معرفی دانشگاه حاجت تپه ترکیه

معرفی دانشگاه حاجت تپه ترکیه

شهر :

آنکارا

سال تاسیس :

1958

زبان :

انگلیسی، فرانسه، ترکی، آلمانی

رتبه بندی در ترکیه :

7

نوع دانشگاه :

دولتی

تعداد دانشکده ها :

15

دانشگاه حاجت تپه در شهر آنکارا ترکیه واقع شده و دارای یک نظام آموزشی پیشرفته، مطابق با نظام آموزشی کشورهای اروپایی است. دانشگاه Hacettepe یکی از بهترین دانشگاه‌هایی که در کشور ترکیه وجود دارد و که هرساله دانشجویان زیادی را از سراسر دنیا پذیرش می‌کنند. دانشگاه حاجت تپه ترکیه رتبه 554 را در لیست بهترین دانشگاه‌های جهان داشته و پذیرای بیش از 49,500 دانشجو از اقصی نقاط جهان است.

ما در این مقاله قصد داریم تا برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این دانشگاه، تمامی اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

فرم مشاوره رایگان

لوگو هرمس

فرم مشاوره رایگان

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

آنچه در این مقاله می خوانید:

تاریخچه دانشگاه حاجت تپه

تاریخ تأسیس دانشگاه حاجت تپه به سال 1958، زمانی که بیمارستان کودکان شهر حاجت تپه قصد راه اندازی مرکز آموزش سلامت کودکان در این شهر را داشت، بر می گردد. این بیمارستان کودکان توسط دکتری به نام پروفسور İhsan Doğramacı تأسیس شد. پس از آن در سال 1961 دانشکده علوم بهداشت و بخش‌های مختلف پرستاری، فناوری پزشکی، فیزیوتراپی و توان‌بخشی به همراه تغذیه در این محل افتتاح شد. همگی آن‌ها بر روی مؤسسه بهداشت کودک تمرکز داشتند.

این مرکز آموزشی تا سال ۱۹۶۳ پیشرفت های زیادی را داشته بطوری که رشته‌های دندانپزشکی، پرستاری، تکنولوژی پزشکی، توانبخشی و تغذیه در این دانشگاه راه ­اندازی شد. بعدازاین که در سال ۱۹۶۳ دانشکده پزشکی، دندانپزشکی و بیمارستان آموزش عمومی در این دانشگاه تأسیس شد، در سال ۱۹۶۴ بود که دانشکده علوم پایه نیز افتتاح شد.

در دانشکده علوم پایه حاجت تپه دروس علوم طبیعی، علوم اجتماعی و علوم‌انسانی تدریس می‌شد. در آن موقع همه مراکز یادگیری علم حاجت تپه وابسته به دانشگاه آنکارا بودند و با اسم مرکز علمی حاجت تپه معروف بودند. در سال ۱۹۶۷، مرکز آموزش عالی حاجت تپه در قالب دانشکده­ های پزشکی، علوم پایه، مهندسی و علوم اجتماعی راه اندازی شد. سرانجام از طریق قانون شماره ۸۹۲ پارلمان ترکیه، مؤسسه‌های آموزش عالی حاجت تپه هسته اصلی این دانشگاه را تشکیل داند.

بعدازاین واقعه در سال ۱۹۶۹ دانشکده داروسازی و مدیریت بهداشت حاجت تپه تشکیل شد. سپس در سال ۱۹۷۱ بود که با یک سازماندهی مجدد، دانشکده‌های سابق این دانشگاه به دانشکده دندانپزشکی، دانشکده فنی، دانشکده داروسازی و دانشگاه علوم بدل شوند. همچنین دانشکده فناوری نیز در سال ۱۹۷۳ تأسیس و سپس به این دانشکده‌ها اضافه شد. بعد از تاریخ‌ها نیز در سال ۱۹۸۹ دانشکده علوم و فنون ورزشی نیز تشکیل شد تا دانشگاه حاجت تپه به یکی از بهترین و کامل‌ترین دانشگاه‌های ترکیه تبدیل شود.

نشان رسمی دانشگاه

جالب است بدانید که تمامی دانشگاه‌های خارجی دارای یک نشان به‌خصوص بوده که آن دانشگاه را از سایر دانشگاه‌های موجود جدا خواهد کرد. دانشگاه بزرگ حاجت تپه نیز دارای نشان به‌خصوصی است که می‌توان آن را در مهر رسمی این دانشگاه نیز مشاهده کرد. این علامت که در سال ۱۹۶۷ به‌وسیله دکتر یوسل تانیری که در همان موقع دانشجوی سال دوم پزشکی در این مرکز بود، طراحی شده است.

نشان دانشگاه حاجت تپه یک گوزن نر است که این نشان علاوه بر روی مهر رسمی این دانشگاه، بر روی پرچم آن نیز وجود دارد. شما اگر به پرچم قرمزرنگ این دانشگاه دقت کنید، به‌سادگی می‌توانید نقش یک گوزن نر را درون آن ببینید.

باید بدانید که گوزن نر نماد یک خدای هیتی است که در مقبره‌های سلطنتی کشف شده است. با الهام از این نماد که در باستان‌شناسی رایج این منطقه وجود دارد، گوزم به‌عنوان نماد این دانشگاه انتخاب شده است. جالب است اگر بدانید که حرف اول این دانشگاه با h شروع شده و در پرچم این دانشگاه تصویر گوزن نر نیز شبیه به این حرف انگلیسی طراحی شده است.

نشان رسمی دانشگاه

پردیس‌های دانشگاه حاجت تپه

دانشگاه Hacettepe ترکیه، به‌عنوان یک دانشگاه دولتی در شهر آنکارا، حجم زیادی از بودجه خود را از دولت پارلمانی کشور، دریافت می‌کند. در حال حاضر این دانشگاه بیش از 100 رشته تحصیلی مختلف را در مقاطع گوناگون در دو پردیس خود یکی در Sihhiye و دیگری در Beytepe به دانشجویان ترک و بین‌الملل ارائه می‌کند.

گسترش این دانشگاه چنان با سرعت بالایی صورت گرفت که امروزه دانشگاه حاجت تپه در دو بخش اصلی پردیس پزشکی که بزرگترین مرکز آموزشی علوم پزشکی ترکیه بوده و پردیس بی تپه آنکارا تقسیم بندی شده است. پردیس بی تپه با مساحت حدود ۶۰۰ هکتار در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر آنکارا و در منطقه ­ای خوش آب و هوا قرار گرفته است و میزبان دانشکده های اقتصاد، مدیریت، حقوق، مهندسی، هنر، ادبیات و علوم آموزشی می باشد. این دانشگاه دارای ۵ پردیس مختلف بوده که هرکدام از آن‌ها در زمینه تدریس در رشته‌های مختلف به دانشجویان سراسر دنیا فعالیت دارند. ازاین‌رو پردیس‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

پردیس‌های دانشگاه حاجت تپه

پردیس اصلی – مرکز پزشکی

این پردیس به‌عنوان اصلی‌ترین پردیس حاجت تپه شناخته می‌شود. پردیس اصلی در منطقه Sıhhiye آنکارا واقع شده است. در این پردیس دانشکده دندانپزشکی در کنار دانشکده‌هایی مانند دانشکده پزشکی و داروسازی، مؤسسه‌های بهداشت کودک، علوم بهداشتی و علوم عصبی قرار دارد.

همچنین دانشکده‌هایی مانند بهداشت عمومی و مطالعات جمعیتی، دانشکده مدیریت و بهداشت، فناوری سلامتی، اقتصادی خانگی، پرستاری، فیزیوتراپی و توان‌بخشی و خدمات بهداشتی نیز وجود دارند. علاوه‌برآن انکولوژی و بیمارستان‌های آموزشی (بیمارستان بزرگسالان، بیمارستان کودکان و بیمارستان انکولوژی) در این پردیس واقع شده‌اند. در کنار این دانشکده‌ها، یک کتابخانه زیست‌پزشکی، واحدهای تحقیقاتی زیست‌پزشکی، خوابگاه‌های دانشجویی و مراکز ورزشی و باشگاه‌ها و مراکز تفریحی قرار داده شده است.

پردیس Beytepe

در کنار پردیس اصلی، دانشگاه حاجت تپه دارای پردیس Beytepe نیز است. این پردیس که در منطقه همنام خودش قرار گفته است، دانشکده‌های علوم اقتصادی و اداری، آموزش‌وپرورش، مهندسی، هنرهای زیبا، ادبیات و علوم طبیعی، مؤسسه‌های تاریخ مدرن ترکیه را دارد. همچنین دارای بخش‌های علوم طبیعی، علوم هسته‌های و علوم اجتماعی، مدارس زبان‌های خارجی، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دانشکده علوم و فنون ورزشی نیز است.

در کنار این دانشکده‌ها نیز همچنین دفاتر اداری، کتابخانه، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز ورزشی و تفریحی متنوعی در این پردیس واقع شده است. این پردیس همچنین دارای یک جنگل مصنوعی بزرگ است که دانشجویان مختلف می‌توانند از آن برای انجام هرگونه تفریح و یا ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا دویدن استفاده کنند. همچنین این جنگل زیبا برای انجام سایر فعالیت‌های تفریحی نیز بسیار ایده‌آل خواهد بود.

پردیس Besevler

یکی دیگر از پردیس‌های دانشگاه حاجت تپه، پردیس Besevler است که در مرکز شهر آنکارا واقع شده است. این پردیس همچنین دارای هنرستان دولتی برای پذیرش دانش‌آموزان مختلف است.

پردیس Bala

این پردیس در ۶۷ کیلومتری جنوب آنکارا واقع شده است که دارای مدرسه حرفه‌ای هاوس بالا نیز است.

پردیس Polatlı

این پردیس که در منطقه‌ای هم‌نام خودش قرار دارد، دارای فاصله‌ای ۵۵ کیلومتری و در غرب آنکارا واقع شده است. از مهم‌ترین خدمات این پردیس می‌توان به مدرسه حرفه‌ای علوم فنی و مدرسه حرفه‌ای خدمات بهداشتی که در آن وجود دارد، اشاره کرد.

پردیس Polatlı

رتبه‌بندی دانشگاه در دنیا

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University) ترکیه، یکی از دانشگاه‌های بین‌المللی کشور ترکیه است که در شهر آنکارا قرار گرفته و توسط پروفسور اوگور اردنر، اداره می‌شود. این دانشگاه از نظر علمی هم‌رده دانشگاه‌های بوکونی ایتالیا (Bocconi University)، دانشگاه کنستانس (University of Konstanz) آلمان و دانشگاه ویسکانسین میلواکی (University of Wisconsin Milwaukee) آمریکا است.

همان‌طور که پیش‌ازاین نیز عنوان کردیم، دانشگاه حاجت تپه ترکیه یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور است که اعتبار علمی بسیار مناسبی دارد. برای درک هر چه‌بهتر این اعتبار می‌توانید به رتبه‌های جهانی این دانشگاه نگاهی بیندازید.

این دانشگاه که در رتبه اول دانشگاه ­های ترکیه و ۳۹۹ دنیا قرار دارد، در رشته پزشکی، رتبه ۲۰۸ دنیا را از جهت کیفیت آموزش و امکانات آموزشی به خود اختصاص داده است. حدود ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه حاجت تپه مشغول به تحصیل می­ باشند که تا سال گذشته حدود ۸ درصد آنها را دانشجویان بین ­المللی تشکیل داده است. با توجه به امکانات خوب و شرایط مناسب اخذ ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی، این دانشگاه مقصد خوبی برای آنها می­ باشد. بطور کلی نسبت دانشجویان دختر به پسر در این دانشگاه ۵۷ به ۴۳ بوده است و به ازای هر ۲۰ نفر دانشجو یک نفر کارمند در این دانشگاه مشغول به کار می­ باشد.

این دانشگاه همچنین موفق شد تا در سال 2021، رتبه 125 را در بین تمامی دانشگاه برتر قاره آسیا از آن خود کند. این دانشگاه در زمینه موضوعی “پزشکی بالینی” رتبه اول را در ترکیه و 176 را در جهان کسب کرده است. همچنین در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی QS این دانشگاه در سال 2020 موفق شد تا در زمینه “علوم زندگی و پزشکی” در جایگاه 320 جهان قرار بگیرد. باتوجه‌به این آمار به‌خوبی می‌توان دریافت که یکی از بهترین دانشکده‌های موجود در این دانشگاه، دانشکده پزشکی آن است.

اطلاعات تکمیلی در خصوص دانشگاه بزرگ حاجت تپه

برای این که هرچه بیشتر با این دانشگاه آشنا شوید، شاید لازم باشد تا شما را در جریان ریز جزئیات دانشگاه حاجت تپه نیز قرار دهیم. باید بدانید که این دانشگاه در حال حاضر دارای ۱۳ دانشکده مختلف است. در کنار این دانشکده برای تحصیل هرچه بهتر هشت مدرسه حرفه‌ای به همراه یک هنرستان قرار گرفته است.

البته این موارد همه ویژگی‌های قرار داده شده در این دانشگاه نبوده و در نهایت باید به سیزده مؤسسه و چهل و یک مرکز تحقیقاتی مختلف آن نیز اشاره کرد. دانشگاه حاجت تپه را یکی از دانشگاه دولتی کشور ترکیه به شمار می‌رود که عمده هزینه‌های آن توسط بودجه دولتی و توسط پارلمان ترکیه تأمین می‌شود.

در این دانشگاه برای رفاه هرچه بیشتر دانشجویان بیش از ۱۵۰ برنامه مختلف در مقطع کارشناسی و بیش از ۲۰۰ برنامه مختلف برای تحصیل در مقاطعی همچون کارشناسی ارشد و دکتری اختصاص‌داده‌شده است. ازاین‌رو شما می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای تحصیلات خودتان را در هر رشته‌ای که هستید، در این دانشگاه ادامه دهید. همچنین باید بدانید که دانشگاه بزرگ حاجت تپه دارای ۳۶۰۰ نفر در هیئت‌علمی خود بوده و نسبت تعداد دانشجویان به‌ازای هر کارمند، ۲۱.۳ درصد است.

دانشگاه حاجت تپه آنکارا با توجه به هزینه تحصیل در آن نسبت به دانشگاه‌های اروپایی دیگر، برای دانشجویان بین‌الملل انتخاب خوبی بوده و مقرون‌به‌صرفه‌تر است. شهریه دانشگاه Hacettepe به‌صورت سالانه پرداخت می‌شود که برای دانشجویان بومی از حدود 1,000 لیره ترکیه و برای دانشجویان خارجی از 200 دلار آمریکا شروع و نسبت به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت می‌شود.

رشته­ های ارائه شده در دانشگاه حاجت تپه آنکارا

  • مهندسی و تکنولوژی
    • مهندسی برق و الکترونیک
    • مهندسی عمران
    • مهندسی شیمی
    • مهندسی مکانیک و هوافضا
  • بالینی، پیش کلینیکی و سلامت
    • پزشکی و دندانپزشکی
    • سلامت اجتماعی
  • هنر و علوم انسانی
    • باستان شناسی
    • هنر، هنرهای نمایشی و طراحی
    • تاریخ، فلسفه و الهیات
    • زبان ها، ادبیات و زبان شناسی
    • معماری
    • حقوق
  • کسب و کار و اقتصاد
    • اقتصاد و اقتصاد سنجی
    • کسب و کار و مدیریت
  • علوم زیستی
    • علوم ورزشی
    • علوم زیستی
  • علوم فیزیک
    • ریاضیات و آمار
    • شیمی
  • روانشناسی
  • علوم اجتماعی
    • مطالعات ارتباطات و رسانه
    • سیاست و مطالعات بین المللی (شامل مطالعات توسعه)
    • جامعه شناسی
  • علوم کامپیوتر
    آموزش

