بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس مکانیک؛ فرصت‌های شغلی

بهترین کشورها برای مهاجرت مهندس مکانیک؛ فرصت‌های شغلی

مهاجرت مهندسان مکانیک اغلب یک فرصت مهم برای گسترش فرهنگ‌ها و شغل‌ها است. این فرایند شامل انتقال مهارت‌ها، دانش فنی، و تجربیات به کشورهای دیگر است. شرایط مهاجرت مهندسین مکانیک نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و آگاهی از فرصت‌های شغلی و اقتصادی در کشور مورد نظر است. هر کشور دارای قوانین و الزامات مهاجرتی خاص خود است که باید با آن‌ها آشنا شد تا این فرآیند به نحو احسن انجام شود. برای مهندسان مکانیک، امکانات شغلی و محیط فنی و صنعتی در کشور مقصد، عوامل مهمی برای انتخاب مناسب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مقدمه ای بر بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک

برای مشخص کردن ۱۰ کشور برتر برای شغل مهندسی مکانیک، به وبسایت های مختلفی سر زدیم و شرایط و دستمزد مهندسان این رشته را در کشورهای مختلف بررسی کردیم. کشورهایی که بیشترین تقاضا برای مهندسان مکانیک را دارند آلمان و آمریکا هستند. همانطور که می دانید این دو کشور در صدر کشورهای پردرآمد جهان نیز هستند. مثلا در حالی که می توان با داشتن ۵ سال سابقه کار در مهندسی مکانیک در ایالات متحده آمریکا به طور متوسط سالیانه ۸۹۸۷۲ دلار دستمزد دریافت کرد، حقوق این مهندس می تواند تا ۱۲۰,۱۸۰ دلار در سال نیز افزایش یابد.

هم چنین در آلمان، میانگین دستمزد این شغل سالیانه در حدود ۶۹,۶۰۰ یورو است. حقوق مهندس مکانیک در دبی، ژاپن و سایر کشورهای مشابه به دلیل هزینه ی بالای زندگی، رقابت حرفه ای و فاکتورهایی که در درآمد بالا در این کشورها موثرند، در این لیست نمی توانند مورد مقایسه قرار بگیرند.

به طور کلی می خواهیم بگوییم شما به عنوان یک فارغ التحصیل مهندسی مکانیک باید تمام ریزفاکتورهای مرتبط را برای انتخاب کشور مقصد برای کار در نظر بگیرید.

 

بهترین کشورهای جهان برای شغل مهندسی مکانیک کدامند؟

فرصت های بسیار زیاد شغلی در انتظار مهندسان برتر مکانیک در سراسر جهان وجود دارد. این اعتقاد همگانی وجود دارد که این مهندسان سازنده ی جهان هستند. بدون شک می توان گفت کشورهای زیادی مشتاق استخدام مهندسان مکانیک توانا هستند. این گروه نه تنها با تغییرات سازگار هستند، بلکه خودشان آفریننده ی تحول اند. در هر صورت امیدواریم این مطلب برای انتخاب کشور مقصد به مهندسان مکانیکی که قصد مهاجرت دارند کمک کند.

کشورهای مختلف دارای فرصت‌ها و شرایط متفاوتی برای مهاجرت مهندس مکانیک هستند. به‌طور کلی، کشورهایی مانند آلمان، ژاپن، ایالات متحده، کانادا، و استرالیا جزو برترین مقاصد برای شغل مهندسی مکانیک به شمار می‌روند. این کشورها به دلیل صنعت قوی، فناوری پیشرفته، تحقیقات برتر، فرصت‌های شغلی مناسب، و شرایط زندگی مطلوب، جذابیت بسیاری برای مهندسان مکانیک دارند.

آلمان

کشور آلمان مرکز فعالیت بسیاری از کمپانی های اتومبیل سازی است. این کشور رتبه ی اول شکوفایی و فعالیت مهندسی مکانیک را در جهان دارد. آلمان کشوری پیشرفته است که ۶۵ درصد مردم آن از اینترنت باند پهن استفاده می کنند. کمپانی هایی مانند بی ام و، زیمنس، MTU Aero Engines و… در آلمان  در انتظار استخدام مهندسین مکانیک واجد شرایط هستند. در آلمان مشاغل زیادی برای مهندسان مکانیک، نه تنها در صنعت خودرو بلکه در تولید برق، فناوری نانو و غیره وجود دارد.

آمریکا

پس از آلمان، ایالات متحده آمریکادومین کشوری است که بیشترین مهندسان مکانیک را استخدام می کند. آنها پیش بینی می کنند که به دلیل گرایش فناوری نانو، حدود ۸۶۰۰۰ مهندس مکانیک در چند سال آینده مورد نیازشان خواهند بود. این میزان درخواست، فرصت شکوفایی را برای مهندسان ایجاد می کند. شرکت های آمریکایی به پرداخت حقوق خوب به کارمندان معروفند. کار مهندسی در آمریکا یعنی داشتن فرصت یادگیری و پیشرفت همراه با زندگی لوکس؛ چه چیز دیگری را می توان انتظار داشت؟

امارات و خاورمیانه

امارات متحده عربی و کشورهای خاورمیانه، بی شک کشورهای پیشرو هستند. این مناطق فرصتهای بسیار خوبی را به مهندسان مکانیک ارائه می دهند. این کشورها کیفیت زندگی راضی کننده ای را برای مهندسانی که در این کشور زندگی می کنند فراهم می آورد. آنها همچنین سالیانه بسته ی عظیمی را به مهدسان ارائه می دهند و این باعث می شود در بین کشورهای برتر دنیا برای مهندسان مکانیک قرار گیرند.

ژاپن

ژاپن به عنوان چهارمین کشور در لیست ما، موقعیت های شغلی قابل توجهی برای مهندسان مکانیک فراهم می کند. می توان گفت حرفه هایی که مهندسان مکانیک بتوانند در آن ها از مهارتهای خود استفاده کنند، در ژاپن فراوان است.

ایتالیا و چین

این دو کشور به مهندسان مکانیک فرصتی می دهند تا با چالش هایی حرفه ای روبرو شوند و با موفقیت از آن عبور کنند. آنها به شما حقوق و دستمزد راضی کننده، کیفیت خوب زندگی و رضایت شغلی ارائه می دهند. نمی توان نقش این موارد را در رضایت و ارتقای شغلی نادیده گرفت.

حقوق مهندسین مکانیک در کشورهای مختلف چقدر است؟

اگر در رشته ی مهندسی مکانیک مشغول به تحصیل هستید، بدون شک می توانید به یک کار هیجان انگیز و با حقوق خوب در بسیاری از صنایع در خارج از کشور فکر کنید. بیایید برخی از مقصد های محبوب در سراسر جهان برای مهندسان مکانیک را مرور کنیم و دریابیم که این مهندسان چقدر درآمد دارند.

استرالیا: حقوق مهندسی مکانیک در استرالیا سالانه به طور متوسط ۱۰۹۶۳۱ دلار است.

کانادا: در کانادا، بطور متوسط مهندسان مکانیک سالانه ۷۷۴۴۳ دلار درآمد کسب می کنند.

فرانسه: تقریبا ۴۱۰۰۱ یورو سالانه حقوق مهندسان مکانیک در فرانسه است.

آلمان: مهندسان مکانیک که در آلمان مشغول به کار هستند، میانگین سالانه ۶۹,۶۰۰ یورو دریافت می کنند.

ایتالیا: به طور متوسط مهندسان مکانیک هر سال ۳۰۵۳۲ یورو در ایتالیا دریافت می کنند.

ژاپن: به متخصصان این شغل به طور متوسط سالانه ۳۴۴۲۰۵۲ ین ژاپن پرداخت می شود.

انگلستان: میانگین حقوق و دستمزد مهندسی مکانیک در انگلیس سالانه ۳۲۶۹۶ پوند است.

ایالات متحده آمریکا: ایالات متحده به طور متوسط سالانه ۸۹۸۷۲ دلار به مهندسان مکانیک حقوق می دهد.

مهاجرت

مهاجرت

مهاجرت تنها یک واژه ساده نیست! زندگی پر از هیجانات و فرصت های بی نظیر برای افراد است، شما فقط کافی است به دنبال این فرصت ها باشید.

سخن آخر

در این جا ما وظیفه داریم به نکته ی مهمی اشاره کنیم که می تواند در شرایط مهاجرت مهندسین مکانیک تاثیر بسزایی داشته باشد. از میان این کشورهای برتر که بررسی کردیم، آلمان همیشه در صدر تقاضای مهاجرت مهندس مکانیک قرار دارد. برای دریافت مشاوره در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس مکانیک میتوانید از مشاوران هرمس اپلای کمک بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین کشورها برای مهاجرت مهندسان مکانیک را نام ببرید؟
آلمان، آمریکا، امارات، ژاپن، ایتالیا، چین
مهاجرت مهندسان مکانیک به خارج به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارد؟
بله. اکثر کشورهای جهان با مدرک زبان انگلیسی پذیرش دارند اما در کل برای ورود به یک کشور باید به زبان آن کشور یا زبان انگلیسی مسلط باشید.
مقصد های محبوب در سراسر جهان برای مهندسان مکانیک کدام کشورها هستند؟
استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، انگلستان و ایالات متحده آمریکا
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

54 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
reza elhami
7 ماه قبل

سلام. من۳۷سالم. ازدواج نکردم. ۱۵سال بیمه اجتماعی دارم ودرکارخانه کارمیکنم. مدرک دانشگاهی فوق دیپلم مکانیک خودرو دارم. وهم مدرک دانشگاه ازاد. کارشناسی مهندسی مکانیک ماشین افزار دارم. دوست دارم برم کشورالمان توکارخانه یاشرکتی کارکنم ولی پول وهزینه رفتن ندارم.ایاتوایران جای هست کمکم کنه برم وپولشوبعدن بهش برمیگردنم.

خانم میرخانی
پاسخ به  reza elhami
6 ماه قبل

سلام رضا عزیز وقتتون بخیر
شما شرایط لازم برای کشور آلمان را دارید اما مهاجرت هزینه دارد.

پویا رضایی
11 ماه قبل

سلام من دیپلم افتخار المپیاد کشوری رشته فناوری خودرو دارم دیپلم مکانیک دارم و مدرک فنی و حرفه ای دارم ۱۳ سالم هس شغلم مکانیک سنمم ۳۰ سالمه کدوم کشور واسه کار برم بهتره

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  پویا رضایی
10 ماه قبل

با توجه به شرایطتتون مهاجرت به آلمان گزینه بسیار مناسبی برای شماست تا از طریق کار با درآمد بالا بتونید مهاجرت کنید

Mohammad Ali
1 سال قبل

سلام وقت بخیر من لیسانس مهندسی مکانیک دانشگاه دولتی با معدل 14/5 دارم همچنین از آزمون Mc IELTS نمره 7 گرفتم و چندین مدرک فنی حرفه ای مرتبط هم دارم خواستم بدونم اخذ اقامت کدوم کشور برای مهاجرت رو پیشنهاد میکنید متشکر

کارشناس مهاجرت هرمس
پاسخ به  Mohammad Ali
11 ماه قبل

سلام وقت شما هم بخیر
شرایط دیپری مثله سن و میزان سابقه کار و گپ تحصیلیتون در ارائه پیشنهاد مهاجرتی مهم است .

کادر هرمس اپلای