رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران و هر آنچه که نیاز دارید در این مقاله برای شما گرداوری شده است که از شما دعوت به مطالعه می شود. یکی از سوالات اصلی دانشجویان هنگام اپلای به کشور و دانشگاه مقصد، رتبه و اعتبار آن می باشد. اهمیت رنک دانشگاه ها به گونه ای است که سالیانه رنک بندی های مختلفی توسط موسسات ارائه می شود. یکی از معتبر ترین موسسات QS می باشد.

گزارش رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران در سال 2023 بصورت سالانه و توسط وب سایت QS  ارائه می شود، در این رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جهان و ایران هم در سال 2023 رده بندی شده اند. در این رتبه بندی اسامی ۱۰۰۰ دانشگاه از ۷۷ کشور قرار دارد. این رنکینگ بر اساس کیفیت آموزشی و اعتبار دانشگاه ها تنظیم شده است و از 6 شاخص جهت امتیاز دهی و رتبه بندی تشکیل شده است.

آخرین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان دانشگاه 2023 این موضوع را نشان می دهد که دانشگاه MIT ایالات متحده رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و دانشگاه کمبریج که پیش از این برای 6 سال متوالی رتبه نخست بود، به رتبه دوم و دانشگاه آکسفورد رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

سایت بررسی کننده رتبه بندی دانشگاه های جهان

به منظور بررسی رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران باید به سراغ سایت‌های خاصی بروید که در این زمینه فعالیت می‌کنند. در واقع یک سری سایت‌های ویژه به‌صورت سالانه باتوجه‌به فاکتورهای مختلف، بسیاری از دانشگاه‌های جهان را به‌صورت کاملاً جزئی مورد بررسی قرار می‌دهند. نتیجه این بررسی‌ها نیز به‌صورت فهرست‌های مختلفی در اختیار کاربران و موسسات قرار می‌گیرد.

سایت‌هایی مانند QS World University Rankings، Times Higher Education World University Rankins و Academic Ranking of World Universities از جمله سایت‌هایی هستند که به بررسی و رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان می‌پردازند.

با تحلیل معیارهای مختلفی از جمله تأثیرگذاری تحقیقات، شاخص‌های آموزشی، شاخص‌های شهرت و جوامع آکادمیکی، این سایت‌ها دانشگاه‌های مختلف را در سطوح متنوعی دسته‌بندی می‌کنند. با استفاده از این سایت‌ها، می‌توانید به رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان دسترسی پیدا کرده و براساس نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. این سایت‌ها برای افرادی که قصد اپلای در دانشگاه‌های برتر جهان را دارند، بسیار مفید واقع می‌شوند.

بهترین دانشگاه های ایران برای اپلای

همان‌طور که گفته شد، شناخت رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران برای افرادی که به دنبال آينده‌ای روشن هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. در ایران، بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی وجود دارند که به دلیل تاثیرگذاری بالا و استانداردهای بین المللی در حوزه ی آموزشی،‌ مورد توجه دانشجویان خارجی قرار می‌گیرند.

در ادامه به برخی از بهترین دانشگاه‌های ایران برای اپلای اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که این لیست ترتیبی ندارد و بسته به رشته تحصیلی و دغدغه‌های شخصی، انتخاب دانشگاه مناسب برای اپلای متفاوت خواهد بود. شما می‌توانید هریک از دانشگاه‌های زیر را برای اپلای انتخاب کنید:

  • دانشگاه تهران
  • دانشگاه شهید بهشتی
  • دانشگاه صنعتی شریف
  • دانشگاه علم و صنعت ایران
  • دانشگاه تربیت مدرس
  • دانشگاه فردوسی مشهد
  • دانشگاه تبریز
  • دانشگاه شیراز
  • دانشگاه اصفهان
  • دانشگاه یزد

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران

لیست ۵۰ دانشگاه برتر جهان در سال 2023 را مشاهده می کنید:

