مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران

مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران

مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران مطلبی است که در این مقاله درباره آن صحبت میکنیم. ورزشکاران و متخصصان در زمینه های ورزشی، مانند مربیان و داورها، یکی از سه گروه اصلی هستند که می توانند در برنامه خود اشتغالی فدرال کانادا مهاجرت کنند. خود اشتغالی یکی از برنامه های مهاجرت به کانادا است که معمولا توجه زیادی به ان نشده است. افرادی که در فعالیت های فرهنگی فعالیت می کنند نیز ممکن است در برنامه خود اشتغال به کانادا مهاجرت کنند. در ادامه به شرایط و امتیازات لازم برای مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران در سال 2023 می پردازیم. در صورتی که شما هم جزء این دسته از مهاجران قرار می گیرید با ما تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چه کسی ورزشکار خود اشتغال است؟

بند 88 (1) مقررات مهاجرت و حفاظت از مهاجران (IRPR) فرد خود اشتغال در زمینه های ورزشی را بر اساس تجربه مربوطه آنها، قصد و توانایی آنها برای کارآفرینی شان در کانادا و کمک و سهم قابل توجه شان در اقتصاد کانادا بواسطه فعالیت های خود اشتغالی که دارند، تعریف می کند.

تجربه مرتبط

طبق مقررات مهاجرت، تجربه مربوطه به معنای «داشتن حداقل دو سال تجربه در طول دوره شروع پنج ساله قبل از تاریخ درخواست برای یک روادید دائم و پایان آن تا روز تصمیم گیری در مورد درخواست، متشکل از (الف) دو دوره یک ساله تجربه خود اشتغالی در فعالیت های ورزشی، یا (ب) دو دوره یک ساله تجربه مشارکت در فعالیت های ورزشی در سطح جهانی، یا (ج) ترکیبی از دوره ی یک ساله تجربه توصیف شده در بند (الف) و یک دوره ی یک سال تجربه در بند (ب) بالا.

قصد و توانایی

متقاضی باید قصد و توانایی خود را در انجام و ادامه فعالیت های خود اشتغالی در کانادا را نشان دهد. مأمورین مهاجرت به چندین فاکتور دقت می کنند تا ببینند آیا متقاضی شرایط لارم را دارد. به عنوان مثال، آنها تجربه قبلی متقاضیان، روابطشان با انجمن ورزشی کانادایی، مکاتباتشان با همتایان کانادایی خود را بررسی می کنند و اینکه آیا برای آنچه که قصد دارند در کانادا انجام دهند، طرح تجاری دارند. مامورین مهاجرت همچنین ثروت ورزشکاران و ثبات مالی آنها را در نظر می گیرد.

سهم قابل توجه

سهم و کمک قابل توجه، موضوعی وسیع و ذهنی است. برای داشتن سهم قابل توجه در این برنامه، آستانه مالی تعیین نشده است. تجربه نشان می دهد که مامورین مهاجرت به تجربه قبلی متقاضی، ثروت و طرح تجاری آنها دقت می کنند تا تصمیم بگیرند که آیا آنها از طریق فعالیت های ورزشی خود به طور قابل توجهی به اقتصاد کانادا کمک خواهند کرد یا خیر.

چه فعالیت هایی به عنوان فعالیت های ورزشی در نظر گرفته می شود؟

NOC مخفف طبقه بندی شغل ملی است. این سیستم طبقه بندی شغل در کانادا است. عدد در کنار طبقه بندی ها، به کدهای طبقه بندی ملی شغلی کانادا اشاره دارد. فعالیت ورزشی که در NOC مشخص شده است شامل:

  • ۵۲۵۱ – ورزشکار
  • ۵۲۵۲ – مربیان
  • ۵۲۵۳ – مقامات ورزشی و داوران
  • ۵۲۵۴ – رهبران برنامه ها و مربیان در رشته های تفریحی، ورزش و تناسب اندام

از این فهرست فقط به عنوان یک راهنما استفاده کنید. تنها قرار گرفتن در یکی از این دسته های ورزشی و حرفه ای برای مهاجرت کافی نیست. شما باید تجربیات، قصد و توانایی و تستهای مربوطه برای داشتن شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا را ارائه دهید. ممکن است برخی موقعیت های استثنایی وجود داشته باشد که در آن کار فرد تحت هیچ یک از این دسته ها قرار نگرفته باشد، این شخص براحتی می تواند درخواست پذیرش دهد.

امتیازات لازم جهت مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران

متقاضیان باید سه معیار زیر را داشته باشند تا به عنوان افراد کارآفرینی ورزشی به کانادا مهاجرت کنند. اگر متقاضی هیچ کدام از شرایط زیر را نداشته باشد، اقامت دائم کانادا را دریافت نخواهند کرد.

  • آنها باید تمام شرایط یک متقاضی کارآفرین و خود اشتغال را داشته باشند (به عنوان مثال، تجربه مربوطه، قصد و توانایی و داشتن سهم قابل توجه در اقتصاد کانادا)
  • آنها باید حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز را کسب کنند
  • آنها (متقاضی و اعضای خانواده آنها) به علت مسائل امنیتی، جرم و جنایت، مسائل مالی یا مسائل پزشکی ممنوعیت پذیرش نداشته باشند.

امتیازات زیر برای این گروه از متقاضیان اعمال می شود:

تحصیلات:  تا ۲۵ امتیاز
تجربه کاری: تا ۳۵ امتیاز
سن:  تا ۱۰ امتیاز
مهارت انگلیسی یا فرانسوی:  تا ۲۴ امتیاز
سازگارپذیری:  تا ۶ امتیاز

اگر یک فرد پنج سال تجربه خود اشتغالی داشته باشد، حداقل 35 امتیاز لازم را دریافت می کند و نیازی به گرفتن امتیاز از دیگر دسته ها نیست. در مورد مهارتهای انگلیسی و فرانسوی، هر گونه ادعا توسط یک فرد در مورد سطح مهارت خود باید با ارائه گواهی نامه قبولی در آزمون های IELTS عمومی یا CELPIP برای زبان انگلیسی و TEF برای زبان فرانسه همراه باشد.

مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به کانادا

به طبع، یکی از مهم‌ ترین مواردی که باید در زمینه مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران به آن اشاره کنیم، فراهم کردن مدارک مورد نیاز در این زمینه است. به طور کلی می‌توان بیان کرد که مدارک ضروری در این رابطه تفاوت چندانی با مدارک لازم جهت اخذ سایر ویزاهای مهم کانادا ندارد. شما علاوه بر کلیه فرم‌های مربوط به خود اشغالی باید برخی مدارک دیگر را ارائه دهید که شامل موارد زیر هستند:

  • کلیه مدارک مربوط به تحصیل خود
  • یک مدرک کاملاً معتبر و به‌روز برای اثبات توانایی‌ های لازم از نظر زبان
  • کلیه مدارکی ورزشی شما (اعم از عضویت در باشگاه‌ های ورزشی معتبر و …)
  • کلیه مدارک مربوط به مدال‌ آوری شما در مسابقات بزرگ جهانی
  • کلیه مدارک مربوط به سابقه شما به عنوان یک مربی
  • گواهی مبنی بر نداشتن سابقه کیفری در کشور مبدأ
  • کلیه مدارک شناسایی
  • ارائه یک پاسپورت دارای اعتبار کافی
  • مدارک مربوط به ازدواج (در صورت متأهل بودن)
  • کلیه مدارک شناسایی فرزندان (حتی در صورت به سرپرستی گرفتن فرد خاصی)
  • مشخص کردن تمکن مالی
  • ارائه مدارک مربوط به تست پزشکی

به این امر توجه داشته باشید که برای تکمیل روند مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران کلیه مدارک گفته شده باید به صورت کاملاً رسمی ارائه شوند. در زمان ارائه مدارک نیز به سؤالات مختلفی که از شما پرسیده می‌شود، با دقت پاسخ دهید. هرگونه سهل‌ انگاری در این امر به معنای افزایش شانس رد شدن پرونده شما است. در صورت ارائه مدارک مناسب می‌توان به دریافت ویزا امیدوار بود.

مهاجرت به کانادا با این شرایط چقدر طول می ‌کشد؟

بسیاری از افراد در مورد مدت زمان مورد نیاز جهت مهاجرت با این روش پرسش‌ هایی را مطرح می‌کنند. به طور کلی می‌‌توان بیان کرد که مهاجرت خود اشتغالی ورزشکاری همانند سایر روش‌های مهاجرت به کانادا دارای شرایط ویژه خود است. نمی‌ توان این روش را لزوماً روش راحتی دانست و اعلام کرد که هر فردی در هر حالتی می‌تواند به کمک آن وارد خاک کانادا شود.

مهم‌ ترین موردی که باید به آن اشاره کرد، لزوم استفاده از کارشناسان مهاجرتی برای تسریع روند دریافت ویزا برای کشور کانادا است. این کارشناسان به دلیل داشتن شناخت کامل و بالا از کلیه مورد نیاز در زمان اقدام به مهاجرت می‌توانند به عنوان یک برگ برنده برای شما عمل کنند و شتاب‌ دهنده خاصی برای پرونده مهاجرتی شما باشند.

زمان دقیقی را نمی‌توان برای دریافت ویزای خود اشتغالی ورزشی کشور کانادا اعلام کرد. این مورد به فاکتورهای مختلفی همچون روند ارائه مدارک، پاسخگویی از سوی سفارت، مراحل مربوط به بررسی پرونده و … بستگی دارد. به همین علت، باید بیان کرد که شرایط هر پرونده با پرونده دیگر به طور کامل متفاوت است.

هزینه مهاجرت با این روش

هزینه مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران شامل مواردی همچون هزینه تهیه مدارک گفته شده، هزینه مربوط به ارائه مدارک به سفارت کانادا، هزینه مراحلی همچون انگشت‌ نگاری و … می‌شود. در مورد هزینه مشاوره نیز باید گفت که این هزینه در مؤسسه هرمس اپلای به نازل‌ ترین شکل ممکن تعیین شده است تا کلیه متقاضیان عزیز بتوانند به راحتی از خدمات مربوطه بهره‌ مند شوند.

پس از ورود به کانادا

متقاضیان موفق در این برنامه تحت هیچ گونه تعهدی نسبت به دولت کانادا پس از فرود در کانادا به عنوان ساکنان دائمی نیستند. با این حال، اگر شما واقعا قصد نداشتید که خود اشتغالی را دنبال کنید، به این معنی است که شما روش مهاجرتی را اشتباه انتخاب کرده اید و باید روش مناسب با شرایط خود را برگزینید.

مهاجرت به کانادا برای هنرمندان، مجریان و افراد کارآفرین فرهنگی

مهاجرت به کانادا برای هنرمندان، مجریان و افراد کارآفرین فرهنگی

اقامت کانادا برای هنرمندان اهمیت بسیاری دارد ما در این مقاله در مورد روند دریافت پذیرش اقامت کانادا این افراد صحبت میکنیم . کانادا یک جامعه چند فرهنگی است که دولت کانادا، وجود فرهنگ های مختلف را در کنار یکدیگر تشویق می کند.

سخن آخر

همان گونه در این مقاله گفتیم مهاجرت به کانادا برای ورزشکاران و متخصصان یکی از گروه هایی هستند که میتوانند در برنامه خوداشتغالی فدرال کانادا مهاجرت کنند و شرایط و امتیازات لازم را کسب کنند.ما در این مقاله در رابطه با شرایط و امتیازات و همچنین فعالیت های ورزشی که که در این برنامه بعنوان فعالیت ورزشی شناخته میشوند توضیحاتی ارائه دادیم. و اگر شما پس از ورود به کانادا از انتخاب خوداشتغالی خود پشیمان شدید میبایست روش مناسب با شرایطتان را انتخاب کنید.شما نیز میتوانید با پر کردن فرم ارزیابی زیر از کارشناسان مجرب موسسه هرمس اپلای مشاوره رایگان دریافت کنید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چه کسی میتواند فرد خوداشتغال در زمینه های ورزشی باشد؟
کسانی که تجربه های مرتبط، قصد و توانایی کافی برای کارآفرینشان داشته باشند و توانایی اینکه بواسطه خود اشتغالیشان در اقتصاد کانادا فعالیت کنند را دارا باشند.
منظور از تجربه مرتبط برای خود اشتغالی درکانادا چیست؟
در واقع تجربه مرتبط بدین معناست که شخص خوداشتغال به مدت حداقل ۲سال در طول دوره شروع ۵ساله، تجربه در همین زمینه داشته باشد.
متقاضی بعنوان یک کار آفرین ورزشی چه معیاری باید داشته باشد؟
متقاضیان باید معیارهایی را داشته باشند که بتوانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.1. داشتن شرایط متقاضی خوداشتغال 2.حداقل ۳۵ امتیاز از ۱۰۰امتیاز 3.عدم سوپیشینه و ممنوعیت مسائل پزشکی
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای