دوره زبان فرانسه

دوره زبان فرانسه

در این مقاله شرایط دوره زبان فرانسه را به طور کامل بررسی می کنیم. اگر شما مدرک زبان فرانسوی ندارید و میخواهید در کشورهای فرانسه و یا کانادا تحصیل و یا کار کنید، بهترین پیشنهاد برای شما، خواندن زبان فرانسوی میباشد. پس با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا باید در دوره زبان فرانسه شرکت کنیم

هم اکنون در جهان زبان‌های زیادی وجود دارد، که پرکاربردتر از زبان فرانسوی هستند و جمعیت متکلمین آن‌ها نیز بیشتر از فرانسوی زبانان جهان است. پس به چه علت باید به دنبال شرکت در دوره زبان فرانسه باشیم؟

دو دلیل عمده وجود دارد که بخواهیم یادگیری زبان فرانسه را شروع کنیم:

  • تعداد زیاد انگلیسی و اسپانیایی زبانان دنیا، رایج‌ ترین توجیه برای مطالعه این زبان‌ها است. به همین علت باید زبان فرانسوی را نیز بیاموزیم چون با پیش‌ بینی رشد زبان فرانسوی در ۳۰ سال آینده، جمعیت فرانسوی زبان جهان نزدیک به انگلیسی زبان‌ها می‌شود و می‌توان از همین توجیه برای زبان فرانسه استفاده کرد.
  • فرانسه به عنوان زبان رسمی چندین نهاد جهانی از جمله سازمان ملل، ناتو و سازمان تجارت جهانی شناخته شده و کم کم اهمیت جهانی پیدا کرده است.

زبان فرانسوی، از مهمترین زبان ‌های‌ اروپا و دنیا

زبان فرانسه در ۲۹ کشور جهان زبان رسمی است که بیشتر آنها بخشی از مجمع ملل فرانسوی زبان هستند که اصطلاحا با نام la francophonie شناخته می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید حدود 260 میلیون انسان در سرتاسر دنیا به این زبان صحبت می‌كنند. زبان فرانسوی تقریباً 80 میلیون گوینده دارد که فرانسوی زبان مادری آنان است و 180 میلیون گوینده دارد که فرانسوی زبان مادری آنها نیست و با زبان دیگری حرف زدن را آموخته‌اند، اما به تدریج و بنا به دلایل مختلف، زبان فرانسه را نیز آموخته‌اند.

جالب است بدانید که حدود ۱۲ درصد از جمعیت کشور‌های اتحادیه اروپا زبان فرانسوی را به عنوان زبان مادری صحبت می‌کنند، و این موضوع زبان فرانسه را به چهارمین زبان پرطرفدار اروپایی تبدیل می‌کند و دلیل محکمی برای شرکت در دوره زبان فرانسه است.

زبان فرانسوی، از مهمترین زبان ‌های‌ اروپا و دنیا

یک پنجم مردم این کشور‌ها حرف زدن به زبان فرانسه را دست و پا شکسته بلد هستند و این موضوع نیز، زبان را به سومین زبان قابل فهم در قاره اروپا تبدیل کرده است. نکته مهم اینجاست که اهمیت زبان فرانسوی به همین‌جا ختم نمی‌شود و کاربرد این زبان به قاره‌های دیگر نیز کشیده شده است. به طور مثال بیشترین استفاده زبان فرانسه مربوط به قاره آفریقا می‌شود و حتی در قاره آمریکا، زبان رسمی ایالت کبک کشور کانادا فرانسوی است. معمولا ایرانی‌ هایی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، یکی از مقاصد شانشهر مونترال است که در همین ایالت کبک واقع شده.

اهمیت زبان فرانسوی در آسیا

در آسیا و خاورمیانه، زبان فرانسوی اثری از استعمار گذشته فرانسه در کشورهایی مانند لبنان و سوریه باقی مانده و بسیاری از مردم در این کشورها به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند. با اینکه استفاده رسمی از این زبان به صورت کلی در این کشورها رو به زوال رفته، اما همچنان دوره زبان فرانسه در این کشور‌ها پر رونق است و در بین افراد مسن، نخبگان و بسیاری از موسسات آموزش عالی مورد مطالعه و گفتگو قرار می‌گیرد.

