شرایط مهاجرت به فرانسه 2024

جمهوری فرانسه یکی از کشورهای غرب اروپا می باشد و یکی از سه کشوری است که هم به دریای مدیترانه و هم به اقیانوس اطلس راه دارد. مساحت این کشور در حدود ۶۴۰ هزار کیلومتر مربع می باشد و نزدیک به 64.7 میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از پر جمعیت ترین کشور های اروپا به حساب می آید. این کشور در زمینه های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و … یکی از کشور های مهم در جهان می باشد و پاریس نیز پایتخت این کشور از لحاظ فرهنگ، تاریخ و اقتصاد شهری غنی می باشد لذا همه ساله تعداد زیادی از مردم برای مهاجرت به فرانسه اقدام می کنند.

در این مقاله می خواهیم به بررسی راه های مهاجرت به فرانسه بپردازیم، با ما همراه باشید.

شرایط عمومی مهاجرت به فرانسه 2024

تمکن مالی از آن جهت برای سفارت فرانسه و دپارتمان پذیرش دانشجو مهم است که نشان می‌دهد آیا دانشجو یا فرد متقاضی مهاجرت به فرانسه توانایی تامین هزینه‌های خود را در طول دوران تحصیل و یا کار دارد یا نه؟ میزان نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه حداقل 9000 یورو به علاوه شهریه یک سال دانشگاه میباشد. برای ویزای خوداشتغالی حداقل 30000 یورو نیاز دارید و برای ویزای همراه حداقل 4500 یورو.

فرانسه کشوری است که در اروپای غربی با نام جمهوری فرانسه شناخته می‌شود و پایتخت آن پاریس است. این کشور با کشورهای مختلفی همچون سوئیس، ایتالیا، اسپانیا، آندورا، آلمان، لوکزامبورگ، موناکو و بلژیک مرزهای خاکی دارد. از میان کشورهای اروپایی پس از آلمان، کشور فرانسه یکی از پرجمعیت‌ترین کشورها به شمار می‌رود. فرانسه را با تاریخ و فرهنگ غنی آن می‌شناسند. چرا که این کشور از گذشته‌های دور دانشمندان و اندیشمندان بسیاری را در خود پرورش داده است.

تعداد زیادی از میراث موجود در این کشور در یونسکو به سبک رسیده است و کشور فرانسه در سکوی چهارم یونسکو از این نظر قرار دارد. از نظر گردشگری نیز کشور فرانسه یکی از غنی‌ترین صنایع را دارد و با تاریخ و تمدن خود سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند‌. فناوری، علوم بنیادی، هنر، اقتصاد، فرهنگ و سیاست زمینه‌هایی هستند که این کشور توسعه یافته در آنها حرفی برای گفتن دارد. لازم به ذکر است که این کشور به دلیل شرایط مطلوب به زندگی، شاخص‌های بالای توسعه انسانی و امید به زندگی بالا سالانه مهاجرین زیادی را به خود جذب می‌کند.از آن جایی که کشور فرانسه عضو ناتو، گروه ۲۰، گروه هشت، سازمان توسعه و تجارت جهانی نیز هست بنابراین فرصت های شغلی زیادی را برای مهاجرین فراهم نموده است.

مهاجرت به فرانسه

یک حکومت متمرکز نیمه ریاستی این کشور را اداره می‌کند و قانون اساسی آن بر پایه یک همه پرسی ایجاد شده است. از دیگر زیبایی‌های کشور فرانسه می‌توان به توتستان‌ها، گلزارها و تاکستان‌ها اشاره کرد که عطرهای معروف فرانسوی از همین گلزارها خلق شده‌اند.

کشور فرانسه از نظر صنایع نیز پیشرو است و کارخانجات مختلفی نظیر مواد شیمیایی، هواپیماسازی، پتروشیمی، ماشین‌آلات، موادغذایی و کشتی سازی دارد. محصولات مختلف کشاورزی از قبیل گندم، جو، چغندرقند و محصولات دامپروری نظیر تولید پنیر، ماهی، گاو و گوشت خوک از دیگر صنایع و تولیدات این کشور هستند. تمام این موارد باعث شده‌اند تا متقاضیان زیادی به دنبال راهی برای مهاجرت به فرانسه باشند. برای اینکه بهترین راه مهاجرت به فرانسه را انتخاب کنید بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید.

 

راه های مهاجرت به فرانسه 2024

همانطور که گفتیم راه های گوناگونی جهت مهاجرت به کشور فرانسه وجود دارد که انتخاب صحیح آن‌ها به متقاضیان کمک خواهد کرد تا در زمانی کوتاه و با هزینه‌ای کم به اهداف خود دست پیدا کنند. راه‌های مهاجرت به فرانسه شامل موارد زیر می‌شود:

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت کاری

مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت از راه تولد

مهاجرت از راه ازدواج

مهاجرت تحصیلی به فرانسه 2024

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

هر چه میزان برخورداری متقاضی از موارد نام‌برده شده در بالا بیشتر باشند، شانس متقاضیان برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه افزایش خواهد یافت. مدرک زبان ازاین‌جهت برای مهاجرت به کشور فرانسه از طریق تحصیل ارزشمند است که در دانشگاه‌های این کشور برای تدریس دانشجویان از زبان انگلیسی و فرانسوی به‌صورت هم‌زمان استفاده می‌شود.

همچنین باید به نکته تأثیر نمرات اشاره کرد. درصورتی‌که متقاضیان در مقاطع تحصیلی قبلی ریز نمرات و سوابق تحصیلی مناسبی را دریافت کرده باشند، شانس خود را برای دریافت مجوز‌های لازم در راستای تحصیل در این کشور افزایش خواهند داد.

کشور فرانسه از نظر صنایع نیز پیشرو است و کارخانجات مختلفی نظیر مواد شیمیایی، هواپیماسازی، پتروشیمی، ماشین‌آلات، موادغذایی و کشتی سازی دارد. محصولات مختلف کشاورزی از قبیل گندم، جو، چغندرقند و محصولات دامپروری نظیر تولید پنیر، ماهی، گاو و گوشت خوک از دیگر صنایع و تولیدات این کشور هستند. تمام این موارد باعث شده‌اند تا متقاضیان زیادی به دنبال راهی برای مهاجرت به فرانسه باشند. برای اینکه بهترین راه مهاجرت به فرانسه را انتخاب کنید بهتر است ادامه مقاله را از دست ندهید.

تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس

تحصیل در فرانسه در مقطع لیسانس 2024

همان‌طور که قبلاً گفته شد امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور فرانسه برای متقاضیان مهاجرت به این کشور فراهم است که مدت زمان آن بین سه الی چهار سال طول می‌کشد. البته تحصیل در این مقطع به‌عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه شرایط خاصی را می طلبد که در ادامه دو مورد مهم آن معرفی می‌شوند:

  • دانشجویان ملزم به ارائه مدرک زبان در سطح (B2) فرانسه هستند.
  • ارائه مدارک ۱۲ ساله دیپلم و ریزنمرات که نشان‌دهنده تحصیل دانشجویان در مقاطع دبستان، متوسطه اول و متوسطه دوم باشد.

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می‌توانند به محض ورود به کشور فرانسه همزمان با تحصیل به مدت 20 ساعت در هفته برای تامین هزینه‌های زندگی خود به مشاغل پاره وقت بپردازند. ناگفته نماند که متقاضیان مهاجرت به فرانسه می‌توانند از طریق دوره‌های زبان نیز به این کشور مهاجرت نمایند. این افراد می‌توانند برای کسب مهارت زبان فرانسه در سطح (B2) از کالج‌های فرانسه پذیرش بگیرند.. البته باید به این نکته اشاره کرد، درصورتی‌که متقاضیان بیش از مقدار مجاز به انجام کار نیمه‌وقت دانشجویی در مقطع لیسانس بپردازند بر اساس قوانین مهاجرتی با آن‌ها برخورد خواهد شد.

تحصیل در فرانسه در مقطع فوق لیسانس 2024

برای مهاجرت به فرانسه امکان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد نیز وجود دارد. یکی از مهمترین شرایط گرفتن پذیرش و تحصیل در این مقطع ارائه مدرک کارشناسی و ریز نمرات سال‌های تحصیلی قبل است. نکته حائز اهمیت در رابطه با این مقطع تحصیلی این است که دانشجویان می‌توانند برای این مقطع زبان تحصیلی خود را انتخاب نمایند که می‌تواند به فرانسوی یا انگلیسی باشد. این دانشجویان نیز می‌توانند برای تامین هزینه‌های خود به مدت ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دریافت کنند.

مقطع تحصیلی فوق‌لیسانس در کشور فرانسه به میزانی دارای اهمیت است که متقاضیان برای دریافت مجوز‌های مربوطه در راستای تحصیل در این مقطع باید دانش بالایی را در رشته موردنظر داشته باشند. همچنین نمرات بالایی را در مقطع تحصیلی کارشناسی در کارنامه خود نشان دهند.

دانشجویان خارجی این اجازه را دارند که در طول تحصیل خود، به‌صورت پاره‌وقت کار کنند و یا در صورت تمایل، بعد از اتمام دورۀ تحصیلی خود، برای گرفتن ویزای تحصیلی جهت دوره‌های بالاتر اقدام کنند.

تحصیل در فرانسه در مقطع فوق لیسانس
تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری 2024

برای مهاجرت به فرانسه در کنار مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، امکان تحصیل در مقطع دکتری نیز وجود دارد. ولی در کنار ارائه مدارک و سوابق تحصیلی پیشین، متقاضی می‌بایست یک تأییدیه از سوپروایزر یا استاد راهنما به دانشگاه مورد نظر ارائه دهد. متقاضیان می‌توانند برای جلب نظر اساتید و پیدا کردن یک استاد راهنمای خوب رزومه علمی بسیار قوی ارائه دهند. دانشجویان برای تحصیل در این مقطع می‌توانند برای تأمین هزینه‌های زندگی ۴۰ ساعت در هفته به کار پاره وقت مشغول شوند.

متقاضیان پس از تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه‌های فرانسه می‌توانند با سرعت بالایی ویزای جستجوی کار را در این کشور دریافت کرده و در مدت ۶ ماه شغل موردنظر خود را پیدا کرده باشند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه‌های کشور فرانسه برای پذیرش دانشجویان در مقطع کارشناسی ریز نمرات و سوابق تحصیلی فرد را رصد می‌کنند. سپس سایر مدارک را به همراه مدرک زبان فرانسوی و انگلیسی متقاضی بادقت بالایی بررسی کرده و بر اساس آن تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان 2024

خبر خوب برای متقاضیان مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل این است که این افراد می‌توانند برای رایگان کردن تحصیل خود در این کشور در دوره‌های زبان فرانسه شرکت کنند. دانشجویان می‌توانند قبل از شروع کلاس‌های دانشگاه در کلاس‌های زبان فرانسه شرکت کنند و پس از آموختن زبان فرانسوی تحصیل خود را در این کشور رایگان نمایند.

در کشور فرانسه میانگین شهریه برای ثبت نام در دوره های زبان یکساله به صورت میانگین چیزی در حدود ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ یورو در سال می باشد.

بنابراین این هزینه ارزش آن را دارد. مزیت فوق‌العاده‌ای که این روش مهاجرت به فرانسه دارد، این است که دانشجویان برای ورود به رشته‌های پزشکی دیگر نیازی به شرکت در آزمون ورودی نخواهند داشت.

مهاجرت به فرانسه از طریق دوره زبان

لازم به ذکر است که متقاضیان مهاجرت به فرانسه که قصد کار پس از تحصیل در این کشور دارند، می‌توانند از یک اقامت ۱۲ ماهه بهره ببرند تا بتوانند در این مدت به جستجوی یک شغل مناسب مرتبط با رشته تحصیلی خود بپردازند. متقاضیان باید در این مدت ۱۲ ماه یک قرارداد شغلی پیدا کرده تا بتوانند اقامت موقت خود را به اقامت کاری تغییر دهند. شغلی که متقاضیان پیدا می‌کنند باید درآمد ماهانه‌ای معادل ۲۳۰۰ یورو داشته باشد. درآمد کمتر از این مبلغ امکان دریافت ویزای کاری را به متقاضیان مهاجرت به فرانسه نمی‌دهد.

مهاجرت کاری به فرانسه 2024

مهاجرت کاری به فرانسه

شرایط کار در کشور فرانسه برای افرادی که فرانسوی نیستند متفاوت می باشد. یعنی اگر شخص عضو اتحادیه اروپا باشد نیاز به مجوز ندارد و با امضای قرارداد و داشتن یک دعوتنامه از طرف کارفرما می تواند شروع به کار کند اما اگر خارج از اتحادیه باشد نیاز به مجوز دارد.

یک نوع ویزای جدید اعلام شده که به آن ویزای استعداد می گویند به این معنا که افرادی که دارای مهارت تخصصی، فردی، هنر و یا حرفه ی خاصی می باشند می توانند برای کار وارد فرانسه شوند. افراد مطرح در زمینه های مختلف علمی، هنری، ورزشی و نخبگان و مخترعان می توانند از این طریق ویزای کار فرانسه را دریافت کنند و مراحل مهاجرت به فرانسه را انجام دهند.

