شهروندی و پاسپورت استرالیا

دریافت تابعیت و شهروندی استرالیا

اکثر مهاجرانی که در استرالیا اقامت دارند، اولین هدف شان اخذ تابعیت و شهروندی استرالیا می‌باشد؛ چرا که دریافت شهروندی مزایای بسیاری دارد. اما برای اخذ تابعیت این کشور باید شرایط خاصی را داشته باشید، به‌عنوان مثال باید به زبان انگلیسی مسلط بوده و به ارزش های کشور استرالیا احترام بگذارید. ما در این بخش صفر تا صد شرایط دریافت تابعیت و پاسپورت استرالیا را برای شما شرح می‌دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

تفاوت شهروندی با اقامت دائم استرالیا در چیست؟

خوب است بدانید در اغلب کشورهای جهان اقامت دائم با شهروندی تفاوت‌ هایی دارد. این تفاوت‌ها در استرالیا بیشتر از دیگر کشورها است. سیتی زن شیپ یا شهروندی از جنبه‌های حقوقی، بالاتر از اقامت دائم یا موقت است و تفاوت‌ های دیگری نیز دارد. یکی از مهم‌ ترین تفاوت‌های اقامت دائم با شهروندی در استرالیا این است که فردی که اقامت دائم استرالیا را دارد نمی تواند از تمام مزایای یک شهروند برخوردار شود و از آن استفاده کند. مثلاً می‌توان گفت فردی که سیتی زن شیب استرالیا است می‌تواند بدون محدودیت و نگرانی از دست دادن حقوق شهروندی به‌صورت نامحدود خارج از استرالیا زندگی کند و پاسپورت استرالیا را نیز داشته باشد.

در اقامت دائم یا پی آر فرد می‌تواند به‌ صورت دائم و همیشگی در استرالیا زندگی کند اما طبق قوانین باید در طی ۵ سال اقامت خود حداقل ۲ سال در استرالیا اقامت داشته باشد در غیر این صورت ویزای اقامت دائم باطل می‌شود. خوب است بدانید دو نوع ویزای ۱۸۹ و ویزای ۱۹۰ ویزای اقامت دائم استرالیا هستند. اقامت دائم استرالیا مزایای زیادی برای شما دارد که می‌توانید از آنها برخوردار شوید. شرط اقدام برای این کار حضور سه ساله در استرالیا است که در مدت ۴ سال از ویزا باید انجام شده باشد. بعد از به‌ دست آوردن اقامت دائم می‌توانید برای سیتیزن شیپ یا شهروندی استرالیا اقدام کنید. اما اگر سه سال از ۴ سال اول ورودتان در استرالیا نمانید شرط دریافت شهروندی استرالیا را ندارید. در این صورت باید برای ویزای برگشت به استرالیا اقدام کرده تا اجازه سفر به استرالیا و ۵ سال زندگی در استرالیا را داشته باشید.

مراحل دریافت شهروندی استرالیا

تا اینجای مقاله در باره مزایای دریافت شهروندی استرالیا و پاسپورت این کشور صحبت کردیم. در ادامه با مراحلی که برای انجام این کار لازم و ضروری است آشنا می‌شویم.

مرحله اول: ارسال مدارک و منتظر ماندن برای مصاحبه و آزمون

در این مرحله باید تمامی مدارک لازم برای اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا را به‌درستی و کامل آماده کرده و به اداره مهاجرت تحویل دهید. این مرحله کمی به صبر و حوصله نیاز دارد تا جواب اداره مهاجرت به‌دست شما برسد. در این مدت بهتر است خودتان را برای مصاحبه و آزمون که به زبان انگلیسی برگزار می‌ شود آماده کنید.

