راه های مهاجرت

انواع روش های مهاجرت

افرادی که به هر دلیلی قصد مهاجرت دارند، همیشه به دنبال راه های مهاجرت با توجه به شرایط خود هستند. گذشته حجم مهاجرت مردم به اندازه قرون اخیر بخصوص قرن ۲۱ نبوده است. در قرن ۲۱ کوچ از سرزمینی به سرزمینی دیگر به شکل وسیعی در حال گسترش است. از این رو اغلب مواقع کشورهای توسعه یافته مقصد مهاجران بوده اند. کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و… بیشترین سهم مهاجرین را به خود اختصاص داده اند. با ما همراه باشید تا در ادامه انواع روش های مهاجرت را برای شما توضیح دهیم.

مهم ترین دلایل مهاجرت در سال های اخیر عواملی همچون جنگ، رکود اقتصادی، تحصیل، کار و… بوده است. راه های گوناگونی برای این امر وجود دارد. که در ادامه به راه های مهاجرت اشاره ای خواهیم داشت. در صورتی که شما هم تمایل به زندگی در کشور دیگری را دارید کشور مورد نظر را انتخاب کنید و شرایط و راه های دریافت اقامت آن کشور را مطالعه فرمایید. در ادامه این مقاله از وبسایت موسسه مهاجرتی هرمس اپلای روش های مذکور را بیان می کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از راه های تقریباً مطمئن است. البته مطمئن از این لحاظ که بالاترین درصد موفقیت ویزا مربوط به ویزای تحصیلی است. علت موفقیت بالای ویزای تحصیلی در این است که بیشتر کشورها بعد از تحصیل امکان اقامت از طریق ویزای تحصیلی را به فارغ‌التحصیل نمی‌دهند. گفتن این موضوع لازم است که کشورهایی نظیر آلمان، اتریش و سایر کشورهای عضو شنگن و برخی از کشورهای دیگر امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری هم یکی از روش‌های پرطرف‌دار است. برتری که این روش نسبت به تحصیل دارد این است که زودتر به اقامت دائم تبدیل می‌شود. همچنین شما ضمن ورود به کشور مقصد سریعاً وارد کار شده و درآمد خواهید داشت؛ اما در تحصیل شما باید هزینه کنید. نکته مهمی که در روش کاری وجود دارد این است که شما نیاز به سابقه کاری و مدرک تحصیلی مرتبط دارید؛ در غیر این صورت امکان عدم اخذ ویزای کاری بالا خواهد رفت.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری یکی از روش‌های مهاجرت پرهزینه است. در روش سرمایه‌ گذاری، کشورها پروژه‌های نیازمند سرمایه‌ گذاری خود را اعلام می‌کنند. در ادامه کشور مذکور برای ترغیب افراد متمول خارجی به سرمایه‌ گذاری برای آن‌ها مزایایی در نظر می‌گیرد. اکثر مزایای پیش‌ بینی‌ شده در این روش اعطای پاسپورت یا اقامت دائم آن کشور است.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت

مهاجرت از طریق ثبت شرکت نیز همانند سرمایه‌ گذاری نیاز به توانایی مالی بالایی دارد و از بهترین راه های مهاجرت است. ثبت شرکت در خارج از کشور در برخی از کشورها به اقامت دائم منجر می‌شود. ثبت شرکت به دو شکل قابل‌ انجام است.

یک شکل آن شرکت در غالب عمومی است. در شرکت عمومی امکان هر گونه فعالیت اقتصادی وجود دارد. شکل دیگر ثبت شرکت به‌صورت شرکت خدماتی است. در شرکت خدماتی شما باید به میزان مشخصی اشتغال‌ زایی کنید. یک نکته را یادآور می‌شویم اینکه منظور از کارآفرینی، ثبت شرکت در غالب شرکت خدماتی و استخدام تعداد مشخصی نیروی کار است.

مهاجرت از طریق خرید ملک

مهاجرت از طریق خرید ملک در برخی از کشورها امکان‌ پذیر است. در خرید ملک ارزش ملک مورد نظر باید به حدنصاب اعلام شده از طرف کشور مقصد برسد. امکان اخذ اقامت از طریق خرید ملک در کشورهای نظیر اسپانیا، یونان، گرجستان و… وجود دارد.

مهاجرت از طریق تمکن مالی

مهاجرت از طریق تمکن مالی هم یکی از روش‌ های مخصوص افراد با توانایی مالی بالا است. در روش تمکن مالی شما باید اثبات کنید که ماهانه درآمد مشخصی دارید. این درآمد اعلامی باید بیشتر از مقدار تعیین شده توسط کشور مقصد باشد. بدین ترتیب باید درآمد شما از کشور مبدأ باشد. بدین معنی که شما به‌هیچ‌ وجه تا مدتی امکان اشتغال به کاری را نخواهید داشت. در این مدت باید توانایی مالی تعیین شده برای اداره زندگی خود در کشور مقصد را داشته باشید.

اخذ ویزا برای مهاجرت

شما برای مهاجرت به هر منطقه‌ای نیاز به دریافت ویزا دارید. ویزای مهاجرتی مربوط به فردی با ملیت خارجی است که قصد دارد به طور دائم در کشور دیگری کار یا زندگی کند. در اغلب موارد یکی از خویشاوندان یا یک کارفرما اسپانسر فرد متقاضی می‌شود و درخواست اخذ ویزا برای او را دارد.

البته باتوجه‌به تنوع در راه های مهاجرت ممکن است برخی افراد، از جمله کسانی که دارای استعدادهای خاص هستند یا افرادی که قصد سرمایه‌ گذاری در کشور مقصد را دارند و یا برخی از مهاجران خاص، بتوانند خودشان درخواست اخذ ویزا داشته باشند. در ادامه، درخواست اخذ ویزای فرد متقاضی از سوی سازمان مربوطه در کشور مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد. فرد باید در زمان ورود به کشور مورد نظر حتماً ویزای تأیید شده خود را به همراه داشته باشد. صاحب ویزا می‌تواند شهروند کشور مورد نظر به‌حساب بیاید.

مدارک لازم برای مهاجرت

راه‌ های مهاجرت زیاد هستند و قوانین مهاجرت در هر کشور متفاوت در نظر گرفته شده‌اند. شما باتوجه‌ به روش انتخابی خود و قوانین اخذ شده در کشور مدارک خاصی را آماده کنید؛ اما دراین‌ بین برخی مدارک در قوانین اغلب کشورها دیده می‌شوند و به‌ طورکلی می‌توان گفت مدارک رایجی هستند که برای مهاجرت باید آماده سازید. در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره شده است:

  • مدرک ازدواج: برای اینکه نشان دهید یک ازدواج واقعی میان شما و همسرتان وجود دارد باید یک کپی از مدرک ازدواج خود را بارگذاری کنید. نوع آماده‌ سازی این مدرک بستگی به کشور مورد نظر برای مهاجرت و جایی که در آن ازدواج کرده‌اید، دارد.
  • مدارک تولد: شما و تمام اعضای خانواده که قصد مهاجرت دارید باید مدرک اصل تولد یا کپی معتبر از آن را بارگذاری کنید.
  • اسناد مالی: اگر فردی اسپانسر شما شده باشد لازم است مدارک درآمد مالی خود را ارائه کند. این موضوع برای آن است که دولت مطمئن شود آن فرد توانایی مالی برای حمایت از شما در طول زمان اقامتتان را دارد.
  • پاسپورت: شما و هر فرد دیگری در خانواده که برای مهاجرت اقدام کرده است باید یک فتوکپی از پاسپورت معتبر فعلی خود داشته باشد. این کپی اغلب باید از صفحه‌ای باشد که در آن نام و تاریخ تولد شما ذکر شده است.

برای مهاجرت چه شرایط حداقلی نیاز است؟

برای اینکه بتوانید شهروند کشور دیگری شوید باید شرایط خاصی داشته باشید که در قوانین آن کشور درج شده‌اند. دراین‌ بین شرایط برای انواع راه‌ های مهاجرت شامل چند گزینه هستند که می‌توان گفت باید حداقل آن‌ها را داشته باشید؛ از جمله:

  • شرایط سنی: برای مهاجرت تنها به کشور دیگری باید حداقل سن شما ۱۸ سال باشد، مگر اینکه تحت سرپرستی فرد دیگری مهاجرت کنید.
  • سلامت بدنی: یکی از مهم‌ ترین پیش شرط‌هایی که برای دریافت شهروندی یک کشور دیگر باید داشته باشید سلامتی است. این یعنی از نظر معیارهای خاص در دولت آن کشور وضعیت فیزیکی و روانی شما حداقل در یک حالت متوسط باشد.
  • تست‌ های زبان: برای ورود به بسیاری از کشورها نیاز به تسلط به زبان انگلیسی وجود دارد و شما گاهی لازم است در آزمون‌های خاصی شرکت داشته باشید.
  • تحصیلات: خصوصاً زمانی که قصد مهاجرت کاری یا تحصیلی به کشور دیگری را دارید نیاز به یک مدرک تحصیلی خاص برای قبول درخواست شما وجود دارد.
مهاجرت

مهاجرت

مهاجرت تنها یک واژه ساده نیست! زندگی پر از هیجانات و فرصت های بی نظیر برای افراد است، شما فقط کافی است به دنبال این فرصت ها باشید. با اطلاعاتی جامع از مهاجرت، آینده ای بهتر پیش روی شما خواهد بود.

راهنمایی

چیزی که این روزها ذهن بسیاری از افراد را درگیر خود ساخته، مهاجرت است. بسیاری از افراد به دنبال رسیدن به یک زندگی بهتر و تحقق رؤیاهایی که در ذهن دارند به مهاجرت فکر می‌کنند؛ اما مهاجرت همیشه روند ساده‌ای ندارد. راه‌ های مهاجرت انواع مختلفی دارد، شما باید بر اساس شرایطی که دارید راه مناسبی برای خود انتخاب کنید. اگر برای آگاهی از روش های مهاجرت نیاز به راهنمایی دارید مؤسسه هرمس اپلای با بیش از 280 پرونده موفق مهاجرتی می‌تواند در طول این مسیر به شما کمک کند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
برای مهاجرت چه نوع مدارکی نیاز دارید؟
مدارکی که برای مهاجرت به کشور دیگری نیاز دارید تا حد زیادی به قوانین کشور مقصد شما بستگی دارند؛ اما دراین‌بین برخی مدارک مانند مدارک مالی، مدارک ازدواج، پاسپورت و مدارک تولد از جمله گزینه‌هایی هستند که در اغلب موارد به آن‌ها نیاز خواهید داشت.
آیا برای مهاجرت نیاز به دریافت ویزا وجود دارد؟
ویزای مهاجرتی به کسانی داده می‌شود که قصد دارند برای همیشه در کشور دیگری ساکن باشند یا به کار مشغول شوند. تقاضای این افراد برای اخذ ویزا از سوی دولت مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر تأیید شد فرد اجازه ورود به کشور مقصد را دارد.
چه پیش شرط ‌های متداولی برای مهاجرت وجود دارد؟
یکی از مهم‌ترین شرایط مهاجرت داشتن سلامت فیزیکی و شرط سنی اخذ اقامت آن کشور است. همچنین تسلط تقریبی به زبان انگلیسی و مدرک تحصیلی معتبر از شرایط لازم برای اغلب روش‌های مهاجرت است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای