، کوهنوردان و افرادی که به طبیعت وحشی علاقه دارند مناسب است. در این منطقه ساکنان بومی زندگی می کنند که “سامی” نام دارند.و می توانند برای بازدید از جنگل های عظیم این منطقه به شما کمک بسیاری بکنند. در هنگام بازدید از این مناطق می توانید از کلبه های چوبی سنتی این منطقه که محل زندگی “سامی” ها است دیدن کنید. همچنین بازدید کنندگان می توانند از این مناطق پوست گوزن شمالی بخرند.

لاپ لند

مجمع الجزایر استکهلم

اگر شما به بازدید و تفریح در جزایر علاقه دارید بازدید از مجمع الجزایر استکهلم گزینه بسیار مناسبی برای شما است. البته تعداد جزیره های این منطقه به بیش از ۳۰ هزار جزیره می رسد، که قطعا شما امکان بازدید از همه آن ها را نخواهید داشت. کشتی های تفریحی فقط به نقاط اصلی این منطقه سرویس می دهند. این سفر پر ماجرا و هیجان انگیز از استکلهم شروع می شود. در هنگام بازدید از این مجمع الجزایر حتما از قلعه منسوب به جنگ جهانی اول دیدن کنید، همچنین میتوانید پس از یک روز پر ماجرا در اسپا و آب گرم نزدیک به استکلهم به نام ناکا استراحت کنید. پیشنهاد می کنیم بازدید از این منطقه که جزو بهترین جاذبه های گردشگری سوئد می باشد را از دست ندهید.

مجمع الجزایر استکهلم

گوتنبرگ

گوتنبرگ در سواحل غربی سوئد واقع شده است و پارک های زیبای زیادی دارد. قدمت بسیاری از پارک های این منطقه به قرن ۱۹ میلادی بر می گردد. یکی از این پارک های قدیمی کانگسپارکن نام دارد که از معروف ترین پارک های این شهر است. شهر بازی این شهر بزرگترین و پر وسیله ترین شهر بازی حوزه اسکاندینادی است و لیزبرگ نام دارد. گوتنبرگ عنوان بزرگ ترین شهر ساحلی حوزه اسکاندینائی را به خود اختصاص داده و و بزرگترین جشنواره های فیلم و موسیقی در این شهر برگزار می شود.

در هنگام بازدید از این شهر از منطقه هاگا نیز دیدن کنید این منظقه زیبا به خاطر داشتن خانه های چوبی زیباییش شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همچنین در این منطقه یک رول دارچینی بسیار بزرگ طبخ می شود که در میان شیرینی ها محبوبیت بسیار زیادی دارد.

گوتنبرگ

جزیره گوتلند

بزرگترین جزیره کشور سوئد ” جزیره گوتلند” نام دارد که کاملا با دریای بالتیک احاطه شده است. مهم ترین صنایع این کشور کشاورزی، گردشگری و فناوری اطلاعات است. این جزیره به دلیل اینکه از بقیه مناطق سوئد آفتاب بیشتری دارد از محبوبیت زیادی بین مردم این کشور برخوردار است. بر روی این جزیره بیش از ۱۰۰ کلیسا مربوط به دوران قرون وسطی قرار گرفته است که در حال حاضر به دلیل معماری زیبا از جاذبه های توریستی این جزیره به شمار می روند.

جزیره گوتلند

استکهلم

شهر استکهلم پایتخت کشور سوئد و بزرگ ترین شهر منطقه اسکاندیناوی است و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. مراسم اهدای جایزه نوبل هر ساله در این شهر زیبا برگزار می شود. بازدید از استکهلم نسبت به دیگر شهر های حوزه اسکاندیناوی مقرون به صرفه تر است و امکان بازدید از ۱۹ موزه به صورت رایگان در آن وجود دارد. این موزه ها شامل موزه قرون وسطی، زرادخانه سلطنتی و موزه هنر های مدرن هستند. همچنین در هنگام بازدید از این شهر تاریخی و زیبا حتما از کاخ سلطنتی و تالار شهر هم دیدن کنید.

استکهلم

پارک ملی کاسترهاوت

آخرین مورد از جاذبه های توریستی و گردشگری کشور سوئد پارک ملی کاسترهاوت است. کشور سوئد دارای خطوط ساحلی متعدد است، اما بهترین منطقه برای مشاهده خط دریایی پارک ملی کاسترهاوت می باشد. این پارک با کشور نروژ هم مرز است و اولین پارک ملی دریایی در کشور سوئد به حساب می آید. به دلیل داشتن صخره های مرجانی این پارک به محلی جذاب برای غواصان تبدیل شده است.در حدود ۶۰۰۰ گونه دریایی در این منطقه وجود دارد که در هیچ قسمت دیگری از کشور سوئد یافت نمی شوند.

پارک ملی کاسترهاوت

مهاجرت خانوادگی به سوئد

مهاجرت خانوادگی به سوئد

سوئد کشوری زیبا در شبه جزیره اسکاندیناوی و اروپای شمالی است که با کشورهای دانمارک، نروژ و فنلاند مرز مشترک دارد. پایتخت این کشور زیبا استکهلم نام دارد و یکی از زیباترین پایتخت های اروپای شمالی به شمار می آید.

بازدید از جاهای دیدنی سوئد به کمک موسسه هرمس اپلای

ما در این مقاله 12 مورد از بهترین جاذبه های گردشگری سوئد را برایتان گردآوری کردیم. حال اگر شما نیز قصد سفر و لذت بردن از جاهای دیدنی کشور سوئد را دارید، می توانید از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین اگر درباره جاذبه های توریستی سوئد سوالی دارید می توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
کدام جزیره سوئد برای تفریح و گردشگری بهتر است؟
مجمع الجزایر استکهلم گزینه بسیار مناسبی برای شما است. البته تعداد جزیره های این منطقه به بیش از ۳۰ هزار جزیره می رسد که قطعا شما امکان بازدید از همه آن ها را نخواهید داشت. کشتی های تفریحی فقط به نقاط اصلی این منطقه سرویس می دهند.
از جمله پارک های معروف و قدیمی کشور سوئد کدام پارک ها هستند؟
کانگسپارکن از جمله پارک های قدیمی و معروف سوئد میباشد.
مکان های توریستی سوئد کدامند؟
پارک گرونا لوند​- قطار \”که واستن\”​- ماسترند​- مالمو​- ایستد​- آپسالا​- لاپ لند​- مجمع الجزایر استکهلم​- گوتنبرگ​- جزیره گوتلند​- استکهلم​- پارک ملی کاسترهاوت​
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای