رشته IT در کانادا

رشته IT در کانادا؛ شرایط تحصیل و بازار کار

یکی از رشته های مورد علاقه دانشجویان ایرانی برای مهاجرت، تحصیل رشته IT کانادا است. این رشته‌ علاوه بر جذابیت بالایی که دارد بازار کار مناسبی نیز داشته و تقریباً شاغلین این حوزه بیکار نمی‌مانند. بر طبق آمار مهندسین ای تی و کامپیوتر هر ساله در لیست استخدام مورد نیاز دولت کانادا قرار داشته و دانشگاه‌های معتبر در کانادا این رشته‌ها را ارائه می‌دهند. برای ورود به رشته IT در کانادا لازم است با برخی از شرایط تحصیل در رشته IT کانادا آشنا شوید. شرایطی مانند شرایط ورود به رشته IT در کانادا، هزینه تحصیلی IT در کانادا و زمینه‌های کاری این رشته از جمله این اطلاعات هستند؛ تا انتها همراه ما باشید تا به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت رشته مهندسی کامپیوتر و IT

رشته فناوری اطلاعات (Information Technology) که به اختصار به آن IT گفته می‌شود در واقع یکی از زیرگروه‌های رشته مهندسی کامپیوتر است. این رشته به بررسی روش‌های ایجاد و توسعه سیستم‌های اطلاعاتی بر پایه برنامه‌های نرم افزای و سخت افزاری کامپیوتری می‌پردازد.

دانشجویانی که از این رشته دانش آموخته می‌شوند قادر خواهند بود به بهبود کارایی و بالا بردن قابلیت سیستم‌های اطلاعاتی شبکه‌های رایانه‌ای به‌منظور کارکرد صحیح و بدون وقفه کمک کنند.

در بسیاری از موارد افراد تفاوت بین رشته مهندسی کامپیوتر و IT را ندانسته و به اشتباه هر دو را یکی می‌دانند در حالی که این دو رشته تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. به زبان ساده می‌توان گفت رشته مهندسی کامپیوتر به فراگیری ساختارهای اساسی و تئوری کامپیوتر (سخت افزار و نرم افزار) می‌پردازد اما رشته IT این علوم را در سازمان پیاده ساخته و از آن در جهت پیشبرد اهداف استفاده می‌کند.

 

تحصیل رشته IT در کانادا

رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT در کانادا بسیار رایج و پرطرفدار بوده و بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا این رشته‌ها را به علاقه مندان ارائه می‌کنند. دانشگاه‌های تراز اول کانادا رشته IT را در سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا ارائه داده‌اند. دلیل این استقبال گسترده نیز رشد سریع فناوری‌ها و اهمیت بالای زیرساخت‌های اطلاعاتی در سازمان‌ها و ادارات است که باید توسط مهندسین IT اداره و بروز رسانی شود.

رشته IT در کانادا کاملاً به‌صورت عملی و در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز به دانشجویان تدریس می‌شود. البته این رشته دروس تئوری نیز دارد اما در مقایسه با دروس عملی و آزمایشگاهی بسیار کمتر هستند. برای پذیرش در هر یک از رشته‌های IT و مهندسی کامپیوتر در کانادا شرایط و قوانین خاصی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود البته این قوانین در این دو رشته شباهت زیادی با هم دارند.

تحصیل در رشته IT در کانادا در مقطع کارشناسی

تمرکز اصلی دروس مقطع لیسانس در رشته IT در کانادا بر محورهایی مانند کامپیوتر و فناوری بوده و اکثر دوره‌های IT در کشور کانادا مباحثی مانند طراحی وب، مهارت‌های برنامه نویسی، شبکه و پایگاه داده‌ها را در محدوده وسیعی را در بر می‌گیرد. تفاوت اصلی مقطع کارشناسی در مهندسی کامپیوتر و IT این است که در دوره لیسانس مهندسی کامپیوتر دروسی مانند تئوری‌های اطلاعاتی و مدیریتی نیز تدریس شده و از دانشجویان این انتظار وجود دارد که این مباحث را بخوبی فرا بگیرند.

رشته فناوری اطلاعات یا IT بیشتر از هر چیز بر جنبه‌های ارتباطی این علم تأکید دارد در حالی که رشته علوم کامپیوتر و مهندسی بر علم رایانه تمرکز کرده است. طول دوره تحصیلی در مقطع لیسانس رشته IT در کانادا ۴ ساله است. از شرایط اصلی ورود به این رشته در مقطع لیسانس در کانادا می‌توان داشتن مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و گذراندن دروس پیش نیاز را نام برد.

تحصیل در رشته IT در کانادا در مقطع کارشناسی ارشد

رشته مهندسی IT یا فناوری اطلاعات در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا وارد مباحث تخصصی این رشته شده و به‌طور فنی فناوری‌های پیشرفته در این صنعت را بررسی می‌کند. گذراندن رشته IT معمولاً بین ۱ تا ۲ سال زمان می‌برد و به شرایط دانشگاه و نوع دوره‌ای که انتخاب شده است بستگی دارد. دوره کارشناسی ارشد IT در کانادا بیشتر بر روی تئوری‌ها و مباحث عملی این رشته تأکید دارد و می‌توان گفت مهم‌ترین مهارت‌های مورد نیاز برای پذیرش در این رشته و ارشد مهندسی کامپیوتر داشتن مهارت‌های ریاضی و محاسبات پیشرفته است.

تمامی متقاضیانی که در رشته‌های کامپیوتر، مهندسی نرم افزار، آی‌تی، الکترونیک و برق دارای مدرک لیسانس هستند می‌توانند برای مقطع فوق لیسانس رشته IT را در دانشگاه‌های کانادا انتخاب کنند. برخی از دانشگاه‌های کانادا برای پذیرش کارشناسی ارشد IT مدارکی مانند مدرک GRE و همچنین مدرک زبان آیلتس با نمره زبان ۶.۵ را از دانشجو می‌خواهند. البته نمره آیلتس با توجه به انتخاب دانشگاه ممکن است متفاوت باشد.

 

رشته it در کانادا در مقطع دکتری

پذیرش در دوره دکترا IT یا فناوری اطلاعات در دانشگاه‌های کانادا کمی پیچیده بوده و تنها کسانی قادر به پذیرش ر این مقطع هستند که دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده و کارهای پژوهشی و علمی گسترده‌ای در این زمنیه داشته باشند؛ به‌عبارتی داشتن رزومه پژوهشی و مقاله و پژوهش در این زمینه برای پذیرش در مقطع دکترا IT در کانادا لازم و ضروری است. دوره دکترا IT در کانادا مباحثی مانند تحقیق و توسعه سیستم‌های کامپیوتری و اطلاعاتی جدید به همراه دوره‌های آموزش تجارت الکترونیک، برنامه ریزی خطی، شبیه ساز و… را شامل می‌شود.

دوره دکترا IT در کانادا معمولاً ۴ ساله است و گذراندن این دوره مانند دوره فوق لیسانس، متقاضی باید نمره آیلتس بالاتر از ۶ ارائه کرده و برخی از دانشگاه‌ها نیز باید مدرک GRE داشته باشند.

رشته it در کانادا در مقطع دکتری

بهترین دانشگاههای کانادا برای رشته IT

دانشگاه‌های کانادا یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی دنیا را داشته و دانشگاه‌های این کشور از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردارند. به‌دلیل اهمیت بالای رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT در کشور کانادا تنها دانشگاه‌های برتر این رشته‌ها را ارائه می‌کنند دانشگاه‌هایی که رتبه‌های برتر جهانی را نیز دارند. در ادامه با برخی از دانشگاه‌های برتر کانادا که رشته IT را ارائه می‌کنند آشنا می‌شویم.

 

دانشگاه اوتاوا University of Ottawa

دانشگاه اوتاوا دانشکده مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر خود را در سال 1997 با هم ادغام کرده و هم اکنون چندین تخصص از جمله رشته IT را به دانشجویان ارائه می‌کند. دانشجویان با به‌کارگیری سیستم Accelerated Stream می‌توانند دروه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به‌صورت پیوسته و ۵ ساله بگذرانند. دانشکده علوم کامپیوتر و IT اوتاوا بر اصول پردازش و جنبه‌های واقعی برنامه‌های آن تمرکز دارد.

دانشگاه مونترال University of Montreal

دانشگاه مونترال یکی از دانشگاه‌های معتبر فرانسوی زبان مونترال است که رشته علوم کامپیوتر و IT در سطح بسیار معتبری در این دانشگاه ارائه می‌شود. بر خلاف تصور بسیاری از افراد تنها دانشگاه مک گیل در مونترال نبوده و این دانشگاه معتبر نیز عضو U15 است؛ گروهی که از 15 دانشگاه برتر پژوهشی در کانادا تشکیل شده است. گروه علوم کامپیوتر و IT در دانشگاه مونترال چهار سطح داشته و رشته‌های متنوعی در زمینه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد.

دانشگاه واترلو University of Waterloo

دانشگاه واترلو کانادا یکی از بهترین دانشگاه‌های جهان در رشته علوم کامپیوتر و IT است که بیش از 70 دوره تخصصی در مباحث مختلف را به دانشجویان ارائه می‌دهد. آموزش تعاون یکی از محورهای اصلی آموزش در این دانشگاه است که برای دانشجویان این امکان را فراهم کرده است که حداکثر 2 سال سابقه کاری با حقوق نیز داشته باشند. دانشگاه واترلو در قلب بخش فنی کانادا قرار داشته و این امکان را برای دانشجویان فراهم می‌کند که در شرکت‌های محلی نیازمند به متخصص IT و کامپیوتر مشغول به کار شده و بخشی از هزینه تحصیل و زندگی خود را تأمین کنند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا University of British Columbia

دانشگاه بریتیش کلمبیا یا UBC یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین دانشگاه‌های کانادا است که دانشکده IT و علوم کامپیوتر نیز دارد. دانشکده علوم کامپیوتر این دانشگاه در سال 1968 تأسیس شده است و یکی از برجسته‌ترین مؤسسات پژوهشی در کانادا محسوب می‌شود. می‌توان گفت دانشگاه بریتیش کلمبیا با داشتن تنوع دانشجویی، موقعیت مکانی عالی و سطح علمی بالایی که دارد یک انتخاب خوب برای تحصیل در رشته IT کانادا است.

دانشگاه کارلتون Carleton University

دانشگاه کارلتون نیز یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا است که رشته‌های علوم کامپیوتر و IT را نیز ارائه می‌کند. کارتون در اوتاوا در استان انتاریو واقع شده است و تأسیس دانشکده علوم کامپیوتر آن به سال 1980 بر می‌گردد. ابتدا تنها مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر و IT در این دانشگاه ارائه شد اما هم اکنون انواع دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته IT، مهندسی کامپیوتر و علوم کامپیوتر ارائه می‌شود. این دانشگاه با داشتن نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف رشته IT مانند امنیت رایانه و اینترنت، توسعه بازی‌های رایانه‌ای و علوم داده برای علاقه مندان به این رشته انتخاب خوبی است.

دانشگاه مک گیل McGill University

دانشگاه مک گیل یکی از دانشگاه‌های برتر کانادا است و تعجبی ندارد که دانشکده علوم کامپیوتر و IT آن نیز از اعتبار بالایی برخوردار باشد. بودجه پژوهشی دانشکده علوم کامپیوتر مک گیل یکی از بالاترین بودجه‌های پژوهشی در این زمینه در کانادا است و در رتبه دوم قرار دارد. دانشکده IT مک گیل 34 عضو هیئت علمی و 60 دوره دکترا داشته و دانشجویان مک گیل می‌تواند از بین 10 دوره ارائه شده یکی را انتخاب کنند. شرایط کار با حقوق نیز در این دانشگاه وجود دارد که منجر به بالا رفتن تجربه دانشجو نیز می‌شود.

 

دانشگاه مک مستر McMaster University

مانند بسیاری از دانشگاه‌های کانادا رشته علوم کامپیوتر و IT دانشگاه مک مستر در دانشکده مهندسی ارائه شده و این دانشگاه نیز یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل رشته IT در کانادا است. در این دانشگاه دانشجویان علوم کامپیوتر و IT با مباحثی مانند برنامه نویسی، طراحی سیستم‌های اطلاعاتی و توسعه پایگاه‌های داده نیز آشنا شده و دروه‌های تخصصی مانند مکاترونیک، مهندسی نرم افزار و حتی سلامت الکترونیک را می‌گذرانند. درصد بالایی از فارغ التحصیلان رشته IT دانشگاه مک مستر بعد از فارغ التحصیلی و کمتر از دو سال کار مورد نظر خود را پیدا می‌کنند.

دانشگاه آلبرتا University of Alberta

دانشگاه آلبرتا یکی از قدیمی‌ترین دانشکده‌های علوم کامپیوتر کانادا را دارد زیرا این دانشکده در سال 1964 پیش از یک دهه قبل از ورود اولین رایانه شخصی به بازار تأسیس شده است. این دانشگاه بزرگترین دپارتمان کامپیوتر و IT را در کانادا داشته و هر ساله دانشجویان زیادی برای تحصیل رشته IT وارد این دانشگاه می‌شوند. دانشگاه آلبرتا در توسعه برخی از بزرگترین رایان های جهان کمک کرده است و در دانشکده علوم کامپیوتر و IT خود فرصت‌های تحقیقاتی زیادی در زمینه هوش مصنوعی، بازی‌های رایانه‌های، روباتیک و گرافیک رایانه‌های دارد.

هزینه تحصیل رشته IT در کانادا

کانادا از کشورهایی است که هزینه تحصیل در دانشگاه‌های آن نسبت به کشورهای هم رده مانند انگلستان، آمریکا و استرالیا کمتر و مقرون به صرفه است. یکی از مسائل اصلی پیش از عزیمت به کانادا برای تحصیل در دانشگاه‌های آن اطلاع از هزینه‌های تحصیل و زندگی در این کشور است. هزینه تحصیل در رشته IT در کانادا تفاوت چندانی با رشته‌های مهندسی کامپیوتر و دیگر رشته‌های فنی ندارد اما آنچه تعیین کننده است انتخاب دانشگاه، گرایش و شهر محل زندگی است. البته هزینه تحصیل در مقاطع مختلف کارشناسی ارشد و دکترا نیز متفاوت است. به‌طور کلی هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر و IT در مقطع کارشناسی ۵۵ هزار دلار کانادا در سال و هزینه تحصیل در رشته کامپیوتر و IT در مقطع کارشناسی ارشد در حدود ۵۲ هزار دلار کانادا است. البته این هزینه‌های مربوط به سال ۲۰۲۱ بوده و ممکن است تغییر کند.

هزینه تحصیل رشته IT در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا در حین تحصیل با توجه به شهر محل سکونت و شرایط زندگی هر فرد متفاوت است و نمی‌توان رقم مشخصی را برای آن تعیین کرد. به‌طور میانگین هزینه ماهانه خورد و خوراک و سایر هزینه‌ها مانند اینترنت، حمل و نقل و.. البته بجز مسکن و اقامت در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا است. هزینه سکونت در خوابگاه دانشجویی کانادا بستگی به شهر مورد نظر داشته و بین ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادا در سال است.

هزینه اجاره مسکن در کانادا برای دانشجویان

دانشجویان خارجی و بین المللی معمولاً در سال اول تحصیل در دانشگاه خوابگاه دانشجویی را انتخاب کرده و در سال‌های بعد به‌تدریج از خوابگاه خارج می‌شوند. قیمت خانه در کانادا گران است و خرید آن نیاز به بودجه زیادی دارد. اجاره خانه در کانادا نیز بسته به شهر محل سکونت به‌طور میانگین بین ۲۲۰ تا ۷۵۰ دلار هزینه دارد. خوب است بدانید دانشگاه‌های زیادی در کانادا به دانشجویان بورسیه تحصیلی می‌دهند که دانشجویان می‌توانند برخی از هزینه‌های تحصیلی خود را تأمین کنند. این بورسیه‌ها بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص پیدا می‌کند. این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دارای سطح علمی بالا و امتیازات پژوهشی باشند.

هزینه اجاره مسکن در کانادا برای دانشجویان

دانشجویان خارجی و بین المللی معمولاً در سال اول تحصیل در دانشگاه خوابگاه دانشجویی را انتخاب کرده و در سال‌های بعد به‌تدریج از خوابگاه خارج می‌شوند. قیمت خانه در کانادا گران است و خرید آن نیاز به بودجه زیادی دارد. اجاره خانه در کانادا نیز بسته به شهر محل سکونت به‌طور میانگین بین ۲۲۰ تا ۷۵۰ دلار هزینه دارد. خوب است بدانید دانشگاه‌های زیادی در کانادا به دانشجویان بورسیه تحصیلی می‌دهند که دانشجویان می‌توانند برخی از هزینه‌های تحصیلی خود را تأمین کنند. این بورسیه‌ها بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اختصاص پیدا می‌کند. این بورسیه به دانشجویانی تعلق می‌گیرد که دارای سطح علمی بالا و امتیازات پژوهشی باشند.

