صفر تا صد قوانین مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان برای افرادی که به دنبال زندگی در یک کشور توسعه یافته با سطح رفاه اجتماعی بالا و همچنین فرصت‌های شغلی و تحصیلی فوق العاده هستند، ایده ال است. شرایط مهاجرت به انگلستان، بر اساس سیاست های مهاجرتی دولت و روش اتخاذ شده برای رسیدن به آن متفاوت خواهد بود. هزینه مهاجرت به انگلستان نیز بر اساس نوع ویزای دریافتی، مدت اقامت و تعداد افراد خانواده متغیر است. در این مقاله قصد داریم تمام جوانب مربوط به مهاجرت به این کشور اروپایی را بررسی کنیم؛اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید تا انتها با ما همراه باشید.

انواع روش‌های مهاجرت به انگلستان

در صورتی که کشور انگلیس را برای ادامه‌ی زندگی انتخاب کرده‌اید، روش‌های مختلفی برای مهاجرت به این کشور پیش رو خواهید داشت. یکی از معمول‌ترین روش‌های مهاجرت به انگلستان، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری است. ثبت شرکت نیز که از زیرمجموعه‌های سرمایه گذاری در انگلیس است، یکی از روش‌های مهاجرت به انگلستان است. البته این روش سختی‌های بسیاری دارد و غالباً در مواردی به موفقیت می‌رسد که ثبت شرکت با کارآفرینی همراه باشد. اخذ ویزای تحصیلی نیز یکی از گزینه‌های پیش رو است که برای این کار باید بتوانید از یکی از دانشگاه‌های انگلیس که مورد تأیید سفارت این کشور باید، پذیرش تحصیلی بگیرید.

بسیاری از افراد با خرید ملک که حداقل ارزش آن در قوانین مهاجرت به این کشور مشخص شده است، اقدام به مهاجرت به انگلستان می‌کنند. روش دیگر ازدواج است. در کشور انگلیس مانند کشورهای دیگر در صورتی که شخصی با تبعه‌ی انگلیس با شخصی خارجی ازدواج کند می‌تواند برای اقامت همسرش در انگلستان، درخواست دهد.

انواع روش‌های مهاجرت به انگلستان
شرایط زندگی و مهاجرت به انگلستان

شرایط زندگی و مهاجرت به انگلستان

کشور انگلستان کشوری دارای منابع بسیار و ثروتمند است. این کشور از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی به سر می‌برد و شاخص کیفیت زندگی در این کشور مناسب است. کشور انگلستان دارای جزیره‌های بسیاری است به گونه‌ای که بیش از ۱۰۰ جزیره در کل جهان متعلق به کشور انگلستان است. در گذشته کشورهای بسیاری تحت استعمار انگلیس قرار داشتند و همین موجب سرازیر شدن منابع این کشورها به کشور انگلستان شده بود. شاید کشور انگلستان پیشرفت امروز خود را مدیون منابع کشورهای تحت استعمار خود باشد.

انواع ویزا در کشور انگلیس

انواع ویزا در کشور انگلیس​

ویزای کاری انگلستان و یا به انگلیسی UK work visa به سه دسته تقسیم می‌شود: Tier 1 visa، Tier 2 visa و Tier 5 visa. هر کدام از این سه دسته ویزا خود شامل زیر مجموعه‌هایی می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

Tier 5 visa

این ویزا شامل مجوز معتبر دولتی برای اقامت Government Authorised Exchange، ویزای انگیزشی جوانان Youth Mobility Scheme و ویزای ورزشی و خلاقانه Creative and Sporting Visas می‌شود.

Tier 2 visa

این نوع ویزا شامل ویزای عمومی general و ویزای جابه جایی کارمند Intra-company Transfer می‌شود.

Tier 1 visa

این ویزا شامل ویزای عمومی general، ویزای سرمایه گذاری Investor، ویزای کارآفرینی Entrepreneur، ویزای کارآفرین تحصیل کرده Graduate Entrepreneur و ویزای کار پس از تحصیل Post Study Work می‌شود.

 

بررسی شرایط ویزاهای مختلف و شرایط مهاجرت به انگلستان

به طور کلی اگر بخواهیم در میان گزینه‌های مختلفی که یک شخص برای مهاجرت به انگلستان دارد یکی را انتخاب کنیم باید بگوییم که برای دریافت اقامت انگلیس، ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری در اولویت قرار دارد. همان طور که در مورد بقیه‌ی کشورها نیز صدق می‌کند میزان موفقیت برای مهاجرت به یک کشور، به میزان سودی که شخص متقاضی برای آن کشور دارد، بستگی دارد. برای همین موضوع است که شما در صورت سرمایه گذاری در یک کشور و کارآفرینی برای آن‌ها امکان اقامت و زندگی در آن کشور را راحت‌تر به دست خواهید آورد. اما باید این نکته را مد نظر داشت که این گزینه مستلزم داشتن سرمایه‌ی لازم برای سرمایه گذاری است.

بررسی شرایط ویزاهای مختلف و شرایط مهاجرت به انگلستان

حداقل میزان سرمایه‌ی مورد نیاز برای مهاجرت به انگلستان ۲ میلیون پوند است که شما با این میزان سرمایه گذاری در کشور انگلیس پس از ۵ سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. برای دریافت سریع‌تر اقامت دائم کشور انگلیس و مهیا شدن شرایط مهاجرت به انگلستان باید میزان سرمایه گذاری را افزایش دهید. با افزایش مبلغ سرمایه از ۲ میلیون پوند به ۵ میلیون پوند، زمان اخذ اقامت دائم از ۵ سال به ۳ سال کاهش می‌یابد. همچنین اگر میزان سرمایه را تا ۱۰ میلیون پوند افزایش دهید پس از ۲ سال می‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید.

انگلستان (England) رتبه 13 را در لیست شایسته‌ترین کشورها برای زندگی داشته و یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت به شما میرود. مهاجرت به انگلستان (England) با توجه به انواع مختلف مسیرهایی که برای آن تدوین شده است، سخت و دشوار نیست و افراد زیادی موفق به انجام آن شده‌اند. جالب است بدانید که بیش از 14% از جمعیت انگلستان را مهاجران تشکیل داده‌اند و اغلب این افراد از اهالی کشورهای خارج از اتحادیه اروپا نظیر هند و چین بوده‌اند. اما از اتحادیه اروپا، اهالی کشور ایتالیا رکورددار مهاجرت به انگلستان  شده و بیشترین آمار مهاجرت از یک کشور اروپایی به انگلستان را به ثبت رسانده‌اند.

انگلستان (England) به‌عنوان سرزمینی غنی و زیبا، همواره یکی از مقاصد مهاجرتی برای یک شروع جدید، در بین افرادی که قصد مهاجرت دارند، شناخته می‌شود. راه‌ها و مسیرهای مختلفی برای مهاجرت به انگلستان (United Kingdom) وجود دارد اما به‌صورت کلی دولت انگلیس برای اینکه به شما ویزا بدهد، 3 فاکتور اساسی را چک می‌کند. فاکتور اول این است که بر رشد اقتصادی (Economic Growth) این کشور تاثیرگذار باشید، فاکتور بعد، کمبود نیروی کاری این کشور را رفع کنید و آخرین فاکتور اینکه با سرمایه خود مزایای مالی برای کشور انگلستان داشته باشید. اگر تنها یک مورد از این فاکتورها در شما صدق کند، شرایط مهاجرت به انگلیس (England) برایتان فراهم خواهد شد و این کشور احتمالاً شما را به‌عنوان مهاجر می‌پذیرد.

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس، یک ویزای Tier 1 و بخشی از سیستم مبتنی بر امتیاز انگلستان می‌باشد. این ویزا از نوع ویزای طلایی است و سریع‌ترین راه برای دریافت اقامت این کشور می‌باشد. این نکته قابل‌ذکر است که سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات، منجر به دریافت این ویزا نمی‌شود

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری​
شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق سرمایه گذاری

شرایطی که دولت انگلیس برای اعطای ویزای سرمایه‌گذاری به متقاضیان در نظر گرفته است، شامل موارد زیر می‌باشند:

سن شما باید حداقل ۱۸ سال باشد.
نباید سابقه کیفری داشته باشید.
باید بتوانید اثبات کنید که مبلغی که می‌خواهید در این کشور سرمایه‌گذاری کنید، متعلق به شما یا همسرتان است.
شهروندی سوئیس یا کشورهای دیگر منطقه اقتصادی اروپا را نداشته باشید.
مبلغ سرمایه‌گذاری باید در یکی از حساب‌های بانکی در بریتانیا باشد.

سه گروه می‌توانند از طریق درخواست برای ویزای خود اشتغالی برای اقامت کشور کانادا اقدام کنند:

گروه اول کسانی هستند که در حوزه‌های فرهنگی به خوداشتغالی رسیده‌اند. موزیسین‌ها، هنرمندان رشته‌های مختلف، افراد شاغل در صنایعی مانند فیلم‌سازی(Filmmaking) جزء گره اول به شمار می روند.

گروه دوم ورزشکاران، مربیان ورزشی و همه فعالان عرصه ورزش هستند که در سطح بین‌المللی کاملاً شناخته شده هستند.

گروه سوم، افرادی هستند که در زمینۀ کشاورزی (خرید و فروش دستگاه‌های کشاورزی، کشاورزی و باغداری) تجربۀ بالایی دارند و می‌توانند با پرداختن به مهارت خود در کشور کانادا، خود و خانواده خود را از لحاظ مالی تأمین کنند.

مدت اعتبار ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس

ویزای سرمایه‌گذاری انگلستان تا سه سال و چهار ماه اعتبار دارد. زمانی که اعتبار ویزای شما به پایان می‌رسد، می‌توانید برای تمدید آن به مدت دو سال دیگر اقدام کنید.

مدت اعتبار ویزای سرمایه‌گذاری انگلیس
تابعیت انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

تابعیت انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری

از آنجایی ‌که ویزای سرمایه‌گذاری راه را برای مهاجرت به انگلیس باز می‌کند، به آن ویزای شهروندی بریتانیا از طریق سرمایه‌گذاری نیز می‌گویند. برای دریافت شهروندی بریتانیا، ابتدا باید مجوز اقامت در انگلستان را دریافت کنید. پس از دوازده ماه اقامت در بریتانیا با مجوز اقامت دائم، شما واجد شرایط درخواست شهروندی این کشور از طریق سرمایه‌گذاری هستید.

شرایط لازم برای دریافت پاسپورت بریتانیایی

شرایطی که برای ارائه پاسپورت بریتانیا به متقاضیان اعلام شده است، شامل موارد زیر می‌باشد:

شما باید حداقل ۶ سال در انگلستان زندگی کرده باشید.
مدت‌زمانی که در طول ۵ سال گذشته در خارج از بریتانیا سپری کرده‌اید، نباید بیشتر از ۴۵۰ روز بوده باشد.
در سال قبل از درخواست شهروندی، نمی‌توانید بیش از ۹۰ روز در خارج از انگلستان بوده باشید.
قوانین بریتانیا را نباید زیر پا گذاشته باشید.
شما باید از فرهنگ بریتانیا و دانش زبان انگلیسی، اسکاتلندی یا ولزی آگاهی داشته باشید.

شرایط لازم برای دریافت پاسپورت بریتانیایی

آیا امکان کار با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری در انگلستان وجود دارد؟

با مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه‌گذاری، می‌توانید در این کشور به کار و تحصیل بپردازید. این موضوع در مورد اعضای خانواده تحت تکفل شما نیز صدق می‌کند. با این ‌حال در خصوص کار و فعالیت در انگلیس با ویزای سرمایه‌گذاری، استثنائاتی نیز وجود دارد. به‌ عنوان‌ مثال، شما نمی‌توانید به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای یا مربی ورزشی، کار کنید. همچنین نمی‌توانید به ‌عنوان پزشک یا دندان‌پزشک در دوره آموزشی شرکت نمایید. مگر اینکه مدرک تحصیلی خود را از یک موسسه بریتانیایی گرفته باشید.

کار با داشتن ویزای سرمایه‌گذاری در انگلستان

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج، تحت عنوان ویزای همسر نیز شناخته می‌شود. از طریق این ویزا، می‌توان پس از ازدواج با یک شهروند بریتانیایی، به این کشور مهاجرت کرد. متقاضی پس از دریافت این ویزا، واجد شرایط کار یا تحصیل در انگلستان است.

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

برای مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج، باید شرایط زیر را داشته باشید:

شما و همسرتان باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشید.
شما و همسرتان باید به ‌طور قانونی ازدواج کرده باشید. این قانون برای جلوگیری از ازدواج‌های صوری تعیین شده است.
شما و همسرتان باید قصد داشته باشید که به ‌طور دائم با هم زندگی کنید.
شریک زندگی شما باید بیش از ۱۸۶۰۰ پوند در سال درآمد یا پس‌انداز کافی برای حمایت از شما داشته باشد. در صورت داشتن فرزند، این مبلغ بیشتر خواهد شد.
شما باید محل اقامت مناسبی برای خود، همسر و فرزندانتان در انگلیس داشته باشید.
داشتن مهارت کافی در زبان انگلیسی یکی دیگر از شرایط موردنیاز برای دریافت این ویزا می‌باشد.

شرایط مهاجرت به انگلستان از طریق ازدواج

درخواست ویزای انگلیس از طریق ازدواج چقدر طول می‌کشد؟

متوسط زمان رسیدگی به درخواست این ویزا برای مهاجرت به انگلیس بین ۲ تا ۱۲ هفته از تاریخی که درخواست به UKBA ارسال می‌شود، خواهد بود. زمان پردازش با توجه به کشور مبدأ، می‌تواند متفاوت باشد.

مدت‌زمان اعتبار ویزا از طریق ازدواج چقدر است؟

در صورت درخواست از خارج از کشور انگلیس، این ویزا در ابتدا برای مدت ۳۳ ماه صادر می‌شود. همچنین مدت‌زمان در نظر گرفته‌شده برای افرادی که از داخل بریتانیا درخواست می‌دهند، ۳۰ ماه می‌باشد. پس از اتمام این دوره، می‌توان برای درخواست تمدید ویزا به مدت ۳۰ ماه دیگر اقدام کرد. پس از اقامت ۵ ساله در این کشور نیز می‌توانید برای اقامت دائم انگلیس درخواست دهید. این موضوع منوط به این است که پس از ۵ سال هنوز متأهل باشید و با همسرتان در بریتانیا زندگی کنید. پس از دریافت اقامت دائم، ممکن است واجد شرایط درخواست تابعیت به‌عنوان شهروند بریتانیا نیز باشید.

ویزای فرزندان زیر ۱۸ سال در انگلستان

ویزای فرزندان زیر ۱۸ سال

فرزندان زیر ۱۸ سال متقاضی می‌توانند به‌عنوان افراد تحت تکفل، وارد انگلیس شوند. شما باید همزمان با درخواست ویزای خود، برای آن‌ها نیز درخواست بدهید. همچنین باید توجه داشته باشید که میزان درآمدی که برای همسر حامی شما تعیین شده است، با توجه به تعداد فرزندان تحت تکفل، متفاوت می‌باشد.

در صورت طلاق چه اتفاقی می‌افتد؟

در صورت اتمام رابطه در حالی ‌که مجوز اقامت محدودی برای ورود یا ماندن در انگلیس داشته باشید، باید از طریق نامه به UKBA اطلاع دهید. این سازمان با توجه به شرایط شما، تصمیم خواهد گرفت که اجازه اقامت را لغو کند یا آن را تغییر دهد. با این‌ حال اگر قصد تغییر ویزای خود را داشته باشید، باید برای این موضوع درخواست دهید.

طلاق در انگلستان

سخن پایانی

در کل، مهاجرت به انگلستان برای کسانی که شرایط لازم را دارند، می‌تواند فرصتی مناسب برای پیشرفت شغلی و تحصیلی باشد، اما باید به مسائلی مانند هزینه‌ها و پیچیدگی‌های مربوط به اخذ ویزا نیز توجه کرد. هزینه مهاجرت به انگلستان غیر از هزینه های کلی مانند ویزا و اقامت، شامل هزینه های حزئی مانند هزینه های حقوقی، مالیات و عوارض مربوط به حق اقامت نیز شود. شرایط مهاجرت به انگلستان برای افراد زندگی مرفه و مطلوبی را ایجاد میکند چراکه این کشور از کشورهای پیشرفته به شمار می‌رود که دارای فرهنگ و اقتصادی غنی است. مشاوران ما در هرمس اپلای آماده پاسخگویی به سوالات شما درباره مهاجرت به انگلستان هستند.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خانوم کمالوند
2 سال قبل

بعد از سرمایه گذاری و مهاجرت به انگلستان بعد چند سال شهروندی میتونیم بگیریم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  خانوم کمالوند
2 سال قبل

به صورت میانگین بعد از 5 سال زندگی مدارم در کشور مقصد میشه برای اقامت دائم درخواست داد

شاهین
4 سال قبل

کسی که 2تا5 میلیون پوند پول داره میخواد بره انگلستان چکار کنه ؟ بهترین کشور واسه پول درآوردن ایرانه

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  شاهین
3 سال قبل

حقیقت اینه که با توجه به شرایط منطقه، سرمایه گذاران خارجی احساس امنیت از نظر اقتصادی و روابط سیاسی ندارند.
و ترجیح میدن در کشورهای صنعتی هزینه کنند.