هزینه زندگی در اتریش

هزینه های زندگی در اتریش

یکی از مسائلی که همواره برای متقاضیان مهاجرت به اتریش حائز اهمیت است، هزینه های زندگی در اتریش است. شما نیز در مورد میزان هزینه ­های جاری برای زندگی در کشور اتریش  مانند هزینه مسکن، هزینه خوراک، هزینه حمل و نقل و… اندیشیده ­اید. ما به اختصار گزارشی از هزینه زندگی در کشور اتریش در سال 2024 خواهیم داد. تا انتها همراه ما باشید تا با متوسط هزینه ماهانه زندگی در اتریش آشنا شوید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

مشاوره تخصصی مهاجرت و کسب اقامت

آنچه در این مقاله می خوانید:

توضیح کوتاه درباره کشور اتریش

اتریش با داشتن نظام اقتصادی سوسیالیستی، سطح رفاه زندگی بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است. اقتصاد این کشور پس از پایان جنگ جهانی دوم در شرایط نسبتاً ضعیفی قرار گرفت، اما بعد از آن توانست به یکی از ثروتمندترین کشورهای اروپا بدل شود. اقتصاد اتریش از شرکت­های کوچک و متوسط تشکیل شده است و به همین دلیل این کشور یکی از بهترین مقاصد برای شرکت­های استارت آپی به شمار می­رود.

اتریش که به کشور مجسمه ­ها و همچنین طبیعت زیبا معروف است. این کشور کوهستانی است و در اکثر روزها دارای بارش باران یا برف است، حتی در تابستان. لازم به ذکر است که این کشور علاوه بر روزهای بارانی آفتاب نیز دارد و آب و هوای آن خیلی سرد نیست. اقلیم این کشور برخلاف کشورهای شمال اروپا برای زندگی ایرانیان زندگی بسیار مناسب است.

توضیح کوتاه درباره کشور اتریش

تحصیلات در کشور اتریش

سیستم آموزشی اتریش از نظام قابل توجهی پیروی می‌کند و فرصت‌های آموزشی مختلفی را برای دانش‌آموزان در سنین مختلف فراهم می‌سازد. این سیستم آموزشی شامل سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم است. دانش‌آموزان می‌توانند در مدارس دولتی، خصوصی و بین‌المللی شرکت کنند. مدارس دولتی به‌صورت رایگان به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند. تحصیل در این مدارس از مهدکودک تا ابتدای دوره متوسطه اول امکان‌پذیر است. مدارس خصوصی با کمی هزینه اضافه امکانات بیشتری همچون مدارس ویژه برای کودکان بااستعداد و علاقه خاص فراهم می‌کند. مدارس بین‌المللی به تامین نیازهای مهاجران می‌پردازند و به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی و آلمانی تدریس می‌کنند.

کیفیت تحصیل در اتریش معمولا سطح بالایی دارد و سیستم آموزشی بر روی تحصیلات آکادمیک، تفکر انتقادی و خلاقیت بسیار تاکید می‌کند. معلمان در اکثر مدارس از افراد معتبر انتخاب می‌شوند و به دانش‌آموزان، آموزش جامعی از ترکیب موضوعات آکادمیک، فعالیت‌های فوق‌برنامه و آموزش حرفه‌ای ارائه می‌دهند. با این حال، هزینه تحصیل در این کشور به‌ویژه برای مدارس و دانشگاه‌های خصوصی می‌تواند کمی بالا باشد. اما سیستم آموزشی اتریش همچنان مورد توجه بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان قرار دارد که می‌خواهند برای تحصیل در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی به این کشور مهاجرت ‌کنند.

خدمات درمانی در کشور اتریش

خدمات درمانی کشور اتریش، به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در دنیا شناخته می‌شود. این کشور دارای سیستم خدمات درمانی همگانی است که در دسترس همه شهروندان و ساکنان قرار دارد. منبع تامین بودجه این خدمات را مالیات تشکیل می‌دهد. بیماران در اتریش خدمات گسترده‌ای از جمله خدمات پیشگیرانه، درمانی و توانبخشی را دریافت می‌کنند. افراد زیادی تمایل دارند از خدمات درمانی این کشور بهره‌ند شوند. زیرا از کیفیت بالای امکانات پزشکی و فناوری مدرن برخوردار است. همچنین بیماران به پرداخت هزینه‌های اضافه درمانی همچون هزینه ویزیت، بیمارستان و دارویی ملزم نیستند.

