در این مقاله به شرح شرایط کار و تحصیل در رشته مهندسی هوا فضا در کانادا و همچنین بازار کار این رشته در سال 2023 می پردازیم. همچنین می توانید سوالات خود را در این باره در انتهای مقاله بپرسید.

صنعت هوا فضا در کانادا، یکی از صنایع برتر است. از این رو انتخاب کشور کانادا برای مهاجرت و مطالعه رشته هوا فضا در این کشور یا فعالیت در این حوزه، انتخاب بسیار حرفه ای و هوشمندانه ای محسوب می شود. برای همین ما نیز تصمیم گرفته ایم مقاله ای را به این موضوع اختصاص دهیم تا شما را با بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی هوا فضا و همچنین بازار کار این رشته در کشور کانادا آشنا کنیم.

همکاری هرمس اپلای با وزارت علوم جهت اعزام دانشجو

آنچه در این مطلب می خوانید

رشته مهندسی هوا و فضا در کانادا

در واقع دو نوع مهندس هوا فضا وجود دارد :

  • مهندسان هوا فضایی که با هواپیما ها سر و کار دارند.
  • مهندسان هوا فضایی که با فضاپیما ها سر و کار دارند.

مطالعه هر یک از دو شاخه در کانادا، طیف گسترده ای از فرصت های شغلی را برای شما فراهم می کند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای مطالعه رشته مهندسی هوا فضا

دانشگاه کارلتون:

دانشگاه کارلتون کانادا

دانشگاه کارلتون، به تحقیقات و کیفیت تدریسی که در این زمینه ارائه می دهد، مشهور است. این موسسه در سال 1942، برای جانبازان جنگ جهانی دوم تاسیس شد و در حال حاضر با دارا بودن بیش از 31000 دانشجو، یکی از موسسات پیشرو در زمینه های علوم کامپیوتر، مهندسی، تجارت و … می باشد.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه کارلتون، همکاری این موسسه با چندین موسسه و شرکای اصلی این صنعت از جمله سازمان انرژی هسته ای کانادا می باشد که این موضوع، فرصت های شغلی بسیار عالی را برای شما فراهم می کند.

دانشگاه تورنتو:

دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو در سال 1827 راه اندازی شده است و در حال حاضر دارای بیش از 90000 دانشجو می باشد. این دانشگاه در چند دهه اخیر توانسته افتخارات بزرگی به دست آورد و جز بهترین دانشگاه های جهان قرار بگیرد.

رشته مهندسی هوا و فضا در دانشگاه تورنتو، طیف گسترده ای دارد اما در این دانشگاه به کنترل هواپیما، دینامیک سالات محاسباتی، بهینه سازی شکل آیرودینامیکی، هواپیما، کنترل فضاپیما و …، بهای بیشتری داده می شود.

دانشگاه کنکوردیا:

دانشگاه کنکوردیا کانادا

دانشگاه کنکوردیا که در مونترال قرار دارد، یکی از دانشگاه های بزرگ کانادا است که دارای بیش از 50000 دانشجو می باشد. در سال های اخیر این دانشگاه موفق شده است در زمینه ارائه کمک های مالی و اجتماعی به دانشجویان خود، در جایگاه اول قرار بگیرد.

تحصیل در دانشگاه کنکوردیا و اخذ مدرک از این دانشگاه، به این معنی است که شما همیشه به مراکز پیشرفته رایانه ای دسترسی دارید و می تواند با ناوگان هوایی کانادا و سایر سازمان های این چنینی این کشور، همکاری کنید.

این دانشگاه تمرکز ویژه ای بر شاخه های تخصصی هوانوردی، مواد، سازه ها، مهندسی فضا و … دارد.

دانشگاه مک گیل:

دانشگاه مک گیل کانادا

دانشگاه کنکوردیا که در مونترال قرار دارد، یکی از دانشگاه های بزرگ کانادا است که دارای بیش از 50000 دانشجو می باشد. در سال های اخیر این دانشگاه موفق شده است در زمینه ارائه کمک های مالی و اجتماعی به دانشجویان خود، در جایگاه اول قرار بگیرد.

تحصیل در دانشگاه کنکوردیا و اخذ مدرک از این دانشگاه، به این معنی است که شما همیشه به مراکز پیشرفته رایانه ای دسترسی دارید و می تواند با ناوگان هوایی کانادا و سایر سازمان های این چنینی این کشور، همکاری کنید.

این دانشگاه تمرکز ویژه ای بر شاخه های تخصصی هوانوردی، مواد، سازه ها، مهندسی فضا و … دارد.

دانشگاه رایرسون:

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون (Ryerson) فرصت های یادگیری و همچنین فرصت های شغلی بی نظیری را در اختیار علاقه مندان به رشته مهندسی هوا فضا در کانادا می گذارد. این دانشگاه نیز یکی از دانشگاه های تحقیق محور کشور کانادا است که در سال ۱۹۴۸ راه اندازی شده. در ابتدا این دانشگاه فعالیت خود را تنها با ۲۵۰ دانشجو آغاز کرده است ولی هم اکنون دارای دانشجویان بسیاری می باشد.

دانشگاه رایرسون، از سال 1933، تبدیل به یکی از برجسته ترین دانشگاه های کانادایی شده است.

در برنامه درسی مربوط به رشته هوا فضا این دانشگاه، دروسی چون طراحی مفهومی هواپیما، بهینه سازی طراحی چند رشته ای، خنک کننده توربین های گازی، مدیریت حرارتی در سیستم های هوا فضا، رباتیک، سیستم های کنترل هواپیما، مدار فضاپیما، سنسور های خورشیدی، ردیاب های ستاره، پردازش سنسور و … وجود دارد.

دپارتمان هوا و فضا دانشگاه رایرسون، با سازمان های بسیار زیادی همکاری دارد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید این دانشگاه کمک های بسیار زیادی در رابطه با برنامه های استراتژیک این حوزه در سطح ملی و بین المللی، انجام داده است.

دانشگاه ویندزور:

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور فعالیت خود را از سال 1875 آغاز کرده است و مدت ها است که هر سال تقریبا 1500 دانشجو جدید می پذیرد.

تحصیل در این دانشگاه برای شما مزایای بسیاری دارد که اگر بخواهیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم، باید به فرصت های حرفه ای که دانشگاه ویندزور در اختیار شما می گذارد اشاره کنیم.

امکان اخذ بورسیه تحصیلی و کمک های تحصیلات تکمیلی از این دانشگاه نیز وجود دارد.

دانشگاه های برتر کانادا برای مطالعه گرایش های رشته مهندسی هوافضا در کانادا

بازار کار رشته مهندسی هوا فضا در کانادا

در حال حاضر بیش از 700 شرکت در این حوزه و حدود 85000 متخصص هوا فضا در این کشور وجود دارد و با این حال باز هم فرصت های شغلی زیادی در این حوزه برای مهندسان هوا و فضا در این کشور وجود دارد.

اکثر افرادی که مدرک شان در این زمینه را از دانشگاه های کانادایی اخذ کرده باشند ، در شرکت های خصوصی در بخش فناوری قطعات هوا فضا و یا آزانس های دولتی مختلف فضایی مشغول می شوند و وظایفی چون بهبود فناوری های فعلی فضاپیما ها را به عهده می گیرند. با این حال اگر مدرک تحصیلی تان را از سایر کشور ها نیز دریافت کرده باشید، می توانید در صنایعی چون صنعت وسایل نقلیه که شامل طراحی اتوموبیل های آیرودینامیکی می شود، مشغول به کار شوید.

میزان نرخ رضایت شغلی مهندسان هوا و فضایی که در کشور کانادا مشغول به کار هستند (از 0 تا 5): 3.77

مهارت هایی که هر مهندس هوا فضا که در کشور کانادا مشغول به کار است، باید داشته باشد:

  • طراحی و ساخت هواپیما یا اجزای فضاپیما
  • طراحی مهندسی
  • انجام کار تیمی
  • مهارت برقراری ارتباط
  • مهارت عالی در زمینه ریاضی، تفکر انتقادی، تحلیلی و …
  • تجزیه و تحلیل فنی
  • مدیریت پروژه
  • کار با رایانه و نرم افزار های مربوطه

شرحی کوتاه از وظایف مهندسان هوا فضا در کشور کانادا

  • طراحی هواپیما، فضاپیما، موشک، ماهواره و …
  • ارزیابی عوامل مختلف
  • توسعه فناوری های موجود
  • ارزیابی عوامل از دید مسائل فنی، مالی و ایمنی
  • انجام هماهنگی های لازم برای پروژه
  • ایجاد مدل ها و شبیه سازی آزمایش ها
  • انجام کار تیمی
  • <انجام تحقیقات و آزمایشات
مطالعه

درآمد یک مهندس هوا فضا در کانادا

به طور کلی بازه درآمد سالانه این متخصصان در کانادا از 91,875 دلار شروع می شود و به 157,634 دلار می رسد و از این رو تقریبا میانگین درآمد یک مهندس هوا فضا در کشور کانادا در سال 2023 برابر 126,750 دلار می باشد.

میزان درآمد مهندسان هوا و فضا در کشور کانادا با توجه به میزان سال های تجربه:

میزان درآمد مهندسان هوا و فضا در برخی کمپانی های محبوب کانادایی:

برخی از مناطق کانادا که مهندسان هوا و فضا می توانند درآمد بیشتری کسب کنند:

مونترال، کبک
اتاوا، انتاریو
هالیفاکس، نوا اسکوشیا
تورنتو، انتاریو

برخی حقایق جالب در مورد بازار کار رشته مهندسی هوا و فضا در کشور کانادا

  • میانگین میزان درآمد یک مهندس هوافضا در این کشور، در هر ساعت برابر 65دلار است.
  • مهندسان هوا و فضا مرد، 5 درصد بیشتر از همکاران خانم خود درآمد دارند.
  • هر 12 ماه، درآمد مهندسان این حوزه 7 درصد افزایش پیدا می کند.
  • مهندسان هوا فضایی که در بخش های دولتی کار می کنند، 4 درصد بیشتر از مهندسانی که در بخش های خصوصی کار می کنند، درآمد دارند.
بنر
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علیرضا
1 سال قبل

سلام برای کارشناسی در رشته مهندسی هوافضا
من خوندم جایی که گفته بود برای ویزا باید28سال سن داشته باشید این درسته یا غلط؟

کارشناس هرمس
پاسخ به  علیرضا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر.
خیر شرط سنی نداره

صابر پرستویی
2 سال قبل

سلام. واقعا اطلاعات کاربردی فوق العاده ایی رو ارائه دادید. دستتون درد نکنه. من برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد برای هوا و فضا در این کشور به چه مدرک و کارهای اولیه ایی نیاز دارم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید. اگر اینجا هم پاسخ نفرستادید، لطفا برام ایمیل کنید.
با تشکر

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  صابر پرستویی
2 سال قبل

سلام خواهش میکنم . برای اگاهی از ریز اطلاعات و مدارک میتونید با مجموعه تماس بگیرید و یا فرم مشاوره رایگانمون رو پر بفرمایید تا در اسرع وقت باهاتون تماس حاصل بشه