تجربه زندگی و تحصیل در بهترین شهر دانشجویی آلمان

تجربه زندگی و تحصیل در بهترین شهر دانشجویی آلمان

آلمان از جمله کشورهایی است که دارای بهترین شهر آلمان برای تحصیل دانشجویان می باشد. همچنین آلمان در میان ده کشور محبوب برای تحصیل در جهان قرار دارد و طبق اطلاعات رسمی اداره آمار فدرال آلمان، حدود ۳۸۰،۰۰۰ دانشجوی بین المللی در آلمان تحصیل می کنند.با رشد مثبت ثبت نام های بین المللی که احتمالا در سال های آینده ادامه خواهد یافت، آلمان به زودی به جمع ۵ مرکز مهم مطالعاتی در جهان، صعود خواهد کرد. با توجه به موارد گفته شده شناخت نسبت به این کشور بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است.

ما در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان بپردازیم. در صورتی که در انتخاب شهر مناسب برای تحصیل مردد مانده اید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا بهترین شهر های دانشجویی کشور آلمانرا بهتر بشناسید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

برلین

پایتخت کشور آلمان، محبوب‌ ترین مکان برای دانشجویان بین‌ المللی است که می­خواهند در آلمان تحصیل کنند. برلین به عنوان یک شهر مقرون به صرفه برای زندگی کردن به عنوان بهترین شهر دانشجویی آلمان، در جهان رتبه ۹ را به خود اختصاص داده است.

از لحاظ علمی ۳ دانشگاه بین‌المللی با کیفیت در این شهر وجود دارد که حدود ۱۶ درصد از دانشجویان آن، دانشجویان بین‌ المللی هستند. شهر برلین مکانی است که مردم از همه اقلیت‌ها و اقوام در آن زندگی، تحصیل و یا کار می‌کنند؛ از این رو دانشجویان در معرض یک شهر فرهنگی پویا قرار خواهند گرفت. دانشگاه‌ های برتر این شهر عبارت­اند از: دانشگاه آزاد برلین، دانشگاه هومبولت برلین، دانشگاه فنی برلین.

بن

یکی دیگر از شهرهای مناسب برای تحصیل در آلمان شهر بن است. بن به‌ عنوان مقر دولت آلمان در کنار برلین محسوب می­شود. جدا از محبوبیت سیاسی خاص بن، این شهر به دلیل زادگاه آهنگ‌ ساز نابغه موسیقی، بتهوون نیز مشهور بوده و علاوه بر این، ترکیبی کامل از مدرنیته و سنت در این شهر مشاهده می­شود.

از جمله مزیت­هایی که این شهر نسبت به سایر شهرهای آلمان دارد، می‌توان به وجود مراکز صنعتی و مشاغل متعدد برای انجام کار در حین تحصیل اشاره کرد. دانشجویان می‌توانند پس از برنامه تحصیلی از کار بهره‌ مند شوند و در زمینه رشته تحصیلی خود به صورت حرفه‌ای به اشتغال بپردازند. دانشگاه‌های برتر این شهر عبارت­اند از: دانشگاه Bon و دانشگاه علوم کاربردی در رشته­های امور مالی.

هامبورگ

این شهر به عنوان مرکز رسانه‌ها و مناطق صنعتی مشهور بوده و با وجود مردم محلی و دانشجویان بین‌ المللی شلوغ است. با رشد اقتصادی در طول سال، هامبورگ مقصد دانشجویان بسیاری بوده تا چشم انداز خود را گسترش دهند و درک خوبی از اقتصاد اروپا داشته باشند.  علوم کامپیوتر، مدیریت کسب و کار، مهندسی صنایع، هوانوردی، روزنامه نگاری، علم نانو، روان‌ شناسی و هنرهای آزاد برخی از بهترین دوره‌های تحصیلی در هامبورگ هستند. دانشگاه‌های برتر این شهر عبارت­اند از: دانشگاه هامبورگ، دانشگاه صنعتی هامبورگ، دانشگاه علوم کاربردی.

فرانکفورت

فرانکفورت قلب اقتصادی و مرکز تجاری آلمان است. مقر اصلی بانک مرکزی اروپا نیز در این شهر قرار دارد. فرانکفورت به خانه آسمان خراش‌های بزرگ معروف بوده و فرودگاه آن نیز پرترددترین فرودگاه اروپا محسوب می­شود.

فرانکفورت همه ساله برگزار کننده جشنواره‌های رنگارنگ موسیقی است. از همه اینها که بگذریم، دانشگاه گوته فرانکفورت (Goethe Universität Frankfurt) دارای رتبه 131 جهان و پرافتخارترین و معتبرترین دانشگاه این شهر بوده و این دانشگاه در زمینه علوم اجتماعی بسیار معروف است.

رشته­ های مالی، اقتصاد، هنرهای لیبرال و مطالعات تجاری برخی از بهترین دوره‌ها برای تحصیل در فرانکفورت هستند. دانشگاه علوم کاربردی، دانشکده مالی و مدیریت، دانشگاه گوته، مدرسه بازرگانی گوته  و دانشگاه موسیقی و هنرهای نمایشی نیز از بهترین مراکز آموزشی در شهر فرانکفورت محسوب می­شوند.

دلایل محبوبیت تحصیل در آلمان

فرقی ندارد که شما متقاضی تحصیل در چه رشته تحصیلی هستید؛ چراکه تحصیل در همه رشته‌های پزشکی، مهندسی، حقوق یا تجارت برای شما فرصت‌ های بی‌شماری را در آلمان به دنبال خواهد داشت. این کشور محبوب در قلب اروپا برخی از بهترین مراکز آموزشی را برای دانشجویان دارد.

وجود دانشگاه‌های معتبر در سطح جهانی، هزینه زندگی مقرون به صرفه، آموزش با کیفیت بالا توسط اساتید معتبر در دنیا، هزینه پایین شهریه یا تحصیل رایگان در اکثر دانشگاه‌های زیر نظر دولت، امکان دسترسی به طیف گسترده‌ای از برنامه‌ها برای انتخاب، صدور مدارک معتبر جهانی، فرصت اشتغال بالا و تنوع فرهنگی از جمله دلایلی هستند که موجب شده دانشجویان خارجی این کشور را جزو محبوب‌ ترین مقاصد تحصیلی بدانند.

اگرچه دانشگاهی که برای تحصیل انتخاب می‌کنید به خودی خود بسیار مهم است؛ اما شهری که دانشگاه موردنظر شما در آن قرار دارد نیز باید برای گرفتن تصمیم نهایی در نظر گرفته شود؛ زیرا شهری که می‌خواهید در آن زندگی کرده و تحصیل کنید، هزینه زندگی، ایمنی و نرخ اشتغال را برای شما تعیین می‌کند؛ از این رو لازم است برای انتخاب بهترین مکان از بین شهرهای دانشجویی آلمان دقت زیادی داشته باشید.

تحصیل در آلمان به عنوان یک مقصد آموزشی بین‌المللی، محبوبیت بالایی در میان دانشجویان دارد. دلایل متعددی برای این محبوبیت وجود دارد. اولاً،  به دلیل دارای بهترین شهر دانشجویی آلمان برای تحصیل یکی از کشورهای پیشرو در زمینه آموزش عالی شناخته می‌شود و دانشگاه‌های آن دارای استانداردهای بالا و برنامه‌های تحصیلی گسترده‌ای هستند که به دانشجویان امکان مطالعه در رشته‌های مختلف را می‌دهند. تعیین بهترین شهر آلمان برای تحصیل بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله رشته تحصیلی، ترجیحات شخصی، هزینه‌ها، امکانات دانشگاهی و زندگی، وضعیت اقتصادی و فرهنگی شهر، و سایر عوامل بهترین شهر های دانشجویی کشور آلمان را مورد بررسی قرار میدهد

اجاره مسکن در آلمان

اجاره مسکن در آلمان

آلمان طیف گسترده‌ای ازخانه های اجاره ای با کیفیت بالا را همیشه به مهاجران پیشنهاد می دهد. از این رو، بسیاری از آلمانی ها ترجیح می دهند به جای خرید خانه، آن را اجاره کنند.

سخن آخر

با توجه به تحقیقات و بررسی‌ها در مورد بهترین شهرهای دانشجویی آلمان، می‌توان نتیجه گرفت که آلمان دارای چندین شهر برتر برای تحصیل در سطح بین‌المللی است. بهترین شهر آلمان برای تحصیل شامل برلین، مونیخ، هامبورگ، فرانکفورت و کلن هستند. این شهرها با دارا بودن دانشگاه‌ها و مؤسسات تحصیلی برجسته، زیرساخت‌های بسیار خوب و امکانات فراوان، محیطی مناسب برای تحصیل و زندگی دانشجویان ارائه می‌دهند. همچنین، این شهرها به لحاظ فرهنگی و تاریخی نیز بسیار جذاب هستند و فرصت‌های فرهنگی، هنری و تفریحی بیشماری را برای دانشجویان فراهم می‌کنند. در نهایت، هر یک از این شهرها دارای مزایا و ویژگی‌های خاص خود هستند، بنابراین انتخاب بهترین شهر های دانشجویی کشور آلمان بستگی به نیازها و علایق شخصی دانشجو متقاضی دارد.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شهرهای دانشجویی آلمان کدام اند؟
برلین، مونیخ، بن، هامبورگ و فرانکفورت از جمله شهرهای دانشجویی آلمان هستند.
بهترین شهر دانشجویی آلمان برای تحصیل در زمینه معماری و عمران کدام شهر است؟
مونیخ، هامبورگ و اشتوتکارت بهترین شهرهای آلمان برای متقاضیان تحصیل در رشته¬های معماری و عمران هستند.
ارزان ترین شهرهای دانشجویی آلمان برای دانشجوهای خارجی کدام اند؟
به طور کلی کشور آلمان یکی از ارزان‌ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل دانشجویان خارجی است؛ اما ارزان‌ترین شهرهای آن فرانکفورت و بیله فلد هستند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی رازقی
1 سال قبل

انتخاب من برای تحصیل در آلمان شهر هامبورگ هست. ممنون از مقاله خوبتون

کارشناس هرمس
پاسخ به  علی رازقی
1 سال قبل

انتخاب خیلی خوبی هست . ممنون که نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید .

کادر هرمس اپلای