مهندسی صنایع در آلمان

مهندسی صنایع در آلمان

مهندسی صنایع در آلمان مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم شما با مطالعه این مقاله می توانید نسبت به بازار کار مهندسی صنایع در آلمان و همچنین مطالعه این رشته در این کشور اروپایی، اطلاعات جامع و کاملی به دست آورید، بنابراین اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و تحصیلات و شغل شما در رابطه با این رشته است، با گروه هرمس اپلای در این مقاله همراه باشید.

رشته مهندسی صنایع، یکی از متنوع ترین رشته های مهندسی است که به طور کلی در مقایسه با سایر رشته های مهندسی، از بازار کار بهتری برخوردار است. کشور آلمان نیز یکی از کشورهایی است که به این رشته بهای زیادی می دهد و شرایط کاری و تحصیلی عالی را برای فعالان این رشته، فراهم کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی مهندسی صنایع در آلمان، از لحاظ تحصیلی و کاری بپردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

معرفی رشته مهندسی صنایع در آلمان:

آیا تا به حال فکر کرده اید که چگونه  …

  • آمازون موفق می شود دقیقاً مواردی را که سفارش داده اند برای مشتریان خود ارسال کند؟
  • ایرباس تولید کننده بزرگترین هواپیمای مسافبری جهان ، A380 را سازماندهی می کند؟
  • لوفت هانزا در صورت نیاز قطعات یدکی خود را به آفریقای جنوبی می دهد؟
  • و …

شرح وظایف مهندس صنایع در آلمان

پاسخ این است که مهندسی صنایع یکی از متنوع ترین و انعطاف پذیرترین شاخه های مهندسی است که قادر است تمامی این اتفاقات را طراحی، برنامه ریزی و اجرا کند و به طور کلی امور را بهتر کند.

در آلمان رشته مهندسی صنایع یکی از رشته های پر متقاضی است که دانشگاه های متعددی این رشته را به زبان انگلیسی یا آلمانی ارائه می دهند.

این رشته ترکیبی از علوم اقتصاد، مدیریت، مهندسی، ریاضی و … است. اگر در آلمان به تحصیل در رشته مهندسی صنایع بپردازید، بعد از پایان تحصیل شما مهندس صنایعی هستید که می تواند برای بهبود تولید راه حل های کارآمد و خلاقانه ای ارائه کند.

بیشتر دانشجویان فارغ التحصیل مهندسی صنایع در آلمان که حدود یک چهارم آن را خانم ها تشکیل می دهند، بعد از فارغ التحصیلی با تیم های بین المللی همکاری می کنند .

 

چرا اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی صنایع را داریم، آلمان را انتخاب کنیم؟

زمانی که صحبت از تحصیل در رشته مهندسی صنایع می شود، می توان اعتراف کرد که آلمان یکی از بهترین انتخاب های شما برای مهاجرت است، چرا که سیستم آموزشی این کشور کیفیت بسیار بالایی دارد و حتی برخی از دانشگاه های آن از بالاترین رنکینگ جهانی برخوردار هستند.

علاوه بر این شما با تحصیل در آلمان به یک مدرک معتبر جهانی و امکان تحصیل رایگان دست پیدا می کنید و در عین حال از تجربه منحصر به فرد زندگی در آلمان بهره مند می شوید. و … از جمله دلایلی هستند که باعث می شوند هر ساله تعداد قابل توجهی از دانشجویان به آلمان مهاجرت می کنند .

خلاصه ای از چارت درسی سه تا چهار نیم سال اول رشته مهندسی صنایع در آلمان:

در سه تا چهار نیم سال اول، مبانی فنی و اقتصادی شامل مکانیک فنی، فناوری تولید، اصول اولیه اقتصاد و مدیریت تجارت در چارت درسی این رشته وجود دارد. دروس فنی و اقتصاد این دوره، هر کدام ۴۰ درصد کل مباحث فنی و اقتصادی کل رشته را شامل می شوند.

BWL که در واقع ترکیبی از فناوری و مدیریت کسب و کار است و شامل دروسی مانند مدیریت پروژه و فرآیند، مدیریت تولید، مدیریت زنجیره تامین، علم انجام کار، برنامه ریزی کارخانه یا مهندسی سیستم و … می باشد، نیز به این دوره نیز اضافه شده است.

۵ دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع :

شما می توانید در دانشگاه های متعددی برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع در آلمان، ثبت نام کنید، از این رو در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با ۵ دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع ، آشنا کنیم .

دانشگاه صنعتی کلاوستهال ( Clausthal )

یکی از قدیمی ترین و یکی از بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته های مهندسی به ویژه رشته مهندسی صنایع، دانشگاه صنعتی Clausthal است. به طور کلی این دانشگاه در آلمان بسیار مورد توجه است و دارای محیط آموزشی برجسته ای برای یادگیری است.

مقطع کارشناسی ارشد رشته های مهندسی در این دانشگاه، از لحاظ کیفیت آموزشی حرف اول را در آلمان می زنند.

ارائه دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع در این دانشگاه، با هدف آموزش مهندسان صنایعی است که می توانند با توجه به فناوری موجود و شرایط کسب و کار، راه حل هایی را برای بهبود صنایع ارائه دهند.

تمرکز اصلی این دوره بر دانشجویان است تا با هر مشکلی که در زندگی حرفه ای خود با آن رو به رو می شوند سازگار شوند و راه حل های خلاقانه پیدا کنند. این مقطع علاوه بر ارائه چارت های درسی رشته مهندسی صنایع در مقطع کارشناسی، یک دوره کارآموزی حدودا ۸ هفته ای نیز ارائه می دهد.

دانشگاه صنعتی ایلمنو ( Ilmenau )

این دانشگاه در سال 1894 راه اندازی شده است و یک دانشگاه نسبتا کوچک به شمار می رود اما به دلیل برتری در تدریس و کسب موفقیت های حرفه ای، در آلمان شناخته شده است. شما با تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه صنعتی Ilmenau می توانید مهارت های مورد نیاز خود را کسب کنید و در حرفه رویایی خود مشغول به کار شوید.

این دانشگاه با ارائه تدریس با کیفیت ، تجربه کارآمد و محیط آموزشی بی نظیر ، یک تجربه منحصر به فرد از دوران دانشجویی در یک جامعه متنوع و همفکر برای شما به ارمغان می آورد.

تمرکز این دانشگاه بر تربیت مهندسان صنایع برتر کشور است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید، بسیاری از دانشجویان این دانشگاه خودشان برای خود یک فرصت شغلی ایجاد می کنند.

دانشگاه صنعتی براونشویگ ( Braunschweig )

تحصیل در رشته مهندسی صنایع در دانشگاه Braunschweig، به این معنا است که شما می توانید فناوری و تجارت را برای ایجاد یک موفقیت بزرگ کاملا مخلوط کنید. البته این موضوع که می خواهید بیشتر به موضوعات فنی توجه کنید یا موضوعات اقتصادی، کاملا بستگی به شما دارد.

این دانشگاه با استفاده از مشخصات میان رشته ای برنامه های درجه یکی را در زمینه مهندسی صنایع ارائه می دهد و به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای تفکر خوب را به دست آورید.

دانشگاه صنعتی Braunschweig، مدارک زیر را ارائه می دهد:

  • کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی برق مهندسی صنایع
  • کارشناسی و کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک مهندسی صنایع

دانشگاه دویزبورگ – اسن ( Duisburg-Essen )

دانشگاه Duisburg-Essen، گرچه یکی از جدیدترین دانشگاه های آلمان است، اما به دلیل ارائه مدارک مهندسی معتبر و کیفیت بالای آموزشی، توانسته شهرت خوبی را به دست آورد.

با تحصیل در این دانشگاه می توانید در زمینه اقتصادی و مهندسی دانش کاملی را کسب کنید.

این دانشگاه این فرصت را برای دانشجویان خود فراهم می کند تا در دوره های بین رشته ای نیز شرکت کنند.

KIT – موسسه فناوری کارلسروهه ( Karlsruhe )

اگر می خواهید مدرکی را کسب کنید که منافع علمی و اقتصادی زیادی را برای شما به همراه داشته باشد، موسسه فناوری کارلسروهه این مدرک را در اختیار شما قرار می دهد. طبق آمار های به دست آمده فارغ التحصیلان این موسسه فرصت های شغلی بسیار عالی را توانسته اند به دست بیاورند.

بازار کار مهندسی صنایع در آلمان

در حال حاضر با توجه به اینکه چالش های دیجیتالی متفاوتی در دنیا وجود دارد، تقاضا برای مهندسان صنایع در هر جای دنیا  رو به افزایش است، زیرا شرکت ها بیش از گذشته احتیاج دارند که فردی آن ها را در شکل گیری تحولات یاری کند.

بازار کار مهندسی صنایع در آلمان

شما به عنوان یک مهندس صنایع، این امکان را دارید که به مشاغل مختلفی بپردازید. میانگین حقوق سالیانه یک مهندس صنایع در آلمان به گونه ای است که می تواند زندگی بسیار خوبی را در این کشور برای خود به ارمغان آورد. درآمد مهندسان صنایع در آلمان در سال 2023 حدودا بین 2,060 یورو تا 7,110 یورو در ماه و میانگین آن 4,470 یورو میباشد.

 

شرح وظایف مهندس صنایع در آلمان

در سراسر جهان، رشته مهندسی صنایع به دلیل بهبود سیستم های تولیدی ورود پیدا کرده است و از این رو تمامی مهندسان صنایع وظیفه دارند سیستم ها را ارزیابی کنند تا نقاط ضعف آن ها را از بین ببرند و نقاط قوت آن ها را تقویت کنند.

مهندسان صنایع برای مدیریت فرآیند های تولید صنعتی وظیفه طراحی، توسعه، آزمایش و ارزیابی سیستم های یکپارچه را بر عهده دارند. آن ها همچنین مسئولیت کنترل کیفیت، موجودی، تدارکات ، جریان مواد، تجزیه و تحلیل هزینه ها و موارد دیگر را بر عهده دارند. یا به عبارتی ساده تر مهندسان صنایع فرآیند های عملیاتی را تحت جنبه هایی مانند اقتصاد، فناوری و کارآیی تجزیه و تحلیل می کنند.

شرح وظایف مهندس صنایع در آلمان

به طور مثال آن ها محاسبه می کنند که کدام کارخانه باید خط تولید شرکتی را خریداری کنند یا آیا بهتر است قطعه فرعی تولید شود یا خریداری شود.

اگر قصد دارید به عنوان یک مهندس صنایع به کشور آلمان مهاجرت کنید، مشاورین گروه مهاجرتی هرمس اپلای می توانند در این زمینه به شما کمک کنند و اطلاعات کاملی را از شرایط مهاجرت به آلمان در اختیار شما بگذارند.

برای استفاده از راهنمایی مشاورین ما ، فرم ارزیابی و مشاوره مهاجرت را تکمیل نمایید. مشاورین ما بعد از بررسی شرایط شما در کمترین زمان ممکن، با شما ارتباط بر قرار خواهند کرد.

کار در آلمان

کار در آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و می خواهید اطلاعات جامعی درباره شرایط کار در آلمان و بازار کار این کشور برای ایرانیان آشنا شوید، با این مقاله از هرمس اپلای همراه باشید.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندیم رشته مهندسی صنایع، یکی از متنوع ترین رشته های مهندسی است که به طور کلی در مقایسه با سایر رشته های مهندسی، از بازار کار بهتری برخوردار است. کشور آلمان نیز یکی از کشورهایی است که به این رشته بهای زیادی می دهد و شرایط کاری و تحصیلی عالی را برای فعالان این رشته، فراهم کرده است. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله به بررسی مهندسی صنایع در آلمان، از لحاظ تحصیلی و کاری بپردازیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
چرا اگر قصد تحصیل در رشته مهندسی صنایع را داریم، آلمان را انتخاب کنیم؟
سیستم آموزشی با کیفیت بسیار بالا امکان تحصل رایگان تجربه زندگی منحصر به فرد در آلمان و …
۵ دانشگاه برتر آلمان برای تحصیل در رشته مهندسی صنایع؟
دانشگاه صنعتی کلاوستهال ( Clausthal ) دانشگاه صنعتی ایلمنو ( Ilmenau ) دانشگاه صنعتی براونشویگ ( Braunschweig ) دانشگاه دویزبورگ – اسن ( Duisburg-Essen ) KIT – موسسه فناوری کارلسروهه ( Karlsruhe )
بازار کار مهندسی صنایع در آلمان چگونه است؟
شما به عنوان یک مهندس صنایع، این امکان را دارید که به مشاغل مختلفی بپردازید. میانگین حقوق سالیانه یک مهندس صنایع در آلمان به گونه ای است که می تواند زندگی بسیار خوبی را در این کشور برای خود به ارمغان آورد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

3 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هدی افکاری
1 سال قبل

بنده با لیسانس صنایع و ارشد باستان شناسی میتونم برای ادامه تحصیل در رشته صنایع اقدام کنم ؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  هدی افکاری
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
اگر برای مقطع ارشد اقدام کنید بله . در خصوص مقطع دکترا خدماتی ارائه نمیدیم .

بهنام
پاسخ به  هدی افکاری
8 ماه قبل

به رشته مهندسی صنایع در آلمان چی میگن؟

کادر هرمس اپلای