مهندسی معماری در آلمان

مهندسی معماری در آلمان

مهندسی معماری در آلمان مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم اگر قصد دارید به عنوان یک دانشجو رشته مهندسی معماری به تحصیل در آلمان بپردازید یا برای فعالیت در حوزه مهندسی معماری ویزای کار آلمان را دریافت کنید، در این مقاله از شرایط تحصیل گرفته تا بازار کار، شرایط کاری و استخدام و همچنین شرایط اخذ ویزای کار در رشته مهندسی معماری در آلمان در سال 2023 توضیح داده شده است. با وب سایت گروه مهاجرتی هرمس اپلای همراه باشید.

یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل در حوزه مهندسی معماری، کشور آلمان است چرا که این کشور اقتصاد قدرتمندی دارد و همچنین از سیستم آموزشی بسیار عالی و کم هزینه ای برخوردار است.

اگر کسی از ما بخواهد که پر مخاطب ترین رشته ها در آلمان را نام ببریم، بدون شک یکی از رشته های نام برده شده، رشته مهندسی معماری می باشد.

مطالعه رشته مهندسی معماری در آلمان به این معنی است که شما علاوه بر کسب دانش در حوزه معماری، مهارت های هنری ای را نیز کسب می کنید. البته اگر بخواهیم خیلی خلاصه خدمتتان عرض کنیم، یاد می گیرید چگونه یک مکان را با در نظر گرفتن دو دانش معماری و هنر، طراحی کنید.

یکی از نکات مثبت در مورد رشته مهندسی معماری در آلمان، برگزاری کلاس ها یا دوره های این رشته به دو زبان انگلسی و آلمانی می باشد. وجود این موضوع باعش می شود شما بتوانید، پایان نامه خود را به هر یک از این دو زبان که تسلط داشتید، ارائه بدهید. البته نا گفته نماند که برای اخذ پذیرش برخی از دانشگاه های آلمانی، تسلط کافی به زبان آلمانی لازم است و شما باید دانش کافی به زبان آلمانی را داشته باشید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

شرایط اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته مهندسی معماری آلمان

یکی از اصلی ترین شرایط برای اخذ پذیرش از دانشگاه های بین المللی آلمانی، داشتن مهارت کافی نسبت به زبان آلمانی است. برای اینکه بتوانید میزان تسلط خود را به این دانشگاه های بین المللی ثابت کنید، لازم است که در یکی از آزمون ها TestDaF یا DSH شرکت کنید و گواهی که کسب کردید را در میان مدارکتان به دانشگاه ارائه کنید.

ثابت کردن اینکه شما توانایی این را دارید که از لحاظ مالی خود را اداره کنید، یکی دیگر از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمانی است که البته این مدرک در زمان اخذ ویزا نیز از شما طلب می شود. برای ثابت کردن این موضوع لازم مدارکی ارائه بدهید که نشان بدهد شما در سال حداقل 11.208 یورو در اختیار دارید. البته این مبلغ برای افراد با شرایط مختلف متفاوت است.

دارا بودن بیمه درمانی نیز از واجبات تحصیل در آلمان است که شما قبل از مهاجرت به این کشور باید تکلیف آن را مشخص کنید.

هرمس اپلای

بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی معماری

دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن یکی از بهترین دانشگاه های آلمان است که به دلیل شیوه آموزش خاص خود توانسته شهرت بسیار زیادی در اروپا و حتی در سطح بین المللی به دست آورد.

شما می توانید با یک نگاه سطحی به این دانشگاه همزیستی معماری و هنر را مشاهده فرمایید. ۶ دپارتمان معماری در این دانشگاه وجود دارد.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه فنی درسدن آلمان را دارید، در همه حال باید به ابعاد نظری، فنی و همچنین زیست محیطی هر چیزی توجه فرمایید تا به موفقیت دست پیدا کنید.

دانشگاه فنی مونیخ

تنها دانشگاه معماری در منطقه بایرن آلمان، دانشگاه فنی دولتی مونیخ است که از قضا یکی از بهترین دانشگاه ها برای رشته مهندسی معماری به شمار می رود.

هدف اصلی دانشگاه فنی مونیخ پیشرفت در حوزه تحقیق و آموزش است، برای همین این دانشگاه فوق العاده تحقیق محور است و به شکلی مدرن در حوزه برنامه ریزی شهری فعالیت می کند.

اگر در این دانشگاه به تحصیل در رشته مهندسی معماری بپردازید، خیالتان از به دست آوردن شغلی خوب در این حوزه ۱۰۰ درصد راحت خواهد بود، چرا که دانشگاه فنی مونیخ برای فارغ التحصیلان خود فرصت های شغلی بسیار خوبی فراهم می کند

دانشگاه فنی دورتموند

دانشگاه فنی دورتموند دانشگاهی که به خوبی ترکیب شدن طبیعت و تکنولوژی در آن به چشم می خورد و احساس می شود.

به طور کلی این دانشگاه از ۱۶ دانشکده تشکیل شده است که یکی از آن ها دانشکده معماری و مهندسی عمران می باشد. این دانشکده از چندین رشته تشکیل شده است که بعضی از آن ها عبارتند از:

معماری

طراحی شهری

مهندسی عمران

دانشگاه هنر و طراحی اشتوتگارت

دانشگاه اشتوتگارت بهترین دانشگاه آلمان در حوزه هنرهای زیبا و طراحی است و به همین دلیل می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای مطالعه رشته مهندسی معماری در آلمان باشد. البته این دانشگاه علاوه بر طراحی و هنرهای زیبا، در حوزه معماری نیز بسیار غنی است.

دانشکده معماری این دانشگاه رشته های زیر را ارائه می دهد

برای مقطع کارشناسی

  • معماری
  • طراحی داخلی
  • مهندسی آب و هوا

برای مقطع کارشناسی ارشد

  • معماری
  • فیزیک ساختمان
  • طراحی معماری
  • مدیریت پروژه
  • طراحی شهری
  • و …

 

بازار کار مهندسی معماری در آلمان

سال ها است که کشور آلمان به ساخت زیر ساخت های کشور خود اهمیت ویژه ای می دهد و همچنین سالانه سرمایه زیادی را به این موضوع اختصاص می دهد. این موضوع باعث شده که شرکت های ساختمانی مختلف برای ساخت یا نوسازی بیمارستان ها، مدارس، پل ها، ساختمان و … موقعیت های کاری بسیاری پیدا کنند و اهمیت وجود مهندسان معماری متخصص افزایش پیدا کند.

اکنون، بازار کار مهندسی معماری در آلمان به گونه ای است که حتی افرادی که تازه فارغ التحصیل شده اند می توانید فرصت های شغلی خوبی را به دست آورند و فعالیت خود در این حوزه را شروع کنند.

اگر قصد دارید به عنوان یک مهندس معمار به این کشور مهاجرت کنید، لازم این مژده را به شما بدهیم که آلمان با کمبود نیروی متخصص در این حوزه رو برو است و شما می توانید با اخذ ویزای کار آلمان و طی کردن روند نسبتا ساده ای به کشور آلمان مهاجرت کنید.

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که با توجه به تعداد بالای فارغ التحصیلان رشته معماری در آلمان، پیدا کردن کار در حوزه معماری در این کشور کمی رقابتی است و برای همین مهاجرت شما به آلمان به شرطی آسان صورت می گیرد که به مهارت های خاصی تسلط داشته باشید.

بازار کار مهندسی معماری در آلمان

درآمد شغل مهندسی معماری در آلمان

از آنجا که درآمد هر مهندس معماری با توجه به نوع کار، محل کار، سابقه و تجربه کاری که دارند، بزرگی و کوچکی کار تغییر می کند، درآمد هر متخصص معماری در آلمان متفاوت است اما می توان گفت، میانگین درآمد سالانه مهندسان معماری در آلمان 72.394 یورو می باشد.

درآمد ماهیانه مهندسان معمار در آلمان با توجه به سابقه کار:

کمتر از ۲ سال 2,330 یورو
بین ۲ تا ۵ سال 3,120 یورو
بین ۵ تا ۱۰ سال 4,610 یورو
بین ۱۰ تا ۱۵ سال 5,620 یورو
بین ۱۵ تا ۲۰ سال 6,120 یورو
بیش از ۲۰ سال 6,630 یورو

 

برخی از وظایف یک مهندس معماری در آلمان

  • انجام صفر تا صد هر پروژه طراحی یعنی انجام پروژه از مشاوره با مشتریان تا کنترل پروژه در زمان ساخت.
  • معمولا یکی از وظایف مهندسان معمار در آلمان طراحی آبنما و مجسمه است.
  • نظارت بر بروز بودن سرپرستان هر بخش از پروژه از دیگر وظایف یک مهندس معمار فعال در این کشور است.
  • در برخی مواقع کنترل مستقیم پروژه ضروری است.
  • بعضی مواقع همکاری با سازنده پروژه ضروری است.
  • آموزش به اعضای جوان تر برای توسعه مهارت هایشان از جمله وظایفی است که یک مهندس معمار باید در این کشور انجام دهد.
  • همکاری خوب با سایر اعضای تیم طراحی از مهم ترین وظایف یک مهندس معمار در آلمان است.
  • و …

برخی مهارت های لازم برای یک مهندس معمار در آلمان

برخی مهارت های لازم برای یک مهندس معمار در آلمان

  • توانایی کار با برخی از نرم افزار های طراحی و ترسیم از جمله فتوشاپ، اتوکد، 3DRhino، 3D Studio Max، In design و ….
  • توانایی کار با نرم افزار های اصلی کامپیوتر مانند آفیس
  • توانایی انجام کار گروهی
  • مهارت لازم در خصوص علم ریاضی به ویژه هندسه و جبر، علم مهندسی، علم فیزیک، برنامه نویسی و …
  • داشتن مهارت های تحلیل و حل مسئله
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با مشتریان و همکاران

 

شرایط کار در آلمان به عنوان یک مهندس معمار

برای اینکه بتوانید به عنوان یک مهندس معمار به کار در آلمان بپردازید، به حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی نیاز دارید.

اگر قصد دارید به عنوان مهندس معمار ببعد از ورود به آلمان مشغول کار شوید، ابتدا لازم است که به عضو انجمن معماران ایالتی که در آن ساکن هستید، شوید.

شرایط کار در آلمان به عنوان یک مهندس معمار

شرایط عضویت در انجمن معماران هر ایالت به شرح زیر است:

  • گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت ۴ تا ۵ سال
  • داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار

البته توجه داشته باشید که هر ایالت آلمان شرایط و قوانین مربوط به خود را برای پذیرفتن عضو جدید دارد، اما دو شرط بالا در بیشتر ایالت ها وجود دارد. برای همین بهتر است شرایط عضو شدن در انجمن معماران را از انجمن مربوط به ایالت خود جویا شوید.

ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان

ویزای همراه آلمان مطلبی است که در این مقاله با جزئیات به آن پرداخته ایم. آلمان با فرصت‌های شغلی و توسعه شغلی خود افراد خارجی بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود ساخته است.

سخن آخر

همانطور که در این مقاله خواندیم یکی از بهترین کشورها برای کار و تحصیل در حوزه مهندسی معماری، کشور آلمان است چرا که این کشور اقتصاد قدرتمندی دارد و همچنین از سیستم آموزشی بسیار عالی و کم هزینه ای برخوردار است.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
بهترین دانشگاه های آلمان برای مطالعه رشته مهندسی معماری؟
دانشگاه درسدن دانشگاه فنی مونیخ دانشگاه فنی دورتموند دانشگاه هنر و طراحی اشتوتگارت
درآمد شغل مهندسی معماری در آلمان؟
درآمد هر متخصص معماری در آلمان متفاوت است اما می توان گفت، میانگین درآمد سالانه مهندسان معماری در آلمان 72.394 یورو می باشد.
شرایط عضویت در انجمن معماران چیست؟
گذراندن دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت ۴ تا ۵ سال داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هدی رستمی
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید . ممنون بابت اطلاعات کاملی که در اخیارمون قرار دادین .

کارشناس هرمس
پاسخ به  هدی رستمی
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر .
خوشحالیم که این اطلاعات براتون مفید بوده .

کادر هرمس اپلای