مقایسه زبان فرانسوی در کانادا و فرانسه

امروزه حدود ۷.۵ میلیون نفر از ساکنان کانادا به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند که نزدیک به ۹۰ درصد آنان در ایالت کبک زندگی می‌کنند. نکته جالب اینجاست که زبان فرانسوی که در فرانسه صحبت می‌شود با زبان فرانسه‌ ای که در کانادا صحبت می‌شود، عینا شبیه هم نیست و در تلفظ و دستور جملات با هم متفاوت‌ اند. دلیل این تفاوت فاصله بسیار زیاد این دو منطقه از یکدیگر است.

مهاجرین اصلی فرانسوی که در قرن ۱۸ وارد خاک کانادا شدند، در آنجا ساکن شدند و همان زبان فرانسه‌ای که از قرن ۱۸ با خود برده بودند را صحبت کردند و از تغییرات تدریجی زبان در خود فرانسه جدا ماندند. به همین دلیل گویش فرانسوی مردم کانادا قدیمی‌تر و غیررسمی‌تر از گویش مردم فرانسه است. این تفاوت به لحن و نوع گویش محدود نمی‌شود و گاهی به دستور زبان نیز کشیده می‌شود. این تفاوت بعضی اوقات در بعضی کلاس‌های دوره زبان فرانسه نیز دیده می‌شود.

مقایسه زبان فرانسوی در آفریقا و فرانسه

به دلیل اینکه بیشترین تعداد فرانسوی زبانان دنیا آفریقایی‌ اند و در حقیقت تخمین زده می‌شود که هشتاد درصد فرانسوی زبانان دنیا تا سال ۲۰۵۵ در این قاره اقامت داشته باشند، بد نیست بدانید تفاوت‌ های زیادی در تلفظ، واژگان و دستور زبان فرانسوی از منطقه‌ای به منطقه دیگر وجود دارد زیرا گویندگان در صحبت کردن از فرهنگ بومی خود وام می‌گیرند.

بسیاری از کشورهای آفریقایی در شمال این قاره از گویش‌ های عربی و مشتقات آن استفاده می‌کنند که این امر بر واژگان، تلفظ و دستور زبان فرانسوی صحبت شده در آن مناطق تأثیر گذاشته است. بسیاری از کلمات عربی در جملات فرانسوی استفاده می شوند و بالعکس.

سطوح مختلف زبان فرانسوی چه هستند؟

دوره زبان فرانسه دارای سطوح و درجه‌های مختلفی است که میزان دانش و تسلط افراد و داوطلبان بر دستور زبان، گویش و درک مطلب و… زبان فرانسوی را مشخص می‌کند. در واقع به طور دقیق این زبان دارای درجه بندی مقابل است: A1 A2 B1 B2 C1 C2

پایین‌ ترین سطح زبان فرانسه A1 و بالاترین سطح آن C2 است. هر کدام از این سطوح کاربرد‌های خاص خود را دارند و مربوط به قشر خاصی از داوطلبان می‌شوند. به طور مثال اگر یک فرد متقاضی به عنوان دانشجو در دانشگاه‌ های فرانسه حضور دارد، باید با شرکت در دوره زبان فرانسه تائیدیه سطح زبان B2 را دریافت کند. اما یک فرد میانسال که قصد شرکت در دانشگاه را ندارد، مدرک زبان A1 نیز برای شروع فرایند مهاجرت وی کافی است و بعدا می‌تواند درجه آن را ارتقاع دهد.

سطوح مختلف زبان فرانسوی چه هستند؟

درجه A1 (مبتدی)

در این سطح از دوره زبان فرانسه شما درک می‌کنید و می‌دانید که چطور از برخی عبارت‌های بسیار ساده که به شما در برآوردن نیازهای اولیه و اساسی خودتان کمک می‌کند استفاده کنید. (به عنوان مثال می‌دانید چطور در یک کافه باید درخواست قهوه کنید.) همچنین شما می‌دانید که چگونه به سوالات ساده‌ای که از شما پرسیده می‌شود پاسخ دهید، مثلاً نام شما چیست یا کجا زندگی می کنید؟

نتیجه یادگیری درجه A1 زبان فرانسوی

این سطح از زبان فرانسه  برای گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند کافی است، به شرطی که انگلیسی آنها به اندازه کافی خوب باشد. اما برای زندگی در فرانسه و کار در آنجا اصلا کافی نیست. با این سطح از زبان، حضور در یک تیم کاری عادی در شرکت‌ها و کمپانی‌های کوچک و بزرگ احتمالاً غیرممکن است.

برای یادگیری این سطح فقط حضور در کلاسهای آنلاین کافی نخواهد بود. شما به تمرین و پشتیبانی فشرده‌ای نیاز دارید که فقط یک معلم به صورت فیزیکی و حضوری می‌تواند شما را ارائه دهد.

درجه A2 (مبتدی پیشرفته)

این سطح متوسطی از زبان فرانسوی است که در این مرحله شما دارای یک سری واژگان هستید و می‌توانید کارهای ساده را به زبان فرانسه انجام دهید. افراد زیادی در انگلیس تا این سطح دوره زبان فرانسه را آموزش می‌بینند و با این درجه مدرسه را ترک می‌کنند. این آغاز خوبی است و قطعا زمانی که در فرانسه هستید به شما در خرید یک قهوه کمک می کند.

در این سطح از دوره زبان فرانسه شما قادر هستید جملات متداول را که به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند، بفهمید و پاسخ دهید. شما با موفقیت برای انجام امور ساده، موضوعات آشنا و موارد فوری با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید. اما به محض پیچیده یا ناشناخته شدن موضوع به سرعت سردرگم می‌شوید و رشته موضوع از دستتان خارج می‌شود. همچنین در مواجهه با افرادی که خیلی سریع صحبت می‌کنند نیز به مشکل بر می‌خورید.

نتیجه یادگیری درجه A2 زبان فرانسوی

در این سطح از زبان فرانسه، سفر به یکی از کشور‌های فرانسوی زبان کاملا امکان‌پذیر است. هنگام مواجه شدن با کار‌های تکراری مثل خواندن منو در رستوران یا رزرو سوئیت در هتل باید کاملا از پس آن برآیید. اما احتمالاً متوجه خواهید شد که درک کامل صحبت‌های فرد راهنمای تور در هنگام بازدید از مکان‌های مختلف، چالش‌برانگیز است. درضمن با این درجه زبان هنوز نمی‌توانید در یک محیط کاری فعالیت کنید.

درجه B1 (متوسط)

این یک سطح از دوره زبان فرانسه متوسط ​​است که شما در آن به یک “سخنران مستقل” تبدیل می‌کند. در این سطح شما هر چیزی را که به وضوح گفته شود و به اصطلاحات معمولی و متداول (مثل کار، تحصیلات، سرگرمی‌ها و …) اشاره دارد را متوجه می‌شوید.

سفر به یک کشور فرانسوی زبان باید برایتان آسان و بدون مشکل باشد. شما می‌توانید با موفقیت در مورد موضوعاتی که برایتان آشنا هستند و چیزهایی که به آنها علاقه دارید صحبت کنید. شما می توانید وقایع، تجربیات و اهدافتان را توصیف کرده و استدلال‌هایی برای حمایت از ایده‌های خود ارائه دهید.

نتیجه یادگیری درجه B1 زبان فرانسوی

در این سطح از دوره زبان فرانسه ، حضور در اجتماع در یک کشور فرانسوی زبان نباید برای شما مشکلی ایجاد کند. شما باید بتوانید با مردم ملاقات کنید و کارتان را در ادارات مختلف راه بی اندازید. این درجه از زبان فرانسوی برای شما با داشتن شغل فرانسوی زبان سازگار است، به شرطی که شرایط خیلی سخت و فوری نباشد. مثلا مشغول شدن در موقعیت شغلی یک منشی یا بارمن کافه مناسب نیست ولی به عنوان یک وکیل یا مدیر یک بخش عالی است. توصیه می‌کنیم در این سطح از دوره زبان فرانسه علاوه بر آموزش‌های متداول، به سراغ کتابچه‌های لغت نیز بروید و دایره واژگانتان را گسترش دهید.