سیستم درمانی اتریش بر خدمات پیشگیرانه تاکید دارد که یکی از  مزایای قابل‌توجه آن شمرده می‌شود. برنامه بهداشت عمومی این کشور، ترویج انتخاب سبک زندگی سالم و پیشگیری از بیماری‌ها قبل از وقوع را محور برنامه‌های درمانی خود قرار داده است. نقطه تمرکز دیگر خدمات درمانی اتریش حول محور سلامت روان افراد می‌چرخد که بسیار بر آن تاکید می‌ورزد. به‌طور کلی، سیستم خدمات درمانی در اتریش به‌عنوان یک نمونه عالی از خدمات درمانی همگانی به‌شمار می‌آید.

اقتصاد کشور اتریش

کشور اتریش یکی از قوی­ترین اقتصادها را در سطح اروپا دارد و نرخ تورم در آن ۰۵% و درصد بیکاری بسیار پایین است به همین دلیل هزینه زندگی در اتریش نسبت رد آمد شهروندان متناسب است. زبان رسمی کشور اتریش آلمانی است و واحد پول آن یورو است.

اتریش هفتمین کشور ثروتمند جهان است و اقتصاد و صنعت پیشرفته ­ی این کشور سبب شده تا در صدر پیشرفته ­ترین کشورهای صنعتی با هزینه زندگی مناسب جای گیرد. کشور اتریش از لحاظ اقتصادی در بین تمامی کشورهای جهان رتبه چهاردهم را دارد.

همان طور که ذکر شد سطح رفاه زندگی در کشور اتریش بسیار بالا می­ باشد به طوری که این کشور عضو سه کشور برتر دنیا از لحاظ سطح زندگی است و دلیل آن متناسب بودن سطح هزینه زندگی در اتریش است که سبب سطح بالای زندگی در این کشور شده است. سطح هزینه­ ها در برخی از کشورهای اروپایی مانند انگلستان به طور قابل توجهی بالا است و این امر سبب شده فرد با کار تمام وقت هم نتواند سطح زندگی خود را ارتقا بخشد اما در کشور اتریش  سطح زندگی متناسب با سطح هزینه زندگی در اتریش است و شخص متقاضی مهاجرت به اتریش به آسانی می‌تواند علاوه بر استفاده از امکانات رفاهی زندگی خوب و باکیفیتی داشته باشد.

اقتصاد اتریش

کار در کشور اتریش

کار کردن در اتریش فرصتی عالی برای کسانی است که به‌دنبال زندگی متعادل، استاندارد و متناسب با کارشان هستند. به‌علاوه، فرهنگ کاری اتریش بر کارگروهی، ارتباطات گسترده و برقراری تعادل بین کار و زندگی تاکید دارد. مرخصی با حقوق، مرخصی استعلاجی و مرخصی والدین از مزایای کار کردن در این کشور به‌شمار می‌آید. همچنین طرح‌های اقتصادی خدمات درمانی و بازنشستگی نیز در دردسترس همگان قرار گرفته است. از جمله شغل‌های محبوب در کشور اتریش مشاغلی در زمینه گردشگری، تکنولوژی مهندسی، مالی و درمانی را می‌توان نام برد.

با این حال، کار در این کشور چالش‌های خود را دارد. بازار کار در آن به‌شدت رقابتی است. اکثر کارفرمایان به‌دنبال نیروهای داخلی و مسلط به زبان آلمانی هستند. به‌علاوه، هزینه زندگی در این کشور به‌ویژه در شهرهایی مانند وین و سالزبورگ به‌نسبت در سطح بالایی قرار دارد. درکل، کار در اتریش برای کسانی که می‌خواهند با فرهنگ و بازار کار این کشور انس بگیرند، می‌تواند تجربه‌ای رضایت‌بخش و مفید واقع شود.

مثال هایی از هزینه زندگی در کشور اتریش

هزینه های خوراک در کشور اتریش

  • هزینه یک وعده غذا در رستوران­های ارزان قیمت به طور میانگین ۴۵ یورو (۵۲ تا ۳۰ یورو ) است.
  • هزینه یک عدد ساندویچ به طور میانگین 10 یورو است.
  • هزینه یک عدد نان در به طور میانگین ۱.۵ یورو است.
  • هزینه یک کیلو برنج  به طور میانگین ۱.۷۸ یورو است.
  • هزینه ۱۲ عدد تخم مرغ  به طور میانگین 5.51 یورو است.
  • هزینه یک کیلو پنیر به طور میانگین 14 یورو است.
  • هزینه یک کیلو گوشت به طور میانگین ۱۳.۰۵ یورو است.
  • هزینه یک کیلو سیب به طور میانگین 2.36 یورو است.

هزینه حمل و نقل در کشور اتریش

قیمت بلیت وسیله نقلیه عمومی  ۲.۲۰ یورو است.

قیمت تاکسی تا یک کیلومتر  ۱.۴۲ یورو است.

قیمت تاکسی تا یک ساعت ۲۷.۴۰ یورو است.

هزینه پوشاک در کشور اتریش

  • قیمت شلوار جین  99 یورو است.
  • قیمت یک دست لباس تابستانی 46 یورو است.
  • قیمت یک جفت کفش نایک 87 یورو است.
  • قیمت یک جفت کفش چرم 126 یورو است.

هزینه پوشاک در اتریش

هزینه اجاره خانه در کشور اتریش

از جمله هزینه‌های زندگی در اتریش می‌توان به اجاره مسکن اشاره کرد که در شهرهای بزرگ مانند وین و زلامسی بسیار گران می‌باشد. برای یک آپارتمان یک خوابه در وین، معمولاً باید حداقل 1000 یورو تا 1500 یورو در ماه را کنار گذاشت. اما به طور میانگین هزینه اجاره در این کشور بدین شرح است:

  • قیمت آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر ۶۳۸.۰۶ یورو است.
  • قیمت آپارتمان یک خوابه در بیرون شهر ۴۹۴.۵۹ یورو است.
  • قیمت آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ۱.۲۷۸.۹۵ یورو است.
  • قیمت آپارتمان سه خوابه در اطراف شهر ۱.۰۰۲.۳۶ یورو است.

 

معرفی شهرهای اتریش

معرفی شهرهای اتریش

تمامی شهرهای اتریش دارای جاذبه های گردشگری، فرهنگ غنی و منظره های زیبا و چشمنواز هستند. اکثر شهرهای اتریش در اطراف رشته کوه های آلپ شرقی قرار گرفته اند و روستاهای بزرگ و کوچک نیز در این میان به چشم می آیند.

با توجه به هزینه های زندگی در اتریش به این کشور مهاجرت کنیم؟

اتریش کشوری با تاریخ غنی، فرهنگ متنوع و مناظر طبیعی خیره‌کننده‌ای است. از قله‌های برفی آلپ گرفته تا شهرهای شلوغ وین و سالزبورگ در آن دیده می‌شود. در این کشور برای همه افراد جاذبه‌ای وجود دارد. هزینه های زندگی در اتریش ممکن است از کشورهای اروپایی دیگر بالاتر باشد. اما به‌طور کلی سطح بالای کیفیت زندگی در آن به چشم می‌خورد. در مقاله فوق بخشی از هزینه های اساسی زندگی از جمله هزینه خوراک، پوشاک، مسکن و هزینه های حمل و نقل در کشور اتریش بررسی شد. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با کارشناسان هرمس اپلای تماس بگیرید.

لوگو هرمس
فرم مشاوره رایگان

اگر هنوز سوال و ابهامی برات مونده، فرم مشاوره رو پر کن تا ما با شما تماس بگیریم.

اشتراگ گذاری این محتوا در :
سوالات متداول
یکی از دلایل محبوبیت اتریش برای مهاجران چیست؟
اتریش با داشتن نظام اقتصادی سوسیالیستی، سطح رفاه زندگی بالایی را برای شهروندان خود فراهم کرده است و فرهنگ بسیار غنی، اتریش را به یکی از جذاب­ترین کشورهای جهان برای مهاجران بدل ساخته است
زبان و واحد پول کشور اتریش چیست؟
زبان رسمی کشور اتریش آلمانی است و واحد پول آن یورو است
هزینه های زندگی در کشور اتریش چگونه است؟
در این مقاله به بررسی تمام هزینه های روزانه، ماهیانه و سالانه در کشور اتریش می پردازیم
کارشناس هرمس
نظرات و سوالات شما :

سوالات مهاجرتی خود را در این قسمت مطرح کنید ،حداکثر تا دو روز کاری پاسخ داده خواهد شد.

2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
میلاد
2 سال قبل

از نظر هزینه های درمان چطور هست؟؟

کارشناس هرمس اپلای
پاسخ به  میلاد
2 سال قبل

برای اطلاعات از ریز هزینه ها لطفا با مجموعه تماس بگیرید

کادر هرمس اپلای