شرایط بورسیه رشته IT در کانادا

همانطور که گفته شد رشته IT یکی از رشته‌های پرطرفدار در کانادا است اما دانشجویان معمولاً برای تأمین هزینه‌های تحصیلی خود به مشکل برخورده و سعی می‌کنند از بورسیه تحصیلی دانشگاه استفاده کنند. اخذ بورسیه یکی از روش‌های پرطرفدار بین دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی به کانادا است.

بورسیه رشته کامپیوتر و IT در کانادا بیشتر در مقاطع ارشد و دکترا داده می‌شود. این دو رشته نیز مانند دیگر رشته‌های مهندسی و سایر رشته‌ها دارای بورسیه فاند و اسکالر شیپ هستند. اسکالر شیپ تنها بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانشجو را پوشش می‌دهد اما بورسیه فاند تمامی هزینه‌ها را در بر می‌گیرد.

 

نوع دیگر بورسیه‌های تحصیلی در کانادا شامل بورسیه دانشگاهی و بورسیه دولتی است که بورسیه‌های دولتی شرایط و ویژگی‌های بهتری دارند. نکته مهم برای دریافت بورسیه تحصیلی در رشته کامپیوتر و IT این است که تمامی افراد نمی‌توانند به آسانی بورسیه تحصیلی را دریافت کنند. تنها دانشجویانی که رزومه تحصیلی قوی، مقالات علمی و ISI، مدرک و نمره زبان بالا و… داشته باشند می‌توانند درخواست بورسیه دانشجویی بدهند تا بررسی شده و بعد از واجد شرایط شدن از آن استفاده کنند.

برخورداری از بورسیه در مقطع کارشناسی بسیار سخت بوده و میزان بورسیه اختصاص یافته نیز کم است. بورسیه تحصیلی رشته کامپیوتر و IT در دانشگاه‌های کانادا در ازای انجام پروژه‌های تحقیقاتی به دانشجو داده می‌شود و دریافت بورسیه در مقطع دکترا رشته IT نیز معمولاً با انجام پروژه‌های تحقیقاتی و یا تدریس در حین تحصیل ممکن است.

بازار کار رشته IT در کانادا

مشاغل مربوط به رشته آی تی یا فناوری اطلاعات و سایر رشته‌های مرتبط با کامپیوتر به‌دلیل رشد بالای تکنولوژی جز یکی از آینده دار ترین رشته‌های سراسر جهان است. بنابراین می‌توان گفت این رشته تحصیلی نیز در کانادا محبوبیت زیادی داشته و بازار کار آن نیز رونق زیادی دارد. کانادا یکی از بهترین کشورها برای کار در حوزه IT است و دلیل آن نیز گستردگی زیاد فعالیت‌ها و مشاغل مختلف در زمینه IT در تمامی مقاطع است. فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا به آسانی قادر به کار و فعالیت در تمامی مشاغلی هستند که به نوعی با کامپیوتر در ارتباط است.

رشته IT یا فناوری اطلاعات در تمامی برنامه‌های استخدامی دولت کانادا حضور دارد. این برنامه‌های متنوع به فارغ التحصیلان این رشته که دارای تخصص و مهارت ویژه‌ای هستند کمک می‌کند تا بدون داشتن پیشنهاد کاری تنها از طریق این برنامه‌های استخدامی به کانادا مهاجرت کرده و در حوزه کاری رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

 

از مشاغل حوزه IT و کامپیوتر که بازار کار خوبی در کانادا دارند، می‌توان موارد زیر را نام برد:

✔ مشاوران و تحلیلگران سیستم‌های اطلاعاتی

✔ تحلیل گران پایگاه داده و مدیران داده

✔ مهندسان نرم افزار و طراحان

✔ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان

✔ طراحان وب و توسعه دهندگان

✔ متخصصان امنیت سایبری

✔ هوش مصنوعی

✔ تحلیل داده

✔ مکاترونیک و روباتیک

یکی از مزیت‌های تحصیل رشته IT در کانادا امکان کار عملی در حین تحصیل است که علاوه بر حقوق، تجربه کاری برای دانشجو نیز محسوب شده و بخشی از هزینه‌های زندگی در کانادا را نیز تأمین می‌کند.

میزان درآمد رشته IT در کانادا

مشاغل مربوط به رشته IT یا فناوری اطلاعات از جمله شغل‌های پردرآمد در کانادا است. به‌دلیل اشتراک زیاد رشته مهندسی کامپیوتر و آی‌تی میزان درآمد فارغ التحصیلان این دو رشته برابر است. میزان درآمد مهندس IT در کانادا به‌طور متوسط 77 هزار و 415 دلار کانادا است. حقوق و درآمد سالانه شاغلان در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT کمترین آن 39 هزار دلار و بیشترین آن 112 هزار دلار است. میانگین حقوق ساعتی در کانادا 29 دلار است که این مقدار برای شاغلان بخش IT بیشتر بوده و به 39 دلار می‌رسد. این آمار و ارقام نشان از پتانسیل بالای رشته IT برای اشتغال در کانادا است. مشاغل مربوط به حوزه فناوری اطلاعات، از پردرآمدترین مشاغل کشور کانادا به شمار می‌روند.

میزان درآمد رشته IT در کانادا

مهاجرت کاری متخصص IT و مهندس کامپیوتر به کانادا

برای مهاجرت مهندسین کامپیوتر و IT به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور می‌توان از برنامه‌های دولتی مخصوص اسکلید ورکر (Skilled Worker) نیروی متخصص فدرال و سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry) استفاده کرد. این دو روش برای اولین بار در سال 2015 به‌عنوان روش‌های اخذ اقامت دائم کانادا برای افرادی که واجد شرایط هستند اتخاذ شده است.

روش اکسپرس اینتری این امکان را برای متقاضی فراهم می‌کند تا با پر کردن فرم‌های ویژه و نام نویسی در اکسپرس اینتری یا وورد سریع و ثبت سابقه کاری، رزومه و پیشنهاد کاری معتبر به‌صورت خودکار امتیاز خود را مشخص کرده و شانس خود برای اقامت دائم کانادا را امتحان کند.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان هستند، زندگی در کانادا گزینه‌ی جذابی است.

تحصیل رشته IT کانادا به کمک هرمس اپلای

رشته IT در کانادا از محبوب‌ترین و پر درآمدترین رشته‌های دانشگاهی کانادا محسوب می شود که هر ساله دانشجویان زیادی راغب به تحصیل در این رشته هستند. با داشتن اطلاعات جامع و کامل درباره تحصیل رشته IT کانادا و کمک گرفتن از مشاوران مجرب می‌توانید برای تحصیل و یا کار در این رشته به کانادا مهاجرت کنید. یک مشاور حرفه‌ای و کاربلد به شما کمک می‌کند تا بتوانید در یک دانشگاه معتبر نام نویسی کرده و در صورت ممکن از بورسیه دانشجویی نیز برخوردار شوید. در این بخش به طور کامل به شرایط تحصیل در رشته IT کانادا پرداختیم، اگر سوالی دارید در قسمت نظرات مطرح کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
هزینه زندگی دانشجویی در کانادا چقدر است؟
به‌طور میانگین هزینه ماهانه خورد و خوراک و سایر هزینه‌ها مانند اینترنت، حمل و نقل و.. البته بجز مسکن و اقامت در حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار کانادا است.
هزینه سکونت در خوابگاه دانشجویی کانادا چقدر است؟
هزینه سکونت در خوابگاه دانشجویی کانادا بستگی به شهر مورد نظر داشته و بین ۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰ دلار کانادا در سال است.
تحصیل در رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT در کانادا چگونه است؟
رشته‌های مهندسی کامپیوتر و IT در کانادا بسیار رایج و پرطرفدار بوده و بسیاری از دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر کانادا این رشته‌ها را به علاقه مندان ارائه می‌کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رقیه سلیمی
2 سال قبل

وای خدای من. این رویای منه که بتونم در رشته آی تی و اونم در بهترین کشور دنیا یعنی کانادا تحصیل کنم. واقعا یعنی امکانش هست که بتونیم در این کشور ادامه تحصیل بدم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  رقیه سلیمی
2 سال قبل

سلام بله برای اینکه شرایطتون ارزیابی بشه میتونید فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون راهنماییتون کنند

کادر هرمس اپلای