مهاجرت به اتریش: بررسی مزایا، معایب، شرایط و هزینه مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش؛ مدارک، شرایط، روش‌ها و هزینه مهاجرت به اتریش

اگر قصد سفر یا مهاجرت به اتریش را دارید، ابتدا باید اطلاعاتی کلی در مورد شرایط مهاجرت به آن را به دست آورید. شرایط مهاجرت به اتریش با توجه به روش‌های مهاجرتی انتخابی، متفاوت می‌شود؛ اما به‌ صورت کلی اثبات تمکن مالی از موضوعات مهمی است که طی این فرایند، مورد توجه قرار می‌گیرد. در این مقاله در مورد هزینه مهاجرت به اتریش، مزایا و معایب آن، صحبت می‌کنیم پس اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

بررسی چرایی مهاجرت به اتریش

اتریش یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت و سفر به‌حساب می‌آید زیرا امکانات رفاهی فراوان موجود در این کشور زندگی سرشار از آرامش و شادی را برای متقاضیان ایجاد خواهد کرد. یکی از دلایل اصلی ترغیب متقاضیان برای مهاجرت به کشور اتریش، رشد اقتصادی و استحکام آن در برابر عوامل و مشکلات داخلی و خارجی است. شرایط مهاجرت به اتریش به‌گونه‌ای است که به فرهنگ همه تابعیت‌ها احترام گذاشته می‌شود به‌طوری‌که شهروندان این کشور، زندگی بدون اختلافی کنار هم زندگی می‌کنند.

چرا مهاجرت به اتریش، انتخاب خوبی است؟
دلایل مهاجرت به کشور اتریش

آب‌وهوای کشور اتریش بسیار ایده‌آل است به‌طوری که متقاضیان، زندگی و سفر مطلوبی را در آن تجربه خواهند کرد. نرخ اندک بیکاری در این کشور هرساله افراد زیادی را برای مهاجرت کاری به آن ترغیب خواهد کرد که یک مزیت بسیار مهم برای کشور اتریش، به‌حساب می‌آید.
یک راه منطقی برای اطمینان از اینکه مهاجرت به اتریش مناسب شما است یا نه این است که قبل از اقدام برای مهاجرت به این کشور غنی از فرهنگ و تاریخ، با سفر به اتریش، شرایط زندگی و مهاجرت به این کشور را ارزیابی کنید؛ با اینکار متوجه می‌شوید که مهاجرت به این کشور با شرایط شما سازگار است یا خیر.

اتریش، چگونه کشوری است؟

اتریش، کشوری است که در غرب اروپا واقع شده و با کشورهای آلمان، ایتالیا، مجارستان، سوئیس و لیختن اشتاین همسایه است. زیباترین منظره‌های کوهستانی از جمله رشته‌کوه‌های آلپ، در این کشور قرار دارند. آب‌وهوای اتریش در زمستان، بسیار سرد و در فصل تابستان، معتدل و ملایم همراه با بارندگی است. حکومت در این کشور به صورت جمهوری فدرال اداره می‌شود. طبق این قانون، اتریش به ۹ ایالت تقسیم‌بندی شده است. وین، یکی از استان‌های ۹ گانه و پایتخت این کشور محسوب می‌شود.

مهاجرت به کشور اتریش، مستلزم شناخت دقیق و کامل سرتاسر آن است و افرادی در این زمینه موفق‌تر خواهند بود که قبل از مهاجرت و اخذ اقامت، این کشور را به‌خوبی بشناسند. در حال حاضر روش‌های متعددی برای مهاجرت به این کشور اروپایی وجود دارد که هر کدام از آن‌ها دارای شرایط و قوانین مخصوص به خود هستند.

مزایا و معایب مهاجرت به اتریش

مهاجرت به اتریش (Austria) مانند دیگر کشورهای مهاجرپذیر مثل انگلیس و فرانسه، برای مهاجران از هر کجا که باشند، خوبی‌ها و مشکلات خاص خود را به دنبال دارد. از مزیت‌های کلی حاصل از شرایط مهاجرت به اتریش، می‌توان به فرصت‌های شغلی فراوان، امنیت، سبک زندگی اروپایی، کیفیت زندگی (QOL) و سیستم آموزشی کارا اشاره کنیم. از معایب آن نیز می‌توان به گرانی هزینه مهاجرت به اتریش، زندگی و مسکن همچنین الزام به مسلط بودن به زبان آلمانی که برای برخی از افراد دشوار است، اشاره کرد.

مهاجرت به اتریش، چه مزایا و معایبی دارد؟
مزایا و معایب مهاجرت به اتریش

در ادامه هم مزایا و هم معایب را به تفصیل توضیح می‌دهیم:

مزایای مهاجرت به اتریش

مهاجرت به کشور اتریش مزایای زیادی را برای متقاضیان به دنبال دارد به‌طوری که هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور استفاده از این امکانات، اتریش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند. مزایا و امکانات رفاهی که با مهاجرت به کشور اتریش به متقاضیان تعلق می‌گیرد زندگی سرشار از آرامشی را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد. در این مبحث از مقاله هر آنچه را که درباره مزایای مهاجرت به اتریش باید بدانید به‌طور کامل بررسی می‌کند.

  • مهاجرت به کشور اتریش به متقاضیان اجازه خواهد داد تا اقامت دائم این کشور را دریافت کنند.
  • اخذ ویزای همراه برای اعضای درجه یک خانواده از دیگر مزایایی است که مهاجرت به کشور اتریش برای متقاضیان به دنبال دارد. در این پروسه مهاجرتی تمام هزینه‌های مربوطه به ثبت درخواست ویزا و زندگی در کشور فوق بر عهده متقاضی خواهد بود.
  • کسانی که کشور اتریش را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند با استفاده از ویزای مربوطه این امکان را خواهند داشت تا به بسیاری از کشور‌های جهان بدون هیچ محدودیتی سفر کنند.
  • درصورتی‌که متقاضی از طریق هر یک از روش‌های مهاجرتی به کشور اتریش مهاجرت کنند، این امکان را خواهند داشت تا از تمام امکانات رفاهی این کشور بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند.
  • امنیت بالای زندگی در کشور اتریش از دیگر مزایای مهاجرت به این کشور به‌حساب می‌آید.
  • درصورتی‌که افراد موفق به دریافت مجوز‌های مربوطه برای مهاجرت به کشور اتریش شوند،  با سهولت بیشتری انواع دیگر ویزاهای مربوط به این کشور یا کشور‌های دیگر را دریافت خواهد کرد.
مزایای حاصل از شرایط مهاجرت به اتریش
مزیت‌های مهاجرت به کشور اتریش

حال که با مزایای مهاجرت به کشور اتریش آشنا شدیم، سراغ بررسی معایب مهاجرت به کشور اتریش می‌رویم.

معایب مهاجرت به اتریش

در مقابل مزایای بی‌نظیری که مهاجرت به اتریش برای متقاضیان فراهم می‌کند، در مقابل آن زندگی در اتریش معایبی نیز دارد. در ادامه به چند مورد از معایب مهاجرت به اتریش می‌پردازیم:

  • اگر تمایل به مهاجرت به اتریش را دارید، قبل از هر چیزی باید بدانید که هزینه‌های زندگی در اتریش شامل هزینه اجاره، هزینه مواد غذایی و … بسیار بالاست.
  • بالا بودن نرخ مالیات در اتریش از دیگر معایب مهاجرت به اتریش است. مالیات بر درآمد اتریش برای بیشتر کارمندان، چیزی حدود 42 تا 48 درصد است.
  • زمستان‌های سخت و طولانی اتریش برای خیلی از مردم جهان، جزو معایب محسوب می‌شود. اگر در فکر مهاجرت به اتریش هستید، این مورد را نادیده نگیرید.
  • اگر تصور می‌کنید که با یادگرفتن زبان انگلیسی می‌توانید در اتریش زندگی کنید، سخت در اشتباه هستید. برای زندگی در این کشور باید زبان آلمانی و اتریشی یاد بگیرید که برای اکثر افراد، یادگیری این زبان‌ها دشوار است.

بعد از دانستن مزایا و معایب مهاجرت به اتریش راحت‌تر می‌توانید در مورد مهاجرت به این کشور تصمیم بگیرید.

روش‌ های مختلف مهاجرت به اتریش

روش‌ها و شرایط مختلفی برای مهاجرت به اتریش وجود دارد که عبارتند از:

  • مهاجرت کاری به اتریش
  • مهاجرت سرمایه‌گذاری به اتریش
  • مهاجرت استارتاپی به اتریش
  • مهاجرت به کشور اتریش با ثبت شرکت
  • مهاجرت تحصیلی به اتریش
  • مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج
6 روش مهاجرت به اتریش
انواع روش‌های مهاجرت به اتریش

در ادامه هر یک از این روش‌ها را به تفصیل بررسی می‌کنیم:

مهاجرت کاری به اتریش

برای مهاجرت به اتریش (Austria)، از هر کشوری که باشید، روش‌های مختلفی برایتان وجود دارد، که از جمله کاربردی‌ترین این روش‌ها، اخذ اقامت از طریق کار و تجارت است. این روش مهاجرتی برای صاحبان کسب‌وکارها و یا شرکت‌های تجاری و همچنین افراد متخصص و دارای پشتوانه علمی، ایده‌آل است. به‌عنوان مثال اگر شما مدیرعامل و یا سهام‌دار یک شرکت بزرگ تجاری باشید، به‌واسطه تمکن مالی و رفت‌وآمد به اتریش می‌توانید برای خود و افراد خانواده، جهت درخواست ویزای این کشور اقدام نمایید.

مهاجرت به کشور اتریش از طریق کار، شامل درخواست یک فرد برای کار و اشتغال در یکی از شهرها و ایالت‌های این کشور است. برای استفاده از این روش، باید فرد متقاضی مهاجرت حتماً در یکی از موقعیت‌های شغلی که در این کشور وجود دارد، تخصص و مهارت کافی و همچنین سابقه کار مرتبط و مفید را داشته باشد. به‌عنوان مثال، برخی از مشاغل در اتریش به صورت فصلی و برخی دائمی هستند.

افراد دارای مهارت در مشاغلی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی خدمات، مهندسی فناوری اطلاعات و رایانه، مهندسی برق، معدن، طراحی و ساخت‌وساز، پرستاری، کشاورزی، نقشه‌برداری، پزشکی، صنایع فلزی و پلاستیک، می‌توانند برای مهاجرت به اتریش و کار در این کشور اقدام نمایند.

مهاجرت سرمایه‌ گذاری به اتریش

یکی دیگر از روش‌های مهاجرت به اتریش از طریق کار و تجارت، استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این کشور است. این موقعیت به‌عنوان یکی از بهترین فرصت‌های مهاجرت و اقامت در این کشور محسوب می‌شود؛ چراکه اتریش، باارزش‌ترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در اختیار دارد.

مهاجرت استارتاپی به اتریش

مهاجرت استارتاپی نیز از دیگر روش‌های مهاجرت به اتریش است. این کشور، یک محیط پویا و فعال برای استارتاپ‌ها به شمار می‌رود و افراد به‌راحتی می‌توانند در مدت کوتاهی، بهترین بازدهی را در کسب‌وکار خود داشته باشند.

مهاجرت به اتریش با ثبت شرکت

شرایط مهاجرت به کشور اتریش با ثبت شرکت در این کشور نیز فراهم است. این کشور از نظر تعداد تقاضا برای ثبت کشور در رتبه خوبی قرار دارد چراکه یک سیستم پایدار سیاسی و اقتصادی در این کشور حاکم است و موجب می‌شود سرمایه‌ گذاران برای گسترش فعالیت‌های خود، به تأسیس شرکت در این کشور علاقه زیادی نشان دهند.

چگونه با ثبت شرکت در اتریش، به این کشور مهاجرت کنیم؟
مهاجرت به اتریش با روش ثبت شرکت در آن

یکی از عواملی که مهاجرت را با این روش ساده‌تر می‌کند، عضویت اتریش در سازمان‌ها و بانک‌های بین‌المللی است؛ به همین دلیل انتقال سرمایه در بانک‌های این کشور به‌آسانی انجام می‌گیرد.

مهاجرت تحصیلی به اتریش

یکی دیگر از روش‌های رایج برای مهاجرت به کشور اتریش، استفاده از بورسیه تحصیلی یا ویزای تحصیلی است. این روش معمولاً مورد توجه دانشجویان قرار می‌گیرد. البته هزینه مهاجرت به اتریش در این روش بیشتر است، چراکه علاوه بر هزینه‌های تحصیلی، سایر هزینه‌های زندگی و کار موقت نیز به دانشجویان تحمیل خواهد شد. پیشنهاد ما به شما این است که تا مراحل کار تحصیلی، مدارک و هزینه‌های مالی شما به‌طور دقیق تعیین نشده‌اند، برای مهاجرت به کشور اتریش اقدام نکنید.

برای مهاجرت به این کشور، از طریق تحصیل، به ویزای تحصیلی و طی شدن مراحل قانونی نیاز دارید. دانشجویان باید پس از اینکه مدارک خود را با مدارک مورد پذیرش در دانشگاه‌های اتریش، معادل‌سازی کردند نسبت به ارسال مدارک و سپس شرکت در مصاحبه حضوری اقدام کنند. یکی از شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های اتریش، تسلط به زبان آلمانی است چراکه تمام دروس در این مراکز علمی، به زبان آلمانی تدریس می‌شوند.

مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج

شرایط مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج با یک تبعه اتریش، به‌عنوان راهی مناسب و قانونی برای افراد علاقه‌مند به زندگی در این کشور، فراهم است. این روش مهاجرت در مقایسه با سایر روش‌های فوق، ساده‌تر است. برای اینکه یک فرد بتواند تبعیت اتریش را کسب کند باید مدت زمان ۵ سال به‌طور مداوم در این کشور اقامت داشته باشد. سن ازدواج و مدت زمان ازدواج زوجین، موارد بسیار مهمی هستند که باید در این شیوه مهاجرت، به آن‌ها توجه کرد.

نحوه دریافت ویزای کشور اتریش

دریافت ویزای کشور اتریش پروسه‌ای طولانی داشته و در گاهی مواقع متقاضی با پیچیدگی‌هایی مواجه خواهد شد. به همین منظور متقاضیان باید قبل از هر اقدامی اطلاعات و دانش خود را درباره پروسه مهاجرتی موردنظر تکمیل کنند که این کار از طریق مشورت با وکلای مهاجرتی، امکان‌پذیر خواهد بود.

چگونه برای مهاجرت به اتریش، ویزا بگیریم؟
نحوه اخذ ویزای کشور اتریش

به عبارتی مشورت با وکلای مهاجرتی به افراد کمک خواهد کرد، تا تمام موانعی را که ممکن است در طول مسیر برای آن‌ها پیش بیاید، شناسایی کرده و اقدامات لازم را در راستای رفع آن‌ها انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به اتریش

برای مهاجرت به کشور اتریش باید ویزای اتریش را دریافت کرد. مدارک مورد نیاز شما برای اخذ ویزای اتریش بسته به نوع و هدف ویزا متفاوت خواهد بود اما شما نیاز به یک سری مدارک کلی دارید. مدارک کلی که برای اقدام به ویزای اتریش نیاز دارید را در ادامه شرح می‌دهیم.

گذرنامه یا سند مسافرتی

جزو مدارک مهم برای اخذ ویزای اتریش، ارائه گذرنامه یا سند مسافرتی است شرایطی که برای گذرنامه وجود دارد این است که گذرنامه شما باید در ۱۰ سال اخیر صادر شده و دارای دو صفحه خالی باشد. به خاطر بسپارید که برای مهاجرت و دریافت ویزای اتریش گذرنامه یا پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.

فرم درخواست ویزا

یکی دیگر از مدارک و شرایط مهاجرت به اتریش، پر کردن فرمی با عنوان فرم درخواست ویزا است که باید قبل از هرگونه اقدامی، انجام شود. بعد از تکمیل فرم، باید آن را به صورت امضا شده، تحویل دهید.

عکس پرسنلی

از مدارک مهم مهاجرت و اخذ ویزا، ارائه چند قطعه عکس پرسنلی است. مهم‌ترین شرط ارائه این عکس پرسنلی این است که حداکثر در ۶ ماه گذشته آن را تهیه کرده باشید. توسط ICAO قوانینی برای عکس ویزای شینگن وضع شده است که شامل ویزای اتریش نیز هست، بنابراین عکس ارائه شده باید این قوانین را دارا باشد.

رسیدهای مربوط به پرداخت هزینه ویزا

هزینه مهاجرت به اتریش شامل بخش‌های مختلفی است که از مهم‌ترین آن‌ها، همین هزینه ویزا است. درخواست ویزا، هزینه‌های مربوط به خود را دارد که شخص اقدام کننده باید همه هزینه‌های ویزا را پرداخت کند و رسید آن را ارائه دهد. دقت داشته باشید که هزینه ویزا با توجه به نوع ویزا متغیر خواهد بود.

ارائه انگیزه نامه

برای مهاجرت به اتریش (Austria) نوشتن انگیزه نامه (Motivation Letter) جزو مدارک مهمی است که باید آماده شود. هدف از ارائه انگیزه نامه (Motivation Letter)، آشکار کردن دلیل سفر یا مهاجرت اقدام‌کننده، برای دولت کشور اتریش است. این نامه معمولاً قاعده و ساختاری مشخص و نوشتاری رسمی دارد و حمل‌کننده اطلاعات مهمی نظیر مدت و هدف از سفر، وضعیت اشتغال و مشخص کردن مقاصد بعدی احتمالی است.

برنامه سفر

از دیگر مدارک لازم برای مهاجرت به کشور اتریش، ارائه برنامه سفر است. برای این‌که برنامه سفر شما مشخص شود، باید بلیط سفر را تهیه کنید تا اطلاعاتی مانند زمان پرواز، تاریخ ورود، شماره رزرو پرواز و کد پرواز آشکار شود.

گواهی اثبات تمکن مالی

یکی دیگر از مدارکی که برای مهاجرت و اقدام به اخذ ویزای اتریش به آن نیاز دارید، ارائه مدارک اثبات تمکن مالی است. شما باید مدارکی را به کشور اتریش ارائه دهید که ثابت کند می‌توانید از عهده مخارج زندگی در این کشور بربیایید. ارائه صورتحساب بانکی ۳ ماه اخیر و یا ارائه نامه حمایتی از یک حامی در اتریش برای اثبات تمکن مالی کافی است.

اثبات محل اسکان

برای اخذ ویزای اتریش باید محل اسکان شما از قبل مشخص باشد. شما می‌توانید در کشور اتریش برای خودتان هتل رزرو کنید و مدارک مربوط به آن را ارائه دهید. همچنین ارائه برگه پذیرش خوابگاه دانشجویی کشور اتریش، اجاره‌نامه یا سند ملکی از دیگر روش‌های اثبات محل اسکان است.

بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی از دیگر مدارکی است که شما برای اخذ ویزای اتریش به آن نیاز دارید. برای مهاجرت به اتریش شما باید بیمه مسافرتی شینگن را دریافت نمایید. با دریافت این بیمه مسافرتی در صورت بروز هرگونه مشکل اورژانسی و پزشکی، هزینه‌های شما تا ۳۰٬۰۰۰ یورو تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت.

مدارک مرتبط با خانواده (اسناد وضعیت مدنی)

هنگام اقدام به اخذ ویزای اتریش باید وضعیت مدنی شما مشخص باشد؛ مثلا مدارک مرتبط با خانواده مثل اسناد ازدواج و مدارک فرزندان را در صورت وجود می‌توانید ارائه دهید. در غیر این صورت نیز ارائه مدارک هویتی مثل شناسنامه کافی است.

سوال پیش می‌آید که شرایط مهاجرت به اتریش برای افراد زیر سن قانونی چگونه است؟ افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند، مدارک متفاوت‌تری را ارائه می‌دهند. ارائه گذرنامه شناسنامه و کپی گذرنامه والدین یا سرپرست قانونی برای افراد زیر سن قانونی ضروری است. همچنین هر دو والدین باید فرم درخواست ویزای اتریش این افراد را امضا کنند.

در صورتی که افراد زیر سن قانونی قصد سفر تنهایی را دارند، باید رضایت‌نامه امضا شده از والدین و کپی گواهی ازدواج والدین یا سرپرست قانونی را ارائه دهند. در صورتی که حضانت فرزند بر عهده یکی از والدین باشد، نیاز به حکم دادگاه خانواده وجود دارد.