مرحله دوم: شرکت در مصاحبه و آزمون شهروندی استرالیا

بعد از مدتی یک نامه دریافت خواهید کرد که وقت مصاحبه و آزمون شهروندی استرالیا در آن به شما اطلاع داده می‌شود. معمولاً یکی از مراحل دریافت شهروندی استرالیا تایید هویت متقاضی، تطبیق دادن مدارک با کپی آنها است که در طول مصاحبه انجام می‌شود. اگر فرد سفر خارجی نیز داشته باشد باید به سؤالاتی در این زمینه نیز پاسخ دهد. بعد از مصاحبه باید در آزمون شرکت کند که زبان انگلیسی برگزار می‌شود. این آزمون چندان سخت نیست اما به اطلاعاتی درباره کشور استرالیا باید آشنا باشید. این آزمون تستی و کامپیوتری است و باید حداقل ۱۵ سؤال از ۲۰ سؤال را درست جواب دهید.

درباره استرالیا

استرالیا از زیبا ترین و مهاجر پذیر ترین کشور های جهان می باشد که بعد از کشور کانادا مقصد اصلی بسیاری از مهاجران از سراسر جهان است و در مواقع بسیاری با کشور کانادا مقایسه می شود. نکته قابل توجه این است که بسیاری از مهاجران که بین دو کشور کانادا و استرالیا، کشور استرالیا را انتخاب کرده اند دلیل اصلی خود را آب و هواب ملایم و بسیار خوب این کشور بیان کرده اند. استرالیا به قدمتی در حدود ۱۰۰ سال اقتصادی بسیار قوی و بازار کار بسیار مناسبی دارد. یکی از نکات مهم این کشور قانون مندی مردم آن است.

پایتخت استرالیا شهر کنبرا است و بزرگترین شهر های این کشور سیدنی و ملبورن هستند. زبانی که مردم این کشور صحبت میکنند اکثرا انگلیسی است اما در قوانین این کشور هیچ زبانی به رسمیت این کشور وجود ندارد.به دلیل اینکه استرالیا در نیم کره جنوبی زمین قرار گرفته است فصل ها در این کشور و قاره برعکس نیم کره شمالی است.

این کشور دارای منابع طبیعی زیاد و غنی می باشد، معادنی مانند ذغال سنگ، طلا، سرب، گاز، نقره، قلع، و اورانیوم به وفور در این کشور یافت می شوند. در این مقاله میخواهیم شما را به قوانین اخذ شهروندی این کشور آشنا کنیم.

مزایای اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا

شهروندان کشور استرالیا و کسانی توانسته اند تابعیت این کشور را اخذ کنند می توانند از مزایا و حقوقی که این کشور برای شهروندانش ارائه میدهد به صورت قانونی استفاده کنند.برخی از مزایای اخذ تابعیت این کشور به صورت زیر است:

شهروندان کشور استرالیا و کسانی توانسته اند تابعیت این کشور را اخذ کنند می توانند از مزایا و حقوقی که این کشور برای شهروندانش ارائه میدهد به صورت قانونی استفاده کنند.برخی از مزایای اخذ تابعیت این کشور به صورت زیر است:

شرایط اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا

یکی از شرایط دریافت شهروندی کشور استرالیا داشتن اقامت بلند مدت و یا دائم است. شرط مهم در این روش این است که شخص دارای اقامت دائم در هر ۱۲ ماه حداقل به مدت ۹ ماه در استرالیا زندگی کرده باشد و این کار به مدت ۴ سال ادامه پیدا کند.

این شرط که شرط اخلاقی دریافت پاسپورت استرالیا است شامل برخی از موارد اخلاقی و رعایت قوانین کشور استرالیا است. پیروی از تمامی قوانین دولت و کشور استرالیا در مدت اقامت در این کشور و همچنین رعایت قوانینی که مربوط به دریافت شهروندی این کشور است. فرد متقاضی نباید در این مدت خلافی مرتکب شده باشد و سوء پیشینه داشته باشد. کلیه اطلاعات ارائه شده در زمان درخواست ویزا و پاسپورت باید درست بوده باشد و فرد نباید در این مدت با افراد خلاف کار ارتباط برقرار کرده باشد. اثبات هر یک از موارد گفته شده باعث از دست دادن شهروندی استرالیا می‌شود.

البته علاوه بر موارد گفته شده، شخصیت مناسب و نشان دادن تمایل به زندگی در استرالیا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در کنار همه این شروط شما باید در آزمون شهروندی کشور استرالیا شرکت کنید و حداقل نمره قبولی مورد نیاز را کسب کنید.

هدف از این آزمون آشنایی هر چه بیشتر با کشور استرالیا و قوانین این کشور است. کمترین نمره قبولی در این آزمون ۷۵ درصد است و این آزمون شامل مفاد زیر می‌شود. استرالیا و مردمانش، عقاید دموکراتیک، حقوق و آزادی‌های استرالیا، دولت و قانون در استرالیا همچنین باید مدارک معتبر برای نشان دادن میزان دانش زبان مورد نیاز این کشور را به سازمان های مربوطه نشان دهید.

اخذ تابعیت کشور استرالیا از طریق ازدواج

برای اخذ اقامت و تابعیت از طریق این روش شما باید اثبات کنید که ازدواجتان واقعی است و هدف از ازدواج فقط اخذ تابعیت این کشور نیست. معمولا در این روش باید مدارکی مبنی بر داشتن ارتباطات دو طرف قبل و بعد از ازدواج ارائه دهد

در روش دریافت شهروندی استرالیا از طریق ازدواج، معمولا اگر زوج متقاضی به مدت ۲ سال با هم زندگی کرده باشند و بتوانن اثبات کنند که ازواجشان واقعی است میتوانند با مراجعه به اداره مهاجرت استرالیا برای اخذ اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت فرد خارجی اقدام کنند.

اخذ تابعیت کشور استرالیا از طریق تولد فرزند

تا سال ۱۹۸۶ همه کودکانی که در خاک استرالیا به دنیا می آمدند شهروند این کشور می شدند. اما بعد از این تاریخ به دلیل افزایش تعداد مهاجرین در این کشوراین قانون  تغییر کرد و فقط کودکانی که هر دو ویا یکی از از والدینش شهروند این کشور باشد می تواند تابعیت این کشور را اخذ کند.

در صورتی یک یا هردو والدین کودک اقامت دائم استرالیا را داشته باشند فرزندشان اقامت دائم دریافت میکند و اگر والدین کودک با ویزای تحصیلی و اقامت موقت در استرالیا هستند فرزندشان فقط می تواند اقامت موقت داشته باشد.

انواع ویزای استرالیا

انواع ویزای استرالیا

کشور استرالیا یکی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت است. نه تنها از نظر زیبایی خارق‌ العاده است، بلکه نرخ بیکاری پایین و اقتصاد رو به رشدی دارد و شما می‌توانید در آنجا زندگی بسیار مرفهی داشته باشید.

دریافت شهروندی استرالیا به کمک هرمس اپلای

از آن‌جا که در سال های اخیر استرالیا شرایط مطلوبی برای مهاجرین ایرانی فراهم نموده است، ایرانیان بسیاری در این کشور مقیم هستند. دغدغه اصلی این افراد دریافت شهروندی استرالیاست چرا که ملزم به داشتن یک سری شرایط هستند تا بتوانند تابعیت استرالیا را دریافت کنند. در این مقاله تلاش نمودیم اطلاعات جامعی در زمینه دریافت شهروندی و تابعیت استرالیا در اختیارتان قرار دهیم، اگر سوالی برای‌تان باقی مانده است در قسمت نظرات مطرح کنید تا کارشناسان هرمس اپلای شما را راهنمایی کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
مراحل دریافت شهروندی استرالیا​ کدامند؟
مرحله اول: ارسال مدارک و منتظر ماندن برای مصاحبه و آزمون مرحله دوم: شرکت در مصاحبه و آزمون شهروندی استرالیا
شرط مهم اخذ شهروندی و پاسپورت استرالیا چیست؟
شخص دارای اقامت دائم در هر ۱۲ ماه حداقل به مدت ۹ ماه در استرالیا زندگی کرده باشد و این کار به مدت ۴ سال ادامه پیدا کند.
شرط مهم اخذ تابعیت از طریق ازدواج چیست؟
معمولا اگر زوج متقاضی به مدت ۲ سال با هم زندگی کرده باشند و بتوانن اثبات کنند که ازواجشان واقعی است میتوانند با مراجعه به اداره مهاجرت استرالیا برای اخذ اقامت دائم و به دنبال آن تابعیت فرد خارجی اقدام کنند.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای