کالج های کانادا

کالج های کانادا

بهترین رشته ‎های تحصیلی در کالج ‎های کانادا کدام رشته‎ ها هستند؟ حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا چه سنی است؟برای انتخاب این رشته ‎ها چه شرایطی لازم است؟ آیا در کانادا برای پذیرش دانشجویان ایرانی قوانین خاصی وجود دارد؟ این ‎ها سوالات رایجی هستند که دانشجویان در موسسه به طور مرتب از مشاورین ما در بخش مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا می‎پرسند. در این مطلب به طور کامل به این موضوع می‎پردازیم و بهترین رشته‌ هایی که می‎توانید برای تحصیل در کانادا  انتخاب کنید را به شما معرفی می‎کنیم. همچنین به شرایط لازم برای پذیرش دانشجو هم اشاره می‎کنیم.

هرمس

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تحصیل در کالج های کانادا

تحصیل در کالج های کانادا  بیشتر بر ارتقای سطح علمی (آکادمیک) و سطح دانش زبان دانشجویان تمرکز دارد و آنها را برای بازار کار کانادا بعد از فارغ التحصیلی آماده می کند. کاربردی بودن رشته مورد نظر بیشتر از جنبه های تئوری آن اهمیت دارد. برای  تحصیل در کالج های این کشور  باید نمره آیلتس ۶ به بالا ارایه دهید اما جای نگرانی نیست! چون همه ی کالج ها با نمره آیلتس پایین اجازه ی شرکت در دوره های ارتقا سطح زبان را به دانشجو می دهند و بعد از آوردن نمره قبولی در آیلتس، می توانند در کورس اصلی به تحصیل خود ادامه دهند.
کسی که قصد دارد در یکی از رشته ‎های تحصیلی در کالج‎ های کانادا ادامه تحصیل دهد، به طور خلاصه باید تمکن مالی کافی، مدرک زبان با نمره بالا، سابقه تحصیلی و رزومه قوی داشته باشد. در کانادا دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل اپلای می‎کنند و دانشگاه ‎ها کسی را پذیرش می‎کنند که تمامی موارد ذکر شده را داشته باشد.

نکته اصلی در پذیرش دانشجو در دانشگاه‎ های کانادا این است که مسئول پذیرش دانشجو، مجموعه سوابق را بررسی می‎کند. برای مثال اگر دانشجویی معدل پایینی دارد ولی یک مقاله را در یکی از نشریات علمی چاپ کرده باشد، شانس پذیرش او بیشتر می‌شود. در مثالی دیگر اگر دانشجویی مقاله نداشته باشد ولی نمره مدرک زبان او بالا و معدل مقطع قبلی هم A باشد، باز هم شانس پذیرش او بالاست.

در صورتی که با پذیرش شما در دانشگاه مقصد موافقت شده باشد، دعوت نامه برایتان ارسال می‎شود. با داشتن این دعوت نامه می‎توانید به سفارت کانادا بروید و برای ویزای تحصیلی درخواست دهید. بابت تشکیل پرونده هزینه ه‎ایی از شما گرفته می‎شود. پس از تشکیل پرونده و بررسی صحت مدارک، بعد از مدت کوتاهی ویزای تحصیلی شما صادر می‎شود. در صورتی که اشکالی در مدارک شما وجود داشته باشد، صدور ویزا با تاخیر انجام خواهد شد.

تحصیل در کالج های کانادا

میزان هزینه ی تحصیل در کالج های کانادا

شهریه های تحصیل در کالج های این کشور با توجه به  چندین عوامل مختلف مانند: دوره و مقطع تحصیلی، ایالتی که قصد تحصیل در آن را دارید، رشته تحصیلی و غیره می تواند متفاوت باشد. به طور نسبی برای دوره های کاردانی در حدود ۸۰۰۰ دلار کانادا  و برای مقطع کارشناسی تقریبا ۱۶۰۰۰ دلار کانادا می باشد.

مزیت‎ های تحصیل در کالج های کانادا

انتخاب یکی از رشته ‎های تحصیلی در کالج‎ های کانادا و زندگی دانشجویی در این کشور مزیت‎ های زیادی دارد. اولین مزیت تحصیل در کانادا، امنیت این کشور است. کانادا یکی از امن ترین کشورهای دنیاست. کانادا در مقایسه با کشور آمریکا از امنیت بیشتری برخوردار است. علاوه بر آن هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به سایر کشورها از جمله آمریکا و استرالیا، به مراتب کمتر است. بنابراین نیازی نیست دانشجو برای تحصیل در رشته ‎های تحصیلی در کالج ‎های کانادا تمکن مالی بالایی داشته باشد.

کسی که ویزای دانشجویی کشور کانادا را بگیرد، در صورتی که متاهل باشد می‎تواند به صورت همزمان برای همسر و فرزندان خود ویزا بگیرد. همراهان دانشجو اجازه کار در کشور کانادا را دارند. به‌علاوه خود دانشجو در دوران تحصیلی خود می‎تواند تا ۲۰ ساعت در هفته کار کند. بعد از اینکه دوره تحصیلی تمام شد، مجوز کار تمام وقت به فارغ التحصیلان داده می‌شود که با کمک این مجوز قادر خواهند بود ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کنند.

کاربرانی که متقاضی ویزای تحصیل در کانادا هستند، اما توانایی مالی چندانی ندارند، می‌توانند از امکانات ارزان ترین کالج ها در کانادا استفاده کنند که این مزایا شامل:

  • سیستم آموزشی با کیفیت: از جمله دلایل اصلی که دانشجویان، تحصیل در کانادا را انتخاب می‌کنند، بالا بودن سیستم آموزشی با کیفیت است. در حال حاضر 26 دانشگاه کانادا در رتبه بندی دانشگاه‌ های جهانی QS قرار دارند.
  • پروژه‌ های تحقیقاتی فراوان: کشور کانادا از جمله کشورهایی است که برای پروژه‌ های تحقیقاتی، بودجه‌ های مالی فراوانی در نظر می‌گیرد. به همین خاطر کشور کانادا، در زمینه پروژه‌ های تحقیقات پزشکی، علوم و فناوری محیط زیست، مخابرات همیشه حرف اول را می‌زند.
  • پایین بودن هزینه تحصیل: هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورها از جمله آمریکا و انگلستان، پایین‌تر است. به همین خاطر متقاضی می‌تواند با توجه به بودجه مالی خود، یکی از دانشگاه‌ های کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب کند.
  • کار در حین تحصیل: از دیگر مزیت‌ های تحصیل در ارزان‌ترین کالج‌ ها در کانادا، این است که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، مشغول به فعالیت، کسب درآمد و کار در کانادا شوند. کشور کانادا به دانشجویان بین‌ المللی این امکان را می‌دهد تا در هفته به مدت ۲۰ ساعت به صورت تمام وقت کار کنند.
  • فعالیت‌ های دانشجویی: دانشجویان در کانادا، این قابلیت را خواهند داشت از رویدادها، جشن‌ها و دیگر فعالیت‌هایی که در طی سال در شهر اجرا می‌شود، لذت ببرند. دانشجویان علاوه بر لذت بردن از محیط‌های جشن، می‌توانند با افراد جدید آشنا شوند و با آن ها ارتباط برقرار کنند.

مزیت‎ های تحصیل در کالج های کانادا

حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا چه سنی است؟

در نظر داشته باشید هیچ محدودیت سنی برای مهاجرت تحصیلی در کشور کانادا وجود ندارد، اما برای کسب امتیاز و پذیرش در بعضی از کالج‌ های خوب این کشور میانگین سنی ۲۵ تا ۳۵ در نظر گرفته شده است. مهاجران علاوه بر بررسی وضعیت اقتصادی خود باید شرایط سنی قابل‌ قبولی داشته باشند تا بتوانند امتیاز بالایی کسب کنند. در واقع در صورتی که واجد شرایط سنی باشید به حداکثر امتیاز لازم برای تحصیل در کالج‌ های این کشور دست پیدا می‌کنید.
ناگفته نماند افراد مسن نیز می‌توانند پذیرش شوند اما باید از مهارت یا تخصص ویژه‌ ای برخوردار باشند. داشتن تجربه شغلی کافی باعث پذیرش افراد مسن می‌شود اما این افراد در کالج‌ های کانادا سخت پذیرفته می‌ شوند. البته تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدارک تحصیلی معتبر تا حدودی سن بالای مهاجران را جبران می‌کند.

پذیرش تحصیلی تنها در صورتی ممکن است که فرد حداکثر ۳۵ سال سن داشته باشد. اما اگر شخصی در آزمون مربوط به تعیین سطح زبان به رتبه خوبی دست پیدا کند، در برقراری ارتباط با کشور و مردم کانادا موفق خواهد بود؛ بنابراین سن زیاد او مشکلی ایجاد نمی‌کند. در واقع با وجود اینکه حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا را رد کرده است اما به دلیل داشتن تحصیلات عالی بعضی از کالج‌ ها او را می‌پذیرند.
به خاطر داشته باشید اگر شخصی از فیلتر سنی کشور کانادا رد شود در آینده مشکلی برای او پیش نمی‌آید. بدین‌ معنا که کشور کانادا سیستمی حامی خانواده دارد و از مهاجرت‌ های بشردوستانه استقبال می‌کند.

همچنین افرادی که ۴۵ سال یا حتی بیشتر سن دارند، شامل شرایط تحصیلی نیستند. این افراد خیلی سخت در کالج‌ های کانادا پذیرفته می‌شوند. حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا یکی از بزرگ‌ترین مسائل روز مهاجران است. از آنجایی که افراد ۴۵ ساله هیچ امتیاز مثبتی دریافت نمی‌کنند، بنابراین به طور معمول هیچ کالجی آن‌ها را نمی‌پذیرد.
اگر ۴۵ سال یا بیشتر سن دارید، ناامید نشوید و از شرایط دیگری برای مهاجرت و ورود به کشور کانادا استفاده کنید. همانند پیشنهاد کاری، ارائه مدارک مبنی بر سطح بالای زبان انگلیسی یا ارائه مدارکی که نشان‌ دهنده مهارت‌ های ویژه‌ ای باشند.

۱۲ درصد از واجد شرایط بودن متقاضیان، به سن آن‌ ها بستگی دارد. این کشور بیشتر به دنبال جذب نیروی جوان است. افراد در بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال بیش از سایر متقاضیان مورد توجه و پذیرش قرار می‌گیرند. در سیستم امتیازدهی کشور کانادا، هر داوطلب باید به طور تقریبی ۱۲۰۰ امتیاز کسب کند. البته ۱۲۰۰ امتیاز بالاترین درجه کیفی برای پذیرش در یکی از کالج‌ های کانادا است.

حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا چه سنی است؟

• در صورتی که تمام شرایط پذیرش شخصی یا فردی را داشته باشید ۴۶۰ تا ۵۰۰ امتیاز کسب می‌کنید. این شرایط شامل شرایط اقتصادی، محدودیت سنی، سطح تحصیلات، مهارت در زبان انگلیسی، یا تجربه کاری خواهند بود.

• برای پذیرش در کالج‌ های کانادا علاوه بر رعایت کردن محدودیت سنی باید فرد بی‌ حاشیه‌ ای باشید. اگر مشکلات زناشویی در زندگی شما وجود دارد به طور قطع تنها ۴۰ امتیاز دریافت خواهید کرد.

• اگر سنی زیر حداکثر سن برای تحصیل در کالج‌ های کانادا را داشته باشید و همچنین بتوانید مهارت خاص خود را در آن کشور به کار گیرید، ۱۰۰ امتیاز دریافت خواهید کرد.

• و در آخر افراد واجد شرایطی که محدودیت سنی را رعایت می‌کنند و رتبه تحصیلی معتبری کسب کرده‌اند یا پیشنهادهای شغلی خوبی داشته‌اند، حدود ۶۰۰ امتیاز دریافت می‌کنند.

رشته پزشکی در کانادا

یکی از پرطرفدارترین رشته ‎های تحصیلی در کالج‎‌ های کانادا، رشته پزشکی است. برای انتخاب این رشته، شرایط سنی متقاضی اهمیت دارد. متقاضی باید ۱۸ الی ۲۰ سال سن داشته باشد و اگر سن او بالاتر است، احتمال پذیرش بسیار کاهش می‌یابد. تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی در کشور کانادا به دو روش امکان‌پذیر است. در روش اول دانش‌آموز خودش هزینه‎ های تحصیل و پرداخت شهریه را برعهده می‎گیرد و وارد دانشگاه می‏شود که در این حالت برای پذیرش، تمکن مالی او بررسی می‎شود.

در روش دوم، دانش‌آموز سابقه تحصیلی خیلی خوبی دارد که در این صورت به او بورسیه تحصیلی داده می‌‎شود. در صورتی که دانش‌آموز سابقه چاپ مقاله یا ثبت اختراع داشته باشد، شانس بیشتری برای گرفتن بورسیه تحصیلی خواهد داشت. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در کالج‌های کشور کانادا متفاوت است و بستگی به دانشگاه و شهر محل تحصیل دارد. در ادامه لیست دانشگاه ‎های پزشکی کانادا را ذکر کرده ‎ایم:

رشته پزشکی در کانادا

✔ دانشگاه تورنتو ✔ دانشگاه اتاوا
✔ دانشگاه مک گیل ✔ دانشگاه کوئین
✔ دانشگاه مونترال ✔ دانشگاه لاوال

 

رشته دندان پزشکی در کانادا

یکی دیگر از بهترین رشته ‎های تحصیلی در کالج‎ های کانادا رشته دندان پزشکی است که ۹ تخصص زیر را دارد:

  • ✔ بهداشت عمومی دندان
  • ✔ دندانپزشکی کودکان
  • ✔ ریشه درمانی
  • ✔ پروتز
  • ✔ رادیولوژی فک و دهان
  • ✔ ارتودنسی
  • ✔ جراحی فک و دهان
  • ✔ پاتالوژی دهان
  • ✔ درمان لثه

رشته دندان پزشکی در کانادا

دانشجو برای دریافت تخصص خود ۲ الی ۴ سال در دانشگاه های کانادا تحصیل می‎کند. در ضمن دانشجو برای پذیرش در رشته دندان پزشکی در کانادا، باید در آزمون‎ های سراسری دندان پزشکی شرکت کند. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته دندان پزشکی در دانشگاه‌ های کانادا رایگان نیست و هزینه یک دوره کامل دندان پزشکی از ۴۱ هزار تا ۲۲۰ هزار دلار متغیر است.

رشته علوم کامپیوتر

رشته‎ های مهندسی از جمله علوم کامپیوتر از بهترین رشته ‎های تحصیلی در کالج ‎های کانادا هستند که آینده شغلی دانشجو را تضمین می‎کند. کانادا یکی از کشورهای صنعتی دنیاست که اقتصاد خوبی دارد. در طی سال‎های اخیر استفاده از فناوری و رایانه در کانادا رشد زیادی داشته است و همین امر می‎تواند دلیل خوبی برای تحصیل در رشته علوم کامپیوتر در کشور کانادا باشد. در حال حاضر دولت کانادا بیش از ۲۰ هزار موقعیت شغلی برای فارغ‌ التحصیلان این رشته فراهم کرده است.

فارغ التحصیل رشته علوم کامپیوتر در کانادا سالی حدود ۷۰ هزار دلار درآمد دارد. این مبلغ حدود دو برابر حقوق معمول در کشور کاناداست. رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه‎ های کشور کانادا در تمامی مقاطع از لیسانس تا دکترا ارائه می‎شود. برای پذیرش گرفتن از این رشته، دانشجو مسیر خیلی سخت و پیچیده ‎ای ندارد. داشتن مدرک زبان انگلیسی و معدل خوب دو آیتم تاثیرگذار در پذیرش هستند.

رشته علوم کامپیوتر

رشته های تحصیلی اقتصاد

یکی از رشته های تحصیلی در کالج های کانادا، رشته اقتصاد است. فارغ التحصیلان این رشته در موسسات پژوهشی و ادارات دولتی کانادا استخدام خواهند شد. رشته اقتصاد در دانشگاه های تورنتو، آلبرتا، مک گیل و کویینز ارائه می‎شود. در مقاطع بالاتر امکان انتخاب گرایش ‎های مختلف از جمله اقتصاد مالی، اقتصاد رفتاری، اقتصاد انرژی و اقتصاد بین الملل وجود دارد. در حال حاضر فارغ التحصیلان رشته اقتصاد در کشور کانادا سالیانه حدود ۸۳ هزار دلار درآمد دارند. فرصت‎ های شغلی رشته اقتصاد در کانادا بعد از فارغ التحصیلی به شرح زیر است:

  • صنعت بیمه
  • موسسات مالی دولتی یا خصوصی
  • بنگاه ‎های سرمایه‌ گذاری کانادا
  • تدریس در دانشگاه
  • تحقیق و پژوهش به عنوان اقتصاددان

کسی که رشته اقتصاد را برای تحصیل در کشور کانادا انتخاب می‎کند، باید آگاهی اقتصادی و همچنین توانایی تحلیل و تجزیه مسائل مالی را داشته باشد. خلاقیت در حل مشکلات اقتصادی و ارائه راه حل جدید برای آن‌ها و داشتن تفکر منطقی از دیگر ویژگی های یک اقتصاددان است.

رشته های تحصیلی اقتصاد

رشته مهندسی برق

مهندسی برق یکی از رشته‎ های تحصیلی در کالج ‎های کانادا است که فارغ التحصیل این رشته بعد از اتمام دوره تحصیلی خود توانایی طراحی و بررسی سیستم‎ های الکترونیک و همچنین سیستم ‎های انتقال انرژی را خواهد داشت. بازار کار رشته مهندسی برق در کشور کانادا بسیار خوب است و کسی که متخصص برق باشد، حقوق بالایی دریافت خواهد کرد. دانشگاه تورنتو کشور کانادا به صورت خاص بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته برق است. دانشگاه تورنتو در زمینه برق رتبه ۲۷ دنیا را دارد. بعد از این دانشگاه، دانشگاه‌ های مک گیل، واترلو، آلبرتا و کوئین در رتبه‎ های بعدی قرار دارند.

رشته مهندسی برق

دولت کانادا بیش از ۱۸۰۰ موقعیت شغلی برای مهندسان برق ایجاد کرده است. مهندس برق در کشور کانادا به صورت میانگین سالی ۷۰ هزار دلار درآمد دارد. بیشترین جایی که در کانادا برای استخدام مهندس برق تقاضا وجود دارد، غرب کانادا است. در ادامه لیست گرایش ‏های این رشته را ذکر می‎کنیم:

✔ مخابرات ✔ سیستم‎ های کنترل
✔ تجهیزات ✔ مهندسی قدرت
✔ پردازش سیگنال ✔ الکترونیک

رشته های تحصیلی ریاضی

یکی دیگر از رشته ‏های تحصیلی در کالج‎‏ های کانادا، رشته ریاضی است. دوره تحصیلی این رشته در دانشگاه‎ های کانادا حدود ۴ سال است. علاقه‌مندان به رشته ریاضی برای تحصیل در این رشته باید شهریه پرداخت کنند. شهریه یکسال تحصیل در رشته ریاضی در مقطع لیسانس حدود ۳۳ هزار دلار است. لازم به ذکر است که مبلغ شهریه در مقاطع بالاتر کمتر می‎شود. شهریه دانشجو در مقطع ارشد و دکترا در رشته ریاضی حدود ۱۶ هزار دلار کانادا است. گرایش‎ های این رشته به شرح زیر است:

آنالیز ریاضیات کاربردی
جبر حساب
هندسه هندسه دکارتی
توپولوژی جبر ماتریسی

رشته های تحصیلی ریاضی

فارغ التحصیلان رشته ریاضی می‎توانند در موسسات تحقیقاتی و پژوهشی، موسسات دولتی، صنایع تولیدی و شرکت‎ های اقتصادی یا مدیریتی مشغول به کار شوند. ریاضی‌دانان به صورت متوسط سالیانه حدود ۵۱ هزار دلار حقوق دریافت می‎کنند.

رشته های تحصیلی مکانیک در کالج های کانادا

یکی از قدیمی‌ترین رشته ‎های تحصیلی در کالج ‎های کانادا، رشته مکانیک است. دانشجویان در رشته مهندسی مکانیک به طراحی و تحلیل سیستم‌ های مکانیکی می‌پردازند. فارغ التحصیلان این رشته می‎توانند به عنوان مهندس مکانیک، مهندس خودرو، مهندس قدرت، مهندس طراحی و مهندس مکانیک پروژه در کشور کانادا مشغول به کار شوند. بیشترین حقوقی که یک مهندس مکانیک در کشور کانادا می‎گیرد، ۷۲ هزار دلار است.

رشته های تحصیلی مکانیک در کالج های کانادا

چگونه برای گرفتن اقامت دائم کانادا بعد از اتمام دوره های کالج در کانادا اقدام کنیم؟

اخذ اقامت دائم کانادا پس از دوره های کالج، بسته به  استانی که در آن تحصیل کرده اید می تواند روش های متفاوتی داشته باشد. کانادا دارای ۱۱ استان است و هر کدام شرایط خاص خود را برای اخذ اقامت پس از اتمام دوره های کالج این کشور مطرح می کنند. مثلا بعضی استان ها بعد از کالج و سپس ادامه تحصیل، بلافاصله به شما اقامت دائم می دهند (البته بسته به شرایطی) و بعضی استان های دیگر بعد از پایان کالج و یا به طور کلی تحصیلات شما، اول اجازه کار می دهند و بعداز ۳ الی ۵ سال  کار میتوانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید.

اعزام دانشجو به کانادا

اعزام دانشجو به کانادا

معمولا قبل از اعزام دانشجو به کانادا باید شرایط جغرافیایی دانشگاه و هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی در آن منطقه را مورد بررسی قرار داد. در ادامه همراه ما باشید.

سخن آخر

دانشجویانی که می‎خواهند در کشور کانادا ادامه تحصیل دهند، باید شرایط لازم کالج های مورد نظر را داشته باشند. اغلب کالج‎ های کشور کانادا به سابقه تحصیلی دانشجو اهمیت زیادی می‌دهند. داشتن رزومه پر بار هم تاثیر زیادی در پذیرش دارد. برای مثال سابقه کار، سابقه شرکت در کنفرانس‌ های علمی، سابقه چاپ مقاله و غیره همگی مسیر پذیرش دانشجو را هموارتر می‌کنند. نمره زبان هم یکی از شرط‌های پذیرش دانشجو در کالج های کانادا است.

همچنین علاقه مندان می‌توانند با دارا بودن شرایط لازم برای دریافت پذیرش از کالج ها در کانادا، در مقاطع گوناگون مختلف اقدام کرده و با ارائه نامه پذیرش از این کالج‌ ها، برای درخواست ویزا اقدام کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
آیا پذیرش تحصیلی برای افراد ۴۵ ساله ممکن است؟
تحت شرایط بسیار خاص بله!
برای پذیرش در کالج های کانادا نیاز به چه مدرک زبانی وجود دارد؟
پذیرش در رشته های مختلف متفاوت است. اما بطور کلی دانشجویان بین المللی میبایست مدرک زبان آیلتس و یا تافل را داشته باشند که البته نمره قبولی برای هر رشته متفاوت است.
هزینه های تحصیل در کالج های کانادا چگونه است؟
هزینه ها با توجه به نوع رشته متفاوت هستند اما میتوان گفت بطور میانگین سالانه هزینه تحصیل بین 5 الی 10 هزار دلار کانادا میباشد. اما در رشته های پزشکی این هزینه ها متفاوت است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حاجی محمدی
2 سال قبل

واقعا از زحماتتون بابت این مقالات کامل سپاسگذارم. خیلی بینش و دورنمای کاملی از این دانشگاه ها و کشورهای مختلف به آدم میدید. خیلی برام مفید بود.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  حاجی محمدی
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم . خوشحالیم که این مقاله براتون مفید واقع بود

کادر هرمس اپلای