مراحل مهاجرت به اتریش

قبل از شروع مراحل مهاجرت به اتریش باید نوع مهاجرت خود را مشخص کنید. مراحل مهاجرت از طریق کار و تجارت، سرمایه‌گذاری، ثبت شرکت، تحصیل و ازدواج با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین در وهله اول شما باید یکی از روش‌های مهاجرت به کشور اتریش را انتخاب کنید و سپس مراحل مربوط به آن را طی کنید.

اگر بخواهیم در حالت کلی نگاهی به مراحل مهاجرت به این کشور، داشته باشیم، باید بگوییم که بعد از انتخاب روش مهاجرت شما باید مراحل درخواست ویزای اتریش را طی کنید. برای انجام این مراحل، مشخص کردن سفر و نوع ویزا جزو ضروریات است.

مراحل مهاجرت به اتریش کدام است؟
مراحل مهاجرت به اتریش

بعد از این مرحله، مدارک مورد نیاز متناسب با نوع ویزا را باید آماده کنید. بعد از آماده کردن مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، باید نماینده رسمی دولت اتریش به عبارت دیگر، کنسولگری یا سفارت آن کشور را در محل زندگی خود پیدا کنید و برای رزرو وقت با آن‌ها تماس حاصل نمایید. به این ترتیب در تاریخ مقرر شده، به همراه کلیه مدارک در سفارت اتریش حاضر شوید.

میزان رضایت مهاجران در اتریش

کشور اتریش (Austria) از نظر رفاهی و کیفیت زندگی (QOL) جزو بهترین کشورهای جهان محسوب می‌شود. هرچند هزینه مهاجرت به اتریش (Austria) و زندگی در آن، بالا است و اکثر مهاجران در زمینه مالی به اندازه کافی، احساس رضایت ندارند؛ با این حال به صورت کلی نرخ رضایت از زندگی (Life Satisfaction) در بین مهاجران این کشور، مساعد است.

بهترین شهرها برای مهاجرت به اتریش

اگر قصد مهاجرت به کشور اتریش را دارید، برخی از شهرهای آن بهتر از شهرهای دیگر هستند. از جمله بهترین شهرهای اتریش برای مهاجرت را در ادامه شرح می‌دهیم:

وین

وین پایتخت کشور اتریش است که جزو بهترین شهرهای اتریش برای مهاجرت محسوب می‌شود. استاندارد زندگی در این شهر بسیار بالاست، زیرا در این شهر سطح دسترسی به خدمات عمومی آسان بوده و درآمد افراد نیز بالا است.

وین، بهترین شرایط را برای مهاجرت به اتریش دارد.
وین، یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به اتریش

دفتر مرکزی بسیاری از شرکت‌ها در اروپای شرقی و مرکزی در شهر وین قرار داشته و به‌نوعی مقر سازمان ملل متحد محسوب می‌شود. همچنین این شهر از نظر مناطق گردشگری و توریستی رتبه بالایی دارد. سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر به حدی کم‌هزینه و کارآمد است که شما برای گردش در سطح شهر نیاز به ماشین شخصی نخواهید داشت. از نظر آشپزی و غذا نیز این شهر مزایای بسیار زیادی دارد.

گراتس

از دیگر شهرهایی که در زمینه فراهم کردن شرایط مهاجرت به اتریش، عالی عمل می‌کند، شهر گراتس است. دومین شهر بزرگ کشور اتریش همین شهر گراتس است که جمعیت دانشجوی بسیار زیادی دارد. در واقع این شهر امکانات عالی تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

شلوغی و ترافیک در شهر گراتس بسیار کمتر از شهر وین است، به همین دلیل از نظر حمل‌ونقل به راحت‌ترین مکان‌ها برای اقامت تبدیل شده است. همچنین این شهر برای راه‌اندازی کسب‌وکار یا شرکت در اروپا یک مکان مناسب تلقی می‌شود. هزینه زندگی در این شهر بسیار کمتر از شهر وین است.

لینز

از دیگر شهرهای محبوب برای مهاجرت شهر لینز نام دارد. از نظر مساحت شهر لینز سومین شهر کشور اتریش است. شهر لینز یک شهر راحت برای اقامت محسوب می‌شود. نزدیک بودن به جمهوری چک و آلمان یکی از مزیت‌های بسیار بزرگ این شهر تلقی می‌شود. مهاجران به‌راحتی می‌توانند به این کشورها نیز سفر داشته باشند. سیستم حمل‌ونقل پیشرفته لینز یک تجربه بی‌نظیر از حمل‌ونقل را به ارمغان می‌آورد.

سالزبورگ

سالزبورگ از دیگر شهرهای کشور اتریش است که محبوبیت زیادی برای مهاجرت دارد. شهر سالزبورگ عنوان اقتصادی‌ترین شهر اتریش را به خود اختصاص داده است. در این شهر سالانه بیشتر از ۴٬۰۰۰ رویداد فرهنگی برگزار می‌شود. همچنین از دیگر مزیت‌های این شهر نزدیک بودن به کشور آلمان است و افرادی که ساکن این شهر هستند، به‌راحتی می‌توانند به کشور آلمان سفری داشته باشند.

اینسبروک

در لیست بهترین شهرهای اتریش برای مهاجرت، شهر اینسبورک نیز قرار دارد. برای ورزشکارانی که به ورزش‌های روی یخ مثل اسنوبورد و اسکی علاقه‌مند هستند، شهر اینسبورک بهترین گزینه است. این شهر عنوان پنجمین شهر بزرگ اتریش را به خود اختصاص داده است. در شهر اینسبروک یک شهر دانشگاهی قرار دارد که در آن می‌توانید هزاران جوان سختگوش و باهوش را ببینید.

آلپ باخ

یکی از بهترین شهرها برای مهاجرت به اتریش (Austria) و زندگی در این کشور منحصر به فرد، شهر آلپ باخ (Alpbach) است که با عنوان شهری برای کوهنوردان مشهور است. اگر آرامش و سکوت شهر را به شلوغی آن ترجیح می‌دهید و به دنبال شهری برای گردش در طبیعت می‌گردید، شهر آلپ باخ، شهری مناسب برای مهاجرت شما به اتریش خواهد بود.

ارزان‌ ترین شهرها برای اقامت و مهاجرت به اتریش

قبل از اینکه به معرفی ارزان‌ترین شهرها، برای مهاجرت به کشور اتریش بپردازیم، باید با این نکته مهم آشنا شوید که اتریش یک کشور گران‌قیمت محسوب می‌شود و به دنبال ارزانی کامل در این کشور نباشید.
اگر بخواهیم بین شهرهای کشور اتریش مقایسه انجام دهیم و هزینه‌های نسبی آن‌ها را برآورده کنیم، درمی‌یابیم که فیلاخ ارزان‌ترین شهر کشور اتریش است. بعد از شهر فیلاخ، از ارزان‌ترین شهرهای کشور اتریش می‌توان به کلاگنفورت، لینز، گراتس، وین، اینسبروک و سالزبورگ اشاره کرد.

هزینه مهاجرت به اتریش

اگر بخواهیم به صورت کلی نگاهی به هزینه مهاجرت به اتریش داشته باشیم، درمی‌یابیم که مخارج و شرایط مهاجرت به اتریش فقط به صورت یک هزینه کلی نیست و شامل هزینه‌های ریزودرشتی مانند هزینه اخذ ویزا، هزینه تهیه مدارک و ترجمه آن، هزینه جابجایی و … است.

هزینه مهاجرت به اتریش چقدر است؟
مخارج و هزینه مهاجرت به اتریش

برای محاسبه هزینه مهاجرت به اتریش باید از همه این هزینه‌ها و دیگر هزینه‌های زندگی در این کشور آشنا شویم تا بتوانیم پول مورد نیاز را آماده کنیم. اگر در این زمینه به مشاوره نیاز دارید، می‌توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی هرمس اپلای ارتباط برقرار کنید.

هزینه زندگی در اتریش

هزینه تخمینی برای زندگی یک خانواده چهار نفره در اتریش به صورت ماهانه ۳٬۷۸۲٫۵ دلار (۳٬۴۶۶٫۸ یورو) بدون اجاره است، همچنین هزینه‌های ماهانه تخمینی یک نفر بدون اجاره خانه مبلغ ۱٬۱۱۱٫۲ دلار (۱٬۰۱۸٫۴ یورو) خواهد بود. هزینه اجاره ماهانه در اتریش مبلغی بین ۶۷۳٫۱۱ یورو و ۱۱۸۲٫۴۹ یورو متغیر است. این مبالغ به متراژ و مرکز و خارج شهر بودن مسکن بستگی دارند.

اقامت اتریش

دریافت اقامت اتریش از روش‌های زیادی امکان‌پذیر است. شما می‌توانید از طریق تمکن مالی، ثبت شرکت، کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری، نامزدی، ازدواج و تولد، اقامت اتریش را دریافت کنید.

پاسپورت اتریش

در شاخص رتبه‌بندی پاسپورت راهنما، پاسپورت اتریش دومین رتبه جهانی را به خود اختصاص داده است. با اخذ پاسپورت اتریش به دلایلی مانند کار، سرمایه‌گذاری و ازدواج می‌توانید بدون ویزا به ۱۲۲ کشور سفر کنید‌‌. روش تحصیل و تولد نیز از دیگر روش‌های دریافت پاسپورت اتریش است. هنگامی که متقاضی شرایط اخذ اقامت دائم را داشت می‌تواند اقدام به اخذ پاسپورت کند.
شرایط عمومی اخذ پاسپورت اتریش این است که ۵ سال اقامت قانونی در این کشور در طی ۱۰ سال اخیر داشته باشد. موفقیت در آزمون شهروندی و نداشتن سو سابقه از شروط مهم دریافت این پاسپورت است.

وکیل مهاجرت به اتریش

اگر قصد مهاجرت به اتریش (Austria) را دارید، قبل از هر تصمیمی لازم است با یک وکیل یا موسسه حقوقی فعال و معتبر در این زمینه صحبت کنید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر در مورد وکیل مهاجرت به اتریش، فرم موجود در سایت هرمس اپلای را تکمیل کنید تا با کارشناسان مجرب این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

شرایط اخذ تابعیت و شهروندی اتریش

همان‌طور که در بخش پاسپورت اتریش مطرح کردیم، برای اینکه کسی بتواند تابعیت و شهروندی کشور اتریش را به دست آورد، باید در طی ۱۰ سال اخیر ۵ سال در این کشور حضور داشته باشد. البته باید بگوییم که این ۵ سال باید بدون وقفه بوده باشد. همچنین سو سابقه نداشتن از جمله شرط‌های مهم برای دریافت تابعیت و شهروندی اتریش است.

اقامت اتریش

اقامت اتریش

ازآنجایی‌که کشور اتریش در چند سال اخیر به یکی از بهترین گزینه‌ها برای زندگی تبدیل شده است هرساله افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به‌منظور دستیابی به اهداف مختلف خود به این کشور مهاجرت می‌کنند.

فراهم کردن شرایط مهاجرت به اتریش با موسسه مهاجرتی هرمس اپلای

به‌طور کلی می‌توان گفت برای مهاجرت به اتریش راه‌های زیادی همچون مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه‌گذاری و مهاجرت تحصیلی وجود دارد. از مهم‌ترین شرایط مهاجرت به اتریش با توجه به تنوع روش‌های مهاجرت به این کشور، می‌توان به برخورداری از مدرک زبان، عدم برخورداری از سوءپیشینه، تمکن مالی اشاره کرد. اگر همچنان سوالی درباره هزینه مهاجرت به اتریش، مدارک یا دیگر موضوعات مرتبط به آن دارید، می‌توانید با پر کردن فرم از مشاوره رایگان با کارشناسان مجموعه هرمس اپلای بهره‌مند شوید؛ همچنین می‌توانید سوالات خود را در قالب کامنت هم مطرح کرده و منتظر پاسخگویی کارشناسان بمانید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
معایب زندگی در اتریش چیست؟
• هزینه زیاد زندگی • تسلط به زبان آلمانی • ازدحام به علت توریستی بودن کشور
کشور اتریش برای مهاجرت مناسب است؟
بله، به علت پیشرفته بودن اتریش، اقتصاد پویا، مردم بافرهنگ و کیفیت آموزشی بسیار بالا کشور اتریش برای مهاجرت مناسب است.
انواع روش های مهاجرتی به اتریش چیست؟
• مهاجرت کاری • مهاجرت تحصیلی • مهاجرت استارتاپی • مهاجرت سرمایه گذاری • ازدواج
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مرجان
2 سال قبل

چک برگشتی سو پیشینه محسوب میشه؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  مرجان
2 سال قبل

سلام خیر

کادر هرمس اپلای