مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

مهاجرت بدون کارت پایان خدمت و بررسی شرایط آن

یکی از مهمترین دغدغه مردان مهاجری که سربازی نرفته‌اند، این است که چگونه مهاجرت بدون کارت پایان خدمت، برایشان ممکن است؟ اگر شما نیز تاکنون موفق به گذراندن دوره سربازی خود نشده‌اید و قصد مهاجرت دائم بدون کارت پایان خدمت را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کاملی در زمینه شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت به دست آورید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

ضرورت داشتن گواهینامه پایان خدمت برای مهاجرت

آقایان و پسرانی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، در درجه اول باید ۱۸ سال سن داشته و گواهی پایان خدمت نیز در اختیار داشته باشند. لازم به ذکر است که قوانینی وجود دارد و افراد بدون داشتن گواهی پایان خدمت می‌توانند از طریق اجرای این قوانین مهاجرت کنند .

البته اگر شما قصد مهاجرت برای طولانی مدت به کشورهای خارجی را دارید، بهتر است که گواهی پایان خدمت نیز در اختیار داشته باشید تا بدون دردسر و با خیال آسوده بتوانید به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنید.

ضرورت داشتن گواهینامه پایان خدمت برای مهاجرت

بررسی شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت

افرادی که جزو مشمولین سربازی محسوب می‌شوند باید درباره قوانین مرتبط با مهاجرت بدون کارت پایان خدمت آگاهی لازم داشته باشند تا بتوانند برای مهاجرت اقدام نمایند. به این منظور در درجه اول لازم است که هدف از مهاجرت شخص مشخص شود. به عنوان مثال آیا شخص برای مهاجرت تحصیلی و یا کاری به کشور دیگری مهاجرت می‌کند یا خیر؟

افرادی که می‌خواهند بدون گذراندن دوره خدمت و سربازی مهاجرت کنند، باید وثیقه‌ای به عنوان ضمانت‌نامه برای مهاجرت خود قرار داده و لازم است که کلیه مدارک مربوطه در این زمینه را ارائه دهند تا بتوانند مجوز مهاجرت را دریافت نمایند و با اخذ ویزا و پاسپورت به کشور مورد نظر خود مهاجرت کنند.

در ادامه این مقاله اطلاعات کامل و جامعی در زمینه مهاجرت بدون گواهی پایان خدمت در اختیارتان می‌گذاریم، همراه ما باشید.

بررسی شرایط عمومی مهاجرت برای افراد مشمول دوره سربازی

به جرأت می‌توانیم بگوییم که قانون سربازی در تمامی کشورها وجود داشته و معمولاً به منظور حفظ و پاسداری از کشور، افراد باید دورانی را برای خدمت سربازی سپری کنند. معمولاً وقتی افراد وارد سن ۱۹ سالگی می‌شوند باید عازم دوره خدمت سربازی شوند. از این رو دغدغه خیلی از این دسته ایرانیان که علاقه به زندگی در کشوری دیگر را دارند، مهاجرت بدون کارت پایان خدمت است.

برخی از افراد جوان وقتی به سن ۱۹ سالگی می‌رسند برای کسب مهارت‌های علمی و افزایش دانش خود و همچنین یافتن موقعیت‌های شغلی مناسب در آینده، تصمیم به مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن می‌گیرند.

از آنجایی که این دسته از افراد موفق به دریافت گواهی پایان خدمت نشده‌اند، نمی‌توانند برای دریافت پاسپورت اقدام کنند و از این بابت ممنوعیت خروج از کشور دارند.

در این مواقع بهتر است که افراد به کارشناسان و مشاورین در زمینه مهاجرت مراجعه کرده و برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت اطلاعات تکمیلی به دست آورند اما در ادامه این مقاله بخشی از این اطلاعات مفید را در اختیارتان می‌گذاریم.

 

آشنایی با روش‌های متعدد مهاجرت بدون داشتن گواهینامه پایان خدمت

همان‌طور که در ابتدا گفتیم روش‌های متعددی برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت وجود دارد و در ادامه کلیه این روش‌های مناسب را برایتان شرح داده و بیان می‌کنیم. این روش‌ها عبارت‌اند از:

۱. مهاجرت تحصیلی بدون گذراندن دوره سربازی

یکی از رایج‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت بدون گذراندن دوره سربازی مهاجرت تحصیلی است و سالانه دانش‌آموزان و دانشجویان بسیار زیادی از این طریق برای مهاجرت اقدام می‌کنند.

دانش‌آموزانی که سنی کمتر از ۱۸ سال دارند، هیچ‌‌گونه مشکلی در این زمینه نداشته و به راحتی می‌توانند اقامت سایر کشورها را دریافت کرده و برای تحصیل به این کشورها مهاجرت کنند.

لازم به ذکر است که با داشتن پاسپورت معتبر و پذیرش از کالج‌های معتبری که در کشورهایی مانند اتریش، سوئیس، کانادا‌، انگلستان، آمریکا و سایر کشورهای اروپایی هستند، افراد می‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیت به مهاجرت تحصیلی بپردازند.

اما مسئله بسیار مهمی که وجود دارد، مسئله مهاجرت افراد بالای ۱۸ سال و افرادی که مشمول دوره سربازی هستند، بوده و در ادامه برایتان این مسئله مهم را بررسی می‌کنیم.

آیا افراد مشمول دوره سربازی می‌توانند برای اپلای معافیت تحصیلی اقدام کنند؟

اگر چه مهاجرت تحصیلی برای افرادی که دارای کارت پایان خدمت نیستند، دشوار بوده اما امکان پذیر نیز است. این افراد باید طبق قانون عمل کرده و برای دریافت پاسپورت و ویزای خود اقدام کنند.

دریافت ویزا برای افرادی که می‌خواهند مهاجرت تحصیلی داشته باشند به گونه ای است که به مدارک زیر نیاز خواهند داشت. توجه داشته باشید که برای تکمیل مدارک خود به موارد زیر دقت کنید.

آیا افراد مشمول دوره سربازی می‌توانند برای اپلای معافیت تحصیلی اقدام کنند؟

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت بدون داشتن کارت پایان خدمت

از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای مهاجرت بدون کارت پایان خدمت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

✔ ارائه کلیه مدارک تحصیلی اعم از ریز نمرات دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی برای دریافت و اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر

✔ ارائه دادن نامه پذیرش دانشگاه خارجی و دانشگاه فعلی و دریافت معرفی نامه به نظام وظیفه

✔ ثبت نام کردن در سامانه نشا که تحت نظر وزارت علوم است.

✔ ثبت نام کردن پذیرش دانشگاه مربوطه در سامانه نشا زیر نظر وزارت علوم

✔ ارائه دادن نامه پذیرش دانشگاه به سازمان امور دانشجویان

✔ دریافت کردن معرفی نامه به سازمان وظیفه عمومی

✔ قرار دادن وثیقه سربازی برای خروج از کشور (معمولاً این وثیقه بین ۳ الی ۲۰ میلیون تومان متغیر است.)

✔ گرفتن نامه‌ای برای دریافت پاسپورت و ویزا از سازمان نظام وظیفه

✔ افرادی که مدارک نامبرده را تکمیل و ارائه می‌دهند‌، می‌توانند برای مهاجرت به خارج از کشور بدون داشتن گواهی پایان خدمت اقدام نمایند و در کشور مقصد به تحصیل بپردازند.

۲. بررسی مهاجرت کاری بدون گذراندن دوره سربازی

از دیگر روش‌های رایجی که می‌توان از طریق آن مهاجرت بدون کارت پایان خدمت داشت، مهاجرت از طریق کار است که یکی از روش‌های کم‌هزینه برای مهاجرت محسوب می‌شود.

معمولا کشورهایی که نیاز به استخدام نیروی کار خارجی دارند، قوانین مخصوص به خود را داشته و افراد باید متناسب با این قوانین به مدت ۶ ماه ویزای کار دریافت کنند و پس از یافتن شغل خود در این کشور، در آن اقامت کرده و به کار بپردازند.

در اکثر کشورهای خارجی که نیاز به نیروی کار دارند، باید شرکت یا کارفرما برای شخص دعوت نامه ارسال کنند تا موفق به دریافت ویزای کار شوند. یکی از این ویزاها اسکیل ورکر است که برای

نیروهای متخصص کاری با شرایط سنی، تحصیلات، سابقه کاری و مدارک زبان با نمره بالا ارسال می‌شود.

 

معمولاً این دسته از افراد می‌توانند در کشورهایی مانند کانادا مشغول به کار شوند. لازم به ذکر است که ویزای کاری یکی از پرطرفدارترین ویزاها بوده و افراد تمایل بسیار زیادی به مهاجرت کاری دارند.

کلیه افرادی که دوره سربازی خود را به اتمام نرسانده‌اند نیز می‌توانند پاسپورت خود را برای اخذ ویزا ارائه داده و با داشتن معافیت تحصیلی از طریق ویزای تحصیلی برای مهاجرت کاری اقدام کنند و پس از مهاجرت برای دریافت ویزای جاب آفر اقدام نمایند.

گرفتن پاسپورت برای مشمولان سربازی

گرفتن پاسپورت برای مشمولان سربازی

برای مردان علاوه بر پاسپورت و ویزا شرط داشتن کارت پایان خدمت نیز وجود دارد.

مهاجرت بدون کارت پایان خدمت به کمک هرمس اپلای

امروزه مهاجرت یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های جوانان ایرانی است و به جرأت می‌توانیم بگوییم که همه افراد تمایل زیادی به مهاجرت داشته و به دنبال زندگی ایده آل در سایر کشورهای خارجی و اروپایی هستند. ما در این مقاله به مهاجرت دائم بدون کارت پایان خدمت پرداخته و اطلاعات مفیدی در زمینه مهاجرت افراد سرباز و افرادی که ۱۸ سال آنها تمام شده است در اختیارتان گذاشتیم. اگر شما نیز ۱۸ سالتان تمام شده و به خدمت سربازی نرفته‌اید و تمایل به مهاجرت دارید‌، می‌توانید با توجه به روش‌های گفته شده و قوانینی که وجود دارد برای مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کاری به کشورهای خارجی و اروپایی اقدام کنید. برای دریافت راهنمایی بیشتر در مورد شرایط مهاجرت بدون کارت پایان خدمت، می‌توانید با مشاورین موسسه هرمس اپلای مشورت نمایید و بدون دردسر و دغدغه‌های خاصی به کشور مورد نیاز خود مهاجرت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
۱. آیا امکان مهاجرت بدون کارت پایان خدمت وجود دارد؟
برای پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که در برخی از شرایط خاص امکان مهاجرت کردن بدون داشتن گواهی نامه پایان خدمت وجود دارد و افراد می‌توانند از طریق تحصیل و یا حتی کار برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کرده و به کشورهای اروپایی و خارجی مهاجرت کنند.
۲. شرایط سازمان نظام وظیفه برای مهاجرت به خارج از کشور ایران به چه صورت است؟
کلیه افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته و سن ۱۸ سال خود را تمام کرده‌اند، مشمول شرایط نظام وظیفه می‌شوند و باید دارای مدارک معافیت تحصیلی و مجوز برای خروج از کشور باشند.
۳. وثیقه برای سربازی به چه صورت است؟
افرادی که سن ۱۸ سال آن‌ها تمام شده است و قصد مهاجرت به کشور خارجی را دارند، باید مبلغی به عنوان وثیقه پرداخت کنند و به کشور مدنظر خود مهاجرت نمایند. لازم به ذکر است که مبلغ و هزینه وثیقه پس از بازگشت به آن‌ها عودت داده می‌شود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میم
1 ماه قبل

عذر میخوام من هنوز در حال تحصیلم، و هنوز دیپلم نگرفتم(هجده سال رو رد کردم) ، بعد از کنکور میخوام روی زبانم کار کنم و توانایی های مربوط به کاری که میخوام توش مشغول بشم… در خصوص هزینه هم میتونم جور کنم، ولی موضوع اصلی سربازی هست که به نوعی مانع من میشه، با این شرایطی که من دارم امکان این وجود داره که بتونم به صورت کاری مهاجرت کنم به کانادا بدون سربازی؟ واقعا برای رفتن مصمم هستم

شقایق میرخانی
پاسخ به  میم
11 روز قبل

سلام دوست عزیز وقتتون بخیر
بهتر هست که برای مهاجرت های کاری کارت پایان خدمت رو داشته باشید. اما کسانی که قصد دارند بدون گذراندن دوره سربازی مهاجرت کنند، باید وثیقه‌ای به عنوان ضمانت‌نامه برای مهاجرت قرار بدن تا بتوانند مجوز مهاجرت را دریافت کنن و با اخذ ویزا و پاسپورت به کشور مورد نظر مهاجرت کنند.

بهروز
5 ماه قبل

من 34 سالم است سربازی نرفتم ایا می شود با داشتن ویزا کار از ایران خارج شد

خانم میرخانی
پاسخ به  بهروز
5 ماه قبل

سلام بهروز عزیز وقتتون بخیر
متاسفانه باید بگم که طبق قانون نظام وظیفه کشور تنها افرادی که قصد سفرهای زیارتی و سیاحتی دارند و یا افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند میتوانند با توجه به شرایط و تامین وثیقه مورد نیاز کشور را ترک کنند.

کادر هرمس اپلای