مهاجرت برنامه نویسان

مهاجرت برنامه نویسان

از آنجا که برنامه نویسی یکی از شغل های پرطرفدار و پر متقاضی در این روزها می باشد، این بار تصمیم گرفته ایم که به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان در سال ۲۰۲۳ بپردازیم. در این مقاله شما می توانید با بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان آشنا شوید و سپس با توجه به اطلاعاتی که به دست آوردید، بهترین کشور برای مهاجرت خود به عنوان یک برنامه نویس را تعیین کنید. با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در این مقاله همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

لیست بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان

بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان

آمریکا

ایالات متحده آمریکا با پرداخت میانگین حقوق ۶۵,۸۰۳ دلار در سال بهترین دستمزد را برای برنامه‌نویسان در میان تمامی کشورهای دنیا دارد. البته با ظهور استارت‌آپ‌های مبتنی بر تکنولوژی و فناوری‌های کامپیوتری در سراسر ایالات متحده آمریکا و البته حضور شرکت‌های بزرگی مانند فیس‌بوک، آمازون، اپل، مایکروسافت و گوگل انتظار می‌رود که در سال‌های آینده این کشور بتواند رتبه خود را حفظ کرده و حتی میانگین درآمد برنامه‌نویسان را ارتقا دهد.

طبق اطلاعاتی که در یکی از معتبرترین سایت‌های دنیا در این زمینه منتشر شده است کمترین درآمد برنامه‌نویسی در آمریکا ۴۸,۱۱۳ دلار در سال و بیشترین درآمد نیز به ۱۱۶,۹۳۱ دلار در سال می‌رسد. البته بسته به میزان مهارت و تجربه میانگین حقوق برنامه‌ نویسان متفاوت خواهد بود و طبیعتاً هرچه تجربه و مهارت فرد در این کشور بیشتر باشد حقوق بالاتری را نیز دریافت خواهد کرد؛ پس در کل می‌توانیم اینطور بگوییم یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان، آمریکا است.

سوئیس

بعد از آمریکا، کشور سوئیس با پرداخت میانگین سالانه ۱۱۷۰۰۰ دلار به برنامه نویسان، پردرآمد ترین کشور برای برنامه نویسان به شمار می روئد. با توجه به اینکه پایتخت سوئیس یکی از گران ترین شهر های دنیا است، اما به دلیل بالا بودن درآمد متخصصان در این کشور، زندگی در سوئیس برای برنامه نویسان بسیار آسان است. این کشور مدت ها است که ثبات اقتصادی بسیاری را تجربه می کند.

سوئیس یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان می باشد چرا که این فرصت را در اختیار آن ها می گذارد تا فرصت شغلی مورد نظر خود را پیدا کنند و سطح کیفیت زندگی خود را بالا ببرند اما مهاجرت به آن کمی مشکل است به خصوص برای افرادی که دارای مهارت هایی مربوط به فناوری می باشند، چرا که نرخ بیکاری در این کشور برای این گروه از افراد بسیار پایین است. با این حال مهاجرت به سوئیس برای برنامه نویسان غیر ممکن نیست و اگر بتوانید از بانک مشاغل برای خود کارفرمایی سوئیسی پیدا کنید، روند مهاجرت به سوئیس برای شما بسیار راحت تر می شود.

لازم بدانید که بعد از مهاجرت به این کشور، روند بستن قرار داد کاری یا اخذ مجوز کار در سوئیس نسبت به آلمان بسیار سریع تر طی می شود.

کانادا

کانادا از دیگر بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان می باشد که هرساله با بیشترین تقاضای مهاجرت را از سوی برنامه نویسان دریافت می کند و با این وجود همچنان به دنبال جذب برنامه نویسان به این کشور می باشد. برای یک برنامه نویس در کانادا، آگاهی کامل نسبت به دامنه ها و الگوریتم ها و توانایی اصلاح برنامه ها و عیب یابی آن ها بسیار مهم است.

لازم بدانید که روند مهاجرت به کانادا و پذیرش برای برنامه نویسان مهاجری که مدارک بالاتر و معتبر تری دارند نسبت به سایر برنامه نویسان مهاجر، سریع تر انجام می شود و برنامه نویسانی که به زبان های Java/Java EE, C, C++, C#, .NET, Java Script تسلط دارند، با استقبال بیشتری رو برو می شوند.

برای مهاجرت برنامه نویسان به کانادا، قانون منحصر به فردی وجود ندارد اما لازم است که به یکی از زبان های فرانسوی یا انگلیسی تسلط کافی داشته باشند.

استرالیا

استرالیا می تواند یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان باشد، اما لازم بدانید که پیدا کردن کار در این کشور برای برنامه نویسان تازه کار کمی دشوار است. برنامه نویسانی که به زبان های Rust، C++، C#، Ruby، PHP، Python، Java، Swift و JavaScript مهارت دارند، می توانند فرصت های شغلی بهتری را نسبت به سایر برنامه نویسان پیدا کنند.

میانگین درآمد برنامه نویسان مختلف در استرالیا:

زبان برنامه نویسی میزان تجربه کاری کم ترین درآمد بیشترین درآمد
PHP بدون تجربه کاری ۴۱۰۰۰ دلار استرالیا ۷۴۰۰۰ دلار استرالیا
PHP ۵ سال تجربه کاری ۵۸۰۰۰ دلار استرالیا ۱۱۵,۰۰۰دلار استرالیا
C++ بدون تجربه کاری ۴۲۰۰۰ دلار استرالیا ۷۵۰۰۰ دلار استرالیا
C++ ۵ سال تجربه کاری ۶۳۰۰۰ دلار استرالیا ۱۲۰,۰۰۰دلار استرالیا
C# بدون تجربه کاری ۴۲۰۰۰ دلار استرالیا ۷۰۰۰۰ دلار استرالیا
C# ۵ سال تجربه کاری ۶۳۰۰۰ دلار استرالیا ۱۳۲,۵۰۰دلار استرالیا
JavaScript بدون تجربه کاری ۴۳۰۰۰ دلار استرالیا ۷۶۰۰۰ دلار استرالیا
JavaScript ۵ سال تجربه کاری ۶۳۰۰۰ دلار استرالیا ۱۴۰,۰۰۰دلار استرالیا
Java بدون تجربه کاری ۴۲۰۰۰ دلار استرالیا ۷۵۰۰۰ دلار استرالیا
Java ۵ سال تجربه کاری ۶۳۰۰۰ دلار استرالیا ۱۱۵۰۰۰ دلار استرالیا
Swift بدون تجربه کاری ۴۳۰۰۰ دلار استرالیا ۷۷۰۰۰ دلار استرالیا
Swift ۵ سال تجربه کاری ۶۴۰۰۰ دلار استرالیا ۱۱۷۰۰۰ دلار استرالیا
Rust بدون تجربه کاری ۴۳۰۰۰ دلار استرالیا ۷۷۰۰۰ دلار استرالیا
Rust ۵ سال تجربه کاری ۶۶۰۰۰ دلار استرالیا ۱۵۰۰۰۰دلار استرالیا
Ruby بدون تجربه کاری ۴۶۰۰۰ دلار استرالیا ۷۹۰۰۰ دلار استرالیا
Ruby ۵ سال تجربه کاری ۷۰۰۰۰ دلار استرالیا ۱۲۲۰۰۰ دلار استرالیا
Python بدون تجربه کاری ۴۹۰۰۰ لار استرالیا ۸۹۰۰۰ دلار استرالیا
Python ۵ سال تجربه کاری ۷۲۰۰۰ دلار استرالیا ۱۳۰,۰۰۰دلار استرالیا

هلند

هلند می تواند یکی از انتخاب های عالی برای برنامه نویسانی باشد که قصد مهاجرت دارند و به شغل خود علاقه مند هستند، چرا که یک برنامه نویس در این کشور می تواند با حقوقی که دریافت می کند، سطح زندگی بسیار خوبی را برای خود تجربه کند. به طور کلی کشور هلند از لحاظ نرخ امید به زندگی، کیفیت آب و هوا، درآمد، اشتغال، فرهنگ و هنر در رده بالایی قرار دارد.

شما به عنوان یک برنامه نویس فعال در کشور هلند می توانید فرصت های شغلی چالش برانگیزی را پیدا کنید. البته لازم بدانید که هلند به سخت کار کردن و سخت بازی کردن معروف است. منظور از این عبارت این است که هلند، کشوری است که از متخصصان خود می خواهد سخت برای کار تلاش کنند اما در عوض این امکان را به آن ها می دهد تا همان قدر که سخت کار و تلاش می کنند، سپس به تفریح بپردازند و ساعاتی را در کنار خانواده خود سپری کنند.

آلمان

کشور آلمان دارای یکی از قوی ترین اقتصاد های جهان است و هر ساله با تقاضای مهاجرت از طرف بسیاری از متخصصان چون برنامه نویسان رو برو است. همانطور که می دانید شاخص کیفیت زندگی در هر کشور اهمیت ویژه ای دارد، چرا که در واقع شاخص کیفیت زندگی در برگیرنده شاخص های دیگری از جمله شاخص مراقبت های بهداشتی، شاخص امنیت، شاخص هزینه های زندگی و قدرت خرید، شاخص آلودگی و …. می باشد. از این رو لازم است بدانید که آلمان جز ۱۰ کشور برتر جهان که بالاترین شاخص کیفیت زندگی را دارند، می باشد.

آلمان یکی از کشورهایی است که برندهای جهانی بزرگی را در خود جای داده است که مهم ترین آن ها عبارتند از پورشه، مرسدس بنز، فولکس واگن و … . از این رو لازم بدانید که، با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر یک از این برند ها همواره در تلاش اند برنامه نویسان توانمندی را به خود جذب کنند و اگر شما برنامه نویس توانمندی باشید، فرصت این را دارید که در چنین کمپانی هایی مشغول کار شوید. میانگین درآمد سالانه یک برنامه نویس در آلمان ۵۱۲۰۳ یورو می باشد

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت

اگرچه شناخت بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌ نویسان اهمیت بالایی دارد، اما به طبع، این امر زمانی امکان‌ پذیر خواهد بود که حوزه فعالیت شغلی شما مورد تقاضا باشد. به همین دلیل، باید با بهترین زبان برنامه‌ نویسی جهت مهاجرت آشنا شوید. خوشبختانه امروزه بسیار از زبان‌ های مختلف برنامه‌ نویسی بازار کاری مناسبی را به خود اختصاص داده‌اند و تقاضا برای آن‌ها بالا است.

از جمله این زبان‌ها می‌توانیم به زبان کاتلین اشاره کنیم. این زبان در چند سال اخیر به دلیل ویژگی‌ های مناسب خود به شدت مورد توجه قرار گرفته است. برنامه‌ نویسان آشنا به زبان کاتلین معمولاً مهارت بالایی در این حوزه دارند و خیلی سریع می‌توانند یک موقعیت شغلی مناسب را برای خود پیدا کنند.

زبان دیگری که علاوه بر کاتلین به عنوان یک زبان مناسب جهت مهاجرت است، زبان برنامه‌ نویسی پایتون خواهد بود. احتمالاً می‌دانید که پس از معرفی پایتون، اکثر برنامه‌ نویسان به این زبان خاص کوچ کردند. زبان پایتون در عین سادگی دارای پیچیدگی‌ های مختلفی است که آن را به یک زبان منحصر به فرد تبدیل می‌کنند.

زبان برنامه‌ نویسی مخصوص شرکت اپل با نام سویفت موردی دیگری است که قطعاً باید به آن بپردازیم. با توجه به اهمیت بسیار بالای این شرکت در دنیای تکنولوژی، طبیعتاً این زبان نیز از جمله زبان‌های مناسب برای کسب یک موقعیت شغلی مناسب در بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه ‎نویسان است.

نکته مهم

شاید در نگاه اول زبان‌ های قدیمی‌ ترین همچون سی پلاس – پلاس و یا جاوا زبان‌های محبوبی به نظر نرسند، اما این موضوع یک تصور کاملاً اشتباه است. این دو زبان هنوز کاربردی بودن خود را حفظ کرده‌اند و در دنیای برنامه‌ نویسی حرفه‌ای طرفداران زیادی دارند. در واقع، باید بیان کرد که انتخاب این دو مورد نیز قطعاً یک انتخاب عالی برای شما جهت مهاجرت محسوب می‌شود.

مدرک فنی حرفه‌ای برنامه نویسی برای مهاجرت

اگر قصد دارید به سراغ بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان بروید، طبیعتاً باید دارای برترین مدارک در این حوزه باشید. کارفرمایان موجود در این کشورها موقعیت‌ های شغلی مورد نظر خود را تنها در اختیار افرادی قرار می‌دهند که مدارک مناسبی دارند و سابقه کاری آن‌ها درخشان است.

برای مهاجرت به عنوان یک برنامه‌ نویس می‌توانید از مدرک فنی حرفه‌ ای برنامه‌ نویسی نیز کمک بگیرید. در واقع، محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. این مدرک می‌‌تواند سند محکمی برای دانش شما در حوزه برنامه‌ نویسی باشد که به کسب موقعیت‌ های شغلی مناسب‌ تر می‌انجامد.

در این بین، مدرک فنی حرفه‌ای شما باید از سوی یک مرکز معتبر ارائه شده باشد. این امر موجب می‌شود تا کارفرمایان مربوطه با اعتماد بیشتری درخواست جاب آفر شما را مورد بررسی قرار دهند؛ بنابراین، اعتبار مؤسسه مربوطه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

به هر روی، نباید فراموش کرد که اصلی‌ترین نیاز کارفرمایان مهارت‌ شما در حوزه برنامه‌نویسی است. افرادی که دارای مدارکی از مراکز آموزشی برتر کشور هستند، اما تجربه و رزومه مهمی در این حوزه ندارند، قطعاً نمی‌توانند به سراغ موقعیت‌های شغلی برجسته بروند.

کارفرمایان موجود در بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان عموماً در همان ابتدای کار به جای بررسی مدرک، رزومه شغلی شما را مورد بررسی دقیق قرار می‌دهند. برای آن‌ها مهم است که بدانند آیا شما علاوه بر تحصیلات آکادمیک اقدام به انجام فعالیت‌های عملی در حوزه برنامه‌نویسی کرده‌اید یا خیر.

افرادی که هم در حوزه آکادمیک و هم در حوزه عملی به موفقیت‌های مناسبی دست یافته‌اند، می‌توانند از سوی بهترین کارفرمایان جاب آفر بگیرند، جاب آفرهایی با درآمد بالا که حتی تصور آن‌ها نیز غیر ممکن به نظر می‌رسد. از این رو، تمرکز خود را روی کسب مدرک معتبر و تهیه یک رزومه عالی قرار دهید تا به نتیجه‌ خوبی دست پیدا کنید.

نیاز به ترجمه مدارک آکادمیک

برای جلب نظر کارفرمایان فعال در بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان باید در همان ابتدای کار و پیش از ارسال درخواست جهت دریافت جاب آفر، نسبت به ترجمه مدرک تحصیلی خود اقدام کنید. این کار نیز باید توسط مترجمانی صورت بگیرد که دارای مهر رسمی هستند و ترجمه آن‌ها خود یک نوع سند معتبر محسوب می‌شود.

بسته به این که به چه مرکز خاصی مراجعه می‌کنید، ممکن است کار ترجمه مدارک طول بکشد؛ بنابراین، اگر قصد دارید روند دریافت جاب آفر و ویزای کاری شما بدون مشکل خاصی پیش برود، بهتر است ترجمه مدارک را به عنوان اولویت خودتان در نظر بگیرید. شایان ذکر است که این ترجمه هزینه‌ خاص خود را به همراه دارد.

تفاوتی ندارد که مدرک شما از نوع مدرک دانشگاهی است یا مدرک فنی حرفه‌ای، در هر دو صورت باید مدرک به شکل ترجمه شده برای کارفرمایان ارسال شود. ترجمه به شکل صحیح به کارفرمایان این موضوع را ثابت می‌کند که شما برای مهاجرت کاملاً مصمم هستید.

علاوه بر مدرک تحصیلی، اگر دارای اسناد خاصی در مورد سابقه شغلی در شرکت‌های مختلف هستید، آن‌ها را نیز ترجمه کنید. همان ‌طور که پیش از این نیز گفته شد، کارفرمایان خارجی اهمیت زیادی به مهارت و رزومه شما می‌دهند. ترجمه این موارد برای کسب یک موقعیت شغلی در بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان واقعاً ضروری به نظر می‌رسد. ترجمه‌ها می‌توانند به زبان انگلیسی یا زبان آلمانی باشند، اما زبان آلمانی در اولویت قرار می‌گیرد.

روش ارائه مدرک فنی حرفه‌ ای و رزومه به کارفرمایان

اگرچه به معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان پرداختیم، ‌ اما باید به یک مورد اساسی دیگر در این زمینه اشاره کنیم و آن نیز نحوه دریافت مستقیم یک جاب آفر است. روش‌های مختلفی برای دریافت جاب‌ آفرهای مناسب وجود دارند.

شما باید حتماً به دنبال مواردی باشید که با رزومه و سطح مهارت‌های شما همخوانی داشته باشند. برای انجام این کار می‌توانید از وب‌سایت‌های برتر کاریابی در هر یک از کشورهایی که به آن‌ها اشاره کردیم، کمک بگیرید. سایت لینکدین نیز یک گزینه مناسب برای معرفی مهارت‌های شما به کارفرمایان خارجی است.

با ثبت‌نام و ایجاد یک پروفایل مناسب همراه با رزومه کامل، شانس دیده شدن شما توسط کارفرمایان برتر افزایش پیدا می‌کند. شما می‌توانید علاوه بر موارد فوق به سراغ مؤسسات خاصی بروید که در حوزه کاریابی فعالیت می‌کنند، البته توجه داشته باشید که در برخی از موارد ممکن است کاریابی توسط این مؤسسات به طول بینجامد.

بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری

بهترین رشته ها برای مهاجرت کاری

تعیین بهترین رشته های برای مهاجرت کاری نه تنها در سال ۲۰۲۲ بلکه در هر سالی، با توجه به کشور صورت می گیرد چرا که هر کشوری دارای شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … متفاوتی است و از این رو میزان نیاز هر کشور به متخصصان حوزه های گوناگون نیز متفاوت می باشد

سخن آخر

برنامه‌نویسی در سال‌های اخیر به یکی از جذاب‌ترین و در عین حال، پردرآمدترین مشاغل مهم جهان تبدیل شده است. مهاجرت با استفاده از یک مدرک مناسب و رزومه عالی در این زمینه امکان‌پذیر به نظر می‌رسد، اما باید به سراغ کشورهایی بروید که برای این کار بهترین گزینه هستند.

از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه نویسان می‌توانیم به مواردی همچون آمریکا، ‌سوئیس، آمریکا، استرالیا کانادا، آلمان و هلند اشاره کنیم. مهاجرت به هر یک از این کشورها نیازمند انجام برخی مراحل مشخص است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید با کارشناسان مؤسسه هرمس اپلای در تماس باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
شغل برنامه نویسی در کانادا چگونه است؟
روند مهاجرت به کانادا و پذیرش برای برنامه نویسان مهاجری که مدارک بالاتر و معتبر تری دارند نسبت به سایر برنامه نویسان مهاجر، سریع تر انجام می شود و برنامه نویسانی که به زبان های Java/Java EE, C, C++, C#, .NET, Java Script تسلط دارند، با استقبال بیشتری رو برو می شوند.”
پردرآمدترین شهر آمریکا برای برنامه نویسان کجاست؟
یکی از پر درآمدترین شهرها برای برنامه نویسان در این کشور، شهر سیاتل است که میانگین درآمد سالانه برنامه نویسان در این شهر برابر ۱۰۵۷۳۵ دلار می باشد. این شهر سال ها است که در حال رشد و جذب سرمایه است و از این رو به عنوان دره جدید سیلیکون نیز شناخته می شود و برای همین زندگی در این شهر، آرزوی بسیاری از افراد با استعداد در حوزه تکنولوژی است
درآمد برنامه نویسان سوئیس چقدر است؟
بعد از آمریکا، کشور سوئیس با پرداخت میانگین سالانه ۱۱۷۰۰۰ دلار به برنامه نویسان، پردرآمد ترین کشور برای برنامه نویسان به شمار می رود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آرش
2 ماه قبل

سلام، اگه مدرک فنی حرفه ای بگیریم بهتره یا بریم دانشگاه برای برنامه نویسی ؟ سن ۱۷

شقایق میرخانی
پاسخ به  آرش
1 ماه قبل

سلام آرش عزیز وقتتون بخیر
در وحله اول بهتره که شما مدرک لیسانس دانشگاهی رو داشته باشید چون این مدرک همیشه به دردتون میخوره و در کنارش باید حتما دوره های برنامه نویسی رو در کنار لیسانس بگذرونید چون تو دوره لیسانس یک مقدار تئوری به شما آموزش میدن و جهت پرونده های سفارت و استخدام لازمتون میشه ولی تخصص اصلی رو باید کلاسای متعددی برید و متخصص بشید.

سحر
2 سال قبل

سلام خسته نباشین برای سن 32 سال با مدرک 7 آیلتس برای آلمان و یا کانادا برای رشته فناوری اطلااعات میتوانم بورس بگیرم؟ امکانات بورس در آلمان یا همان کانادا در این رشته چطور هست ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  سحر
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
باید سایر شرایطتون از قبیل معدل آخرین مقطع تحصیلی ، سوابق علمی و … ارزیابی شود .

آرزو
2 سال قبل

سلام .بنده مهندسی عمران خوندم.و متولد ۶۹ هستم.اما ۴ سال برنامه نویسی میکنم با فریم ورک جنگو و همینطور یکسال هست ری اکت هم کار میکنم اما مدرک مهندسی کامپیوتر ندارم.شرایط مهاجرت کاری به صورت fullstack developer چطوری هستش؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  آرزو
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
اگر قصدتون مهاجرت از طریق برنامه نویسی باشه ، برای ویزای کار شما نیاز به دریافت مدرک در این زمینه دارید .

طراح وب سایت در تبریز
3 سال قبل

سلام
تجربه‌ی کاری چگونه محاسبه می شود؟
پس از مهاجرت قدر زمان لازم است تا شغلهای مذکور در زبان‌های برنامه نویسی مختلف تصدی شود؟

هرمس اپلای
پاسخ به  طراح وب سایت در تبریز
3 سال قبل

سلام وقت بخیر تجربه کاری ایران همراه با بیمه و تسلط به کارتون محسوب میشه و این که برای جاب افر مدارکتون ارسال میشه تایید و تطبیق داده میشه

کادر هرمس اپلای