مهاجرت به کانادا از طریق دانش آموزی

مهاجرت به کانادا از طریق دانش آموزی

همه‌ی والدین دوست دارند که فرزندانشان در محیط علمی سطح بالا و زیر نظر بهترین معلمین و سیستم‌های آموزشی تحصیل کنند تا بتوانند آینده‌ی کاری درخشانی داشته باشند. یکی از بهترین تصمیماتی که ممکن در این راستا گرفته شود، فرستادن فرزندان به کشوری مانند کانادا است که یکی از قوی‌ترین سیستم آموزش و پرورش دنیا را دارد.

مهاجرت به کانادا از طریق دانش آموزی یکی از انواع روش‌های مهاجرت به این کشور است.از طریق این شیوه‌ی مهاجرتی می‌توانید مطمئن شوید کودک شما آموزش‌های لازم را دریافت کرده و پایه‌ی تحصیلی‌اش قوی خواهد شد که تضمینی برای ورود او به دانشگاه‌های معتبر و سپس اشتغال در زمینه‌های پردرآمد خواهد بود. در این مقاله توضیح می‌دهیم که چرا باید کانادا را برای تحصیل فرزندان خود انتخاب کنید و شرایط و دریافت ویزای تحصیلی این کشور به چه صورت است.

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

سیستم مدارس در کانادا به چه صورت است

مدرسه‌های کانادا از سن ۵ تا ۶ سالگی آغاز می‌شوند و به مدت ۱۲ سال ادامه پیدا خواهند کرد. با این حال این سیستم در ایالت‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال در استان کبک -یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی- دوره‌ی مدرسه ۱۱ ساله است، و دو سال هم دوره‌ای مانند پیش دانشگاهی وجود دارد. در کانادا ۵ روز در هفته مدارس باز هستند و سال تحصیلی نیز در اواخر آگوست شروع شده و تا اوایل ماه ژوئن ادامه می‌یابد. به عنوان یک کشور دو زبانه، فرزند شما هم می‌تواند به زبان فرانسوی و هم به زبان انگلیسی تحصیل کند.

مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا از طریق دانش آموزی

 

انواع مدارس در کانادا را بشناسید

همانند بسیاری دیگر از کشورهای دنیا، مدارس کانادا نیز به دو گروه تقسیم می‌شوند: دولتی و خصوصی. تحصیل در مدارس دولتی رایگان و در مدارس خصوصی بسته به امکانات ارائه شده بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار در سال است.

در شرایطی که در بعضی از کشورها، تحصیل در مدارس دولتی برای دانش‌آموزانِ خارجی رایگان نیست، اما با مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی شما می‌توانید از تحصیل کاملاً رایگان در این مدارس برای کودک خود بهره‌مند شوید. در اولین سال ثبت نام در این مدارس، از فرزند شما آزمون گرفته می‌شود تا سطح علمی او تعیین شود. در نتیجه به دلیل تفاوت بین سطح آموزش‌ها در ایران و کانادا، ممکن است فرزند شما از دوره‌های پایین‌تری تحصیل در کانادا را آغاز کند. برای دانش آموزان خارجی، کلاس‌های تقویت زبان انگلیسی و فرانسوی نیز برگزار می‌شود. دولتی بودن مدارس به منظور پایین بودن کیفیت آنها نیست بلکه این مدارس یکی از قدرتمندترین سیستم‌های آموزشی را دارند.

در مدارس خصوصی نیز تمرکز بر آموزش باکیفیت خواهد بود، و شرایط درست مانند مدارس دولتی است با این تفاوت که امکانات رفاهی بیشتری در ازای دریافت شهریه در اختیار دانش‌آموز قرار می‌گیرد. گروه دیگری از مدارس نیز در این کشور تحت عنوان مدارس شبانه‌‌روزی وجود دارند؛ که مانند دانشگاه؛ به دانش‌آموزان خوابگاه نیز ارائه می‌دهند. در مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی به ویژه زمانی که دانش‌آموز قرار است به تنهایی در این کشور زندگی کند، این مدارس ایده‌آل‌ترین گزینه‌ها هستند. شهریه‌ی مدارس شبانه‌روزی بالا است و می‌تواند از ۳۰ تا ۶۰ هزار دلار در سال متغیر باشد.

فرآیند تحصیل در کانادا در مقطع دبستان

بعد از ۵ سالگی زمان شروع مقطع دبستان است. مدارس ابتدایی در این کشور به صورت مختلط هستند و تا ۱۱ سالگی به طول می‌انجامند. این دوره‌ی شش ساله‌ی دبستان برای همه اجباری  و همانطور که در بالا گفته شد، زمان آن در ایالت‌های مختلف متفاوت است. برنامه‌ی درسی نیز بسته به ایالتی که برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی انتخاب می‌کنید، می‌تواند متفاوت باشد. در پایان سال تحصیلی از دانش‌آموز امتحان گرفته تا ورود او به سال بعد تایید شود. در سیستم آموزشی کانادا نه تنها این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان با استعداد، از یک پایه‌ی تحصیلی جهش کنند، بلکه ممکن است دانش‌آموزانی که نمرات ضعیفی دارند یک پایه را دوباره تکرار کنند.

فرآیند تحصیل در کانادا در مقطع دبستان

تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان چگونه است

از ۱۲ تا ۱۸ سالگی زمان تحصیل در دوره‌ی دبیرستان است. دبیرستان‌های کانادا به دو بخش جونیور و سینیور تقسیم می‌شوند. دوره‌ی جونیور یا پایه از ۱۲ تا ۱۴ سالگی و دوره‌ی سینیور از ۱۵ تا ۱۸ سالگی است. دروس ارائه شده در دبیرستان، دانش‌آموز را برای تحصیل در دانشگاه آماده می‌کنند. این دروس به دو دسته‌ی اختیاری و اجباری تقسیم می‌شوند. دروس اجباری، دروسی هستند که همه‌ی دانش‌آموزان باید در دوره‌ی دبیرستان بخوانند. اما دروس اختیار دروسی هستند که بسته به رشته‌ی دانشگاهی مد نظر در طول دبیرستان انتخاب می‌شوند تا پایه‌ی دانش‌آموز تقویت شود. بنابراین مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی این مزیت را دارد که فرزند شما برای ورود به دانشگاه نیز آماده شود.

اخذ ویزای دانش آموزی

برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی مانند سایر روش‌های مهاجرتی شما به دریافت ویزا نیاز دارید. این ویزا نیز نوعی ویزای تحصیلی محسوب می‌شود. شرایط خاصی برای دریافت این ویزا نیاز است. در درجه‌ی اول شما باید به عنوان والدین کودک اثبات کنید که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل فرزندتان را دارید. فردی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی را دارد، در سه سال آخر تحصیل نباید معدل کمتر از ۱۶ و بیش از ۱۸ سال سن داشته باشد. از مزایای دریافت این ویزا این است که نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان نیست و شما می‌توانید در کلاس‌های جداگانه برای تقویت این مهارت شرکت کنید.

افزایش شانس دریافت ویزای دانش آموزی

در مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی، وجود بعضی از ویژگی‌ها می‌تواند شانس دریافت ویزا را افزایش دهد. این موارد عبارتند از:

افزایش شانس دریافت ویزای دانش آموزی

استعدادهای درخشان

دانش‌آموزان با استعدادهای درخشان، شانس بسیار بیشتری نسبت به سایر دانش‌آموزان برای دریافت ویزای تحصیلی دارند. این استعداد لزوماً نیازی نیست در زمینه‌های تحصیلی باشد و می‌تواند در انواعی از زمینه‌های هنری، علمی، ورزشی و … نیز باشد. بنابراین وجود هر گونه لوح تقدیر، جایزه، تشویق نامه و … می‌تواند در پروسه‌ی دریافت ویزا موثر باشد.

تمکن مالی والدین

پشتوانه‌ی مالی والدین برای کودک مزیت بسیار مهمی است و شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. والدین باید از طریق ارائه‌ی مدارک مختلف نظیر پرینت حساب بانکی، ارائه‌ی اسناد مربوط به مالکیت ملک و … به سفارت ثابت کنند که تمکن مالی برای پرداخت هزینه‌های کودک خود را دارند. در بعضی از موارد اگر والدین شهریه‌ و هزینه‌ی سال تحصیل فرزندشان را در حساب او پس‌انداز ‌کنند، می‌تواند یک نقطه‌ی قوت برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی محسوب شود. وجود تعهد محضری والدین مبنی بر پرداخت هزینه‌های فرزندشان نیز می‌تواند مدرک دیگری باشد که دریافت ویزای دانش‌آموزی را تسهیل می‌کند.

مشخص کردن قَیِم

در مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی شما این شانس را دارید که به همراه فرزندتان به کانادا مهاجرت کنید که در ادامه بیشتر در مورد آن توضیح می‌دهیم. اما چه در شرایطی که دانش‌آموز تنها به کانادا مهاجرت کند یا این کار را با والدینش انجام دهد، معرفی یک قیم قانونی که اقامت یا تابعیت کانادا را دارد می‌تواند شانس او را برای دریافت ویزا افزایش دهد. این قیم لزوماً مجبور به پرداخت هزینه‌های دانش‌آموزی یا تعهد دادن برای آنها نیست اما می‌تواند این کار را به صورت داوطلبانه انجام دهد. مسئولیت قیم صرفاً از نظر پیگیری تحصیلی دانش‌آموز و مراجعه به مدرسه در شرایط مورد نیاز است.​​​​​​​

هزینه‌های تقریبی ویزای تحصیلی کانادا

برای دریافت ویزا برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی، شما مستلزم پرداخت هزینه‌های آن هستید. به طور کلی این هزینه‌ها به شرح زیراند:

  • هزینه‌ی درخواست ویزا: این هزینه در حدود ۱۵۰ دلار کانادا است. در صورت نیاز به تمدید مدت اقامت، ۳۵۰ دلار دیگر نیز باید واریز شود.
  • هزینه‌ی ارائه‌ی مشخصات هویتی: این هزینه برای هر نفر ۸۵ دلار است. دفاتر این شیوه‌ی تشخیص هویتی در ایران وجود ندارد و شما باید برای انجام این کار به کشورهای همسایه سفر کنید.
  • هزینه‌ی درخواست پذیرش: این هزینه بسته به موسسه‌ی آموزشی متفاوت است.
  • هزینه‌ی بیمه: برای هر نفر ۶۰۰ دلار کانادا در سال است.

حضور والدین در کنار دانش آموز

اگر فرزند شما قصد مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی را دارد، شما هم می‌توانید به عنوان والدین با یک ویزای ۵ ساله‌ی توریستی آنها را همراهی کنید. با این حال اگر به هر دلیلی نمی‌توانید در کنار فرزندتان باشید، می‌توانید از روش دیگری به نام home stay استفاده کنید. در این روش یک خانواده‌ی کانادایی که مجوزهای لازم را دارد، داوطلب می‌شود که کودک شما در مدت زمان تحصیل در خانه‌ی آنها زندگی کند ‌و غذای او را تامین کنند. و در ازای آن ماهانه ۹۰۰ دلار دریافت ‌کنند. این خانواده‌‌ها کاملاً تایید شده هستند و بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که نه تنها جای کودکتان امن است، بلکه در یک فضای خانوادگی می‌تواند مهارت‌های زبان خود را تقویت کند.

مراحل درخواست ویزای تحصیلی

برای دریافت ویزا برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی می‌توانید به دو شیوه اقدام کنید: آنلاین و حضوری. روش آنلاین از طریق سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا انجام می‌شود. اما در روش حضوری باید به مرکز درخواست ویزا مراجعه کنید. نزدیکترین مرکز برای ایرانیان در کشور ترکیه و امارات قرار دارد و اگر می‌خواهید از این روش اقدام کنید، باید به این کشورها مسافرت کنید. برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا مصاحبه لازم ندارید و همان مدارک تشخیص هویت که در بالا گفته شد کفایت می‌کند. فاز اول برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا جمع‌آوری مدارک است که لیست آنها به شرح زیر است:

  • نامه‌ی پذیرش از یکی از مؤسسات آموزشی معتبر این کشور
  • نامه‌ی CAQ یا گواهی پذیرش برای افرادی که قصد تحصیل در کبک را دارند
  • ارائه‌ی برنامه‌ی تحصیلی دانش آموز
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • ریز نمرات آخرین مقطع تحصیلی
  • فرم تکمیل شده‌ی درخواست ویزا
  • نامه‌ی تمکن مالی
  • گذرنامه‌ی معتبر
  • مدارک هویتی مانند شناسنامه
  • چند قطعه عکس
  • اسناد مربوط به دارایی‌های والدین
  • بیمه‌ی سلامت
  • فیش واریز شهریه

تمامی مدارک مربوط به ویزای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شده باشند. بسته به مقطع تحصیلی یا نوع مدرسه‌ی انتخابی در مهاجرت کانادا از طریق دانش‌آموزی ممکن است نیاز به ارائه‌ی سایر مدارک از جمله مدرک زبان باشد. این فرم‌ها به شرح زیر می‌باشند:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی
  • فرم اطلاعات خانواده
  • فرم تعیین سرپرست
  • فرم Schedule 1 سفارت کانادا

تمامی این فرم‌ها در سایت اداره‌ی مهاجرت کانادا موجوداند. همه‌ی بخش‌های مربوط به این فرم‌ها باید پر شود و حتی در بخش‌هایی که به شما مربوط نمی‌شود هم عبارت «Not Applicable» یا «NA» نوشته شود. فرم‌های ناقص رد خواهند شد. بعد از آن باید هزینه‌های ویزا پرداخت شوند. فارغ از نتیجه، پس از پرداخت، هزینه به هیچ عنوان پس داده نمی‌شود.

عوامل موثر در رد شدن درخواست ویزا

مانند هر ویزایی در مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی هم این شانس وجود دارد که درخواست شما رد شود. نکته‌ی مهم این است که جزئیات رد شدن معمولاً بیان نمی‌شود. با این حال بعضی از دلایلی که احتمال این موضوع را افزایش می‌دهند به شرح زیر است:

  • وجود فاصله‌ی تحصیلی بین مقاطع مختلف
  • عدم تمکن مالی به میزان کافی برای پرداخت هزینه‌های دانش‌آموز

عوامل موثر در رد شدن درخواست ویزا

ارائه‌ی اهداف تحصیلی نامناسب

  • عدم ارائه‌ی مدارک کافی مبنی بر تضمین برگشت دانش آموز به کشور مبدا بعد از پایان تحصیل
  • نقص در مدارک و ناقص پر کردن فرم‌های مورد نیاز

با وجود آنکه شما این شانس را دارید که به نتایج اعتراض کنید اما به ندرت آنها قابل تغییر هستند. بنابراین باید ابتدا پرونده را بررسی کنید و نواقص و ایرادات آن را برطرف کرده و دوباره با پرداخت هزینه‌های مجدد درخواست دیگری بدهید. با این حال شما همیشه این شانس را دارید که از وقوع این اتفاق و صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری کرده و فرایند مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی را برای فرزند خود تسریع کنید. در ادامه توضیح خواهید داد که چطور می‌توان این کار را انجام داد.

شرایط مهاجرت به کانادا با استفاده از مدارک فنی و حرفه ای:

مهاجرت به کانادا

کانادا کشوری توسعه یافته است و زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی و صنعتی پیشرفته ای را طی سال های گذشته ایجاد کرده است. علاوه برآن جمعیت کم کشور نسبت به پهناور بودن آن، ظرفیت جذب شهروندان جدید برای این کشور وجود دارد

سخن پایانی

برای آنکه در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید و مانع از رد شدن درخواست ویزا برای مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی شوید، باید از همان ابتدا از مشاوران باتجربه در این زمینه کمک بخواهید. ما در موسسه‌ی مهاجرتی هرمس اپلای در کنار شما خواهیم بود و مشاوره‌های لازم برای آغاز و پیگیری فرایند دریافت انواعی از ویزا را به شما خواهیم داد. هدف ما این است که مهاجرتی سریع و ایمن به کشور مدنظر خود داشته باشید و در این راه از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری شود. برای شروع فرآیند مهاجرت کافی است با کارشناسان مجموعه‌ی ما تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
سیستم مدارس در کانادا به چه صورت است؟
مدرسه‌های کانادا از سن ۵ تا ۶ سالگی آغاز می‌شوند و به مدت ۱۲ سال ادامه پیدا خواهند کرد. با این حال این سیستم در ایالت‌های مختلف متفاوت است.
از چه طریق میتوان افزایش شانس دریافت ویزای دانش آموزی داشت؟
استعدادهای درخشان تمکن مالی والدین مشخص کردن قَیِم
حضور والدین در کنار دانش آموز چگونه است؟
اگر فرزند شما قصد مهاجرت به کانادا از طریق دانش‌آموزی را دارد، شما هم می‌توانید به عنوان والدین با یک ویزای ۵ ساله‌ی توریستی آنها را همراهی کنید
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای