مهندسی تاسیسات در آلمان

رشته مهندسی تاسیسات در آلمان؛ تحصیل و بازار کار

شاید شما هم مایل باشید به عنوان یک مهندس تاسیسات در آلمان کار کنید یا به تحصیل مهندسی تاسیسات در آلمان مشغول شوید؛ قبل از آن بهتر است بدانید رشته مهندسی تاسیسات در آلمان، بیشتر مربوط به طراحی فرایند چیدمان و سیستم کمکی در فضا می‌باشد و همچنین شامل منابع انرژی، آب، روشنایی و کنترل آب و هوا می‌شود. مهندسان تاسیسات در آلمان یا سایر کشورهای اروپایی، بیشتر با مدیریت کارخانه‌های تولیدی سر و کار دارند و چندین کار در حال انجام را بررسی می‌کنند. با این مقاله همراه باشید تا از صفر تا صد بازار کار و تحصیل رشته مهندسی تاسیسات در آلمان باخبر شوید.

 

 

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

چرا در آلمان به مطالعه رشته مهندسی تاسیسات بپردازیم؟

کشور آلمان، کیفیت آموزشی بالایی در رشته مهندسی تاسیسات دارد و اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی تاسیسات در آلمان را دارید، بدون شک لحظه‌ای در انتخاب و یا تصمیم خود شک نکنید چرا که بهترین کشور برای مطالعه رشته مهندسی تاسیسات را انتخاب کرده‌اید، اما چرا؟

بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی تاسیسات:

بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی تاسیسات

 

دانشگاه فنی مونیخ:

یکی از بهترین دانشگاه‌های اروپا بدون شک دانشگاه فنی مونیخ است که شهرت خود را به خاطر کیفیت تدریس و همچنین انجام طیف گسترده‌ای از تحقیقات دارد.

این دانشگاه دولتی آلمان که در جهان رتبه ۴۳ امین دانشگاه برتر را دارد و همچنین یکی از بهترین دانشگاه‌های آلمان در خصوص رشته مهندسی به شمار می‌رود، به رشد استعداد افراد اهمیت ویژه‌ای می‌دهد.

لازم به ذکر است که با تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ شما فرصت همکاری با شرکت‌هایی که در نقاط مختلف جهان وجود دارند را به دست می‌آورید چرا که این دانشگاه با موسسات علمی و تمامی شرکت‌ها در هر جای جهان، اتحاد بسیار قوی دارد.

دانشگاه آخن:

دانشگاه آخن با داشتن ۲۶۰ موسسه و ۹ دانشکده یکی از برجسته‌ترین موسسات اروپا در حوزه تحقیقاتی و تدریسی می‌باشد که در حال حاضر بیش از ۳۱۰۰۰ دانشجو دارد که البته بیش از ۵۰۰۰ تای آنان را دانشجویان بین المللی تشکیل می‌دهند که از ۱۲۰ کشور متنوع برای تحصیل به آلمان مهاجرت کرده‌اند.

این دانشگاه در بین بهترین دانشگاه های جهان رتبه 199 را به خود اختصاص داده است.

موسسه فناوری کارلسروهه:

موسسه فناوری کارلسروهه یا به اختصار KIT، یکی از موسسه‌های مشهور تحقیقاتی بزرگ است که به روشی بسیار منحصر به فرد به وظیفه خود یعنی شناخت راه حل‌های پایدار برای چالش‌های کلیدی در جامعه، عمل می‌کند.

این موسسه که در میان بهترین دانشگاه‌ها رتبه 226 را دارد، علاوه بر صنعت به محیط زیست نیز اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و سعی دارد به دانشجویان خود ایجاد حداکثر کارایی با وارد کردن کمترین آسیب به محیط زیست را بیاموزد.

بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی تاسیسات

دانشگاه فنی برلین:

دانشگاه فنی برلین دانشگاه مشهور بین المللی است که در پایتخت آلمان، یعنی قلب اروپا واقع شده است. این دانشگاه فعالیت‌های کاملا مشخص و متمرکزی برای دستیابی به هدف خود، یعنی عملکرد استثنایی در تحقیق و تدریس در پیش گرفته است.

در حال حاضر این دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه‌ها در 158 قرار دارد.

دانشگاه صنعتی دارشتاد:

دانشگاه صنعتی دارشتاد در شهر دارشتاد آلمان قرار دارد که توانسته رتبه 615 را در میان بهترین دانشگاه‌ها کسب کند. این دانشگاه نیز یکی از برترین دانشگاه‌های حوزه مهندسی آلمان به شمار می‌رود که در حال حاضر بیش از ۲۶۰۰۰ دانشجو دارد.

دانشگاه صنعتی درسدن:

دانشگاه صنعتی درسدن (Dresden University of Technology) با رتبه ۱۸۶ در لیست بهترین دانشگاه‌ها، یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پیشرو و پویا آلمان در حوزه مهندسی است. این دانشگاه دولتی آلمانی از سال ۱۸۲۸ تا کنون تلاش کرده است که هماهنگی خوبی بین رشته‌های علوم طبیعی، مهندسی، علوم انسانی و اجتماعی و همچنین رشته پزشکی، ایجاد کند. چنان‌چه قصد تحصیل در مهندسی تاسیسات آلمان را دارید، این دانشگاه گزینه مناسبی است.

دانشگاه اشتوتگارت:

دانشگاه اشتوتگارت که امروزه به ۱۰ دانشکده تقسیم می‌شود، هم اکنون دارای رتبه 355 است و یک دانشگاه آلمانی به شمار می‌رود که دانشجویان از سراسر جهان درخواست پذیرش برای آن ارسال می‌کنند.

این دانشگاه بین المللی طیف گسترده‌ای از رشته‌ها را ارائه می‌دهد و با پشتیبانی شدید از شرکت‌های نوپا زمینه شغلی را به خصوص برای دانشجویان رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی تاسیسات، به خوبی فراهم می‌کند.

 

بازار کار رشته مهندسی تاسیسات در آلمان

از آنجا که آلمان کشوری صنعتی به شمار می‌رود، افرادی که در رشته مهندسی تاسیسات تخصص دارند، می‌توانند طیف گسترده‌ای از شغل‌ها را در بخش‌های برنامه ریزی، ساخت و ساز، پروژه ریزی، کاربری عمومی و …، تجربه کنند.

بازار کار رشته مهندسی تاسیسات در آلمان

طبق آمارهای به دست آمده از منابع گوناگون، بازار کار رشته مهندسی تاسیسات در آلمان نیز سال‌ها است که با رشد خوبی رو به رو بوده و تا چند سال آینده نیز این رشد ادامه پیدا خواهد کرد.

 

درآمد مهندس تاسیسات در آلمان

میانگین درآمد مهندسان تاسیسات در آلمان تقریبا برابر 36,720 یورو در سال است و کمترین درآمد سالانه یک مهندس تاسیسات در آلمان می‌تواند تقریبا 17,860 یورو و بیش‌ترین درآمد می‌تواند 60,920 یورو در سال باشد که بستگی به موقعیت شغلی فرد دارد به طور مثال، فردی که به عنوان مدیر نگهداری تسهیلات در آلمان مشغول به کار است می‌تواند درآمدی معادل 104,027 یورو در سال داشته باشد.

البته درآمد مهندسان تاسیسات در آلمان به صورت ساعتی نیز مصاحبه می‌شود، به طو مثال مدیر نگهدارنده تاسیسات در آلمان می‌تواند دستمزدی معادل ۶۲ یورو در ساعت نیز دریافت کند.

درآمد مهندسان تاسیسات در آلمان بر اساس سال های تجربه:

میزان تجربه میزان درآمد تقریبی (سالانه)
۰ تا ۲ سال 19,160 یورو
۲ تا ۵ سال 26,780 یورو
۵ تا ۱۰ سال 38,620 یورو
۱۰ تا ۱۵ سال 46,880 یورو
۱۵ تا ۲۰ سال 51,800 یورو
بیش از ۲۰ سال 60,920 یورو

 

درآمد مهندسان تاسیسات در آلمان بر اساس مدرک تحصیلی:

مدرک تحصیلی میزان درآمد تقریبی (ماهانه)
در سطح دبیرستان ۳۱۳۰ یورو
دارای گواهینامه دیپلم ۳۶۸۰ یورو
کارشناسی ۵۳۳۰ یورو
کارشناسی ارشد ۶۹۸۰ یورو

 

پر درآمد ترین شهر های آلمان برای مهندسان تاسیسات:

پر درآمد ترین شهر های آلمان برای مهندسان تاسیسات

  • برلین
  • برمن
  • دورتموند
  • دردن
  • دوسلدورف
  • اسن
  • فرانکفورت
  • هامبورگ
  • هانوفر
  • کلن
  • لایپزیک
  • مونشن
  • نورنبرگ
  • اشتوتگارت

نکاتی جالب در مورد بازار کار مهندسی تاسیسات در آلمان:

نکاتی جالب در مورد بازار کار مهندسی تاسیسات در آلمان

  • ✔ افراد فعال در بخش‌های دولتی ۵ درصد بیشتر از افرادی که در بخش خصوصی کار می کنند، درآمد دارند.
  • ✔ مهندسان در این حوزه بر اساس میزان رشدی که در فعالیت خود داشتند، پاداش دریافت می کنند.
  • ✔ متوسط افزایش درآمد برای مهندسان تاسیسات در آلمان هر سال برابر ۶ درصد است.
  • ✔ مردان ۷ درصد بیشتر از بانوان فعال در این حوزه درآمد دارند.
کار در آلمان

کار در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می خواهید اطلاعات جامعی درباره شرایط کار در آلمان و بازار کار این کشور برای ایرانیان آشنا شوید، با این مقاله از هرمس اپلای همراه باشید.

تحصیل مهندسی تاسیسات در آلمان به کمک هرمس اپلای

همانطور که در این مقاله خواندیم، آلمان شرایط خوبی برای تحصیل مهندسی تاسیسات ایجاد کرده است؛ از طرفی بازار کار تاسیسات در آلمان نیز بسیار خوب می‌باشد. شما نیز اگر قصد تحصیل مهندسی تاسیسات در آلمان را دارید، بهتر است قبل از هر اقدامی با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید تا با مشاوره مطلوب شما را راهنمایی کنند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چرا در آلمان به مطالعه رشته مهندسی تاسیسات بپردازیم؟
با کمترین هزینه می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های آلمان یا به عبارتی بهترین دانشگاه‌های جهان به تحصیل بپردازید. علاوه برهزینه تحصیل کم، هزینه زندگی در آلمان نیز در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی از جمله کشورهای اسکاندیناوی، برای دانشجویان مهندسی بسیار پایین است. تحصیل در آلمان فرصت‌های شغلی هیجان انگیزی را برای شما فراهم می‌کند. پیدا کردن شغل در هر کشوری برای مهندسان تاسیساتی که در آلمان تحصیل کرده‌اند، تقریبا بسیار آسان است. همچنین بورسیه های تحصیلی آلمان و دانشگاه های آن از نقاط قوت تحصیل در آلمان است
بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی تاسیسات کدام اند؟
دانشگاه فنی مونیخ دانشگاه آخن موسسه فناوری کارلسروهه دانشگاه فنی برلین دانشگاه صنعتی درسدن دانشگاه صنعتی دارشتاد دانشگاه اشتوتگارت
درآمد مهندس تاسیسات در آلمان چقدر است؟
میانگین درآمد مهندسان تاسیسات در آلمان تقریبا برابر 36,720 یورو در سال است و کمترین درآمد سالانه یک مهندس تاسیسات در آلمان می‌تواند تقریبا 17,860 یورو و بیش‌ترین درآمد می‌تواند 60,920 یورو در سال باشد که بستگی به موقعیت شغلی فرد دارد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

32 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهرشاد
2 ماه قبل

سلام ۱۸ سالمه دبیرستان رشته تاسیسات مستقل ساختمان خوندم و مدرک فنی حرفه ای و سابقه کار هم دارم
برای تحصیل در دانشگاه های آلمان و بوسیه چه کاری باید انجام بدم و چه مدارکی باید ارسال کنم؟!

شقایق میرخانی
پاسخ به  مهرشاد
1 ماه قبل

سلام مهرشاد عزیز وقتتون بخیر
باید مدرک ب2 زبان آلمانی رو بگیرید و در یکی از دانشگاه های آلمان پذیرش بگیرید و دیپلمتون حتما باید دیپلم 12 ساله باشه و معدلتون جداقل بالای 17 باشه که شانس پذیرشتون از دانشگاه های خوب آلمان بالا بره.

کادر هرمس اپلای