یکی از روش های دیگر دریافت ویزای کار از طریق کارت آبی یا همان بلوکارت می باشد که به افرادی داده می شود که یک مدرک دانشگاهی معتبر دارند یا متخصص در یک زمینه فنی باشند. داشتن بلوکارت به معنی توانایی حضور و کار در فرانسه به مدت یک تا سه سال می باشد. برای دریافت این کارت باید حداقل نزدیک ۳ سال تجربه کاری داشته باشید. پس از ۵ سال فعالیت در فرانسه می توانید برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت 2024

در فرانسه ثبت شرکت تحت نظر موسسه ای به نام CFE انجام می گیرد. مدارک لازم و درخواست ها جهت ثبت شرکت در فرانسه به این موسسه ارائه می شود و CFE پس از بررسی های خود مجوز لازمه را صادر می کند.

اگر بخواهید از طریق سرمایه گذاری در فرانسه ویزا دریافت کنید باید برای پاسپورت سرمایه گذار تجاری اقدام کنید. برای این کار باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • سرمایه گذاری شخصی
  • شرکتی که آن را کنترل کند
  • شرکتی که ۳۰ درصد سهام آن را دارد

همچنین سرمایه گذار وظیفه محافظت از کار تا ۴ سال بعد از سرمایه گذاری را باید داشته باشد و همچنین تعهد سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار یورو در بخش های ملموس و غیرملموس را باید ارائه بدهد. مدت زمان این ویزا نهایتا ۴ سال است که البته با توجه به شرایط متفاوت خواهد بود.

اگر بخواهید از طریق ثبت شرکت اقدام کنید برای این که بتوانید شرکت ثبت کنید باید ابتدا یک بیزینس پلن ارائه بدهید و بیان کنید که چه کسب و کاری می خواهید راه بیاندازید و چه مقدار سرمایه درنظر دارید که البته باید حداقل برای سال اول صد هزار یورو باشد. همچنین فرم های مورد نیاز برای ثبت شرکت را داشته باشید. شرکت ها در فرانسه انواع مختلفی نیز دارند. بر اساس قوانین مهاجرتی سال 2023 متقاضیان در صورتی اجازه مهاجرت به کشور فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری را خواهند داشت که انگیزه‌نامه مناسبی را به مدیران مربوطه تحویل دهند. یک انگیزه‌نامه مناسب باید بر اساس قوانین کشور مقصد بوده و تأثیرات مثبتی در اقتصاد آن داشته باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به فرانسه از راه تولد 2024

دو شیوه معمول برای اعطای تابعیت اصالت خون و دیگری اصالت خاک می باشد که این دو در مقابل همدیگر می باشند. اصل خاک به این معناست که اگر شخصی تحت هر شرایطی در خاک یک کشور به دنیا بیاید از تمامی حقوق و مزایای یک شهروند آن کشور برخوردار می باشد اما اصل خون بدین معناست که شخص متولد باید از پدر یا مادر یک شهروند تابعه متولد شده باشد.

کشور فرانسه بر اساس اصل خون بنا شده بنابراین اگر فرزندی در خاک فرانسه متولد شود نمی تواند درخواست تابعیت فرانسه را ارائه کند ولی اگر حداقل پدر یا مادر دارای تابعیت فرانسه باشد می تواند درخواست خود را جهت دریافت تابعیت فرانسه ارائه کند. اگر پدر یا مادر متولد فرانسوی باشد فرزند خود به خود فرانسوی محسوب می گردد.

مهاجرت به فرانسه از راه تولد

مهاجرت به فرانسه از راه ازدواج 2024

مهاجرت به فرانسه از راه ازدواج

یکی از راه های مهاجرت به فرانسه ازدواج با یک شهروند فرانسوی است که شخص می تواند اقامت این کشور را اخذ کند بدین صورت که شخص می تواند بعد از ۴ سال درخواست خود را جهت این کار به اداره امور مهاجرت ارسال کند. برای اخذ این ویزا مدارک لازم به صورت زیر می باشد:

  • شناسنامه و پاسپورت
  • گواهی تولد
  • گواهی ازدواج
  • گواهی عدم سو پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی

همچنین باید یک مدرکی از زبان فرانسوی را ارائه بدهد. درخواست شخص توسط پلیس ارزیابی می شود و یک مصاحبه ای با پلیس برگزار می شود که کل این فرایند می تواند دو سال طول بکشد.

برای اطلاع کامل از شرایط مهاجرت به فرانسه می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی هرمس اپلای تماس حاصل کنید.

کلام آخر

ما در این مطلب به شیوه‌های مهاجرت به فرانسه اشاره کردیم. راه‌هایی مثل تحصیل و درس‌خواندن در این سرزمین و حتی پیداکردن کار بسیار متداول است. همچنین ازدواج به‌عنوان یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه به دلیل عدم نیاز به دانش زبان دارای ارزش بالایی است. هرکدام از روش‌ها به مقداری هزینه نیاز دارد.

مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ازدواج به هیچ میزان تمکن مالی نیاز ندارد زیرا تمام هزینه‌های مربوط به زندگی فرد در این کشور برعهده همسر فرد خواهد بود. تنها هزینه مربوط به مهاجرت از طریق ازدواج به فرانسه، هزینه دریافت ویزای مربوطه از سفارت است که در حالت کلی مقدار زیادی نخواهد شد.

سوالات متداول

ASK QUESTION

در این بخش برایتان پرتکرار ترین سوالات مهاجرتی که کلاینت ها از شرکت مهاجرتی ما پرسیده اند را آماده کرده ایم.

از چه طریقی میتوان به کشور فرانسه مهاجرت کرد؟

از طریق تحصیل،کار، سرمایه گذاری و ثبت شرکت،تولد و ازدواج میتوان به کشور فرانسه مهاجرت کرد.

آیا درکشور فرانسه این قابلیت وجود دارد که بتوان بعد از تحصل به کار مشغول شد؟

بله، شما میتوانید بعد از گذراندن دوره تحصیلات خود اقامت یکساله برای پیدا کردن کار در کشور فرانسه اخذ کنید و پس از آن اقامت کاری دریافت کنید.

بلوکارت به چه افرادی داده میشود؟

بلوکارت یا همان کارت آبی به افرادی که دارای مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند و یا در زمینه ای فنی متخصص باشند داده میشود.

کارشناس هرمس
10 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آقای فرحزاد
2 سال قبل

سلام ممنون بابت راه ها مهاجرت به فرانسه…اطلاعات خوبی کسب کردم

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  آقای فرحزاد
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم . حوشحالیم براتون مفید واقع بود

قاسم زاده
2 سال قبل

همیشه کشور فرانسه برای من رویا بوده و هست. اما جدیدا احساس می کنم زندگی در این کشور خیلی پر هزینه هست. من خودم پرستاری خوندم و خیلی دوست دارم که در این کشور با همسرم زندگی کنم. ممکنه راهنمایی کنید که باید چکار کنیم و از کجا شروع کنیم؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  قاسم زاده
2 سال قبل

اقدام برای مهاجرت کاری به فرانسه در حال حاضر دارای ریسک بالایی هست . شما میتونید برای ادامه تحصیل تشریف ببرید به فرانسه و همسرتون با ویزای همراه شمارو همراهی کنند.

مهرداد
3 سال قبل

سلام وقت بخیر
من مهرداد هستم 28 ساله از تهران
قصد مهاجرت کاری دارم به کشور کانادا استرالیا و یا سوئیس
مجرد
مدرک تحصیلی دیپلم فنی
سرمایه ندارم
مهارت :تکنسین داروخانه_پیرایشگر_ماساژور_فتوشاپ_رستوران( صندوقدار مهماندار کمک اشپز) در این زمینه ها هم مدرک دارم هم تجربه
ایا میتونم مهاجرت کنم؟ چقدر هزینه لازم داره؟

pegah hokmabadi
پاسخ به  مهرداد
3 سال قبل

سلام ، از طریق کار اقدامی رو نمیشه انجام داد

Mrezq
4 سال قبل

برای ادامه تحصیل در فرانسه، علاوه بر مدارکی که باید به سفارت تحویل دهیم جهت گرفتن ویزا، آیا کارت پایان خدمت هم عضوی از اون مدارک هست؟

کارشناس مهاجرت 3
پاسخ به  Mrezq
3 سال قبل

سلام، مقطع تحصیلیتون و سنتون؟
لزوما به کارت سربازی نیازی نیست ولی باید به سازمان نظام وظیفه، وثیقه ارائه کنید.

پرنده مهاجر
پاسخ به  کارشناس مهاجرت 3
3 سال قبل

مثلا بنده میخوام برای دوره زبان اقدام کنم آیا به کارت پایان خدمت برای ویزا گرفتن نیاز دارم؟

pegah hokmabadi
پاسخ به  پرنده مهاجر
3 سال قبل

سلام به پاسپورت نیاز هست