مهندسی عمران در کانادا

مهندسی عمران در کانادا

یکی از رشته های محبوب، رشته مهندسی عمران در کانادا می باشد که هر ساله تعداد افرادی که قصد دارند به عنوان دانشجو رشته مهندسی عمران یا یک مهندس عمران با تجربه به کانادا مهاجرت کنند، افزایش پیدا می کند. در این مقاله تصمیم گرفتیم به شرایط کار و تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا بپردازیم و به عبارتی، بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه این رشته، بازار کار و درآمد فعالان این حوزه در کشور کانادا را به اطلاع شما برسانیم.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

رشته مهندسی عمران در کانادا

رشته مهندسی عمران، از جمله رشته های مهندسی است که با طراحی، ساخت و نگهداری زیر ساخت ها سر و کار دارد. تمرکز برنامه های درسی این رشته در کشور کانادا، بر روی ساخت ساختمان ها، جاده ها، پل ها، سیستم های آب و انرژی، شبکه های زباله، ایجاد راه حال های مناسب برای مشکلات افزایش جمعیت و وقوع بلایای طبیعی و … بنا شده است.

برخی از شاخه های تخصصی رشته مهندسی عمران در کانادا:

  • مهندسی حمل و نقل
  • مهندسی محیط زیست
  • مهندسی زئوتکنیک

اگر در کانادا به مطالعه رشته مهندسی عمران بپردازید، می آموزید:

  • از استاندارد ها و اصول ایمنی ساخت و ساز به خوبی تحت هر شرایطی پیروی کنید.
  • پروژه های ساختمانی را مدیریت کنید.
  • محسبات مربوط به پروژه را انجام دهید.
  • تاثیر محیط زیست و دوام سازه تان را محاسبه کنید.
  • مصالح ساختمانی مناسب را تشخیص دهید.
  • برای هر مسئله ای، راه حلی مناسب پیدا کنید.
  • پروژه های عمرانی با بودجه محدود را انجام دهید.
  • و …

بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی عمران

دانشگاه واترلو:

دانشگاه واترلو، یکی از دانشگاه های تحقیقاتی کانادا است که در قلب فناوری کانادا قرار دارد. در حال حاضر این دانشگاه دارای بیش از ۳۶۰۰۰ دانشجو است و یکی از بهترین برنامه های درسی رشته عمران در این کشور را ارائه می دهد.

تمرکز این دانشگاه بر روی این است که به دانشجویان رشته عمران، طراحی عناصر زیر ساختی از جمله پل ها، بزرگراه هاريال سد ها و … را بیاموزد. علاوه بر این تحصیل در این دانشگاه به شما می آموزد که جنبه های بسیار شگفت انگیزی از رشته مهندسی عمران را کشف کنید. به دست آوردن تجربه کاری در حین تحصیل، از جمله مزایای تحصیل دراین دانشگاه است.

دانشگاه تورنتو:

دانشگاه تورنتو، به طور کلی از بهترین دانشگاه های کانادا است که سال ها است در لیست دانشگاه های برتر کانادا در اولین جایگاه قرار دارد.

برگذاری دوره های مربوط به رشته مهندسی عمران در واقع از سال ۱۸۷۳ آغاز شده است و  از آن موقع تا به حال برنامه های تحقیقاتی و تخصصی گسترده ای، از بازسازی و مرمت ساختمان ها گرفته تا ساخت سازه های مقاوم در برابر بلایای طبیعی، ارائه می دهد.

تحصیل در برنامه کارشناسی این دانشگاه موجب می شود بتوانید راه حل هایی را ایجاد کنید که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی تمامی انسان ها تاثیر می گذارد.

دانشگاه مک گیل:

دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار دارد، از سال ۱۸۷۱ گروه مهندسی عمران خود را راه اندازی کرده است. در حال حاضر این دانشگاه دارای ۵۷۰ دانشجود در این گروه می باشد که اکثر آن ها خانم هستند.

این دانشگاه دوره هایی چون مکانیک خاک، مکانیک سیالات، مهندسی محیط زیست، مهندسی سازه و … را برای دانشجویان رشته مهندسی عمران برگذار می کند.

اگر در دانشگاه مک گیل به تحصیل در رشته مهندسی عمران بپردازید، دانش عمیقی در این حوزه پیدا می کنید و همچنین می توانید به پیشرفت های بزرگی دست پیدا کنید.

دانشگاه کنکوردیا مونترال:

دانشگاه کنکوردیا منترال، هر ساله دارای بیش از ۴۶۰۰۰ دانشجو است که به هر یک از آن ها اهمیت ویژه ای می دهد. به طور کلی تمرکز دانشگاه کنکوردیا بر روی ایجاد تجربه کارآمد و آموزش راه حل های نوآورانه به دانشجویان می باشد.

این دانشگاه دو برنامه ۴ ساله و سه ساله برای دانشجویان رشته مهندسی عمران برگذار می کند تا به آن ها طراحی عناصر زیر ساختی عمرانی ار جمله پل ها را آموزش بدهد. البته ناگفته نماند که دانشگاه کنکوردیا مونترال، تمرکز ویژه ای بر آموزش طراحی سیستم های تصفیه آب دارد.

اگر در رشته مهندسی عمران دانشگاه کنکوردیا مونترال به تحصیل بپردازید، محیط زیست بخشی از وجود شما می شود و نا خودآگاه در روند های ساخت و ساز و تاثیر آن ها بر محیط زیست توجه ویژه ای می کنید.

دانشگاه کلگری:

دانشگاه کلگری از هر لحاظ دانشگاهی ایده آل برای مطالعه رشته مهندسی عمران و حتی سایر رشته ها، به شمار می رود. تحصیل در این دانشگاه تجربه آکادمیک بسیار جذابی را برای شما می سازد.

برنامه مهندسی عمران دانشگاه کلگری، به چهار زمینه تخصصی اهمیت ویژه ای می دهد که عبارت اند از: مهندسی حمل و نقل، مهندسی سازه، کارآفرینی و مدیریت.

دانشگاه آلبرتا:

دانشگاه آلبرتا، جز برترین دانشگاه های تحقیقاتی کانادا به شمار می رود که در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه، دانشگاه بین المللی است که به تمامی ملیت ها احترام می گذارد و اگر نگاهی کلی به دانشجویان آن بندازید، حداقل ۱۴۳ ملیت مختلف را در کنار یک دیگر می بینید. دانشکده مهندسی دانشگاه آلبرتا به ویژه شاخه مهندسی عمران آن از تجهیزات بسیار پیشرفته ای برخوردار است. تحصیل در دانشگاه آلبرتا، فرصت های شغلی بسیاری را در اختیار شما می گذارد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا:

دانشگاه بریتیش کلمبیا که در شر ونکوور قرار دارد، سال ها است که جز برترین دانشگاه های جهانی شناخته می شود و در لیست برترین دانشه های جهان جز ۴۰ دانشگاه اول قرار می گیرد. مهارت های کارآفرینی و کشف روش های جدید، دو مهارتی که این دانشگاه، بر روی آن ها تاکید بسیار زیادی دارد.

پایه و اساس رشته مهندسی عمران دانشگاه بریتیش کلمبیا، بر روی علوم پایه مهندسی و مهارت های خاص موجود در این حوزه بنا شده است و این به این معنی است که تحصیل در این دانشگاه باعث می شود مهارت های منحصر به فردی را کسب کنید.

دانشگاه وسترن انتاریو:

دانشگاه وسترن انتاریو در سال ۱۸۷۸ تاسیس شده است. این دانشگاه فرصت های بی نظیری را برای دانشجویان خود ایجاد می کند تا بتوانند به مهارت های بالایی دست پیدا کنند و در سطح جهانی به موفقیت های بزرگی برسند.

این دانشگاه نیز یک دانشگاه کانادایی تحقیق محور است که حتی برترین استادان، مشاوران و همچنین مدیران حوزه مهندسی عمران را به جامعه تحویل می دهد.

برنامه مهندسی عمران دانشگاه وسترن، از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که برخی از دوره های آن عبارت است از: مهندسی سازه، برنامه مهندسی محیط زیست و …

دانشگاه کوئین:

دانشگاه کوئین از جمله انشگاه تحقیق محورکشور کانادا است که در شهر کینگستون قرا دارد. این دانشگاه سال ها است که تلاش می کند، مهندسان عمران که دان بنیانی در این حوزه دارند را برای کشور کانادا به ارمغان بیاورد.

تمرکز دانشگاه کوئین در رشته مهندسی عمران بر روی حفظ پایداری محیط زیست است. دانشکده مهندسی عمران این دانشگاه از مرکز های تحقیقاتی بسیار پیرفته ای برخور دار است که دانشجویان می توانند در آن ها تجربه های عملی بسیار ارزشمندی را به دست آورند.

دانشگاه مک مستر:

دانشگاه مک مستر نیز جز آن دسته دانشگاه های کانادایی می باشد که علاوه بر کشور کانادا در سطح بین المللی از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشد.

برنامه درسی رشته مهندسی عمران این دانشگاه، به دانشجویان خود طیف گسترده ای از تخصص های موجود در حوزه مهندسی عمران را ارائه می دهد.

برخی از رشته های تخصصی که دانشگاه مک مستر در برنامه رشته مهندسی عمران به دانشجویان ارائه می دهد، عبارت است از: طراحی سازه، مهندسی حمل و نقل، منابع آب و مهندسی محیط زیست.

بازار کار رشته مهندسی عمران در کانادا:

بعد از اینکه از مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شدید، شما دو مسیر شغلی متفاوت دارید که می توانید در هر یک از آن ها شغل رویایی خود را پیدا کنید.

مسیر ۱:  دفتر ها را به عنوان محل کار خود انتخاب کنید.

انتخاب این مسیر به این معنی است که خود را با پروژه های طراحی سرگرم کنید و با مشتری ها سر و کله بزنید.

مسیر ۲: به طور مستقیم وارد صنعت ساخت و ساز شوید.

یعنی مستقیما به اداره پروژه های ساختمانی بپردازید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، نرخ رضایت افراد فعال در حوزه عمران، در کشور کانادا از بین ۰ تا ۵، ۳.۸۶ تخمین زده شده است.

مشاغل رایج فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران در کانادا

  • مهندس ساختمان
  • مهندس سازه
  • مهندس منابع آب
  • نقشه بردار
  • کنترل گر پروژه

خلاصه ای از شرح وظایف مهندسان عمران در کانادا

  • طراحی، برنامه ریزی و مدیریت پروژه
  • ارزیابی تاثیر محیط زیست بر پروژه
  • تجزیه و تحلیل هزینه های مربوط به منابع انسانی و متریال
  • پیش بینی مدت زمان مورد نیاز برای انجام پروژه
  • و ….

مهارت های مهمی که هر مهندسی عمرانی در کانادا باید به آن ها تسلط داشته باشد

  • مدیریت پروژه
  • طراحی مهندسی
  • مایکروسافت آفیس
  • کار با نرم افزار اتوکد

درآمد یک مهندس عمران در کانادا

طبق آمار های منتشر شده در سال ۲۰۲۳، میانگین درآمد مهندسی عمران در کشور کانادا، تقریبا برابر ۸۰۸۴۲ دلار در سال می باشد و البته به طور کلی میزان درآمد فعالان این حوزه از ۷۵,۰۰۰ دلار شروع می شود و نهایتا به ۱۰۵,۰۰۰ دلار می رسد.

میانگین درآمد یک مهندس عمران در برخی مناطق کانادا:

British Columbia

۸۴۴۹۱ دلار
Quebec ۸۵۳۴۵ دلار
Alberta ۸۰۳۰۵ دلار
Nova Scotia ۷۱۱۳۵ دلار
Ontario

۸۱۳۳۰ دلار

میزان درآمد یک مهندس عمران در کانادا با توجه به میزان تجربه کاری که دارد:

کمتر از ۱ سال ۵۵۰۰۰ دلار

۱ تا ۴ سال

۶۲۰۰۰ دلار

۵ تا ۹ سال

۷۴۰۰۰ دلار

۱۰ تا ۱۹ سال

۹۰۰۰۰ دلار

بیش از ۲۰ سال

۹۹۰۰۰ دلار

برخی از مناطق کانادا که مهندسان عمران می توانند درآمد بیشتری داشته باشند:

  • کلگری، آلبرتا
  • ادمونتون، آلبرتا
  • ونکوور، بریتیش کلمبیا

برخی حقایق جالب درباره مهندسی عمران در کانادا

  • ✔ میانگین درآمد یک مهندس عمران در کانادا، در هر سال برابر ۸۰۸۴۲ دلار است.
  • ✔ مهندسان عمران فعال در بخش های دولتی، ۴ درصد بیشتر از مهندسانی که در بخش های خصوصی فعالیت می کنند، درآمد دارند.
  • ✔ هر ۱۲ ماه، درآمد مهندسان عمران شاغل در کانادا، ۷ درصد افزایش پیدا می کند.
  • ✔مردان فعال در این حوزه، ۵ درصد بیش تر از زنان فعال در حوزه مهندسی عمران در کانادا، درآمد دارند.

شرایط تحصیل رشته مهندسی عمران در کانادا

اولین و مهم‌ترین شرط مربوط به ادامه تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا، داشتن مدرک زبان مناسب است. اکثر دانشگاه‌ های کانادایی در زمان پذیرفتن یا اپلای درخواست از شما می‌خواهند که مدرک معتبری را در این زمینه ارائه دهید. به ‌عنوان‌ مثال، دانشگاه‌ های بزرگ عموماً آیلتس با نمره هفت به بالا را درخواست می‌کنند.

مورد مهم دیگر داشتن مهارت مناسب در حوزه ریاضیات است. رشته مهندسی عمران نیازمند آشنایی بالایی با ریاضیات و مفاهیم کلی به کار رفته در آن است. تحصیل در این رشته عموماً چهار سال طول می‌کشد و در طول آن با موارد مختلفی همچون مهندسی سازه یا مکانیک مربوط به طراحی مهندسی آشنا می‌شوید.

افرادی که این رشته تحصیلی را انتخاب می‌کنند، باید آگاه باشند که در طول دوره تحصیل عموماً باید به ساخت مدل‌های فیزیکی یا ماکت‌های طرح‌های خود اقدام کنند. این مدل‌ها نقش مهمی در نمرات شما دارند. علاوه بر این، تحصیل در رشته مهندسی عمران عموماً وقت زیادی را از شما می‌گیرد. دانشجویان این رشته دارای کم‌ترین میزان خواب در بین کلیه دانشجویان کانادایی هستند؛ زیرا باید در تحصیل در دانشگاه همواره به تلاش و تحقیق مشغول باشند. به طور کلی می‌توان گفت که مهندسی عمران در کانادا رشته‌ای برای افراد سخت‌کوش است

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی عمران در کانادا

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران در دانشگاه‌ های کانادایی به مقطع انتخابی شما بستگی دارد. دانشجویان حاضر در مقطع کارشناسی باید مدارکی همچون اصل مدرک دیپلم و پیش‌ دانشگاهی، ریز نمرات دوران دیپلم و همچنین مدرک زبان خود را به همراه داشته باشند.

برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی عمران در کانادا، علاوه بر این که به کلیه مدارک گفته شده در بخش پیشین نیاز دارید، باید مدارک مربوط به دوران کارشناسی خود، رزومه تحصیلی و ریز نمرات آن دوره را نیز ارائه دهید. در این دوره ارائه یک توصیه‌نامه از اساتید پیشین شما امری ضروری به شمار می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید و اگر دارای سابقه کار هستید، باید مدارک مربوط به آن را نیز ارائه دهید.

کلیه دانشگاه‌ هایی که خواهان ادامه تحصیل در آن‌ها هستید، اطلاعات جامعی را در زمینه مدارک لازم برای ثبت‌ نام برای شما ارسال می‌کنند. از این رو، لازم نیست که نگرانی خاصی در مورد تهیه مدارک مورد نیاز برای ادامه تحصیل مهندسی عمران داشته باشید. بهتر است بیشترین تمرکز خود را بر انتخاب یک دانشگاه برتر و تکمیل مقاطع تحصیلی خود قرار دهید. در این رابطه می‌توانید به مؤسسه معتبر مهاجرتی هرمس اپلای نیز مراجعه کنید و از راهنمایی کارشناسان حرفه‌ای و آگاه آن نهایت استفاده را ببرید.

مهندسی معماری در کانادا

مهندسی معماری در کانادا

اگر نگاهی به گذشته بیاندازید، می بینید که معماری از گذشته تا کنون برای انسان ها اهمیت زیادی داشته است و هر کشوری برای خود سازه های منحصر به فردی دارد.

سخن آخر

مهندسی عمران در کانادا به طور قطع از مهم‌ترین رشته‌های تحصیلی و شغلی به شمار می‌آید و به همین دلیل، بسیاری از افراد علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند. مهندسان عمران درآمد بالایی در این کشور دارند و می‌توانند یک زندگی مرفه را تجربه کنند.

مهندسی عمران در کانادا انتخابی مناسب برای افرادی است که قصد دارند با تلاش مناسب به بهترین سطح زندگی برسند. مهم‌ترین امر در این زمینه، استفاده از یک مؤسسه مهاجرتی مناسب است که شما را به طور کامل در این راه همراهی کند. مؤسسه هرمس اپلای با سال‌ها تجربه در کنار شما است و شما می‌توانید در کلیه مراحل مهاجرتی خود از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های آن استفاده کنید. چنانچه پیرامون کار و تحصیل مهندسی عمران در کانادا سوالی داشتید با ما در میان بگذارید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته مهندسی عمران کدام‌اند؟
بهترین دانشگاه‌های این کشور جهت تحصیل در رشته مهندسی عمران را می‌توان دانشگاه واترلو، دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل دانست.
آیا بازار کار مهندسی عمران در کانادا مناسب است؟
بله، رشته مهندسی عمران از جمله رشته‌هایی به شمار می‌رود که بازار کار بسیار مناسبی دارد و فارغ‌ التحصیلان آن به راحتی می‌توانند موقعیت شغلی خوبی را به دست بیاورند.
مهم‌ترین وظیفه یک مهندس عمران در کشور کانادا چه چیزی است؟
شما به عنوان یک مهندس عمران در کشور کانادا وظیفه انجام اموری مانند، طراحی، برنامه‌ریزی و مدیریت پروژه را بر عهده دارید. تجزیه و تحلیلی کلی پروژه نیز در حوزه وظایف شما قرار می‌گیرد.
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
شیلا غلامزاده
2 سال قبل

مهندسی معماری تموم کردم و خیلی دوست دارم که برای ارشد و ادامه تحصیل در کانادا رشته عمران با گرایش سازه بخونم. آیا این کار امکان پذیره و شرایطش کلا به چه نحوی هست؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  شیلا غلامزاده
2 سال قبل

سلام بله این امکان رو دارید هم برای کارشناسی و هم ارشد در رشته های مرتبط اقدام کنید .سن . نداشتن گپ تحصیلی . مدرک زبان و تمکن مالی هم برای دریافت ویزای تحصیلی مهم هست

کادر هرمس اپلای