مشاغل مورد نیاز آلمان

مشاغل مورد نیاز آلمان

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان سالانه تغییراتی دارد. اگر قصد دریافت ویزای کار آلمان را برای کار در آلمان دارید باید ابتدا مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023 را مورد بررسی قرار دهید که آیا رشته تحصیلی شما جزء لیست مذکور هست یا خیر؟

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان یا همان لیست سفید (white list)، لیستی است که از طرف آژانس اشتغال فدرال آلمان هر 6 ماه یکبار منتشر می‌شود. در صورت وجود هرگونه سوال می‌توانید از طریق واتساپ، تکمیل فرم مشاوره مهاجرت و تماس تلفنی با کارشناسان موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در ارتباط باشید.

کشور آلمان، یکی از کشورهای برتر صنعتی در حوزۀ اقتصادی اروپا و همین‌طور جهان است. به همین دلیل مشاغل مورد نیاز آلمان از پر متقاضی ترین مباحث مهاجرتی است. این کشور برای بهسازی، نوسازی و بازسازی زیرساخت‌های صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، درمانی و … خود نیازمند نیروی ماهر متخصص است. اما در عین حال، هر سال بیشتر از سال پیش با کمبود نیروی متخصص روبرو است. برای رفع این کمبود، جذب نیروی متخصص خارجی در کنار آموزش نیروی کار داخلی بهترین راهکار پیش پای دولت آلمان است.

حال سؤال این‌جاست این کشور، چه ویژگی‌ها و برتری‌هایی نسبت به کشورهای دیگر دارد که نیروی متخصص خارجی را متمایل به کار و زندگی در این کشور می‌کند؟ در این مقاله، در ابتدا چند دلیل مستدل برای کار و اقامت نیروهای متخصص خارجی در کشور آلمان را بیان خواهیم کرد و سپس لیست سفید که همان لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023 است را در اختیار شما خواهیم گذاشت.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

دو ویژگی آلمان ها که در تمام دنیا معروف است

حقوق و دستمزد برای مشاغل پرتقاضا در کشور آلمان

برطبق گزارش سالانۀ‌ سایت salaryexplorer، متوسط حقوق دریافتی ماهانه در کشور آلمان، تقریباً برابر با 3,820 یورو است که اگر پاداش‌ های سالانه به این مبلغ اضافه شوند.

حقوق‌ ها بسته به نوع صنعتی که فرد در آن مشغول به کار است، فرق می‌کنند و معمولاً شرکت‌های بزرگ آلمانی با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند، بیشترین پرداختی حقوق را دارند که حدود ۲۷% بالاتر از متوسط حقوق پرداختی در کشور آلمان است.

برای شرکت‌های متوسط تا بزرگ که ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ نیروی کار دارند، حقوق پرداختی معمولاً ۱۷% بالاتر از حقوق پرداختی شرکت‌های کوچک‌تر با ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کارمند است (حقوق پرداختی این شرکت‌های کوچک‌تر، ۱۲% بالاتر از متوسط حقوق پرداختی در کشور آلمان است).

در مقایسه با سایر کشورهای حوزۀ اروپا، کشور آلمان بالاترین میزان دستمزد خالص پرداختی در ماه را دارد که در سال 2023، این مبلغ در حدود 2,380 یورو در ماه بوده است. قانون حداقل دستمزد دریافتی در کشور آلمان به شدت رعایت می‌شود. با در نظر گرفتن لیست مشاغل مورد نیاز آلمان حداقل دستمزد دریافتی در سال 2023 این کشور حدود ۹.۸۲ یورو برای هر ساعت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین و میزان دستمزد درسال 2023 آلمان پیشنهاد می کنیم در ابتدا مقاله حقوق و دستمزد در آلمان را مطالعه فرمایید.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان

دلایلی که بیان کردیم، تنها قسمت کوچکی از مزایای کار در کشور آلمان هستند. کشور آلمان به نیروی کار ماهر خود وابسته است و به همین دلیل همواره به دنبال پیاده کردن استراتژی‌ هایی است که حضور نیروهای متخصص را در کشور خود افزایش دهد. در زیر لیست مشاغل موردنیاز در کشور آلمان را مشاهده خواهید کرد.