رتبه بندی دانشگاه محل
  ۱ موسسه فناوری ماساچوست (MIT) ایالات متحده
  ۲ دانشگاه کمبریج انگلستان
  ۳ دانشگاه آکسفورد انگلستان
  ۴ دانشگاه هاروارد ایالات متحده
  ۵ دانشگاه استنفورد ایالات متحده
  ۶ کالج امپریال لندن انگلستان
  ۷ دانشگاه ETH زوریخ سوئیس
  ۸ دانشگاه ملی سنگاپور سنگاپور
  ۹ دانشگاه UCL انگلستان
  ۱۰ دانشگاه کالیفرنیا (Berkeley) ایالات متحده
  ۱۱ دانشگاه شیکاگو ایالات متحده
  ۱۲ دانشگاه ییل (Yale University) ایالات متحده
  ۱۳ دانشگاه پنسیلوانیا ایالات متحده
  ۱۴ دانشگاه کالیفرنیا (Los Angeles) ایالات متحده
  ۱۵ دانشگاه شیکاگو ایالات متحده
  ۱۶ دانشگاه پرینستون ایالات متحده
  ۱۸ دانشگاه کالج لندن انگلستان
  ۱۷ دانشگاه تورنتو کانادا
  ۱۹ دانشگاه میشیگان (Ann Arbor) ایالات متحده
  ۲۰ کالج امپریال لندن انگلستان
  ۲۱ دانشگاه کالیفرنیا (San Diego) ایالات متحده
  ۲۲ دانشگاه کرنل ایالات متحده
  ۲۳ دانشگاه دوک ایالات متحده
  ۲۴ دانشگاه نورث وسترن (Northwestern University) ایالات متحده
  ۲۵ دانشگاه جان هاپکینز ایالات متحده
  ۲۵ دانشگاه ملبورن استرالیا
  ۲۷  موسسه فناوری فدرال سوئیس (زوریخ) سوئیس
  ۲۷ دانشگاه Tsinghua چین
  ۲۹ دانشگاه سیدنی استرالیا
  ۳۰ دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) سنگاپور
  ۳۱ دانشگاه نیویورک ایالات متحده
32 دانشگاه واشنگتن (in St. Louis) ایالات متحده
  33 دانشگاه ادینبورگ انگلستان
  ۳۴ کالج کینگ لندن انگلستان
  ۳۵ دانشگاه صنعتی نانیانگ (Nanyang Technological University) سنگاپور
  ۳۶ دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا
  ۳۷ دانشگاه کوئینزلند استرالیا
  ۳۸ دانشگاه Copenhagen دانمارک
  ۳۹ دانشگاه آمستردام هلند
  ۴۰ دانشگاه کالیفرنیای شمالی (Chapel Hill) ایالات متحده
  ۴۱ دانشگاه مانش (Monash University) استرالیا
  ۴۲ دانشگاه نیو ساوت ولز استرالیا
  ۴۳ دانشگاه پیتسبرگ (University of Pittsburgh) ایالات متحده
  ۴۴ دانشگاه تگزاس (Austin) ایالات متحده
  ۴۵ دانشگاه ملک عبدالعزیز (King Abdulaziz) عربستان سعودی
  ۴۶ دانشگاه پکن (Peking University) چین
  ۴۷ دانشگاه سوربن فرانسه
  ۴۸ دانشگاه صنعتی مونیخ (University of Munich) آلمان
  ۴۹ دانشگاه کاتولیک لون (Catholic University of Leuven) بلژیک
  ۵۰ دانشگاه انستیتوی کارولینسکا (Karolinska Institute) سوئد

همچنین نام 6 دانشگاه ایرانی در رنکینگ QS از نظر کیفیت آموزشی ذکر شده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

معیار ها و شاخص های امتیازدهی

رتبه بندی برترین دانشگاه های ایران هم بر اساس اعلام رنکینگ وب سایت QS در سال 2023:

در این رتبه بندی چندین دانشگاه ایران رشد داشته اند. تنها ۵ دانشگاه رتبه زیر ۱۰۰۰ کسب کرده اند.

دانشگاه ها رنک دانشگاه ها
دانشگاه صنعتی شریف 334
دانشگاه صنعتی امیرکبیر 375
دانشگاه تهران ۵۲۱-۵۳۰
دانشگاه علم و صنعت ایران ۵۴۱-۵۵۰
دانشگاه شیراز ۷۵۱-۸۰۰
دانشگاه شهید بهشتی ۱۰۰۱-۱۲۰۰

معیار ها و شاخص های امتیاز دهی رنکینگ وب سایت QS برای رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران عبارتند از:

  • اعتبار دانشگاه (۴۰ درصد کل امتیازات)
  • اعتبار افراد شاغل (۱۰ درصد کل امتیازات)
  • نسبت اساتید به دانشجویان (۲۰ درصد کل امتیازات)
  • میزان استناد به مقالات هر استاد (۲۰ درصد کل امتیازات)
  • تعداد اساتید بین المللی (۵ درصد)
  • تعداد دانشجویان بین المللی (۵ درصد)

رنکینگ بهترین دانشگاه های 2023

در تازه‌ترین لیستی که در خصوص رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان منتشر شده است همچنان مشاهده می‌کنیم که دانشگاه MIT در رتبه نخست این لیست قرار دارد و در رتبه‌های بعدی نیز به ترتیب دانشگاه‌های آکسفورد، استنفورد، کمبریج، هاروارد، کلتک، کالج سلطنتی لندن، موسسه فناوری فدرال زوریخ، UCL و شیکاگو قرار دارند. این دانشگاه‌ها 10 دانشگاه برتر در سال 2023 را تشکیل می‌دهند. با نگاهی به این لیست همچنان مشاهده می‌کنیم که کشور آمریکا با 5 دانشگاه در میان 10 دانشگاه برتر در دنیا در صدر این لیست قرار دارد و رتبه بعدی نیز متعلق به کشور انگلیس است که 4 دانشگاه در این لیست دارد. کشور سوئیس نیز تنها با یک دانشگاه در این لیست در رتبه بعدی قرار دارد.

یکی از نکات جالب درباره دانشگاه‌های کشور آمریکا این است که ۱۹ دانشگاه از این کشور نیز به‌تازگی به لیست ۲۰۴ دانشگاه برتر در دنیا اضافه شده‌اند و در سال 2023 این کشور ۱۷۷ دانشگاه معتبر را لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا دارد. علاوه بر این باید دقت داشته باشید که کشور کانادا نیز در این مسیر بسیار موفق عمل کرده و به میزان زیادی پیشرفت کرده است به‌طوری‌که در سال جدید ۲۸ دانشگاه این کشور در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته‌اند. بهترین دانشگاه کشور کانادا نیز دانشگاه تورنتو است که در رتبه ۲۶ بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد.

نکاتی مهم درباره رنکینگ بهترین دانشگاه های 2023

یک نکته بسیار جذاب درباره رنکینگ بهترین دانشگاه های 2023 این است که در سال جدید ۴۹۲ دانشگاه از کشورهای اروپایی در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته‌اند که این تعداد نسبت به سال گذشته پیشرفت تقریبا خوبی داشته است. دانشگاه‌هایی از کشورهای انگلیس، روسیه، ایتالیا و سوئیس از جمله دانشگاه‌هایی هستند که در رتبه‌های بالاتر این لیست قرار گرفته‌اند. یک نکته جالب دیگر در خصوص دانشگاه‌هایی است که در منطقه خاورمیانه قرار گرفته‌اند. دانشگاه شاه عبدالعزیز عربستان در سال جدید به رتبه ۱۰۹ دنیا رسیده است که باتوجه‌به لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا در سال گذشته این دانشگاه ۳۴ رتبه بالاتر آمده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید در حال حاضر در لیست بهترین دانشگاه‌های دنیا در سال 2023، ۱۴ دانشگاه از کشور عربستان حضور دارند که این عدد، عدد قابل‌ملاحظه‌ای است.

علاوه بر این باید دقت داشته باشید که ۱۳ دانشگاه از کشور مصر، ۱۰ دانشگاه از کشور امارات و ۸ دانشگاه نیز از کشور لبنان در این لیست قرار دارند. در این لیست نباید پیشرفت چشمگیر کشورهای شرق آسیا را نیز نادیده گرفت. در لیست جدید بهترین دانشگاه‌های دنیا در سال 2023، ۳۰۵ دانشگاه از کشورهای شرق آسیا وجود دارد که دانشگاه ملی سنگاپور بهترین آنها است و در رتبه ۱۱ بهترین دانشگاه‌های دنیا در سال جدید قرار گرفته است. در میان این دانشگاه‌ها شما می‌توانید دانشگاه‌هایی از کشورهای مالزی، چین، ژاپن، کره، هند و … را مشاهده کنید که نشان‌دهنده پیشرفت بسیار زیاد دانشگاه‌های این منطقه در سال‌های اخیر بوده است.

کشورهای آمریکای لاتین نیز در این لیست نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و شما می‌توانید دانشگاه‌هایی از کشورهای برزیل، آرژانتین و مکزیک را در آن مشاهده کنید. در بین این کشورها نیز کشور آرژانتین و دانشگاه UBA این کشور بالاترین رتبه را دارد که در رتبه 69 این دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

نکاتی مهم درباره رنکینگ بهترین دانشگاه ها

رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان و ایران به تفکیک کشور

دانشگاه های آلمان

دانشگاه های کانادا

دانشگاه های سوئد

دانشگاه های فرانسه

موسسه تکنولوژی ماساچوست (ام آی تیMIT)

موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) دانشگاهی است که در سال 1861 در کمبریج، ماساچوست تاسیس شده است و به صورت خصوصی اداره می شود. ام آی تی برترین دانشگاه جهان است که در توسعه علوم ریاضیات، مهندسی و فناوری این موسسه از زمان تاسیس نقشی بسیار مهمی ایفا کرده است. از معتبرترین موسسات آموزشی و دانشگاهی در جهان نام موسسه ماساچوست به چشم میخورد. پس از صنعتی شدن ایالات متحده دانشگاه MIT تاسیس شد. این دانشگاه مدلی از دانشگاه های پلی تکنیک اروپا است. آموزش آزمایشگاهی در علوم مهندسی و کاربردی این دانشگاه بسیار تأکید دارد.

در حالیکه نزدیک به ۱۸۰ دانشگاه از آمریکا و کانادا در این رنکینگ وجود دارند ولی هیچکدام در طی این سالها هرگز نتوانستند که از دانشگاه MIT پیشی بگیرند که برای 6 سال متوالی جایگاه اول را حفظ کنند اما امسال شاهد جلو افتادن دانشگاه هاروارد هستیم.

دانشگاه استنفورد

دانشگاه پنجم برتر جهان للاند استنفورد که نام رسمی دانشگاه استنفورد است، دانشگاهی خصوصی در استنفورد ایالت کالیفرنیا  آمریکا می باشد.

در سال ۱۸۸۵ توسط للاند و جین استنفورد به یاد تنها فرزندشان که در ۱۵ سالگی بر اثر تب حصبه درگذشت این دانشگاه، للاند استنفورد جونیور تاسیس شد.

دانشگاه استنفورد هر ساله در بین دانشگاه های جهان بهترین رتبه ها را کسب می کند. یکی از برترین موسسات آموزشی در جهان جهت کسب سرمایه این دانشگاه است. این دانشگاه با بیش از یک میلیارد دلار درآمد در سال به عنوان بهترین دانشگاه جهان تبدیل گردیده است.

دانشگاه هاروارد

دانشگاه هاروارد در کمبریج، ماساچوست آمریکا یک دانشگاه خصوصی است. که در سال ۱۶۳۶ تاسیس شد. به یاد جان هاروارد بانی و خیر این دانشگاه، این موسسه آموزشی هاروارد نام گرفته است. در ایالات متحده آمریکا این موسسه آموزشی یکی از قدیمی ترین موسسات بوده و در میان معتبر ترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است. این دانشگاه در سالهای اولیه تاسیس، روحانیون مسیحی و پروتستان را آموزش می داده است. در طول قرن هجدهم برنامه درسی و مجموعه دانشجویی آن به تدریج عمومی و در قرن نوزدهم، به عنوان مرکز فرهنگی در میان نخبگان بوستون ظاهر شد.

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد موسسه ای دولتی در آکسفورد، آکسفوردشایر انگلستان است. شواهدی وجود دارد که این دانشگاه در اوایل سال ۱۰۹۶ کلاس های درسی مانند امروزه را برگزار می کرده است. به عنوان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های انگلیسی زبان و دومین دانشگاه قدیمی جهان نام گرفته است. بدون شک از معتبرترین موسسات آموزشی دانشگاهی در سراسر جهان است. قدیمی ترین موزه های دانشگاهی جهان و همچنین مطبوعات دانشگاهی و همچنین کتابخانه در سراسر بریتانیا، در اختیار آکسفورد است.

موسسه تکنولوژی کالیفرنیا

موسسه فناوری کالیفرنیا ( کلتک ) در پاسادنا، ایالت کالیفرنیا آمریکا دانشگاه خصوصی که در علوم مهندسی بسیار شهرت دارد. این دانشگاه شامل گروهی از موسسات فناوری در ایالات متحده میشود که به آموزش علوم کاربردی اختصاص دارند.کلتک در سال ۱۸۹۱ به عنوان یک موسسه آموزشی توسط آموش جی تروپ تاسیس شد.