رشته­ های ارائه شده در دانشگاه حاجت تپه آنکارا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه حاجت تپه ترکیه

اکنون که به‌صورت کامل با این دانشگاه، دانشکده‌های آن و همچنین رشته‌های متنوعی که در آن تدریس می‌شود آشنا شدید، زمان آن رسیده است تا با مراحل اخذ پذیرش آن هم آشنا شوید. باید اشاره کرد که پروسه دریافت پذیرش از دانشگاه حاجت تپه برای تمامی دانشجویان سراسر دنیا به یک‌شکل و شیوه خواهد بود. دانشجویان موظف هستند تا در ابتدا در آزمون‌هایی که به‌صورت سراسری و یا توسط خود دانشگاه برپا می‌شوند، شرکت کرده و نمره قبولی در آن‌ها را کسب کنند.

از آن جایی که این دانشگاه در لیست دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه واقع شده است، زبان تحصیل در آن ترکی استانبولی است. ازاین‌رو اگر قصد دارید تا تحصیلات خودتان را در این دانشگاه ادامه دهید، لازم است تا در مرحله اول مدرک زبان ترکی خودتان را دریافت کنید.

البته باید اشاره داشت که برخی از دانشکده‌ها بعضی از دروس را به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی ارائه می‌دهند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دانشکده پزشکی اشاره کرد. در کنار این مورد، شما باید در آزمون‌های ACT و یا SAT نیز شرکت کرده و حداقل نمره موردنیاز را بسته به رشته و مقطع تحصیلی خودتان کسب کنید.

البته بازهم باید خاطرنشان کرد که برخی از رشته‌ها حتی نیازی به این نمرات ندارند؛ ولی دریافت پذیرش از برخی از رشته‌ها مانند دندانپزشکی منوط به شرکت در این آزمون‌ها و دریافت حداقل نمره موردنیاز است. در نهایت نیز باید اشاره کرد که شما باید تمامی مدارک موردنیاز این دانشگاه را در زمان خواسته شده جمع‌آوری کرده و در قبل از به پایان رسیدن تاریخ ددلاین، آن را برای دانشگاه ارسال کنید.

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه حاجت تپه

همان‌طور که عنوان شد، یکی از مهم‌ترین شرایط دریافت پذیرش از این دانشگاه این است که شما بتوانید تمامی مدارک خواسته شده را به‌صورت کامل و صحیح جمع‌آوری کرده و در زمان خواسته شده به دانشگاه ارسال کنید. درصورتی‌که در مدارک شما نقص و یا خللی وجود داشته باشد، دانشگاه می‌تواند به‌سادگی درخواست شما را رد کرده و یا زمان اعلام نتیجه را به شما طولانی‌تر کند. ازاین‌رو حتماً در زمان جمع‌آوری این مدارک، نهایت دقت را به خرج دهید.

از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ پذیرش دانشگاه حاجت تپه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مدارک موردنیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه حاجت تپه

• ارائه گواهی تحصیلات متوسطه یا دیپلم دبیرستان و ترجمه آن. درصورتی‌که دیپلم خودتان را از کشوری به‌غیراز ترکیه دریافت کرده‌اید، باید این سند را به کنسولگری‌ها و یا دفاتر اسناد رسمی برده و آن‌ها را تأیید کنید.

• ارائه نمرات امتحانی. دوره‌های ACT، SAT و TQDK دو بار در هرسال انجام می‌شوند. آن دسته از متقاضیانی که با نمره کسب شده در آزمون SAT برای دریافت پذیرش این دانشگاه اقدام می‌کنند باید مطمئن شوند که گزارش رسمی نمره آن‌ها تا تاریخ ثبت‌نام توسط ETS به دانشگاه ارسال شده باشد.

• ارائه فرم درخواست پذیرش از دانشگاه: شما می‌توانید این فرم را بعد از تاریخ ۳۱ مه از وب‌سایت دانشگاه دریافت کنید.

• ارائه گذرنامه معتبر که دارای عکس از متقاضی است.

• آن دسته از افرادی که دارای تابعیت دوگانه که یکی از آن‌ها ترکی است را دارند، باید گواهی ثبت هویت خودشان را نیز ارائه کنند.

• ارائه ریز نمرات سال‌های تحصیلی قبل

البته بسته به رشته و یا مقطع تحصیلی که قصد دارید در دانشگاه حاجت تپه مطالعه کنید، ممکن است مدارک خواسته شده از شما تغییر کند. اما به‌صورت کلی این مدارک از مهم‌ترین مدارکی هستند که باید در زمان ثبت‌نام در این دانشگاه به همراه داشته باشید.

پذیرش در این دانشگاه و دریافت ویزا و اقامت

مسلماً افرادی که قصد دارند تا برای ادامه تحصیل به دانشگاه حاجت تپه مراجعه کنند، در مرحله اول باید بتوانند ویزا و مجو اقامت در کشور ترکیه را کسب کنند. اگر می‌خواهید ویزای ترکیه را دریافت کنید باید قبل از ورود به کشور ترکیه نامه پذیرش از دانشگاه را دریافت کرده و بعد از دریافت وقت سفارت از کنسولگری ترکیه، آن را ارائه کرده و ویزای دانشجویی خودتان را کسب کنید. آن دسته از دانشجویانی که شرایط لازم برای حضور در دانشگاه را داشته باشد، می‌تواند به‌سادگی ویزای دانشجویی ترکیه را کسب کند.

برای آن دسته از افرادی که قصد دارند تا اقامت خودشان در ترکیه را انجام دهند، باید یک سری از مدارک را به واحد دانشجویان بین‌المللی دفتر امور دانشجویی ارائه دهند تا مجوز اقامت در آنکارا را کسب کنند. مدارک دانشجویانی که برای اولین‌بار اجازه اقامت را دریافت می‌کنند، توسط دانشگاه به مدیریت مهاجرت استانی ارسال خواهد شد.

دانشجویان پس از تکمیل مراحل خود، اجازه اقامت در این کشور را دریافت خواهند کرد. با کسب مجوز اقامت ترکیه، یک شماره هویت ملی خارجی به هر دانشجو داده می‌شود و دانشجویان می‌توانند تمامی تراکنش‌های خود را با این شماره انجام دهند. از مهم‌ترین مدارک برای کسب اقامت ترکیه از طریق ویزای دانشجویی می‌توان به مدارک زیر اشاره کرد:

• ارائه فرم درخواست اجازه اقامت
• ارائه پاسپورت معتبر
• ۴ قطعه عکس پرسنلی
• بیمه سلامت
• فرم اطلاعات گواهی دانشجو و مجوز اقامت که در آن تمامی اطلاعات لازم در خصوص زمان تحصیل و تاریخ فارغ‌التحصیلی در آن نوشته شده باشد.
• آدرس محل اقامت که می‌تواند خوابگاه دانشگاه حاجت تپه باشد. البته باید از دانشگاه مجوز حضور در خوابگاه‌های آن را دریافت کنید.
• ارائه رسید هزینه‌های صدور کارت اجازه اقامت
• اعلام وضعیت درآمد

هزینه های تحصیل در دانشگاه حاجت تپه

به‌صورت کلی هزینه‌های تحصیل در دانشگاه‌های دولتی کشور ترکیه در مقایسه با دانشگاه‌های کشورهای اروپایی مانند انگلستان، فرانسه و یا حتی کشورهایی نظیر امریکا بسیار پایین‌تر است. هزینه تحصیل در یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های دولتی ترکیه بین ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار آمریکا خواهد بود. این هزینه برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز می‌تواند بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار آمریکا باشد.

البته باید اشاره کرد که این هزینه تحصیل بسته به رشته و همچنین مقطع تحصیلی شما، می‌تواند بسیار متفاوت باشد. از سوی دیگر با امکان کسب بورسیه‌های مختلف این دانشگاه، می‌توانید همین هزینه‌ها را هم کاهش دهید. برای آشنایی هرچه بیشتر با هزینه‌های تحصیل در دانشگاه حاجت تپه در سال ۲۰۲۲ اجازه دهید تا این هزینه‌ها را به تفکیک رشته و دانشکده به شما معرفی کنیم.

 

رشته های تحصیلی شهریه سالانه (به لیر)
پزشکی ۴۶,۶۳۲
دندانپزشکی ۱۶,۸۲۱
داروسازی ۱۶,۸۲۱
مهندسی ۹,۱۷۱
هنر ۱۱,۵۴۴
علوم پایه ۷,۶۸۶
حقوق ۶,۹۳۰
پرستاری ۶,۱۵۹
اقتصاد و علوم تجاری ۶,۹۳۰
علوم بهداشتی ۶,۱۵۹
آموزش و پرورش ۶,۱۵۹
علوم انسانی ۶,۱۵۹
هنرستان هنرهای زیبا ۲۵,۶۰۵
علوم ورزشی ۶,۱۵۹
دانشکده های حرفه ای ۴,۶۱۷
نگاهی کلی به سیستم آموزشی دانشگاه‌های ترکیه

تحصیل در ترکیه

تحصیل در ترکیه و استفاده از مزایای تحصیل در این کشور یکی از مهم ترین دغدغه افراد برای مهاجرت تحصیلی می باشد. ما در این مقاله تمامی نکات لازم برای تحصیل در ترکیه را بررسی میکنیم.

سخن پایانی

دانشگاه حاجت تپه ترکیه یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی در جهان است که از روش‌های آموزشی نوین و مطابق نیاز دانشجویان استفاده کرده و سیستم آموزشی بسیار خاصی را برای انتقال دانش به دانشجویان دارد. در این مطلب با دانشگاه حاجت تپه آشنا شدیم؛ اگر شما نیز قصد دارید تا به دانشگاه Hacettepe وارد شوید، لازم است که با مشاوران مهاجرتی مشورت کرده و سپس مدارک و پیش‌نیازهای مناسب و اشاره شده را مهیا کنید.

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

فرم مشاوره رایگان

لوگو هرمس

فرم مشاوره رایگان

اگر به هر دلیلی خواندن این مقاله خارج از حوصله شماست، فرم زیر را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس برقرار کنند.

کارشناس ارشد مهاجرت

اشتراگ گذاری در :

سوالات متداول

رتبه بندی دانشگاه حاجت تپه در سطح جهانی به چه صورت است؟
این دانشگاه که در رتبه اول دانشگاه ­های ترکیه و ۳۹۹ دنیا قرار دارد، در رشته پزشکی، رتبه ۲۰۸ دنیا را از جهت کیفیت آموزش و امکانات آموزشی به خود اختصاص داده است
ظرفیت تعداد دانشجویان دانشگاه حاجت تپه چند نفر است؟
حدود ۵۰ هزار دانشجو در دانشگاه حاجت تپه مشغول به تحصیل می­ باشند که تا سال گذشته حدود ۸ درصد آنها را دانشجویان بین ­المللی تشکیل داده است
دانشکده های دانشگاه حاجت تپه کدامند؟
دانشکده های اقتصاد، مدیریت، حقوق، مهندسی، هنر، ادبیات و علوم آموزشی و دانشکده پزشکی که در پردیس اصلی قرار دارد
کارشناس هرمس

نظرات و سوالات شما

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حسین
4 سال قبل

سلام خوب هستین ببخشین میخواستم بدونم هزینه تحصیل دانشگاه حاجت تپه در سال ۲۰۱۹چقدر است و اینکه به طور معمولی هزینه ی زندگی در ترکیه انکارا چقدر است ممنون میشم اگه جواب بدین

امین بهرامی
پاسخ به  حسین
4 سال قبل

سلام وقت بخیر
بستگی به رشته تحصیلی دارد. از 4600 لیر شروع می شود تا 46000 لیر. هزینه زندگی هم داخل مقاله این مقاله توضیح داده شده است:
بررسی هزینه های زندگی در ترکیه

کادر هرمس اپلای