صفر تا صد مهاجرت به فنلاند

مهاجرت به فنلاند

افرادی که خواهان مهاجرت به فنلاند، یکی از بهترین مقاصد مهاجرتی هستند، باید در ابتدا روش مهاجرتی متناسب با شرایط خود را انتخاب کنند. فنلاند به‌عنوان که یکی از امن‌ترین و پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا شناخته می‌شود، لقب شادترین کشور دنیا را از آن خود کرده و رفاه اقتصادی بالایی دارد. همچنین فنلاند از جمله کشور‌هایی است که هر سال متقاضیان زیادی برای مهاجرت دارد. فنلاند یکی از اعضای اتحادیه اروپا است؛ از این جهت قوانین مهاجرتی این کشور با سایر کشورهای اروپایی تفاوت زیادی ندارد. با این حال شرایط مهاجرت به فنلاند از موضوعات مهمی است که باید قبل از هرگونه اقدام عملی برای مهاجرت، بررسی شود.. ما در این مقاله ضمن معرفی انواع روش‌های مهاجرت به فنلاند، راه‌های کسب ویزا برای مهاجرت و مدارک لازم، شرایط و هزینه مهاجرت به فنلاند را بررسی خواهیم کرد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مزایای مهاجرت و زندگی در فنلاند

کشور فنلاند (Finland) ویژگی‌های به‌خصوصی دارد که آن را به یکی از کشورهای عالی برای زندگی تبدیل می‌کند. این کشور از نظر کیفیت بالای زندگی (QOL)، رتبه سوم را در جهان از آن خود کرده است همچنین چهار سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان شناخته شده است. فنلاند که در زبان فنلاندی Suomi گفته می‌شود، به عنوان امن ترین کشور جهان، سطح رضایت بالایی از زندگی را هم برای مردمانش، فراهم کرده است.

معرفی انواع روش های مهاجرت به فنلاند

کشور فنلاند (Finland)، یکی از کشورهایی است که به‌خاطر امنیت بالا، طبیعت منحصر به فرد و البته شاد بودنش، اغلب ایرانیان به مهاجرت به آن فکر می‌کنند. برای مهاجرت به این کشور و اقامت در آن، به ویزا نیاز دارید، اگر در فنلاند درس می‌خوانید، کار می‌کنید یا از اعضای خانواده‌تان، کسی در آنجا زندگی می‌کند، کارتان برای اخذ اقامت راحت‌تر خواهد بود؛ اما در غیر این صورت با توجه به سیاست های جدید کشور فنلاند که در سال 2023 برای سختگیری بیشتر در پذیرش مهاجران تثویب شده‌اند، کارتان کمی سخت خواهد شد.

برای مهاجرت به کشور فنلاند باید دلایل محکمی وجود داشته باشد. دلایلی مثل تحصیل، کار، سرمایه‌ گذاری، ازدواج و هر دلیل قانع‌ کننده دیگری می‌تواند شرایط مهاجرت به فنلاند را فراهم آورد؛ ازاین‌ رو باتوجه‌ به شرایط متفاوت روش‌های مختلفی برای مهاجرت به فنلاند وجود دارد که در اینجا بعضی از آن‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد. در ادامه انواع روش‌ های مهاجرت به فنلاند را به ترتیب توضیح خواهیم داد.

مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی از محبوب‌ ترین انواع روش‌های مهاجرت به فنلاند است. فنلاند دارای یک سیستم بسیار پیشرفته آموزشی است و بسیاری از نقاط مختلف جهان جهت تحصیل در فنلاند اقدام می‌کنند. تحصیل در فنلاند به‌ صورت بین‌ المللی است و همه افراد از کشورهای مختلف می‌توانند برای رفتن به آن در صورت داشتن مدارک لازم و واجد شرایط بودن اقدام کنند.

دانشگاه‌ های فنلاند تا سال ۲۰۱۶ رایگان بودند، اما از این سال هزینه‌های تحصیل در آن به‌ صورت پرداخت شهریه‌ شده است. البته در برخی موارد کشور فنلاند به واجدین شرایط بورسیه هم می‌دهد. سیستم آموزشی این کشور در سطح عالی است و در برخی دانشگاه‌ها به زبان انگلیسی امکان تحصیل وجود دارد؛ البته بهتر است برای زندگی در فنلاند زبان فنلاندی را هم آموزش ببینند. ارائه مدرک زبان معتبر برای تحصیل، چه به زبان فنلاندی یا سوئدی و چه به زبان انگلیسی، لازم و ضروری است.

مهاجرین تحصیلی می‌توانند ویزا و اقامت موقت تحصیلی دریافت کنند و بعد از پایان دوره تحصیل جهت کار در فنلاند اقدام کنند و ویزای خود را به ویزای کاری تغییر بدهند.

در برخی موارد با گذراندن ۵ سال تحصیل در فنلاند، افراد می‌توانند شرایط اقامت ثابت در فنلاند را هم داشته باشند. همچنین دانشجویانی که برای تحصیل به فنلاند می‌روند، اجازه 30 ساعت کار در هفته را دارند. این اجازه کار بسته به میزان تحصیلات و زمان متغیر است و گاهی بر ساعات آن افزوده می‌شود. دانشجویان در ایام تعطیلات از اجازه کار بیشتری برخوردار خواهند بود.

نکته قابل ذکر برای علاقه‌ مندان به تحصیل در فنلاند این است بر اساس تصویب دولت فنلاند تحصیل در این کشور برای دانشجویان بین‌ المللی رایگان نیست؛ مگر در صورت دریافت بورس از دانشگاه‌ های فنلاند و یا مؤسسات آموزشی کشور فنلاند.

مهاجرت به فنلاند از طریق کار

مهاجرت به فنلاند از طریق کار یکی از راه‌هایی است که اکثر افراد برای اقامت و اخذ ویزای فنلاند اقدام می‌کنند. برای اخذ ویزای کاری، باید چند مرحله را پشت سر گذاشت. ابتدا این که ممکن است کاری در صورت نیاز از طرف دولت فنلاند اعلام شود و در این صورت اگر فردی در خود کشور فنلاند جویای این کار نباشد یا شرایط کاری آن را قبول نکند، همچنین اگر دیگر کشورهای اروپایی هم این عضو را جهت همکاری نداشته باشند، شما می‌توانید برای این کار اقدام کنید و از ویزای کاری برخوردار شوید.

راهکار دیگری که وجود دارد، جستجوی کار است. شما می‌توانید ویزای کاری ۶ ماهه درخواست بدهید و به فنلاند بروید و در صورت پیدا کردن کار مورد نظر، برای گرفتن ویزای کاری طولانی‌ مدت اقدام کنید. افراد واجد شرایط که در فنلاند مشغول به کار هستند می‌توانند بعد از 4 سال کار در فنلاند مشمول اقامت دائم هم شوند.

مهاجرت به فنلاند از طریق ویزای سرمایه گذاری

یکی دیگر از انواع روش‌های مهاجرت به فنلاند سرمایه‌ گذاری در این کشور است. سرمایه‌ گذاری از شاخه‌ های ویزای کاری به‌ حساب می‌آید و افرادی که دارای سرمایه بالایی هستند، می‌توانند برای این ویزا اقدام کنند.

برای این افراد اقامت دائم در نظر گرفته شده است، اما به دلیل وجود هزینه‌های زیاد در کشور فنلاند، این راه بسیار کم مورد استقبال قرار می‌گیرد و اکثر افراد حتی در صورت داشتن شرایط مالی مناسب، ابتدا از یکی از دو روش بالا برای مهاجرت به فنلاند اقدام می‌کنند. سپس ویزای خود را تغییر داده و به شکل سرمایه‌گذاری، اقامت دائم فنلاند را می‌گیرند.

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج مثل اکثر کشورهای دیگر اروپایی است. هر فردی که با یک فرد تبعه فنلاند ازدواج کند، می‌تواند از طریق همسر خود برای گرفتن ویزای فنلاند و اقامت دائم در فنلاند اقدام کند. مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج یکی از سریع‌ ترین راه‌ها برای اخذ اقامت فنلاند است. البته گرفتن این اقامت، می‌ تواند از طریق هر یک از افراد خانواده که تبعه فنلاند باشد امکان‌ پذیر شود. افرادی که از پدر یا مادر فنلاندی به‌ دنیا آمده باشند هم می‌توانند برای گرفتن این نوع اقامت اقدام کنند.

اجازه اقامت در فنلاند بر اساس کار آزاد یا فعالیت های تجاری

اگر می‌خواهید به کار در فنلاند بپردازید ولی نه از روش‌های بالا و راه‌های تجاری یا مشاغل آزاد را انتخاب کرده‌اید، به اجازه اقامت برای این نوع از فعالیت‌ها در این کشور از سمت دولت فنلاند نیاز دارید. در این صورت باید دولت فنلاند کار و برنامه تجاری شما را بررسی کند و در صورت سود‌آور بودن آن تاحدی‌که شما بتوانید در فنلاند امرار معاش کنید، به شما اجازه اقامت برای این نوع فعالیت را دهد. شما هم باید مدارک کافی و لازم را به دولت فنلاند ارائه دهید تا آن‌ها از پشتوانه مالی شما اطمینان حاصل کنند.

هزینه های زندگی در فنلاند

کشور فنلاند (Finland) یکی از گرانترین کشورهای اتحادیه اروپا برای زندگی و یا حتی سفر شناخته می‌شود. می‌توان گفت هر شخصی که در فنلاند زندگی می‌کند البته با توجه به شهری که انتخاب کرده، حداقل 900 یورو برای تامین مایحتاج اولیه زندگی آن هم بدون محاسبه اجاره، احتیاج دارد؛ با این حال هزینه زندگی در این کشور به مراتب (12%) ارزانتر از زندگی در آمریکا است.

هزینه‌ های زندگی در فنلاند برای یک فرد دانشجو تقریباً ماهانه 895.8 یورو (بدون احتساب اجاره) است و اگر هزینه دانشگاه را هم حساب کنید، به طور متوسط شهریه‌ای برابر سالانه 8000 تا 18000 یورو پرداخت خواهد شد.

شرایط اخذ اقامت دائم کشور فنلاند

اخذ اقامت دائم در فنلاند دارای شرایط خاصی است. به طور مثال شما با داشتن یک ویزای ۶ ماهه یا اجازه تحصیل یک ساله نمی‌توانید شهروند فنلاند شوید، بلکه باید ویزای تحصیلی حداقل 4ساله داشته باشید و یا از ویزای کاری معتبر برخوردار باشید. همچنین داشتن یک مسکن یا اجاره‌ نامه آن در یکی از شهرستان‌ های فنلاند به شما اجازه کسب اقامت دائم در فنلاند را می‌دهد.

مزایا و معایب مهاجرت به فنلاند

به‌طورکلی مهاجرت به کشور فنلاند دارای مزایای متعددی است؛ به همین علت فنلاند در میان متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور دارای محبوبیت نسبتاً زیادی دارد. هزینه‌ لازم برای اخذ انواع ویزای فنلاند نسبت به هزینه لازم برای اخذ ویزای اکثر کشورهای اروپایی پایین‌ تر است. این موضوع یکی از مزایای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. اداره مهاجرت فنلاند در مدت‌زمان نسبتاً کوتاهی برای متقاضیان مهاجرت ویزای این کشور را صادر می‌کند.

تمامی افرادی که کارت اقامت فنلاند را اخذ کنند تحت پوشش سیستم سلامت و درمان این کشور قرار می‌گیرند. در واقع با داشتن اقامت فنلاند می‌توان از تمامی خدمات درمانی ارائه شده توسط سیستم سلامت این کشور به‌صورت رایگان استفاده کرد. این موضوع یکی از مزایای اصلی مهاجرت به فنلاند است.

ساکنین فنلاند برای تأمین هزینه‌های زندگی نسبت به ساکنین اکثر کشورهای اروپایی به سرمایه بیشتری نیاز دارند. هزینه زندگی نسبتاً بالا یکی از معایب اصلی مهاجرت به کشور فنلاند است. از میان سایر معایب مهاجرت به این کشور می‌توان به آب‌ وهوای نسبتاً سرد فنلاند در تمام فصول سال اشاره کرد. شایان ذکر است سایر کشورهای اسکاندیناوی مانند سوئد، دانمارک و نروژ نیز آب‌ وهوای مشابهی دارند.

مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت فنلاند

تمامی افرادی که پس از مهاجرت به فنلاند خواهان کسب اقامت این کشور هستند باید یک تقاضانامه نگارش کنند. ارائه تقاضانامه هنگام ثبت درخواست اخذ اقامت کشور فنلاند ضروری به‌ حساب می‌آید. از میان سایر مدارک مورد نیاز برای کسب اقامت کشور فنلاند می‌توان به سه قطعه عکس اشاره کرد. این عکس‌ها روی کارت اقامت کشور فنلاند درج می‌شوند.

یکی از مدارک لازم برای اخذ اقامت کشور فنلاند گواهی تمکن مالی است. افراد برای دریافت این گواهی باید از گردش حساب بانکی خود یک گزارش تهیه کنند. از میان سایر مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کشور فنلاند می‌توان به گواهی سلامت جسمانی اشاره کرد. ارائه مدارک هویتی مانند پاسپورت نیز برای اخذ اقامت پس از مهاجرت به فنلاند الزامی به‌ حساب می‌آید. برای دریافت راهنمایی در زمینه مهاجرت به خارج از کشور می‌توانید با مؤسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس بگیرید.

از میان مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت کشور فنلاند می‌توان به مدرک زبان اشاره کرد. افرادی که خواهان اخذ اقامت فنلاند از طریق کار در این کشور هستند باید به زبان فنلاندی به طور کامل تسلط داشته باشند. در صورت تمایل به دریافت اقامت برای همسر و فرزندان زیر سن قانونی افراد باید سند ازدواج و گواهی تولد را نیز به کارمندان اداره مهاجرت تحویل دهند.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

به‌ طورکلی مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند نسبت به سایر روش‌های مهاجرت به این کشور پیچیدگی‌ های حقوقی بسیار کمتری دارد؛ از این جهت از نظر بسیاری از افراد اخذ ویزای تحصیلی آسان‌ ترین راه مهاجرت به کشور فنلاند است. کارمندان اداره مهاجرت کشور فنلاند در مدت‌ زمان نسبتاً کوتاهی ویزای این کشور را برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی صادر می‌کنند.

مهاجرت به کشور فنلاند از طریق اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری این کشور نیز پیچیدگی‌ های حقوقی بسیار کمی دارد. در واقع کارمندان اداره مهاجرت ویزای سرمایه‌ گذاری فنلاند را طی چند هفته برای متقاضیان صادر می‌کنند. افراد پیش از ثبت درخواست اخذ این نوع ویزا باید روش سرمایه‌ گذاری مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ثبت شرکت رایج‌ ترین روش سرمایه‌ گذاری در کشور فنلاند است. برای دریافت راهنمایی در زمینه اخذ ویزای فنلاند می‌توانید با مؤسسه هرمس اپلای تماس بگیرید. اخذ ویزای فنلاند از طریق ازدواج نیز یکی دیگر از راه‌های نسبتاً آسان برای مهاجرت به این کشور است. در نظر داشته باشید افرادی که خواهان اخذ ویزای فنلاند از طریق ازدواج هستند باید سند ازدواج خود را به اداره مهاجرت این کشور تحویل دهند.

وقت سفارت

وقت سفارت

متقاضیانی که جهت انجام دادن امور کاری، توریستی، تحصیلی و… قصد مسافرت کردن به کشورهای خارجی را دارند می‌بایست به این نکته توجه داشته باشند که برای ورود به برخی از کشورهای اروپایی علاوه بر داشتن پاسپورت به مدرکی دیگری نیاز دارند

سخن آخر

به‌طور خلاصه می‌توان گفت از میان روش‌های مهاجرت به فنلاند اخذ ویزای کاری، سرمایه‌گذاری و تحصیلی آسان‌ترین راه‌ها هستند. در حال حاضر اخذ ویزای تحصیلی محبوب‌ترین راه برای مهاجرت به این کشور است. فرایند مهاجرت تحصیلی به کشور فنلاند پیچیدگی‌های حقوقی زیادی ندارد. شایان ذکر است تمامی افرادی که اقامت فنلاند را می‌گیرند می‌توانند از خدمات نظام سلامت و درمان این کشور استفاده کنند.

در این مقاله با نحوه و شرایط مهاجرت به فنلاند آشنا شدید، همچنین درباره مزایا، معایب و هزینه مهاجرت به فنلاند اطلاعاتی تکمیلی را به دست آوردید؛ اگر صمیم خود را برای مهاجرت به این کشور سرسبز گرفته‌اید و یا دنبال مشاوره و دریافت راهنمایی در زمینه مهاجرت به فنلاند هستند، می‌توانید با مؤسسه هرمس اپلای تماس بگیرید. مشاوران این مؤسسه تجربه بسیار بالایی در زمینه اخذ ویزا برای مهاجرت به این کشور اروپایی دارند. در نظر داشته باشید هرمس اپلای یکی از برترین مؤسسات مهاجرتی در سطح کشور است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
در حال حاضر محبوب ترین روش اخذ ویزای کشور فنلاند برای مهاجرت به این کشور چیست؟
در حل حاضر اخذ ویزای تحصیلی محبوب‌ترین روش مهاجرت به کشور فنلاند محسوب می‌شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است طی کردن فرایند اخذ ویزای تحصیلی کشور فنلاند پیچیدگی‌های حقوقی بسیار زیادی ندارد.
آیا پس از مهاجرت می توان از خدمت نظام سلامت و درمان کشور فنلاند به طور رایگان استفاده کرد؟
تمامی افرادی که اقامت فنلاند را اخذ می‌کنند تحت پوشش سیستم سلامت و درمان این کشور قرار می‌گیرند. در واقع با اخذ اقامت فنلاند می‌توان به طور رایگان از خدمات درمانی نظام سلامت و بهداشت این کشور استفاده کرد.
آیا تسلط بر زبان فنلاندی برای افرادی که خواهان مهاجرت کاری به فنلاند هستند الزامی است؟
تمامی افرادی که خواهان مهاجرت به کشور فنلاند از طریق اخذ ویزای کاری هستند باید به زبان فنلاندی تسلط داشته باشند؛ از این جهت ارائه مدرک زبان فنلاندی هنگام ثبت درخواست اخذ این نوع ویزا الزامی است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای