مهندسی تاسیسات در کانادا

مهندسی تاسیسات در کانادا

یکی از مشاغل پر تقاضا در کشور کانادا، مهندسی تاسیسات در کانادا است؛ مهندسان تاسیسات در این کشور مسئولیت طراحی، نصب، نگهداری و تعمیر سیستم تاسیساتی ساختمان ها، کارخانه ها و سایر اماکن را بر عهده دارند. از آنجا که ایرانیان زیادی علاقه به مهاجرت کاری به کانادا را دارند، یکی از مشاغل مناسب که از نظر درآمدی هم در سطح بالایی قرار دارد، مهندسی تاسیسات است؛ چرا که بازار کار مهندسی تاسیسات در کانادا بسیار پر رونق است. در این بخش به طور کامل شرایط شغلی و مهاجرت مهندس تاسیسات به کانادا را بررسی می‌کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

آشنایی با انواع مجوزهای کار در کانادا

روش‌های بیشماری برای کار و مهندسی تاسیسات در کانادا در کانادا وجود دارد. در ادامه متداول‌ترین روش‌های استفاده از مجوز کار در کانادا را بررسی خواهیم کرد.

۱. اشتغال به کار از طریق یک برنامه مطالعاتی به طور پاره وقت در طول دوره تحصیلی

هنگامی که شما در کانادا تحصیل می‌کنید، در یک موسسه آموزشی که مدت زمان برنامه تحصیلی حداقل ۶ ماه است، به شما اجازه داده می‌شود تا ۲۰ ساعت در هفته در طول برنامه تحصیلی خود، کار کنید. اگر چه مجوز کار رسمی دریافت نمی‌کنید، اما در حین تحصیل مجاز به داشتن شغل در کانادا هستید.

۲. اشتغال به کار از طریق کوآپ Co-Op

یکی از روش هایی که می توانید برای دریافت مجوز مهندسی تاسیسات در کانادا انتخاب کنید، روش Co-Op است. این روش مثل کارآموزی است، که در طول Co-Op شما مجاز به کار تمام وقت، حداکثر ۴۰ ساعت در هفته هستید.

۳. اشتغال به کار در پایان برنامه تحصیلی

چندین کشور با کانادا موافقت نامه‌‌ای دارند که اجازه صدور مجوز کار برای متخصصان یا تکنسین‌های خاص را می‌دهد. کشورهای شرکت کننده شامل مکزیک، ایالات متحده، کلمبیا، پرو، پاناما، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، برونئی، سنگاپور، ژاپن، مالزی و ویتنام و سایر کشورها هستند.

هنگامی که یک برنامه تحصیلات تکمیلی را به مدت حداقل ۸ ماه در موسسات دولتی تکمیل می‌کنید یا هنگامی که از مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در موسسه دولتی یا خصوصی در کانادا فارغ التحصیل می‌شوید، از واجدین شرایط دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی هستید. این مجوز به شما اجازه کار در کانادا را می‌دهد تا حداقل برای مدت زمان مشابه برنامه تحصیلی خود، به مدت سه سال به اشتغال بپردازید.

۴. اشتغال به کار به عنوان همسر دانشجو

اگر همسر شما در یک برنامه تحصیلی به مدت حداقل ۸ ماه در یکی از موسسه‌های کانادا ثبت نام کرده است و شما در دوران تحصیل، همسر خود را همراهی می‌کنید، ممکن است واجد شرایط دریافت مجوز کار با محدودیت و در برخی از موارد بدون محدودیت، در طول مدت تحصیل همسر خود در کانادا باشید.

۵. اشتغال به کار با ویزای کار اخذ شده توسط موافقت نامه‌های بین المللی

چندین کشور با کانادا موافقت نامه‌‌ای دارند که اجازه صدور مجوز کار برای متخصصان یا تکنسین‌های خاص را می‌دهد. کشورهای شرکت کننده شامل مکزیک، ایالات متحده، کلمبیا، پرو، پاناما، کره جنوبی، استرالیا، نیوزلند، برونئی، سنگاپور، ژاپن، مالزی و ویتنام و سایر کشورها هستند.

آشنایی با انواع مجوزهای کار در کانادا

۶. اشتغال به کار از طریق یک نهاد کانادایی

اگر در شرکتی کار می‌کنید که با یک نهاد کانادایی ارتباط دارد و نهاد کانادایی پیشنهاد شغلی را در یک موقعیت مدیریتی یا اجرایی به شما ارائه می‌دهد، ممکن است بتوانید از طریق معافیت LMIA، مجوز کار مخصوص کارفرما را دریافت کنید.

7. شتغال به کار با دریافت پیشنهاد کار از طریق ارزیابی بازار کار LMIA))

کارفرمایان کانادایی که مایل به استخدام کارگران موقت خارجی هستند، باید یک ارزیابی خنثی یا مثبت از بازار کار LMIA) ) را از ESDC اخذ کنند. البته در صورتی این مجوز صادر می‌شود که ESDC اطمینان داشته باشد که هیچ شهروند یا مقیم دائم کانادایی برای انجام کار وجود ندارد. با نامه تأیید LMIA و پیشنهاد کار، کارگر خارجی می‌تواند درخواست مجوز کار موقت کانادا را به IRCC ارائه دهد و مجوز کار مخصوص کارفرما را که معمولاً تا ۲ سال معتبر است دریافت کند.

8. اشتغال به کار از طریق برنامه Global Talent Stream

کارفرمایان کانادایی که مایل به استخدام کارگران خارجی موقت در بخش فناوری یا دارای مهارت‌های منحصر به فرد هستند می‌توانند از طریق برنامه جریان استعدادهای جهانی برای LMIA درخواست خود را ارائه دهند. جریان استعدادهای جهانی نیازی به اثبات ندارد که هیچ کانادایی یا مقیم دائمی برای انجام این کار وجود ندارد، علاوه بر اسناد و فرم‌های معمولی، مذاکره با ESDC در مورد چگونگی مشارکت این شرکت در بازار کار کانادا را شامل می‌شود. علاوه بر این که هیچ مدرکی برای استخدام مورد نیاز نیست، برنامه‌های کاربردی از طریق استعدادهای جهانی در ۱۵ روز بررسی می‌شوند که این نیز یک مزیت بزرگ این برنامه محسوب می‎شود. با نامه تأیید

LMIA و پیشنهاد کار، کارگر خارجی می‌تواند درخواست مجوز کار موقت کانادا را به IRCC ارائه دهد و مجوز کار مخصوص کارفرما را دریافت کند، که از این طریق مدارک سریع‌تر و اولویت دار بررسی می‌شوند. مجوز کار صادر شده بر اساس جریان استعدادهای جهانی با توجه به شرایط پیشنهاد کار، معمولاً تا ۲ سال معتبر است.

۹. اشتغال به کار با توجه به نیاز ایالت

کانادا دارای ۱۰ ایالت و ۱۳ ناحیه است و اکثر آنها حداقل دارای کارفرمایانی هستند که به آنها اجازه استخدام کارگران خارجی را می‌دهد. با توجه به نیاز کارفرمایان، ممکن است براساس مهارتی که تحت آن درخواست شغل داده‌‌اید، مجوز کار مخصوص از کارفرما را دریافت کنید، این مجوز برای مدت ۱ یا ۲ سال صادر می‌شود.

۱۰.اشتغال به کار با دریافت تأییدیه کارفرما

کانادا دارای چندین برنامه آزمایشی است که به کارفرمایان اجازه می‌دهد کارگران خارجی را به کانادا بیاورند و نیازهای خاص یک منطقه را برطرف کنند. برنامه آزمایشی شامل جوامع روستایی در کل کانادا یا مناطق خاصی می‌شود. این برنامه به متقاضیان واجد شرایط اجازه می‌دهد تا برای مجوز کار در کانادا درخواست دهند و در اکثر موارد، برای اقامت دائم نیز درخواست آنها قبول واقع می‌شود. پس از دریافت تأییدیه از کارفرما، ممکن است با توجه به مهارتی که تحت آن درخواست داده‌‌اید، مجوز کار مخصوص کارفرما را برای ۱ یا ۲ سال دریافت کنید.

 

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی تاسیسات

مهندسی تاسیسات از زیر مجموعه‌های رشته مکانیک است و امروزه کسانی که از این مهارت برخوردار هستند می‌توانند در بیشتر کشورها به فعالیت بپردازند. رشته تاسیسات نیز خود دارای گرایش‌های مختلف است که تمامی این افراد می‌توانند با توجه به مهارتی که کسب کرده‌‌اند، اقدام به مهاجرت کنند. از جمله گرایش‌های مهندسی تاسیسات می‌توان به مکانیک تهویه هوا، مکانیک تبرید سیستم‌های حمل و نقل برودتی، صنایع مربوط به گرمایش و سرمایش و تهویه تجاری اشاره کرد.

کانادا در حال حاضر درخواست ویزای کار اتباع خارجی با تجربه در حیطه مهندسی مکانیک از جمله مهندسی تاسیسات را می‌پذیرد. افرادی که با مهارت مهندسی تاسیسات در کانادا به دنبال زندگی و اشتغال فوری و تمام وقت در این کشور هستند می‌توانند با داشتن شرایطی که این دولت برای مهاجران در نظر گرفته است، وارد کانادا و شروع به کار کنند.متقاضیان واجد شرایط، پس از بررسی‌های انجام شده، مجوز کار برای ورود فوری به کانادا همراه با اعضای خانواده خود را دریافت خواهند کرد. همچنین پس از آن متقاضیان واجد شرایط و خانواده‌های آنها می‌توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی تاسیسات

دریافت ویزای کاری فدرال برای مهندسی تاسیسات

برای دریافت ویزای کاری می‌توانید به دو صورت عمل کنید اولین راه حل این است که پس از دریافت مجوز کار در کانادا وارد این کشور شوید و سپس شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، دومین روشی که پیشنهاد می‌شود این است که قبل از مهاجرت به کانادا شغل مورد نظر را پیدا و پس از تایید، کارهای مهاجرت را انجام دهید. از سه طریق موسسات مهاجرتی،  Job bankو Job offer می‌توانید ابتدا شغل مورد نظر را پیدا، سپس اقدام به مهاجرت کاری به کانادا کنید.

مهاجرت، سپس تایید شغل

نوعی از درخواست ویزای کاری Open work permit است. در این روش، شما بدون دریافت پیشنهاد و بدون ارتباط با کارفرما، وارد خاک کانادا می‌شوید و می‌توانید به دنبال شغل مورد نظر خود باشید. توصیه می‌شود این روش را به عنوان آخرین روش دریافت ویزای کار کانادا انتخاب کنید. به دلیل اینکه ممکن است پس از ورود به خاک کانادا شغل مورد نظر خود را پیدا نکنید و زمان را از دست بدهید.

تایید شغل، سپس مهاجرت

۱. موسسات مهاجرتی

اولین روش استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی است، این موسسات به خوبی می‌دانند که کدام ایالت به چه شغلی نیاز دارند و با توجه به شرایط شما بهترین پیشنهادها را ارائه می‌دهند. از مزیت‌های استفاده از خدمات موسسات مهاجرتی می‌توان به صرفه جویی در هزینه و زمان اشاره کرد.

2. Job bank

راه دیگری که می‌توانید برای دریافت ویزای کار مهندسی تاسیسات در کانادا اقدام کنید، جستجو در وب سایت‌های کاریابی است. این وب سایت‌ها که به نام Job bank شناخته می‌شوند، طیف وسیعی از مشاغل را به شما پیشنهاد می‌دهند که با توجه به مهارت، سابقه کار، تحصیلات، سن و سایر شرایط می‌توانید شغل مورد نظر خود را در وب سایت پیدا کرده و با ارتباط مستقیم با کارفرما، از جزئیات شغل مطلع و اقدام به مهاجرت به کانادا برای مهندسی تاسیسات کنید.

3. Job offer

یک روش دیگر Job offer، یک فرصت مناسب و بسیار مطمئن برای اخذ ویزای کاری کانادا است. از این طریق شما در داخل کشور خود، از کشور کانادا یک پیشنهاد کاری دریافت می‌کنید که می‌توانید بر اساس مهارت و تحصیلاتی که دارید به پیشنهاد شغلی پاسخ مثبت داده و یک مهاجرت کاری به کانادا داشته باشید. یکی از مزیت‌های این نوع مهاجرت این است که شما با ورود به خاک کانادا و شروع به اشتغال، می‌توانید درآمد کسب کنید.

دریافت ویزای کاری فدرال برای مهندسی تاسیسات

دریافت ویزای کاری ایالتی برای مهندسی تاسیسات در کانادا

از میان مشاغل مهم، تاسیسات به دلیل گرایش‌های مختلف بسیار اهمیت دارد. مشاغل تاسیساتی در کانادا جزء مشاغل مهم محسوب می‌شوند، گرچه تحصیلات اهمیت دارد اما در بسیاری از موارد از جمله مشاغل تاسیساتی این مهارت است که حرف اول را می‌زند. تاسیسات و مشاغل زیر مجموعه آن در کانادا از پردرآمدترین شغل‌ها محسوب می‌شوند. در بین ایالات‌های کانادا، برای مهاجرت از طریق مهندسی تاسیسات در کانادا می‌توانید ایالات ساسکاچوان، آلبرتا، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، انتاریو را انتخاب کنید.

مهندسی تاسیسات در کانادا در ایالت ساسکاچوان

این ایالت شرایطی را برای مهاجرانی که از طریق مهندسی تاسیسات اقدام به مهاجرت می‌کنند، در نظر گرفته است. گذراندن کارآموزی در یک مرکز معتبر، امتیاز ۳۰ برای ریاضیات، داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و حداقل امتیاز ۶۰ از آزمون‌های صورت گرفته از جمله شرایط این ایالت برای جذب رشته مهندسی تاسیسات محسوب می‌شوند.

مهندسی تاسیسات در کانادا درآلبرتا

برای مهاجرت به آلبرتا باید در یکی از مراکز آموزشی این ایالات ثبت نام، دوره‌های لازم را گذرانده و یک مدرک معتبر دریافت کنید. همچنین از کشور مبدا باید یک گواهی شغلی معتبر همراه داشته باشید. اگر هیچ گونه مهارتی نداشته باشید، باید به عنوان یک کارآموز نزد یک کافرما مشغول به کار شوید که ممکن است این کار آموزی ۴ سال به طول انجامد. در صورت مهارت و تجربه در یک آزمون شرکت و با دریافت حدنصاب نمره یک تاییدیه دریافت می‌کنید که طبق آن می‌توانید برای مهاجرت خود اقدام کنید. میزان درآمد در این ایالت در حدود سالانه ۷۵ هزار دلار است.

مهندسی تاسیسات در کانادا در ایالت بریتیش کلمبیا

روند مهاجرت برای مهندسی تاسیسات در کانادا در این ایالت نیز مانند ایالت آلبرتا است. با داشتن مدرک کارآموزی یا گواهینانه معتبر می‌توانید برای یکی از گرایش‌های تاسیسات از جمله سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی یا تکنسین تهویه مطبوع هوا اقدام و مشغول به کار شوید. البته بیشتر افراد برای مشاغلی که مرتبط با فناوری اطلاعات هستند، این ایالت را انتخاب می‌کنند.

مهندسی تاسیسات در کانادا در ایالت مانیتوبا

با گذراندن دوره کارآموزی در یک مرکز معتبر و البته دریافت امتیاز ۵ در مهارت زبان انگلیسی در این ایالات می‌توانید در بخش تاسیسات مشغول به کار شوید.

مهندسی تاسیسات در کانادا در ایالت انتاریو

برای مهاجرت به این ایالت باید در دوره‌های یک ساله که در این ایالت برگزار می‌شود، شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنید. یکی از ایالت‌هایی که برای شغل تاسیسات بازار کاری خوبی دارد، این ایالت است و می‌توانید درآمد خوبی را به دست آورید.

میزان درآمد مهندسی تاسیسات در کانادا

تفاوتی نمی‌کند که در کانادا چه شغلی داشته باشید، مهندسی تاسیسات در کانادا یا هر شغل دیگری، میزان درآمدها بر اساس تخصص، تحصیلات، سابقه کار و مهارت در نظر گرفته می‌شوند. معمولاً یک شهروند در کانادا به طور معمول در یک هفته ۴۰ ساعت کار می‌کند، قطعاً هر چه میزان مهارت، سابقه کار و تجربه افراد بالاتر باشد حقوق و مزایای افراد نیز افزایش پیدا می‌کند.ایجاد شرکت تاسیساتی در کانادا

ممکن است با توجه به مهارت، تجربه و پشتوانه مالی قصد تاسیس یک شرکت تاسیساتی را در کانادا داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید از طریق فدرال یا ایالت اقدام کنید. هر ایالتی در کانادا قوانین مربوط به خود را دارد، پس از انتخاب ایالت مورد نظر تمام قوانین را مطالعه و با رعایت ایمنی کار و استانداردهای لازم، شرکت خود را تاسیس کنید.

میزان درآمد مهندسی تاسیسات در کانادا

ایجاد شرکت تاسیساتی در کانادا

ممکن است با توجه به مهارت، تجربه و پشتوانه مالی قصد تاسیس یک شرکت تاسیساتی را در کانادا داشته باشید. برای انجام این کار می‌توانید از طریق فدرال یا ایالت اقدام کنید. هر ایالتی در کانادا قوانین مربوط به خود را دارد، پس از انتخاب ایالت مورد نظر تمام قوانین را مطالعه و با رعایت ایمنی کار و استانداردهای لازم، شرکت خود را تاسیس کنید.

 

اقامت دائم کانادا با ویزای کاری

برای اخذ اقامت دائم در کانادا چند روش وجود دارد. می‌توانید با انتخاب برخی از ایالت‌ها از جمله آتلانتیک به محض شروع کار، اقامت دائم را دریافت کنید. اما در برخی از ایالت‌ها باید سه سال از ویزای موقت گذشته باشد سپس برای دریافت اقامت دائم اقدام کنید.

دریافت ویزای کاری همراه خانواده

فردی که اقدام به مهاجرت کاری به کانادا می‌کند، می‌تواند خانواده خود را نیز همراه ببرد. از مزیت‌های همراه بودن خانواده این است که فرزندان بدون ویزای تحصیلی می‌توانند در مدارس و دانشگاه‌های کانادا به ادامه تحصیل بپردازند، همچنین همسر فرد نیز می‌تواند با دریافت مجوز کار در کانادا به اشتغال بپردازد. از جمله شرایطی که اعضای خانواده باید داشته باشند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ✔ همسر فرد باید بالای ۱۶ سال سن داشته باشد و عقدنامه‌‌ای که ثابت کند این خانم همسر مرد است، وجود داشته باشد.
  • ✔ فرزندان باید زیر ۲۲ سال و مجرد باشند، اما اگر فرزندی بالای ۲۲ سال سن دارد و دچار مشکلات جسمی و روحی است می‌تواند با خانواده خود به کانادا مهاجرت کند.
  • ✔ پدر، مادر، پدر بزرگ و مادربزرگ که تحت سرپرستی فرد هستند، می‌توانند همراه او به کانادا مهاجرت کنند.
  • ✔ خواهرزاده و برادرزاده‌های زیر ۱۸ سال فرد که سرپرست ندارند نیز می‌توانند با او وارد کانادا شوند.
  • ✔ تمامی اعضای خانواده باید دارای پاسپورت معتبر و عدم سوء پیشینه باشند.

 

دریافت ویزای کاری همراه خانواده

نحوه درخواست ویزای کاری کانادا

برای شروع درخواست مجوز کار مهندسی تاسیسات در کانادا، چندین فرم و مراحل وجود دارد که شما به عنوان متقاضی باید آنها را طی کنید. مراحل درخواست مجوز کار برای کانادا را مرور خواهیم کرد:

  • ✔ تایید صلاحیت خود برای دریافت مجوز کار در کانادا
  • ✔ تکمیل مدارک و فرم‌های مورد نیاز برای درخواست مجوز کار
  • ✔ ارسال درخواست مجوز کار کانادا طبق مجوز IRCC

در نهایت باید منتظر بررسی مدارک باشید و در صورت نیاز به درخواست‌های اضافی برای اطلاعات بیشتر، پاسخ دهید.

شرایط عمومی برای دریافت ویزای کاری مهندسی تاسیسات در کانادا

با توجه به نوع مجوز کار که درخواست می‌کنید، باید شرایط خاصی را داشته باشید. علاوه بر شرایط خاص، همه متقاضیان باید شرایط عمومی زیر را داشته باشند:

  • ✔ دارای گذرنامه معتبر برای ۶ ماه یا بیشتر
  • ✔ عدم سوءپیشینه، محکومیت جنایی یا مسائل مربوط مربوط به مهاجرت
  • ✔ اثبات ارتباط با کشور مبدا
  • ✔ متقاعد کردن افسر سفارت برای ترک کشور کانادا با اتمام مجوز کار
  • ✔ اثبات تمکن مالی
  • ✔ همراه داشتن گواهی سلامت پزشکی در صورت لزوم، با توجه به کشور محل اقامت یا شغل مورد نظر
  • ✔ ارائه تعهد برای عدم فعالیت در مشاغل ممنوعه
  • ✔ ارائه تعهد برای ارسال مدارک درخواستی سفارت

 

شرایط عمومی برای دریافت ویزای کاری مهندسی تاسیسات در کانادا

شرایط متقاضیان برای دریافت ویزای کاری مهندسی تاسیسات در کانادا

متقاضیانی که برای مهاجرت به کانادا برای مهندسی تاسیسات اقدام می‌کنند، باید شرایط اساسی زیر را داشته باشند:

  • ✔ متقاضی باید مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک یا رشته مهندسی مرتبط اخذ کرده باشد.
  • ✔ باید حداقل ۲ سال تجربه مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشد.
  • ✔ همچنین متقاضی باید مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی را به خوبی فرا گرفته باشد.
  • ✔ اقدام کننده جهت مهاجرت باید ثابت کند که به هیچ نوع ماده مخدری اعتیاد ندارد.
  • ✔ در ۵ سال گذشته متقاضی نباید دارای هیچ گونه سابقه ای باشد، البته بدون احتساب تخلفات سرعت زیاد.

اگر متقاضی حداقل الزامات فوق را برآورده کند، باید از بین مهارت‌های زیر توانایی انجام حداقل ۵ مورد را داشته باشد. در این صورت ممکن است واجد شرایط دریافت ویزای کاری به عنوان مهندس تاسیسات باشد.

  • ✔ انجام تحقیقات در مورد امکان سنجی، طراحی، عملکرد مکانیسم‌ها، اجزا و سیستم‌ها
  • ✔ برنامه ریزی و مدیریت پروژه‌ها و تهیه مواد، برآورد هزینه و زمان، گزارشات و مشخصات طراحی ماشین آلات و سیستم‌ها
  • ✔ طراحی نیروگاه‌ها، ماشین آلات، قطعات، ابزار، وسایل و تجهیزات
  • ✔ نظارت و بازرسی نصب، اصلاح و راه اندازی سیستم‌های مکانیکی در محل ساخت و ساز یا تاسیسات صنعتی
  • ✔ آشنایی با استانداردها و برنامه‌های تعمیر و نگهداری
  • ✔ بررسی خرابی‌های مکانیکی یا مشکلات تعمیر و نگهداری غیر منتظره
  • ✔ تهیه قرارداد و ارزیابی مناقصه‌های ساخت و ساز
  • ✔ نظارت بر تکنسین‌ها و سایر مهندسان و بررسی و تصویب طرح‌ها، محاسبات و برآورد هزینه

ارزیابی مدارک متقاضی

یکی از کارهای مهم قبل از اقدام به مهاجرت، ارزیابی مدارک است. یک مرکز معتبر را در ایالتی که قصد دارید مهاجرت کنید، انتخاب و مدارک خود را برای ارزیابی ارسال کنید. با توجه به روند کاری مرکز انتخاب شده، این پروسه می‌تواند بین چند هفته تا چند ماه به طول انجامد. مدرک تجربۀ کاری، مدرک سال‌های کارآموزی سه تا ۵ سال، مدرک سابقه کاری ۵ ساله مرتبط با تعمیرات و نگهداری صنایع برودتی و تهویه هوا، مدرک اتمام دوره دبیرستان، مدرک مرتبط یا گذراندن دوره‌های آموزشی حرفه‌‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از ارزیابی‌ها، فردی که قصد

مهاجرت دارد یا باید در یکی از مؤسسات آموزشی کانادا دوره کارآموزی را بگذراند یا گواهینامه یا مجوز برای درخواست شغل مورد نظر او صادر می‌شود.

طبق طبقه بندی‌های صورت گرفته تکنسین تأسیسات سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی در رده شغلی B قرار دارد و در هنگام ارزیابی‌ها در زمینه مهارت شغلی، زبان انگلیسی، پشتوانه مالی و تحصیلات باید ۶۷ امتیاز را کسب کنید.

پس از دریافت تاییدیه بسیاری از مشاغل در کانادا هستند که به شغل‌های تاسیساتی نیاز دارند. می‌توانید به انواع کارخانجات صنعتی، شرکت‌های مهندسی و کارخانه‌های تولید مواد غذایی رجوع و درخواست کار کنید. البته توصیه می‌شود قبل از مهاجرت کارفرمای خود را انتخاب و با اطمینان مهاجرت کنید.

نکات مهم درباره تحصیل در کانادا

دانشگاه های فنی و حرفه‌ای در کانادا

در این مطلب قصد داریم درباره کانادا و بهترین دانشگاه های فنی حرفه ای آن برای شما صحبت کنیم.

مهاجرت مهندس تاسیسات به کانادا به کمک هرمس اپلای

زمانی که افراد مجوز کار برای اقامت کانادا را دریافت می‌کنند، می‌توانند از مزایای بسیاری از جمله: بیمه، سفر به سایر ایالت‌های کانادا بدون محدودیت، تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم و درآمد از طریق دلار بهره‌مند شوند. در میان مشاغل، مهندسی تاسیسات در کانادا با توجه به گرایش‌های متعدد یکی از مشاغلی محسوب می‌شود که در برخی از ایالت‌های این کشور مورد استقبال کارفرمایان قرار گرفته است. با توجه به مهارت، تجربه و تحصیلات خود، از طریق موسسات مهاجرتی، سایت‌های کاریابی یا جاب آفر به دریافت ویزای کاری مهندسی تاسیسات در کانادا اقدام و با خانواده خود به این کشور مهاجرت کنید. ما در این بخش به بازار بازار کار مهندسی تاسیسات در کانادا پرداختیم و همچنین شرایط مهاجرت مهندس تاسیسات به کانادا را بررسی کردیم، اگر قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، کارشناسان هرمس اپلای کنار شما هستند.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
انواع مجوزهای کار در کانادا چیست؟
۱.اشتغال به کار از طریق یک برنامه مطالعاتی به طور پاره وقت در طول دوره تحصیلی ۲. اشتغال به کار از طریق کوآپ Co-Op ۳. اشتغال به کار در پایان برنامه تحصیلی و 7 مورد دیگر که در این مطلب به آن ها اشاره شده است.
شرایط مهاجرت به کانادا از طریق مهندسی تاسیسات چیست؟
کانادا در حال حاضر درخواست ویزای کار اتباع خارجی با تجربه در حیطه مهندسی مکانیک از جمله مهندسی تاسیسات را می‌پذیرد. افرادی که با مهارت مهندسی تاسیسات در کانادا به دنبال زندگی و اشتغال فوری و تمام وقت در این کشور هستند می‌توانند با داشتن شرایطی که این دولت برای مهاجران در نظر گرفته است، وارد کانادا و شروع به کار کنند.
دریافت ویزای کاری فدرال برای مهندسی تاسیسات چگونه است؟
برای دریافت ویزای کاری می‌توانید به دو صورت عمل کنید اولین راه حل این است که پس از دریافت مجوز کار در کانادا وارد این کشور شوید و سپس شغل مورد نظر خود را پیدا کنید، دومین روشی که پیشنهاد می‌شود این است که قبل از مهاجرت به کانادا شغل مورد نظر را پیدا و پس از تایید، کارهای مهاجرت را انجام دهید.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی اصغر حاجی زاده
1 سال قبل

سلام ،من حدود ۱۷ سال سابقه ی اجرایی در کار تاسیسات ساختمان (اجرای کانال کشی) دارم ، مدرک کارشناسی از دانشگاه آزاد در رشته ی تاسیسات مکانیکی (تهویه ، تاسیسات حرارتی و برودتی) دارم . درخواست مهاجرت به کانادا رو دارم.

کارشناس مهاجرت
پاسخ به  علی اصغر حاجی زاده
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
در خصوص سابقه کار و مهارت شما ما کشور آلمان رو پیشنهاد میکنیم . میتونید برای جاب آفر این کشور اقدام کنید البته باید شرایط سنیتون هم بررسی بشه .

کادر هرمس اپلای