دوره پادفک

دوره پادفک

یکی از امکانات آموزشی که کشور روسیه برای دانشجویان بین المللی فراهم کرده، دوره پادفک می‌باشد. دانشجویان با شرکت در این دوره می‌توانند دانش و مهارت لازم برای تحصیل در دانشگاه های روسیه را به دست آورند. دوره پادفک به نوعی دوره ماقبل دانشگاه یا همان پیش دانشگاهی حساب می‌شود. ما در این مقاله به صفر تا صد موارد مربوط به دوره پادفک روسیه پرداخته ایم، تا با شرایط، قوانین، مدارک لازم و هزینه های پادفک به طور کامل آشنا شوید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

دوره پادفک چیست؟

دوره پادفک یک فرصت استثنایی و یک دوره پیش نیاز و  پیش دانشگاهی (Preparatory Course) می باشد که افراد قبل از ورود به دانشگاه های روسی باید آن را سپری کنند. دانشجویان باید  بر اساس رشته ی انتخابی خود، یک ترم زبان روسی یاد بگیرند و در ترم دوم بعد از کسب مهارت خواندن و نوشتن زبان روسی دروس پایه آن رشته را به زبان روسی بگذرانند. به عنوان مثال فردی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی روسیه را دارد، باید پادفک pre-medical را بخواند و متقاضی تحصیل در رشته های مهندسی باید پادفک engineering را بخواند. افرادی که در پایان دوره پادفک نمره قبولی کسب کنند، مستقیما وارد دانشکده می شوند. دانشجویانی که موفق به کسب نمره قبولی در این دوره ها نشوند مهلت دارند مجددا یک سال دیگر در کلاس های پادفک شرکت کنند.

طول دوره پادفک در روسیه معمولاْ  بین ۸ تا ۱۰ ماه می باشد  تقریبا شامل ۴ الی ۶ ساعت درس در طول روز می باشد .شروع دوره ها اول سپتامبر هر سال است. و زمان ثبت نام کلاس ها نیز از فروردین (April) تا اوایل مرداد (July) ادامه دارد.

دانش‌ آموختگان این رشته از دانشگاه های روسیه فقط در صورتی مدارکشان قابل‌ تأیید می باشد که تمام دروس را در طول مدت دوره آموزشی خود به زبان روسی گذرانده باشند.

دانشجویان در پایان این دوره توانایی صحبت کردن و خواندن و نوشتن  به زبان روسی رو خواهند داشت. و بعد از اتمام دوره ها به افراد مدرک معادل دیپلم دبیرستان اعطا می شود.  که به نوعی مجوز ادامه تحصیل در کشورهای روسی زبان مثل روسیه، بلاروس، گرجستان، اوکراین را به اشخاص می دهد .

منابع آموزشی مورد استفاده در دوره پادفک روسیه

منابع آموزشی مورد استفاده در دوره پادفک روسیه

  1. کتاب های دوره کاربردی آموزش زبان روسی
  2. کتاب آموزش و تمرین رسم الخط روسی
  3. مجموعه کتب مکالمه به روسی بر اساس متد آموزشی روسیه و آمریکا
  4. کتاب صرف افعال روسی
  5. فرهنگ لغت و شیوه استفاده از آن

مزایای گذراندن دوره پادفک روسیه

– تسلط به ۴مهارت خواندن ،نوشتن ،گفتگو و شنیداری به زبان روسی

(منظور از مهارت گفتگو توانایی بیان دیدگاه‌ ها بر پایه‌ی موضوع‌هایی است که در کتاب های درسی ذکر شده است. مهارت خواندن نیز توانایی خواندن و درک متن‌های ادبی و نیمه دشوار می باشد . مهارت نوشتن عبارتست از پر کردن پرسش‌نامه، نوشتن زندگینامه ‌و نوشتن نامه بر پایه‌ی موضوع‌های فراگیری شده. شنیدن نیز مهارتی ست که شامل دریافت مفهوم پرسش و دادن پاسخ می باشد)

مزایای گذراندن دوره پادفک روسیه

– آموزش زبان روسیه توسط اساتید روس زبان

– آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشور روسیه

– آشنایی بیشتر با علوم پایه (زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی)

– آشنایی  و ارزیابی شرایط دانشگاه ها برای ادامه تحصیل و تصمیم گیری درست برای انتخاب دانشگاه مورد نظر

– دریافت مدرک تعیین سطح روسی

هزینه دوره پادفک روسیه

با توجه به کالج یا دانشگاه مورد نظر دانشجویان برای ادامه تحصیل هزینه دوره ها متفاوت می باشد.

شهریه دوره پادفک : بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال

هزینه تحصیل در روسیه در مقطع پزشکی :۴۵۰۰ تا ۱۰۵۰۰ دلار در سال و این دوره ها برای دانشجویان مشمول بورسیه رایگان است.

مدارک لازم دوره پادفک

مدارک لازم جهت ثبت نام دوره پادفک بشرح ذیل است:

  • اصل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و گواهی ریز نمرات با تایید اداره کل آموزش و پرورش استان محل تحصیل و ترجمه رسمی با مهرهای قوه قضاییه و وزارت امورخارجه توسط یکی مترجمین رسمی روسی
  • ترجمه ریز نمرات دبیرستان و پیش دانشگاهی به زبان روسی
  • گذرنامه (در خصوص دانش آموزان پسر که خدمت نظام وظیفه شان را طی نکرده اند، اخذ گذرنامه پس از دریافت پذیرش از دانشگاه مورد تایید وزارت علوم انجام می شود)
  • عکس پرسنلی جدید تمام رخ با زمینه سفید ابعاد ۳.۵ * ۴.۵

مدارک لازم دوره پادفک

تحصیل دکتری در روسیه

تحصیل دکتری در روسیه

تحصیل دکتری در روسیه هر ساله متقاضیان زیادی دارد. زیرا دانشگاه ها شرایط و امکانات مناسبی را در این دوره به دانشجویان اعطا می کنند. کشور روسیه بنابر شرایط خاصی که دارد بسیار مورد استقبال دانشجویان مختلف قرار گرفته است.

شرکت در پادفک روسیه به کمک موسسه هرمس اپلای

همان‌طور که در این مقاله خواندید دوره پادفک روسیه یک فرصت عالی و یک دوره پیش نیاز تحصیلی دانشگاه در روسیه می باشد. ما در این مقاله به شرایط، هزینه ها و منابع آموزشی دوره پادفک پرداختیم. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به کشور روسیه را دارید می‌توانید از طریق کارشناسان ما اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید. اگر پیرامون دوره پادفک سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید، تا به سرعت پاسخگوی شما باشیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
منابع آموزشی مورد استفاده در دوره پادفک روسیه چه منابعی است؟
کتاب های دوره کاربردی آموزش زبان روسی- کتاب آموزش و تمرین رسم الخط روسی- مجموعه کتب مکالمه به روسی بر اساس متد آموزشی روسیه و آمریکا- کتاب صرف افعال روسی- فرهنگ لغت و شیوه استفاده از آن
مزایای گذراندن دوره پادفک چیست؟
– تسلط به ۴مهارت خواندن ،نوشتن ،گفتگو و شنیداری به زبان روسی – آموزش زبان روسیه توسط اساتید روس زبان– آشنایی بیشتر با فرهنگ و تمدن کشور روسیه– آشنایی بیشتر با علوم پایه (زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی)– آشنایی و ارزیابی شرایط دانشگاه ها برای ادامه تحصیل و تصمیم گیری درست برای انتخاب دانشگاه مورد نظر– دریافت مدرک تعیین سطح روسی
شهریه دوره پادفک روسیه چقدر است؟
بین ۲۵۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار در سال
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
2 سال قبل

ممنون بابت توضیحات درباره پادفک الان دیگه میدونم چیه

کارشناس هرمس
پاسخ به  محمد
2 سال قبل

سلام وقت بخیر .
ممنون از توجه شما .

کادر هرمس اپلای