زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا

زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا / آشنایی با مراحل و زمان

هرساله کانادا دانشجویان زیادی را در طول سال از سراسر دنیا می‌پذیرد. به دلیل تفاوت در زمان‌های ورودی دانشگاه‌ها، زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا در هر مورد متفاوت خواهد بود. احتمالاً زمانی که این متن را مطالعه می‌کنید به دنبال یافتن زمانی مناسب برای اپلای کردن هستید و می‌خواهید برنامه‌ریزی‌های خود را برای این مسیر دشوار آغاز کنید. در مقاله زیر قصد داریم شما را با زمان‌بندی پذیرش دانشگاه های مختلف در کانادا آشنا کنیم.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

کیفیت آموزشی در دانشگاه های کانادا

اگر شما دانشجویی هستید که به دنبال مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری هستید و یا حتی می‌خواهید در یک محیط تحقیقاتی کار کنید، همچنین به دنبال یک محیط چندفرهنگی یا دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی هستید، کانادا می‌تواند برای دانشجویان بین‌المللی مانند شما ایده‌آل باشد. دانشگاه‌ها و کالج‌ها، مدارس فنی و همچنین هنرهای کاربردی و مؤسسات علمی، طیف وسیعی از گزینه‌های مطالعاتی را در نظر می‌گیرند.

بر اساس رتبه‌بندی جهانی که توسط Times Higher Education، دانشگاه شانگهای و QS Rankings انجام شده است، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند. این موضوع نشان‌دهنده کیفیت بالای آموزشی در کشور کانادا است که سالانه دانشجویان زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر فکر می‌کنید که دانشگاه های کانادا برای شما مناسب هستند می‌توانید با بررسی مراحل زیر خود را برای ورود به این دانشگاه‌ها آماده کنید.

رشته‌های محبوب در کانادا برای دانشجویان

رشته‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در دانشگاه های کانادا به تحصیل آن‌ها بپردازید. در اینجا تنها تعدادی از محبوب‌ترین گزینه‌ها نشان‌ داده‌ شده است.

  • ✔ علوم محیط‌زیست
  • ✔ روان‌شناسی
  • ✔ علوم کامپیوتر
  • ✔ مدارک MBA

باید در نظر داشته باشید که تمام دانشگاه‌ها تمام رشته‌های موردنظر شما را ارائه نمی‌دهند، یا اینکه معمولاً دانشگاه‌ها در حوزه خاصی تمرکز می‌کنند و کیفیت آموزشی بالایی را در رشته‌های دیگر ارائه نمی‌کنند. در نتیجه بهتر است که در ابتدا دانشگاه مقصد خود را به‌ دقت بررسی کنید تا این‌که در آینده دچار مشکل نشوید. لازم به ذکر است که دانشگاه های برتر کانادا معمولاً در تمام دروس ارائه‌شده کیفیت بالایی را ارائه می‌کنند و از این نظر نگرانی وجود ندارد. همچنین زمان پذیرش دانشگاه های کانادا نیز متفاوت است و باید به این نکته توجه داشته باشید.

رشته‌های محبوب در کانادا برای دانشجویان

 

دانشگاه های کانادا که بهتر است برای تحصیل در نظر بگیرید

دانشگاه‌های برتر کانادا که باید برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید شامل موارد زیر می‌شود. این دانشگاه‌ها از بهترین دانشگاه‌های سطح کشور کانادا محسوب شده که در رتبه‌بندی جهانی نیز رتبه خوبی را کسب کرده‌اند. به‌عنوان ‌مثال دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش کلمبیا، مونترال، مک گیل و آلبرتا به ترتیب رتبه‌هایی در حدود ۲۰، ۵۰، ۷۰، ۱۰۰ و ۱۱۰ را در رتبه‌بندی جهانی دارند.

 

دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشگاه تورنتو دانشگاه مک گیل
دانشگاه مونترال دانشگاه آلبرتا دانشگاه کویینز
دانشگاه مک مستر دانشگاه کلگری دانشگاه واترلو
دانشگاه سایمون فریزر دانشگاه کونکوردیا دانشگاه وسترن
دانشگاه اوتاوا دانشگاه تامپسون ریورز دانشگاه وینیپگ
کالج هامبر دانشگاه یورک دانشگاه مانیتوبا

 

برای مسیر اپلای کردن آماده شوید

در ابتدای این مسیر شما باید دانشگاه‌ها و رشته‌های مدنظرتان را مشخص کنید. این کار با بررسی نمرات گرفته‌شده در آزمون‌های زمان و دروس گذرانده انجام می‌شود. در نظر داشته باشید که هر دانشگاه بسته به رشته، مواردی را از دانشجویان خود درخواست می‌کند که شما باید برای آن آماده باشید. به طور مثال دانشگاه برتر بریتیش کلمبیا معمولاً از دانشجویان خود نمرات بالای ۱۰۰ تافل را درخواست می‌کند، اما در این ‌بین رشته‌هایی نیز وجود دارند که نمره ۹۰ تافل پذیرفته است.

در کنار بررسی این موارد، باید دروسی که پاس کردید را نیز بررسی کنید تا با رد کردن درخواست از سمت دانشگاه روبه‌رو نشوید. لیست دانشگاه‌هایی که برای ادامه تحصیل انتخاب کرده‌اید را با دقت تنظیم کنید و حواستان باشد که در این‌ میان دانشگاه‌های معتبر وجود داشته باشند؛ دانشگاه‌هایی که به تأیید کشور کانادا رسیده‌اند تا در آینده دچار کلاهبرداری نشوید.

سعی کنید دانشگاه‌هایی را انتخاب کنید که نمرات شما با مواردی که آن‌ها از شما انتظار دارند همخوانی داشته باشد. اگر معدل بالایی ندارید به دنبال رشته‌های دشوار در دانشگاه‌های سطح بالا نباشید، چراکه ممکن است توسط دانشگاه رد شوید. برای اینکه بدانید چه تصمیمی برای شما می‌تواند کاراتر باشد، بهتر است با افرادی که در این زمینه تجربه دارند مشورت کنید.

 

همان‌طور که می‌دانید کانادا از کشورهای انگلیسی‌زبان محسوب می‌شود، اما در ایالت‌هایی از آن صحبت ‌کردن به زبان فرانسوی اجباری محسوب می‌شود. بهتر است که از قبل با سیاست‌های محل تحصیل و دانشگاه مدنظر خود آشنا باشید و بسته به آن خود را آماده کنید و به کلاس زبان بروید.

سعی کنید نمرات کافی را در آزمون‌های زبان کسب کنید

برای این‌که در یک کشور انگلیسی‌زبان بتوان پذیرش گرفت باید مدارکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان ارائه شود. همان‌طور که گفته شد نمرات موردنظر دانشگاه‌ها حتی بسته به رشته نیز متفاوت است. آزمون‌های اصلی زبان بین‌المللی انگلیسی مورد قبول دانشگاه‌های برتر کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • ✔ آیلتس آکادمیک
  • ✔ PTE Academic
  • ✔ C1 پیشرفته
  • ✔ TOEFL iBT

اما بعضی دانشگاه‌ها نیز هستند که آزمون‌های دشوارتری مانند GRE را نیز علاوه بر موارد ذکرشده درخواست می‌کنند. هرچند تعداد این رشته‌ها کمتر شده، اما همچنان احتمال این وجود دارد که بعضی از رشته‌های ارائه‌شده در دانشگاه‌های برتر این نمره را نیز از دانشجویان درخواست کنند.

در شرایط کرونایی ایجادشده بعضی از دانشگاه‌های کانادا آزمون‌های دیگر زبان را نیز مانند دولینگو می‌پذیرند. همچنین برخی از دانشگاه‌های کانادا ممکن است سایر آزمون‌های انگلیسی موجود را نیز بپذیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره شده است:

  • CAEL
  • CanTEST
  • MELAB

آزمون‎‌های فرانسوی مورد قبول دانشگاه‌های کانادا نیز شامل موارد زیر است که داشتن این مدارک نیز می‌تواند شانس پذیرش شما را افزایش دهند.

  • ✔ DALF
  • ✔ DELF
  • ✔ TEF
  • ✔ TCF
  • ✔ TestCan

بهتر است قبل از هر قدمی که برای اپلای برمی‌دارید، در امتحان زبان انگلیسی معتبر بین‌المللی شرکت کنید و نمرات بالایی را در آن کسب کنید. اگر قصد اپلای برای ترم پاییز یا سپتامبر را دارید، با توجه به زمان پذیرش دانشگاه‌ های کانادا بهترین زمان امتحان زبان از اواسط تابستان تا اواخر پاییز است. در این زمان مشخص‌شده شما باید مدارک موردنظر دانشگاه را آماده کرده و قبل از ددلاین به دانشگاه ارسال کنید که یکی از این مدارک نمره زبان است.

دیگر مواردی که باید در کنار نمره زبان ارسال شوند/ زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا

قبل از ددلاین درنظر گرفته‌شده برای اپلای، شما باید با پرداخت اپلیکیشن فی از طریق سایت دانشگاه اپلای را انجام دهید. در این مسیر شما باید مدارک مختلفی را در سایت بارگذاری کنید تا درنهایت توسط کمیته دانشگاه مقصد بررسی شود.

مدارک مورد نیاز در این باره :

  • رزومه یا CV
  • گواهی فارغ‌التحصیلی یا دیپلم
  • فرم درخواست تکمیل‌شده که در سایت دانشگاه موجود است.
  • انگیزه‌نامه یا SOP که باید در مورد دانشگاه مقصد و رشته مدنظر شما نگاشته شود.
  • دو توصیه‌نامه که نشان بدهد شما برای ورود به دوره مناسب هستید و توانمندی‌های لازم را دارید.

این مدارک عنوان‌شده باید توسط مترجم خبره نیز تأیید شود و همچنین باید در کنار ارسال این مدارک به زبان انگلیسی، اصل مدارک را نیز بارگذاری کنید.

حداقل نمرات زبان کسب شده برای دانشگاه های مختلف کانادا

در مسیر اپلای، شما باید نمرات کسب‌شده در آزمون‌های معتبر بین‌المللی را به دانشگاه‌ها ارسال کنید. به طور مثال در آزمون تافل شما می‌توانید ۵ دانشگاهی را که قصد دارید نمره شما به آنجا ارسال شود علامت بزنید، تا اینکه پس از حاضر شدن نمره نهایی شما این نمره به دپارتمان‌های مربوطه ارسال شود.

این ارسال مستقیم نمره شما را تأیید می‌کند. به همین دلیل بهتر است زودتر امتحان زبان خود را بدهید تا اینکه نمره زودتر از ددلاین نهایی در دسترس دانشگاه قرار بگیرد. با پرکردن فرم درخواست و ارسال آن، کمیته مربوطه نمرات کسب‌شده شما را با توجه ‌به درس درخواستی بررسی کرده و نتیجه نهایی را برای شما ارسال می‌کنند.

برای اینکه مطمئن شوید چه نمره‌ای برای رشته درخواستی شما مناسب است باید به سایت دانشگاه‌ها مراجعه کنید و هر درس را جدا بررسی کنید. با این‌ حال در ادامه تعدادی از حداقل نمرات درخواستی دانشگاه‌های برتر کشور کانادا آورده شده است. در این جدول آزمون‌های زبان مختلفی دیده می‌شود که مورد تأیید دانشگاه‌های کانادا است و دانشجویان متقاضی می‌توانند در هر یک از آن‌ها شرکت کنند.

لازم به ذکر است که گاهی اوقات دانشگاه‌ها برای هر اسکیل آزمون زبان نمره خاصی را درخواست می‌کنند که شما باید از حداقل نمرات درخواستی هر بخش نیز اطلاع حاصل کنید. ممکن است تنها تفاوت در یک نمره سبب رد درخواست شما برای ثبت‌نام و ایجاد مشکل در زمان پذیرش دانشگاه های کانادا شود و هزینه مالی و زمانی شما به طور کامل سوخت شود.

نمره IELTS نمره TOEFL iBT نمره PTE نمره CAEL دانشگاه
۶.۵ ۱۰۰ N/A ۷۰ دانشگاه تورنتو
۶.۵ ۸۶ ۶۵ ۷۰ دانشگاه مک گیل
۶.۵ ۹۰ ۶۵ ۷۰ دانشگاه بریتیش کلمبیا
۶.۵ ۹۰ ۵۹ ۷۰ دانشگاه آلبرتا
۶.۵ ۸۶ ۶۰ ۷۰ دانشگاه مک مستر

 

زمان‌های ددلاین پذیرش در دانشگاه‌ های کانادا

تمام دانشگاه‌های بین‌المللی معمولاً سه تایم اصلی را برای ورود دانشجویان در نظر گرفته‌اند که شامل ترم‌های پاییز، زمستان و بهار می‌شود. بسته به نوع رشته یا دانشگاه موردنظر ممکن است این زمان‌های پذیرش متفاوت باشند، اما معمولاً تمام دانشگاه‌ها در زمان ترم پاییز تمام رشته‌ها را ارائه داده و دانشجویان بین‌المللی را می‌پذیرند.

در صورتی‌ که دانشجویان از ترم پاییز جا بمانند و نتوانند خود را برای این ورودی آماده کنند، می‌توانند برای ترم زمستان اقدام کرده و پذیرش ژانویه را دریافت کنند. با این ‌حال باید در نظر داشته باشید که ترم بهار ورودی بسیار کمتر شده و تمامی دانشگاه‌ها این فرصت را به دانشجویان نمی‌دهند.

در حقیقت پذیرش ترم پاییز در ماه سپتامبر (شهریور)، ترم زمستان در ماه ژانویه (دی) و ترم بهار در ماه می (اردیبهشت) است. زمانی که می‌خواهید برای این دانشگاه ها اپلای کنید، ممکن است به‌ جای ترم پاییز، زمستان و بهار از نام ماه‌ها مانند سپتامبر، ژانویه و می استفاده شود. در ادامه مطلب با زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا برای هر یک از این ترم‌ها آشنا می‌شویم.

جزئیات ماه‌ها برای ورودی ترم پاییز یا سپتامبر کارهایی که باید انجام دهید
سپتامبر/ اکتبر فرم درخواست آنلاین را پر کنید
ژانویه/ فوریه کلیه مدارک موردنیاز را ارسال کنید
مارس/ می پاسخ توسط دانشگاه ارسال می‌شود
می/ جولای درخواست و اخذ ویزای تحصیلی کانادا
سپتامبر جلسات آشنایی با دانشگاه و آغاز برنامه تحصیلی

زمان‌های ددلاین پذیرش در دانشگاه‌ های کانادا

بهترین زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا برای ارسال مدارک برای ترم پاییز

ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر بهترین زمان‌ها برای آماده‌ کردن مدارک و ارسال آن به سایت‌های دانشگاه‌ها است. با این ‌حال در نظر داشته باشید که این زمان در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و بهتر است حتماً آن را از قبل بررسی کنید. زمانی که به سایت‌های بعضی از دانشگاه‌ها نگاه می‌کنید، زمان ددلاین برای دانشجویان کانادایی و بین‌المللی متفاوت است. این زمان برای دانشجویان کانادایی دیرتر است و توجه کنید که دچار مشکل نشوید و به ‌اشتباه دیرتر مدارک خود را ارسال نکنید، چراکه سایت بسته خواهد شد.

معمولاً دانشجویان علاقه زیادی دارند که برای این ترم اپلای کنند. با ورود به کانادا در فصل پاییز می‌توانند چند ماه اول را به آشنایی با فضایی که در آن قرار گرفته‌اند اختصاص دهند، همچنین به دلیل بهتر بودن آب ‌و هوا در این فصل، راحت‌تر می‌توانند با شرایط اولیه کنار بیایند.

زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا برای ارسال مدارک برای ترم زمستان

ماه‌های ژانویه، فوریه، مارس و آپریل بهترین زمان‌ها برای آماده‌ کردن مدارک و ارسال آن به سایت‌های دانشگاه‌ها است. اگر به دلایلی از زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا جا ماندید این زمان می‌تواند انتخاب خوب بعدی برای شما باشد. در صورتی‌ که در این زمان نیز اپلای نکنید، احتمالاً باید اپلای را به سال بعد موکول کنید، چراکه بیشتر رشته‌ها برای ترم بهار ارائه نمی‌شوند.

زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا برای ارسال مدارک برای ترم بهار

ماه‌های می، ژوئن، ژوئیه و آگوست بهترین زمان‌ها برای آماده‌ کردن مدارک و ارسال آن به سایت‌های دانشگاه‌ها است. در این ترم دانشجویان معمولاً به خانه‌های خود برمی‌گردند و استراحت می‌کنند. همچنین دانشجویان می‌توانند دروس اختیاری را در این ترم بگذرانند. به همین دلیل دانشگاه تمام رشته‌ها را در این زمان ارائه نمی‌دهد و ممکن است رشته موردنظر شما در این زمان موجود نباشد.

ارتباط با اساتید دانشگاه‌ها و گرفتن وقت مصاحبه

یکی از مهم‌ترین قدم‌هایی که باید برای مسیر اپلای بردارید، ارتباط گرفتن با اساتید است. شما برای تحصیل در رشته‌های کارشناسی ارشد و دکتری، بهتر است ابتدا اساتید خود را انتخاب کنید و با آن‌ها صحبت کنید. شما باید مقاله‌های آن‌ها و کارهایی که اخیراً انجام داده‌اند را بررسی کنید و به آن‌ها پیام دهید.

این مرحله شاید مهم‌ترین قدم در مسیر اپلای باشد. چراکه اگر شما بتوانید با یک استاد ارتباط بگیرید، تقریباً نصف راه را رفته‌اید و استاد می‌تواند در ادامه مسیر نیز به شما کمک کند. برای ارتباط گرفتن با اساتید، ابتدا باید در سایت دانشگاه‌ها به دنبال رشته‌هایی باشید که علاقه دارید در آن‌ها شرکت کنید، سپس اساتیدی که در آن دپارتمان فعالیت می‌کنند را پیدا کنید.

بعد از مطالعه حوزه تحقیقاتی یا مطالعاتی آن‌ها اگر کار شما نیز نزدیک به آن‌ها هست، با آن‌ها مکاتبه را آغاز کنید. در نظر داشته باشید که اساتید گاهی اوقات در سایت‌های مخصوص خود اعلام می‌کنند که آزمایشگاه آن‌ها به دنبال دانشجو جدید است یا خیر. با بررسی سایت و مقاله‌های مربوط به استاد، ایمیل‌های خود را تنظیم کنید. احتمالاً در این قدم باید تعداد زیادی ایمیل را به اساتید مختلف بزنید و کاری بسیار سخت خواهد بود، چراکه بسیاری از اساتید ممکن است به ایمیل شما پاسخ ندهند یا این‌که ظرفیت کافی در آزمایشگاه نداشته باشند.

سعی کنید که حتماً یک ‌وقت مصاحبه با اساتید تنظیم کنید و خود را در آن به‌ خوبی نشان دهید. در صورتی ‌که استاد مدنظر با توانمندی‌های شما موافق بود شما را می‌پذیرد.

 

هزینه‌های ثبت‌نام و ددلاین ارسال درخواست برای ورودی دانشجویان کارشناسی

هزینه‌های ثبت‌نام دانشگاه‌های برتر کانادا برای رشته‌های دانشجویان کارشناسی شامل موارد زیر است. همچنین در جدول زیر زمان پذیرش دانشگاه‌ های کانادا در این دانشگاه‌ها نیز آورده شده است.

هزینه فرم درخواست ددلاین نهایی ارسال فرم درخواست رشته موردنظر ورودی دانشگاه
۱۸۰ دلار کانادا ۱۵ ژانویه اکثر رشته‌ها

*رشته‌های علوم پزشکی و بهداشت ممکن است مهلت‌های متفاوتی داشته باشند.

پاییز دانشگاه تورنتو
۱۱۴ دلار کانادا ۱۵ ژانویه اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه مک گیل
۱۱۸.۵ دلار کانادا ۱۵ ژانویه اکثر رشته‌ها

 

پاییز دانشگاه بریتیش کلمبیا
۱۰۵.۵ دلار کانادا ۱ فوریه اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه مونترال
۱۲۵ دلار کانادا ۱ مارس اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه آلبرتا
۱۱۰ دلار کانادا ۱ فوریه اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه مک مستر
۱۲۵ دلار کانادا ۱ فوریه اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه واترلو
۱۵۶ دلار کانادا ۱ جون تمام رشته‌ها پاییز دانشگاه وسترن
۱۵۰ دلار کانادا ۱ آگوست اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه کویینز
۱۲۵ دلار کانادا ۱ مارچ اکثر رشته‌ها پاییز دانشگاه کلگری

هزینه‌های ثبت‌نام و ددلاین ارسال درخواست برای کارشناسی ارشد و دکتری

مهلت ارسال درخواست برای سال ورودی ۲۰۲۱ برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دوره دکتری) در دانشگاه‌های کانادا در ادامه آمده است. همان‌طور که عنوان شده است بعضی از دانشگاه‌ها در ترم‌های مختلفی ورودی می‌گیرند، اما بیشتر آن‌ها ورودی پاییز را در برنامه خود دارند. در کنار زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا، هزینه فرم درخواست نیز آورده شده است که دانشجویان باید هنگام ثبت‌نام، این مبلغ را به حساب دانشگاه مقصد واریز کنند.

معمولاً دانشجویان این دوره‌ها، برای کاهش هزینه‌های مربوط به ثبت‌نام، ابتدا سعی می‌کنند که با اساتید ارتباط بگیرند و استاد خود را قبل از ثبت‌نام مشخص کنند. این کار سبب می‌شود که دانشجویان هزینه‌های ازدست‌رفته کمتری داشته باشند و با اطمینان خاطر بیشتری هزینه‌های بالا را به سایت دانشگاه‌ها پرداخت کنند. گاهی اوقات نیز دپارتمان‌های دانشگاه‌های مختلف این هزینه‌ها را کاهش می‌دهند یا اینکه کامل حذف می‌کنند.

هزینه فرم درخواست دوره ارسال فرم درخواست ورودی دانشگاه
۱۸۰ دلار کانادا سپتامبر تا مارچ پاییز دانشگاه تورنتو
۱۲۱ دلار کانادا آگوست تا مارچ پاییز دانشگاه مک گیل
۱۴۳ دلار کانادا نوامبر تا ژوئیه می دانشگاه بریتیش کلمبیا
مارچ تا جولای ژوئیه
ژوئیه تا مارچ سپتامبر
۱۰۵.۵ دلار کانادا ۱ فوریه پاییز دانشگاه مونترال
۱ سپتامبر زمستان
۱ فوریه تابستان
۱۰۰ دلار کانادا ژوئیه تا جون پاییز دانشگاه آلبرتا
سپتامبر تا نوامبر زمستان
۱۱۰ دلار کانادا اکتبر تا ژانویه سپتامبر دانشگاه مک مستر
۱۲۵ دلار کانادا ۱ فوریه سپتامبر دانشگاه واترلو
۱ جون ژانویه
۱ اکتبر می
۱۲۰ دلار کانادا نوامبر تا جولای پاییز دانشگاه وسترن
۱۵۰ دلار کانادا سپتامبر تا مارچ پاییز دانشگاه کویینز
۱۲۵ دلار کانادا ژانویه تا می مشخص نیست دانشگاه کلگری

 

قدم‌های بعدی در مسیر اپلای

معمولاً دو ماه پس از ارسال اپلیکیشن یا فرم درخواست به دانشگاه‌ها، نتیجه نهایی برای شما فرستاده می‌شود. پس از گرفتن این نتیجه شما می‌توانید به دنبال کارهای مربوط به ویزا و پاسپورت خود باشید یا از دانشگاه انصراف بدهید. این مراحل نیز همانند موارد قبلی زمان زیادی را از شما خواهند گرفت، بنابراین بهتر است که قبل از اقدام به مهاجرت با یک مؤسسه یا فرد خبره در این مورد مشورت کنید تا شما را در این مسیر طولانی راهنمایی کند.

قدم‌های بعدی در مسیر اپلای

معمولاً مراحل اخذ ویزا زمان زیادی می‌گیرد و شما باید مدارک متعددی را فراهم کنید، اما همین که شما از دانشگاه پذیرش گرفتید تقریباً تا اواسط راه رفته‌اید و باقی مسیر کارهای اداری معمول خواهد بود. پس از گذراندن این مراحل می‌توانید بلیت را تهیه کرده و به کشور مقصد سفر کنید!

بورسیه تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا

برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان هستند، زندگی در کانادا گزینه‌ی جذابی است.

سخن پایانی

قبل از هر کاری از زمان پذیرش دانشگاه های کانادا مطلع شوید و مشخص کنید که در چه زمانی و برای چه دانشگاهی قصد دارید درخواست بدهید. با مراجعه به سایت‌های دانشگاه‌ها و صفحه مربوط به رشته، دریابید که دقیقا تا چه زمانی باید فرم درخواست را ارسال کنید. دقت داشته باشید که بیشتر دانشگاه‌ها تمام رشته‌ها را برای ترم پاییز ارائه می‌دهند و جهت اقدام برای این تاریخ باید قبل از شروع سال میلادی جدید اقدام کنید. قبل از شروع پروسه باید امتحان زبان را داده و با اساتید مکاتبه کرده باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
رتبه دانشگاه های کانادا چگونه است؟
بر اساس رتبه‌بندی جهانی که توسط Times Higher Education، دانشگاه شانگهای و QS Rankings انجام شده است، بیش از 30 دانشگاه کانادایی در بین 300 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
رشته‌های محبوب در کانادا برای دانشجویان چیست؟
✔ علوم محیط‌زیست ✔ روان‌شناسی ✔ علوم کامپیوتر ✔ مدارک MBA
بهترین زمان پذیرش دانشگاه ‌های کانادا برای ارسال مدارک برای ترم پاییز چه زمانی است؟؟
ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر بهترین زمان‌ها برای آماده‌ کردن مدارک و ارسال آن به سایت‌های دانشگاه‌ها است. با این ‌حال در نظر داشته باشید که این زمان در دانشگاه‌های مختلف متفاوت است و بهتر است حتماً آن را از قبل بررسی کنید
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا
2 سال قبل

واقعا بی نظیر هستید. خیلی برام مفید بود.
ای کاش می تونستم منم بتونم در یکی از دانشگاه های کانادا قبول بشم. خیلی شدید به این تجربه علاقه دارم و ادامه تحصیل رو توی رشته خودم رو هم خیلی دوست دارم. اما نمی دونم چطور ممکنه.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سارا
2 سال قبل

باید اطلاعات جزئی و دقیق تری داشته باشیم تا بتونیم کمکتون کنیم که چطور میتونید برای تحصیل در کانادا اقدام کنید. پیشنهاد می کنیم که فرم ارزیابی رایگانمون رو پر بفرمایید تا کارشناسانمون دراسرع وقت باهاتون تماس بگیرند

کادر هرمس اپلای