مهندسی تاسیسات در استرالیا

با بازار کار مهندسی تاسیسات در استرالیا آشنا شوید

رشته تخصصی مهندسی تاسیسات در استرالیا، تبدیل به یکی از مهارت هایی شده که سالانه افراد بسیاری بخصوص ایرانیان از این طریق به استرالیا مهاجرت میکنند. در کشور استرالیا شرایط کاری برای کارگران ماهر و یا حتی مبتدی، ایده آل بوده و اغلب افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند، می توانند درآمد خوبی داشته باشند. از دیگر مزایای مهاجرت مهندس تاسیسات به استرالیا، مزایای تحصیلی، بهداشتی و درمانی است که ساکنان شهرهای این کشور، می توانند از این خدمات استفاده کنند. در ادامه برای آشنایی بیشتر با بازار کار مهندسی تاسیسات در استرالیا همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

مهارت های مورد نیاز مهندسی تاسیسات در استرالیا

متقاضی که برای کار در استرالیا در شغل مهندسی تاسیسات، اقدام می کند باید مهارت های مورد نیاز این شغل را داشته باشد. از جمله این مهارت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ✔ قدرت جسمانی خوب
  • ✔ عملکرد دقیق و منظم در کار
  • ✔ توانایی کار براساس طرح های فنی موجود
  • ✔ مهارت های فنی و عملی خوب
  • ✔ توانایی کار تیمی و فردی
  • ✔ داشتن مهارت های ارتباطی

مهندسی تاسیسات در استرالیا

مهندسی تاسیسات در استرالیا یک رشته کاری پویا و پرچالش است که با استقبال گسترده از مهاجران متخصص در این حوزه، بازار کار پررونقی پیدا کرده است. با وجود نیازهای رو به رشد در زمینه انرژی پایدار، بازار کاری مهندسی تاسیسات در استرالیا فرصت‌های فراوانی برای پیشرفت و درآمدزایی دارد. مهاجرت مهندسان تاسیسات به استرالیا، طی سال های اخیر یکی از روش های محبوب مهاجرت کاری به این کشور بوده است.

بررسی وظایف شغلی مهندسی تاسیسات در استرالیا

یکی از مشاغلی مورد نیاز در کشور استرالیا در سال ۲۰۲۱، مهندسی تاسیسات در استرالیا است. چنانچه فردی در این موقعیت شغلی در کشور استرالیا مشغول به کار شود بایستی وظایف زیر را انجام دهد:

مهندس تاسیسات موظف است لوله ها و سیستم های فاضلاب را نصب و تعمیر کند. البته به غیر از این، مهندسی تاسیسات در استرالیا وظایفی دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

  • ✔ بررسی نقشه و مشخصات سیستم های لوله کشی و مواد مورد نیاز برای تعیین لوله کشی ساختمان
  • ✔ طراحی و نصب سیستم های لوله کشی بهداشتی و تخلیه وسایل بهداشتی
  • ✔ بررسی تجهیزات مونتاژ و نصب سیستم های گرمایشی کارخانه
  • ✔ نصب تجهیزات محافظتی آتش نشامی مبنی بر آب و سیستم های آب پاش
  • ✔ نصب تجهیزات مربوط به پمپاژ و پساب فاضلاب و سیستم های دفع
  • ✔ نصب تجهیزات و دستگاه های تنظیم فشار

بررسی وضعیت درآمد مهندسی تاسیسات در استرالیا

شرایط کاری برای جایگاه شغلی مهندسی تاسیسات در استرالیا تقریبا ثابت بوده و این روال نیز ممکن است تا ۵ سال آینده نیز ادامه داشته باشد. در حال حاضر آن دسته از افرادی که در این شغل ماهر و با تجربه هستند، بیکاری کمتری نسبت به افراد نیمه ماهر دارند. در حال حاضر میانگین درآمدی که یک مهندسی تاسیسات در استرالیا دریافت می کند، حدودا ساعتی ۵۶ دلار است.

چگونگی دریافت ویزای کاری در مهندسی تاسیسات در استرالیا

اما برای اینکه بتوانید در کشور استرالیا، به عنوان مهندس تاسیسات مشغول به فعالیت شوید، نیاز به مدرک OTSR دارید. اما اینکه این مدرک چیست و برای دریافت آن چه باید کرد را در ادامه توضیح خواهیم داد.

در بین متقاضیان ویزای شغلی، کارگران ماهری وجود دارد که با توجه به مهارت خود، نمی توانند ویزا دریافت کنند و علت آن هم چگونگی استفاده از مهارت های این کارگران در کشور استرالیا است. هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد و باید متناسب با قوانین آن کشور از مهارت های خود استفاده کرد و همین دلیل منجر به ایجاد یک شکاف مهارتی می شود.

بنابراین شکاف مهارتی ناشی از استانداردهای مختلفی است که در هر کشور وجود دارد، از جمله این استانداردها و قوانین کشوری می توان به مقررات مختلف دولتی، قوانین متفاوت کاری اشاره کرد که باعث ایجاد شکاف مهارتی می شود. از آنجایی که مساله شکاف مهارتی در کشور استرالیا نیز وجود دارد، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای کارگران شود.

اما قابلیتی که مدرکOTSR  دارد این است که به ارزیاب این امکان را می دهد تا نوع مهارت مورد بررسی در شکاف مهارتی را انتخاب کند. اما بعد از این که پروژه توسط فرد به اتمام رسید، در مرحله اول فقط ویزای موقت به وی داده می شود و وی می تواند تحت این ویزای موقت مشغول به فعالیت با نظارت یک کارفرما گردد.

بعد از این مرحله فرد بایستی، تمامی آموزش های لازم را در یک سازمان آموزشی ثبت شده سپری کرده و تعدادی پروژه تحت نظارت کارفرما انجام دهد.

مهندسی تاسیسات در استرالیا

مراحل دریافت ویزای کاری مهندسی تاسیسات در استرالیا

ممکن است روند دریافت ویزای کاری در کشور استرالیا تا حدودی زمانبر باشد ، انا به صورت کلی مراحل دریافت ویزا به صورت زیر است:

  • ثبت نام برای دریافت مدرک OTSR

در حال حاضر سازمان های بسیاری در کشور استرالیا وجود دارند که می توان با ثبت نام در این موسسات اقدام به دریافت مدرک OTSR کرد. البته متقاضی مدرک، باید مهارت های خود را در زمینه شغلی خود اثبات نماید. ارزیابی متقاضی به لحاظ مهارت های مورد نیاز با گذراندن دوره های آموزشی و تجربه قبلی وی امکانپذیر است.

  • ارائه درخواست اقامت موقت

متقاضی بایستی بعد از دریافت مدرک OTSR، اقدام به دریافت ویزای موقت به سازمان  ایالت خود کند. متقاضی می تواند با دریافت ویزای موقت، تحت نظارت یک کارفرما در استرالیا مشغول به فعالیت شود. بعد از این مرحله باید آموزش های لازم را انجام داده تا طلاحیت های مورد نیاز برای کار مهندسی تاسیسات در استرالیا را دریافت نمایید.

  • گذراندن دوره های آموزشی در شغل مورد نظر

بعد از دریافت اقامت موقت، دارنده باید تحت نظارت در استرالیا فعالیت کرده و آموزش های مورد نیاز را بگذراند. از جمله دوره های آموزشی در این زمینه، دوره استانداردهای ایمنی در کشور استرالیا است که مدت زمان این آموزش ها معمولا ۱۲ ماهه است.

  • دریافت گواهینامه RTO استرالیا

بعد از گذراندن دوره های آموزشی مورد نیاز در شغل درخواستی، می توانید برای دریافت مدرک در استرالیا اقدام کنید. برای دریافت مدرک نیز باید از طریق RTO اقدام کنید. RTO در واقع به افرادی ارائه می شود که دوره های کارآموزی خود را به خوبی گذرانده باشند.

  • درخواست اقامت کامل در استرالیا

متقاضی بایستی بعد از دریافت مدرک RTO، برای اقامت کامل خود در کشور استرالیا اقدام نماید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که دریافت اقامت کامل در استرالیا به منزله دریافت ویزای کاری نیست و شما برای دریافت این ویزا، همچنان به یک کارفرما نیاز دارید تا از شما حمایت کرده و بتوانید از این طریق برای دریافت ویزای کاری خود اقدام کنید.

بررسی انواع ویزای کار مهندسی تاسیسات در استرالیا

در این قسمت می خواهیم به بررسی انواع ویزای کاری در این حوزه شغلی در کشور استرالیا بپردازیم. به صورت کلی متقاضی می تواند با دریافت یکی از این ویزاهای کاری ، اقدام به دریافت اقامت کامل در این کشور کند.

  1. ویزای کار با مهارت عمومی ۱۸۹ یا ۱۹۰: برای دریافت این نوع ویزا، نیازی به حمایت و نظارت کارفرمای مهندسی تاسیسات در استرالیا وجود ندارد.
  2. ویزای کار ۴۸۲ یا ویزای کارفرما: این نوع ویزا به متقاضی امکان می دهد تا در حرفه تخصصی خود در کشور استرالیا فعالیت کرده و بعد از ۲ سال بتواند اقامت دائم خود را دریافت کند.

افرادی که موفق به دریافت ویزای کاری دائم با عنوان ویزای مهارت عمومی ۱۸۹ یا ۱۹۰ می شوند، از امتیازات زیر برخودار خواهند بود:

  • ✔ می توانند در استرالیا مشغول به زندگی و کار شوند.
  • ✔ بدون دریافت ویزای کاری بیشتر، می توانند به راحتی به کشور ورود و خروج داشته باشند.
  • ✔ بدون نیاز به کمک، دسترسی راحت برای آموزش کودکان دارند.
  • ✔ دسترسی راحت به خدمات مالی خواهند داشت.
  • ✔ می توانند سایر اعضای خانواده خود را تا دو سال حمایت مالی کنند.

می توانند درخواست شهروندی کامل بعد از دو سال داشته باشند و اقدام به تابعیت دوگانه بعد از چهار سال نمایند.

مهندسی تاسیسات در استرالیا

برای دریافت چه نوع ویزایی نیاز به مجوز است؟

متقاضی ویزای کار مهندسی تاسیسات در استرالیا می تواند برحسب نوع ویزای کاری خود، مجوز کار ارائه نکند. به عنوان مثال برای درخواست ویزای کار مهارت عمومی ۱۸۹ یا ۱۹۰ نیاز به ارائه مجوز نیست.

اما برای ویزاهای تحت حمایت کارفرمایان ۴۸۲، ۴۹۴ و یا ۱۸۶ باید مجوز کار ارائه کرد و متقاضی به هیچ وجه نمی تواند کار خود را بدون ارائه مجوز شروع کند.

دانشجویان و یا افرادی که دارای ویزای تعطیلات کار هستند، نیازی به مجوز نخواهند داشت. اما ممکن است  نیاز به ارائه مجوز موقت داشته باشند و یا اینکه به عنوان یک دستیار و یک تکنیسین معتبر در استرالیا فعالیت داشته باشند.

ارزیابی مهارت با مجوز کار چه تفاوتی دارد؟

متقاضی با داشتن مجوز کار می تواند در استرالیا مشغول به فعالیت شود و این نشان دهنده این است که متقاضی واجد دریافت ویزای کار مهندسی تاسیسات در استرالیا خواهد بود. اما چنانچه متقاضی مهندسی تاسیسات در استرالیا در ارزیابی های مهارت نتایج مثبتی دریافت کند می تواند برای دریافت ویزای مهارت اقدام کند. البته ناگفته نماند باید یک سری شرایط عمومی را داشته باشد که این شرایط عمومی شامل موارد زیر است:

  • ✔ داشتن صلاحیت شغلی یا تحصیلات معادل استانداردهای استرالیا
  • ✔ باید در حدود سه سال از دریافت مدرک معتبر گذشته باشد.
  • ✔ حداقل باید ۱۲ ماه در طی سه سال گذشته در حرفه خود فعالیت داشته باشد.

شرایط لازم مهاجرت شغل مهندسی تاسیسات در استرالیا

برای دریافت مهاجرت کاری مهندسی تاسیسات در استرالیا باید یک سری امتیازات را دریافت کنید که شامل موارد زیر است:

مهندسی تاسیسات در استرالیا

بررسی امتیاز سنی

 ۱۸-۲۴ سال: ۲۵ امتیاز
۲۵-۳۲ سال: ۳۰ امتیاز
 ۳۳-۳۹ سال: ۲۵ امتیاز
۴۰-۴۴ سال: ۱۵ امتیاز
۴۵ سال: واجد شرایط مهاجرت نیست.

بررسی امتیاز مهارت زبان انگلیسی

سطح مهارتی خوب: ۲۰ امتیاز
سطح مهارتی متوسط: ۱۰ امتیاز
سطح مهارتی پایه: فاقد امتیاز

بررسی مهارت تجربه کاری

۳-۵ سال سابقه کاری: ۵ امتیاز
۵-۸ سال سابقه کار: ۱۰ امتیاز
بیش از ۸ سال سابقه کار: ۱۵ امتیاز

روند درخواست ویزا به عنوان مهندسی تاسیسات در استرالیا

از آنجایی هر شغلی دارای موسسات ارزیابی مهارت های خاصی است که وظیفه دارد صلاحیت متقاضیان را مورد بررسی قرار دهد و تجربیات متقاضی را مورد ارزیابی خود قرار دهد. برای ارزیابی مهندسی تاسیسات در استرالیا، وظیفه ارزیابی مهارت شغلی متقاضیان، وظیفه سازمان TRA است. برای ارزیابی مهارت های فنی متقاضیان شغل مهندسی تاسیسات در استرالیا دو مرحله وجود دارد:

  • مرحله ارزیابی و بررسی اسناد و مدارک
  • مرحله ارزیابی مهارت

مرحله ارزیابی اسناد و مدارک خود نیز چند مرحله دارد که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

  1. اسناد مالی که شامل سندهای مالیاتی و فاکتورها و برگه های دستمزد می شود.
  2. اسناد تجربه کاری با ارائه شواهد مالی: شامل ارائه مدارک و سوابق شغلی تایید شده از کارفرما است.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که براساس مهارت ها، مصاحبه ها با یکدیگر متفاوت است. از جمله سوالاتی که در مصاحبه پرسیده می شود شامل ابزارهایی که در شغل مورد استفاده قرار می گیرد و وظایفی که باید انجام دهد. مدت زمان مصاحبه حدود یک ساعت طول می کشد.

  1. ابراز علاقه EOI

بعد از اینکه اعلام نتایج مثبت در ارزیابی مهارت در مهندسی تاسیسات در استرالیا، متقاضی می تواند برای ابراز علاقه EOI درخواست دهد. با ارائه درخواست ابراز علاقه، متقاضی می تواند به عنوان مهندس تاسیسات به استرالیا مهاجرت کند.

  1. درخواست رسمی:

در مرحله آخر، متقاضی باید درخواست رسمی خود را به اداره مهاجرت داده تا دعوت نامه خود را دریافت کند. در این مرحله متقاضی باید تاییدیه های پزشکی و بهداشتی خود را ارائه دهد.

مرحله ارزیابی مهارت نیز شامل مراحل زیر است:

  1. حرفه دارای مجوز: در این مرحله ارزیابی به صورت عملی انجام می شود که شامل ۸ ساعت است. البته ناگفته نماند که این ارزیابی شامل سه قسمت بوده که هر یک از این قسمت ها بر روی یک کار عملی متمرکز است. به علاوه در هر مرحله از متقاضی سوالات فنی پرسیده می شود.
  2. حرفه فاقد مجوز: در این مرحله از ارزیابی افراد باید در یک مصاحبه فنی اسکایپ شرکت کنند. این مصاحبه فنی توسط یک مربی واجد شرایط در استرالیا انجام می شود.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که براساس مهارت ها، مصاحبه ها با یکدیگر متفاوت است. از جمله سوالاتی که در مصاحبه پرسیده می شود شامل ابزارهایی که در شغل مورد استفاده قرار می گیرد و وظایفی که باید انجام دهد. مدت زمان مصاحبه حدود یک ساعت طول می کشد.

  1. ابراز علاقه EOI

بعد از اینکه اعلام نتایج مثبت در ارزیابی مهارت در مهندسی تاسیسات در استرالیا، متقاضی می تواند برای ابراز علاقه EOI درخواست دهد. با ارائه درخواست ابراز علاقه، متقاضی می تواند به عنوان مهندس تاسیسات به استرالیا مهاجرت کند.

  1. درخواست رسمی:

در مرحله آخر، متقاضی باید درخواست رسمی خود را به اداره مهاجرت داده تا دعوت نامه خود را دریافت کند. در این مرحله متقاضی باید تاییدیه های پزشکی و بهداشتی خود را ارائه دهد.

مهندسی تاسیسات در استرالیا

 

زمان مورد نیاز برای بررسی های ارزیابی شغل مهندسی تاسیسیات چقدر است؟

 بر اساس اینکه اسنادی که متقاضیان مهندسی تاسیسات در استرالیا برای ارزیابی ارائه می دهند با یکدیگر متفاوت اس، بنابراین مدت زمان پردازش برای ارزیابی اسناد نیز متفاوت خواهد بود. برای اینکه روند ارزیابی هر چه سریعتر انجام شود، بهتر است مدارک مورد نیاز را خیلی سریع جمع آوری کنید.

مدت زمانی که مورد نیاز است تا مهارت ها مورد ارزیابی قرار بگیرد، کمتر از ارزیابی اسناد و مدارک است. به گونه ای که برخی از مهندسین تاسیسات ارزیابی خود را در طول سه هفته به اتمام می رسانند، اما ممکن است این روند برای همه یکسان نباشد و تا ۵ هفته نیز ادامه داشته باشد.

بعد از اینکه ارزیابی مهارت و اسناد متقاضیان تمام شد، تعدادی از اسناد برای متقاضی ارسال می شود که این اسناد شامل مدارکی است که برای ادامه روند مهاجرت متقاضی مورد نیاز است. علاوه بر این مدارک، گواهینامه سطح سوم استرالیا نیز برای فرد ارسال خواهد شد. لازم به ذکر است داشتن این مدرک برای اجرایی شدن روند مهاجرت کارگران ماهر مورد نیاز است. زمانی که متقاضی مهندسی تاسیسات در استرالیا، به این کشور سفر کرد و به دنبال شغل مورد نظر خود بود، داشتن این گواهینامه کمک بزرگی به وی می کند.

تحصیل در استرالیا

تحصیل در استرالیا

کشور استرالیا همواره به عنوان کشوری که بهترین مراکز آموزش عالی و مدارس را در خود دارد شناخته می شود. درصد رفاه و درآمد بالای مشاغل در این کشور و همینطور شرایط خاص اقامتی آن را به مقصد اول تعداد زیادی از دانشجویان مبدل کرده است.

مهاجرت مهندس تاسیسات به استرالیا با هرمس اپلای

براساس مطالبی که در این مقاله بیان شد، متوجه شدیم که یکی از مشاغل مهمی که در سراسر دنیا بازار کار خوبی دارد، مهندسی تاسیسات است. مهندسی تاسیسات در استرالیا، به عنوان یکی از مشاغل فنی از اهمیت بسیار خوبی برخوردار است. به گونه ای که تعداد متقاضیان بی شماری برای مهاجرت مهندس تاسیسات به استرالیا اقدام میکنند. بر اساس مدرک تحصیلی، تجربه و علاقه فرد به یادگیری این جایگاه می تواند برای متقاضی درآمدزا باشد. البته از عوامل تاثیرگذار برای جذب متقاضیان مهندسی تاسیسات در استرالیا به خاطر اقتصاد قوی و در حال توسعه این کشور است که موجب افزایش تقاضای بالای نیروی کاری در این کشور شده است. اگر سوالات بیشتری در مورد بازار کار مهندسی تاسیسات در استرالیا دارید، میتوانید با کارشناسان ما در هرمس اپلای تماس گرفته یا زیر همین مقاله برای ما کامنت بگذارید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
میانگین درآمد مهندسی تاسیسات در استرالیا چقدر است؟
مهاجرت کاری مهندسی تاسیسات در استرالیا به میزان تخصص و سابقه کار، شهر و ایالت محل کار، شرایط کار از جمله پارامترهای اثرگذار در میزان دریافتی فرد است. اما به طور متوسط میزان درآمد لوله کش در استرالیا بیش از ۵۵ هزار دلار در سال است.
چند نوع ویزای کاری برای مهندسی تاسیسات در استرالیا وجود دارد؟
به صورت کلی دو نوع ویزای کاری برای شغل مهندسی تاسیسات در استرالیا وجود دارد که شامل ویزای مهاجرت با تخصص عمومی که نیاز به حمایت کارفرما ندارد و نوع دیگر ویزای کاری مربوط به درخواست کارفرما برای ارائه درخواست شغل مورد نیاز کشور استرالیا است. در نوع دوم متقاضی می تواند بعد از ۲ سال اقدام به دریافت ویزای مهارت و اخذ اقامت استرالیا شود.
میزان تحصیلات لازم برای شغل مهندسی تاسیسات در استرالیا چیست؟
شغل لوله کشی و یا تاسیسات جزو مشاغل فنی محسوب می شود که نیاز به داشتن مدرک تحصیلی دانشگاهی ندارد. اما متقاضیان می توانند با گذراندن دوره های آموزشی در دانشگاه و یا دوره های فنی و کارآموزی، مهارت های مورد نیاز در این شغل را بدست بیاورند. البته ناگفته نماند برای درخواست ویزای کاری در کشورهای مختلف نیاز به ارائه مدرک معتبر از دانشگاه و یا دوره های فنی است.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کادر هرمس اپلای