مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه (Russia)، علاوه بر مزیت حضور در کنار مردم خوب مشرب این کشور، شرایط اقتصادی پایدار و کیفیت زندگی مطلوبی را برای مهاجران فراهم می‌کند. شرایط مهاجرت به روسیه برای ایرانیان، با توجه به بهبود روابط بین ایران و روسیه کمی ساده‌تر از مهاجرت به دیگر کشورهای اروپایی است. هزینه مهاجرت به روسیه بالا نیست و برای مهاجرت به آنجا لازم نیست هزینه‌های گزافی را پرداخت کنید، از طرفی این کشور، تقریباً جزو کشورهای ارزان برای زندگی محسوب می‌شود.

امروزه مهاجرت به یکی از کشورهای پیشرفته و مدرن اروپایی و زندگی در شرایط مرفه و ایده‌آل آن، به یکی از مباحث جنجال‌برانگیز دنیا تبدیل شده است. کشوری که بتواند شرایط کاری، تحصیلی، ازدواج و زندگی ایده آلی را فراهم آورد. در این میان روسیه یکی از کشورهای قوی و ثروتمند اروپایی است که با شرایط زندگی شگفت‌انگیز و منحصربه‌فردی که دارد به‌عنوان بهترین و ایده‌آل‌ترین مکان برای بهبود و پیشرفت زندگی و حرفه معرفی شده است. از این رو تعجبی ندارد که چرا روسیه به یکی از مقاصد مهاجرتی پر تقاضا تبدیل شده است. ما در این مقاله سعی بر آن داریم تا به‌طور مفصل به بررسی تمامی مباحث مربوط به مهاجرت به روسیه بپردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آشنایی با روسیه

روسیه یکی از وسیع‌ ترین کشورهای جهان بوده که در شمال اوراسیا قرار گرفته است. این کشور با دمای ۱۲- درجه در فصل زمستان و ۲۰+ درجه در تابستان یک کشور سردسیر محسوب می­شود. زبان رسمی مردمان این کشور روسی است؛ اما ۲۷ زبان رسمی کشورهای دیگر نیز در آن وجود دارد! این کشور با داشتن شرایط اقتصادی عالی که بر پایه سرمایه‌ گذاری‌ های خصوصی ایجاد کرده، یکی از قدرتمندترین اقتصادهای جهان است.

بدون شک مهاجرت به روسیه و زندگی در آن نه تنها فرصت زندگی با کیفیت را در اختیارتان قرار می‌دهد، بلکه با آشنایی با فرهنگ غنی و آداب و رسوم باارزش آن و همچنین لذت از جاذبه‌های متنوع طبیعی، دنیایی جدید و شگفت انگیز به رویتان باز می­شود. شایان ذکر است به موجب نزدیکی و فاصله کمی که روسیه با ایران دارد، به یکی از مقاصد مهاجرتی مورد دلخواه ایرانیان تبدیل شده است و هرساله مهاجران زیادی از کشور عزیزمان را بنا به دلایل مختلف می‌پذیرد.

برای مهاجرت به روسیه باید آگاه بود که شاخص کیفیت زندگی (QOL) در این کشور در نگاه اول به اندازه کیفیت زندگی در کشورهایی نظیر نروژ و کانادا بالا نیست؛ اما توانسته در بعضی شاخص‌های سنجش کیفیت زندگی مثل سلامتی (HRQOL) و امنیت (Safety) رتبه‌های بسیار خوبی را در به دست آورد. طبیعت بکر، مردم خونگرم و صمیمی، امکانات فرهنگی و ورزشی، قیمت‌های پایین و امنیت بالا تنها بخشی از مزایایی هستند که کشور روسیه را به کشوری پویا و جذاب برای مهاجرت تبدیل می‌کنند.

شرایط و راه های مهاجرت به روسیه

کشور روسیه دارای چشم‌ اندازهای متنوعی از زندگی است که در کمتر جایی می‌توان مشابه آن را پیدا کرد. این کشور با شرایط آب و هوایی مختلفی که دارد، زیباترین مناظر طبیعی دنیا را در معرض دید همگان قرار می‌دهد. همچنین این کشور یکی از بزرگ‌ ترین تولید کنندگان نفت و گاز در سراسر جهان است که بهترین شرایط اقامت و زندگی را در اختیار مهاجران قرار می‌دهد؛ از این رو طرف‌ داران روسیه سعی بر آن دارند تا به هر طریقی نسبت به مهاجرت و اخذ اقامت روسیه اقدام کنند.

راه‌های مهاجرت زیادی به روسیه وجود دارد که هر کدام بنا به دلایل مختلفی می‌توانند شما را در رسیدن به هدف خود و اخذ اقامت در این کشور زیبا و با طبیعت بکر یاری رسانند. تنها کافی است که بتوانید راهی متناسب و درخور موقعیت و شرایط خود پیدا کنید. لازم به ذکر است که تمامی راه‌های مهاجرت به روسیه و ورود به آن، نیازمند گرفتن ویزای این کشور است.

مهاجرت به روسیه از طریق کسب و کار

مهاجرت به روسیه از طریق کسب و کار مناسب کسانی بوده که در کشور خود دارای شغل و حرفه سودمندی هستند؛ بنابراین از این طریق می‌توانند به کشور روسیه مهاجرت کرده و از تمامی امکانات کاری و حقوق و مزایای آن بهره‌ مند شوند.

یکی از مزیت‌ های مبرهن مهاجرت به روسیه از طریق کسب و کار این است که تمامی شاغلین و کارکنان از هر قوم و ملیتی، به طور مساوی و یکسان از مزایای کار بهره‌ مند می‌شوند. شایان ذکر است که متقاضیان و داوطلبانی که دارای دعوت نامه کاری از سوی کارفرمای روسی باشند، جهت دریافت اقامت کاری در این کشور در اولویت قرار دارند.

مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل

کشور روسیه با داشتن نرخ حدود ۹۹ درصد، بالاترین آمار باسوادی در جهان را از آن خود کرده است. از همین رو به جرئت می‌توان گفت یکی از ایده‌ آل‌ ترین و مطلوب‌ ترین کشورهای اروپایی در این زمینه بوده و از برترین و باکیفیت‌ ترین شرایط و امکانات تحصیلی برخوردار است.

مهاجرت تحصیلی به روسیه یکی از متداول‌ ترین و پر طرف‌ دارترین راه‌های مهاجرت به این کشور زیبا و خوش آب و هوا است؛ زیرا از این طریق می‌توانید با بهره گیری از یک سیستم آموزشی عالی و درجه یک نسبت به دریافت مدرک دانشگاهی با اعتبار بین‌ المللی اقدام کنید. همچنین با مهاجرت تحصیلی به روسیه می‌توان به عنوان یک شهروند روسی از تمام مزیت‌های زندگی در آن برخوردار شوید.

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج یکی دیگر از راه‌های مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت آن است و شرایط آن این گونه بوده که بایستی متقاضی مهاجرت به این کشور با یک فرد که تبعه این کشور است، ازدواج کند. نکته قابل توجه این است که افرادی که این روش مهاجرت به روسیه را انتخاب می‌کنند، باید شرایطی را دارا باشند.

مدرکی برای اثبات پشتوانه مالی، عدم سوء پیشینه، توانایی مالی، سلامت جسمانی، تسلط به زبان روسی و داشتن محل اقامت از جمله شرایط این نوع مهاجرت به حساب می‌آیند. نکته قابل توجه دیگر در این رابطه این است که متقاضیانی که با افراد دارای تابعیت روسیه ازدواج می‌کنند، ازدواج آن‌ها تنها در این کشور به ثبت می‌رسد.

مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت

متقاضیان و اشخاصی که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند و قصد دارند در یکی از کشورهای مرفه دنیا نسبت به ثبت شرکت به نام خود اقدام کنند، مهاجرت به روسیه از طریق ثبت شرکت یکی از گزینه‌های انتخابی مناسب برای آنها به شمار می‌آید. متقاضیان ثبت شرکت در روسیه به راحتی می‌توانند شرکتی با سهام عام یا خاص در این کشور تأسیس کنند.

تنها کافی است سرمایه‌ ای حدود ۱۰۰۰۰ روبل در اختیار داشته باشند تا به هنگام افتتاح حساب در یکی از بانک‌ های معتبر روسیه، قسمتی از سرمایه خود را سپرده گذاری کرده و بخش دیگر آن را در حساب پس انداز خود واریز کنند. متقاضیان بایستی اطلاعات کاملی از جمله نام شرکت به زبان روسی و انگلیسی، نوع شرکت، فعالیت شرکت و همچنین آدرس کامل شرکت را به هنگام مهاجرت به این کشور بیان کنند.

مزایا و معایب زندگی در روسیه

اگر یکی از علاقه‌ مندان مهاجرت به کشور روسیه هستید، باید با مزایا و معایب زندگی در این کشور آشنا شوید. زندگی در این کشور به جهت مدرن بودن و وسعت بالای آن می‌تواند شگفت‌ انگیز باشد، بااین‌حال موانع انکارناپذیری هم وجود دارد.

یکی از مزیت‌های مهاجرت به روسیه زندگی در یک کشور مدرن و پیشرفته با مردمانی خونگرم و صمیمی است. همچنین دستمزدها به‌ویژه برای مشاغل مدیریتی در این کشور بالا بوده و اگر شما رزومه کاری خوبی داشته باشید، می‌توانید یک شغل مناسب پیدا کنید. فرهنگ مردم روسیه با هنر عجین شده است و در این کشور تعداد زیادی گالری، موزه، سالن تئاتر و همچنین مکان‌های تفریحی و ورزشی وجود دارد که شما را همیشه سرگرم نگه می‌دارد.

در مقابل، زندگی در این کشور معایبی را هم به دنبال دارد. در درجه اول می‌توان به این موضوع اشاره کرد که زبان مردم این کشور روسی است و اغلب مهاجران به‌ سختی می‌توانند این زبان را یاد بگیرند. دومین مشکل آب‌وهوای متفاوت این کشور است.

روسیه اغلب زمستان‌ هایی طولانی دارد و کسانی که از کشورهای گرم به این کشور مهاجرت کرده، معمولاً با این موضوع مشکل پیدا می‌کنند. همچنین پیداکردن آپارتمان و خانه در مکان‌های خوب روسیه دشوار است و اغلب آپارتمان‌ها قیمت بالایی دارند. یکی دیگر از مشکلات این کشور سطح پایین مراقبت‌های بهداشتی عمومی است. سیستم حمل‌ و نقل عمومی هم یکی از معضلات این کشور بوده و اغلب اوقات فرسوده و بسیار شلوغ است.

دریافت اقامت دائم و پاسپورت پس از مهاجرت به روسیه

در بدو ورود به روسیه شما یک مجوز اقامت موقت دارید که حدوداً دو‌ساله است. پس از گذشت مدت‌ زمان اقامت موقت، شما می‌توانید برای اخذ مجوز اقامت دائم روسیه درخواست دهید. مجوز دائم روسیه ۵ساله است و نیاز دارد هر سال تمدید شود.

پس از گرفتن اقامت دائم روسیه افراد می‌توانند به‌راحتی در این کشور کار و زندگی کنند و برای کار نیاز به مجوز خاصی ندارند. یکی دیگر از مزیت‌های اخذ اقامت دائم دریافت پاسپورت کشور روسیه بوده که رتبه آن در رنکینگ جهانی 36 است. با استفاده از این پاسپورت، شما بدون نیاز به ویزا می‌توانید به 81 کشور دنیا سفر کنید.

هزینه مهاجرت به روسیه چقدر است؟

برای مهاجرت به کشور روسیه ابتدا باید برای اخذ ویزای آن درخواست دهید. نوع ویزا باتوجه‌به هدف شما از سفر متفاوت است و طبیعتاً هزینه آن نیز متفاوت خواهد بود. هزینه اخذ ویزا را می‌توان باتوجه‌ به عوامل مختلفی بررسی کرد. از جمله این عوامل می­توان به ملیت متقاضی، نوع ویزا، تعداد ورودهای موردنظر، طول مدت اقامت در این کشور و مدت‌زمان پردازش ویزا اشاره کرد، البته هزینه ویزا، تنها بخش کمی از هزینه‌های مهاجرت به روسیه است. به‌عنوان‌مثال برای مهاجرت تحصیلی باید هزینه زندگی و تحصیل خود را نیز بتوانید تأمین کنید.

هزینه ویزای شما باتوجه‌ به موارد گفته شده در بالا می‌تواند از 32.8 یورو شروع شود و حتی می‌تواند تا 225.7 یورو هم هزینه داشته باشد. همان‌ طور که گفتیم، مدت‌ زمان پردازش ویزا و نوع آن در هزینه آن تأثیر زیادی دارد. به‌ عنوان‌ مثال هرچه زمان پردازش ویزا کوتاه‌ تر باشد، هزینه آن بالاتر می‌رود. همچنین ویزای چند بار ورود از یک‌بار ورود، هزینه بالاتری دارد.

وکیل مهاجرت به روسیه

وکیل مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه به دلایل مختلفی و با مقاصد مختلفی انجام می‌شود. فرقی نمی‌کند که به دنبال گرفتن اقامت تحصیلی روسیه هستید و یا به دنبال مهاجرت دائم به روسیه باشد، داشتن یک وکیل مهاجرت به روسیه فرآیند مهاجرت شما را تسریع می‌بخشد.

سخن آخر

بسیاری از هموطنان علاقه‌مند به مهاجرت به روسیه هستند چراکه این کشور آسیایی اروپایی نسبت به کشور ما سطح رفاه بالاتری را ایجاد کرده است. روسیه یک کشور آسیایی اروپایی است که از لحاظ وسعت بزرگ‌ترین کشور در دنیا محسوب می‌شود. برای مهاجرت به روسیه برنامه‌های مهاجرتی مختلفی وجود دارد؛ شرایط مهاجرت به روسیه برای هر یک از این برنامه‌ها و روش‌ها می‌تواند متفاوت باشد. در این مقاله با مزایا، معایب و هزینه مهاجرت به روسیه آشنا شدید، شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما در مؤسسه هرمس اپلای در ارتباط باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چگونه می توانیم تابعیت روسیه را بگیریم؟
برای اخذ تابعیت روسیه باید بعد از 2 سال اقامت در این کشور برای اخذ مجوز اقامت دائم اقدام کنید. ازدواج با شهروند روسی و تولد فرزند در کشور روسیه هم از روش‌های دیگر اخذ تابعیت این کشور است.
آیا در صورت داشتن مجوز اقامت می توانم در روسیه شرکت افتتاح کنم؟
بله، پس از گرفتن مجوز اقامت می توانید به راه‌اندازی کسب‌وکار در روسیه بپردازید.
آیا مجوز اقامت روسیه منقضی می شود؟
بله، مجوز اقامت موقت پس از 2 سال منقضی می‌شود و شما باید نسبت به تمدید آن اقدام کنید. برای مجوز اقامت دائم که ۵ساله است هم لازم بوده هر سال و 6 ماه قبل از پایان اعتبار آن، برای تمدید اقدام کنید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سردار مولایی
2 سال قبل

روسیه یک کشور پهناور و رویای کودکی من بوده و هنوز هست. چقدر رمانهای داستایوفسکی، تولستوی، گورگی، میخائیل شولوخوف، تورگنیف، پوشکین من رو در این سرزمین این ور و اون ور بردن. من مشکل زبان دارم و الا سنت پترزبورگ رو برای ادامه زندگی انتخاب می کردم. کلا حضور در این کشور به من حس فوق العاده ای میده.

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سردار مولایی
2 سال قبل

خیلی هم عالی . امیدواریم با داشتن شرایط مورد نظر به هدفتون برسید

کادر هرمس اپلای