درجه B2 (متوسط پیشرفته)

این مرحه از دوره زبان فرانسه به شما کمک می‌کند به راحتی و روان به فرانسوی سخنرانی کنید. در این سطح شما مفهوم اساسی هرگونه محتوای انتزاعی را نیز درک می‌کنید. همچنین در یک متن پیچیده مربوط به شغل و تخصص خود به مشکل نمی‌خورید.

شما در برقراری ارتباط شخصی با دیگران راحت هستید. شما می توانید به زبان فرانسوی کار کنید و در ارتباط با فرانسوی‌ها به لکنت زبان دچار نمی‌شوید.

می‌توانید در طیف گسترده‌ای از موضوعات، موضع خود را به روشی واضح و دقیق بیان کنید. شما می‌توانید نظر خود را در مورد امور جاری ارائه دهید و اشکالات و مزایای انجام هر کاری را شرح دهید.

نتیجه یادگیری درجه B2 زبان فرانسوی

در این درجه از دوره زبان فرانسه گشت و گذار در وب‌سایت‌های فرانسوی و ارتباط گفتاری و نوشتاری با شهروندان فرانسوی زبان به هیچ وجه مشکلی نخواهید داشت، اگرچه ممکن است در زمینه‌های تخصصی‌تر، هنوز واژگان یا اصطلاحات اصولی زیادی در اختیار نداشته باشید.

با داشتن این درجه زبانی می‌توانید در مشاغل فکری مانند : مهندسی، معماری، مدیریت، محقق، پزشکی، وکلات تجاری و… مشغول به کار شوید. در این مرحله توصیه ما حضور در جمع‌های کوچک چند نفره و برقراری ارتباط جمعی با افراد به منظور تقویت زبان اجتماعی است.

درجه C1 (حرفه‌ای)

موفقیت در این مرحله از دوره زبان فرانسه به این معناست که فرانسوی را حرفه‌ای صحبت می‌کنید. شما متن‌های متنوع و طولانی را بدون مشکل درک می‌کنید و معانی ضمنی جملات (کنایه) را متوجه می‌شوید.

در این سطح از دوره زبان فرانسه شما می‌توانید خود به خود و بدون آمادگی قبلی روان نظراتتان را بیان کنید. استفاده شما از زبان فرانسه معطوف به یک محیط خاص نمی‌شود و در همه زمینه‌های زندگی شما (شغلی، اجتماعی، دانشگاهی) کاربرد دارد و انعطاف پذیر است.

می‌توانید در مورد هر چیزی از جمله موضوعات پیچیده، به روشی کاملاً ساختارمند و با دیسیپلین صحبت کنید. شما بر نحوه سازماندهی و بیان سخنان خود كنترل عالی دارید.

نتیجه یادگیری درجه C1 زبان فرانسوی

زندگی و کار در فرانسه و کشور‌های فرانسوی زبان نباید با شرکت در این دوره زبان فرانسه مشکلی برای شما ایجاد کند. شما می‌توانید تقریباً در هر شغلی مشغول به کار شوید و آن شغل را مانند یک فرانسوی زبان بومی انجام دهید. شاید فقط لازم باشد برخی از واژگان فنی مربوطه را یاد بگیرید، اما این موضوع مشکلی به حساب نمی‌آید.

اگر می خواهید به سطح بعدی زبان فرانسوی (C2) بروید، زندگی در یک محیط فرانسوی زبان در سطح C1 به شدت توصیه می‌شود. زیرا فرد برای رسیدن به آن مرحله باید کاملاً در فرهنگ فرانسوی غوطه‌ور شود.

درجه C2 (فرانسوی زبان کامل)

در پایان این سطح 6 و آخرین درجه دوره زبان فرانسه یعنی C2، شما دوزبانه هستید و تقریباً تسلط کامل بر زبان فرانسه دارید. توصیه ما این است که اگر به این سطح از زبان رسیدید حتما برای یک گواهی یا مدرک زبان فرانسوی اقدام کنید، زیرا برای پذیرفته شدن به عنوان شهروند فرانسه به آن نیاز دارید.

بهترین راه پیشرفت در یادگیری زبان فرانسه

حال که شما با تمامی سطوح زبان فرانسه آشنا شده‌اید بهتر است جهت پیشرفت هرچه سریع‌ تر و مؤثرتر روش‌ هایی را بیاموزید که به شما در این مسیر کمک کند. شرکت در دوره زبان فرانسه به‌ خودی‌ خود نمی‌تواند سرعت شما در بالابردن سطحتان را بیشتر کند. اما یک سری کارها وجود دارد که با رعایت آنها و اضافه‌ کردنشان به برنامه مطالعه زبان فرانسه کمک می‌کند که علاوه بر رشد بهتر، مهارت‌ هایتان نیز تقویت شود. با رعایت این موارد می‌توانید به برنامه مطالعاتی‌ تان پایبندی بیشتری داشته باشید.

بهترین راه پیشرفت در یادگیری زبان فرانسه

برای خود تارگت در نظر بگیرید.

تارگت‌ها همان اهداف هستند اما با تمامی جزئیات تعریف شده‌اند و برای فرد وضوح زیادی دارند. برای نمونه اگر می‌خواهید برای دوره زبان فرانسه تارگت تعریف کنید می‌توانید این‌گونه بگویید که از امروز یادگیری زبان فرانسه را شروع می‌کنم و با روزی 2 ساعت مطالعه، سال دیگر به سطح B2 خواهم رسید. این یادگیری را با هدف شرکت در آزمون/ مکالمه/ رفتن به دانشگاه فرانسوی و… انجام خواهم داد. همان‌طور که می‌بینید در این تارگت میزان مطالعه روزانه، هدف نهایی از یادگیری زبان و سطح مورد توقع در پایان تارگت مشخص شده است.

همان‌طور که می‌دانید شیوه مطالعه زبان فرانسه برای رسیدن به هرکدام از هدف‌های بیان شده متفاوت است و باید از منابع مختلفی برای رسیدن به هدف استفاده شود. اگر شما بتوانید تارگت خود را به‌درستی تعیین کنید آنگاه مطالعه زبانتان بسیار ساده‌تر خواهد بود چون علاوه بر مشخص‌ بودن مسیر، انگیزه کافی برای ادامه دادن راه را نیز خواهید داشت. البته فراموش نکنید که یادگیری زبان نیز مانند هر برنامه دیگری به استراحت و روزهای خالی هم نیاز دارد پس در راه رسیدن به تارگت خود را از زبان دل‌زده نکنید.

ترس خود از گرامر را کنار بگذارید.

هیچ فرقی ندارد که شما برای شرکت در دوره زبان فرانسه در سرزمین خود هستید یا می‌خواهید به همان کشور مهاجرت کرده و در میان افرادی که زبان مادری‌ شان فرانسوی است شروع به آموختن کنید. شما باید یاد بگیرید که طبق دستور زبان درست و اصولی جمله‌ سازی کنید. بسیاری از افراد بخش‌های مکالمه زبان را بسیار دوست دارند اما تنها به یادگیری لغت مشغول بوده و به گرامر نمی‌پردازند. هیچ فرقی ندارد که شما در کشور فرانسه هستید یا در کلاس به یادگیری فرانسه مشغول شده‌اید! گرامر برای همه مهارت‌ها و تارگت‌ها ضروری است.

بهتر است ترس خود از گرامر را کنار گذاشته و البته آن را در قالب تمرین یاد بگیرید. اینکه شما یک کتاب دستور زبان فرانسوی دست بگیرید و آن را مطالعه کنید چیزی به سطح فعلی شما اضافه نمی‌کند. بهتر است گرامر را همراه با فایل صوتی، تمرین نگارش یا در قالب مکالمه‌های هدفمند یاد بگیرید.

لغات سطح خودتان را به‌صورت دسته‌ بندی‌ شده بیاموزید.

یکی از بهترین راه‌ها برای پیشرفت در زبان فرانسه این است که لغات را به‌صورت دسته‌ بندی‌شده و موضوعی یاد بگیرید. در پایین‌ ترین سطوح شما می‌توانید کلمه‌های مربوط به سلام و احوالپرسی، معرفی خود و علایقتان، کلمات ابتدایی خانه و مدرسه و همچنین نام رنگ‌ها و خوراکی‌ها را یاد بگیرید. کتاب‌های زیادی وجود دارند که در کنار دوره زبان فرانسه به شما کمک می‌کنند تا لغات سطح خودتان را بهتر بیاموزید. کتاب‌ های تصویری دراین‌ خصوص بیشتر می‌توانند مفید واقع شوند.

یکی دیگر از روش‌ های یادگیری لغت به‌صورت کاربردی این است که هرآنچه را که در اطراف خود می‌بینید به زبان فرانسوی بیان کنید. شاید شما نام خیلی از وسایل موجود روی میز کارتان یا حتی در آشپزخانه را ندانید در این زمان داشتن یک لغت‌نامه بسیار کمک خواهد کرد. برنامه‌های زیادی برای نصب کردن روی موبایل وجود دارد که می‌توانند واژه‌ها را به‌صورت دوطرفه ترجمه کنند. در این حالت شما می‌توانید واژه‌هایی که به لحاظ مکانی به هم مرتبط هستند را در کوتاه‌ ترین زمان یاد بگیرید.

محاوره‌ های غیررسمی را یاد بگیرید.

مثل هر زبان دیگری، زبان فرانسوی نیز یک سری دستور زبان مخصوص به مکالمات رسمی و غیررسمی دارد. همچنین اصطلاحاتی نیز وجود دارد که به‌صورت غیررسمی کاربرد دارند. این نوع اصطلاحات در آزمون‌ها برایتان کارایی ندارد اما می‌توانید در کنار شرکت در دوره زبان فرانسه این عبارت‌ها را یاد بگیرید تا در مکالمه پیشرفت کنید. این مواقع بهترین راه گوش‌دادن به موسیقی یا دیدن فیلم است. این مرحله در سطوح بالاتر به‌کارآمده و بهتر است قبل از سطح B1 به سراغش نروید.

آزمون ‌های زبان فرانسوی

درجه‌های مختلف دوره زبان فرانسه که به آنها اشاره کردیم، زیر مجموعه آزمون زبان معتبر قرار می‌گیرند که هر کدام از این آزمون‌ها نیز دارای ویژگی‌های مختلفی هستند که کاربردهای متفاوتی نیز دارند.

آزمون‌های DALF, DELF, TEF, TCF آزمون‌های رسمی و مورد قبول زبان فرانسه است که مدرک قبولی در بعضی از آنها برای فرآیند مهاجرت  لازم هستند و بعضی دیگر نیز برای قبولی در دانشگاه‌ های فرانسه و مراکز آموزش عالی مورد استفاده قرار می‌گیرند. هر کدام از این آزمون زیرشاخه‌ هایی دارند که به صورت مختصر در موردشان توضیح می‌دهیم.

آزمون ‌های زبان فرانسوی

آزمون DILF

این آزمون ابتدایی‌ترین سطح را در میان تمام آزمون‌های رسمی دوره زبان فرانسه دارد. اگر در آن موفق شوید، مدرک قبولی (گواهی) را وزارت علوم کشور فرانسه برایتان صادر می‌کند. قبولی در این امتحان نشان می‌دهد شما تا سطح A1 و A1.1 زبان فرانسوی را بلد هستید. در ضمن این آزمون پیش‌نیاز آزمون رده بالاتر یعنی DELF است و سوالاتش در بخش‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و… است.

نکته : این آزمون در هیچ کشور خارجی برگزار نمی‌شود و فقط در فرانسه امکان شرکت در آن وجود دارد.

آزمون DELF/DALF

این دو آزمون در واقع بخشی از یک روند در دوره زبان فرانسه هستند. یعنی درجه زبان فرانسوی A1 تا B2 تحت پوشش آزمون‌های DELF قرار می‌گیرند و درجه C1 و C2 تحت پوشش آزمون DALF.

DELF A1: مبتدی

DELF A2: مبتدی پیشرفته

DELF B1: معمولی

DELF B2: معمولی پیشرفته

DALF C1: حرفه‌ای

DALF C2: فرانسوی زبان کامل

این آزمون‌ها به صورت مستقل برگزار می‌شوند یعنی با توجه به توانایی خود می‌توانید در هر کدام از این آزمون‌ها شرکت کنید. در ضمن درصورت قبولی در هر آزمون نیاز به شرکت در آزمون‌های درجه پایین‌تر نیست. هر بخش از این آزمون‌ها شامل ۲۵ نمره است. برای کسب مدرک قبولی در هر مرحله، شما به حداقل نمره ۵/۲۵ در هر بخش و در کل ۵۰/۱۰۰ نیاز دارید.

این آزمون در سراسر دنیا برگزار می‌شود و می‌توانید بدون رفتن به فرانسه در این آزمون شرکت کنید. در ضمن مدرک آزمون DELF / DALF در صورت قبولی به صورت مادام العمر اعتبار دارد. به این معنی که برای اثبات تسلط خود مجبور نیستید بعد از مدتی دوباره در آزمون شرکت کنید.

انواع مختلف امتحانات DELF

در گروه DELF ، شش آزمون مختلف وجود دارد

  • DELF Prim (برای کودکان): این آزمون به طور مخصوص برای کودکان مدرسه‌ای، بین 8 تا 11 سال طراحی شده است. ضمنا این آزمون درجه‌بندی A1 و A2 زبان فرانسوی را پوشش می‌دهد.
  • DELF Junior (برای نوجوانان): این آزمون مختص نوجوانان 13 تا 18 سال است. ساختار این آزمون مانند آزمون بزرگسالان است اما مباحث بیشتر به دانش‌آموزان 13 سال و بالاتر مدرسه مربوط است. ضمنا این آزمون درجه‌بندی A1 تا B2 زبان فرانسوی را پوشش می‌دهد.
  • DELF Scolaire: اگر سیستم آموزشی کشور شما با فرانسه هماهنگ باشد به‌ جای DELF Junior باید DELF Scolaire را امتحان دهید.
  • DELF Pro: این آزمون نسخه حرفه ای DELF است. هدف آزمون DELF pro ارزیابی مهارت‌های ارتباطی متخصصان شاغل و دانشجویانی پس از گذراندن یک دوره زبان فرانسه در یک فضای فرانسوی زبان است. این آزمون درجه‌بندی A1 ، A2 ، B1 و B2 زبان فرانسوی را پوشش می‌دهد.
  • DELF: دیپلم زبان فرانسوی است که برای سنین بالای ۱۷ سال است و شامل چهار بخش است: شنیدن، نوشتن، گفتار و درک مطلب.
  • DALF: دیپلم پیشرفته زبان فرانسه است که شامل درجه‌بندی C1 و C2 می‌شود و بالاترین مدرک زبان فرانسوی است.

آزمون TEF

برخلاف DELF و DALF ، TEF تنها آزمون است که در آن نمره شما را امتیازات گرفته شده در تسلط به زبان فرانسه را تعیین می‌کند. TEF برای موارد مختلفی از جمله مجوز کار در کانادا و فرانسه مفید است.

آزمون TEF (Test d´Evaluation de Français) چهار توانایی فرانسه را می سنجد: خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن. تمام انواع آزمون TEF فقط دو سال معتبر است. پنج نوع آزمون مختلف TEF فرانسه وجود دارد که با هم بررسی می‌کنیم.

  • TEF Études: فرانسه را به صورت گفتاری و نوشتاری شما آزمایش می‌کند. این آزمون برای دانشجویان بین‌المللی است که مایل به گذراندن دوره کارشناسی در هر دانشگاه فرانسوی زبانی هستند.
  • TEF Naturalisation: اگر قصد دارید شهروند فرانسه شوید، می‌توانید این آزمون را انتخاب کنید. وزارت کشور فرانسه این آزمون را برای هر شهروند خارجی که می‌خواهد درخواست مهاجرت به فرانسه بدهد، به رسمیت می‌شناسد.
  • TEF Carte de resident: یک آزمون دوره زبان فرانسه برای تأیید مهارت شفاهی و کتبی درجه A2 است. اگر می‌خواهید کارت اقامت خود را از دولت فرانسه دریافت کنید، این آزمون کافی است.

آزمون TEF

ساختار این آزمون شبیه آزمون TEF Naturalization است. اگر قبلاً از آزمون DELF A2 عبور کرده‌اید، نیازی به این آزمون ندارید.

  • TEF Canada: آیا می‌خواهید در کانادا اقامت کنید؟ خب، بنابراین TEF Canada آزمونی است که شما باید در آن قبول شوید و امتیازات لازم را کسب کنید. این آزمون از دوره زبان فرانسه مهارت‌های زبان فرانسه افرادی را که قصد مهاجرت اقتصادی دارند، مخصوصا کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند بررسی می‌کند. این در حالی است که می‌توانید در بسیاری از کشورها در این آزمون شرکت کنید. البته تعداد صندلی ها و مراکز محدود است. بنابراین، داوطلبان علاقه مند باید از قبل ثبت نام کنند.
  • TEF Québec: این آزمون مخصوص کسانی است که قصد مهاجرت به ایالت کبک کانادا را دارند. منطقه کبک کانادا از TEF Canada برای بررسی زبان فرانسه مهاجران استفاده نمی‌کند. بنابراین، اگر شما قصد مهاجرت به ایالت کبک را دارید باید در آزمون TEF Québec شرکت کنید. در این آزمون فقط دو موضوع، مورد بررسی قرار می‌گیرد: بیان شفاهی و درک شنیداری.
  • TCF (آزمون دانش فرانسه): TCF یکی دیگر از آزمون های دوره زبان فرانسه برای افراد غیر بومی فرانسه است. به عنوان یک آزمون مهارت زبان فرانسه، TCF برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا یا فرانسه هستند و در خیلی از موارد همان عملکرد TEF را دارد.
تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل بدون مدرک زبان در فرانسه

تحصیل در فرانسه برای بسیاری از دانشجویان بین المللی مانند یک رویا می ماند چرا که بسیاری از دانشگاه های برتر جهان در این کشور قرار دارند.

سخن آخر

همانگونه که در این مقاله نیز خواندید تحصیل دوره زبان فرانسه برای افرادی که متقاضی کار و یا تحصیل در این  کشور هستند امری مهم تلقی میشود. ما در این مقاله سعی کردیم از اهمیت دوره زبان فرانسوی در آسیا، اروپا و… صحبت کردیم. اگر شما هم قصد تحصیل و کار در کشور فرانسه را دارید میتوانید با پرکردن فرم ارزیابی داخل این مقاله از کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا محدودیت سنی در اخذ ویزای دوره زبان فرانسه تاثیرگذار است؟
برای اخذ ویزای دوره زبان فرانسه داشتن سن کمتر شانش اخذ ویزا را افزایش میدهد.
هزینه تحصیل دوره زبان چگونه است؟
تحصیل دوره زبان فرانسه در مراکز دولتی به نسبت به مراکز خصوصی ارزانتر و معتبر تر میباشد.
دریافت ویزا تحصیلی دوره زبان فرانسه چقدر زمان میبرد؟
این فرآیند ممکن است بین بین ۳ الی ۶ ماه طول بکشد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای شهابی
2 سال قبل

سلا هزینه شرکت در دوره زبان فرانسه چقدره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای شهابی
2 سال قبل

در کشور فرانسه میانگین شهریه برای ثبت نام در دوره های زبان یکساله به صورت میانگین چیزی در حدود 1000 تا 4000 یورو در سال می باشد.

کادر هرمس اپلای