از اوایل قرن ۲۰ این دانشگاه شروع به جذب دانشمندان با نفوذ را کرد.ناسا با این دانشگاه روابط نزدیکی دارد و در رابطه با پیشرانش جت نیز کمک های فراوانی به این شرکت کرده است.

موسسه تکنولوژی کالیفرنیا

موسسه تکنولوژی ای تی اچ زوریخ

موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس که به ETH معروف است، دانشگاه دولتی در زوریخ، کشور سوئیس است. برای تربیت مهندسان و دانشمندان ماهر توسط دولت فدرال سوئیس این دانشگاه در سال ۱۸۵۴ تاسیس گردید. منحصراً بر علوم فن آوری، مهندسی و ریاضیات این دانشگاه تمرکز کرده است.

این دانشگاه مانند دانشگاه EPFL، بخشی از موسسه فناوری فدرال سوئیس است. این دانشگاه بخشی از وزارت آموزش و تحقیقات و امور اقتصاد دولت فدرال سوئیس می باشد.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج در سال ۱۲۰۹ در کمبریج، بریتانیا به عنوان دانشگاه دولتی تاسیس شد. در بین دانشگاه های انگلیسی زبان جهان دومین دانشگاه قدیمی و چهارمین دانشگاه قدیمی جهان می باشد که همچنین فعالیت دارد. این دانشگاه از دانشمندان شکل گرفت که پس از یک سری از اختلافات با دانشگاه و شهر آکسفورد آنجا را ترک کردند و این دانشگاه را تشکیل دادند. این دو دانشگاه تاریخی انگلیس دارای ویژگی های بسیار مشترکی هستند و به طور مشترک به آنها آکسبریج نیز گفته می شود.

دانشگاه یو سی ال

دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس ( UCLA ) که ریشه اولیه آن به سال ۱۸۸۲ به عنوان شاخه جنوبی دانشگاه ایالتی سن خوزه فعلی برمی گردد در لس آنجلس، ایالت کالیفرنیا آمریکا است. این دانشگاه دولتی در سال ۱۹۱۹ به شاخه جنوبی دانشگاه کالیفرنیا تبدیل شد.

این دانشگاه پس از دانشگاه برکلی دومین دانشگاه قدیمی کالیفورنیا است در طیف گسترده ای از رشته ها شامل ۳۳۷ دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. حدود ۳۱۵۰۰ دانشجوی کارشناسی و ۱۲۸۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

امپریال کالج لندن

کالج امپریال لندن یک دانشگاه دولتی در لندن انگلستان است. از دیدگاه پرنس آلبرت دانشگاه امپریال با تالار رویال آلبرت، موسسه امپریال، موزه های متعدد و کالج های سلطنتی ، محلی فرهنگی است.

کالج امپریال توسط رویال چاتر در سال ۱۹۰۷ تاسیس شد. با ادغام کالج سلطنتی علوم، دانشکده معدن رویال وکالج اصناف این دانشگاه تاسیس شد. دانشکده پزشکی کالج امپریال نیز با ترکیب با دانشکده پزشکی بیمارستان سنت ماری در سال ۱۹۸۸ شکل گرفت. ملکه الیزابت دوم در سال۲۰۰۴ دانشکده تجارت کالج امپریال را افتتاح کرد.

دانشگاه شیکاگو

دانشگاه شیکاگو دانشگاهی در سال ۱۸۹۰ در محله هاید پارک شیکاگو ایالت ایلینوی آمریکا به عنوان دانشگاه خصوصی و تحقیقاتی تاسیس گردید. این دانشگاه چیزی در حدود ۱۶۵۰۰ دانشجو دارد که ۶۵۰۰ هزار تای آنها دانشجوی کارشناسی و ۱۱۰۰۰ تا از آنها دانشجوی کارشناسی ارشد هستند. دانشگاه شیکاگو از نظر انتشار مجلات علمی در میان برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است و از دانشگاه های برتر ایالات متحده آمریکا و جهان نیز می باشد.

دانشگاه بین المللی سنگاپور

دانشگاه ملی سنگاپور) NUS( در سال ۱۹۰۵ به عنوان دانشکده پزشکی دولتی دولت مالایی در سنگاپور تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین موسسه آموزش عالی در سنگاپور است. این دانشگاه طبق نظرسنجی ها در بین ۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. بر اساس رتبه بندی QS بهترین دانشگاه آسیا-اقیانوسیه نیز حساب می شود.

