وکتور

راهنمای 0 تا 100 دوره زبان سوئد​

کشور سوئد یکی از کشورهای محبوب برای تحصیل به حساب می آید. سالانه افراد زیادی از سرتاسر جهان و بخصوص از ایران اقدام به مهاجرت تحصیلی به سوئد می کنند که اکثرا ترجیح به مطالعه و گذراندن دوره های زبان انگلیسی در سوئد دارند. اگر به دنبال کار یا تحصیل در سوئد هستید، پیشنهاد ویژه ما به شما گذارندن دوره های زبان انگلیسی در سوئد می باشد که در طی یک سال می توانید با موفقیت آن را پشت سر بگذارید و در ادامه به تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور بپردازید و با یافتن کار، اقامت دائم سوئد را اخذ نمایید. ما در این صفحه تمام اطلاعات خود را در این باره تقدیم شما خواهیم کرد تا درست ترین و بهترین تصمیم مهاجرتی خود را بگیرید.

دوره زبان انگلیسی در سوئد

فرم درخواست مشاوره

شرایط پذیرش در دوره زبان انگلیسی در سوئد

  • داشتن حداقل مدرک 5/5 آیلتس زبان انگیسی
  • مدارک هویتی شامل شناسنامه، پاسپورت، عکس پاسپورتی
  • گواهی عدم سوءپیشینه 
  • گواهی سلامت دانشجو
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک زبان انگلیسی و مدارک تحصیلی
  • توصیه نامه 
  • بیانیه شخصی
تحصیل ارزان در آلمان
این دوره‌ها دارای مدت زمان محدودی هستند

دوره زبان سوئد (سوئدی و انگلیسی)

دوره زبان سوئد (سوئدی و انگلیسی) برای تمام سطوح از مبتدی تا پیشرفته در دسترس است. در سوئد، زبان سوئدی به عنوان زبان رسمی کشور تلقی می شود و برای اشتغال و یا ادامه تحصیل باید سطح زبان سوئدی خود را به میزان کافی ارتقا دهید.

برای یادگیری زبان سوئدی می‌توانید به صورت حضوری و یا آنلاین در دوره‌های زبان سوئدی شرکت کنید. در صورتی که بخواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید نیز می‌توانید با حضور در دوره‌های زبان انگلیسی، سطح خود را در این زمینه به شکل بسیار مناسبی افزایش دهید.

عدم امکان شرکت به صورت هم‌زمان در دوره‌های انگلیسی و سوئدی

یکی از مهم‌ترین پرسش‌هایی که در زمینه دوره زبان سوئد (سوئدی و انگلیسی) توسط کاربران عزیز ما مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان با استفاده از این دوره‌ها زبان‌های انگلیسی و سوئدی را با هم یاد گرفت؟ در واقع اگر این امکان وجود داشته باشد، کاربران می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای بسیار مناسب هم زبان انگلیسی و هم زبان سوئدی خود را به سطح بالاتری برسانند.

متأسفانه باید بگوییم که پاسخ به این پرسش منفی است. در واقع شما نمی‌توانید به عنوان یک مهاجر خارجی به صورت هم‌زمان در دوره‌های مربوط به آموزش زبان سوئدی و زبان انگلیسی در این کشور مشغول به تحصیل شوید. همه مهاجران خارجی باید از بین این دو زبان یکی را انتخاب کنند. همین امر شاید انتخاب بین دو زبان انگلیسی و سوئدی را کمی دشوار کند.

به طبع اگر قصد اصلی شما از یادگیری زبان سوئدی ادامه کار و تحصیل در این کشور است، باید به سراغ دوره زبان سوئدی بروید. اگر با زبان سوئدی کمی آشنایی دارید و می‌خواهید پس از پایان دوره‌های مذکور در کشورهای انگلیسی‌زبان مشغول به کار شوید،‌ دوره زبان انگلیسی بهترین گزینه برای شما عزیزان به شمار می‌آيد.

هزینه زندگی در سوئد بالا است

مدارک اعطایی در دوره مذکور

اعطای مدارک دوره زبان سوئد (سوئدی و انگلیسی)، تحت نظر مراکز مختلفی صورت می‌گیرد. برای دوره‌های زبان سوئدی یکی از سازمان‌های معتبر SFI است که تحت نظارت بخش آموزش و پژوهش (Skolverket) فعالیت می‌کند. در این دوره، مهارت‌های شنیداری، خواندن، صحبت کردن و نوشتن زبان سوئدی آموزش داده می‌شود و در پایان دوره در صورت موفقیت، دریافت یک مدرک به نام “Swedish for Immigrants” (SFI) برایتان امکان‌پذیر خواهد بود.

