دوره-های-ادغام-در-آلمان

دوره های ادغام در آلمان

دوره های ادغام در آلمان ، شرایط شرکت و مزایای این دوره ها را با سایر نکات لازم در این مقاله بیان کرده ایم. سوالات خود را در انتهای مقاله بپرسید. شما در هفته اول، کار خود را با موفقیت شروع کرده اید. اکنون می خواهید مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشید. یا می خواهید درباره آداب و رسوم آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید – مثلاً آنچه مردم برای شام می خورند. این همان چیزی است که دوره های ادغام مربوط می شود.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

دوره ادغام آلمان چیست؟

دوره های ادغام شامل یک دوره زبان و یک جزء جهت گیری است. این دوره ها  موضوعاتی همچون  محل کار، خرید، تلویزیون و رادیو و فرزندآوری را تحت پوشش قرار می دهند. شرکت کنندگان در دوره روش های برخورد با دفاتر اداری، نوشتن ایمیل و نامه و مصاحبه برای یک موقعیت شغلی را می آموزند. شما همچنین می توانید در مورد آلمان به عنوان یک کشور از چندین منظر بیشتر بدانید. فرهنگ و سیاست، چگونگی زندگی و تعامل مردم در کشور آلمان و ارزش هایی که جامعه آلمان بر اساس آن بنا نهاده شده است. دوره زبان معمولاً شامل ۶۰۰ ساعت آموزشی، دوره راهنمایی ۱۰۰ ساعت طول خواهد کشید. دوره های خاصی برای بانوان، والدین، ​​بزرگسالان تا ۲۷ سال و گروه های دیگر نیز برگزار می شود. در پایان هر دوره، کلیه شرکت کنندگان به صورت رایگان امتحان نهایی را می گذرانند.

دوره ادغام آلمان چیست؟

چه کسی می تواند در دوره های ادغام آلمان شرکت کند؟

دوره های ادغام برای هر کسی که اخیراً وارد آلمان شده است و مهارت های زبان آلمانی آنها هنوز برای رسیدگی به خواسته های زندگی روزمره کافی نیست پیشنهاد می شود. این که شما ممکن است دوره ادغام را طی کنید یا در برخی موارد مجبور به انجام آن باشید، بستگی به کشور مبدا و سطح روان شما دارد. مهمترین دستورالعمل ها عبارتند از: به عنوان شهروند اتحادیه اروپا، اگر می خواهید زبان آلمانی را یاد بگیرید یا آلمانی خود را بهبود ببخشید، مشروط بر این است مکانی در دسترس باشد تا در یک دوره ادغام شرکت کنید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا نیز مجاز به شرکت در این دوره ها هستند. اگر زبان آلمانی شما هنوز به سطح خوب نرسیده، ممکن است تحت برخی شرایط، مجبور شوید دوره را طی کنید.

آیا شما شاغل هستید و قادر به گذراندن یک دوره تمام وقت یا پاره وقت نیستید؟

ممکن است از شرکت کردن معذور باشید. پس از صدور اجازه اقامت خود، دفتر ثبت نام اتباع بیگانه به شما اطلاع می دهد كه آیا مجاز به گذراندن دوره ادغام هستید یا خیر. برای شهروندان آلمانی و اتباع آلمانی که به آلمان باز می گردند، مقررات ویژه ای اعمال می شود. وب سایت دفتر فدرال مهاجرت و پناهندگان شامل مروری بر قوانین و هزینه های مربوطه است .

آیا شما شاغل هستید و قادر به گذراندن یک دوره تمام وقت یا پاره وقت نیستید؟

نحوه یافتن دوره های ادغام در آلمان

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا، به دفتر ثبت نام اتباع محلی خود بروید تا به شما یک گواهی نامه بدهد تا (Berechtigungsschein)اجازه شرکت در یک دوره ادغام را دریافت کنید. شهروندان اتحادیه اروپا باید با اداره فدرال مهاجرت و پناهندگان تماس بگیرند تا برای شرکت در یک دوره ادغام درخواست دهند. مرحله بعدی پیدا کردن یک برگزار کننده دوره (Kurstraeger) است که دفتر ثبت نام خارجی ها یا مرکز مشاوره مهاجرت به شما کمک می کند. همچنین می توانید با استفاده از WebGIS ، سیستم اطلاعات آنلاین دفتر فدرال مهاجرت را جستجو کنید.

مزایای دوره های ادغام در آلمان

معلمان آموزش دیده به شما کمک می کنند تا به سرعت به زبان آلمانی مسلط شوید و به زودی در محیط جدید خود احساس راحتی کنید. امتحان نهایی مزایای دیگری را ارائه می دهد: پس از گذراندن آزمون، به شما “گواهی دوره ادغام” داده می شود. مزیت دیگر: در صورت قبولی در امتحان نهایی در طی دو سال از پذیرش در دوره، نیمی از هزینه دوره به شما بازپرداخت می شود.

خدمات مشاوره مهاجرت

در ابتدا، ممکن است شما بسیاری از رسم و رسومات در آلمان را عجیب و ناآشنا بدانید. مراکزی برای مهاجران وجود دارد که مشاوره می دهند. در آنجا، شما و خانواده تان می توانید از مشاوره تخصصی و پشتیبانی مستقیم فرد به فرد و غیر بوروکراتیک بهره مند شوید. متوجه خواهید شد که چگونه این خدمات مشاوره می توانند در اینجا به شما کمک کنند.

در ابتدا، ممکن است شما بسیاری از رسم و رسومات در آلمان را عجیب و ناآشنا بدانید. مراکزی برای مهاجران وجود دارد که مشاوره می دهند. در آنجا، شما و خانواده تان می توانید از مشاوره تخصصی و پشتیبانی مستقیم فرد به فرد و غیر بوروکراتیک بهره مند شوید. متوجه خواهید شد که چگونه این خدمات مشاوره می توانند در اینجا به شما کمک کنند.

مشاوره برای جوانان با سابقه مهاجرت

خدمات مشاوره مهاجرت برای مهاجران بزرگسال تقریباً برای هر موقعیتی در زندگی روزمره کمک می کند. در صورت نیاز، می توانید بدون توجه به اینکه قبلاً مدت طولانی در آلمان زندگی کرده اید، یا حتی اخیراً وارد آن شده اید از این خدمات تا سه سال استفاده کنید. خدمات مشاوره مهاجرت برای مهاجران بزرگسال در حال حاضر ۶۰۰ دفتر دارد. شما می توانید نزدیکترین سرویس مشاوره مهاجرت برای مهاجران بزرگسال را در وب سایت دفتر فدرال مهاجرت پیدا کنید.

 

انواع مختلف دوره‌ های ادغام

دوره های ادغام در آلمان انواع مختلفی دارند و هرکس باید باتوجه‌به موقعیتی که دارد در یکی از آن‌ها ثبت‌نام کند. این دوره‌ها شامل گزینه‌های زیر می‌شوند:

دوره برای بانوان

در این دوره‌ها مهارت‌های زبانی شما به سطحی می‌رسد که می‌توانید مشارکت فعال در زندگی داشته باشید. در طول این دوره با مدارسی که فرزندانتان می‌روند و با زنانی که علایق شبیه به شما دارند آشنا می‌شوید و یک خانم مدرس شما خواهد بود. در این مرکز شما خواهید توانست درباره موضوعاتی که علاقه دارید، مثلاً ابعاد مختلف زندگی زنان در آلمان و تربیت فرزندان بحث کنید.

دوره آموزشی برای پدر و مادرها

مدرسان این دوره‌ها معلمان مهدکودک و مدارس هستند و همراه با سایر پدر و مادرها در آن شرکت خواهید کرد. شما با زندگی فرزندان خود در مهدکودک و مدرسه آشنا می‌شوید تا بتوانید برای آینده آن‌ها بهتر تصمیم بگیرید. در این دوره ساختار نظام آموزشی آلمان را به شما توضیح می‌دهند و در پایان می‌توانید در انجام تکالیف به فرزند خود کمک کنید.

آزمون نهایی در این دوره ‌ها به چه صورت است؟

آزمون پایانی دوره های ادغام در آلمان شامل چند قسمت است که در هر بخش باید نمره مناسبی کسب کنید و مسئولان را قانع کنید تا گواهی ادغام به شما داده شود. این آزمون‌ها شامل گزینه‌های زیر هستند:

  • آزمون DTZ: این آزمون دربرگیرنده امتحان شفاهی و کتبی بوده و تایم آن ۱۰۰ دقیقه است. از بخش‌های مختلف این آزمون می‌توان تمرین‌های شنیداری و خواندنی را نام برد. قسمت شفاهی آزمون یک ربع است و باید با افراد شرکت‌کننده درباره موضوعی صحبت کنید.
  • آزمون A2 و B1: در یکی از بخش‌های speaking, reading و hearing باید به سطح استاندارد دست یابید و کسانی به سطح B1 نرسیده‌اند باید حداقل A1 را کسب کنند.
  • آزمون زندگی در آلمان: این امتحان درباره سیستم سیاسی و تنوع مذاهب در آلمان است و ۳۳ سؤال چهار گزینه‌ای دارد. زمان آن یک ساعت است و باید حداقل به ۱۵ تا ۱۷ سؤال جواب درست بدهید.
بهترین مراجع یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی

یادگیری زبان آلمانی در نگاه اول سخت و پرفشار به نظر می رسد. با این وجود، یادگیری زبان آلمانی با کمی اشتیاق، پشتکار و تمرین برای فارسی زبانان کاملا امکان پذیر و حتی شیرین است.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندید دوره های ادغام در کشور آلمان برای زمانی است که می خواهید مهارت های زبان آلمانی خود را بهبود بخشید. یا می خواهید درباره آداب و رسوم آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید. اگر شما نیز قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارید نیاز است در رابطه با دوره های ادغام کشور آلمان اطلاعات خود را بالا ببرید و در این دوره ها نیز شرکت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا دوره فشرده برای ادغام وجود دارد؟
بله؛ با شرکت در دوره‌های فشرده فقط ۴۳۰ واحد می‌گذرانید و زبان آلمانی را در سطح بالایی می‌آموزید و ۳۰ واحد هم درباره فرهنگ و تاریخ این کشور باید آموزش ببینید که باعث افزایش آگاهی شما می‌شود.
آیا دوره تکمیلی برای کسانی که زبان آلمانی را کامل نگرفته ‌اند وجود دارد؟
بله در دوره تکمیلی ۹۰۰ واحد درسی وجود دارد که شما را برای بازار کار در آلمان آماده می‌کند و با سیستم حقوقی این کشور به طور کامل آشنا می‌شوید. همچنین افراد زیادی را ملاقات می‌کنید.
برای افراد زیر ۲۶ سال چه دوره‌ ای مناسب است؟
دوره بزرگسالان جوان برای این افراد مناسب است و زبان آلمانی را تا سطح B1 به شما آموزش می‌دهند. همچنین در گروه‌های ۱۰ تا ۱۵ نفره با افراد هم سن خود کار می‌کنید و زبان خود را تقویت خواهید کرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناهید رستمی
1 سال قبل

ممنون از تیم خوب هرمس اپلای

کارشناس هرمس
پاسخ به  ناهید رستمی
1 سال قبل

ممنون از همراهی شما .

کادر هرمس اپلای