دانشگاه بین المللی سنگاپور یک دانشگاه جامع است. در این دانشگاه در دو سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد طیف گسترده ای از رشته ها از جمله علوم پزشکی و دندانپزشکی، معماری و عمران حقوق، مهندسی و موسیقی ارائه می شود.

دانشگاه بین المللی سنگاپور

دانشگاه پرینستون

دانشگاه پرینستون یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۷۴۶ در شهر الیزابت به عنوان کالج نیوجرسی، پرینستون تاسیس شد. چهارمین موسسه  آموزش عالی قدیمی در ایالات متحده پرینستون است که یکی از نه موسسه آموزشی است که در آمریکا پیش از انقلاب آمریکا تاسیس گردید. در سال ۱۷۴۷ این موسسه آموزشی به نیوارک نقل مکان کرد و نه سال بعد به مکان فعلی آن در پرینستون، ایالت نیوجرسی آمریکا انتقال پیدا کرد. این دانشگاه همچنین در سال ۱۸۹۶ به دانشگاه پرینستون تغییر نام داد .

دانشگاه کرنل

دانشگاه کرنل در سال ۱۸۶۵ توسط ازرا کرنا و اندرو دیکسون وایت در ایتاکا، ایالت نیویورک آمریکا تاسیس گردید . این دانشگاه خصوصی برای آموزش و مشارکت در همه زمینه های دانش از تئوری تا کاربردی و از فلسفه تا علوم کاربردی کلاس دارد. در آن زمان این دانشگاه بسیار غیر متعارف بود.

نقل قولی مشهور در سال ۱۸۶۸ از عزرا کرنل بنیانگذار آن نقل شده است که گفته بوده است: “من دانشگاهی را می خواهم که هر شخصی در هر زمینه مطالعاتی بتواند در آن آموزش ببیند .

دانشگاه پنسیلوانیا

دانشگاه پنسیلوانیا در سال ۱۷۴۰ در فیلادلفیا، ایالت پنسیلوانیا آمریکا تاسیس شد. این دانشگاه خصوصی، یکی از ۹ دانشگاه آمریکا است که پیش از اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا تاسیس گردیده است. بنیانگذار این دانشگاه بنیامین فرانکلین، خواستار برنامه آموزشی بوده است که رهبران در خدمات، تجارت، سیاست بتوانند آموزش ببینند.

چهار دانشکده کارشناسی و دوازده دانشکده تحصیلات تکمیلی و حرفه ای این دانشگاه را تشکیل داده است. مهمترین رشته های این دانشگاه هنر، مهندسی، علوم کاربردی و پرستاری است.

دانشگاه چینهوا

دانشگاه چینهوا یک دانشگاه دولتی در در پکن کشور چین است. این دانشگاه از قدیمی ترین و برترین دانشگاه های این کشور می باشد. دانشمندان و رهبران برجسته بزرگی در علم، مهندسی، سیاست، تجارت و فرهنگ از زمان تأسیس این دانشگاه ها در سال ۱۹۱۱، به جهان معرفی شده  است. در رتبه بندی جهانی دانشگاه های QS این دانشگاه به عنوان پانزدهیم دانشگاه برتر جهان نام گرفته است. در آسیا این دانشگاه در رتبه اول قرار دارد.

دانشگاه ییل

دانشگاه ییل یک دانشگاه خصوصی است که در سال ۱۷۰۱ به عنوان کالج در نیوهون، در ایالت کانتیکات آمریکا تأسیس شد. سومین و قدیمیترین دانشگاه آمریکا دانشگاه ییل است که پیش از انقلاب آمریکا تاسیس گردیده است.

به افتخار بزرگترین خیر این دانشگها الیهو ییل در سال ۱۷۱۸ این دانشگاه ییل نام گرفت.یکی از برترین دانشگاه های خصوصی در آمریکا دانشگاه ییل است که رتبه 17ام را در در رتبه بندی QS جهانی در اختیار دارد.

دانشگاه ییل

دانشگاه ای پی اف ال

دانشگاه پلی تکنیک لوزان که EPFL نام دارد ،در لوزان، سوئیس، موسسه آموزشی دولتی است.در رشته های علوم طبیعی و مهندسی این دانشگاه بسیار قوی است. یکی از دو انستیتوی فناوری فدرال سوئیس این دانشگاه است آموزش، تحقیق و فناوری مأموریت اصلی این دانشگاه است.

دانشگاه کلمبیا

این دانشگاه در شهر نیویورک آمریکا در سال ۱۷۵۴ در محوطه کلیسای ترینیتی در منهتن تاسیس گردید. پنجمین موسسه آموزش عالی در ایالات متحده آمریکا این دانشگاه که یکی از ۹ کالج این کشور است که پیش از اعلامیه استقلال آمریکا تاسیس گردیده است. یکی از بهترین دانشگاه های خصوصی در آمریکا دانشگاه کلمبیا است که در رتبه 23 ام برترین دانشگاه های جهان قرار گرفته است.

دانشگاه ادینبورگ

در سال ۱۵۸۲ دانشگاه ادینبورگ در ادینبورگ اسکاتلند تاسیس گردید. ششمین دانشگاه قدیمی انگلستان و جهان انگلیسی زبانان و یکی از دانشگاه های باستانی کشور اسکاتلند دانشگاه ادینبورگ است.

پنج دانشکده در شهر ادینبورگ این دانشگاه را تشکیل داده است. بناهای این دانشگاه از لحاظ تاریخی و معماری بسیار با اهمیت بوده و نقش مهمی در تبدیل شدن ادینبورگ به مرکز تحول در دوران روشنگری اسکاتلند داشته است. این شهر در آن زمان به نام آتن شمال نامگذاری شد.

آیکن کاری

مهاجرت تحصیلی

یکی از روش‌های رایج مهاجرت به خارج از کشور، مهاجرت تحصیلی است که با هدف ارتقاء وضعیت تحصیلی و شغلی انجام می‌شود.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله نیز خواندید آخرین رنکینگ بهترین دانشگاه های جهان این موضوع را نشان می دهد که دانشگاه MIT ایالات متحده رتبه اول را به خود اختصاص داده است و دانشگاه  کمبریج که پیش از این برای 6 سال متوالی رتبه نخست بود، به رتبه دوم و دانشگاه آکسفورد رتبه سوم را به خود اختصاص داده اند.

همچنین دانشگاه های ایرانی بسیاری وجود دارد که برای تحصیل پیشنهاد مناسبی میباشد. اگر شما نیز قصد مهاجرت تحصیلی به هرکدام از این دانشگاه ها را دارید میتوانید از کارشناسان مجرب هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
دانشگاه های ایرانی دارای رتبه زیر ۱۰۰۰؟
دانشگاه صنعتی شریف،دانشگاه صنعتی امیرکبیر،دانشگاه علم و صنعت،دانشگاه تهران،دانشگاه شهید بهشتی،دانشگاه شیراز
معیار و شاخص های امتیاز دهی به دانشگاه ها چیست؟
اعتبار دانشگاه اعتبار افراد شاغل نسبت اساتید به دانشجویان میزان استناد به مقالات هر استاد تعداد اساتید بین المللی تعداد دانشجویان بین المللی
بهترین دانشگاه جهان در سال 2023 کدام دانشگاه است؟
دانشگاه MIT رتبه اول لیست دانشگاه های برتر جهان انتخاب شده است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

28 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مریم
7 ماه قبل

سلام وقتتون به خیر
برای رشته آسیب شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی کدام دانشگاه بهتره؟و چه رزومه ای داشته باشیم واسه اپلای کردن خوبه؟

خانم میرخانی
پاسخ به  مریم
7 ماه قبل

سلام وقت شما هم بخیر
باید با مجموعه تماس بگیرید تا بتونیم بهتر راهنماییتون کنبم.

نسترن
10 ماه قبل

سلام دوست عزیز
برای رشته هوش مصنوعی هم میتونیم اقدام کنیم؟
کدوم کشور برای این رشته بهتره؟

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  نسترن
10 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر. بله حتما .
کشور آلمان و کانادا گزینه خیلی مناسبی برای شما است

کیمیا سنندجی
1 سال قبل

سلام، برای رشته پزشکی دانشگاه کدوم کشوربهتره؟ دانشگاه های ایتالیاچطوره؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  کیمیا سنندجی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
برای هر کشوری شما نمیتوانید برای پزشکی مستقیما اقدام کنید البته به جز ترکیه

اسماعیل
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
چه دانشگاه هایی رشته فیزیک پزشکی در مقطعphd دارند؟آیا این رشته فول فاند دارد؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  اسماعیل
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
متاسفانه برای مقطع دکترا اقدام نمیکنیم

کادر هرمس اپلای