معرفی دانشگاه های روسیه

معرفی دانشگاه های روسیه

در این بخش قصد داریم به معرفی بهترین دانشگاه های روسیه بپردازیم. اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که قصد دارید برای تحصیل به خارج از کشور بروید، روسیه داشتن دانشگاه هایی معتبر و سطح بالا می تواند یکی از بهترین گزینه های انتخابی برای شما باشد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

دانشگاه لومونسوف

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین هاست که در سال ۱۷۵۵ میلادی تاسیس شده است. تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا به حدود ۴۷ هزار نفر می رسد. این دانشگاه با داشتن سطح علمی بسیار بالا هر ساله به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر روسیه برگزیده می شود.

دانشگاه باکشیر

این دانشگاه یکی دیگر از بهترین ها به شمار می رود که سابقه فعالیتش به بیش از ۱۰۰ سال می رسد. در این دانشگاه می توانید در رشته های مختلف و مقاطع کارشناسی تا دکتر مشغول به تحصیل شوید.

دانشگاه دوستی ملل

از دیگر دانشگاه های روسیه می توان به دانشگاه دوستی ملل اشاره کرد که در شهر مسکو و در سال ۱۹۶۰ تاسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده مختلف از جمله علوم اجتماعی، پزشکی، حقوق، زبان های خارجی، کشاورزی، داروسازی، مهندسی و غیره می باشد. در این دانشگاه بیش از ۲۵ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه نووسیبیرسک

دانشگاه نووسیبیرسک با داشتن ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۵۰ موسسه تحقیقاتی یکی از مراکز اصلی پژوهشی در روسیه به شمار می رود. این دانشگاه در سال ۱۹۵۹ تاسیس شده و دارای ۹ دانشکده و ۱۱۲ دپارتمان است. تعدا دانشجویان این دانشگاه به حدود ۹ هزار نفر می رسد که آن را به یکی از بزرگترین دانشگاه های روسیه تبدیل کرده است.

کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی مسکو

علاقه مندان به رشته های هنری نیز می توانند روسیه را برای تححصیل رشته های هنری مورد نظر خود انتخاب کنند. کنسرواتوار دولتی چایکوفسکی یکی از معتبرترین دانشگاه های هنر در روسیه است که در سال ۱۸۶۶ تاسیس شده است و دومین کنسرواتوار روسیه از لحاظ قدمت محسوب می شود. هنرمندان معروف از جمله راخمانینف، برمن، گروخوف، ریختر و غیره از دانش آموختگان این دانشگاه روسی هستند.

دانشگاه دولتی سن پترزبورگ

از دیگر دانشگاه های روسیه می توان به دانشگاه دولتی سن پترزبورگ اشاره کرد که از سطح علمی استاندارد بین المللی برخوردار است. این دانشگاه در دوران شوروی توسعه بسیار زیادی از لحاظ وسعت، تعداد هیئت علمی، دانشجو و سطح علمی پیدا کرد و در حال حاضر یکی از بهترین دانشگاه های روسیه به شمار می رود. در این دانشگاه بیش از ۳۰ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

دانشگاه تومسک

به دانشگاه دولتی تومسک می رسیم که سابقه فعالیت ۱۴۰ ساله دارد. اولین پارک علم و فناوری روسیه در این دانشگاه و در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است که نشان دهنده سطح علمی و پژوهشی بالای این دانشگاه است. این دانشگاه دارای بیش از ۶۰ آزمایشگاه بسیار مجهز است که تا کنون پژوهشگران آن توانسته اند دو جایزه نوبل را از آن خود کنند.

دانشگاه تحقیقات هسته ای مسکو

با گسترش دانش هسته ای در عرصه بین المللی این دانشگاه در چند سال اخیر به یکی از بهترین ها تبدیل شده است. این دانشگاه در سال ۲۰۰۹ تاسیس شده است اما در همین زمان کوتاه توانسته است به دستاوردهای بزرگی در زمینه های مختلف مهندسی و فیزیک از جمله مهندسی هسته ای دست پیدا کند.

دانشگاه فدرال کازان روسیه

دانشگاه کازان روسیه از دیگر دانشگاه های این کشور است که سطح علمی بالای آن باعث شده است مدارک اخذ شده آن یکی از معتبرترین مدارک تحصیلی در کشورهای مختلف از جمله ایران باشد. ای دانشگاه در سال ۱۸۰۴ تاسیس شده و بیش از ۴۲ هزار دانشجو مشغول به تحصیل دارد. در این دانشگاه می توانید در رشته های مختلف اقتصاد، مهندسی و پزشکی تحصیل کنید.

دانشگاه روابط بین الملل

این دانشگاه معتبر و بین المللی روسیه با داشتن سطح علمی بسیار بالا به هاروارد روسیه شهرت یافته است. این دانشگاه دارای ۱۰ دانشکده و ۳ موسسه است که عمده فعالیت آن مربوط به دروس مختلف از جمله مدیریت، اقتصاد، امور بین الملل و غیره است. بیش از ۸ هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

مزایای پذیرش تحصیلی روسیه

تحصیل در روسیه

در این مقاله به بررسی شرایط، هزینه ها و مزایای تحصیل در روسیه می پردازیم.

سایر دانشگاه های روسیه

از دیگر دانشگاه های روسیه می توان به دانشگاه های فنی مهندسی کازان، لوباچفسکی، نفت و گاز گوبکین، بومان، سینرژی، اف سی بی، دانشگاه اسلامی روسیه و غیره اشاره کرد. در صورت نیاز به مشاوره مهاجرت در هر زمینه ای بخصوص تحصیل در روسیه ، فرم موجود در وب سایت را تکمیل نمایید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
تعداد دانشجویان دانشگاه لومونسوف چند نفر است؟
تعداد دانشجویان این دانشگاه در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا به حدود ۴۷ هزار نفر می رسد.
دانشگاه دوستی ملل چگونه دانشگاهی است؟
این دانشگاه دارای ۱۶ دانشکده مختلف از جمله علوم اجتماعی، پزشکی، حقوق، زبان های خارجی، کشاورزی، داروسازی، مهندسی و غیره می باشد
دانشگاه نووسیبیرسک چگونه دانشگاهی است؟
دانشگاه نووسیبیرسک با داشتن ۷۰ آزمایشگاه تحقیقاتی و ۵۰ موسسه تحقیقاتی یکی از مراکز اصلی پژوهشی در روسیه به شمار می رود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای