مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت کاری به آلمان

بر اساس آمارهای به دست آمده همواره یکی از کشورهای مرفه و توسعه یافته ای که نیاز فراوانی به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف دارد آلمان است. از آنجایی که این کشور می تواند یکی از بهترین و ایده آل ترین فرصت های شغلی را در اختیار مهاجران خود قرار دهد تا بتوانند با شغل و درآمد مناسب و ایده آلی در کشور پیشرفته ای مانند آلمان زندگی کنند، از این رو مهاجرت کاری به آلمان و زندگی در آن برای بسیاری از ایرانیان شرایط جالب و شگفت انگیزی دارد. ما در این مقاله قصد داریم برای آن دسته از افرادی که علاقه مند به مهاجرت کاری به آلمان هستند، این مبحث را مورد بررسی و تحلیل قرار دهیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آشنایی با کشور آلمان

کشور آلمان را می‌توان یکی از پیشرفته‌ترین و بهترین کشورهایی دانست که در قاره اروپا واقع شده است. این کشور دارای مساحتی در حدود ۳۶۰ هزار کیلومترمربع بوده و در این مساحت جمعیتی در حدود 83 میلیون نفر را جای ‌داده است. مردم کشور آلمان به زبان آلمانی صحبت می‌کنند، اما باید بدانید که در حدود ۵۰ درصد از ساکنین این کشور، تسلط کافی بر روی زبان انگلیسی دارند. واحد رسمی پول کشور آلمان یورو بوده و دین رسمی این کشور نیز مسیحیت است.

از بهترین شهرهای کشور آلمان می‌ توان به برلین، پایتخت این کشور، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت اشاره کرد که امکانات رفاهی بسیار زیادی را در اختیار شهروندان این کشور قرار می‌دهند. جالب است بدانید که کشور آلمان دارای یکی از قدرتمندترین اقتصادهای حال حاضر دنیا بوده و از آن به‌ عنوان بزرگ‌ ترین اقتصاد اروپا یاد می‌کنند. پایین بودن نرخ بیکاری در کنار نیاز مبرم این کشور به نیروهای متخصص موجب شده است تا مهاجرت کاری به آلمان در چند سال گذشته، رونق بسیار زیادی پیدا کند.

همه چیز درباره مهاجرت کاری به آلمان

امروزه مهاجرت کاری به یکی از اهداف اصلی و نهایی مهاجران و متقاضیان به کشورهای اروپایی تبدیل شده است و همیشه افرادی در سراسر دنیا وجود دارند که قصد دارند از طریق مهاجرت کاری به‌به کشوری که مد نظرشان است و شرایط ایده آلی برای زندگی دارد سفر کنند.

به واقع این‌گونه افراد، ویزای کاری را یک روش بسیار مناسب برای مهاجرتخود می دانند. در این میان مهاجرت کاری به آلمان همیشه جزء مباحث پرطرفدار و محبوبی است که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد. دلیل آن را هم می توان به بازار کار خیلی خوبی که این کشور برای کارفرمایان خود در نظر دارد نسبت داد.

آلمان از آن دسته کشورهای توسعه یافته و مرفه اروپایی است که نرخ بیکاری بسیار پایینی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی دارد. نرخ بیکاری در این کشور چیزی حدود 5.6 درصد می باشد. به این معنی که آلمان از وضعیت اقتصادی عالی و مرفهی به سر می برد.

همه مردم دنیا آلمان را به عنوان قطب اقتصاد اروپا می شناسند. ثروتمند ترین و بزرگ ترین کشور اتحادیه اروپا که همواره درهای موفقیت و پیشرفت را به روی متخصصین و کارآفرین های حرفه ای گشوده است.

از این رو همواره مهاجرت کاری به آلمان برای ایرانیان و بسیاری از ملت ها دارای شرایط ایده آلی است و آنان ویزای کاری آلمان را به عنوان پلی عظیم برای گرفتن اقامت دائم آلمان و در نهایت اخذ حقوق شهروندی در آلمان می نگرند. زیرا خدماتی که این کشور به کارفرمایان خود ارائه می کند از میزان استانداردهای بسیار بالایی برخوردار است و در این راستا تمامی برنامه های بلند مدت کاری و اقتصادی از سوی دولت آلمان در اختیار آنان قرار می گیرد.

مزایای کار در کشور آلمان

از آن جایی که کار در کشور آلمان مزایای بسیار زیادی برای متقاضیان خارجی دارد، روزبه‌روز بر تعداد افرادی که به دنبال مهاجرت کاری به آلمان هستند، افزوده می‌شود. دولت این کشور شرایطی را مهیا کرده است تا کارمندان بیشترین سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی را دریافت کرده و یک زندگی نرمال و آسوده را دنبال کنند. از مهم‌ ترین مزایای کار در آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• وجود امنیت شغلی بسیار مناسب در کشور آلمان
• تمامی کارمندان آلمان از بهداشت و درمان با سطح بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.
• مرخصی‌های سالیانه بسیار زیادی برای کارمندان آلمانی در نظر گرفته شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مرخصی‌های دوران بارداری و مرخصی‌های استعلاجی و از کارافتادگی اشاره کرد.
• در کشور آلمان به افراد کارمند، حقوق بازنشستگی اعطا می‌شود.
• انواع مختلفی از پاداش‌ها و مزایا در انتظار افرادی است که قصد کار در کشور آلمان را داشته باشند.
• در کشور آلمان حقوق نژادی و جنسیتی به‌صورت کاملاً برابر اعطا خواهد شد.

سایر مزایایی که باید از آن‌ها مطلع شوید

• بعد از مهاجرت کاری به آلمان می‌ توان برای دریافت ویزای همراه اقدام کرد و برای اعضا خانواده خود نیز اقامت آلمان را دریافت کنید.
• آب‌ وهوای کشور آلمان بسیار مطلوب بوده و شهرهای زیبای این کشور، امکان یک زندگی آسوده و آرام را در اختیار شهروندان خود قرار می‌دهند.
• کشور آلمان در برابر سایر کشورهای اروپایی، متوسط حقوق بالاتری داشته و ازاین‌رو شما می‌ توانید درآمد بیشتری داشته باشید.
• از آن جایی که کارمندان در کشور آلمان تنها ۳۰ تا ۳۵ ساعت در هفته را به کار اختصاص می‌دهند، می‌توانند تعادل مناسبی را بین کار و زندگی برقرار کرده و ساعت‌ های زیادی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنند.
• وجود بیمه‌های بسیار زیادی همچون، بیمه از کارافتادگی، بیمه بیکاری، بیمه پرداخت حوادث و بیماری و… خیال شما را از داشتن آینده‌ ای آرامش‌ بخش راحت خواهد کرد.
• بعد از گذشت چند سال امکان دریافت تابعیت و پاسپورت آلمانی برای افرادی که در این کشور مشغول به کار هستند، وجود دارد.
• در کنار کار در کشور آلمان، می‌توانید تحصیل را در بهترین دانشگاه‌های اروپایی، دنبال کنید.

چه افرادی برای کار در آلمان به ویزای کار نیاز دارند؟

باید بدانید که برای مهاجرت کاری به آلمان نیاز است تا در ابتدا مجوزهای لازم را از مراکز قانونی این کشور دریافت کنید. یکی از این مجوزها دریافت ویزای کار در آلمان خواهد بود که تمامی افراد خارجی شاغل در این کشور، باید آن را دریافت کنند. درصورتی‌که شما قصد دارید تا از طریق پیداکردن یک موقعیت شغلی مناسب، در کشور آلمان کار و زندگی کنید، باید مدارک لازم برای ویزای کار در این کشور را جمع‌آوری کرده و به مقامات آلمانی تحویل دهید.
در این میان افرادی هستند که با در اختیار داشتن ویزای اقامت در کشور آلمان، نمی‌توانند در این کشور کار کنند. برای مثال ویزای فریلنسری آلمان به شما تنها اجازه کار به‌ عنوان یک فریلنسر را می‌دهد و شما نمی‌توانید به‌ عنوان یک کارمند در این کشور مشغول به کار شوید. ازاین‌رو اگر ویزای شما اجازه کار در این کشور را به شما نمی‌دهد، شما مجبور هستید تا ویزای کار در آلمان را دریافت کنید.

دریافت کارت آبی آلمان

کارت آبی یا همان بلو کارت آلمان، کارتی است که به افراد خارجی این اجازه را می‌دهد تا در کشور آلمان به زندگی و کار مشغول شوند. با دریافت این کارت می‌توانید به‌سادگی اقامت و کار در کشور آلمان را به دست آورده و از حق‌وحقوق شهروندان آلمانی برخوردار شوید. در ابتدا باید اشاره کرد که بلو کارت به ‌مانند گرین کارت آمریکا بوده و اجازه کار و زندگی در تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به دریافت‌کنندگان آن می‌دهد.
اگر شما هم می‌خواهید برای دریافت کارت آبی و مهاجرت کاری به آلمان اقدام کنید، لازم است تا در ابتدا با شرایط دریافت چنین کارتی آشنایی کافی داشته باشید. از مهم‌ترین شرایط آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

داشتن درآمد بالا

اولین شرط برای دریافت کارت آبی آلمان، داشتن درآمد حداقل 58,400 یورو در سال پیش از پرداخت مالیات است. اما اگر دولت کشور آلمان عنوان کند که موقعیت شغلی شما جز مشاغل موردنیاز این کشور است و نیاز مبرم به افرادی که مانند شما در این زمینه دارای مهارت کافی هستند، وجود دارد، حداقل دستمزد برای دریافت این کارت به 45,552 یورو در سال کاهش پیدا خواهد کرد.

داشتن مدرک دانشگاهی

شرط مهم دیگری که باید برای دریافت کارت آبی یا بلوکارت آلمان داشته باشید این است که مدرک دانشگاهی معتبر خود را به دولت آلمان ارائه دهید. درصورتی‌که مدرک دانشگاهی شما از دانشگاه‌های معتبر دریافت شده باشد، برای مهاجرت کاری به آلمان مورد قبول واقع خواهد شد و شما می‌توانید بلوکارت آلمان را اخذ کنید.
برخلاف تصور بسیاری از افراد، داشتن مدرک زبان آلمانی، از شروط اصلی دریافت کارت آبی کشور آلمان نبوده و شما می‌توانید بعد از دریافت چنین کارتی، مدرک زبان آلمانی خودتان را اخذ کنید. این کارت دارای یک اعتبار چهارساله بوده و شما درصورتی‌که همچنان در موقعیت شغلی موردنظر و یا یک موقعیت شغلی دیگر حضور داشته باشید، می‌توانید برای تمدید آن اقدامات لازم را صورت دهید.

شرایط مهاجرت کاری به آلمان

سؤالی که همواره ذهن بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان را به خود مشغول می کند این است که چه افرادی می توانند نسبت به مهاجرت کاری به کشور آلمان اقدام کنند؟ آیا شرایط مهاجرت کاری به آلمان برای همه یکسان است؟

معمولاً تمامی کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند از یک شرایط و قوانین یکسانی تبعیت می کنند. به طبع؛ کشور آلمان نیز از این اصول مستثنی نیست. بدیهی است که مهاجرت به کشورهای اروپایی و حق کار در آن ها امری است مشکل.

با این اوصاف باز هم متقاضی بسیار زیادی دارد. اما چیزی که آلمان را از سایر کشورهای اروپایی متمایز ساخته است این می باشد که این کشور به صورت سهمیه ای، یک سری شرایط برای متخصصین و کارفرمایان خود از طریق مهاجرت کاری به آلمان فراهم آورده است. به این معنی که شرایط ورود به کشور آلمان و کار در آن برای همه مهاجران متفاوت می باشد

در واقع با توجه به ملیت متفاوتی که متقاضیان این نوع مهاجرت دارند شرایط کار برای آنان به موارد زیر طبقه بندی شده است:

  • فرد متقاضی عضو اتحادیه اروپا باشد
  • فرد متقاضی عضو مناطق اقتصادی اروپا باشد
  • فرد متقاضی عضو یکی از کشورهای ثالث باشد

از آنجایی که این مطلب ما برای ایرانیان عزیز نوشته شده است لذا مورد بحث ما کشورهای ثالث است.

شرایط عمومی مهاجرت کاری به آلمان

چنانچه شما هم یکی از متقاضیان مهاجرت کاری به آلمان هستید و با توجه به تخصص و حرفه ای که دارید قصد دریافت و اخذ ویزای کار در این کشور را دارید در ابتدا نیاز است که شما یک کارفرما مقیم آلمان را برای خود پیدا کنید.

سپس کارفرمای شما بایستی به مدت ۳ ماه شغل و تخصصتان را مورد بررسی قرار دهد و پس از آن به مدت سه ماه دیگر آگهی به منظور جذب نیروی کار در اتحادیه اروپا چاپ کند مبنی بر اینکه شما نیازمند داشتن یک پیشنهاد شغلی مناسب هستید. چنانچه شخصی در این کشور متقاضی این حرفه شما نبود این نوبت و شانس به افراد خارجی می رسد.

اما روش دیگری وجود دارد که شما را سریع تر به هدفتان که همان مهاجرت کاری به کشور آلمان است می رساند و آن هم اخذ ویزای ۶ ماهه ای که دولت این کشور به شما اعطا می کند تا در برای یافتن کار مناسب وارد آلمان شوید. همچنین داشتن شرایط زیر می تواند شانس شما را در پروسه مهاجرت کاری به آلمان افزایش دهد:

  • داشتن سن زیر ۴۰ سال
  • برخورداری از سابقه کار مناسب و طولانی
  • دارای مدرک معتبر فنی و حرفه ای
  • داشتن مدرک زبان آلمانی

اساسی‌ ترین شرایط مهاجرت کاری به آلمان که باید با آن‌ ها آشنا شوید

به‌صورت کلی دو راه برای دریافت ویزای کاری و مهاجرت از طریق کار به آلمان وجود دارد. راه اول این است که شما باید درخواست کاری خود را از طریق کشور خودتان برای کارفرما ارسال کنید. در این راه شما باید موقعیت‌های شغلی موجود در آلمان را پیدا کرده و سپس رزومه خودتان را برای کارفرما ارسال کنید. این روش برای افرادی که بلوکارت و یا ویزای آلمان را ندارند، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد.

البته باید این نکته را نیز اضافه کرد که برای مهاجرت کاری به آلمان نیاز است تا مدرک دانشگاهی معتبر و یا مدرک فنی و حرفه‌ای برای ارائه به کارفرما را در اختیار داشته باشید. به بیان دیگر، شما باید به کارفرمای آلمانی خود اثبات کنید که در این زمینه توانایی و دانش کافی را دارید و می‌توانید برای رسیدن به اهداف موردنظر کارفرما، به او کمک کنید.

تعیین وقت سفارت

بعدازاین که توانستید موقعیت شغلی موردنظر را از کارفرما دریافت کنید، لازم است تا یک وقت سفارت مشخص کرده و مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کار و مهاجرت کاری به کشور آلمان را به سفارت این کشور، تقدیم کنید. در این مدت افسر مربوطه پرونده شما را بررسی کرده و درصورتی‌که مشکلی در مدارک شما وجود نداشته باشد، ویزای کاری شما را تأیید و صادر خواهد کرد. بعد از آن می‌توانید برای سایر اقدامات، وارد خاک آلمان شوید. کل این فرایند نهایتاً ۴ ماه به طول خواهد انجامید.

البته باید عنوان کرد که هر کدام از این شیوه‌ها برای مهاجرت کاری به آلمان مزایا و معایب خاص خودشان را دارند. برای مثال اگر شما ویزای جستجوی کار در آلمان که یک ویزای ۶ ماهه است را دریافت کنید، می‌توانید به ‌صورت فیزیکی در کشور آلمان حضور پیدا کرده و با کارفرمایان دیدار کنید. اما هزینه‌های این روش بسیار بیشتر خواهد بود.از سوی دیگر، روش پیداکردن موقعیت شغلی در کشور مبدأ باعث می‌شود تا از هزینه‌های سفر و زندگی ۶ ماهه در آلمان مصون مانده ولی باید یک رزومه کامل و قوی برای خودتان دست‌وپا کنید تا کارفرمایان بعد از مطالعه آن به‌صورت کامل با سطح دانش، توانایی و تخصص شما آشنا شوند.

مدارک موردنیاز برای اخذ ویزای آلمان

اگر شما هم متقاضی مهاجرت کاری به آلمان هستید، لازم است تا مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای کاری کشور آلمان را بدانید. به یاد داشته باشید که این مدارک از جمله مهم‌ترین مراحلی است که باید در مسیر مهاجرت کاری به کشور آلمان طی کنید و کوتاهی در جمع‌ آوری آن‌ها می‌تواند به‌سادگی منجر به تأخیر در صدور ویزای کاری شما شود. از مهم‌ ترین مدارک برای اخذ ویزای کاری آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• ارائه پاسپورت معتبر، پاسپورت شما باید حداقل ۶ ماه اعتبار داشته باشد.
• ارائه عکس پرسنلی
• ارائه اصل قرارداد کاری
• اثبات پوشش درمانی در آلمان
• ارائه مدارک تحصیلی، این مدارک می‌توانند مدرک دانشگاهی، مدرک فنی و حرفه‌ای و یا مدارک آموزش حرفه‌ای باشند.
• ارائه فرم درخواست ویزای کار
• ارائه فرم مجوز کار در آلمان
• ارائه مدارک پزشکی
• ارائه گواهی عدم سو پیشینه
• ارائه فیش‌های پرداخت هزینه‌های صدور ویزا

مراحل مختلف دریافت ویزای کار در آلمان از کشور مبدأ

درصورتی‌ که شما بخواهید از طریق کشور خودتان، ویزای کار در آلمان را دریافت کنید، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. این مراحل برای تمامی افرادی که قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارند، ضروری بوده و کوتاهی در هر کدام از آن‌ها می‌تواند باعث تأخیر در دریافت ویزای کاری شما شود.

پیداکردن موقعیت شغلی مناسب در آلمان

اولین و مهم‌ترین قدم برای دریافت ویزای کاری آلمان این است که یک موقعیت شغلی مناسب با توانایی و تخصص خودتان در این کشور پیدا کنید. از سوی دیگر کارفرمای شما هم باید به دولت این کشور اثبات کند که شما برای انجام وظایف موردنظر، بهترین گزینه خواهید بود.

دریافت وقت سفارت آلمان

قدم بعدی برای مهاجرت کاری به آلمان این است که وقت سفارت آلمان را در کشور مبدأ خود دریافت کنید. اخذ نوبت از سفارت آلمان در کشور ایران ممکن است کمی سخت باشد و به ۲ تا ۳ ماه زمان نیاز داشته باشد. پس بهتر است هر چه زودتر برای انجام این کار اقدامات لازم را صورت دهید.

جمع‌ آوری مدارک

یکی از مهم‌ترین مراحل برای مهاجرت کاری، جمع‌آوری مدارک موردنیاز است. به یاد داشته باشید که افسر پرونده با مطالعه مدارک شما، نظر نهایی خود برای صدور ویزای کار در آلمان را صادر خواهد کرد. ازاین‌رو برای مهاجرت کاری به کشور آلمان باید تمامی مدارک را به ‌صورت کامل ارائه کنید.

انجام مصاحبه حضوری در سفارت

هنگامی که نوبت سفارت شما فرا می‌رسد، از شما درخواست می‌شود تا با دردست‌ داشتن مدارک کامل خود در زمان مقرر در سفارتخانه آلمان حضور داشته باشید. در این جا ممکن است از شما یک سری سؤالات در خصوص اینکه چرا برای کار کشور آلمان را انتخاب کرده‌اید، کجا را برای زندگی مدنظر قرار داده‌اید، هدف شما از این کار چیست و… پرسیده شود.

صدور ویزای کاری شما

بعد از اینکه در مدارک شما هیچ نقصانی وجود نداشت و مصاحبه خودتان را به‌خوبی پشت سر گذاشتید، ویزای کاری شما برای مهاجرت به آلمان صادر خواهد شد. شما می‌توانید دوباره به سفارتخانه برای دریافت ویزا مراجعه کرده و یا آن را برای شما پست خواهند کرد.

ورود به خاک کشور آلمان

با در دست ‌داشتن ویزای کاری آلمان می‌توانید سفر خودتان به آلمان را آغاز کنید. بعد از ورود به خاک این کشور نیاز است تا حضور خود را به اطلاع پلیس آلمان رسانده و یک سری مراحل دیگر را در این کشور دنبال کنید. از مهم‌ ترین این مراحل می‌توان به افتتاح یک حساب بانکی در کشور آلمان اشاره کرد. همچنین نیاز است تا یک آپارتمان در این کشور برای سکونت خود پیدا کرده و آدرس خودتان را نیز به ثبت برسانید. بعدازاین کار برای شما یک شناسانه مالیاتی صادر خواهد شد و موظف به پرداخت به‌ موقع مالیات هستید.

مدت‌ زمان صدور ویزا و هزینه‌ های آن

زمان پردازش صدور ویزای کاری آلمان برای مهاجرت به این کشور، بسته به حجم کاری است که سفارت یا کنسولگری در زمان در خواست شما پیش روی داشته باشد. اما به‌صورت کلی این زمان چیزی در حدود ۱ تا ۳ ماه به طول خواهد انجامید. فراموش نکنید که همیشه لازم است تا درخواست خود را زودتر ارسال کنید؛ زیرا به‌ هیچ‌ عنوان نمی‌توان زمان دقیقی برای صدور ویزای کاری آلمان مشخص کرد.

هزینه صدور ویزای کاری برای افراد متقاضی چیزی در حدود ۷۵ یورو خواهد بود. اما بسته به شرایط شما و سفارت، ممکن است این هزینه کمتر و یا بیشتر باشد. برای اطلاع از هزینه‌های دقیق صدور ویزا و مهاجرت کاری به آلمان، بهتر است با سفارتخانه در تماس باشید. به یاد داشته باشید در صورت ریجکت شدن درخواست شما، هزینه صدور ویزا بازگشت داده نخواهد شد.

مهاجرت کاری به آلمان

شرایط دریافت ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای

اگر شما از فارغ التحصیلان رشته های فنی و حرفه ای هستید که تمایل به زندگی و کار در آلمان را دارید، با ما در این مقاله همراه باشید تا آنچه که می خواهید در مورد مهاجرت از طریق اخذ ویزای کار آلمان با مدرک فنی حرفه ای را بدانید، به دست آورید.

سخن آخر

کشور آلمان جز بهترین کشورهای دنیا برای پیداکردن موقعیت‌های شغلی مناسب برای متقاضیان خارجی خواهد بود. کار در این کشور مزایای بسیار زیادی را به همراه خواهد داشت و شما می‌توانید رفاه خود و خانواده‌تان را برای سال‌های زیادی برآورده کنید. ما در این مقاله به‌ صورت کامل در خصوص مهاجرت کاری به آلمان، شرایط و مدارک آن صحبت کردیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
ملیت متقاضیان کاردر المان به چند دسته تقسیم می شود؟
فرد متقاضی عضو اتحادیه اروپا باشد- فرد متقاضی عضو مناطق اقتصادی اروپا باشد- فرد متقاضی عضو یکی از کشورهای ثالث باشد
شرایط مهم برای دریافت ویزای کار آلمان چیست؟
داشتن سن زیر ۴۰ سال- برخورداری از سابقه کار مناسب و طولانی- دارای مدرک معتبر فنی و حرفه ای- داشتن مدرک زبان آلمانی
هزینه صدور ویزای کار آلمان چقدر است؟
هزینه صدور ویزای کاری برای افراد متقاضی چیزی در حدود ۷۵ یورو خواهد بود.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

6 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همایون کریمی
1 سال قبل

سلام ممنون بابت ویدئو کامل و جامعی ک توی مقاله قرار دادین . خسته نباشید

کارشناس هرمس
پاسخ به  همایون کریمی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
ممنون از دقت نظر شما .

عرفان
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
بیزحمت میفرمایید شانس دریافت اقامت آلمان از ویزای جستجوی کار آلمان بیشتره یا آوسبیلدونگ؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  عرفان
2 سال قبل

دریافت ویزای جستو جوی کار در حال حاضر انجام نمیشه و ولی اقدام برای اوسبیلدونگ با داشتن شرایط راحت هست

سمانه
2 سال قبل

سلام خسته نباشید
من مدرک زبان آلمانی دارم میخواستم بدونم تو زمان باقیمونده برای اقدام مهاجرت کاری به آلمان اگر مدرک زبان انگلیسی هم بگیرم توی رزومه و شانسم تاثیری داره؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  سمانه
2 سال قبل

چون کشور آلمان زبانش فقط آلمانی هست نیازی به دریافت مدرک دیگه ندارید مگر اینکه بخوابد در دانشگاه های انگلیسی زبان تحصیل کنید

کادر هرمس اپلای