5 روش مهاجرت آسان به کانادا برای ایرانیان در این مقاله گفته شده است. اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی دارید با ما تماس بگیرید. شاید برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که بعد از فارغ التحصیلی از یک رشته چه فرصت هایی برای شما می تواند در جامعه فراهم شده باشد؟ آینده برای شما چه می تواند به ارمغان بیاورد؟ آیا مهاجرت می تواند عاملی برای پیشرفت باشد یا خیر؟ برای مثال کشور کانادا با قدمتی دیرینه در زمینه مهاجر پذیری اما همچنان نوین برای دانشجویان، مهندسان، پزشکان، پرستاران و اهل فن چه مزایایی را ایجاد کرده است؟

آنچه در این مطلب می خوانید

چرا مهاجرت به کانادا؟

با پرس و جویی کوتاه در جامعه و جست و جوی آماری و تحقیق های موجود، سالانه دانش آموختگان بسیاری در رشته های مختلف تحصیلی به دنبال ساختن فردایی بهتر، موقعیت اجتماعی مناسب و پیشرفت در جوامع مختلف به بازار کار وارد می شوند. با تحقیق در بسیاری از رشته ها دانش آموختگان نخبه از ایران و هند و دیگر کشور به دنبال درگاهی مناسب برای اقامت در کشوری با شرایط بهتر و مزایای در خور دانش خود هستند.

با توجه به شرایط موجود در کشور ایران و کمبود فرصت های شغلی مناسب و آمار چشم گیر فارغ التحصیلان در رشته های فنی و دانشگاهی، می توان به فرصتی دیرینه اما نوین مهاجرت به کشوری بزرگ با فرصت های بزرگ همچون کانادا نیز نیم نگاهی انداخت.

کشور کانادا با 39.9 میلیون نفر جمعیت در شمال غرب قاره آمریکا با سیاست های متفاوت مهاجرتی در سال 2023 فرصت های بسیار زیادی را برای جامعه دانش آموخته دیگر کشورها را فراهم کرده تا در بازار اقتصادی، فرهنگی، دانشگاهی در کنار کشور های پیشرفته دنیا به رقابت بپردازد.

روش های مهاجرت مهندسین به کانادا

برنامه ویزای کارگران ماهر فدرال (FSW)

یکی از رایج ترین روش های اخذ ویزا برای اقامت دائم در کشور کانادا این برنامه می باشد  برای درخواست این ویزا نیازی به پیشنهاد شغلی و یا حامی مالی ندارید. شرایط قبولی این ویزا 67 امتیاز و به صورت خانوادگی داده می شود. زمان تقریبی برای قبولی در این ویزا 6 ماه پس از دریافت دعوت نامه (ITA) می باشد. شما می توانید براساس مهارت ها و توانایی هایتان برای تبدیل شدن بخشی از اقتصاد کانادا این ویزا را درخواست کنید. اگر متقاضیان بخواهند که موفقیت خود را افزایش داده، این برنامه فدرالی مجاز به درخواست ویزاهای دیگری به طور همزمان خواهد بود. تیم مشاوره مهاجرتی هرمس اپلای با بازنگری رزومه کاری شما بهترین راهنمایی را به شما ارائه خواهند داد.

امتیاز مورد نیازنوع ویزازمان دریافت ویزا
67 امتیازخانوادگی6 ماه پس دریافت دعوت نامه

برنامه مهاجرتی نامزد های استانی (PNP)

همیشه برای رسیدن به یک هدف مهم کوتاه ترین مسیر انتخاب هوشمندانه ای به نظر می رسد. به همین منظور این برنامه اغلب به عنوان راهی کوتاه و کاربردی برای مهاجرت به کانادا به عنوان کارگری ماهر نامیده می شود. به این دلیل است که اگر شما مهاجرت های مناسب و تقاضای استثنایی در هر استان در کانادا را داشته باشید، این استان می تواند شما را برای ویزا PR به راحتی برنامه مهاجرتی شما را جلو بیندازید.

نیازمندی این برنامه منتخب شدن مهارت و فن شما در این استان است و نکته مهم این ویزا خانوادگی بودن آن است و 7 ماه پس از نامزدی مهارت شما در استان مورد نظر به طول می انجامد. زمانی که استانی مهارت شما را به عنوان کاندید خود معرفی کند، رتبه بندی شما در میان افراد آماده به کار افزایش می یابد و در قرعه کشی بعدی کانادا انتخاب خواهید شد. از این رو، این مسیر، مسیری بسیار کوتاه و کاربردی برای اخذ اقامت دائم کانادا است. و می توانید هوشمندانه ترین انتخاب خود در طول زندگی را داشته باشید.

