بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

آیا شما یک مهندس صنایع هستید که تصمیم گرفته اید به کشور دیگری مهاجرت کنید، اما نمی توانید تصمیم بگیرید مهاجرت به کدام کشور به صلاح شما است؟ پس این مقاله از سایت موسسه مهاجرتی هرمس اپلای را از دست ندهید. ما در این مقاله ۱۰ تا از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسین صنایع در سال ۲۰۲۳ را همراه با میزان درآمد بیان خواهیم کرد.

قبل از هر چیز لازم است به شما این مژده را بدهیم که دانشجویان فارغ التحصیل این رشته می توانند، در هر جای دنیا به عنوان یک مهندس حرفه ای، فرصت های شغلی پر درآمدی را به دست آورند. از این رو ما تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن بسیاری از موارد دیگر همچون کیفیت زندگی، مزایای شغلی و … ، در کنار میزان درآمد یک مهندس صنایع در هر کشور، ۱۰ کشور برتر برای مهاجرت مهندسان صنایع را معرفی کنیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

۱۰ تا از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

نام کشور میانگین درآمد کم ترین درآمد بیشترین درآمد
سوئیس ۱۰۴,۰۰۰ فرانک سوئیس ۴۷,۸۰۰ فرانک سوئیس ۱۶۵,۰۰۰ فرانک سوئیس
آمریکا ۷۲۹۷۱ دلار ۵۸۰۰۰ دلار ۹۶۰۰۰ دلار
دانمارک ۳۸,۴۰۰ کرون دانمارک ۱۸,۴۰۰ کرون دانمارک ۶۰,۲۰۰ کرون دانمارک
انگلستان ۴۰۸۰۰ پوند ۲۷,۴۵۳ پوند ۵۴,۲۴۰ پوند
امارات متحده عربی ۹۳۰۰۰ درهم امارات ۱۰۰۰۰ درهم امارات ۳۵۸۰۰۰ درهم امارات
استرالیا ۹۷,۵۰۰ دلار استرالیا ۷۹,۸۷۵ دلار استرالیا ۱۳۵,۱۱۳ دلار استرالیا
سوئد ۶۳۲,۵۳۲ کرون سوئد ۴۳۷,۰۸۰ کرون سوئد ۷۷۱,۶۸۹ کرون سوئد
قطر ۱۷۴۹۷۲ ریال قطر
آلمان ۴۷۰۰۰ یورو ۲۹۰۰۰ یورو ۸۱۰۰۰ یورو
نروژ ۵۰۸,۰۰۰ کرون نروژ ۲۳۴,۰۰۰ کرون نروژ ۸۰۸,۰۰۰ کرون نروژ

۱. سوئیس

سوئیس کشوری نسبتا کوچک است که حدود۶/۸ میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور کشوری مدرن است که دارای مناظر بی نظیر و شهر هایی با امکانات فوق العاده می باشد.

از آنجا که سوئیس جز کشورهای چند زبانه محسوب می شود، داشتن تسلط به زبان دوم یا سوم همچون زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، می تواند تاثیر بسیار زیادی بر رزومه شما بگذارد و فرصت های شغلی بهتری را برای شما به ارمغان آورد.

جالب بدانید که مهندسی صنایع یکی از رشته های مهندسی پر طرفدار در سوئیس است که چه در زمینه کاری و چه در زمینه تحصیلی بهای زیادی به آن داده می شود.

طبق قانون این کشور، بیشتر متخصصان می تواند حداکثر ۴۵ ساعت در هفته به کار بپردازند. البته میانگین ساعات کاری در سوئیس برابر ۴۰ ساعت در هفته می باشد.

۲. آمریکا

برای بسیاری از مهاجران، مهاجرت به آمریکا مثل یک رویا است، البته که مهاجرت به این کشور دست کمی از یک رویا ندارد. آمریکا از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع می باشد، چرا که این شغل یکی از محبوب ترین شغل های این کشور است.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یک مهندس صنایع در آمریکا با کسب تجربه های بسیار می تواند تبدیل به یک مهندس تولید شود.

