جاذبه های توریستی کانادا

جاذبه های توریستی کانادا

یکی از مهم ترین دغدغه گردشگران کانادایی، کشف بهترین جاذبه های توریستی کانادا می باشد. این کشور دارای مناظر طبیعی بسیار زیبا و مکان های دیدنی منحصر به فرد است. کشور کانادا هر ساله میزبان میلیون ها گردشگر از سراسر جهان است و در بین گردشگران محبوبیت بسیار زیادی دارد. اگر می خواهید با جاهای دیدنی کانادا و بهترین جاذبه های گردشگری کانادا آشنا شوید، پس تا انتهای این مطلب را بخوانید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

جاذبه های توریستی و گردشگری کشور کانادا

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا از معروف ترین جاذبه های طبیعی و توریستی کشور کانادا می باشد و هر سال میلیون ها نفر توریست و گردشگر را به این کشور جذب می کند. این آبشار در نزدیکی مرز کشور آمریکا قرار گرفته و با ماشین از مرز آمریکا تا این آبشار در حدود یک ساعت در راه خواهید بود. آبشار نیاگارا از ارتفاع ۵۸ متری به سمت پایین سرازیر می شود. مسیرهایی در فاصله بسیار نزدیک به این آبشار ساخته شده تا گردشگران بتوانند این آبشار از نزدیک ببینند.

آبشار و غار نیاگارا برای بیش از یک قرن گردشگران بی پروا و افراد ماجراجو را به خود جذب کرده که بسیاری از آن ها سعی می کردند نمایش و آکروبات بازی های جذابی را با پریدن از این آبشار به اجرا در بیاورند. در اواخر قرن نوزدهم به دلیل اینکه جمعیت زیادی از این آبشار دیدن می کنند در نزدیکی آن شهری با جو کارناوالی ایجاد شد که این شهر همچنان پا برجا است و بازدید کنندگان زیادی دارد.

آبشار نیاگارا

پارک ملی بنف و کوهستان راکی

قدیمی ترین پارک موجود در کانادا، پارک ملی بنف بین رشته کوه های راکی است که یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی در کشور کانادا و جهان می باشد. این پارک در نزدکی شهر بنف در استان آلبرتا قرار دارد. Banff National Park در سال 1885 با 6641 کیلومتر مربع تاسیس شده است که به همراه سه پارک دیگر در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

پارک ملی بنف و کوهستان راکی

برج سی ان شهر تورنتو

برج سی ان در بزرگترین شهر کانادا یعنی تورنتو و در کنار آب های دریاچه انتاریو قرار دارد که یکی از معروف ترین نماد های کانادا محسوب می شود. برج سی ان با داشتن ارتفاع ۵۵۳ متری جزو مرتفع ترین سازه های جهان است. یکی از امکانات معروف موجود در این برج رستوران گردان ۳۶۰ درجه با ویو کم نظیر و غذاهای بی نظیر و خوشمزه است که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جذب می کند. افرادی که به این رستوران می روند می توانند در حین غذا خورد از مناظر بی نظیر شهر و دریاچه های اطراف آن نیز لذت می برند.

شهر قدیمی کبک

شهر قدیمی کبک که به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسیده است دارای دو بخش شهر بالا و شهر پایین است. این شهر دارای تاریخی ترین و قدیمی ترین ساختمان ها می باشد. شهر پایینی در کنار رودخانه سنت لارنس قرار گرفته است و محل اصلی اسکان مردم و بسیاری از گنجینه های نفیس می باشد. شهر بالایی بر روی سخره هایی با ارتفاع ۱۰۰ متر قرار گرفته است و به خاطر دشت های ابراهام و پارک تاریخی آرتیلری شهرت زیادی پیدا کرده است. شهر قدیمی کبک به دلیل داشتن بافت تاریخی و حضور گردشگران رونق بسیاری پیدا کرده است. در این شهر موزه های جالب و انواع رستوران ها و مغازه ها نیز وجود دارد.

شهر قدیمی کبک

ویسلر

ویسلر همواره به عنوان یک منطقه مهم در حوزه ورزش های زمستانی شناخته شده است. اما این شهر در فصل تابستان هم مقصد علاقه مندان به گلف و دوچرخه سواری نیز هست. این منطقه همواره و تمام مدت سال همیشه شلوغ و پر نشاط است. زمانی که این شهر در سال ۲۰۱۰ به عنوان یکی از محل های برگزاری المپیک ورزش های زمستانی انتخاب شد توجه بسیاری از افراد را از سراسر جهان به خود جلب کرد. این شهر یک پیست اسکی در کلاس و استاندارد جهانی و هتل ها با امکانات بسیار بالا و زیبایی دارد.

سالن پارلمان اتاوا

سالن پارلمان اتاوا که بر روی رودخانه اتاوا قرار گرفته، در نیمه دوم قرن نوزده میلادی و با سبک نئو گاتیک ساخته شده است. در مقابل ساختمان های این پارلمان آتشگاهی بنا شده است که در سال ۱۹۶۶ میلادی به مناسبت بزرگداشت کنفدراسیون کانادا روشن شده است. در هنگام بازدید از این ساختمان می توانید از راه رفتن در پیاده روی کنار رودخانه اتاوا لذت ببرید. بسته به شرایط آب و هوایی در فصل تابستان مراسم تغییر گارد در محوطه جلوی ساختمان برگزار می شود و میتوانید این صحنه زیبا را تماشا کنید.

سالن پارلمان اتاوا

مونترال قدیمی

بخش قدیمی شهر مونترال دارای ساختمان های قدیمی و تاریخی زیبا و دوست داشتنی زیادی می باشد. این شهر با خوراکی های عالی و خوشمزه به استقبال بازدید کنندگان خود می رود. در این شهر می توانید توسط کالسکه های زیبا به تماشای خیابان های زیبا و پوشیده از سنگ فرش و بخش های قدیمی شهر بپردازند. شهر مونترال قدیمی یک شهر تاریخی به حساب می آید که در کنار شهر مونترال که یک شهر مدرن و پیشرفته در استان کبک است قرار گرفته است که همین موضوع به محبوبیت آن افزوده است.

خیلی از گردشگران هم بخاطر اینکه این شهر در کنار ساحل قرار گرفته به این شهر می روند تا از مناظر ساحلی زیبای آن نیز استفاده کنند. از تعدادی از مکان های و جاذبه های توریستی و دیدنی این شهر شامل کلیسای نتردام، سالن شهر که مربوط به قرن ۱۹ میلادی است، بندر قدیم مونترال، خیابان بن سکور، میدان ژاک کارتیه، میدان پلاس دارم و خیابان سن پل می توان نام برد.

خرس های قطبی

مهاجرت خرس های قطبی به کانادا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زیبا در کانادا است. در نزدیک خلیج هادسون در شمال مانیتوبا، گردشگران می توانند رفتن این موجودات زیبا به سمت یخ های این خلیج را تماشا کنند. تور های کوچکی در فصل پاییز امکان بازدید از این صحنه زیبا را با استفاده از ماشین های مخصوص و محافظت شده به وجود آورده است که گردشگران می توانند از نزدیک مهاجرت این خرس ها را مشاهده کنند. بهترین زمان برای دیدن این اتفاق زیبا در اوایل ماه اکتبر تا اواخر ماه نوامبر است، درست زمانی که خرس ها منتظر یخ بستن آب و آغاز سفر خود هستند.

خرس های قطبی

خلیج فاندی

مهاجرت خرس های قطبی به کانادا یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زیبا در کانادا است. در نزدیک خلیج هادسون در شمال مانیتوبا، گردشگران می توانند رفتن این موجودات زیبا به سمت یخ های این خلیج را تماشا کنند. تور های کوچکی در فصل پاییز امکان بازدید از این صحنه زیبا را با استفاده از ماشین های مخصوص و محافظت شده به وجود آورده است که گردشگران می توانند از نزدیک مهاجرت این خرس ها را مشاهده کنند. بهترین زمان برای دیدن این اتفاق زیبا در اوایل ماه اکتبر تا اواخر ماه نوامبر است، درست زمانی که خرس ها منتظر یخ بستن آب و آغاز سفر خود هستند.

پارک ملی گروس مورن

یکی از جاهای دیدنی کانادا، پارک ملی گروس مورن (Gros Morne National Park) می باشد که در نیو فان لند قرار دارد و مناظر و چشم انداز های بسیار زیبا مثل کوه ها و رودهایی که از داخل تنگه های سر سبز میگذرد دارد. این پارک زیبا در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در فصل زمستان میزان بازدید از این پارک کمی کمتر از فصل های دیگر است اما به لطف پیست های اسکی بسیار خوبی که دارد، علاقه مندان به ورزش های زمستانی در این فصل از این پارک زیبا و جذاب دیدن می کنند.

موزه حقوق بشر کانادا

موزه حقوق بشر کانادا که در شهر وینیپگ قرار گرفته جدیدترین جاذبه توریستی کشور کانادا و این شهر به شمار می رود که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و توجه ساکنین این کشور و مردم بقیه کشور های جهان را به خود جلب کرده است. معماری و نمای این موزه منحصر به فرد و چشم نواز است. در طراحی بنا و رنگ این موزه از هندسه، معماری مدرن و کلاسیک، و مناظر کانادا الهام گرفته شده است. نما و معماری این موزه به قدری منحصر به فرد است که تا مدت ها مورد بحث کارشناسان بزرگ دنیا بوده است.

موزه حقوق بشر کانادا

پارک استنلی وکوور

یکی از بزرگترین گنجینه های شهر ونکوور و حتی کشور کانادا که مساحتش نیز به ۴۰۵ هکتار می رسد پارک استنلی ونکوور است که در قسمت غربی این شهر واقع شده است. در این پارک مسیری برای پاده روی و دوچرخه سواری ساخته شده که در کنار اقیانوس قرار گرفته و با یک دیوار امن میان دریا و خشکی از آن محافظت شده است. آکواریوم ونکوور، دریاچه بیور، عمارت پارک استنلی، و باغچه گل رز در این پارک قرار گرفته اند. در برخی از مناطق این پارک ستون هایی به نام ستون توتم وجود دارد که قدمتشان به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی گردد. ستون های توتم در حقیقت تیر های چوبی بلندی است که تصویر جانوران محافظ قبایل مختلف سرخپوستی کانادا بر روی آن ها حک شده است.

بندرگاه ویکتوریا

یکی از بزرگترین گنجینه های شهر ونکوور و حتی کشور کانادا که مساحتش نیز به ۴۰۵ هکتار می رسد پارک استنلی ونکوور است که در قسمت غربی این شهر واقع شده است. در این پارک مسیری برای پیاده روی و دوچرخه سواری ساخته شده که در کنار اقیانوس قرار گرفته و با یک دیوار امن میان دریا و خشکی از آن محافظت شده است. آکواریوم ونکوور، دریاچه بیور، عمارت پارک استنلی، و باغچه گل رز در این پارک قرار گرفته اند. در برخی از مناطق این پارک ستون هایی به نام ستون توتم وجود دارد که قدمتشان به بیش از ۱۰۰ سال پیش برمی گردد. ستون های توتم در حقیقت تیر های چوبی بلندی است که تصویر جانوران محافظ قبایل مختلف سرخپوستی کانادا بر روی آن ها حک شده است.

بندرگاه ویکتوریا

جاذبه های توریستی آلمان

جاذبه های توریستی آلمان

کشور آلمان دارای مناظر طبیعی بسیار زیبایی است که گردشگران زیادی را هر ساله به این کشور جذب می کند اما این کشور به غیر از این مناظر زیبا شهرها و مکان های دینی و تاریخی زیادی نیز دارد که مسافران تمایل به دیدن آن ها را دارند.

سخن آخر

همانطور که در این بخش مشاهده کردید، بهترین جاذبه های گردشگری کانادا را برای تان گردآوری کردیم. اگر شما نیز قصد سفر و یا مهاجرت به این کشور پهناور را دارید، بهتر است از قبل جاهای دیدنی کانادا را بشناسید تا با خیال راحت از تک تک آنها بازدید کرده و لذت ببرید. چنانچه سوالی راجع به جاذبه های توریستی کانادا دارید، میتوانید در قسمت نظرات مطرح کرده و یا با کارشناسان هرمس اپلای در تماس باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
جاذبه های توریستی و گردشگری کشور کانادا کدامند؟
آبشار نیاگارا- پارک ملی بنف و کوهستان راکی- برج سی ان شهر تورنتو- شهر قدیمی کبک- ویسلر- سالن پارلمان اتاوا- مونترال قدیمی- خرس های قطبی- خلیج فاندی- پارک ملی گروس مورن- موزه حقوق بشر کانادا- پارک استنلی وکوور- بندرگاه ویکتوریا
معروف ترین جاذبه های طبیعی و توریستی کشور کانادا کدام است؟
آبشار نیاگارا از معروف ترین جاذبه های طبیعی و توریستی کشور کانادا می باشد و هر سال میلیون ها نفر توریست و گردشگر را به این کشور جذب می کند.
قدیمی ترین پارک موجود در کانادا کدام پارک میباشد؟
پارک ملی بنف بین رشته کوه های راکی است که یکی از محبوب ترین مراکز تفریحی در کشور کانادا و جهان می باشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه بارز
2 سال قبل

خیلی کشور دوست داشتنی و پر ابهتی هست. من برای اپلای رشته دندانپزشکی اقدام کردم و منتظر نتیجه هستم.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  فاطمه بارز
2 سال قبل

بله درسته . امیدواریم که موفق باشید و هرچه زودتر به هدفتون برسید

کادر هرمس اپلای