الزماتنوع ویزازمان دریافت ویزا
کاندید شدن از طرف استان مورد نظرخانوادگی7 ماه پس از نامزدی مهارت شما

برنامه مهاجرتی کبک

شهر قدیمی کبک

در کشور کانادا این برنامه توسط نهادی جداگانه اداره می شود. این در حالی که تمام برنامه های مهاجرت کانادا توسط اداره مهاجرت کانادا(CIC) برنامه ریزی خواهند شد. نیازمندی این برنامه کسب 50 امتیاز در صورت مجرد بودن و 59 امتیاز در صورت ازدواج شما می باشد. این ویزا به صورت خانوادگی صادر می شود و زمان احتمالی دریافت ویزا 6 ماه پس از کاندید شدن شغل شما توسط این استان به طول خواهد انجامید.

دلیل پذیرش جداگانه کبک آن است که اداره مهاجرت استان کبک نهادی مجزا بوده و قوانین و مقررات مخصوص به خود را دارد. اگر تمایل دارید از طریق روش های اقامت موقت یااقامت دائم به این استان مهاجرت کنید، باید برای برنامه های ویزای کبک درخواست خود را ارسال کنید.

امتیاز مورد نیازنوع ویزازمان دریافت ویزا
-50 یا 59 (در صورت ازدواج)خانوادگی6 ماه پس از کاندید شدن شغلی

 

برنامه آزمایشی مهاجرتی اقیانوس اطلس(آتلانتیک)(َAIPP)

4 استان از منطقه آتلانتیک در کانادا این برنامه را آغاز کرده اند تا به دنبال متخصصان بسیار ماهر باشند. این برنامه نیازمند نامه پیشنهادی معتبر برای تخصص شما از شرکتی در این مناطق می باشد. تفاوت عمده بین AIPP  و مجوز کار (work permit) این است که AIPP  به کارفرما برای آگهی استخدام در بازار کار نیاز ندارد. این ویزا خانوادگی داده می شود و 7 ماه پس از دریافت نامه موقعیت شغلی به ثمر خواهد رسید و اقامت را دریافت خواهید کرد.

امتیاز مورد نیازنوع ویزازمان دریافت ویزا
نیازمند نامه پیشنهادی معتبرخانوادگی7 ماه پس از دریافت نامه موقعیت شغلی

برنامه مهاجرتی سرمایه گذاری در کانادا

اگر دارای سرمایه ای برای دریافت اقامت در کانادا هستید این برنامه به طور خاص برای مالکان تجاری و یا سرمایه گذارانی است که به دنبال توسعه کسب و کار خود در کشوری خارجی هستند برنامه ریزی شده است. افرادی تمایل دارند که کسب و کاری جدید در کانادا ایجاد کنند یا در استارت آپ های موجود سرمایه گذاری کنند.

متقاضیان این برنامه مهاجرتی با  سرمایه گذاری باید تمکن مالی خود را ثابت کنند یا برنامه کاری مدون خود را به بخش مهاجرت و پناهندگان نشان دهند و پس از تاییدیه اداره تحقیقات می توانند کسب و کار خود که به شهروندان کانادایی کمک می کند را ایجاد کنند. این برنامه نیازمند سرمایه شما است و به خانوادگی سرمایه گذار نیز داده می شود. زمان پیش بینی شده برای اقامت  12 الی 18 ماه خواهد بود.

امتیاز مورد نیازنوع ویزازمان دریافت ویزا
سرمایه شماخانوادگی12-18 ماه
5 روش مهاجرت آسان به کانادا
زندگی در کشور کانادا به دلیل شاخص رفاه بالا و مهاجرپذیر بودن این کشور، تقاضای بسیاری از مهاجران است.

آیا مهاجرت به کانادا کار آسانی خواهد بود؟

جواب کاملا مثبت است . مهاجرت به کانادا از هر کشوری به طور خاص به خاطر سیستم اکسپرس اینتری کانادا بسیار آسان شده است. معرفی اکسپرس اینتری کانادا تغییر بسیار زیادی را در گرفتن ویزای عمومی کانادا به ارمغان آورده است. تا پیش از سال 2015، ویزای کانادا تحت فرایندی کند و سهمیه ای صادر می شد. اما امروزه چنین نیست. درخواست ها بسیار سریع تحت ارزیابی قرار می گیرند و جواب ها نیز سریع داده می شوند. در این سیستم داوطلبانی که با مدارک کامل بتوانند امتیازات لازم را کسب کنند نسبت به دیگر افراد اولویت داده خواهند شد.

چه شرایطی برای مهاجرت آسان به کانادا لازم است؟

کانادا برای مهاجرینی که قصد عزیمت به این کشور را دارند شرایطی را به صورت عرف در معرض عموم قرار داده است :

سن : در دوره جوانی با نیرویی تازه و افکاری راهگشا می توان مسائل را با درایت حل کرد. شرط مهم و اولیه کانادا جوان بودن شماست، و این گونه منزلت شما برای اقتصاد کانادا ارزش آفرین تلقی خواهد شد.

شرایط مقدماتی برای مهاجرت آسان به کانادا

تحصیلات آکادمیک در هر رشته و مهارت فنی خاص و مناسب می تواند سکوی پرتابی برای شما باشد. از این رو، باید مدارک تحصیلی و دانشگاهی معادل سازی شده با مدارک تحصیلی و دانشگاهی کانادا باشد.

طرح تجاری

شرایط مقدماتی برای مهاجرت آسان به کانادا

همانطور که اشاره شد کشورها برای پیشرفت خود فرصت هایی را برای نیروی انسانی خارجی فراهم می کنند تا بتوانند با دیگر کشورها رقابت کنند. شما باید حداقل یک سال تجربه کاری داشته باشید، ترجیحا در شغلی که تقاضای بسیار بالایی برای جذب بازار کار در کانادا  را دارد.

سطح مهارت و دانش زبانی مورد نیاز

دانش زبانی از مهم ترین مولفه هایی است که برای راحتی قبولی و دریافت ویزای اقامتی در کشوری محسوب می شود. همان طور که زبان رسمی کشور کانادا انگلیسی است، زبان فرانسه زبان دوم این کشور است، شما باید قادر باشید که در ارزیابی زبان انگلیسی یا فرانسوی با امتیاز بالایی قبول شوید.

تصویر یک خانم هنگام کار با لپ تاپ

گواهی سلامت

سلامت جامعه در وهله اول دغدغه اصلی دولت ها بوده و کشور کانادا از این مورد مستثنا نخواهد بود به همین منظور اثبات سلامت ذهنی و جسمی شما  با ارائه مدارک پزشکی قابل قبول خواهد بود.

شخصیت اخلاقی

جرم و جنایت و سابقه کیفری از محدودیت هایی است که هر کشوری برای کمتر کردن آن در جامعه سیاست های خاص خود را وضع کرده اند. کشور کانادا تنها در صورتی شما را خواهد پذیرفت که در کشورتان سابقه کیفری یا جنایی نداشته باشید. شما باید گواهی عدم سو پیشینه را به هنگام درخواست ارسال کنید.

حداقل امتیاز واجدین شرایط برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

نکته حائز اهمیت در پذیرش ویزای اقامتی کانادا کسب  حداقلی امتیاز ورود به این کشور است که امتیاز 67 از 100 می باشد. شما با ارائه مدارک و ثبت فرم ارزیابی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا باید حداقل امتیاز تعیین شده را کسب کنید. این نکات برای عواملی هم چون سن، آموزش، تجربه کاری، مهارت های زبانی و … اختصاص یافته است.

بیش ترین سن برای مهاجرت آسان به کانادا چند سال است؟

اقامت کانادا

سیاست های دولت کانادا استقبال از استعدادهای جوان و پویا برای پیشرفت اقتصاد خود می باشد. به همین منظور اداره مهاجرت کانادا محدویت سنی را تعیین کرده است. و افراد جوان در اولویت پذیرش هستند. محدوده سنی موجود بین 18-40 سال اعلام شده است و اشخاص می توانند ویزای PR در کانادا را به راحتی درخواست کنند.

در انتها فرصت ها برای پیشرفت ممکن است بسیار محدود باشند اما با داشتن مهارتی خاص، و ایده هایی متفاوت در کشوری که برای پیشرفت خود نیروی جوان را پذیرش می کند می تواند بسیار چالش برانگیز باشد تا بتوان زندگی بهتری را تجربه کرد. اگر به تازگی از دانشگاه فارغ التحصیل شده اید، اگر به دنبال شغلی مناسب در کشوری با فرصت های بسیار هستید می توانید با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس بگیرید. تیم مشاوره حرفه ای ما با ارزیابی جوانب مهارتی شما می توانند بهترین موقعیت ها را برای شما شناسایی کند.

بنر
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرزانه
3 سال قبل

با سلام و عرض ارادت . من یک خانم با تحصیلات لیسانس اقتصاد و 44 ساله هستم . برای مهاجرت به کانادا از طریق پرستار خانگی راهنمایی می خواستم . این موضوع برای شرایط من چگونه امکان پذیر است؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  فرزانه
3 سال قبل

سلام سرکارخانم.
این روش نیاز به جاب آفر داره.
با این وجود توصیه میکنم با هرمس جهت راهنمایی بیشتر تماس بگیرید.