برای آمادگی به منظور شرکت در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی دوره‌های مختلفی همچون IELTS و TOEFL در دسترس هستند که می‌‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. بعضی از مدارکی که در این دوره‌ها اعطا می‌شود، عبارت‌اند از:

  • IELTS و TOEFL: دو مدرک بین‌المللی برای آزمون زبان انگلیسی
  • Cambridge English Language Assessment: مجموعه‌ای از مدارک بین‌المللی برای آزمون‌های مختلف زبان انگلیسی

علاوه بر این موارد، مدارک معتبر دیگری نیز در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد که می‌توانید با کمک آن‌ها خیال راحتی از بابت پذیرش در حوزه‌های شغلی مختلف و یا دانشگاه‌های انگلیسی و سوئدی زبان پیدا کنید. به طور کلی باید گفت که این دوره‌ها دارای سطح بسیار بالایی هستند.

چرا دوره زبان سوئد؟

وکتور

ادامه تحصیل در سوئد

یکی از مهم ترین مزایای گذراندن دوره زبان در سوئد، این است که افراد بعد از اتمام دوره می توانند برای مقاطع تحصیلی دانشگاهی یا سایر کشور های حوزه اسکاندیناوی اقدام کنند.

امکان کار در سوئد

دیگر مزیت خوب دوره زبان سوئد، این است که تمام افرادی که این دوره ها را بگذرانند می توانند بعد از آن وارد بازار کار شده و ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

 

همراهی خانواده

اگر در دوره های زبان انگلیسی سوئد شرکت کنید، خانواده شما نیز می توانند شما را همراهی کنند و حتی به طور رایگان مشغول به تحصیل و کار شوند.

شرکت در دوره زبان سوئدی

افراد در حین تحصیل در این دوره ها می توانند برای کلاس های رایگان زبان سوئدی که توسط شهرداری شهرهای کشور سوئد دایر می شود، اقدام کنند.

 

امکان کار حین تحصیل

دولت سوئد مقرر کرده که افرادی که مشغول گذراندن دوره زبان انگلیسی در سوئد هستند، می توانند تا 20 ساعت در هفته کار کنند و از این طریق کسب درآمد هم داشته باشند.

امکان تبدیل ویزا

بعد از این که دوره شما به پایان رسید، می توانید ویزای اقامت تحصیلی خود را به هر ویزایی که امکان آن را داشته باشید (کاری، سرمایه گذاری، کارآفرینی) تبدیل کنید و در این کشور بمانید.

 

امکان سفر در کشورهای حوزه شینگن

سفر کردن به کشورهای حوزه شینگن برای ایرنیان بسیار دشوار است و قوانین سختی در این رابطه وجود دارد. اما با شرکت در دوره های زبان انگلیسی سوئد، شما امکان این سفرها را به راحتی خواهید داشت.

تسلط کامل به زبان انگلیسی

یکی از مهم ترین مزایا نیز این است که با کیفیت بسیار بالایی که در دوره های زبان سوئد وجود دارد، شما می توانید به خوبی زبان انگلیسی را فرا گرفته و به آن مسلط شوید.

 
وکتور

با پر کردن فرم می توانید از مشاوره رایگان مهاجرتی هرمس اپلای استفاده کنید.

[raform id='29']

انواع دوره های زبان در سوئد

دوره های یک ترمی زبان انگلیسی در سوئد

با انتخاب این دوره می توانید ویزای 6 ماهه سوئد را اخذ کنید.

دوره های یک ساله زبان انگلیسی در سوئد

با انتخاب این دوره می توانید ویزای 14 ماهه سوئد را اخذ کنید.

این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه‌های حال حاضر جهان بوده و توانسته نام خودش را به‌عنوان یکی از برترین دانشگاه‌ های روانشناسی جهان در رتبه سوم، قرار دهد.

هزینه های آموزش زبان انگلیسی در سوئد

شهریه دانشگاه های سوئد که به زبان انگلیسی تدریس می کنند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا بین 8 تا 225 هزار یورو در سال می باشد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که این رقم مقرون به صرفه تر از دانشگاه های آمریکا و کانادا می باشد. بورسیه های تحصیلی نیز برای دانشجویان بین المللی در این کشور وجود دارند، که افراد در حین تحصیل در دوره های زبان انگلیسی در سوئد می توانند برای ثبت نام آن ها اقدام کنند.

دغدغه های شما حین تحصیل دوره زبان سوئد

کسب درآمد

طبق قوانین دولت سوئد، تمامی افرادی که در دوره های زبان این کشور شرکت می کنند، تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند. در نتیجه می توانید با پیدا کردن یک شغل مناسب در این کشور، دغدغه کسب درآمد را رفع کنید.

شاید یکی از ترس هایی که برای شرکت در دوره های زبان سوئد داشته باشید، عدم آشنایی با فرهنگ و شیوه زندگی در آنجاست. اما نگران این مشکل هم نباشید؛ چرا که مردم این کشور به دلیل مهاجرپذیر بودن کشورشان، توانایی بالایی با ارتباط گیری با افراد دارند و کمکتان می کنند که به راحتی با کشورشان سازگاری پیدا کنید.

سازگاری با فرهنگ
حضور خانواده

احتمالاً دغدغه مهم دیگر شما برای شرکت یا عدم شرکت در این دوره ها، همراهی همسر و فرزنداتان است. اما خیالتان راحت! همان طور که اشاره شد، شما می توانید همسر و فرزندان کمتر از 18 سال خود را همراه خود ببرید و حتی شرایط تحصیل و کار رایگان را برای آن ها فراهم کنید.

مراحل ثبت نام دوره زبان سوئد

بررسی شرایط

در مرحله اول، شما با پشتیبانان متخصص تیم ما ارتباط برقرار می‌کنید و آن ها، شرایط شما را بررسی می‌کنند که آیا امکان شرکت در دوره های زبان سوئد را دارید یا خیر؟

 
وکتور

تهیه مدارک

در صورتی که شرایط شما تأیید شد، باید مدارکی را که از شما خواسته می‌شود (و در بالا هم بیان شد) به همراه برخی فرم ها تکمیل نمایید.

تکمیل کارها توسط هرمس اپلای

در آخر کارشناسان مجموعه هرمس اپلای تمام کارهای دشوار مربوطه نظیر دریافت ویزا و ثبت نام شما در دوره های زبان سوئد را انجام خواهند داد و شما دچار هیچ سختی نخواهید شد.

 
دکترا در سوئد

بهترین دانشگاه ها برای پذیرش دوره های زبان انگلیسی در سوئد

برای گذارن دوره زبان انگلیسی در سوئد بی شک دانشگاه های دولتی یکی از بهترین گزینه های تحصیل هستند زیرا علاوه بر ارائه آموزش با کیفیت، هزینه های مقرون به صرفه ای نیز دریافت می کنند. بیشتر از 35 دانشگاه در سوئد وجود دارد که نزدیک 1050 برنامه ی تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند را  از بین اما به طور کلی در این بخش لیستی از بهترین دانشگاه هایی که دوره ی زبان انگلیسی را در سوئد ارائه می دهند برایتان آماده کرده ایم:

نیم نگاهی به پرونده های مهاجرتی هرمس

پخش ویدیو
پخش ویدیو
نمایش ویدیو درباره جاب آفر پرستاری آلمان
نمایش ویدیو درباره جاب آفر پرستاری آلمان
نمایش ویدیو درباره آوسبیلدونگ آلمان

چطور بعد دوره زبان، در سوئد بمانم؟

کشور سوئد این اجازه را به افراد و مهاجران خارجی که برای گذراندن دوره های زبان انگلیسی به این کشور می‌آیند، می‌دهد که پس از پایان دوره برای خود کار پیدا کنند و ویزای کاری، سرمایه گذاری و یا حتی کارآفرینی دریافت کنند. همچنین امکان تحصیل در سوئد نیز پس از پایان دوره وجود دارد که از این طریق هم می‌توانید خودتان را در سوئد ماندگار کنید.

سوالات متداول:

آیا می توان در سوئد به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟

بله. نزدیک 35 دانشگاه در سوئد وجود دارد که به زبان انگلیسی آموزش می دهند.

آیا از طریق دوره های زبان انگلیسی در سوئد می توانم دراین کشور بمانم؟

شما با گرفتن ویزای این دوره ها می توانید از 6 تا 14 ماه در سوئد بمانید و در این مدت اگر موفق به یافتن کار در سوئد شوید می توانید ویزایتان را تبدیل به ویزای کاری کرده و برای مدت بیشتری در سوئد بمانید.

کجا می توانم بهترین دانشگاه هایی که دوره زبان انگلیسی در سوئد را ارائه می دهند، پیدا کنم؟

طبق آخرین رتبه بندی ما لیست دانشگاه های زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • موسسه کارولینسکا
  • دانشگاه لوند
  • دانشگاه اوپسالا
  • دانشگاه استکهلم
  • دانشگاه گوتنبرگ
  • موسسه سلطنتی فناوری KTH
  • دانشگاه تکنولوژی چالمرز
  • و…

مشاوره مهاجرتی رایگان

هدف ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای از مطالب ارائه شده، اطلاع رسانی و کمک به عزیزان علاقمند به مهاجرت به بهترین

کشورهای دنیا می‌باشد.

برای ارتباط با مشاوران هرمس اپلای فرم زیر را پر کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم.

 
مشاور هرمس

مشاوره تخصصی رایگان

تیم موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

چطور می تونم کمکتون کنم؟