۱۰ ایالت برتر آمریکا برای مهاجرت مهندس صنایع

نام ایالت میانگین درآمد کم ترین درآمد بیشترین درآمد
واشنگتن ۸۲,۹۹۱ دلار ۷۵,۶۱۵ دلار ۹۰,۲۵۲ دلار
آیداهو ۷۰,۰۴۴ دلار ۶۳,۸۱۹ دلار ۷۶,۱۷۳ دلار
تگزاس ۷۳,۹۳۵ دلار ۶۷,۳۶۴ دلار ۸۰,۴۰۴ دلار
ماساچوست ۸۱,۸۵۵ دلار ۷۴,۵۸۱ دلار ۸۹,۰۱۷ دلار
آلاسکا ۱۰۴۷۷۱ دلار ۷۴,۷۶۶ دلار ۸۹,۲۳۸ دلار
نیوهمپشایر ۷۶,۳۰۰ دلار ۶۹,۵۰۰ دلار ۸۲,۹۰۰ دلار
آلاباما ۶۹,۰۹۹ دلار ۶۲,۹۵۸ دلار ۷۵,۱۴۴ دلار
کلرادو ۷۵,۹۸۸ دلار ۶۹,۲۳۵ دلار ۸۲,۶۳۷ دلار
آریزونا ۷۴,۳۰۰ دلار ۶۷,۶۹۷ دلار ۸۰,۸۰۱ دلار
اورگان ۷۵,۶۲۰ دلار ۶۸,۸۹۹ دلار ۸۲,۲۳۶ دلار

۳. دانمارک

به طور کلی کشور دانمارک دارای بالاترین استانداردها در مورد کار و زندگی می باشد و بازار کار دانمارک به دلیل امنیت و انعطاف پذیری که دارد، در سطح جهان معروف است. از این رو نکات مثبت دانمارک برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند، پوشیده نیست برای همین ما تصمیم گرفتیم در این بخش از مقاله شما را با جنبه های منفی کشور دانمارک آشنا کنیم.

بنابراین، لازم بدانید با وجود فرصت های شغلی بی نظیری که در این کشور وجود دارد، عدم تسلط شما به زبان دانمارکی می تواند این فرصت ها را از شما بگیرد. البته این یکی از جنبه های سخت کار در دانمارک می باشد. از این رو اگر می خواهید به عنوان یک مهندس صنایع در دانمارک مشغول به کار شوید، لازم است که به یکی از زبان ها اسکاندیناوی و البته انگلیسی تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید فرصت شغلی مد نظرتان را به همراه مزایای شغلی بی نظیر به دست آورید.

از دیگر جنبه های منفی دانمارک، می توان به زمستان های طولانی، سرد و خاکستری آن اشاره کرد، چرا که طبق نظر سنجی انجام شده در این کشور، این موضوع برای متولدین این کشور حتی طاقت فرسا است به گونه ای که بسیاری معتقدند زمستان های دانمارک تاثیر منفی بر روی روحیه آن می گذارد و باعث می شود کار آن ها با چالش جدی رو برو شود.

۴. انگلستان

انگلستان که یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت مهندس صنایع می باشد، از جمله کشوری هایی است که به رشته های مهندسی همچون مهندسی صنایع اهمیت زیادی می دهد. اقتصاد انگلستان، یکی از قدرتمند ترین ها در اروپا است. با وجود اینکه این کشور بیش از ۳۲ میلیون نفر نیروی متخصص دارد، نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می باشد و بازار کار انگلستان برای فارغ التحصیلان و همچنین مهاجران، به ویژه مهاجران فعال در حوزه مهندسی، همچنان قدرتمند پا برجا است.

تسلط داشتن به زبان انگلیسی برای مهاجرت به این کشور و کسب موقعیت های شغلی عالی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

شما با مهاجرت به انگلستان به عنوان یک مهندس صنایع ماهر، می توانید از بین فرصت های شغلی بی شمار، موقعیت شغلی مد نظر خود را انتخاب کنید.

۵. امارات متحده عربی

رشد سرسام آور امارات در طی چند سال اخیر باعث شده است، این کشور نیز هر ساله با تقاضای بسیار زیادی از سوی مهاجران مواجه شود.

امارت در واقع کشوری است که سرشار از میراث فرهنگی است و همچنین مکانی می باشد که سنت با مدرنیته برخورد کرده است.

برای مهاجرت به امارات اگربه زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، می توانید به عنوان یک مهندس فعال در حوزه صنایع، بهترین فرصت های شغلی را پیدا کنید چرا که حدود ۸۵ درصد جمعیت این کشور از سایر کشورها به امارت آمده اند و به همین دلیل بیشتر افراد شاغل در این کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

لازم بدانید که هزینه زندگی در این کشور نسبتا بالا است اما با میزان درآمدی که به عنوان یک مهندس صنایع در این کشور دریافت می کنید، می توانید زندگی خوبی را برای خود بسازید.

۶. استرالیا

مزایای مهاجرت کاری به استرالیا

اگر تصمیم دارید که در استرالیا مشغول به کار شوید، مطمئن باشید که به عنوان یک مهندس صنایع ماهر، می توانید فرصت های شغلی بی نظیری را کسب کنید.

این کشور یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجران است که مایل به جذب مهاجران متخصص می باشد. البته با این وجود مهاجرت به استرالیا کار ساده ای نیست و برای مهاجرت به این کشور لازم است که روند پیچیده ای را پشت سر بگذارید.

این کشور با جمعیتی بیش از ۲۵ میلیون نفر دارای نرخ بیکاری کم تر از ۵ درصد است.

۷. سوئد

سوئد از جمله کشور های پیشرو در فناوری است که علاوه بر اینکه فرصت های شغلی بی نظیری را در اختیار شما می گذارد، این امکان را برای شما ایجاد می کند تا از مزایای شغلی فوق العاده ای نیز بهره مند شوید.

این کشور علاوه بر مزایای شغلی فوق العاده، مزایای اجتماعی بسیار خوبی نیز در اختیار شما می گذارد.

یکی از نکات مثبتی که در رابطه با سوئد وجود دارد، حمایت های شغلی و مالی دولت از افرادی می باشد که در این کشور زندگی می کنند. از دیگر نکات مثبت مهاجرت به سوئد نیز، می توان به این مورد اشاره کرد که خانواده شما به محض ورود به این کشور می توانند مشغول به کار یا تحصیل شوند.

۸. قطر

دوحه یکی از کلان شهر های زیبا و مدرن کشور قطر می باشد که به خاطر معماری اش شهرت بسیاری دارد. سطح زندگی در کشور قطر بالا است و همچنین اکثر افرادی که در این کشور به زندگی و فعالیت می پردازند، احساس امنیت بالایی را تجربه می کنند.

لازم بدانید که ورود به کشور قطر امکان پذیر نیست مگر اینکه قبل از مهاجرت به این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنید.

شما برای کار در این کشور نیز نیاز به مجوز کار دارید که اخذ آن ممکن است حدود شش هفته طول بکشد. توجه داشته باشید که این مدت ممکن است در ماه رمضان طولانی تر شود.

در مورد نحوه زندگی و کار در این کشور، وب سایت کشور قطر می تواند بهترین و بیشترین اطلاعات را در اختیار شما بگذارد.

۹. آلمان

کار در آلمان، به این معنی است که به شما فرصت داده می شود تا تجربه یادگیری ارزشمندی را به دست آورید و به معنای واقعی درس زندگی بیاموزید.

قبل از مهاجرت به آلمان به عنوان یک مهندس صنایع، لازم است که از قوانین کار در این کشور به خوبی مطلع شوید تا بعد از مهاجرت به آلمان، به مشکلی بر نخورید.

لازم بدانید که آلمان نیز از جمله بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع می باشد که داشتن مهارت کافی به زبان آلمانی باعث می شود که موقعیت های شغلی بهتری را به دست آورید.

نکته مهمی که درباره کار در آلمان باید بدانید، اهمیت زمان بندی است چرا که، بدون شک پایبند نبودن به زمان و دقیق نبودن در این کشور باعث می شود خیلی از فرصت های خود را از دست بدهید.

۱۰. نروژ

نروژ نیز یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع می باشد که تسلط کافی به زبان محلی آن یعنی زبان نروژی، برای کسب فرصت های شغلی عالی، اهمیت بسیاری دارد. بازار کار نروژ به سالم بودن معرف است، همچنین نرخ بیکاری در این کشور پایین تر از ۳ درصد می باشد. ساعات کاری در این کشور حدود ۹ ساعت در هر روز است.

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع

اگر قصد مهاجرت دارید، لازم بدانید که با توجه به شرایط شما، ممکن است مهاجرت به کشورهای دیگری به سود شما باشد. موسسه مهاجرتی هرمس اپلای با در اختیار داشتن مشاوران متخصص، این امکان را دارد که با توجه به شرایطتان بهترین کشور برای مهاجرت شما را معرفی کند. اگر مایل هستید که از بهترین کشور برای مهاجرت مطلع شوید کافی است فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرت وب سایت هرمس اپلای را تکمیل بفرمایید. مشاورین ما بعد از بررسی شرایط شما با شما ارتباط برقرار خواهند کرد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کشور استرالیا

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

بهترین کشورها برای مهاجرت کاری بر اساس اچ‌ اس‌ بی‌ سی

سخن پایانی

مهندسی صنایع، یکی از رشته های مهندسی می باشد که امروزه توجه هزاران دانشجو را از سراسر جهان به خود جلب کرده است. این موضوع باعث شده است که هر ساله افراد زیادی برای تحصیل در این رشته یا فعالیت به عنوان یک متخصص صنایع، به سایر کشورها مهاجرت کنند. از این رو جهت هرگونه مشاوره درمورد بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع با کارشناسان موسسه مهاجرتی هرمس اپلای در ارتباط باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس صنایع کجاست؟
آمریکا دانمارک انگلستان استرالیا امارات متحده عربی سوئد قطر آلمان نروژ
درآمد مهندسین صنایع در سوئد چقدر است؟
میانگین درآمد در این کشور ۶۳۲,۵۳۲ کرون سوئد است
درآمد یک مهندس صنایع در آلمان چقدر است؟
میانگین درآمد یک مهندس صنایع در آلمان ۴۷۰۰۰ یورو است
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد امین مهرزادگان
2 سال قبل

سلام
مهندس صنایع هستم با ده سال سابقه کار
بین استرالیا و آلمان نمیدونم کدوم رو باید انتخاب کنم؟!(مطالبی که نوشتید رو هم خوندم)
برای انگلیس هم میشه اقدام کرد؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  محمد امین مهرزادگان
2 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
با توجه به رشته شما برای کشور آلمان جاب آفری ارائه نمیدیم . اگر امتیاز کافی را کسب کنید از طریق روش های امتیاز بندی استرالیا امکان اقدام دارید .

احسان
3 سال قبل

باسلام وخسته نباشید
اینجانب دارای 30 سال سن /7سال سابقه کار در سمت کارشناس کنترل کیفیت دسته سیم خودرو های پروژه بهمن موتور/ایرانخودرو /سایپا در شرکت صنایع تولیدی کروز هستم.
درحال یادگیری زبان انگلیسی هستم.
مدرک کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه آزاد تهران جنوب
ممنون میشم بهترین کشور (با توجه به نوع زبان انگلیسی/آلمانی و… ومسافت /آب وهوا)در خصوص مهاجرت باتوجه به شرایط اینجانب را اعلام فرمایید.

کارشناس هرمس
در انتظار تایید
پاسخ به  احسان
3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
دقیقا در این مقاله به این موضوع اشاره شده است .
لطفا این مقاله راتا انتها مطالعه کنید تا با بهترین کشور ها برای مهاجرت مهندسان صنایع آشنا شوید .
برای دریافت مشاوره رایگان با شماره 02191070170 تماس بگیرید

کادر هرمس اپلای