در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟

در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟

در آلمان چگونه از پول خود استفاده کنیم؟ در این مقاله در مورد نحوه افتتاح حساب بانکی، زمان کار مراکز خرید، مالیات بر ارزش افزوده در آلمان و… شما را راهنمایی می کنیم.

پس از ورود به کشور آلمان شما به عنوان یک شهروند ماهر شناخته می شوید و نیازمند یک حساب بانکی برای دریافت حقوق ماهیانه خود از کارفرما هستید. امروزه به دلیل بیماری های حاصل از پول نقدی کمتر کارفرمایی از روش پرداخت نقدی استقبال می کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چگونه افتتاح حساب انجام دهیم؟

هرکسی که قصد دارد به مدت طولانی درآلمان بماند، به حساب بانکی نیاز دارد – به عنوان مثال برای اجاره یک تخت یا برای واریز دستمزدبه عنوان نیازمندی اولیه یاد می شود. برای افتتاح حساب بانکی در آلمان به موارد زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه
  • گواهی اقامت شما
  • بیانیه پرداخت از طرف کارفرمای شما (بسته به نوع حساب)

با استفاده از این مدارک  می توانید با استفاده از بانک مورد نظر خود، یک حساب جاری و یک کارت EC ارائه دهید. حساب های جاری در برخی از بانک ها اجازه اضافه برداشت را نمی دهند. به عبارت دیگر ، آنها به شما اجازه نمی دهند از طریق حساب خود وام بگیرید. برخی از بانک ها همچنین نیاز دارند که حداقل هر ماه مبلغ واریز شود. قبل از باز کردن حساب ، حتماً هر دو سوال را بپرسید.

خدمت در نظام بانکداری کشور آلمان بسیار اصولی بوده و هر بانک خدمات منحصربه فرد خود را ارائه می دهد.به عنوان مثال، بانک ها ممکن است در هزینه هایی که پرداخت می کنند، تفاوت چشمگیری داشته باشند – مثلاً برای مدیریت حساب شما یا برای هر انتقال پول مبالغی را از حسابتا کسر می کنند. اگر هر ماه مبلغ مشخصی را بپردازید، مانند دستمزدتان، ممکن است برخی از بانک ها از پرداخت هزینه  های این چنینی خودداری کنند. بنابراین می توان هنگام انتخاب بانک، خدمات بانکی  را با یکدیگرمقایسه کنید.

بانکداری آنلاین

یک حساب آنلاین گزینه دیگری برای یک حساب جاری است. این حساب ها می توانند از طریق اینترنت یا از طریق پست باز شوند و از آنها به صورت آنلاین نیز استفاده می شود. آنها توسط تعدادی از بانک های مستقیم ارائه می شوند – بانک هایی که شعبه های فیزیکی خود را ندارند. یک حساب کاربری آنلاین با اهداف مشابه حساب فعلی آلمان خدمت می کند، همچنین دارای یک شماره حساب آلمانی و کد مسیر یابی است.

نقل و انتقالات از داخل و به کشورهای خارجی را می توان از طریق حساب های آنلاین انجام داد. برای افتتاح حساب آنلاین با یک بانک مستقیم، باید با استفاده از روش “Postident” از طریق اداره پست آلمان هویت خود را ثبت کنید. این بانک مدارک لازم را در اختیار شما قرار می دهد. آنها را به اداره پست برسانید، شناسنامه خود را نشان دهید و از کارمند اداره پست بخواهید تا هویت شما را تأیید کند و اسناد را به بانک ارسال کند.

بانکداری آنلاین

خريد كردن در آلمان

پس از  افتتاح حساب در یک بانک یا حساب الکترونیکی برای جلوگیری از داشتن نقدینگی در جیب تان نیازمند خرید هستید. خوشبختانه در مغازه های آلمان تقریباً هر آن چه را که ممکن است بخواهید پیدا می شود – از سبزیجات تازه و محلی که در بازارهای خیابانی گرفته می شوند تا مبلمان خانگی ارزان قیمت، از طریق کالاهای لوکس که “در آلمان تهیه می شوند”.

ساعات کار مراکز خرید در آلمان

مغازه های بزرگتر – به خصوص آن هایی که در مراکز کلان شهر ها و دیگر شهر های کوچک هستند – معمولاً از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر باز می شوند. بسیاری از سوپر مارکت ها قبل از ساعت ۱۰ شب یا نیمه شب تعطیل نیستند. مغازه های کوچکتر در خارج از شهرها از دوشنبه تا جمعه ، معمولاً تا ۶ عصر ، و شنبه ها تا ۲ بعد از ظهر یا ۴ بعد از ظهر باز هستند.

قانون حاکم بر زمان تعطیلی فروشگاه ها از ایالت به ایالت دیگر متفاوت است. با این حال ، حتی در خارج از این زمان های بازگشایی، هنوز هم می توانید در آلمان به خرید بپردازید – مغازه ها در ایستگاه های راه آهن و هم چنین جایگاه های سوخت و مغازه های بسیار کوچکی به نام “کیوسک” مواد غذایی و نوشیدنی های اساسی را می فروشند، بعضی از ساعات شبانه روز – و حتی روزهای یکشنبه و تعطیلات عمومی مشغول به کار خواهند بود.

علاوه بر این ، بسیاری از شهرها  “verkaufsoffene Sonntage” – بازگشایی یکشنبه های تخفیف دار دارند – برخی چهار بار در سال این کار را انجام می دهند. در این روزها، مغازه ها به استثنا باز هستند و علاوه بر قدم زدن در فروشگاه ها، مشتریان می توانند از موسیقی زنده و هنر و صنایع دستی نیز در مراکز شهر لذت ببرند.

ساعات کار مراکز خرید در آلمان

پرداخت

در بیشتر مغازه ها می توانید با استفاده از وجه نقد یا کارت های اعتباری مستقیم پرداخت کنید. با این حال، بسیاری از مغازه های کوچکتر فقط پول نقد را می پذیرند، در حالی که برخی دیگر کارت های اعتباری مستقیم را فقط از مبلغ مشخصی می پذیرند. در صورت خرید آنلاین، می توانید از طریق نقل و انتقال بانکی یا با تحویل نقدی پرداخت کنید.

تحویل نقدی به این معنی است که هنگام تحویل کالا، مستقیماً پول را به پستچی یا زن یا خدمات پیک پرداخت می کنید. اتفاقاً، مگر اینکه در حال خرید اشیاء بزرگی مانند مبلمان یا تجهیزات برقی یا کالاهای دست دوم باشید، قیمت کالا را معامله نمی کنید. قیمت برچسب همان قیمتی است که می پردازید. با این حال، تحت شرایطی خاص، برای خرید اقلام بزرگتر ممکن است بتوانید با تحویل رایگان یا کاهش قیمت ناچیز چانه بزنید.

مالیات بر ارزش افزوده در آلمان

در بیشتر مواردی که در آلمان خرید می کنید، ایالت ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می کند. برای برخی از محصولات، به عنوان مثال مواد اصلی مواد غذایی مانند شیر یا نان، یا کتاب، روزنامه، گل و اشیاء هنری، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده ۷ درصد اعمال می شود. هنگام خرید، دیگر نیازی به توجه به نرخ مالیات بر ارزش افزوده نخواهید داشت، زیرا مالیات قبلاً در قیمت هایی که در مغازه ها و رستوران ها اعمال می شود، در نظر گرفته شده است.

محافظت از مصرف کننده و کیفیت محصول

شرکت های آلمانی ارزش زیادی را به کیفیت محصول می دهند و علاوه بر این ملزم به رعایت قوانین حمایت از مصرف کننده هستند. مواد سمی یا سرطان زا در برخی محصولات ممنوع است. از این نظر توجه ویژه ای به مواد خطرناک موجود در اسباب بازی ها، جوهر های تاتو و مواد آرایشی وجود دارد. بنابراین شرکت ها موظف اند بررسی کنند که کالاهای آنها عاری از مواد مضر باشد و به طور کلی سایر استاندارد های کیفیت دیگر را رعایت می کنند. می توانید اطلاعات بیشتری در وب سایت وزارت فدرال غذا و کشاورزی کسب کنید.

علاوه بر این، اتحادیه اروپا یک استراتژی برای امنیت بیشتر مواد غذایی تعریف کرده است. این تضمین می کند که استانداردهای دقیق کیفیت نه تنها در مورد غذاهایی که در اتحادیه اروپا تولید می شوند بلکه برای غذا های وارداتی نیز اعمال می شود. بیشتر مردم آلمان آگاهانه به سمت محصولات ارگانیک روی می آورند – غذاهایی که توسط کشاورزی بوم گردی تولید می شود.

اگر توجه خاصی به خوردن غذای سالم و محصولات باکیفیت داشته باشید، می توانید به خودتان اجازه دهید با آرم Bio-Siegel روی محصولات راهنمایی شوید. نشان Bio-Siegel اثبات این است که کالاها به وسیله دوستی با محیط زیست تولید می شوند. محصولات ارگانیک را می توانید در فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک و سوپر مارکت ها پیدا کنید.

محافظت از مصرف کننده و کیفیت محصول

چگونه در آلمان از وسایل نقلیه استفاده کنیم؟

وسایل نقلیه در آلمان

استفاده از وسایل نقلیه در آلمان بحث پیچیده ای نیست. به هر حال ما در این مقاله توضیحات خوبی در این باره ارائه داده ایم که می تواند برای مهاجران جالب باشد.

سخن آخر

همانگونه که در این مقاله نیز مطالعه کردید پس از ورود به کشور آلمان شما به عنوان یک شهروند شناخته می شوید و نیازمند یک حساب بانکی برای دریافت حقوق ماهیانه خود از کارفرما هستید. امروزه به دلیل بیماری های حاصل از پول نقدی کمتر کارفرمایی از روش پرداخت نقدی استقبال می کند. اگر شما نیز قصد مهاجرت به این کشور را دارید میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی از کارشناسان مجرب هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای افتتاح حساب بانکی در آلمان به چه مدارکی نیاز است؟
گذرنامه گواهی اقامت شما بیانیه پرداخت از طرف کارفرمای شما (بسته به نوع حساب)
ساعت کار مراکز خرید در آلمان چگونه است؟
مغازه های بزرگ معمولاً از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ عصر باز می شوند. بسیاری از سوپر مارکت ها قبل از ساعت ۱۰ شب یا نیمه شب تعطیل نیستند.
مالیات بر ارزش افزوده در آلمان چقدر است؟
در بیشتر مواردی که در آلمان خرید می کنید، ایالت ۱۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده را تعیین می کند
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نعیم صالحی
1 سال قبل

واقعا هزینه کردن ها بعد از مهاجرت باید خیلی حساب شده باشه . ممنون از سایت خوبتون

کارشناس هرمس
پاسخ به  نعیم صالحی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
بله حتما قبل از اقدام باید متقاضی تمام جوانب رو در نظر بگیرند .

قاسم عبدالله زاده
2 سال قبل

در مورد سیستم بانکداری آلمان چند تا سوال داشتم که خدا رو شکر توی این مقاله به صورت کامل در موردش توضیح دادید. اما یک سوال دیگه داشتم و اون هم اینکه من قصد مهاجرت کاری به این کشور رو دارم به این صورت که در سال چهار ماه آلمان باشم و ما بقیش در ایران. ممنون میشم یک وقت مشاوره به من بدید.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  قاسم عبدالله زاده
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم . برای ویزای کاری باید حضور مدارم در کشور المان داشته باشید

کادر هرمس اپلای