متخصصان زیرشاخه‌های پزشکی، وکالت، مهندس و مدیریت، شانس بسیار زیادی برای پیدا کردن کار مناسب در کشور آلمان با درآمد بالا و پاداش‌ها و مزایای بی‌نظیر دارند. شرط اصلی برای رسیدن به همۀ مزایایی که کشور آلمان به نیروی کار متخصص خود عرضه می‌کند، سخت‌کوشی، درستی و تعهد کاری است.

یک مزیت کار در کشور آلمان، دوره‌ های کارآموزی و پیشرفت شغلی حین کار است که نه تنها پایۀ حقوقی و میزان حقوق دریافتی نیروی کار متخصص را بالا می‌برد که به دانش و اعتباری کاری او نیز می‌افزاید.

مشاغل مورد نیاز آلمان که در لیست سفید آورده شده‌اند، در ابتدا به متقاضیان کار در کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا عرضه می‌شوند و چنانچه کمبود نیرو جبران نشد، متقاضیان کار متخصص از کشورهای دیگر جهان بررسی خواهند شد. پیش‌ بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰، در کشور آلمان نزدیک به ۳ میلیون نیروی کار متخصص خارجی مشغول به کار شوند.

افرادی که شانس بسیار زیادی برای پیداکردن کار مناسب در کشور آلمان دارند

بیمۀ درمانی، بیکاری، بازنشستگی، خدمات پرستاری، بیمۀ حوادث از جمله مزایایی هستند که به محض شروع کار نیروی متخصص در کشور آلمان، به او تعلق می‌گیرند. همۀ‌ دستمزدها در کشور آلمان، مشمول پرداخت مالیات هستند. امنیت اقتصادی و منطقه‌ای که کشور آلمان دارد، این کشور را تبدیل به یک مکان عالی جهت کار، تشکیل خانواده و زندگی کرده است.

مشاغل مورد نیاز آلمان کدامند؟

اگر رشته تحصیلی شما جزء لیست مشاغل زیر است می‌توانید رزومه تحصیلی و کاری خود را از طریق فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرت ارسال کنید کارشناسان مهاجرتی ما شرایط شما برای دریافت ویزای کار را بررسی کرده و به شما اعلام خواهند کرد. همچنین می توانید ویدیو زیر را در رابطه با روند اخذ ویزای کار آلمان برای مشاغل مورد نیاز آلمان مشاهده کنید.

در صورتی که رشته تحصیلی شما جزء رشته‌ های مهندسی یا پیراپزشکی می‌باشد و در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان که در این بخش آورده شده، موجود نیست رشته خود را برای بررسی مجدد به مشاوران هرمس اپلای ارسال کنید:

مشاغل مورد نیاز آلمان و داشتن دانش زبان آلمانی

یکی از مهم‌ترین سؤالات افرادی که به دنبال پیداکردن لیست مشاغل مورد نیاز آلمان برای مهاجرت کاری پیش می‌آید، این سؤال است که آیا برای یافتن شغل در آلمان نیاز است تا مدرک زبان آلمانی داشته باشیم؟ در پاسخ به این سؤال باید اشاره کرد که بدون شک داشتن آشنایی با زبان آلمانی می‌تواند در روند پذیرش شما از سوی کارفرمایان آلمانی، تأثیر بسزایی بگذارد. اما این که آیا برای موقعیت شغلی در کشور آلمان نیاز به داشتن مدرک زبان آلمانی است، کاملاً به موقعیت شغلی شما بازمی‌گردد.

به‌صورت کلی، داشتن مدرک زبان سطح b1 یا b2 زبان آلمانی برای اخذ یک موقعیت کاری از شرکت‌های واقع در آلمان، مورد نیاز است. اما داشتن تسلط بر روی زبان آلمانی برای برخی از موقعیت‌های شغلی، نیازی ضروری است. به‌عنوان‌ مثال، معلمان، پزشکان و یا پرستاران نیازمند داشتن دانش بالایی نسبت به زبان آلمانی هستند. اما در بسیاری دیگر از موقعیت‌های شغلی، تصمیم‌ گیری در خصوص سطح مورد نیاز زبان آلمانی، به عهده کارفرما خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از افرادی که برای شرکت‌ های بین‌ المللی در شهرهای بزرگ و پیشرفته آلمان کار می‌کنند، بیشتر به زبان انگلیسی صحبت کرده و از زبان آلمانی به‌ندرت استفاده می‌کنند. درهرحال، اگر موقعیت شغلی شما در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان که نیازمند ارتباط مستقیم با مردمان آلمانی‌ زبان است، قرار داشت، داشتن مدرک زبان آلمانی، ضرورت پیدا خواهد کرد.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و داشتن مهارت کافی

باید بدانید که در کشور آلمان، داشتن مهارت کافی، یک اصل ضروری است. یکی از راه‌هایی که می‌توانید هم مهارت بالایی به دست بیاورید و هم آن را اثبات کنید، تحصیل و ارائه مدرک است. ازاین‌رو در بسیاری از مشاغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان وجود دارند، تا زمانی که مدرک خاصی نداشته باشید، یا امکان ورود به آن وجود ندارد و یا اینکه نمی‌توانید بیشتر از یک حد معین در موقعیت شغلی، پیشرفت کنید.

به همین دلیل ممکن است بسته به شغل و موقعیتی که قصد اخذ آن را دارید، از شما درخواست شود تا مدارکی را دال بر داشتن مهارت و آموزش کافی به دولت آلمان ارائه کنید. در این کشور مشاغلی وجود دارد که به‌ اصطلاح تحت نظارت دولت بوده و پذیرش و فعالیت در آن‌ها، باید توسط مراجع قانونی و اداری، تأیید شود. برخی از این موقعیت‌ های شغلی نیز در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023 وجود دارد.

از جمله مشاغل مورد نیاز آلمان می‌توان به پزشکی، معلم، روان‌ شناسی، وکیل، مهندس و پرستاری اشاره کرد. برای این مشاغل تحت نظارت، به رسمیت شناخته شده صلاحیت فرد متقاضی، ضرورت بالایی دارد. ازاین‌رو فرد متقاضی وظیفه دارد تا به دولت این کشور مدارکی را دال بر داشتن مهارت و تخصص لازم ارائه کند و درصورتی‌که چنین مدارکی را نداشته باشد، نیاز است تا در آزمون‌ها و دوره‌های مربوطه شرکت کرده تا چنین مدارکی را به دست بیاورد.

مشاغل مورد نیاز آلمان و فرهنگ کار در این کشور

به‌عنوان فردی که قصد دارد تا با شناخت مشاغل مورد نیاز کشور آلمان در سال 2023، مهاجرت کاری به این کشور را تجربه کند، نیاز است تا کمی هم با فرهنگ کار در این کشور آشنا شود. بدین صورت می‌تواند یک فضای کاری مناسب‌ تری را برای خود در کنار سایر همکاران ایجاد کند. کشورهای مختلف دارای آداب‌ورسوم متفاوتی در محل کار هستند و کشور آلمان نیز از آن مستثنی نیست.

درحالی‌که در فرهنگ‌های مختلف ممکن است روابط شخصی نقش مهمی را در روابط کاری داشته باشند، اما در کشور آلمان، نیاز است تا در محل کار، تمام تمرکزتان را بر روی کار متمرکز کنید. به‌صورت کلی در این کشور، زندگی شخصی و کاری بسیار از یکدیگر جدا هستند؛ بنابراین اگر شما هم می‌خواهید بعد از جستجو در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023 یک موقعیت شغلی را دریافت کنید، باید به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید.

از جمله دیگر موارد مهمی که در محل کار ممکن است به‌سرعت متوجه آن شوید، سبک و نحوه ارتباط مستقیم افراد است. آلمانی‌ها تمایل دارند بسیار مستقیم، صریح و روراست برخورد کنند. ازاین‌رو برای پیشرفت در چنین محیطی، نیاز است تا به این نکته توجه کرده و سعی کنید تا خودتان را با آن وفق دهید.

از جمله دیگر ویژگی‌ هایی که برای موفقیت در موقعیت‌های شغلی در کشور آلمان نیاز است تا بدانید، سازگاری، اطمینان، وقت‌ شناسی و … است.

اگر لیست مشاغل مورد نیاز آلمان را بررسی کردید و شغل مورد علاقه و متخصص خود را در آن یافتید، در ابتدا شرایط خود را برای مهاجرت به آلمان و دریافت ویزای آلمان بررسی کنید. برای بررسی شرایط مهاجرتی خود می توانید پس از مشاهده ویدیو زیر می توانید با وکلای مهاجرتی ما در هرمس اپلای در ارتباط باشید.

مشاغل پرتقاضا در مقابل مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023

اما در کنار لیست مشاغل مورد نیاز آلمان، نیاز است تا شما را با لیست پرتقاضاترین مشاغل آلمان نیز آشنا کنیم. پرتقاضاترین مشاغل آلمان آن دسته از مشاغلی هستند که طبق آمار در سال‌های آینده، پیشرفت زیادی خواهند کرد و با داشتن تخصص در چنین زمینه‌هایی، شانس دریافت موقعیت‌های شغلی در آلمان را خواهید داشت. باید اشاره کرد که ممکن است برخی از موقعیت‌های شغلی موجود در لیست پرتقاضاترین مشاغل در آلمان، در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور نیز حضور داشته باشند اما الزاماً موقعیت‌های شغلی که در لیست مشاغل مورد نیاز کشور آلمان وجود دارد، در لیست مشاغل پرتقاضا این کشور، نیست. اگر می‌خواهید با پرتقاضاترین مشاغل در آلمان در سال 2023 آشنا شوید، بهتر است نگاهی به جدول زیر بیندازید.

موقعیت شغلی بهترین شهر برای استخدام میانگین سال مورد نیاز برای تجربه
مشاور بخش دولتی برلین، هامبورگ، مونیخ ۲.۸
تحلیلگر محصول برلین، هامبورگ، مونیخ ۳.۷
متخصص کسب‌وکار برلین، مونیخ، فرانکفورت ۳.۳
کارشناس امنیت سایبری مونیخ، فرانکفورت، کلن ۷.۱
توسعه‌دهنده ماشین لرنینگ برلین، مونیخ، کلن ۳.۳
پژوهشگر UX برلین، مونیخ، کلن ۵.۳
کارشناس امنیت اطلاعات فرانکفورت، مونیخ، برلین ۱۰.۲
بازاریاب برلین، هامبورگ، مونیخ ۲.۷
مهندس داده برلین، مونیخ، کلن ۴.۸
متخصص علوم داده برلین، مونیخ، هامبورگ ۳
مهندس رباتیک مونیخ، فرانکفورت، ولفسبورگ (Wolfsburg) ۲.۸
مدیر فروش مونیخ، اشتوتگارت، فرانکفورت ۹.۳
مدیر ارتباطات برلین، مونیخ ۵.۴

پردرآمدترین مشاغل در مقابل مشاغل مورد نیاز آلمان

بد نیست تا بعد از مشاهده لیستی از مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2023، نگاهی نیز به پردرآمدترین مشاغل در این کشور بیندازید. مشاغلی که در این لیست قرار دارند در صدر مشاغل پردرآمد و پول‌ساز در آلمان بوده که فعالیت در هر یک از آن‌ها می‌تواند زندگی بسیار راحتی را برای فرد، به وجود بیاورد. پردرآمدترین مشاغل آلمان در سال 2023 عبارت‌اند از:

  • پزشکان
  • دندانپزشکان
  • وکلا
  • رشته‌های مهندسی
  • مهندسی صنایع
  • ریاضیات و علوم کامپیوتر
  • علوم طبیعی
  • تجارت و اقتصاد
  • معماری
  • روان‌ شناسی

دلایل کار و اقامت نیروهای متخصص خارجی در کشور آلمان

  1. اقتصاد رو به رشد برای مشاغل مورد نیاز آلمان که روز به روز به سمت شکوفایی بیشتر می‌رود: برخلاف خیلی از کشورهای دیگر در حوزۀ اروپا، کشور آلمان یک اقتصاد همواره در حال رشد و شکوفایی دارد و به همین دلیل است که بسیاری از شرکت‌های برتر آلمانی همواره به‌دنبال نیروهای کار خارجی متخصص، منظم، سریع‌الانتقال و تیزهوش هستند. نیروهای کار متخصصی که در کشور آلمان کار می‌کنند، حق‌الزحمۀ خیلی خوبی دریافت می‌کنند بدون آن‌که احساس بیش‌کاری داشته باشند و یا احساس کنند که کارفرما نسبت به زحمات آنها بی‌تفاوت و ناسپاس است.
  2. عدم وجود فاصلۀ ارتباطی در محیط‌ های کاری: بیشتر مردم جهان فکر می‌کنند که آلمانی‌ها فقط به زبان مادری خود مسلط هستند و نسبت به یادگیری زبان‌های دیگر تعصب دارند. اما قضیه برعکس است و بسیاری از آلمانی‌هایی که در حوزه‌های تخصصی و فنی کار می‌کنند، کاملاً یا نسبتاً به زبان انگلیسی مسلط هستند. آلمانی‌ها پای‌بندی زیادی به کار خود دارند و اجازه نمی‌دهند ناتوانی در ارتباط با همکاران خارجی زبان خود، کیفیت کاری آنها را پائین بیاورد.
  3. کیفیت عالی زندگی به‌علت پرداخت حقوق‌ خوب در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان : در همۀ دنیا، کیفیت زندگی بالای آلمانی‌ها معروف است. نیروهای کار متخصصی که در آلمان کار می‌کند و حقوق خوبی بابت فعالیت خود دریافت می‌کند نیز از استاندارد زندگی بالا در این کشور بهره‌مند می‌شود. پس اگر شغل شما در گروه شغل‌های مورد نیاز کشور آلمان است، می‌توانید مطمئن باشید که با کار در این کشور، سطح زندگی بالا و مناسبی برای خود و خانوادۀ خود فراهم خواهید کرد.
  4. یکی از بهترین کشورها برای پیشرفت شغلی و تحصیلی در جهان: دو ویژگی آلمان‌ها که در تمام دنیا معروف است، سخت‌کوشی و ایده‌آل‌گرایی آنها است. افرادی که علاقه‌مند به پژوهش‌های فنی هستند، کشور آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای این نوع فعالیت است. آلمانی‌ها از دیرباز علاقۀ زیادی به تکنولوژی‌های مدرن داشته و دارند و می‌دانند وقتی می‌توان کاری را با استفاده از ماشین در یک زمان کمتر و با هزینۀ کمتر به سرانجام رساند، به سراغ آن می‌روند و علاوه بر بهره‌برداری از آن، برای بهینه‌سازی آن هم تلاش می‌کنند.
  5. بالا بودن حداقل دستمزد در کشور آلمان: حداقل دستمزدی که یک نیروی کار متخصص در کشور آلمان دریافت می‌کند، آن‌قدر است که از استاندارد مناسب زندگی در آلمان برخوردار بوده و فرد مجبور نباشد برای گذران زندگی از جان خود مایه بگذارد. این پشتیبانی مالی فوق‌العاده است که ماندگاری نیروی متخصص در کشور آلمان را تضمین می‌کند. کشور آلمان بالاترین میزان حقوق را در مقایسه با بیشتر کشورهای جهان پرداخت می‌کند.
  6. نرخ بیکاری پائین در کشور آلمان: بیکاری در کشور آلمان برای نیروی متخصص معنا ندارد. اگر نیروی کار خارجی احساس کرد که در محیط کاری فعلی خود، جای رشد ندارد، می‌تواند در اولین فرصت استعفا دهد و یکی دیگر از بی‌شمار فرصت‌های شغلی موجود در این کشور را انتخاب کند. در فاصلۀ بیکاری بین دو شغل، تأمین مالی فرد برعهدۀ دولت آلمان است که از طریق پرداخت بیمۀ بیکاری انجام می‌شود.
  7. نرخ تورّم کنترل‌ شده: یکی از ویژگی‌های اقتصادهای شکوفا، نرخ تورّم پائین است. این مساله در مورد اقلام مصرفی خانوارها نمایان‌تر است. وقتی مطمئن باشی با درآمد ماهانۀ خود، علاوه بر این‌که قادر به تأمین نیازهای ماهانۀ خود و خانوادۀ خود هستی، می‌توانی مبلغی را هم پس‌انداز و یا سرمایه‌گذاری کنی؛ ‌انگیزۀ بیشتری برای کار کردن خواهی داشت.
  8. حمایت از حقوق کارگر: در کشور آلمان، چنان‌چه نیروی کار با کارفرما دچار مشکل شود و به‌ هر دلیلی، کارفرما جلوی پرداخت دستمزد یا حقوق نیروی کار خود را بگیرد، باید در برابر قانون پاسخگو باشد.
  9. بیمۀ بازنشستگی: یکی از مهمترین مزایای کار قانونی در کشور آلمان، اجبار در پرداخت بیمۀ بازنشستگی است. کارفرما نیز باید به ازای هر یک از نیروهای کار خود، مبلغی را به صندوق بازنشستگی واریز کند.
  10. بیمۀ درمانی: در کشور آلمان، نیمی از بیمۀ درمانی توسط کارگر و نیمۀ دیگر توسط کارفرما پرداخت می‌شود. همچنین اعضای خانوادۀ کارگر نیز تحت پوشش بیمۀ درمانی قرار می‌گیرند که برای تمامی مشاغل مورد نیاز آلمان گویاست.
  11. مرخصی استعلاجی: در کشور آلمان، فردی که دچار بیماری یا تصادف شده باشد، می‌تواند تا حداکثر شش هفته مرخصی استعلاجی بگیرد.
  12. حمایت از کودکان: تمایل خانواده‌های آلمانی به بچه‌دار شدن، ظرف چند دهۀ گذشته پائین آمده است و به همین دلیل، دولت آلمان، اقدامات تشویقی بسیاری برای خانواده‌هایی که تمایل به بچه‌دار شدن دارند، وضع کرده است. کمک هزینۀ ماهانه، بیمۀ درمانی رایگان، خدمات پرستاری رایگان و بسیاری از امکانات دیگر، باعث ایجاد یک محیط پرورشی بدون استرس و امن برای کودکان شده است.
  13. پاداش‌ های شغلی متنوع در طول سال: علاوه بر پاداش‌های کریسمس و تابستان، تمامی شرکت‌های آلمانی برای نیروی کار ماهر و سخت‌کوش خود، پاداش‌های مختلفی در نظر می‌گیرند که در سرتاسر سال به او داده می‌شوند. هدف از این کار، شاد نگه داشتن کارمندان پویا و با پشتکار و بالا بردن انگیزۀ کاری در آنهاست.
  14. خدمات بهداشتی، رفاهی و تفریحی برای نیروهای کاری متخصص و خانواده‌ های آنها: سالن‌های بهداشتی و درمانی، گزینه‌های خوبی برای رفع خستگی کاری، در آخر هفته‌ها هستند. همچنین سایر امکانات تفریحی، مانند سفرهای برون‌شهری اقتصادی، سالن‌های ورزشی، پارک‌های تفریحی و غیره نیز مهیا هستند.
  15. ایجاد محیط‌های کاری و برون‌کاری شاد و صمیمانه مشاغل مورد نیاز آلمان : هر شرکت آلمانی روش‌های متنوعی برای بالا بردن ارتباط بیشتر کارمندان و کارکنان خود با یکدیگر و اعضای ارشد شرکت دارد. یکی از این برنامه‌ها، معمولاً مهمانی‌های عصرگاه روز جمعه است که بعد از ساعات کاری شرکت برگزار می‌شود و کارکنان در محیطی ایمن و آشنا، تجربۀ تعامل بیشتر با همکاران خود را پیدا می‌کنند.
  16.  حمل‌ و نقل عمومی مطمئن: چه از نظر خدمات، چه از نظر هزینه و چه از نظر ایمنی، سیستم خدمات حمل‌ و نقل عمومی کشور آلمان، شهرتی جهانی دارد.

اقدامات تشویقی برای بسیاری از خانواده برای فرزند آوری

حداکثر ساعات کار قانونی هفته در کشور آلمان ۴۸ ساعت است و به بیشتر از این مقدار، اضافه‌ کار تعلق می‌گیرد. همۀ نیروهای کاری در کشور آلمان، ۴۲ روز مرخصی با حقوق در طول سال دارند. تعادل کار‌ـ‌ زندگی در کشور آلمان، مثال‌ زدنی است.

نرخ مالیات بر درآمد در کشور آلمان بالاست که در عوض، مزایای اجتماعی بالا و خدمات رفاهی خوبی در اختیار مردم این کشور قرار داده می‌شود. افرادی که دریافتی سالانۀ کمتر از ۹۴۰۸ یورو دارند، مشمول پرداخت مالیات نیستند. نرخ مالیات برای حقوق‌های بین ۹۴۰۸ تا ۵۷۰۵۱ یورو در سال، ۱۴% تا ۴۲%، برای دستمزدهای بین ۵۷۰۵۱ تا ۲۷۰۵۰۰ یورو در سال، ۴۲% و برای بالاتر از ۲۷۰۵۰۰ یورو در سال، معادل ۴۵% گزارش شده است.

در کشور آلمان، پیشرفت کاری با سفارش و توصیه انجام نمی‌شود، بلکه این میزان تیزهوشی، سخت‌کوشی و انگیزۀ کاری کارکنان و همچنین میزان تلاش آنها برای پیشرفت در کار است که موفقیت‌های شغلی بالاتر و پرتاب به پله‌های بالاتر مسئولیتی و کاری را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

کار در آلمان با مدرک دیپلم

کار در آلمان با مدرک دیپلم

برخی افراد تحصیلات عالی ندارند و به دنبال کار در آلمان هستند. برای این افراد پیدا کردن کار می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد.

سخن آخر

دولت آلمان هرساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در این کشور را تحت عنوان وایت لیست یا لیست مشاغل مورد نیاز آلمان، در وب‌ سایت‌ های معتبر، منتشر می‌کند. در این لیست نام موقعیت‌ های شغلی که کشور آلمان با کمبود نیرو متخصص برای پرکردن آن‌ها روبرو شده است، قرار دارد. ازاین‌رو شانس اعطا ویزای کار به افرادی که برای ورود به چنین موقعیت‌ های شغلی درخواست می‌دهند، افزایش پیدا می‌کند. به‌ عنوان فردی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارد، آشنایی با چنین لیستی ضرورت بالایی خواهد داشت.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
حداکثر ساعات کار قانونی هفته در کشور آلمان چند ساعت است؟
حداکثر ساعات کار قانونی هفته در کشور آلمان ۴۸ ساعت است و به بیشتر از این مقدار، اضافه‌ کار تعلق می‌گیرد.
چه کسانی شانس بسیار زیادی برای پیدا کردن کار مناسب در کشور آلمان را دارند؟
متخصصان زیرشاخه‌ های پزشکی، وکالت، مهندس و مدیریت
متوسط حقوق دریافتی سالانه در کشور آلمان چه مقدار است؟
تقریباً برابر با 45,620 یورو است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

404 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تینا جوان
2 ماه قبل

سلام میخواستم شرایط اخذ پذیرش دکترا ی روانشناسی از طریق پوزیشنهای شغلی رو بدونم اینکه روزمه درچه حد باید باشه و شانس هست یا نه

شقایق میرخانی
پاسخ به  تینا جوان
2 ماه قبل

سلام تینا عزیز وقتتون بخیر
در صورتی که سابقه بیمه قوی داشته باشید و مقالات خوبی رو چاپ کرده باشید و استاد راهنمای اسپانسرشیپ پرونده شما رو به عهده گرفته باشه شانس گرفتن دوره های پی اچ دی و دکترا رو دارید.

مجید معصومی
11 ماه قبل

سلام خسته نباشید من ۲۷سالمه جوشگارلوله کش گاز ساختمانم مدرک فنی دارم ایا میتونم برا مهاجرت اقدام کنم

1 15 16 17
کادر هرمس اپلای