۱۰ مورد از بهترین دانشگاه های آمریکا؛ دانشگاه های معروف آمریکا

10 مورد از بهترین دانشگاه های آمریکا؛ دانشگاه های معروف آمریکا

ایالات متحده آمریکا در بسیاری از شهرهای خود دانشگاه های بین المللی و سطح بالایی دارد که افراد بسیاری علاقه مند به تحصیل در رشته های مختلف آن هستند. دانشگاه های آمریکا به سه گروه دولتی و ایالتی، خصوصی غیر انتفاعی و خصوصی انتفاعی تقسیم بندی می شوند. دانشجویان خارج از کشور معمولا برای دانشگاه های خصوصی درخواست پذیرش می دهند. اگر شما نیز قصد دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را دارید با ما همراه شوید تا با بهترین دانشگاه های آمریکا آشنا شویم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

معروف ترین دانشگاه های آمریکا

دانشگاه های آمریکا به دلیل برنامه‌های تحصیلی گسترده، تحقیقات برتر، اساتید برجسته و فراهم کردن فرصت‌های شغلی پس از فارغ‌التحصیلی، به عنوان بهترین دانشگاه های آمریکا  شناخته می‌شوند. اما برای انتخاب دانشگاه، بهتر است با توجه به رشته تحصیلی و اولویت‌های شخصی، به دقت انتخاب کنید.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه استنفورد یکی از معروف‌ ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل در این کشور است که افراد زیادی متقاضی تحصیل در رشته‌ های آن هستند. این دانشگاه سومین دانشگاه ثروتمند جهان است و در رتبه‌ بندی‌های سالانه بین ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد. در دانشگاه استنفورد می‌توانید در رشته‌های زیرشاخه علوم پایه، بازرگانی، فنی مهندسی، حقوق و پزشکی تحصیل کنید. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۳ حدود ۵۸,۴۱۶ دلار است.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد اولین مؤسسه آموزش عالی در ایالت متحده آمریکا بوده که در سال ۱۶۳۶ توسط هیئت قانون‌ گذاران تأسیس شده است. دانشگاه اصلی هاروارد با مساحتی حدود ۸۵ هکتار در هاروارد یارد کمبریج قرار دارد، اما ۱۰ دانشکده، ۱۱ واحد آکادمیک و مؤسسه‌ های مطالعاتی پیشرفته آن در سراسر شهر بوستون مشغول به فعالیت هستند.

این دانشگاه نیز هر ساله جزء ۱۰ دانشگاه برتر جهان قرار می‌گیرد که برای تحصیل در آن باید حدود ۵۴,۲۶۹ دلار سالانه هزینه کنید. شما می‌توانید در دانشکده‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، علوم پایه، حقوق، هنر، اقتصاد و فنی مهندسی به تحصیل بپردازید.

دانشگاه ام آی تی

یکی دیگر از معروف‎ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه ام آی تی یا مؤسسه فناوری ماساچوست است که سابقه تأسیس آن به سال ۱۸۶۱ می‌رسد. تاکنون ۸۰ نفر از دانش‌ آموختگان این دانشگاه موفق به دریافت جایزه نوبل شده‌اند که این امر نشان از بالا بودن سطح کیفی تحصیلات و آموزش در این دانشگاه است. این دانشگاه دارای ۵ دانشکده علوم پایه، مدیریت، فنی مهندسی، معماری و نقشه‌ کشی و علوم انسانی در ۳۲ گروه تحصیلی مختلف است.

دانشگاه شیکاگو

یکی دیگر از معروف‌ ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه شیکاگو بوده که در سال ۱۸۹۰ در شهر شیکاگو تأسیس شده است. در این دانشگاه که یکی از سطح بالاترین دانشگاه های آمریکا محسوب می‌شود، سالانه حدود ۱۵ هزار دانشجو در رشته‎ های مختلف پزشکی، مهندسی، مدیریت و علوم پایه تحصیل می‌کنند.

دانشگاه برکلی

دانشگاه برکلی کالیفرنیا از دیگر دانشگاه های آمریکا است که افراد زیادی از سراسر کشور خواستار تحصیل در آن هستند. این دانشگاه طی سال‌ها محل پژوهش‌های مهم و تأثیرگذار جهانی مانند اضافه کردن ۱۷ عنصر جدید به جدول تناوبی، ساخت اولین بمب اتمی، کشف ویروس و درمان فلج اطفال و پروژه منهتن بوده است.

دانشگاه کلمبیا

یکی دیگر از معروف ترین دانشگاه های آمریکا و جهان، دانشگاه کلمبیا است که ۱۴ دانشکده مختلف از قبیل پزشکی، مهندسی، حقوق، هنر، علوم پایه، مدیریت و غیره را دارد. دانشگاه کلمبیا پنجمین دانشگاه آمریکا از نظر قدمت تأسیس به حساب می‎آید و طی سال‌ها فعالیت، دانشجویان و دانش‌ آموختگان آن توانسته‌اند در رشته‎ های مختلف ۳۹ جایزه نوبل را دریافت کنند.

دانشگاه تگزاس

یکی دیگر از معتبرترین دانشگاه های آمریکا که می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تحصیل باشد، دانشگاه تگزاس است. این دانشگاه نیز دارای دانشکده‌ها و رشته‌های مختلف پزشکی، مهندسی، حقوق و غیره بوده و طی سال‌ها آموزش و پژوهش توانسته است جوایز علمی بسیاری از قبیل جایزه نوبل، گرگ، پولیتزر و غیره را به دست آورد.

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل یکی از معروف‌ ترین دانشگاه های آمریکا بوده که در سال ۱۸۶۵ در شهر ایتاکا نیویورک تأسیس شده است. این دانشگاه یکی از ۸ دانشگاه معتبر در آمریکا محسوب می‎شود که فارغ‌ التحصیلان آن آینده شغلی تضمین شده‌ای دارند. دانشگاه کرنل از جمله دانشگاه های آمریکا است که کیفیت و سطح آموزشی بین‌ المللی دارد و دارای ۷ دانشکده تا مقطع کارشناسی و ۷ دانشکده در مقاطع تحصیلات تکمیلی در رشته‌های مختلف است.

دانشگاه پرینستون

از معروف‌ ترین دانشگاه های آمریکا که شهرت جهانی دارد، می‌توان به دانشگاه پرینستون اشاره کرد که محل تحصیل و تدریس دانشمندان بزرگی از جمله آلبرت انیشتین بوده است. این دانشگاه در سال ۱۷۴۶ در شهر پرینستون نیوجرسی به عنوان کالج تأسیس شد، اما طی سال‌ها و در اثر توسعه دانشکده و رشته ‎های تحصیلی خود توانست به یکی از معتبرترین دانشگاه های آمریکا تبدیل شود.

دانشگاه ییل (Yale)

در ادامه معرفی دانشگاه های آمریکا باید به دانشگاه ییل اشاره کنیم. این دانشگاه در نیو هون (New Heaven) در ایالت کنتیکت قرار دارد و از نظر سابقه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. دانشگاه ییل در سال ۱۷۰۱ و حدود هفتاد سال پیش از استقلال این کشور تأسیس شد. در واقع، این دانشگاه سومین دانشگاه قدیمی آمریکا است.

دانشگاه ییل از جمله معدود دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا بوده که در لیگ آيوی (Ivy) جای گرفته است. این لیگ به دانشگاه‌هایی اشاره می‌کند که از نظر سطح علمی بهترین رتبه‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. بیش از ۹۷ درصد از کل دانشجویان ورودی به ییل فارغ‌التحصیل می‌شوند و به همین دلیل، این دانشگاه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

میزان هزینه تحصیل در این دانشگاه متغیر به نظر می‌رسد، اما به طور معمول برای هر ترم باید شانزده هزار دلار هزینه کرد. نکته منفی در مورد دانشگاه ییل را می‌توان نرخ پایین پذیرش آن دانست. در واقع، این دانشگاه از بین کلیه دانشگاه های آمریکا کمترین درصد پذیرش را دارد، به نحوی که تنها پنج درصد از متقاضیان می‌توانند به آن وارد شوند.

برخی از مشهورترین افراد جهان فارغ‌ التحصیل از دانشگاه ییل هستند. علاوه بر این، این دانشگاه به عنوان «دانشگاه رئیس‌ جمهورها» نیز شناخته مي‌شود؛ زیرا جورج دبلیو بوش پدر و پسر در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند. از جمله سایر فارغ‌ التحصیلان مهم ییل باید به مواردی همچون مریل استریپ، جودی فاستر، ادوارد نورتون و هیلاری کلینتون اشاره کنیم. رشته حقوق و بازرگانی در این دانشگاه همواره انتخاب نخست دانشجویان بوده است.

سایر دانشگاه های آمریکا

از دیگر دانشگاه های آمریکا می توان به دانشگاه های دوک در ایالت کارولینای شمالی، پنسیلوانیا در ایالت پنسیلوانیا، هاپکینز در مریلند، نورت وسترن در ایالت ایلینوی، کلتک در کالیفرنیا و غیره اشاره کرد.

تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا

تحصیل در آمریکا

تحصیل در کشور آمریکا با دانشگاه‌های معتبر این کشور، فرصت های زیادی را برای دانشجویان بین‌الملل ایجاد می‌کند.

آشنایی با بهترین دانشگاه های آمریکا با هرمس اپلای

برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا نیازمند دریافت ویزای دانشجویی این کشور هستید. در واقع، تنها دارندگان این ویزا توانایی ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود را دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بهترین دانشگاه های امریکا و دریافت راهنمایی‌های مناسب جهت اخذ ویزای تحصیلی و آشنایی با فهرستی از دانشگاه های برتر آمریکا می‌توانید با کارشناسان مجرب هرمس اپلای تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین دانشگاه آمریکا کدام است؟
بر اساس رتبه‌بندی‌های مختلف توسط مؤسسات گوناگون، دانشگاه خصوصی استنفورد بهترین دانشگاه در خاک ایالات متحده آمریکا محسوب می‌‌شود. از این رو، تحصیل در این دانشگاه یک افتخار بزرگ است.
تعداد دانشگاه‌ های آمریکا به چند عدد می رسد؟
طبق آمارهای ارائه شده، در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشگاه مختلف در سراسر ایالات متحده مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می‌پذیرند.
چرا باید ایالات متحده را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد؟
این کشور چه از نظر اقتصادی و چه از نظر علمی رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است. این به آن معنا است که پس از پایان تحصیلات خود می‌توانید در برترین شرکت‌های بین‌ المللی استخدام شوید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم تیموری
2 سال قبل

سلام خسته نباشید همه دانشگاه های آمریکا برنامه خاص خودشون برای دریافت بورسیه دارن؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم تیموری
2 سال قبل

سلام بله بسته به نوع داشنگاه میتونه متفاوت باشه

parisa
2 سال قبل

امکان دریافت بورسیه تحصیلی از دانشگاه کلمبیا وجود داره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  parisa
2 سال قبل

دریافت بورسیه در شرایط کلی مشروط به معدل الف . مقاله . ثبت اختراع و یک سری شرایط ویژه هست

کادر هرمس اپلای