دانشگاه آلبرتا کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

یکی از موسسات آموزش عالی در استان آلبرتا، دانشگاه آلبرتا کانادا می باشد که در شهر ادمونتون قرار دارد. دانشگاه آلبرتا یکی از دانشگاه های رده بالای کانادا در زمینه آموزش و پژوهش بوده و دارای شهرتی جهانی در زمینه علوم انسانی، علوم تجربی، هنرهای خلاقانه، کسب و کار، مهندسی و علوم بهداشت و سلامت است. در این بخش به معرفی دانشگاه آلبرتای کانادا می پردازیم و سعی کرده ایم هر آنچه لازم است درباره دانشگاه آلبرتا کانادا بدانید را با شما در میان بگذاریم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تاریخچه دانشگاه آلبرتا کانادا

این دانشگاه در سال ۱۹۰۸ تحت عنوان دانشگاه جامع پژوهش و علوم آکادمیک تاسیس شد. به این معنی که از ابتدای تاسیس، این دانشگاه دارای دوره‌ هایی شامل علوم کارشناسی و تحصیلات تکمیلی برای تمرکز بیشتر بر تمام جنبه‌ های علوم تجربی و انسانی بوده است.

از دانش‌ آموختگان مشهور دانشگاه آلبرتای کانادا می‌توان به ریچارد تیلور برنده نوبل فیزیک، درک والکات برنده نوبل ادبیات و جو کلارک، شانزدهمین نخست وزیر کانادا اشاره کرد. همچنین دانش‌ آموختگان این دانشگاه برنده ۶۸ جایزه بورسیه رودز شده اند.

رتبه بندی دانشگاه آلبرتا کانادا

این دانشگاه در رتبه‌ بندی معتبر QS در رتبه 110 جهانی و جزو 5 دانشگاه برتر کانادا قرار گرفته است. تامین فضای کافی برای دانشجویان و اساتید برای انجام کارهای پژوهشی، امکانات ویژه برای دانشجویان بین‌ المللی، انتشار مقالات معتبر در زمینه‌های علوم نو و ترندهای جهانی و همچنین تامین امکانات آزمایشگاهی و پژوهشی برای دانشجویان و اساتید، این دانشگاه را به یکی از بهترین موسسات و مراکز تحقیقاتی در کانادا و جهان تبدیل کرده است.

دانشکده های دانشگاه آلبرتا

دانشکده علوم کشاورزی، حیات و علوم محیط زیستی مدرسه عالی کسب و کار آلبرتا دانشکده هنر دانشکده علوم پایه داشکده فنی و مهندسی دانشکده حقوق دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشکده علوم بومی دانشکده پرستاری دانشکده داروسازی و …

برنامه‌ های تحصیلی برای مقطع کارشناسی ارشد

این دانشگاه ارائه دهنده دوره‌های پرشماری برای مقاطع تحصیلات تکمیلی است. در زیر، نمونه ای از برنامه‌های مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد را مشاهده می‌کنید: مهندسی پزشکی علوم زیست‌ شناسی مهندسی شیمی و مواد شیمی مهندسی عمران و محیط زیست علوم کامپیوتر اقتصاد مهندسی برق و کامپیوتر علوم آزمایشگاهی و پاتولوژی حقوق زبان‌ شناسی مهندسی مکانیک و …

تحصیل در دانشگاه آلبرتا

برای تحصیل در این دانشگاه در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیازمند ارائه رزومه تحصیلی و حرفه‌ای، مدرک زبان انگلیسی، انگیزه‌ نامه و توصیه‌ نامه هستید. برای هر دوره آموزشی در کارشناسی ارشد باید مدارک خود را تا زمان مشخصی برای دفتر پذیرش دانشگاه ارسال کنید که برای هر دانشکده متفاوت است. مدرک زبان مورد نیاز برای شروع تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی، نمره ۹۲ آزمون تافل که در هیچ مهارتی نمره کمتر از ۲۰ نداشته یا نمره ۷ آزمون آیلتس است که در هیچ مهارتی نمره کمتر از ۶ نداشته باشید. البته با توجه به نوع کورس و دانشکده می‌تواند این نمرات متغیر باشد.

بورسیه‌ های تحصیلی دانشگاه آلبرتا

این دانشگاه‌ کانادایی برای دانشجویان خارجی انواع بورسیه‌های ورودی و تحصیلی را ارائه می‌دهد. برخی از بورسیه‌های ورودی بدون نیاز به درخواست و بر اساس معدل ورود به دانشگاه به دانشجویان تعلق می‌گیرند. به طور مثال، بورسیه دانشجویان خارجی تا ۹۰۰۰ دلار است که در طول چهار سال پرداخت می‌شود. همچنین بورسیه استاندارد طلایی دانشگاه آلبرتا کمک هزینه دیگری است که تا ۶۰۰۰ دلار نیز می‌رسد.

بورسیه‌های ورودی دیگری که نیازمند ثبت درخواست از سوی دانشجو هستند، علاوه بر معدل ورود، نیاز به نمایش توانایی‌های دیگر مثل رهبری، فعالیت اجتماعی، استعداد هنری، ورزشی و غیره دارند. برای درخواست این بورسیه‌ها شما باید فرم آنلاین مربوطه را در سایت دانشگاه تکمیل کنید.

بورسیه‌های تحصیلی به دانشجویان فوق لیسانس و دکترا پس از ورود به دانشگاه اهدا می‌شوند. به طور مثال، بورسيه جذب دكتري دانشگاه آلبرتا ۵۰۰۰ دلار در هر سال است. بورسيه ورودي كارشناسي ارشد دانشگاه آلبرتا نیز مبلغ ۱۷۵۰۰ دلار خواهد بود. در این بین، دانشجويان خارجي ۱۰۰۰۰ دلار اضافي دريافت مي‌كنند تا بتوانند هزينه شهريه را پوشش دهند.

خدمات و امکانات رفاهی دانشگاه

اگر برای تحصیل در خارج از کشور، دانشگاه آلبرتا کانادا را در نظر گرفته‌اید، شاید بد نباشد کمی درباره خدمات رفاهی و امکانات این دانشگاه محبوب بدانید. این مرکز آموزش عالی امکانات رفاهی بسیار خوبی را برای دانشجویان فراهم کرده است. برخی از این امکانات عبارت‌اند از:

  • خوابگاه‌های دانشجویی با تجهیزات کامل و مدرن شامل اینترنت پرسرعت، رستوران، حمام، سالن مطالعه، تلویزیون و تهویه مطبوع
  • مراکز ورزشی و تفریحی با استخر، سالن بدنسازی، زمین‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال و تنیس، پارک‌های سبز و زیبا، کافه‌ها و رستوران‌های متنوع
  • کتابخانه‌های بزرگ و مجهز با منابع کتابخانه‌ای فراوان، دسترسی به پایگاه‌های داده، امکان امانت‌گیری و تحویل آنلاین کتاب‌ها، اتاق‌های مطالعه گروهی و فردی، کامپیوتر‌ها و پرینتر‌های رایگان
  • مشاوره‌های آموزشی، روانشناسی، مالی، حقوقی و کارآفرینی برای دانشجویان
  • فعالیت‌ های فرهنگی، هنری، اجتماعی و خیرخواهانه با حضور دانشجویان از سراسر جهان
مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

مهاجرت به کانادا

با توجه به امکانات رفاهی و اجتماعی موجود در کشورهای توسعه یافته، امروزه بسیاری از ساکنین سایر کشورها راه های مهاجرت و گرفتن اقامت کشورهای پیشرفته از جمله کشور کانادا را بررسی می کنند.

سخن آخر

دانشگاه آلبرتا به ‌عنوان یکی از مراکز آموزشی پیشگام در میان هزاران دانشگاه بین‌المللی در جهان شناخته شده است. دوره‌های آموزشی این دانشگاه در زمینه‌های مختلفی مانند: مهندسی، تجارت، پرستاری، علوم زمین و … گسترده‌ بوده و دارای رتبه بالایی در سطح جهانی هستند. بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آلبرتا کانادا در حوزه‌های علمی، سیاسی و فرهنگی فعال هستند. شما نیز می‌توانید با کمک مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای آرزوی تحصیل در این دانشگاه معتبر را به واقعیت تبدیل کنید. ما در این بخش به معرفی دانشگاه آلبرتا پرداختیم، چنانچه سوالی درباره دانشگاه البرتا کانادا دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا چقدر است؟
هزینه تحصیل در دانشگاه آلبرتا بستگی به رشته، مقطع و تعداد واحدهای تحصیلی شما دارد. به طور تقریبی، هزینه سالانه تحصیل در مقطع کارشناسی بین ۳۰,۰۹۰ تا ۹۱,۰۴۶ دلار کانادایی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی بین ۷,۴۵۷ تا ۴۰,۹۶۱ دلار کانادایی است.
چطور می ‌توان در دانشگاه آلبرتا کانادا بورسیه گرفت؟
در صورتی که از پذیرفته‌ شدگان این مرکز دانشگاهی هستید، برای درخواست بورسیه یا کمک هزینه تحصیلی باید فرم مربوطه را پر کنید و مدارک لازم را ارائه دهید.
آیا برای تحصیل در این دانشگاه نیاز به مدرک زبان است؟
بله، برای تحصیل در دانشگاه مشهور آلبرتا شما باید مدرک زبان آیلتس یا تافل داشته باشید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای